eitaa logo
امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
1.4هزار دنبال‌کننده
529 عکس
151 ویدیو
26 فایل
حکمت قرآنی در اندیشه فیلسوفان انقلاب اسلامی: امام خمینی علامه طباطبایی شهیدان مطهری، بهشتی، صدر آیات علامه جعفری، مصباح یزدی، جوادی آملی و امام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
📌معرفی کتاب الدین فی طور الاجتماع اثر آیت الله محمد باقر کمره‌ای روي جلد آمده است‌: «الدين‌ في‌ طور الاجتماع‌»، يبحث عن فلسفة الاجتماع العام و نظام الدين في الاسلام‌. تأليف الميرزا محمد باقر الخميني العراقي‌. سال چاپ کتاب 1356 ق (1316ش) است‌. اين کتاب به زبان عربي نوشته ‌شده و از نثر آن چنين معلوم مي شود که نويسنده کاملا به عربي وقت عراق تسلط داشته وکتابش را بسيار سليس و روان تأليف کرده است‌. بخش اوّل از مجلد اوّل آن 148 صفحه‌ وزيري و بخش دوم از مجلد اوّل 176 صفحه در همان قطع است‌. (7) براي شناخت انديشه‌هايوي مروري بر مهم‌ترين عناوين اين کتاب داريم‌: مجلد اوّل کتاب شامل 12 مقاله و يک خاتمه است با اين عناوين‌: المقالة الاولي‌: في تشخيص ماهية الاجتماع و بيان حقيقة الوحدة في الجمعية‌. الثانية‌: في روح الاجتماع و انه کيف يجري في عروق الافراد. الثالثة‌: في تشخيص روح الاجتماع في النظام الديني‌. الرابعة‌: في بيان ناموس العصبيّة و القومية و قصوره في تنظيم صلاح البشر. الخامسة‌: في ناموس الوطنية و بيان خسران ابناءها المغرورين بها. السادسة‌: في تفسير يا ايها الناس‌: انّي رسول الله اليکم جميعا. السابعة‌: في نظام المدنية مرهون بالشعوبية العلمية‌. الثامنة: تشخيص موضوع الشرافة و الامتياز الاجتماعي‌. التاسعة‌: العضو العاطل مضرّ بالمجتمع‌. العاشرة‌: ناموس النماء الاجتماعي‌. الحادية عشر: ناموس الارتزاق الاجتماعي‌. الثانية عشر: العشق الصادق و الدعوي الکاذبة‌. الخاتمة : نظام الاصناف‌. مجلد دوم اين کتاب با عنوان «سِفْرُ النبوات» شرحي است از سيره انبياء در اصلاح‌. وي با اشاره به دشواري‌هاي فکري پديد آمده در قرن بيستم و آثار منفي آن در ايجاد پراکندگي واختلاف مي‌نويسد: و قد وضعنا کتابنا «الدين في طور الاجتماع‌» تبشيرا لهذا الاتجاه الفکري‌العام الساري في قلوب الملل المتفرّقة و تبيانا لمجري الحياة العامّة الّتي يسير الکون اليهابعوامل شتي شديدة التأثير في ميدانها و خصّنا قسما منها بشرح سيرة الانبياء و رجال الاصلاحا لعام و سميناه سفر النبوات (مقدمه ص 7). نثر کتاب به همين شکل تا به آخر ادامه يافته و نشان مي دهد که مؤلف توان بالايي درنگارش به عربي روز داشته است‌. وي در مقدمه جلد دوم شرح مي‌دهد که مجلد اول را درسال 1354 ق ( 1314ش) چاپ کرده و سال بعد آن به سفر حج مشرّف شده و از صحراي نجد به استشمام‌ فضاي روحاني و ملکوتي حرمين پرداخته و اکنون در بازگشت‌، مجلد دوم را تقديم کرده‌است‌. وي مي گويد که پس از ديدن حرمين و آثار اسلامي فراوان در آنجا اکنون شوق بيشتري‌ در انتشار اين جزء دارد. بخش مفصّلي از مجلد دوم در سيره حضرت محمد (ص‌) است‌. درادامه از تاريخ زندگي مسيح (ع‌) و پس از آن از زندگي حضرت موسي (ع‌) سخن گفته شده‌است‌. يک بخش از اين مجلد (صص 98 - 105) هم اختصاص به حجاب النسوان دارد که بحث روز بوده است‌. متن کامل زندگی‌نامه آیت الله کمره‌ای: http://pahlaviha.pchi.ir/show.php?page=contents&id=18718 •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1727
📌نقش علم و صنعت در تجدید حیات ملتها دکتر رضا آراسته ۱۳۴۷ زندگی نامه مولف: دکتر رضا آراسته (۱۹۹۲-۱۹۲۷)، اسلام‌پژوه، پژوهشگر عرفان و تصوف و استاد روان‌شناسی در دانشگاه‌های تهران، پرینستون و جرج واشینگتن آمریکا بود. وی مبدع «روان‌شناسی یکپارچه» (integrative psychology) بود که مبتنی است بر ترکیب مفاهیم مذهبی شرق با مفاهیم روان‌شناسی غربی و گفت‌وگوی روان‌شناسی و مذهب. از جمله آثار وی به انگلیسی می‌توان به «به‌سوی یکپارچگی نهایی شخصیت»، «اعتلای خود: سهم تصوف در اسلام» و «مولوی: عارف ایرانی» اشاره کرد. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1729
