eitaa logo
حیات طیّبه | یوسف رستمی
153 دنبال‌کننده
389 عکس
162 ویدیو
5 فایل
طلبه ارشد مشاوره با رویکرد اسلامی مدرس دوره‌های رسانه، خانواده، تربیت فرزند و... یادداشت ها و دلنوشته های شخصی مباحث خانواده و همسرداری تکنیک های فرزندپروری تربیت رسانه ای راه ارتباطی @Youro313 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
مشاهده در ایتا
دانلود
📣🔴 🔰 این دعای منقول از امیرالمومنین علی علیه السلام را در هنگام در منزل بگذارید و بعد از هر بخوانید! ✅ از مرحوم آیة الله آقای حاج سیّد احمد خوانساری نقل شده است که: 🔷 در سالهای دورتر بیماری وبا به ایران و خوانسار آمده بود. بدین دلیل در شهرستان خوانسار و در اکثر خانه ها یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند؛ مگر خانه‌هایی که در این آیات مبارکه را بعد از می‌خواندند، که به آنها هیچ صدمه‌ای وارد نشد! 💠 بِسمِ اللّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیمِ 📖 قُلْ لَّن یُصِیبَنَا إِلّاٰ مَا کَتَبَ اللّهُ لَنَا هُوَ مَوْلانا وَ عَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ. (توبه/۵۱) 📖 وإِن یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَ إِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ یُصیٖبُ بِهِ مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ. (یونس/۱۰۷) 📖 وَ مَا مِن دَآبَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهٰا وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ. (هود/۶) 📖 وَ کَأَیِّن مِن دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُهَا وَ إِیَّاکُمْ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. (عنکبوت/۶۰) 📖 ما یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا وَ مَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ. (فاطر/۲) 📖 قُلْ أَفَرَأَیْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ کَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ. (زمر/۳۸) 📖 حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ. (توبه/۱۲۹) وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ أَسْتَشْفِعُ بِرَبِّ اَلْفَلَقِ مِنْ شَرِّ مٰا خَلَقَ وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِیِّ اَلعظیم. 📚 بحار الانوار جلد 83، صفحه : 337. ❇️ لازم به ذکر است در میان بستگان و فرزندان مرحوم آیت الله خوانساری، این آیات مبارکه به معروف است. و این مرجع بزرگ عالم تشیع، به جهت اهمیت و مجرب بودن این دعای شریف، از مرحوم شیخ احمد زنجانی خطاط، درخواست نموده‌ بودند که این آیات را بنویسند، و آن را بین فرزندان و اقارب توزیع کرده بودند. 