eitaa logo
حضرت آیت الله قاضی(ره)
2.2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
33 ویدیو
28 فایل
عارفان که جام حق نوشیده‌اند رازها دانسته و پوشیده‌اند هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند تبادل،تبلیغ ⛔کپی مطالب با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💠. ادراک حضور ولایی در غیبت ظاهری! 🔶اولیا و بزرگان خود را معطّلِ ظهور امام زمان نکرده اند! و حال آنکه امام زمان را در کنار خود مشاهده کردند. 🔸زمانی که توجه به امام کردیم، آن موقع امام در قلب ما است، آن موقعی که نماز را با حضور قلب خواندیم بدانیم در آن موقع امام زمان علیه السلام در خانۀ ما بوده است! 🔺به عنوان مثال: همین وسایل و دستگاه ‌هایی که الآن در مقابل من هست در حال ضبط امواج هستند. و باید بدانیم در هر صورت امواج در این اتاق وجود دارد؛ امواج رادیویی، امواج تلویزیونی، امواج صوتی، امواج کوتاه و بلند؛ تمام اینها وجود دارد. ولی صحبت در آن گیرنده است؛ اگر شما گیرنده را روی آن ایستگاه تنظیم کنید آن موج را می‌ گیرد اما اگر یک مقدار فاصله دهید موج را نمی‌ گیرد. فقط سر و صدا و خش خش می‌ کند؛ چون هنوز گیرنده روی آن ایستگاه تنظیم نشده است.🔻 🔸آن وقتی که نمازتان با حضور قلب بود گیرندۀ شما روی ایستگاه تنظیم شده است. اگر نماز بدون حضور قلب باشد هنوز یک سانت با ایستگاه فاصله دارید و خش خش می‌ کنید. امام طاهر است و در قلب طاهر می‌ آید؛ در قلب غیر طاهر نمی‌ آید! 🎙. حضرت آیة اللَه سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🗒. متن جلسات پرسش و پاسخ، جلسه 2. علیه السلام @ghazi_ir
﷽ 🔶 جایی که حق با انسان است، این حق را دارد که اعمال کند و حقش را بگیرد؛ ولی در بسیاری از موارد گرچه حق با اوست، اما باید بگذرد و عفو و اغماض و چشم‌پوشی نماید، مگر مواردی که جنبۀ تنبیه و تکلیف و تربیت دارد که در آنجا باید اعمال حق کرده و صریح هم باید باشد. 🔹ولی در غیر از موارد تکلیف، آیا هرجا ولو اینکه حق با اوست، باید برود دعوا کند؟! درست است که حق با اوست، اما آیا بالاتر از حق نداریم؟! 🔹اگر قرار باشد خداوند بر اساس حقِّ ما، با ما عمل کند، معلوم است جایمان کجا خواهد بود! 🔹خداوند نه با عدل و حق، بلکه با ارفاق و بخشش و اغماض با ما عمل می‌کند؛ «وَسِعَت رَحمَتُهُ کلَّ شَیء؛ [رحمت او همه‌چیز را فرا گرفته است]»، و رحمتش بر غضبش غلبه دارد. 🔹مگر امیرالمؤمنین علیه السلام نمی‌فرماید: «اللهمَّ عامِلنا بفَضلِک، و لا تُعامِلنا بِعَدلِک؛ خدایا با فضل و جودت با ما عمل کن، [نه با عدل و دادَت].» 🔹اگر بخواهی با عدلَت با ما عمل کنی، فقط علی می‌مانَد و حوضَش! دیگر همه مرخّصیم! 🎙. حضرت آیة اللٰه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس اللٰه سرّه 🔉. ، جلسه ٩۵ @ghazi_ir
