eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
کشف طومار ۲ هزارساله « کتاب مردگان » در مصر 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ مقامات وزارت گردشگری و آثار باستانی دولت مصر از یک طومار با عنوان «کتاب مردگان» به قدمت ۲ هزار سال رونمایی کرده‌اند که در گورستان سقاره قاهره کشف شده است. 🔷 باستان‌شناسان پیشتر پاپیروس ۱۶ متری کتاب مردگان را در یک تابوت در مقبره‌ای در نزدیکی هرم پلکانی جوزر در «منف» پایتخت مصر باستان پیدا کرده بودند، اما این برای اولین بار است که تصاویری از آن برای عموم منتشر می‌شود. 🔻اما این کتاب مردگان چیست و درون آن چه چیزهایی می‌توان یافت❓ 🔷 کتاب مردگان نسخه مصوری از دست‌نوشته‌ها، شامل اوراد و طلسم‌ها است که در زمان مصر باستان برای کمک به متوفیان در زندگی پس از مرگ در آئین خاکسپاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. 🔶 برای مصریان باستان غیرعادی نبود که کتاب مردگان را با متوفی دفن کنند، اما در آن زمان آن را اینچنین نمی‌نامیدند. اصطلاح «کتاب مردگان» در واقع توسط باستان‌شناسان مدرن و برای اشاره به مجموعه نوشته‌های مصریان باستان درباره آئین‌های خاکسپاری و هدایت مردگان پس از مرگ ابداع شد. ♦️ از این متون برای نخستین بار در دوران پادشاهی نوین مصر در حدود سال ۱۵۰ پیش از میلاد استفاده شد و کاربرد آن‌ها حدود ۲۰۰ سال یعنی تا سال ۵۰ پس از میلاد ادامه داشت. در حال حاضر نسخه‌های متعددی از کتاب مردگان به جا مانده‌ است که بخش قابل توجهی از آن‌ها در موزه لندن نگهداری می‌شوند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
کشف طومار ۲ هزارساله « کتاب مردگان » در مصر 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ متن کتاب مردگان جدید به خط هیراتیک نوشته شده است. این خط در واقع از خط هیروگلیف یا کاهنی گرفته شده است. 🔷 این پاپیروس با جوهر سیاه و قرمز نوشته شده است و پژوهشگران می‌گویند کیفیت نوشته نشان می‌دهد که توسط یک متخصص نوشته شده است. 🔶 دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر پیشتر گفته بود که این پاپیروس در لابراتوار مرمت موزه «تحریر» مصر بازسازی شده و «پاپیروس وزیری ۱» لقب گرفته است. 🔷 پاپیروس وزیری ۱ در تابوت فردی به نام «اهمسه» یافت شده است که حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد در مقطع زمانی نزدیک به آغاز سلسله بطلمیوسی ‍(سلسله‌ای از فراعنه که از نسل یکی از سرداران اسکندر مقدونی بود) زندگی می‌کرد و پس از مرگ در نزدیکی هرم پلکانی جوزر، مشهورترین فرعون مصر باستان از دودمان سوم، در گورستان سقاره دفن شد. 🔶 مردم مصر باستان علاقه داشتند که در نزدیکی اهرام فراعنه مرده دفن شوند. محققان می‌گویند نام این مرد حدود ۲۶۰ بار در پاپیروس ذکر شده است. 🔷 با وجود حجم بالای طومار تازه کشف‌شده، متون طولانی‌تری از کتاب مردگان مصر وجود دارند. به عنوان مثال یک نسخه پاپیروسی دیگر از کتاب مردگان که اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود ۳۷ متر طول دارد. 🔶 طومار پاپیروس کشف‌شده حدود ۱۶ متر طول داردوزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در داخل کتاب مردگان تصاویر متعددی وجود دارد که هر کدام بخشی از جهان پس از مرگ را نشان می‌دهد. برای مثال تصویری از ازیریس، خدای مردگان در مصر باستان، به چشم می‌خورد در حالی که با تاجی بر سر بر تخت نشسته و در مقابل او هدایایی چیده شده است. 🔷 در داستان‌های اساطیری مصری ازیریس به دست برادرش «ست» به قتل رسید، اما پس از مرگ به زندگی بازگشت. چیزی که مصریان باستان امیدوار بودند در زندگی پس از مرگ برای آن‌ها نیز اتفاق بیافتد. 