📌 در غیاب حکمت بنیاد هر نظام سیاسی را حکمت و فلسفه‌ی آن می‌سازد و از این طریق نظم اجتماعی و سیاسی حفاظت و بازسازی می‌شود. در غیاب آن حکمت و جایگزین شدن طرح ها و اندیشه‌های دیگر، ضعف اجتماعی و سیاسی و ناکارآمدی در پاسخ‌گویی به نیازها و پرسش‌های واقعه امری طبیعی است. امروز جامعه ماتوسط برخی از معممین و اهل خطابه و رسانه روز به روز از حکمت و عقلانیت انقلاب اسلامی بیشتر فاصله می‌گیرد و از بنیادهای فکری و فلسفی خود جدا می‌شود و طرح های جایگزینی مطرح می‌شود که جز حیرت و اضطرار ثمری نخواهد داشت. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1736
در پی یادداشت و وضعیت نابسامان برخی کتاب فروشی‌های اطراف حرم، الحمدلله یکی از مسئولان محترم و دلسوز مرتبط تماس گرفتند و پیگیر شدند. خداوند خیرشان دهد. الحمدلله رب العالمین به همین جهت آن مطلب حذف شد.
📌 روز امامت امت امام خمینی: ‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏وَ نُریدْ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةً‏ ‏‏وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ‏‎ صَدَقَ الله الْعَظیمْ.‏ 🔸‏من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را‏‎ ‎‏خفیف‏‎ شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می گویم. خداوند‏‎ ‎‏تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که است‏‎ ‎‏در هم پیچید و ما را ائمه و پیشوای ملت‌های مستضعف نمود، و با برقراری‏ جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز‏‎ ‎‏ و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم. به دنیا اعلام‏‎ ‎‏می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد، که سرتاسر مملکت با و‏‎ ‎‏ و و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رأی خود را در آن ریخته و‏‎ ‎‏رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.‏ 🔹‏من از این همبستگی بی‌مانند که جز مشتی ماجراجو و بی‌خبر از خدا، همه و همه به ندای‏‎ ‎‏آسمانی ‏‏وَاْعتَصِمُوا بِحَبْلِ الله ِ جَمیعاً‏‎ لبیک گفتند، و با تقریباً به جمهوری اسلامی‏‎ ‎ ‏رأی مثبت دادند و و اجتماعی خود را به و ثابت کردند، تقدیر‏‎ ‎‏می‌کنم. مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و‏‎ ‎‏پدران و رنج‌های طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و را از پای درآوردید، و با‏ رأی قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید. حکومتی که در‏‎ ‎‏آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک‏‎ ‎‏طور می تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد. مبارک باد شما‏‎ ‎‏را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و و و و و ‏‎ ‎‏مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق‏‎ ‎‏فاضله و اعمال صالحه است. ‏ 🔸‏مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می رسند، فرقی بین‏‎ ‎‏زن و مرد و اقلیت‌های مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان‏‎ ‎‏و سرکشی به دنبال او دفن می شود، و کشور از چنگال دشمن‌های داخلی و خارجی و‏‎ ‎‏چپاول‌گران و غارت‌پیشگان نجات یافت. اینک شما ملت شجاع، پاسداران جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این ارث الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید‏‎ ‎‏و نگذارید بقایای رژیم متعفن‏‎ که در کمین نشسته