eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
435 ویدیو
168 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
او کریم است ✍️ احسان قربانی درِ خانه او، جملگی صف کشیده‌اند محتاج‌ها. پیرزنی با چادر گلگلی خود و چهره‌ای که انگار از اضطراب رنگ پریده است ، با دست خود تکه ای از چادر خود را گرفته و دست دیگرش را به کمر خمیده اش زده است. و با اه و ناله از کریم میخواهد تا راهی نشانش بدهد تا زندگی پسر و عروسش به جدایی نکشد. یا مردی میانسال که کت و شلواری سیاه راه راه به تن و کلاه پشمی به سر دارد، با لهجه ترکی از کریم می‌خواهد، پسرش را که برای اندکی قرض در زندان است کمک کند. صف رسید به پسرکی که با حالت کودکانه خود دست خود را به عبای کریم گرفت و با زبان بچه گانه خود برای مادر مریضش که مدتی است سرطان دارد به کریم رو میزد. هر کسی از او طلب حاجت داشت، او دستش را به حالت دعا بلند می‌کرد و دعایی می‌خواند و دستانش از توشه‌ای پر میشد و به محتاجان می‌داد. او کریم است؛ حسن بن علی المجتبی ( سلام الله علیه) @HOWZAVIAN
📋باورِ خواندنی و باورِ دیدنی ✍️ احسان نیله چی بسی فرق است میان آنچه می‌خوانی و آنچه می‌بینی. هر دو را باور می‌کنی؛ ولی علم‌الیقین کجا و عین‌الیقین کجا. با دانش مدرسه‌ای باور کرده‌ام خدا هست و کار خلق و روزی به دست اوست. گاه همین خوانده‌ها را که می‌بینم باز باور می‌کنم؛ ولی این کجا و آن کجا. امشب دوست عزیزی پس از نزدیک به یک‌سال، تماس گرفت و حالی پرسید و تبریکی نثار کرد و گفت: ده میلیون تومان می‌دهم تو خود هر چه صلاح دانستی و داد. کمی بعد به شکل غیر منتظره، آشنای محترمی تماس گرفت و برای هزینه بیمارستان همین مبلغ را خواست. تقدیم شد. هزار و چند کیلومتر میان دهنده و گیرنده فاصله است و من مبهوت و شادان به این کار زیبای خدا می‌نگرم. یادم آمد: چند سال پیش یکی از بندگان خوب خدا مقداری گوشت به ما داد که میان نیازمندان پخش کنم. در این فکر بودم که نیازمندترها را پیدا کنم. صدای اذان بلند شد. جلوی اولین مسجد پارک کردم. پس از نماز، نیازمندی دم در مسجد نشست. عجیب این‌که او درخواست پول نداشت؛ می‌گفت: مردم من بچه‌هام چند ماهه گوشت نخوردن! تقدیم شد. @HOWZAVIAN
... "شعر" یک ملت، جعبه سیاه آن ملت است. ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
. 🔴 ترخیص عقلانیت زیدآبادی در «حد ترخص» 🔻با حمله به نمادها و حدود شرعی می‌خواهند این بار حس کاهش دینداری را به جامعه مؤمنین القا کنند. @HOWZAVIAN
🔰 در امان امین ▪️به‌بهانۀ دیدار رمضانی رهبر انقلاب با شاعران ✍️ سید محمدحسین دعائی شاید امروز کسانی ندانند یا نپذیرند، اما بدون‌شک آیندگان بر این سخن صحه خواهند گذاشت که در کنار «دین»، «علم»، «اقتصاد» و «امنیت»، تلاش رهبر انقلاب برای اعتلاء «فرهنگ و هنر»، در طول تاریخ این مرز و بوم بی‌نظیر بوده است؛ تا آن‌جا که مثلا اهتمام ایشان به رشد «شعر و ادبیات فارسی»، حتی از ملی‌گراترین ایران‌دوستان نیز دیده نشده