🔶 در تصویر همچنین موجودی به چشم می‌خورد که با پوزه‌ای بلند، مانند سگ روی پاهای عقبی خود نشسته است. پژوهشگران می‌گویند این جانور احتمالا«آموت» (به معنی روح‌خوار) باشد. 🔷 آموت در جهان مردگان می‌زیست و در پای ترازوی عدالت تالار ازیریس می‌نشست. این ماده‌دیو که نیمی از بدنش شیر، نیم دیگر اسب آبی و سری به شکل تمساح داشت، هرکسی را که شایسته زندگی پس از مرگ نبود می‌بلعید. 🔶 مطابق روایت کتاب مردگان، هنگامی که فردی جان می‌سپرد در مقابل ترازوی عدالت تالار ازیریس مورد آزمون قرار می‌گرفت تا معلوم شود آیا می‌تواند به جهان پس از مرگ وارد شود یا نه. برای این کار در یک کفه ترازو قلب او (جایگاه حقیقت در فرهنگ مصر باستان)، و در کفه دیگر پر حقیقت متعلق به «ماعت» الهه حقیقت قرار می‌گرفت. 🔷 اگر کفه ترازو پایین‌تر از کفه پر حقیقت می‌ایستاد، این نشانه ناپاکی فرد بود و آموت با بلعیدن قلبش دیگر نمی‌گذاشت این شخص وارد دنیای پس از مرگ شود. 🔶 خدای آموت نشسته در برابر ازیریس در کتاب مردگان به چشم می‌خورد، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در کتاب مردگان همچنین طبقی از هدایا دیده می‌شود که پشت آن یک زن و شوهر ایستاده‌اند و در حال ستایش خدایان مصری هستند. 🔷 محققان می‌گویند این زوج ممکن است «اهمسه» و همسرش (که نامش مشخص نیست) باشند. با اینکه اطلاعات زیادی از «اهمسه» در دست نیست، اما گمان می‌رود به اندازه‌ای ثروتمند بوده که توانسته هزینه تهیه نسخه مفصلی از کتاب مردگان را برای شخص خودش بپردازد. 🔶 در تصاویر کتاب همچنین گاوهایی دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد قربانیان پیشکشی برای خدایان باشند. همچنین قایق‌هایی نیز در کتاب مردگان رسم شده‌اند که برای جابجایی در جهان زیرزمینی به کار می‌روند. ♦️ مقامات مصری می‌گویند: یک طومار پاپیروسی دیگر را به نام «پاپیروس وزیری ۲» کشف کرده‌اند، اما هنوز مراحل مرمت آن کامل نشده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آتشکده زرتشتیان کرمان 🔥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا حاصل جمع انرژی مثبت و انرژی منفی همیشه صفر می‌شود ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه‌های نوظهور از منظر فلسفه و حکمت 🕉☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ قرن ۲۱ قرن انفجار فرقه‌ها نامیده شده‌است. این فرقه‌ها غالباً با شعار و انگیزه اتصال و ارتباط با ماورا شکل می‌گیرند. این ماورا، حتی در شکل علمی آن هم در برخی فرقه‌ها مطرح شده‌است؛ 🔷 مثلاً آن‌ها که به بشقاب پرنده‌ها تعلق خاطر دینی پیدا کرده‌اند! از طرفی، فهم ماورا در ترانس‌فیزیک یا ماورا الطبیعه مطرح بوده که بخشی از دانش متافیزیک است. 🔶 طرد این مبحث و تقلیل آن، بلکه نقد و مخالفت با آن در مغرب زمین، باعث چرخش توجه از متافیزیک به ماورا، با شیوه‌های فراروانشناختی به معنی اعم کلمه (شامل علمی و عرفی) آن شده‌است. 🔷 از فراروانشناسی دو تلقی وجود دارد، یکی از آنها علمی و دیگری در برابر آن است. در فراروانشناسی علمی هیچ تأییدی بر آنچه نتوان به طور علمی و شناختی آن را ثابت نمود، وجود ندارد. 🔶 در صورتی که فراروانشناسی غیرعلمی یک رهگذار پر آشوب است و در آن، درست و نادرست، امر واقع و امر متوهم، معنویت و مادیت و عرفان و طغیان به هم آمیخته است. ♦️ واگذاری ترانس‌فیزیک به بخش علمی فرارواشناسی از یک جهت مورد نقد است و به بخش عرفی از طرف دیگر و جدی‌تر! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه‌های نوظهور از منظر فلسفه و حکمت 🕉☯️☸️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ عرفان‌های نوپدید از واژگان خدا، نفس، روح، تناسخ، مرگ، ارواح، شیاطین، عقل، اراده، خیال، توهم، ادراک و … سخن می‌گویند. 