🌴🍃🌺📖🌺🍃🌴 🌐 كانال 🆔 @QuranvaEtrat_ch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🔰 ✳️ ۱۷و۱۸_بقره : 🌼مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَ تَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْصِرُونَ🌼صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ🌼 🔺 : ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ [ﺩﺭ ﺷﺐ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﺎﺭﻳﻚ ﺑﻴﺎﺑﺎﻥ] ﺁﺗﺸﻲ ﺍﻓﺮﻭﺧﺘﻨﺪ [ﺗﺎ ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺁﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻄﺮ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﻨﺪ]، ﭼﻮﻥ ﺁﺗﺶ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﺳﺎﺧﺖ، ﺧﺪﺍ [ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺗﻮﻓﺎﻧﻲ ﺳﻬﻤﮕﻴﻦ] ﻧﻮﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﻄﻠﻘﺎً ﻧﻤﻰﺩﻳﺪﻧﺪ، ﻭﺍﮔﺬﺍﺷﺖ.(١٧) ﻛﺮ ﻭ ﻟﺎﻝ ﻭ ﻛﻮﺭﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺒﺐ ﺁﻧﺎﻥ [ﺍﺯ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﻭ ﺿﻠﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﺣﻘﻴﻘﺖ] ﺑﺎﺯ ﻧﻤﻰﮔﺮﺩﻧﺪ.(١٨) ♦️ : : تنوين در كلمه «ظلماتٍ» براي تنكير و اشاره به انبوه بودن ظلمت‌هاست. همين مطلب در جاي ديگر با تعبير (ظُلُماتٌ بَعضُها فَوقَ بَعْضٍ) از آن ياد شده است. : باء در «بِنُورِهِم» براي تعديه است. فعل لازم(مانند ذهب) گاهي با همزه باب اِفعال(أذْهَبَه) و گاهي با حرف جرّ(ذَهَبَ بِه) متعدّي مي‌شود، و در تعديه با حرف جرّ تأكيد بيشتري است؛ زيرا تعديه با حرف جرّ، مفيد مباشرت است، ولي تعديه با همزه باب اِفعال با وساطت نيز سازگار است. بنابراين، جمله (ذَهَبَ اللّٰهُ بِنُورِهِم) بدين معناست كه نور اينان در قبضه قدرت خداست، و خداوند هر گاه بخواهد، آن را خاموش مي‌كند. تعبير «أذْهَبَ» مفيد اين نكته لطيف نيست. 🔷 ۱۷و۱۸_بقره : 🔸انسان مسافري است رهسپار لقاي حق، و نيازمند نوري است تا راه او را روشن كند، و سرانجام به لقاي مهر و جمال حق بار يابد. منافق كه نه از خود نوري دارد و نه از نور خدا بهره‌مند است، همواره در تاريكي به سر مي‌برد و مَثَل آنان همچون كسي است كه در تاريكي‌هاي انبوه، آتشي برافروزد تا پيرامونش را روشن كند، ولي خدا با تندبادي آن را خاموش كند و او را در تيرگي‌ها رها كند. 🔹سرّ اين كه خداوند به منافقان، فرصت افروختن آتش مي‌دهد و سپس آن را خاموش مي‌كند، آن است كه عذابِ ماندن در ميانه راه، بيشتر و تحيرش افزونتر است. منافقان كه سرمايه هاي عظيم سعادت علمي و عملي(نيروهاي ادراكي و تحريكي سالم) را باخته‌اند، كر و لال و كورند و راهي براي بازگشت به فطرت اصيل خويش ندارند؛ زيرا راه كفر و نفاق راه بي بازگشت و مايه هلاكت ابدي است. قرآن كريم منافقان را بدترين جنبندگان روي زمين مي‌داند. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 ⛔️ با بلامانع است ⛔️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
🔰صبح امروز صورت گرفت؛ 🚨تشکر عمیق از ملت ایران در پی امتحان بزرگ و مطلوب انتخابات 🔻رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با تشکر از درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان، تأکید کردند: در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار، و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم. 