﷽ 📌 | قسمت ۱ : احوالات عالم ربانی عبدالصمد همدانی رضوان الله علیه 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در ڪتاب شریف " مطلع انوار ، ج۱، ص ۲۲۹ " آورده اند: ✍🏻... فخرالدین عبدالصمد همدانی که قریب چهل سال در عتبات مجاور بوده و تحصیل علوم نموده، در فقه و اصول شاگرد علامه طباطبائی میر سیدعلی است؛ و بالاخره از فحول علما و مجتهدین گردید و به دلالت مجذوب علی شاه خدمت نورعلی‌شاه رسیده، و به اشاره ایشان از حسین علی‌شاه اصفهانی به شرف دریافت ذکر خفی و فکر مشرف شده، و در سال ۱۲۱۶ از تیغ جور وهابیان به درجه شهادت رسید. کتاب بحرالمعارف که از کتاب های نفیس است از اوست و به چاپ رسیده است. @ghazi_ir _ 🗃‌ جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به : • مطلع انوار ، ج۱۰ ، ص۳۱۳ • اسرارملکوت ، ج۳ ، ص۲۷۴
﷽ 🔹هر که کارَد، گردد انبارش تهی لیکش اندر مزرعه باشد بهِی* 🔺*بهی: نصیب نیکو و بهتر رحمه الله @ghazi_ir
﷽ 📜. سبب مسافرت برخی از اولیاء الهی ❂. سیدالطائفتین علامه آیةالله سید محمد حسین حسینی طهرانی قدس سره میفرمایند: " مرحوم آیت الحق و العرفان آیةالله حاج‌ شیخ محمد جواد انصاری همدانی در سالهای آخر عمر ، و با توارد ضعف شدید و کسالت قلب مسافرتی به پاکستان نمودند که با نبودن وسائل نقلیه آن زمان به مانند امروز ، بسیار مشکل و طاقت فرسا بود. علت مسافرتشان را ایشان به کسی نگفتند. تا پس از سالیان دراز و بعد از فوت ایشان ، روزی حقیر از حضرت آقای حاج‌ سید هاشم حداد علت سفر آن مرحوم را پرسیدم. ❂. فرمودند : سفر اینگونه از بزرگان برای یکی از این دو امر صورت می گیرد: اول آنکه : در آن نواحی ، عاشق دلسوخته و شوریده و وارسته ای است که درمان درد هجران او در عالم توحید به دست این مرد است؛ خداوند او را مامور می کند تا برود و از آن عاشق دستگیری کند و درد وی را درمان نماید. دوم آنکه : روی مقدرات عام و کلی خداوند ، بناست در آن نواحی عذابی فرود آید؛ خداوند این بنده را امر می کند تا از تمام آن نواحی عبور کند، و در اثر برکت و رحمت نفس رحمانی این بنده ، خداوند عذاب را از آن قوم بر میدارد. ❇️. منبع: روح مجرد، ص ۳۰۲ #⃣. موضوع: @ghazi_ir
هدایت شده از مهدی یاوران🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلي 🌼مُحَمَّدوَآلِ‌مُحَمَّد 🌸وَعَجِّل‌فَرَجَهُــم ☆○°°°○°°°○🌿🌹🌿○°°°○°°°○☆ https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
هدایت شده از مهدی یاوران🚩
4_5834813393462102362.mp3
3.47M
🔆تا رسیدن به خدا فقط یک قدم است؛ و آن یک قدم این است که... ◀ ☆○°°°○°°°○🌿🌸🌿○°°°○°°°○☆ https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
هدایت شده از مهدی یاوران🚩
🔴حضرت آیت الله بهجت: 🔻هر جا هستیم، میتوانیم به هر کدام از آنها(اهل بیت علیهم السلام) متوسل شویم در زیارت سیدالشهدا بر همه ائمه بلکه انبیا سلام شده است، اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار آنها را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرف به منزله ملاقات آنها و دیدار حضرت غائب(عج) است آنها در هر جا حاضر و ناظرند.