🔷 از طرف دیگر مقولاتی چون استدلال، منطق، طبیعت، ماوراءالطبیعة، درستی، نادرستی، دین، سعادت و… نیز مورد بحث آنان است. 🔶 اما همه اهل فلسفه می‌دانند که تمام اصطلاحات و مقولات یادشده در درجه اول فلسفی‌اند و دانش متافیزیک، در دو شاخه مفاهیم فلسفی و الهیات (یعنی امور عامه و الهیات خاص) به این بحث‌ها پرداخته‌است. 🔷 اما پس از رنسانس و در عصر جدید موضوع متافیزیک و شیوه آن در میان فلاسفه مغرب زمین چرخش اومانیستی، تجربی و زبانی پیدا کرد و از مسیر اصلی خود خارج گشت. 🔶 فرقه‌های نوظهور که به صورت التقاطی یا اختراعی به وجود آمده‌اند، ناشی از جبران خلاء نظام‌های متافیزیکی در غرب است. البته جبران صوری نه محتوایی. 🔷 حضور اینها در کشورهای شرقی نیز به همین دلیل و نوعی غرب‌زدگی است و در کشورهای اسلامی کاملاً صوری یا سیاسی است؛ و نتیجه عدم توجه و عدم بازخوانی میراث متافیزیک به عنوان دانش بنیادین در عقلانیت و تمدن اسلامی است. 🔶 عرفان‌ها، فرقه‌ها، ادیان خودساخته، جنبش‌ها، عرفان‌های کاذب، گرایش‌های معنوی و … اصطلاحاتی جایگزین یکدیگرند. 🔷 برایان ویلسون در کتاب جنبش‌های نوین دینی مجموعه آنها را نوعی ادیان تلقی می‌کند: «در نامگذاری این صور جدید برخی از جامعه‌شناسان از اصطلاحاتی چون ادیان سکولار، ادیان تمثیلی، ادیان استعاره‌ای، ادیان بی‌شکل، ادیان موازی، ادیان خودساخته، دین سبک و دین کدر و… استفاده کرده‌اند و دیگران از شبه دین، تقریباً دین و از معنویت‌های آلترناتیو سخن گفتند». 🔶 اما باید در آن‌ها سنخ‌شناسی کرد. برخی از آنها به فراروانشناسی علمی و برخی به فراروانشناسی عرفی نزدیک‌اند. 🔻 رابطه پدیدار شدن جنبش‌های نومتافیزیکی با متافیزیک چیست❓ 🔷 این خود مستلزم آن است که بدانیم سیر متافیزیک چیست و از زمان افلاطون تا زمان معاصر چه فرایندی داشته‌است: این مطلب که مابعدالطبیعه دانشی است که درباره ماورا طبیعت نیز به تحقیق می‌پردازد و به اصطلاح ترانس‌فیزیک را هم شامل است از مسلمات فلسفه در متونِ تاریخ فلسفه است. 🔶 با وجود این، برخی نویسندگان همانند نویسنده مدخل متافیزیک در دائرة المعارف استنفورد ضمن آنکه می‌گویند متافیزیک بخشی از فلسفه است که در مورد کُنه وجود، چیستی، علت اولیه و آنچه غیرقابل تغییر است، بحث می‌کند. 🔷 اما از طرف دیگر معتقدند که متافیزیک به دو شاخه قدیم و جدید تقسیم شده و هر کدام به موضوعات فلسفی متفاوتی می-پردازند و ابداً ربطی به پدیده‌های غیرطبیعی، فراطبیعی و ماورایی ندارند. 🔶 این مسأله از آنجا ناشی شده‌است که این پدیده‌ها امروزه موضوع دانش فراروانشناسی است و نویسندگان مزبور سعی دارند تا مرز فراروانشناسی با مابعد الطبیعه حفظ شود. 🔷 افلاطون در واقع فیلسوف مابعد الطبیعه، بلکه بنیان‌گذار مابعدالطبیعه در مغرب زمین است. او مابعدالطیبعه خود را چنان ترسیم می‌کند که ارسطو بسیاری از ایده‌های خود را از آن الهام بگیرد و ضمن دسته‌بندی دانش‌های زمان خود، جایگاه فلسفه اولی (یا همان مابعدالطبیعه) را روشن و موضوعش را موجود بما هو موجود قرار دهد و بدین وسیله جایگاه مابعدالطبیعه تحکیم شود. 🔶 در قرون وسطی، مباحث متافیزیکی ذیل اصطلاحات مهم دیگری قرار می‌گرفتند، یعنی: «دفاع یا دفاعیه» در قرن‌های اولیه، «الهیات» درقرن‌های میانه؛ یعنی پس از آشنایی با آثار متفکران مسلمان و سرانجام اصطلاح‌های «فلسفه مدرسی» و «فلسفه مسیحی» در دوره اخیر. 