🔸حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به فضاسازی منفی و پر حجم دستگاههای تبلیغاتی بیگانه علیه شرکت مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تبلیغات منفی از چند ماه قبل آغاز و با نزدیک‌شدن به انتخابات بیشتر شد و در دو روز آخر نیز به بهانه یک بیماری و ویروس، رسانه‌های آنها از کمترین فرصت برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات چشم‌پوشی نکردند. 🔹رهبر انقلاب اسلامی با شکر خداوند متعال و قدردانی عمیق از حضور گسترده مردم در انتخابات برغم این تبلیغات مغرضانه، گفتند: خداوند اراده کرده است این ملت را پیروز کند. 🔸ایشان دشمنیِ دشمنان با ملت ایران را محدود به عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و باورهای دینی و انقلابی مردم ندانستند و افزودند: آنها حتی با انتخابات ملت ایران نیز مخالف هستند چرا که نمی‌خواهند پدیده شرکت مردم به‌نام دین در پای صندوق رأی و در خدمت انقلاب، به‌عنوان یک واقعیت تثبیت شود. 🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات در نظام اسلامی را باطل‌کننده ادعای دشمنان مبنی بر مخالفت دین با آزادی و دموکراسی خواندند و گفتند: انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که دین مظهر کامل یک دموکراسی همه‌جانبه است و برگزاری ۳۷ انتخابات در طول ۴۱ سال نشان‌دهنده اهتمام بی‌نظیر نظام اسلامی به مردم‌سالاری است. 🔸رهبر انقلاب اسلامی با دعوت همگان به شناخت دشمن و هوشیاری در مقابل آن، تأکید کردند: در مقابل فعالیت هزاران نفر از جبهه دشمن علیه مسائل گوناگون ایران، در جبهه ملت ایران باید میلیونها نفر آماده دفاع، ضربه و حمله متقابل در امور تبلیغاتی و انواع کارهای ممکن برای ملت باشند. 🆔 @onse_ba_saqaleyn
🔰 توصیه آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی برای دفع بیماری و نگرانی ✅ جمعی از مومنین از حضرت‌ آیت‌الله وحید خراسانی خواستند تا جهت دفع بیماری و نگرانی، توصیه‌ای بفرمایند؛ معظم‌له گفتند: ضمن رعایت دستورات ، هر روز دست خود را روی قلبتان بگذارید و را قرائت کنید و نیز هر روز صبح و شب را تا «وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ» قرائت نمایید. 🆔 @QuranvaEtrat_ch
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🔰 💎 ۱۷و۱۸_بقره : 🔸۱- تبيين معارف بلند در قالب تمثيل، هم شيوه كتابهاي آسماني پيشين بوده، و هم سيره‌ی تعليمي قرآن كريم است. قرآن به طور گسترده از مَثَل استفاده مي كند، و از تمثيل به امور ساده نيز پرهيزي ندارد؛ خاصيّت مَثَل اين است كه معارف معقول و بلند را به سطح مطالب متخيَّل و محسوس تنزل مي‌دهد تا در سطح فهمِ همگان قرار گيرد. 🔹۲- روح آدمي، مجرّد و منزّه از مكان، زمان و تاريخ است. كفر و نفاق نيز ملكه اي است نفساني و مجرّد از زمان و مكان. پس روحي كه به كفر و نفاق آلوده شد، گرفتار خطري ابدي شده است؛ و چون كيفر اخروي، همان عقايدِ نادرست و اعمالِ تبهكارانه‌ی انسانِ تبهكار است كه در قيامت ظهور مي كند، آنان با كيفري ابدي دست به گريبانند. 🔸۳- خداي سبحان اندامهاي ادراكي، مانند چشم و گوش را به آدمي بخشيده تا براي درك صحيح حقايق از آن مدد بگيرد و اندامهاي تحريكي، مانند دست و پا را به انسان داده تا براي كار درست به خدمت انسان درآيد. حال اگر از چشم و گوش و زبان آدمي جز تباهي برنخيزد در حقيقت او فاقد اين اندامهاست؛ و به همين جهت، در قيامتْ نابينا، ناشنوا و ناگويا محشور مي‌شود، و اگر انسان از اين اندامهاي ادراكي به خوبي بهره جست او به حقْ بينا، شنوا و گوياست. 