🔖شرح و تفسیر بیت شماره ١٠۱ 🔸چون گذشت آن مجلس و خوان ِ کَرَم 🔸دست او بگرفت و بُرد اندر حَرَم 📝ترجمه روان و تحت اللفظی : وقتی که آن مجلس (دیدار پادشاه با طبیب الهی) انجام شد و سفره کرم و لطف پادشاه برچیده شد، دست او را گرفت و او را داخل حرم و خانه خود برد. ✍بیت فوق اشاره به این مساله دارد که سالک راه خدا بایستی، استاد حقیقی و مرشد واقعی خود را به حریم خود راه دهد. یعنی از مسائل و مشکلات درونی خود که او را دچار مشکل کرده است بازگو نماید تا استاد او، که در حکم طبیب او است، او را مداوا نماید. این بازگو کردن از جانب مرید و شاگرد به منزله این نیست که استاد از مشکلات مرید و شاگرد خود بی اطلاع است، بلکه به منزله اعلام آمادگی از جانب او(شاگرد) است که می خواهد خود را در مقام تربیت و ترقی قرار دهد. 📚 شرح ابیات مثنویی و معنویی، مولانا جلال الدین @ghazi_ir
⭕️ کان کس که طلب دارد، او کانِ ذَهَب بیند 🔹 اگر انسان قصد جدّی داشته باشد تا فکر، ذهن، گوش، چشم و حواسش را در همان مسیرِ رضای خدا قرار دهد، تمامی شرائط و جریاناتی که حول و حوشِ او به وجود می‌آید، در راهِ رسیدن به همان هدف و مقصد، شکل می‌گیرد؛ بدون اینکه خودِ انسان اختیار کند، و در آن تأثیر داشته باشد. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. 1435 جلسه 1 @ghazi_ir
﷽ 🔸ببُر اِی عشق چو موسی، سَرِ فرعونِ تکبّر! رحمه الله @ghazi_ir
﷽ 🔶 جدّیّت در مبانی و اصول مکتب! 🔹فرض کنید شما دردی جسمانی پیدا کرده‌اید و دردتان ناشناخته است؛ به پزشک مراجعه می‌کنید؛ یک پزشک، دو پزشک، سه‌ پزشک، تا اینکه متوجه می‌شوید مسئله جدی است؛ دکتر می‌گوید: «این غذاها برای شما خطر دارد.» 🔹به منزل رفیقتان می‌روید و می‌بینید از همان غذا درست کرده‌اند؛ آیا غذا را می‌خورید؟ یا اینکه نه، هر قدر اصرار کنند هم قبول نمی‌کنید؟ (شاید بنا هم نداشته باشید که از بیماری خود اسمی ببرید، فقط می‌گویید میل ندارم) اگر او بگوید «آقا من از دستت ناراحت می‌شوم، تو را به خدا حالا چند لقمه بخور!» شما نمی‌خورید؛ زیرا یقین دارید اگر این غذا را بخورید، بیماریِ شما خطرناک خواهد شد. 🔹🔻پس چگونه ما نسبت به مبانی این‌قدر سست هستیم؟!🔺 خاله ناراحت می‌شود، پس به مجلسش بروم؛ عمه و عمو ناراحت می‌شوند، پس مسئله را رها کنم؛ همسایه از ما توقع دارد، پس مطلب را ترک کنم؛ چرا؟! چون مبانی را باور نداریم! آن مرض را باور داریم، چون مربوط به جان است! 🔹چرا آنجا که دکتر می‌گوید «آقا این غذا برایت ضرر دارد» دیگر به فکر عمه و خاله و همسایه و رفیق نیستی؟! چرا آنجا به‌خاطر آنها چند لقمه نمی‌خوری و به هر نحو و بهانه و وسیله‌ای از خوردن آن غذا امتناع می‌کنی و از انجام عمل سر باز می‌زنی؟! 🔻چون مسئله برای شما جدی است!🔺 متوجه شدید؟! مسئله همین است! 🎙. حضرت آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ، جلسۀ ٩، رمضان سال ١۴۳۵ (با ویرایش) @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬. | ۰۱ 📌. عنوان: فراز هایی از وصیت نامه انسان العین و عین الانسان، فخر الحکماء المتالهین و اسوه العلماء السالکین حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس الله نفسه و نورالله رمسه ⏰. زمان: ۰۰:۰۶:۲۵ 💾. حجم: ۵.مگابایت 🖥. کیفیت: متوسط 144p @ghazi_ir