🔷 این فعالیت که از نیمه دوم قرن دوم میلادی آغاز شد، شامل ردّیه‌نویسی بر آرایی بود که برخلاف دیدگاه مسیحیت طرح می‌شدند. ♦️ در قرن ۱۲ و ۱۳ کسانی مثل پیر آبلار و ژیلبر دولا پوره واژه لاتینِ theologia را در معنای «رشته علوم مقدّسه» (مشابه و معادل با اصطلاح «علوم دینی») به کار گرفتند. از این زمان به بعد، واژه «الهیات» فقط به آموزه مربوط به خدا اشاره نمی‌کرد؛ بلکه به کلّ آموزه‌های مسیحی اطلاق می‌شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« درب » عجیبِ کوریا جولیا🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اگر سوخت تلسکوپ فضایی جیمز وب تمام شود چه اتفاقی خواهد افتاد❓🛰🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وحشت دانشمندان از « خدای دیجیتال » 🤖🔺 ♦️ هوش مصنوعی قرار است چه بلایی بر سرانسان ها بیاورد که اینهمه از آن می ترسند⁉️ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه‌های نوظهور از منظر فلسفه و حکمت 🕉☯️☸️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ عرفان‌های نوپدید از واژگان خدا، نفس
فرقه‌های نوظهور از منظر فلسفه و حکمت 🕉☯️☸️🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ اصطلاح «فلسفه مدرسی» و هم واژه «اسکولاستیسیسم» به معنی اصالت فلسفه مدرسی از ابداعات اومانیست‌ها برای بی‌اعتبار نشان دادن تفکر قرون وسطی بوده‌است. 🔷 در حقیقت مابعدالطبیعه در فلسفه مسلمانان چه به معنی مفاهیم مابعدالطبیعی و چه به معنی سخن درباره ماورا طبیعت مسیر دیگری غیر از فلسفه یونانی را در پیش گرفت و اساساً جای خود را به واژگان یادشده، به ویژه الهیات داد. 🔶 این کلمه که توسط ابن‌سینا وضع شد، درست به جای مابعدالطبیعه بود اما در ادبیات معاصر گاهی برای کلام هم بکار می‌رود و این ناشی از خوانش نادرست مطالعات اسلامی غرب از این واژه و پیروی نویسندگان مسلمان از آن خوانش است. 🔷 با گذشت زمان، متافیزیک رنگ و روی می بازد و در حد یک بحث زبانی در فلسفه‌های تحلیلی تنزل می‌یابد. این ضعف بنیادین بستری برای فراروانشناسی به وجود می‌آورد که نوعی متافیزیک‌ورزی و ترانس‌فیزیک‌باوری است. آنگاه جنبش‌های مورد ذکر در دامن فراروانشناسی پدید آمده و بالنده می‌شوند. 🔻 چیستی دانش فراروانشناسی 🔷 فراروانشناسی، واکنشی است که در غرب در قرن ۱۹ و ۲۰ نسبت به توانایی‌های دانش روانشناسی به وجود آمد. این گرایش ابتدا هم در میان هواداران و هم از نظر مخالفان آمیخته با نوعی عوام‌زدگی و خرافه‌پرستی و انواع ادعاهای غیرعلمی در توجیه پدیده‌های غیرطبیعی بود. 🔶 اما به‌تدریج به صورت علمی شکل گرفت و توسط دانشمندانی همچون راین توانست به شاخص‌های علوم تجربی نزدیک شده و سرانجام در دهه ۶۰ میلادی در انجمن علوم جایی باز کند. 🔷 دو تعبیر از فراروانشناسی اصطلاحی که پس از روانشناسی به کار رفته وجود دارد: فراروانشناسی علمی و فراروانشناسی غیر علمی. 🔶 در دهه اخیر فراروانشناسی جز یکی از جنبش‌های نوپدید تلقی می‌شد، در صورتی که چنین نیست و این ناشی از خلط معنای فراروانشناسی با یکی از مصادیق آن مثل احضار ارواح یا ذهن‌خوانی و امثالِ آن است. فراروانشناسی تقریباً همه جنبش‌های نوپدید را شامل می‌شود. 🔷 در سال ۱۹۲۰ مک دوگال از انگلستان به آمریکا سفر کرد تا به عنوان استاد روانشناس در دانشگاه هاروارد تدریس کند. او آشکارا علاقه‌اش را به پدیده‌های فوق طبیعی نشان داد و چندی بعد او نیز مانند دانشگاه‌های آلمان، تأسیس رشته فراروانشناسی را برای بررسی‌های جدی‌تر در این زمینه، مناسب تشخیص داد. 🔶 معروف‌ترین شاگرد مک دوگال، جوزف بنکز راین بود؛ محققی جوان و جدی که تحقیقاتش استاد را تحت تأثیر قرار داد و بعدها، پدر فراروانشناسی مدرن شناخته شد. 🔷 درباره تحقیق پدیده‌های فراروانشناختی مثل رؤیای صادق، دورجنبانی، ارتباط از دور (تله‌پاتی)، ارتباط با ارواح، هیپنوتیزم، ان. ال.