🔺 : ▫️۱- نقشه‌ها و توطئه‌هاى منافقان، به اراده‌ی الهى ناتمام مى‌ماند. «ذَهَبَ‌ اللّهُ‌ بِنُورِهِمْ‌» ▪️۲- عاقبت و آينده‌ى منافقان، تاريك است. «فِي ظُلُماتٍ‌» ▫️۳- منافقان دچار وحشت و اضطراب، و در تصميم‌گيرى‌هاى دراز مدّت، سردرگم هستند. «فِي ظُلُماتٍ‌ لا يُبْصِرُونَ‌» ▪️۴- گاهى در آغاز، ايمان واقعى است، ولى كم‌كم انسان به انحراف گرايش پيدا نموده و منافق مى‌شود.(كلمه«نورهم»در اين آيه و جمله‌ی «لا يرجعون» در آيه بعد نشان مى‌دهد كه آنان نورى داشتند، ولى به‌سوى آن نور برنگشتند.) ▫️۵- نفاق، انسان را از درك حقايق و معارف الهى باز مى‌دارد .«صُمٌّ‌ بُكْمٌ‌ عُمْيٌ‌» ▪️۶- حقّ‌ْ نديدن منافقان دو دليل دارد: يكى آنكه فضاى بيرونى آنان تاريك است؛ «فِي ظُلُماتٍ‌» و ديگر آنكه خود، چشم دل را از دست داده‌اند. «صُمٌّ‌ بُكْمٌ‌ عُمْيٌ‌». 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 ⛔️ با بلامانع است ⛔️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🔰 💠 : مَا کُلُّ مَفْتُونٍ یُعَاتَبُ. 🔺 ۱۵ : امام(علیه السلام) فرمود: هر شخص گرفتارى را نمى توان سرزنش کرد (چه بسا بى تقصیر باشد). 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 ⛔️ با بلامانع است ⛔️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🔰 ✳️ ۱۹و۲۰_بقره : 🌼أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَ اللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ🌼يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَ إِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَ لَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَ أَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ🌼 🔺 : ﻳﺎ [ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺳﺮﮔﺬﺷﺖِ [ ﺩﭼﺎﺭ ﺷﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ] ﺭﮔﺒﺎﺭﻱ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻗﻲ ﺍﺳﺖ ، [ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ [ ﺻﺪﺍﻱِ ﻫﻮﻟﻨﺎﻙِ ] ﺻﺎﻋﻘﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﻴﻢ ﻣﺮﮒ ﺩﺭ ﮔﻮﺵ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰﮔﺬﺍﺭﻧﺪ [ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺭﺍﻩ ﮔﺮﻳﺰﻱ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ ] ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥْ ﺍﺣﺎﻃﻪ [ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ] ﺩﺍﺭﺩ .(١٩) ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺑﺮﻕِ [ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺭﺧﺸﻨﺪﻩ ، ﺭﻭﺷﻨﻲِ ] ﭼﺸﻢ ﻫﺎﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺑﺎﻳﺪ؛ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﺩﻫﺪ ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﺭﺍﻩ ﻣﻰﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﻣﺤﻴﻂ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺎﺭﻳﻚ ﻛﻨﺪ، ﻣﻰﺍﻳﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﻣﻰﺧﻮﺍﺳﺖ [ ﺷﻨﻮﺍﻳﻲِ ] ﮔﻮﺵ ﻭ [ ﺑﻴﻨﺎﻳﻲِ ] ﭼﺸﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻰﻛﺮﺩ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ.(٢٠) ♦️ : : كلمه‌ی «اَوْ» در آغاز مَثَل دوم، نشانه‌ی آن است كه جريان نفاق با هر يك از دو مثال قابل تبيين است. : صيّب بر وزن فَيْعِل از «صَيْب» به معناي نزول است. وصف كردن صيّب به اين كه از آسمان است با اين كه باران و مانند آن جز از آسمان نازل نمي شود، براي تفهيم سلطه‌ی صيّب از يك سو و عدم اقتدار آنها از رهايي و نجات يا جلوگيري از آن از سوي ديگر است؛ زيرا موجود آسماني به طور قهر و احاطه، موجود محدود زميني را فرا مي‌گيرد و فرو مي‌برد. : الف و لام «البرق» براي عهد است، و مراد از آن، برقي است كه در آيه قبل(آیه۱۹) ذكر شده است. ، : لام در «لهم» براي نفع و علی در «عليهم» براي ضرر است. برق جهنده‌ی آسمان با آمدن خود، لحظه اي فضا را براي رهنورد بيابان روشن مي‌كند، امّا با رفتن خودْ او را در تاريكي فرو مي‌برد. : قيام گاهي معناي مقاومت و ايستادگي دارد و ممدوح است؛ و گاهي به معناي توقف و سكون است و مذموم. قيام منافقان در اين آيه به معناي دوم است. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 ⛔️ با بلامانع است ⛔️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🔰 🔷 ۱۹و۲۰_بقره : 🔸دو آيه‌ی قبلي(۱۷و۱۸)، مَثَلي را درباره‌ی «زندگي بي فروغ» منافقان، و اين دو آيه، مَثَل ديگري را درباره‌ی «زندگي پرهراس» آنان بيان مي كند. 🔹مثال پيشين، درباره‌ی حرمان منافقان از «بينش» صحيح بود؛ و مثال كنوني، درباره‌ی حرمان آنان از «گرايش» و رفتار درست. منافقانِ درمانده، مانند مسافران راه گم كرده‌اي هستند كه گرفتار باراني شديد، همراه با ابرهايي غليظ و تيره و رعد و برقي هراس انگيز و مرگبار شده‌اند. 🔸آنان انگشتان در گوشها فروبرده‌اند تا خروش رعد، آنان را به كام مرگ نكشاند. برق شديد آسمان نيز نزديك است چشمانشان را بربايد. با جهش هر برق، چند قدم به پيش مي روند و چون فروغ آن باز ايستاد و در تاريكي غرقشان ساخت، متحيرانه بر جاي خود مي‌ايستند. 🔹منافقان با استفاده از ايمان صوري خود، و در پناه آرامش جامعه‌ی اسلامي، چند قدمي به پيش مي روند، ولي هنگامي كه راز درونشان آشكار شد، بر جاي خود مي‌ايستند و توان هر كاري را از دست مي‌دهند. اگر خدا مي‌خواست، از همان آغاز، نورشان را مي‌گرفت؛ ولي چند روزي براي امتحان به آنان مهلت داده شد. 🔸پايانْ بخش هر يك از دو آيه، هشداري است به منافقان؛ در پايان آيه‌ی اول (آیه‌ی۱۹)، سخن از «احاطه قهري» خدا بر آنان است؛ و در پايان آيه‌ی دوم (آیه‌ی۲۰)، «قدرت بيكران» حق، بر عملي ساختن وعيدهايش مطرح شده است. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 ⛔️ با بلامانع است ⛔️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 میلاد امام محمد باقر علیه‌السلام و حلول 🌙 بر همه‌ی مسلمانان جهان مبارک باد. 🆔 @onse_ba_saqaleyn
4_5976322249353855083.mp3
535.2K