﷽ 🔘. 26 شعبان رحلت عارف ربّانی حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔹قلبی که یک عمر برای اعتلای کلمۀ توحید و تبیین ولایت کلّیه الهیه و مبانی ناب اسلام و تشیع می طپید، دو سال گذشته در 26 شعبان سال 1440 هجری قمری در عَتَبۀ مقدّسۀ حضرت ثامن الأئمة علیّ بن موسی الرّضا _ علیه آلاف التحیّة و الثناء _ از حرکت باز ایستاد. 🔹نفس قُدسیّۀ آن عارف بلند پایه به ندای «ارْجِعِی» لبّیک گفته، سرمست از بادۂ «و سَقاهُم ربُّهم شراباً طهوراً» شاهدِ وصل را در آغوش کشید و به ریاضِ قُدس، «فی مَقعَدِ صِدْقٍ عند مَلیکٍ مُقتَدرٍ» پرواز نمود. رحمةُ الله علیه رحمةً واسعةً @ghazi_ir
﷽ 💠...لحظه ای درنگ ننمائید! 🔹. فرازی از وصیتنامۂ حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه علیه السلام @ghazi_ir
﷽ 📌 | قسمت ۲ : احوالات عالم بالله و بامرالله حضرت علامه بحرالعلوم رضوان الله علیه | بخش اول 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در ڪتاب شریف " رساله سیر و سلوک بحرالعلوم ص ۲۸ " آورده اند: ✍🏻... ترجمه و شرح حال بحرالعلوم و بیان اقصی مدارج و معارج سیر کمالی آن فرید عصر و نادره دهر، از حیطه پرواز فکر حقیر و از امکان رشحات خامه فقیر خارج است. من چه گویم درباره کسی که شیخ اکبر، شیخ الفقها و المجتهدین ، شیخ جعفر کاشف الغطا غبار نعلین او را با حنک عمامه خود پاک میکرد؛ و محقق خبیر و فقیه بصیر مجمع کمالات صوری و معنوی میرزا ابوالقاسم جیلانی قمی در هنگام تشرف به عتبات عالیات، روزی در مجلس پرفیضش در حضور جمعی از او پرسید : " پدر و مادرم فدای تو، چه عملی انجام داده ای تا بدین مرتبه و منزلت رسیده ای ؟ " چه گویم درباره کسی که تشرف او کراراً و مراراً به محضر مقدس امام زمان حجةابن الحسن العسکری اروحنا له الفداء جای شبهه و تردید نیست و این مسئله نزد علمای اعلام بلکه همه قانطین و ساکنین نجف اشرف در حکم مسلمات است، بلکه از بعضی از کلمات بزرگان استفاده میشود که باب امکان تشرف به خدمت آن ولی والای عالم امکان پیوسته برای او باز بوده است ، بلکه چه بگویم درباره کسی که او را آن صاحب مقام ولایت کبری امام‌ زمان در آغوش گرفت. ❖ لیکن از جهت تیمن و تبرک به ذکر شمه ای از ترجمه عین عبارت علامه سید محمدباقر خونساری صاحب کتاب " روضات الجنات " ج ۲ ص ۱۳۸ از کتاب " منتهی المقال " که معروف به " رجال بوعلی " است و بوعلی معاصر او بوده است می پردازیم: " سید سند و رکن معتمد مولای ما سید مهدی فرزند سید مرتضی فرزند سید محمد حسنی حسینی طباطبایی نجفی ، پیشوا و امامی است که روزگار نتوانسه مانند او را به جهان بسپارد. سلطان عظیم الهمه و بلند پروازی است که مادر دهر سالیان دراز از زائیدن همانند او عقیم بوده است. بزرگ علمای اعلام و مولای فضلای اسلام علامه دهر و زمان خود و یگانه عصر و دوران خود بوده است. ❖ اگر در زبان معقول زبان بگشاید تو گویی شیخ الرئیس است ، این سقراط و ارسطو و افلاطون است. و اگر در منقول بحث کند تو گویی این علامه محقق در فروع و اصول است. و در فن کلام با کسی مناظره