پی، طالع بینی، حدس، پیش‌آگاهی، سحر، روش فرا تحلیل به کار می‌رود؛ زیرا روش فیزیکی، میدانی و بررسی ناخودآگاه جمعی و فرافکنی جوابگو نیست. 🔶 منظور از فراتحلیل در فراروانشناسی، بررسی مجموعه‌ای از تحلیل‌های کمی است. دانش نبوّات در تفکر اسلامی از نظر موضوع و رویکرد، نه از جهت روش، با فراروانشناسی مشابهت دارد. 🔻 بررسی علل پیدایش فرقه‌ها 🔷 در جامعه‌شناسی فرقه‌ها (مثلاً آنتونی گیدنز در کتاب جامعه شناسی و هامیلتون در جامعه‌شناسی دین) از چهار علت نام برده شده‌است: اثرگذاری مکتب رمانتیک، تعارض علم و دین، رسانه‌ها و تکثرگرایی، نظریه جهانی شدن. 🔶 البته علل درونی مثل دنیاگرایی و جنبه‌های سیاسی مثل شست‌وشوی مغزی را هم مطرح کرده‌اند. ما در این تحقیق قهر با متافیزیک را به عنوان عامل پنجم و اساساً عامل اصلی معرفی کرده‌ایم. 🔻 سنخ شناسی جنبش‌های نوپدید 🔷 اصطلاح جنبش‌های نوپدید دینی (NRM) متعلق به ادبیات جامعه‌شناسی در نیمه دوم قرن بیستم میلادی است. خاستگاه آن جنبش‌های اعتراضی علیه مدرنیته و پاسخی به کاستی‌های پدید آمده در جامعه غربی است. 🔶 گروه‌های مبنا و مبناگرا شامل: جنبش‌های باطنی، قبالا، بودیسم غربی، تنترا و روح‌گرایی (معنویت‌گرایی) که طیف زیادی از خرده‌گرایش‌ها مثل روح‌گرایی مدرن، معجزه‌گرایان، احضار ارواح، تناسخ‌گرایان و … را در خود جا داده‌است. ♦️ باطنی: شامل آموزه‌های باستانی، معنویت‌گرایی (که به زعم این گروه از معنویت‌باوران، اگر نگوییم همه، ولی اکثر تجارب معنوی و روحانی افراد مختلف، بر پایه تفسیری است که هر فرد از همین روح واحد دارد)، یوگای معنوی، تئوزوفی. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه‌های نوظهور از منظر فلسفه و حکمت 🕉☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ ♦️ فرقه‌های التقاطی: همه فرقه‌های جدید ویژگی التقاطی دارند، اما برخی از آنها اساس و بنیاد خود را بر ترکیب چند ویژگی برگرفته از ادیان بزرگ یا فرقه‌های دیگر قرار داده‌اند که می‌توان آنها را با عنوان فرقه‌های التقاطی شناخت. شامل: وودو، سای بابا، خوددینی. 🔷 فرقه‌های شبه‌علمی: در ادبیات فرقه‌شناسی گاهی از علم‌شناسی، فرقه‌های فراعلم و اصطلاحاتی از این دست سخن به میان می‌آید. 🔶 این بدان دلیل است که دسته‌ای از فرقه‌های جدید به دنبال مبانی علمی برای خود بوده و از این راه قصد جذب مخاطب دارند؛ اما می‌دانیم که علم بی‌طرف است و هر کسی می‌تواند با بکارگیری قواعد و نتایج علمی به مطلوب‌هایی دست یازد. 🔻 دراینجا به هشت فرقه، و فروع آنها، اشاره می‌کنیم که از رویکرد علمی خالی نیستند، اما آن را با تکنیک و ترفند خود درآمیخته‌اند تا به فراتر از آنچه جنبه علمی ایشان دلالت دارد، برسند و از این رو آنها را شبه‌علمی نامیده‌ایم. 🔷 شامل: یوگا، یوگاناندا، یوگای مدرن، ریکی، پرواز ساکر، فلسفه استینر، آتریوس و ساینتولوژی. 🔶 فرقه‌های مشهور گروه‌های تخدیری: شامل اشو، اکنکار، تئوزوفی، پائولو کوئیلو، شیطان‌گرایی و وین دایر. 🔷 در بسیاری از جنبش‌ها از فلسفه و منطق بدگویی، اما فلسفه‌ورزی به صورت پویشی و اگزیستانسیالیستی مورد استفاده واقع شده‌است. 🔶 یکی از تکراری‌ترین حملات فرقه‌ها به عقل، منطق و ذهن است تا به این وسیله مخاطب خود را خلع سلاح کنند. 🔷 در ادبیات فرقه‌ها سحر، سکس و چیزی غیر از عقل! دائماً تطهیر و تبلیغ می‌شود. 🔶 توصیه‌های مشوش مثل دعوت به سکوت، تنهایی، افسانه خود را پیدا کردن، به عشق پرداختن، در آن‌ها وجود دارد. 🔷 در الهیات فرقه‌ها خداوند با توانایی و خیرخواهی محدود و مبهم معرفی می‌شود. این انحراف به شکل‌هایی کاملاً کفرآمیز جلوه می‌کند. همانند: او را باید مثل شب تاریک، عشق جهنمی به بشر، با چشم‌های آستیگمات، الهه رقصنده، و مثل بابانوئل که شاید نیست، باید دانست. روی خدا نباید حساب کرد. و او نمی‌داند چگونه به بشر کمک کند. 