💠 💠 🔴 دو اشتباه رایج هنگام خواندن دعای «یا من أرجوه لکل خیر» در ماه . ✅ را چگونه بخوانیم؟ 🎤 کارشناس عقاید : استاد محمدی 🆔 @onse_ba_saqaleyn
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🔰 💠 : تَذِلُّ الاُْمُورُ لِلْمَقَادِیرِ، حَتَّى یَکُونَ الْحَتْفُ فِی التَّدْبِیرِ. 🔺 ۱۶ : امام(علیه السلام) فرمود: حوادث و امور، تسلیم تقدیرهاست تا آنجا که گاه مرگ انسان در تدبیر (و هوشیارى او) است. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🆔 @onse_ba_saqaleyn
💠 در هر ساعت ماه رجب، لطف و عنایت الهی را به دست آورید. 🔸 رهبرانقلاب: ، ماه مبارکی است؛ ماه توسل و تذکر و توجه و تضرع و استغاثه و محکم کردن پیوند دلهای محتاج و نیازمند ما به ذیل لطف و فضل الهی است. این روزها را بدانید. هر یک روز ماه رجب، یک نعمت خداست. 🔹 در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد. 🔸 بعد از ماه ، ماه و بعد ماه است. برادران و خواهران مسلمان! ای صاحبان دلهای بیدار و مخصوصاً ای جوانان! این سه ماه را بدانید. در این سه ماه، فرصت برای وصل کردن و منور نمودن دلها به لطف و نور پروردگار، بیش از همیشه است. ۱۳۶۹/۱۱/۱۹ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
14.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 ویژه آغاز 📹 نماهنگ | آغاز 👈 رهبرانقلاب: باید همه‌مان به یکدیگر عرض کنیم این توفیق الهی را که توانستیم بار دیگر وارد _رجب شویم 🌟 اگر رابطه‌ی خودمان را با خدا تقویت کنیم، بسیاری از معضلات و مشکلات به خودیِ خود مرتفع خواهد شد ⭐ بزرگان و اهل معنا و سلوک، را مقدمه‌ى دانسته‌اند. با یک طهارتى، با یک نزاهت و پاکیزگى‌اى، انسان وارد شود، «شستشوئى کن و آنگه به خرابات خرام»؛ شستشوکرده وارد ماه رمضان شود. 🆔 @onse_ba_saqaleyn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 🔰 💎 ۱۹و۲۰_بقره : 🔸۱- روشن شدن راه منافقان با فروغ برق آسمان، با كلمه «كُلَّما» و تاريك شدن آن با كلمه «إذا» بيان شد. سرّ تفاوت تعبير، آن است كه كلّما براي استمرار است و إذا «وقتيّه فجائيه»(ناگهاني) است؛ و چون انتظار مسافر راه‌پيما، آن است كه همواره راهش روشن باشد، فروغ بخشي برق، با تعبير كلّما بيان شد؛ و چون مسافر از ظلمت صحنه، هراسناك مي شود، از پايان گرفتن برق و برچيده شدن دفعي فروغ آن، با إذاي وقتيه فجائيه ياد كرد. 🔹۲- سفاهت اهل نفاق در تمثيل مزبور، لحاظ شده است، و آن اين كه مَنفذ گوش را بستن و فروبردن انگشتان در آن، براي نشنيدنِ غرش رعب آور رعد، تا حدودي قابل باور است؛ اما انگشت به گوش گذاشتن، براي نجات از صاعقه، تأثيري ندارد؛ زيرا صاعقه‌ی آسماني با برخورد خود، همه هستي شخص مُصاب و صَعيق را يك‌جا مي سوزاند و دست و گوش را، هم زمان خاكستر مي كند. 🔸۳- شايد اكتفا به دو آيه، در تشريح اجمالي حال كافران، و عدم اكتفا به كمتر ازسيزده آيه، در بسط و تفصيل حال منافقان، گذشته از هشدار خطرشان و تبيين كيفيت برخورد دوگانه آنها با مؤمنان و كافران، براي اين باشد كه كافران عنود و ملحدان لجوج، بر اثر يكسان بودن انذار و عدم انذار، قابل برگشت نيستند؛ اما منافقانِ موصوف و مُمَثّل بر اثر داشتن نور ضعيف، اميد برگشت آنان وجود دارد؛ از اين رو در اين باره به گستردگي بحث شده است. 