نکرده است مگر اینکه تو گویی سوگند به خدا این علم الهدی است. و اگر گوش فرادهی به آنچه در هنگام تفسیر قرآن کریم به زبان آورد فراموش میکنی آنچه در ذهن داری و چنین میپنداری مثل اینست که این همان کسی است که خداوند قرآن را بر او فرستاده است. زادگاه شریفش در کربلا معلی در شب جمعه ماه شوال المکرم سنه یکهزار و یکصد و پنجاه و پنج قمری است و بر حسب شمارش حروف ابجد تاریخ ولادت مبارک او این مصرع است : " لنصرة الحقّ قد ولد المهدی " | ... | @ghazi_ir _____________ 🗃‌ جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به : • مطلع انوار ، ج۳ ، ص ۱۵۹ • مهرتابناک ، ج۱ ، ص ۳۰۹ • امام‌شناسی ، ج۵ ، ص ۱۸۲ • عنوان بصری ، ج۳ ، پاورقی ص ۴۹
💠. میزان، مرامِ اولیای الهی است! 🔹﴿وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٞ قَدۡ خَلَتۡ مِن قَبۡلِهِ ٱلرُّسُلُ أَفَإِيْن مَّاتَ أَوۡ قُتِلَ ٱنقَلَبۡتُمۡ عَلَىٰٓ أَعۡقَٰبِكُمۡ﴾ «پیغمبر اکرم، فقط پیامبری است که از طرف خداوند مبعوث شده است؛ پیغمبرانی هم قبل از او آمدند؛ حال اگر پیغمبر فوت کند یا اینکه او را شهید کنند، آیا این دلیل می‌شود که شما به دورانِ جاهلیّت برگردید و عَودَت نمایید؟!» 🔹در این آیه خداوند می‌فرماید: شما نباید به [ظاهر] پیغمبر تکیه کنید، تکیه بر پیغمبر باعث می‌شود که با از دنیا رفتنِ او، آن متّکا نیز از بین برود و شما نیز بیفتید. باید روی پای خودتان بایستید، باید از مرام و رفتار پیغمبر در طول این بیست و سه سال توشه برگیرید و معیار و میزان برای شما به‌دست آید، تا اگر هم پیغمبر از دنیا رفت شما بتوانید روی پای خود بایستید. 🔹رسیدن به حقیقت، میزان و ملاک برای عملِ انسان است، و انسان باید با تهذیب نفس و تأمّل و دقّت در گفتار و کردار و رفتاری که منشعب از عالمِ واقع است، حقیقت را بیابد و واقعیّت را لمس کند. امّا خودِ کسی که انسان به او توجّه دارد، شخصِ او ملاک نیست و باید یک میزان و معیارِ کلّی برای انسان پیدا شود؛ چون آن شخص روزی از دنیا می‌رود؛ هر کسی که می‌خواهد باشد! افرادی که فرد را در وجهۀ خود، میزان قرار می‌دهند و همیشه چهره و شخصیت را در نظر می‌آورند، در صورت و ظاهرْ گیر افتاده‌اند. 🔹به‌عنوان جملۀ معترضه [بیان کنم]: وقتی یک ولیّ از اولیای خدا از دنیا می‌رود، دیگر پرونده‌اش بسته می‌شود و دیگر انسان نباید به او توجّه کند؛ فکر کردن به او و یاد آوردن او و همیشه به‌دنبال او گشتن، انسان را از رسیدن به واقعیّت باز می‌دارد. 🔺باید مرامِ او را در نظر آورد، نه شخصِ او را. 📝. حضرت آیة اللَه سیّد محمّد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚. ، ج 1 ص 267. @ghazi_ir
🔸چو رسید ماه روزه نه ز کاسه گو، نه کوزه/ پس از این نشاط و مستی ز صراحیِ ابد کن رحمه الله @ghazi_ir