🔶 نیایش با یک توسع بی‌حد تعریف می‌شود: ادبیات فرقه‌ها پر است از ادعاهایی که می‌گوید نیایش یعنی گریه، خنده، سکوت، حرف شاعرانه. آنها به مخاطب خود می‌گویند هیچ کاری گناه نیست و هیچ احساسی مذهبی نیست. ♦️ منبع : برگرفته شده از کتاب «رهگذر پر آشوب؛ بررسی فسلفی و حِکْمی جنبش‌های نومتافیزیکی غرب»، تألیف سید محمدعلی دیباجی، قادر حافظ و عبدالرضا آتشین صدف با همکاری پژوهشکده باقر العلوم علیه‌السلام. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کفش های عجیبِ عروسی در قرون وسطی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیبِ « جنانسفر برودریک » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 ♦️ فرقه « شیخیه » : ( قسمت اول) 1️⃣ 🔷 شیخیه فرقه اى است كه در قرن دوازدهم هجرى توسط شیخ احمد احسایى به وجود آمد. پیروان این فرقه مجموعاً از مردم بصره، حلّه، كربلا، قطیف، بحرین و بعضى از شهرهاى ایران بودند. 🔻 این فرقه نام هاى مختلفى دارد كه عبارتند از: 🔷 فرقه شیخیه 🔶 فرقه احسائیه 🔷 فرقه احمدیه 🔶 فرقه ركنیه 🔷 فرقه كشفیه؛ و... ♦️ بنیانگذاراین فرقه، شخصى به نام شیخ احمد احسایى است كه در ماه رجب سال ۱۱۶۶ در روستاى مطیرفى واقع در منطفه احساء در شرق عربستان به دنیا آمد و در ذیقعده سال ۱۲۴۱ فوت كرد. 🔷 وى در منطقه احساء، تحصیل كرده و براى ادامه تحصیلات به نجف و كربلا مى رود و از برخى علما اجازه اجتهاد میگیرد. در مدت تحصیل به مطالعات فلسفى هم روی مى آورد و تعبیرات فلسفى قدیم متأثر از آثار سهروردى را با اخبار اهل بیت (علیهم السلام) درهم مى آمیزد و روش جدیدى را بنا مى نهد. 🔶 احسایى در فلسفه هم نظراتى خلاف نظر علماء بیان كرده است. مثلا قائل است كه: ♦️ وجود و ماهیت هر دو اصیل هستند. حكیم الهى حاجى سبزوارى در بحث اصالة الوجود مى فرماید: از معاصران ما برخى قواعد حكمت را قبول ندارند و به «اصالت وجود و ماهیت» قایل شدند و در بعضى از آثار خود آوردند كه وجود منشأ كارهاى خیر و ماهیت، منشأ كارهاى شر است و همه این آثار، اصیلند. پس منشأ صدور آنها به طریقه اولى، اصیل خواهد بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 ♦️ فرقه « شیخیه » : ( قسمت دوم ) 2️⃣ 🔷 علامه حسن زاده آملى مى فرمایند: شیخ احمد احسایى كه قائل به اصالت وجود و ماهیت است و قواعد فلسفى را معتبر نمى داند، بدون آنكه متوجه باشد در گرداب ثنویت (و شرك) افتاده است كه قائل به یزدان و اهریمن هستند و سهمى از توحید ندارند. 🔻 مهم ترین موارد اختلاف شیخیه با دیگر مسلمانان عبارت است از: 1️⃣ « معاد » 🔻 🔷 شیخ در بحث معاد همانند دیگر مسلمانان، قائل به معاد جسمى و روحى نیست بلكه آن را روحانى مى داند و از آن به «هور قلیایى» كه نوعى جسم لطیف است تعبیر مى كند. شیخ احمد دو جسم براى آدمى قائل است: 🔶 كالبد ظاهرى كه از عناصر زمانى و عوارض حیات دنیوى است و در قبر، تجزیه و زوال مى پذیرد و عناصر آن به طبیعت برمى گردد. 🔷 جسد هور قلیایى كه فناپذیرى جسد اول را ندارد و در قیامت برانگیخته خواهد شد كه همان سرشت اولیه اى است كه بر آن خلق شده و در قبر باقى مى ماند. 🔶 به تعبیر دیگر؛ بعد از انحلال و متلاشى شدن جسم، عنصرى كه باقى مى ماند جسم لطیفى است كه هورقلیا نام دارد. هورقلیا ظاهراً كلمه اى سریانى است و همان قالب مثالى مى باشد و از اصطلاحات فلسفى شیخ احمد احسایى است. 🔷 احسایى معتقد است آنچه كه در روز رستاخیز محشور شود همین جسم مثالى و هورقلیایى است كه ثواب و عقاب اخروى به همین جسم بر مى گردد. 2️⃣ « معراج » 🔻 🔶 شیخ احسایى، اصل معراج پیامبر اكرم(صلى الله علوآله وسلم ) را پذیرفته است و قائل به جسمانى بودن آن نیز مى باشد ولی تفسیرى در جسمانى بودن معراج دارد كه با دیدگاه مسلمانان تطبیق ندارد. 