کنشهای سیاسی مبلغان
✍🏼 زهرا ابراهیمی
🔴تاکید بر تبلیغ صحیح و موثر و آسیبشناسی امر تبلیغ و موضوع ارتباط مبلغان با مردم بسیار ضرورت دارد؛ اما در این آسیبشناسی باید حواسمان جمع باشد که دچار انحراف از مسیر اصلی نشویم. به عنوان مثال آقای دکتر مهراب صادقنیا خواستهاند موضوع تبلیغ را آسیبشناسی کنند اما در دام نگاه تک بُعدی به مسئلهی تبلیغ گرفتار شدهاند.
🔴آقای صادقنیا! مگر نه اینکه تبلیغ دینی باید بر اساس اصول و مبانی دینی انجام گیرد؛ پس چرا شما ورود مبلغان به عرصهی سیاسی اجتماع را آسیب میدانید؟! مگر مسائل سیاسی و دینی در نگاه اسلام قابل تفکیکاند؟
موضوع بعدی که آقای صادقنیا به آن دقت نکردهاند این است که تصور کردهاند طلاب و مبلغان از دنیای دیگری فارغ از چالشهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی وارد دنیای تبلیغ شدهاند غافل از اینکه مبلغان نیز از متن همین اجتماع و از بین همین مردم به تبلیغ دین میپردازند بنابراین نسبت به مشکلات مردم بیگانه نیستند.
🔴صادق نیا هر نوع کنش سیاسی از جانب یک مبلغ را برای امر تبلیغ آسیب تصور کرده است؛ حال آنکه باید بین کنشها و رفتارهای سیاسی و اهداف و اغراض سیاسی تفاوت قائل شویم. هر آنچه برچسب سیاسی بودن دارد لزوماً امر مذمومی نیست؛ به عنوان مثال یک مبلغ در امر تبلیغ از نظام جمهوری اسلامی و مسئلهی ولایت فقیه دفاع میکند حال آنکه این مسئله یک امر کاملاً سیاسیست و منطبق بر مبانی دینی.
دعوت مردم به صبر و تلاش برای بصیرتافزایی توسط مبلغان به معنی توجیه شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی نیست؛ این امر نیز از نگاه صادقنیا مغفول مانده است.
📌از جمله وظایف مبلغان تبیین و روشنگری در مسائل سیاسی و اجتماعی در جامعه است. حذف ورود مبلغان به مسائل سیاسی در امر تبلیغ، مساویست با حذف بخش مهمی از رسالت طلبگی.
یکی دیگر از حرفهای غیر اصولی صادقنیا این است که لزومی ندارد همگان وارد عرصهی تبلیغ شوند حال آنکه ماهیت طلبگی به تبلیغ گره خورده است و تبلیغ را میتوان ذاتی طلبه بودن دانست.
♨️چیزی که صادقنیا از آن صحبت میکند تبلیغ با ماهیت دفاع از دین است در حالی که روی دیگر سکهی تبلیغ، بحث رویکرد تهاجمی نسبت به مواضع دشمن است. یعنی یک طلبه نباید صرفا وظیفهاش بودن در جایگاه دفاعی باشد بلکه حضور در پست تهاجمی نیز از ضروریات است.
#نویسندگان_حوزوی_اصفهان
🆔 @howzavian_isfahan
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 چادر فاطمه (س)، چتر اتحاد
✍ مهدی محمدآبادی
🔹شاید برای کسانیکه تا حالا با اهلسنت ارتباط نداشتهاند غریب باشد؛ اما سلام بر حضرت زهرا (س) با صفت «سیدة نساء العالمین» جزء ثابت خطبههای جمعه در تمام مذاهب اسلامی است. همانطور که نامهای آن حضرت از اسامی پرتکرار دختران و مساجد اهلسنت است؛ مثل «فاطمةالزهرا نضال البناء» که بهدنیانیامده، پارسال با مادرش زیر موشکباران در غزه شهید شد؛ یا مثلا «مسجد فاطمه زهرا (س)» در خواف که مرحوم مولوی شهابالدین شهیدی (عالم بزرگ احناف ایران) سالها امام آن بودند یا مسجدی درست به همین نام در محلهٔ «الدرج» غزه که مرکز حفظ قرآن بود و پارسال در بمباران اشغالگران تخریب شد... .
🔸این قطعهٔ تصویری هم یک نمونهٔ دیگر از این محبت و دلدادگی فراگیر است؛ گوشهای از فضایل زهرای اطهر (س) از زبان جناب مولوی عبدالرحمن چابهاری (امام جمعهٔ چابهار) در کنار سرودهٔ ماندگار علامه محمد اقبال لاهوری (فیلسوف و شاعر برجستهٔ حنفیمذهب پاکستانی).