اند و طرفداران دزدان بین‌المللی و‏‎ ‎‏نفتخواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند. اینک شمایید که باید مقدرات‏‎ ‎‏خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی که مظهر آن‏‎ ‎‏جماعت است، قدم‌های بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در‏‎ ‎‏مجلس مؤسسان، جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان‌طور که‏‎ ‎‏با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رأی دادید، به امنای امت رأی دهید تا مجالی برای‏‎ ‎‏بداندیشان نماند.‏ 🔹صبحگاه 12 فروردین ـ که روز نخستین است ـ از بزرگترین اعیاد مذهبی‏‎ ‎ و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های‏‎ ‎‏قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت‏‎ ‎‏بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.‏ 🔸‏هان! ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را‏‎ ‎‏عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی‏‎ ‎‏را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است،‏‎ ‎‏این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی پاسداری کنند. ‏ 🔹‏من از دولت‌ها می خواهم که بدون وحشت از غرب و ، با استقلال فکر و اراده،‏‎ ‎‏باقیمانده رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و‏‎ ‎‏فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربی و غربزدگی به‌پا شده‏‎ ‎‏است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا و و‏‎ اقتصادی و سیاسی را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت‏‎ ‎‏اسلامی را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله . ‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی (12 فروردین 58، صحیفه امام، ج 6، ص 452-454) •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1739
📌 ریشه‌ی مشکلات اجتماعی ✍حکیم متأله و‌ خطیب متفکر مرحوم آیت الله حسینعلی راشد تربتی منبع: اسلام و قرآن، ص۲۵۳. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1741
📌 وصیتنامه امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) از وصيت‏هاى آن حضرت است به امام حسن و امام حسين (عليهما السّلام) وقتى كه ابن ملجم (لعنة اللّه عليه) به او ضربت زد: أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أَلَّا تَبْغِيَا الدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَيْ‏ءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا وَ قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا ( صلى الله عليه وآله ) يَقُولُ صَلَاحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصِّيَامِ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْأَيْتَامِ فَلَا تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا يَضِيعُوا بِحَضْرَتِكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي جِيرَانِكُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِيَّةُ نَبِيِّكُمْ مَا زَالَ يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِينِكُمْ وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْجِهَادِ بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَلْسِنَتِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ وَ إِيَّاكُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ شِرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ . ثُمَّ قَالَ‏ : يَا بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ لَا أُلْفِيَنَّكُمْ تَخُوضُونَ دِمَاءَ الْمُسْلِمِينَ خَوْضاً تَقُولُونَ قُتِلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ أَلَا لَا تَقْتُلُنَّ بِي إِلَّا قَاتِلِي انْظُرُوا إِذَا أَنَا مِتُّ مِنْ ضَرْبَتِهِ هَذِهِ فَاضْرِبُوهُ ضَرْبَةً بِضَرْبَةٍ وَ لَا تُمَثِّلُوا بِالرَّجُلِ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ( صلى الله عليه وآله ) يَقُولُ إِيَّاكُمْ وَ الْمُثْلَةَ وَ لَوْ بِالْكَلْبِ الْعَقُورِ . ترجمه: شما را به تقواى الهى سفارش مى‏نمايم، و اينكه دنيا را مجوييد گرچه دنيا شما را بجويد، و بر آنچه از دنيا از دستتان رفته متأسّف نباشيد. حق بگوييد، و براى ثواب الهى بكوشيد. دشمن ستمگر و يار ستمديده باشيد. شما و همه فرزندان و خاندانم و هر كه اين وصيتم به او مى‏رسد را به تقواى الهى، و نظم در زندگى، و اصلاح بين مردم سفارش مى‏كنم، چرا كه از جد شما (صلّى اللّه عليه و آله) شنيدم مى‏فرمود: «اصلاح ذات البين از عموم نماز و روزه بهتر است». خدا را خدا را در باره يتيمان، آنان را گاهى سير و گاهى گرسنه مگذاريد، مباد كه در كنار شما تباه شوند. خدا را خدا را در رابطه با همسايگان، كه مورد سفارش پيامبر شمايند، پيوسته به آنان سفارش داشت تا جايى كه گمان برديم ميراث برشان خواهد ساخت خدا را خدا را در باره قرآن، نيايد كه ديگران در عمل به آن از شما پيشى جويند. خدا را خدا را در باره نماز، كه نماز عمود دين شماست. خدا را خدا را در باره خانه پروردگارتان، تا وقتى هستيد آنجا را خالى مگذاريد، كه اگر خالى گذاشته شود از كيفر حق مهلت نيابيد. خدا را خدا را در باره جهاد با اموال و جان و زبانتان در راه خدا. بر شما باد به پيوند با هم و بخشش مال به يكديگر، و بپرهيزيد از دورى و قطع رابطه با هم. امر به معروف و نهى از منكر را وانگذاريد، كه بد كارانتان‏ بر شما مسلّط شوند، آن گاه دعا كنيد و به اجابت نرسد. سپس فرمود: اى فرزندان عبد المطلب، نيابم شما را كه به بهانه كشته شدن من در خون مسلمانان فرو افتيد و گوييد: امير المؤمنين كشته شد، امير المؤمنين كشته شد معلومتان باد كه فقط قاتلم بايد قصاص شود. ملاحظه نماييد هرگاه من از اين ضربت او از دنيا رفتم تنها او را يك ضربت بزنيد، و گوش و بينى و اعضاى او را قطع مكنيد، كه من از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم مى‏فرمود: «از مثله كردن دورى كنيد هر چند در باره سگ گاز گيرنده باشد» •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1742
📌 تحریف نهج‌البلاغه با شعار عدالت خواهی سوسیالیستی چرا مدعیان عدالت خواهی چپ‌گرا و رادیکال، همواره پشت نهج البلاغه پنهان می‌شوند و افکار سوسیالیستی خود را با تحریف نهج‌البلاغه پیگیری می‌کند و همه‌ی منتقدان خود را ضد امام علی (علیه السلام) و ضد عدالت و مخالف نهج‌البلاغه معرفی می‌کنند؟ برخلاف مدعیاتی که گرفتار نگرش کاریکاتوری به اسلام و نهج‌البلاغه هستند در منطق انقلاب اسلامی، عقلانیت، معنویت و عدالت سه ناموس شیعه‌اند و جمع سالم این سه گانه موجب حیات طیبه و رفع جهل، بی‌انصافی و ظلم است و نفی هرکدام از این سه اصل مهم و محوری و یا تفسیر کاریکاتوری از هر یک، جفای بزرگی به تشیع و انقلاب و همچنین تحریف صریح نهج‌البلاغه است. ما نهج‌البلاغه‌ی عقلانیت و معنویت و عدالت را می‌خوانیم و بر آن افتخار می‌کنیم و باید جلوی هرگونه تحریف و تفسیر سوسیالیستی و لیبرالیستی آن بایستم. جالب است که جریان سوسیالیسم و لیبرالیسم ابرانی، همزمان و هماهنگ، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دشمنی با نهج‌البلاغه متهم می‌کنند. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1743