است؛ اهتمامی که اگر یک‌دهم آن را هرکدام از حاکمان این سرزمین داشتند، آوازۀ فرهنگ‌دوستی و هنرپروری‌شان گوش فلک را کر می‌کرد. اما چه کنیم که «حجاب معاصرت»، در کنار «هجمۀ شناختی دشمن»، کار را به جایی رسانده است که می‌بینیم. یکی از راهبردی‌ترین پروژه‌های رهبر انقلاب که با هوشمندی و حوصله، آن را در طول سال‌های متمادی دنبال کرده و به ثمر رسانده‌اند، گرفتن ابزار «ایرانی‌گری» از دست دین‌گریزان وطن‌نشناس و تبدیل آن به یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های جبهۀ فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است؛ پروژه‌ای مبتنی بر فهم عمیق اقتضائات زمان و مکان، حاکی از اعتقاد به ضرورت جذب حداکثری و طراحی‌شده برای فعال‌سازی همۀ ظرفیت‌ها در مواجهه با تهاجم تمدنی غرب. تأکید ایشان بر مواردی مثل: اهمیت محافظت از هویت اصیل ایرانی، ضرورت پاسداشت زبان فارسی، حکمت‌پایه‌بودن شاهنامه و قرائت الهی از نوروز را از همین زاویه باید تحلیل کرد. آری؛ کشاندن پای «شعر» به «ماه خدا» و نشاندن «شاعران» در «حسینیۀ امام خمینی»، یعنی که ادبیات فارسی امروز، در امان امین انقلاب و مسلمان‌شدۀ دست حکیم‌ترین حاکم ایران اسلامی است. پ.ن: بدون‌شک شاه‌بیت سخنان اخیر حضرت آقا در دیدار با شاعران، چیزی جز «ضرورت توجه به جنبۀ رسانه‌ای و تمدنی شعر» نبود. @HOWZAVIAN
. 🔶 عهدی که خداوند از ما گرفت ⚪️ «ﻳَﺂ ﺃﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍْ ﺍﺗَّﻘُﻮﺍْ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻭَﻛُﻮﻧُﻮﺍْ ﻣَﻊَ ﺍﻟﺼَّﺎﺩِﻗِﻴﻦَ» ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮﻳﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺷﻴﻌﻪ ﻭ ﺳﻨﻲ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ «ﺻﺎﺩﻗﻴﻦ»، ﻣﺤﻤّﺪﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻭ ﺁﻝ ﻣﺤﻤّﺪﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺁﻳﻪ ١٧٧ ﺳﻮﺭﻩ ﻱ ﺑﻘﺮﻩ، ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺍﻧﻔﺎﻕ، ﻧﻤﺎﺯ، ﻭﻓﺎﻱ ﺑﻪ ﻋﻬﺪ ﻭ ﺻﺒﺮ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﻕ ﻣﻲ ﺷﻤﺎﺭﺩ ﻭ ﺁﻳﻪ ١٥ ﺳﻮﺭﻩ ﺣﺠﺮ ﻭ ٨ ﺳﻮﺭﻩ ﺣﺸﺮ، ﻣﻬﺎﺟﺮﺍﻥِ ﺭﻧﺞ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺑﺮﻛﻒ ﺭﺍ «ﺻﺎﺩﻕ» ﺷﻤﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. به راستی که امروز مردم مظلوم و مقتدر غزه از مصادیق اصلی صادق به شمار می آیند .زیرا جانانه در برابر مشکلات مقاومت و صبوری نشان داده اند و هم مهاجران رنج کشیده ای هستند که بر اثر سکوت و بی غیرتی یک ملیارد و 700 ملیون مسلمان زیر شدید‌ترین حملات وحشیانه غاصبان سرزمینی و سفاکان بین‌المللی صادقانه بر عهد ایمان و جهاد ایستاده اند که ان الحیاه عقیده و جهاد و قطعا معیت و همراهی نصرت الهی وعده حتمی این صابران و صادقان است ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺩﻭﺳﺘﻲ، ﻫﻤﻨﺸﻴﻨﻲ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﻲ ﺑﺎ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮﻳﺎﻥ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱِ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺍﺳﺖ. ٢- ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺟﺪﺍ ﻧﺸﻮﻳﻢ. ٣- ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﻣﻌﺼﻮم ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﺩ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ٤- ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﻪ ﻱ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺗﻘﻮﺍ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮ ﻣﻌﺼﻮم ﺍﺳﺖ. ٥ - ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻌﺼﻮﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ. @HOWZAVIAN
💠 تجربه‌ی محبت خدا ✍️ محمدمهدی دستورانی با ارسال نوشتاری به جمع نویسندگان حوزوی پیوست: گاهی با خود می‌گوییم «چرا خدا حداقل یک ذره شیرینی و لذت عبادت و محبتش را به ما نمی‌چشاند تا با خیال راحت‌تر و با هدفی روشن‌تر، زندگی‌مان را خدایی کنیم و خیالمان راحت باشد و مطمئن باشیم؟ حتما باید یک مدت زیادی سختی بکشیم تا به لذتش برسیم؟!!» می‌دانی پاسخ چیست؟ یک پاسخی خودمان می‌توانیم با تجربه‌ی خودمان و زمزمه‌ای درونی، به خودمان بدهیم: «خدا اینکار رو کرده‌ها! میدونی کجا و کی؟ خودتم بهتر میدونی. حدس زدی؟ ماه رمضون! همون روزایی که هرسال منتظرشیم تا برسه و کلی خاطره‌ی خوب ازش داریم. همون روزا که در طول سال وقتی بهش فکر میکنیم، یه حس خوبی داره. همون غروبا و شبایی که یه رایحه‌ی خاص و حس نابی درونمون می‌چرخه. همون وقتای افطار که حس عجیبی بهمون دست میده وقتی میخونیم «اللّٰهم لَکَ صُمْتُ وَ عَلَیٰ رِزْقِکَ أَفْطَرْتُ: الهی، روزه‌ام فقط برای تو بود؛ و فقط با روزی تو افطار می‌کنم». همون روزا که با اینکه گشنگی و تشنگی میکشیم و بی‌حالیم، ولی یه دنیا عشق میکنیم؛ خصوصا شب‌ها موقع دعا، و خیلی مخصوصا شبای قدر». آری؛ پاسخ یکسری از سوالاتمان را در تجربه‌هایمان می‌توانیم بیابیم؛ فقط کافی است گاهی بشویم مصداق آیه‌ی «وَ ذَکِّرْ فإنَّ الذِّکْرَیٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ (ذاریات۵۵)». پاسخ‌هایی از جنس خودمان، که بیشتر از هرچیزی برایمان مطمئن‌تر و دلنشین‌تر است. @HOWZAVIAN
🟢شعار سال و خلع سلاح روشنفکران غرب‌گرا ✍️ احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم 🔻بیچاره روشنفکران غرب‌زده‌ای که عمری است فریب‌کارانه و به دروغ، نظام مردم‌سالاری دینی را نظامی استبدادی و بی‌اعتنای به مردم و بلکه مردم‌ستیز معرفی کرده‌اند! اکنون می‌بینند که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در کنار همه تأکیداتی که در سه دهه اخیر بر نقش مردم در حکمرانی داشته‌اند، سال ۱۴۰۳ را نیز سال جهش تولید با «مشارکت مردم» نامیده است! این نشان می‌دهد که باور به مردم و تأکید بر نقش بی‌بدیل آنان در حکمرانی، از اصول اصلی «مردم‌سالاری دینی» است. 🔸انتظار داریم، همه جریان‌های سیاسی و فکری نیز فرصت را مغتنم بشمارد و اگر واقعاً مردم را دوست دارد و پیشرفت و تعالی این کشور و ملت را می‌خواهد، راه‌کارها و برنامه‌هایی عملی خود را درباره شیوه‌های نقش‌آفرینی مردم در جهش تولید در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی ارائه دهد. @HOWZAVIAN