🔷 احسایى مى گوید: پیامبر اكرم(صلى الله علوآله وسلم ) در هر فلكى از افلاك، جسمى متناسب با جرم و جسم آن فلك بر خود مى گرفت تا خرق و التیامى لازم نیاید و ورود در افلاك مختلف براى بدن ظاهرى و جسمانى او مشكل ایجاد نكند. بدن پیامبر لطیف تر از آسمان ها بود و جسم لطیف و بدن هورقلیایى او به آسمان رفت، از این رو پاره شدن آسمان ها و خرق التیام لازم نمى آید 3️⃣ « ركن رابع » 🔻 🔶 یكى دیگر از عقاید شیخیه، اعتقاد به ركن رابع است. آنان معتقدند كه اصول دین، منحصر بر چهار اصل: توحید، نبوت، امامت و ركن رابع است. 🔷 به نظر شیخیه، ذکر عدالت و معاد در اصول اعتقادات لازم نیست و با حذف اصل معاد و اصل عدالت از اصول عقاید، آنان قائل به اصل ركن رابع شدند . 🔶 شیخیه مى گویند: چهارمین اصل از اصول دین، قائل شدن به « ركن » است كه همان شناخت شیعه كامل مى باشد. او، مبلغ و ناطق اول است و واسطه بین شیعیان و امام غایب خواهد بود و احكام را بلاواسطه از امام مى گیرد و به دیگران مى رساند. 🔷 اصل « ركن رابع » را حاج محمد كریم خان كه از بزرگان شیخیه است بنا نهاد و پیروان حاج محمد كریم خان را كه در كرمان بودند « ركنیه » لقب دادند و این اصل، مورد قبول شیخیه آذربایجان نبود. 🔶 كریم خان قاجار در مورد این اصل مى گوید: شیعه نیازمند به عالمى است كه احكام شریعت را در عصر غیبت از او اخذ نموده و او همان « ركن رابع » است كه به سبب ظلم حاكمان، مخفى بود تا اینكه مصلحت الهى بر ظهور « ركن رابع » ، اقتضاء نمود. 🔷 كریم خان می گوید : لذا شیخ احمد احسایى و بعد از او، سید كاظم رشتى « ركن رابع » بودند كه بعد از آنان تا ظهور امام حجت، زمین خالى از « ركن رابع » نخواهد ماند. ♦️ همین گونه تفكرات فرقه شیخیه، سبب شد كه بعدها اشخاصى مانند محمد على باب، ادعاى باب المهدى كنند و خود را همان انسان كامل كه رابط بین حضرت مهدى(علیه السلام) و مردم است معرفى نماید. 🔷 شیخ احمد احسایى، وجود امام عصر(علیه السلام) و ظهور او را از اصول مسلم و حتمى مى دانست ولى مى گفت: امام در یك عالمى غیر از این عالم مادى، سكونت دارد و از آنجا، بر همه عالم حكم فرمایى و حكم رانى دارد و روزى كه خدا به او اجازه دهد در این عالم ظاهر خواد شد و عالم را پر از عدل و داد خواهد كرد. 🔻 «كنت دوگوبینو» وزیر مختار اسبق دولت فرانسه در دربار ایران، در كتاب «سه سال در ایران» درباره این تفكر شیخیه مى نویسد: 🔷 شیخى ها بر سر یك موضوع با شیعه اختلاف دارند و آن، چگونگى امام دوازدهم یعنى مهدى(علیه السلام) است. 🔶 شیعیان مى گویند: امام دوازدهم زنده است و با قالب جسمانى، روزگار مى گذراند. ♦️ ولى شیخى ها مى گویند: امام دوازدهم با قالب روحانى زنده است . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 ♦️ فرقه « شیخیه » : ( قسمت سوم ) 3️⃣ 🔷 پیروان شیخ، همان عالم هورقلیا و تجرد روح و جسم را در این مسأله هم مطرح كردند و چون طول عمر امام زمان(علیه السلام) را با موازین فلسفه و ذوق فلسفى خود سازگار نمى دیدند قائل شدند كه روح حضرت، در بدن هورقلیایى زندگى مى كند . 🔻 غلو شیخیه در مورد ائمه اطهار(علیهم السلام)؛ ♦️ شیخیه در مقام ائمه معصومین(علیهم السلام)، راه غلو را پیموده و براى آنها ربوبیت قائل شدند؛ لذا آنها را از فرقه هاى غلات به شمار آورده اند. 🔷 شیخ احمد احسایی، یکی از شاگردانش به نام سید کاظم رشتی را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. به سید رشتی بسیار احترام می کرد و تا ایشان در جلسه حاضر نمی شد؛ درس را شروع نمی کرد. 