🔹از کنار این جملهٔ رهبر انقلاب نباید راحت گذشت:
«هيچكس نبايد خيال كند كه اهل بيت پيغمبر مخصوص و متعلق به شيعهاند؛ نه، مال همهٔ دنياى اسلامند. چه كسى است كه فاطمۀ زهرا سلاماللَّهعليها را قبول نداشته باشد؟!... اينها حقايقى است، بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد.» (۸۸/۰۲/۲۳)
🤲 میلاد باسعادت صدیقه طاهره (س) و #روز_مادر مبارک.
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
علل عدم شکست جمهوری اسلامی
🔹علل عدم شکست جمهوری اسلامی را میتوان در چارچوبی جامع و چندلایه بررسی کرد که هرکدام از این عوامل، در بزنگاههای تاریخی، همانند ستونهایی استوار، بقای نظام را تضمین کردهاند. این عوامل نه تنها ریشه در واقعیتهای سیاسی و اجتماعی دارند، بلکه به فرهنگ و باورهای عمیق مردم نیز گره خوردهاند.
🔹یکی از دلایل مهم این است که جمهوری اسلامی برخاسته از یک انقلاب مردمی با ریشههای عمیق دینی و اجتماعی است. مردم ایران، با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، نهتنها در پی تغییر نظام سیاسی بودند، بلکه آرمانهای دینی و عدالتخواهانهای داشتند که در شعارهایشان موج میزد. این پیوند عمیق، جمهوری اسلامی را به یک نظام مردمی تبدیل کرد که توانست در دورانهایی مانند جنگ تحمیلی، با اتکا به حمایت همین مردم، از طوفانهای سخت عبور کند.
به عنوان مثال، در دوران جنگ هشتساله، هنگامی که ارتش بعثی عراق به پشتوانه قدرتهای جهانی به ایران حمله کرد، مردم از اقشار مختلف، حتی در محرومترین نقاط کشور، داوطلبانه در جبههها حضور یافتند. این روحیه برخاسته از اعتقادات دینی و آرمانگرایی بود که جمهوری اسلامی را از بحران نابودی نجات داد.
🔹دلیل دیگر، نقش رهبری منسجم و مقتدر در هدایت بحرانها بوده است. زمانی که دشمنان خارجی تصور میکردند تحریمهای اقتصادی کمر نظام را خواهد شکست، رهبری نظام با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، مسیرهایی برای حفظ کشور باز کرد. مردم در سختترین شرایط اقتصادی، با اینکه گلهمند بودند، اما از جمهوری اسلامی به دلیل استقلالطلبی و مقاومتش حمایت کردند. این مقاومت را میتوان در لحظههایی چون تشییع باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی دید، جایی که مردم نه فقط یک فرمانده نظامی، بلکه نماد استقلال و مقاومت کشور را گرامی داشتند.
🔹از دیگر علل بقا، ساختارهای امنیتی و نظامی قدرتمندی است که جمهوری اسلامی در طول سالها ایجاد کرده است. به عنوان نمونه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست در جنگ تحمیلی، دفاع از مرزها و حتی در مدیریت بحرانهای داخلی، نقش کلیدی ایفا کند. امروز نیز این ساختارها به گونهای طراحی شدهاند که در برابر تهدیدات خارجی و داخلی، همچنان کارآمد باقی ماندهاند.
🔹اما شاید مهمتر از همه، انعطافپذیری نظام در مواجهه با تغییرات زمانی و مکانی است. در مقاطعی، جمهوری اسلامی توانست با تغییر تاکتیکهای خود، از بحرانهایی عبور کند که بسیاری تصور میکردند پایان آن نزدیک است. به عنوان مثال، در دوره تحریمهای فلجکننده، با تمرکز بر تولید داخلی و گسترش روابط با کشورهای همسو، از فشار اقتصادی غرب عبور کرد.
🔹در کنار این موارد، فرهنگ شهادت و عاشورا، بهعنوان سرمایهای معنوی، همواره در متن حرکتهای مردمی بوده است. زمانی که دشمنان میکوشند مردم را از دین و نظام دور کنند، این فرهنگ، همانند چراغی روشن، مسیر بازگشت به ارزشها را نشان میدهد. قیام عاشورا و شخصیتهایی چون امام حسین (ع)، برای مردم ایران فقط یک واقعه تاریخی نیست، بلکه الگویی زنده است که در برابر ظلم و استکبار مقاومت میکند.
✅ بنابراین ، جمهوری اسلامی با تمام مشکلات و نارضایتیها، به دلیل تواناییاش در پیوند دادن مسائل معنوی با امور دنیوی، تاکنون از بحرانهای داخلی و خارجی عبور کرده است. بقای این نظام، به رغم تمامی انتقادات و کم کاریهای برخی مسئولین ، نشاندهنده این است که توانسته است در قلب ملت ایران ریشه بدواند، هرچند برای ادامه مسیر، نیازمند اصلاحات جدی و بازنگری در برخی از رویکردهای خود و در واقع یک نحوه حجامت است.