☀️درس شهید بهشتی به مسئولان و روحانیان مشهور ✍️ سلمان رئوفی در صفحه شخصی‌اش آورده است: دو نفر از دوستان که یکی از روحانیون معروف و دیگری از بازاریان مبارز بود در یک کار اقتصادی با هم شریک شده بودند که در اثنا، اختلاف حساب معتنابهی پیدا کردند و با هم درگیر شدند. حقیر تلاش زیادی برای اصلاح فیمابین آنان به عمل آوردم ولی توفیقی حاصل نشد. نهایتاً توافق شد موضوع را نزد شهید آیت الله بهشتی مطرح کنند و قضاوت ایشان را بپذیرند. عازم تهران شدیم و شب منزل آقای بهشتی رفتیم. منزل ایشان در منطقه روبروی حسینیه ارشاد بود که در آن موقع هنوز بخش عمده آن زمین‌های بایر بود. این اولین بار بود که به خانه آقای بهشتی در این منطقه می‌رفتم، خانه‌ای نقلی، تمیز، مرتب و در عین حال ساده. فرش آن موکت بود اما از نظافت می‌درخشید. زندگی و سر و وضع او مثل امام ساده، مرتب و نظیف بود. بهشتی مصداقی از این آیه قرآنی بود که «یحسبهم الجاهل اغنیاء من التعفف»(بقره/۲۷۳) نه مانند کسانی که دارایند اما خود را و می‌نمایانند! بعد از پذیرایی مختصر و احوالپرسی، موضوع دعوا به تفصیل بیان شد و شخص عالِم که از دوستان صمیمی شهید بهشتی بود، مطمئن بود که ایشان به نفع او قضاوت خواهد کرد؛ اما شهید بزرگوار به جای این که وارد این معرکه شود، با آن بیان مخصوص به خود داستانی را نقل کرد به این مضمون: دوستانی که شرکت عمرانی را تأسیس کرده بودند نزد من آمدند و گفتند می‌خواهیم برای برکت این شرکت، شما هم سهامدار شوید. گفتم ما طلبه هستیم و سرباز امام زمان عج، مناسب نیست که در این مقولات وارد شویم؛ رزّاق خداست و اگر برای او کار کنیم، روزی ما را خودش می‌رساند. آن گاه که دیدند اصرار آنها نتیجه نداد، تصور کردند انکار من ممکن است برای این باشد که سرمایه‌ای برای مشارکت ندارم لذا پیشنهاد کردند که شما لازم نیست سرمایه گذاری کنید ما خودمان کل سرمایه شرکت را تأمین می‌کنیم، فقط قبول کنید که درصدی از سهام به نام شما شود و سود آن را تقدیمتان کنیم. باز هم به آنها جواب منفی دادم و استدلال کردم دلیل نپذیرفتن صرفاً به خاطر داشتن یا نداشتن سرمایه نیست و اصولاً قصد ندارم در این نوع مسائل وارد شوم؛ اما آن دوستان به اصرار خود ادامه دادند و این بار پیشنهاد کردند که شما شریک شوید و سود آن را نه برای خودتان که برای پیشبرد نهضت و ترویج اسلام صرف کنید. باز هم نپذیرفتم و نهایتاً گفتند ما آماده هستیم بدون اینکه شما آورده‌ای در شرکت داشته باشید، بخشی از شرکت را به نام شما کنیم و صرفاً سود آن را برای مصارف عام