🔶 پس از وفات احسایی، مریدانش، سید رشتی را نایب مناسب وی و پیشوای خویش دانستند. حوزه درس و ریاست شرعی او، قوت گرفت و در مقابل فقهای بزرگ عرب که در کربلا بودند و طریقه شیخی را پسند نمی کردند؛ حوزه و مقام خود را نگاهداری کرد. 🔷 چون نماز جماعت ها در کربلا، بیش تر در حرم امام حسین علیه السلام و اطراف آن بر پا می شد؛ طایفه شیخی که در احترام کردن قبور ائمه دین، غلو داشتند؛ در بالای ضریح حسینی، نماز نمی گزاردند و آن مکان را فوق العاده تقدیس می کردند. ♦️ مخالفان آنان، از روحانیان شیعه و پیروان آنان که در بالای سر ضریح امام حسین علیه السلام نماز می خواندند؛ در مقابل «شیخی»، «بالاسری» نامیده شدند. 🔷 بر اساس گزارش مورخان شیخیه، اجداد سید کاظم، اهل حجاز بوده و به خاطر شیوع بیماری طاعون، مجبور به هجرت شده اند و شهر رشت در شمال ایران را به عنوان وطن خویش برگزیده اند. سید کاظم، در همین شهر به دنیا آمده است. این مطلب را هانری کربن هم گزارش کرده است.[ مکتب شیخیه، ص 44- 45.] 🔶 برخی دیگر، هویت خانوادگی او را زیر سؤال برده، وی را به عنوان جاسوس «روس» معرفی کرده اند. درباره او گفته اند: وی، به طور مخفیانه، از طرف قیصر روس، برای ایجاد فتنه در بلاد عثمانیه فرستاده شد. او، اصلا، مسلمان نبود. اهل قیس(شهری در ویلادستوک) بود و بعدا، اسم اش را «کاظم» گذاشت و ادعا کرد که از اهل رشت است.[ ر.ک: الشیخیه، ص 117.(به نقل از الاعتصام بحبل الله، شیخ محمد خالصی، ص 8)] 🔷 گرچه نمی توان با اسناد قطعی تاریخ، ادعای جاسوس بودن و بی هویتی وی را اثبات کرد؛ اما در بی اعتمادی و بدبینی عالمان بزرگ معاصرش نسبت به عقاید انحرافی او، جای هیچ گونه تردید نیست. 🔶 علاوه آن که، نشر بسیاری از آرای باطل فرقه شیخیه، بدو منتسب است.[ علامه سید محسن امین، در این رابطه می نویسد: «... الطائفة الشیخیة فی هذا الزمان معروفة و لهم مذاهب فاسدة و اکثر الفساد نشا من احد تلامذته السید کاظم الرشتی و المنقول عن هذا السید مذاهب فاسدة لا اظن ان یقول الشیخ بها...» . (اعیان الشیعه، ج 2، ص 590)] 🔷 با بررسى افكار و اندیشه هاى این فرقه، غلو آنان در مورد ائمه(علیهم السلام) روشن است. حتى آنان تمام صفات خداوند را به ائمه نسبت مى دهند و مصداق آن را امامان مى دانند. 🔻 سید كاظم رشتى به صراحت این عقیده را بیان كرده است. 🔷 «اختص اسم الله بالنبی و اسم الرحمن بالوصی» اسم الله، مختص پیامبر و اسم رحمان هم اختصاص به وصى پیامبر دارد. 🔶 آنها مى گویند: تمام ضمیرهایى كه در قرآن كریم ذكر شده است به پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) بر مى گردد نه به خدا زیرا خداوند متعال مورد اشاره قرار نمى گیرد. همچنین تمام صفات الهى به معصومین بر مى گردد. 🔻 «گلدتسیهر» در كتاب عقیده و شریعت در اسلام، درباره شیخیه مى نویسد: 🔷 در آغاز قرن نوزدهم میلادى، فرقه جدیدى ظهور كرد كه از مذهب شیعه اخذ شده است و آن مذهب شیخیه است كه پیروانش به روش «عنوصیه» هستند كه معتقد شد صفات الهى در اشخاص و اجساد حلول مى كند و آنان، قواى خلاقه دارند. 🔶 و به تعبیر صاحب كتاب روضات الجنات، طایفه شیخیه، به منزله نصارى هستند كه درباره حضرت عیسى غلو كرده و به تثلیت قائل شده اند. ♦️ این عقاید و تفكرات دیگر كه از فرقه شیخیه بروز كرد سبب شد كه علماى اسلام در قبال آنان موضع بگیرند و حتى حكم به تكفیر آنان و غالى بودن این فرقه دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
افسانه های « اینکایی » و سیل بزرگ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا سعی شده کشف این ویرانه های در قطب جنوب از دید عموم مردم پنهان شود⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2