🔹۴- منافقان، تاب‌ و توان ديدن دلائل نورانى و فروغ آيات الهى را ندارند. همانند مسافر شبگرد در بيابان، كه در اثر برقِ‌ آسمان، چشمانش خيره شده و جز چند قدم بر نمى‌دارد، آنان نيز در جامعه اسلامى هرچند، گاهى چند قدمى پيش مى‌روند، ولى در اثر حوادث يا اتّفاقاتى از حركت باز مى‌ايستند. آنان چراغ فطرت درونى خويش را، خاموش كرده و منتظر رسيدن نورى از قدرت‌هاى بيرونى مانده‌اند. 🔸۵- هرگاه گفته مى‌شود خداوند بر هر كارى قادر است، مراد كارهاى ممكن است. مثلاً اگر گفتيم فلانى، رياضى‌دان است، معنايش آن نيست كه بتواند حاصل جمع ٢+٢ را ٥ بياورد؛ زيرا اين امر محال است، نه آنكه آن شخص قادر بر جمع نمودن آن نباشد. كسانى از امام عليه‌السلام سؤال كردند: آيا خداوند مى‌تواند كرۀ زمين را در تخم مرغى قرار دهد؟ امام ابتدا يك پاسخ اقناعى دادند كه با يك عدسىِ‌ چشم، آسمان بزرگ را مى‌بينيم؛ سپس فرمودند: خداوند قادر است، امّا پيشنهاد شما محال است. درست مانند قدرت رياضى‌دان، كه مسئله‌ى محال را حل نمى‌كند. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 ⛔️ با بلامانع است ⛔️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
✅ با عرض سلام خدمت اعضای محترم کانال 🔹ضمن تبریک مجدد حلول ماه مبارک ان شاء الله در ماه امیرالمومنین علیه‌السلام روزانه دو حکمت از رو در کانال قرار میدیم تا از نورانیت کلام حضرت بیشتر بهره‌مند بشیم.👌 🆔 @onse_ba_saqaleyn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💠 : 🔸 وَ سُئِلَ(علیه‌السلام) عَنْ قَوْلِ الرَّسُولِ (صلى‌الله‌علیه‌وآله): «غَیِّرُوا الشَّیْبَ وَلاَ تَشَبَّهُوا بِالْیَهُودِ» إِنَّمَا قَالَ (صلى‌الله‌علیه‌وآله) ذَلِکَ وَالدِّینُ قُلٌّ، فَأَمَّا الْاٰنَ وَ قَدِ اتَّسَعَ نِطَاقُهُ، وَ ضَرَبَ بِجِرَانِهِ، فَامْرُؤٌ وَ مَا اخْتَارَ. 🔺 ۱۷ : 💢 از امام درباره این گفتار پیامبر (صلى‌الله‌علیه‌وآله) سؤال شد که فرموده است: «موهاى سفید خود را تغییر دهید (رنگ و خضاب کنید) و خود را شبیه یهود نسازید» 🍃 امام(علیه السلام) فرمود: این سخن را پیامبر(صلى‌الله‌علیه‌وآله) زمانى فرمود که پیروان اسلام کم بودند؛ اما امروز که اسلام گسترش یافته و آرامش و امنیت برقرار گشته (و اسلام استقرار یافته است)، هر کسى مختار است (که رنگ و خضاب بکند یا نه). ✴️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
🔰 ❇️ ۱۹و۲۰ : ▫️١- منافقان، غرق در مشكلات و نگرانى‌ها مى‌شوند، و در همين دنيا نيز دلهره و اضطراب و رسوايى و ذلّت، دامن‌گيرشان مى‌شود. «ظُلُماتٌ‌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ‌» ▪️٢- منافقان، از مرگ مى‌ترسند. «حَذَرَ الْمَوْتِ‌» ▫️٣- منافقان بدانند، كه خداوند بر آنها احاطه دارد؛ و هر لحظه اراده فرمايد، اسرار و توطئه‌هاى آنها را افشا مى‌كند. «وَ اللّهُ‌ مُحِيطٌ‍‌ بِالْكافِرِينَ‌» ▪️۴- منافق، در مسير حركت، متحيّر است. «أَضاءَ... مَشَوْا، أَظْلَمَ‌... قامُوا» ▫️۵- حركت منافق، در پرتو نور ديگران است. «أَضاءَ لَهُمْ‌» ▪️۶- منافق، به سبب اعمالى كه مرتكب مى‌شود، هر لحظه ممكن است گرفتار قهر خداوندى شود. «وَ لَوْ شاءَ اللّهُ‌ لَذَهَبَ‌ بِسَمْعِهِمْ‌» ▫️۷- سنّت الهى، آزادى دادن به همه است؛ وگرنه خداوند مى‌توانست منافقان را كر و كور كند. «وَ لَوْ شاءَ اللّهُ‌ لَذَهَبَ‌ بِسَمْعِهِمْ‌ وَ أَبْصارِهِمْ‌». ✴️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