المنفعه نهضت در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما سرانجام به هیچ نوع، واردشدن در امور اقتصادی به خاطر حفظ زی طلبگی‌ ام نپذیرفتم. با نقل این ماجرا و ملاحظه علو طبع آیت الله بهشتی، طرفین دعوا در خود فرو رفتند و از مطرح کردن یک دعوا بر سر مسائل مادی در محضر ایشان منفعل شدند و مخصوصاً آن که روحانی بود، پاسخی مضاعف را دریافت کرد. شهید مظلوم آیت الله دکتر 📚 کتاب (سیره شهید دکتر بهشتی) ص۱۴۸ @HOWZAVIAN
❇️ ده ویژگی کاسبان عدالتخواهی ✍️ محسن مهدیان این روزها با پدیده جدیدی به نام "کاسبان عدالتخواهی" مواجهیم. "سوپرمن های دست ساز" و "بتمن های تخیلی" که تلاش می کنند قهرمان مبارزه با فساد باشند و از این دکان کاسبی کنند. هرکس تخلف کرده است طبیعی است که باید در عدلیه پاسخگو باشد و البته نقش ما است. لذا سوال اصلی اینست که ما حق داریم افراد را بدون محاکمه وشنیدن ودیدن همه مستندات قضاوت کنیم و بدتر از آن حکم صادر کنیم و آبرو ببریم؟ با این مقدمه کوتاه لازمست مختصری درباره کاسبان اینروزهای عدالتخواهی بدانیم. شناخت کاسبان عدالتخواهی کمک می کند مطالبه گری مومنانه را فدای خدعه خناسان نکنیم و زمین بازی آنها نشویم. 🔻کاسبان عدالتخواهی چند دسته اند. 1️⃣گروه اول پروژه بگیرهای افشاگری اند که برای دادزن از دست کارفرما صله می گیرند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ این افراد اساسا هیچ معیار و مبنای مشخصی ندارند و اگر سابقه اینها را چک کنید مملو از رفتارهای متناقض است. 2️⃣دسته دوم کاسبان لایک و فالور و دیده شدن هستند. اینها پول نمی گیرند اما گدایی توجه می کنند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ تولیدات اینها بدون هرگونه محتوای عمیق است. اغلب احساسی و هیجان زده اند. بیش از دو خط توئیت نمی توانند بنویسند و برای خط سوم دچار لکنت می شوند. 3️⃣دسته سوم کاسبان سیاسی اند که دو دسته اول را به خدمت می گیرند تا به قدرت و مکنت برسند. 🔸نحوه شناسایی اینها چیست؟ شناسائی این افراد مشکل تر از بقیه است. اما اجمالا این افراد را بیشتر در ایام انتخابات و بزنگاه های سیاسی بشناسید. ✅اما کاسبان عدالتخواهی چه ویژگی هایی دارند؟ شاخص کلان همان است که رهبری انقلاب درباره مطالبه گری فرمودند؛ اینکه مطالبه گری مذموم آنست که با دشمن مخرج مشترک پیدا کند. 🔻با این اصل کلیدی چند مورد قابل فهرست است: 1️⃣یکم. عدالتخواهی غیر اخلاقی: این جریان برای کاسبی در عدالتخواهی هیچ حد و مرزی نمی شناسند. آبروی افراد برای آنها از بی ارزش ترین هاست و هیچ مرزی برای حریم شخصی و عمومی افراد قائل نیستند. هتک و تهمت و دروغ و غیره بماند. 2️⃣دوم. عدالتخواهی شتابزده: هر چه دیدند و دست شان رسید، بدون تحقیق و بررسی به سرعت منتشر می کنند و به همین دلیل در اغلب موارد مورد سوء استفاده کارفرماهای سیاسی و ابرپروژه بگیرها قرار می گیرند. 