💠 ماه رمضان و امساک ذهن! 🔹 یکی از مطالبی که در ماه مبارک خیلی باید نسبت به آن توجّه کنیم، دور شدن از توهّمات و خاطره‌ هایی است که در ذهنِ خود نسبت به افراد ایجاد می‌کنیم؛ حالا چه واقعیت داشته باشد یا نداشته باشد. این بودنِ خاطره در ذهن برای یک روزه‌ دار خوب نیست. البته خاطرۀ خوب منظور نیست؛ خاطرۀ خوب که اشکال ندارد! 🔹اما خاطره‌ هایی که انسان تا یاد آنها می‌کند، اخمش در هم می‌رود! حتی زمانی که تنها نشسته‌، با کسی هم صحبت نمی‌کند، این خاطره ها در ذهن می‌آید. اصلاً انسان نگذارد که این خاطره در ذهن بیاید. اگر بیاید، خراب می‌کند. از این رو انسان از اول نباید راه بدهد. 🔹کسی به نزد انسان بیاید و از یک شخصی حرف بزند، بخواهد غیبتش را بکند، حتی بخواهد مطلب صحیحی هم بگوید، راست هم بخواهد بگوید، ولی همین که در او یک خاطرۂ بد ایجاد شود، خراب می‌کند. 🎙.آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی، قدّس الله سرّه 🔊. ، جلسه 200. @ghazi_ir
🌺حلول ماه مبارک رمضان، ضیافت گستردۂ خداوندگار، باران رحمت پروردگار، بر همۂ میهمانان الهی تبریک و تهنیت باد. @ghazi_ir
📷 | 🔸دستور امام رضا علیه السلام برای ورود به ماه 📌 @ghazi_ir
4_5895400259428812624.pdf
3.95M
📚 سیره سالکان در ماه رمضان 🔘 برگرفته از بیانات و آثار حضرت آیت‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدس الله نفسه الزکیه. 📃 بخش اول: اسراری از نفحات ماه رمضان 📃 بخش دوّم: ادب حضور در ضیافت الهی 📃 بخش سوّم: جایگاه روزه در سیر تجردی سالک الی الله و بیان مراتب روزه 📃 بخش چهارم: تأثیر قرائت قرآن، ادعیه و نوافل در تعالی روح 📃 بخش پنجم: اسرار لیالی قدر، دهه آخر و عید سعید فطر 🏷 خاتمه: توصیه های بزرگان نسبت به بعد از ماه رمضان @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ‍💠 ماه رحمت 🎙حضرت آیت‌الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 📚 شرح حدیث عنوان بصری، جلسهٔ ۱۸۱. ⏱ ۰۴:۱۸ دقیقه 💾 ۲۳ مگابایت 📌 @ghazi_ir
🔶 کز خیالی عاقلی مجنون شود! 🔹بارها خدمت رفقا عرض کرده‌ام: «هرچه ذهن از خبر خالی‌تر باشد، توجهش بیشتر است.» غیر از مسائل ضروری‌ای که انسان بر حسب موقعیت اجتماعیِ خود و امثال‌ ذلک باید در جریان باشد، برخی چیزها بی‌فایده و غیرضروری و بی‌نتیجه‌ است و غیر از اینکه حرص و جوش انسان را درآورده و اعصاب انسان را خرد کند، ثمره‌ای ندارد، و کاری از دست آدم برنمی‌آید؛ مانند اینکه «فلان‌جا دروغ گفتند، فلان‌جا راست گفتند؛ فلانی فلان‌کار را انجام داده؛ فلان‌جا خلاف شد، فلان‌جا درست شد و...» (خُب شد که شد!) 🔹این مسائل مرتّباً فقط قوای متخیّلۀ انسان را در انسان ایجاد و اضافه و تشدید می‌کند. 🔹نگویید: «ما می‌توانیم بر این افکار غلبه کنیم!» - خیر اینگونه نیست؛ نمی‌توانیم غلبه کنیم! والله نمی‌توانیم غلبه کنیم! هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم بر آن اثری که در نفس ما می‌گذارد و حالت امنیّت و استقرار نفس را مختل می‌کند، غلبه کنیم. حال که این‌طور است، هرچه این مسائل کمتر باشد بهتر است! 🔹دلیلی ندارد که انسان گوش به هر خبری بسپارد. 🎙. حضرت آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. برگرفته از ، جلسۀ ٩، رمضان سال ١۴۳۵ @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠. اثر در شب نمایان می‌شود. - در بیداری شبها علاوه بر ، کتب بزرگان و کلمات و اشعار اولیاء بسیار مطلوب است. 📼آیت اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه. 🎞. ، جلسه 200، دقیقه 69:52 . @ghazi_ir