رجبیه.mp3
989.2K
❇️ توصیه‌های ویژه گوش کنید👌 🎙 (از شاگردان آیت‌الله سعادت‌پرور) ✴️ 🔻🔻 🆔 @QuranvaEtrat_ch
🔰 💠 : 🔸 فِی الَّذِینَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ: 🍃 خَذَلُوا الْحَقَّ، وَلَمْ یَنْصُرُوا الْبَاطِلَ. 🔺 ۱۸ : 🍀امام(علیه السلام) در مورد کسانى که از جنگ در رکاب حضرت کناره گیرى کردند فرمود: 👇 حق را تنها گذاشتند و باطل را یارى نکردند! ✴️ 🆔 @onse_ba_saqaleyn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 ولادت علیه‌السلام (به روایتی) مبارک باد. 🔺️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. ۱۳۸۳/۰۵/۳۰ ✴️ 👇 🆔 @onse_ba_saqaleyn
🔰 ✳️ ۲۱_بقره : 🌼يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ🌼 🔺 : ﺍﻱ ﻣﺮﺩم! ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻭ ﭘﻴﺸﻴﻨﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ﺗﺎ [ ﺑﺎ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪﻥ ﺍﻭ ] ﭘﺮﻭﺍ ﭘﻴﺸﻪ ﺷﻮﻳﺪ.(٢١) ♦️ : : قرآن كريم عبادت را زمينه‌ی دستيابي به تقوا، و تقوا را متبلور در مجموعه‌اي از عقايد، اخلاق و اعمال صالح مي‌داند كه در انسان متقي به صورت مَلَكه در مي‌آيد. از اين رو عبادت داراي معنايي گسترده است كه شامل همه عبادتهاي فكري، اخلاقي و عملي مي‌شود كه انسان عابد را به مَلَكه برين تقوا مي‌رساند. : خلق به معناي صِرف ايجاد و آفرينش نيست؛ بلكه «ايجاد شيء با كيفيت خاص و با اندازه‌گيري حكيمانه» است. از اين رو اهل لغت گفته اند: «اَصْلُ الْخَلقِ التَّقدير». : ترجّي و اميد از مقام فعل خدا انتزاع مي شود، نه از مقام ذات او؛ و چون «اميد» يا «هراس» از خصوصيات مورد استعمال است و در موضوع له نقش ندارد، پس لَعَلّ به معناي جامع بين اميد و هراس، يعني اصل توقع پديده (اعم از نافع يا ضارّ) است كه احتمال تحقق آن بيش از عدم تحقق است. 🔷 ۲۱_بقره : 🔸 قرآن كريم در تبيين احكام الهي، از شيوه تخاطب بهره مي‌گيرد، تا انسان احساس مسئوليت كند و لذّت حضور در حريم حق را نيز بچشد. نداهاي بي واسطه‌ی قرآن، نشانه‌ی رابطه‌اي مستقيم و فعلي بين خدا و انسان است. 🔹 وَثَنيين حجاز در پرستش بتها، به سنت نياكان خود تمسك مي‌كردند؛ و خداي سبحان در اين كريمه، اوّلاً ضرورت عبادت را از راه ربوبيت و خالقيت حق، و همچنين از راه كمال بودن تقوا، اثبات كرده، و ثانياً به وثنيين پاسخ مي‌دهد: نياكانتان نيز مانند شما مخلوق خدا بودند و شما نبايد از سنّت جاهلانه‌ی آنان پيروي كنيد. 🔸 عبادت (بندگي خدا در عقيده، اخلاق و عمل) تأمين كننده‌ی حيات انساني است، و بدون آن، انسان در حدّ گياه يا حيوان و گاهي پست تر از حيوان است. 🔹 عبادت، زمينه ساز تقوا، و تقوا ره‌توشه و زمينه‌ی دستيابي به فَلاح، و فلاحِ نهايي انسان در لقاي حق است. پس تقوا، هدف عبادت و خود مقدمه‌اي براي فلاحِ عبادت‌كننده است. ✴️ 👇 🆔 @onse_ba_saqaleyn