3️⃣سوم. عدالتخواهی سوپرمنی: عدالتخواهی این افراد اغلب برای ایجاد قهرمان های دست ساز است. برای همین مهمترین هدف شان دیده شدن است و جائیکه عدلیه ورود کند و بخواهد عالمانه و منصفانه قضاوت کند، زیست عدالتخواهی آنها نیست و نابود می شود. 4️⃣چهارم. عدالتخواهی فریبنده: در این سبک عدالتخواهی یک مصداق را در فرد یا نهاد پیدا می کنند و آن مصداق را به کل تعمیم می دهند. این خطای شیطانی مهمترین ابزار برای تخطئه و حذف کامل افراد و بدتر از آن ایجاد تلقی فساد سیستمی است. 5️⃣پنجم. عدالتخواهی کاریکاتوری: مهمترین ویژگی این گروه جابجا کردن اصل و فرع است. یک حاشیه را تبدیل به اصل می کنند تا مخاطب از ظاهر فرعیات منکر اصول شود. 6️⃣ششم. عدالتخواهی در بن بست: پروژه نهایی این افراد القای بن بست است. اینکه عدلیه تعطیل است و نهادهای نظارتی خوابند و هیچ اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، جز همین افشاگری های توئیتری. 7️⃣ هفتم عدالتخواهی تخیلی: این جریان هیچ اعتنایی به واقعیت های زمانه ندارد و در یک رویای خیالی و توهمی هر نوع عقلانیتی را مصلحت اندیشی می دانند. برای این جریان، آرمان ابزار ظاهرسازی در عدالتخواهی کاسبکارانه است. 8️⃣هشتم. عدالتخواهی کور: این جریان اساسا به ثمره اقدامش در مخاطب توجه ندارد. اینکه مخاطب دچار تلقی فساد سیستمی شود یا از اصلاح ناامید شود اصلا و ابدا برایش مهم نیست. این جریان کور است چون حتی برایش مهم نیست با دشمن مخرج مشترک پیدا می کند و ابزار دشمنی می شود. 9️⃣نهم: عدالتخواهی متناقض: این جریان را باید در فرآیندها و در طول زمان تحلیل کرد نه در یک مصداق مشخص. این جریان اغلب نسبت به کارفرمای خود ساکت اند و هیچ سطحی از مطالبه را نمی پذیرند. بدتر اینکه درباره خودشان نیز حاضر نیستند پاسخگو باشند. از سوابق عدالتخواهی شان و دروغ ها و تهمت هایی که زدند تا سوابق کیفری و محکومیت هایی که داشتند و تا سوال هایی که اول از همه خودشان باید پاسخگو باشند. 🔟دهم. عدالت خواهی فصلی: این گروه ها اغلب در بزنگاه ها فعال می شوند. حالا این بزنگاه یا زمان انتخابات است یا زمانیکه یک مجموعه خوب می درخشد و باید تخطئه شود یا شرایطی که فرد باید تمام و کمال حذف شود تا پروژه ای که دست گرفته است ناتمام بماند یا چه و چه. خلاصه اینکه برای اینها عدالتخواهی پوسته ای برای پروژه های مهمتر است. این ده ویژگی باعث میشود بیشترین خوراک دشمنی ضدانقلاب را فراهم کنند و عملا آلت دست دشمن شوند. @HOWZAVIAN
✔️ یادداشت‌هایی درباره حجاب حجاب، فرع اساسی دین https://eitaa.com/bshn60/340 باور کنیم حجاب در قرآن آمده https://eitaa.com/bshn60/341 کارکرد حجاب https://eitaa.com/bshn60/381 حریم خصوصی https://eitaa.com/bshn60/396 تبرج https://eitaa.com/bshn60/557 اسوه حسنه https://eitaa.com/bshn60/581 تکلیف حجاب https://eitaa.com/bshn60/631 حضور اجتماعی بانوان https://eitaa.com/bshn60/632 جرم انگاری https://eitaa.com/bshn60/745 حدیث نبوی https://eitaa.com/bshn60/426 عکس و فیلم https://eitaa.com/bshn60/515 @HOWZAVIAN