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﺮﺩﺍﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺑﺴﺘﻨﺪ [ ﻭ ﺁﻥ ﺛﺒﺎﺕ ﻗﺪم ﻭ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺣﻖ ﺗﺎ ﻧﺜﺎﺭ ﺟﺎﻥ ﺑﻮﺩ ] ﺻﺎﺩﻗﺎﻧﻪ ﻭﻓﺎ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺭﺳﺎﻧﺪﻧﺪ [ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺮﻑ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻧﺎﻳﻞ ﺷﺪﻧﺪ ] ﻭ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺍ ] ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻰ ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺗﺒﺪﻳﻠﻲ [ ﺩﺭ ﭘﻴﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ]ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ،(الأحزاب ٢٣)
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند؛ ❖ دوره جامع بهاره «ماجرای امتداد حکمت» ▫️با ارائه: جمعی از اساتید 🔹محورهای دوره • چیستی امتداد حکمت اسلامی • فرآیند امتداد حکمت اسلامی • ظرفیت های نهفته در تراث حکمت اسلامی • نسبت سنجی علوم با حکمت اسلامی ▫️زمان شروع دوره : از اول اردیبهشت ماه 🔹 هزینه شرکت در دوره ۱۵۰ هزارتومان 🔹 لینک ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=6800 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
هدایت شده از تأملات اجتماعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 💢 ذهن، انسان را به کثرات می‌کشاند و او را در هروله تنوع‌ها رها خواهد کرد چاره‌ای جز پناهنده شدن به آستان قلب نیست، گمشده انسان همانجاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 ماجرای خوارج ادامه دارد ... خوارج برخی از یاران امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) بودند که با ظاهرگرایی و سطحی‌بینی و با غلاظ و شداد به تحلیل پدیده‌ها می‌پرداختند و رفتار عجولانه و شتابزده در جنگ را به فرماندهان تحمیل می‌کردند و در پی نتایج ناگوار آن تحمیل‌های غلط و شتابزده، به جای سرزنش خود و توبه جمعی به تکفیر امام جامعه و فرماندهان سپاه اسلام می‌پرداختند و دو دستگی و تفرق در میان مسلمین را به وجود آوردند. خوارج در هر حکومت اسلامی وجود دارد. افرادی که به هیچ تخصص و دانشی اعتقاد ندارند و به هیچ نظم منطقی و سلسله مراتب حکومتی پایبند نیستند و با احساسات جامعه را به افراط و تفریط می‌کشانند و به نام انقلابی‌گری، مردم را نسبت به مسئولان خدوم و فرماندهان سپاه اسلام بدبین می‌کنند. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1750
📌 در بی‌مرامی خوارج یکی از ویژگی‌های خوارج‌مسلکان، نگاه ابزاری به افراد است. تا زمانی که افراد کارهایی انجام دهند که باب میل آنها باشد این افراد مؤمن، انقلابی و مبارز هستند اما فقط کافی است کمی متفاوت بیاندیشد و یا نظر عاقلانه‌ای ارائه دهد آن وقت هست که همان فرد مؤمن و انقلابی و مبارز را با انواع توهین‌ها و بی‌ادبی‌ها می‌نوازند و او را در جامعه تخریب می‌کنند. به هیچ وجه نباید به خوارج مسلکان در لباس انقلابی‌گری اعتماد کرد. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1751
امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
📌 همیشه پای فتنه‌گران ۸۸ در میان است (در ادامه‌ی یادداشت: سوفیطائیان در جمهوری اسلامی) 🔹از سال ۱۳۸
📌همیشه پای فتنه‌گران ۸۸ در میان است دوباره اشتباه یک خطیب و موج سواری جریان فتنه ۸۸ و ماهی گرفتن از آبی که خود گل آلود می‌کنند. کسانی که همواره نفی قداست و سیاست پیامبر اسلام و وحی الهی می‌کنند امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند و فریاد وااسلاما سر می‌دهند. اگر چه دست آنها رو شده است، مسئله این خطیب و آن خطیب، این اشکال و آن خطا نیست که امری طبیعی و مسبوق به سابقه است؛ مسئله تفکر انقلابی و اندیشه متعالی جمهوری اسلامی است. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1752
📌یک کار زیبا و عاقلانه