✍️ موسی آقایاری
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan
⭐️ رهبر انقلاب: فردای منطقه از امروز منطقه بهتر خواهد بود / پیشبینی میکنم حادثه سوریه باعث سربرآوردن یک مجموعه شرافتمند قوی مثل حزبالله لبنان خواهد شد
🔹️رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مداحان و شاعران اهلبیت علیهمالسلام:
✏️ حزباللّه لبنان یک مجموعهی شرافتمند قوی محکم فولادینی است که از دل اغتشاشات لبنان در دههی ۶۰، بروز کرد و سر برآورد. آنجا تمام منطقه را به هم ریخته بودند جنگهای داخلی، اغتشاشات، ناامنی در وسط ناامنی از دل تهدید فرصت حزباللّه بوجود آمد و سربرآورد.
✏️ از دل تهدیدها فرصتها سربرمیآورند اگر چنانچه ما متوجه باشیم احساس مسئولیت کنیم، دنبال کنیم، آنچه را که در دل ماست و بر زبان ماست در هنگام عمل آن را نشان بدهیم. و من پیشبینی میکنم این حادثه، سربرآوردن یک مجموعهی شرافتمند قوی در سوریه هم اتفاق خواهد افتاد.
✏️ جوان سوری چیزی برای از دست دادن ندارد؛ دانشگاهش ناامن است، مدرسهاش ناامن است، خانهاش ناامن است، خیابانش ناامن است، زندگیاش ناامن است چکار کند؟ بایستی با قوّت اراده در مقابل آن کسانی که این ناامنی را طراحی کردند و آن کسانی که اجرا کردند بایستد و انشاءاللّه بر آنها فائق خواهد آمد. فردای منطقه از امروز منطقه به لطف الهی بهتر خواهد بود. ۱۴۰۳/۱۰/۲
🖼 #بسته_خبری | #حزب_الله_لبنان #تبدیل_تهدید_به_فرصت #جبهه_مقاومت
💻 Farsi.Khamenei.ir
بازخوانی هویت تمدنی و فرازمانیِ حضرت زهرا سلام الله علیها در آیینه مناسبات سیاسی و اجتماعی معاصر
🖌 سجاد انجمشعاع
سالروز ولادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها فرصتی بیبدیل است برای بازنگری در جایگاه تاریخی، سیاسی و تمدنی این بانوی بزرگوار، نه صرفاً در مقام یک الگوی معنوی، بلکه بهعنوان منبع الهامبخش و نظریهپرداز در سپهر سیاسی و اجتماعی جهان معاصر. پرسش محوری این است: چگونه میتوان از آموزههای ایشان در بازآفرینی گفتمان ساختارمند در شرایط پیچیده و بحرانزده امروز بهره برد؟
۱. بازتعریف هویت زن در نظام فکری اسلامی
حضرت را باید تجسم عینی هویتی چندوجهی دانست که قادر است مرزهای میان معنویت و سیاست، خانواده و اجتماع، و جهاد و عبادت را درهم بشکند. ایشان، برخلاف قرائتهای تقلیلگرایانه از زن مسلمان، با ایفای نقشی بیبدیل در دفاع از ولایت و حقیقت، به نوعی پیشاهنگ نظریه «تعهد اخلاقی در سیاست» محسوب میشوند.
حضرت، فراتر از یک شخصیت تاریخی، مظهر جامعیتی است که در آن، زن به مثابه محور خانواده، خالق و متحولکننده جامعه معرفی میشود. این رویکرد، کاملاً متفاوت از دوگانهسازی افراطی مدرن میان نقشهای اجتماعی و فردی زن است.
در ادبیات معاصر دیپلماسی فرهنگی، «زنانهسازی قدرت نرم» یکی از موضوعات محوری است که میتوان آن را با نقش حضرت در تحکیم پایههای اجتماعی امت اسلامی مرتبط ساخت.
ایشان، در اوج سادهزیستی، منظومهای از ارزشهای والای انسانی را ارائه کردند که جامعه اسلامی را در برابر چالشهای متعدد، مصون نگاه داشت. الگویی که حضرت ارائه میدهد، نه تنها در سطح خانوادگی، بلکه در ساحتهای کلانتر همچون دیپلماسی اجتماعی و سیاسی نیز قابل اقتباس است.
۲. زن در جایگاه بازیگر راهبردی
این نظریه مبتنی بر فرضیهای است که زن، برخلاف تصور کلیشهای، نه حاشیهنشین تحولات، بلکه خود طراح و مبتکر آنهاست. خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) نماد روشنی از این رویکرد است. این خطبه را میتوان به مثابه یک بیانیه دیپلماتیک تلقی کرد که در آن، ابعاد مختلف حقوق اقتصادی، عدالت اجتماعی و مشروعیت سیاسی مورد بازخوانی قرار گرفته است.
در اینجا، میتوان خطبه فدکیه را بهمثابه یک «مانیفست سیاسی اجتماعی» بازخوانی کرد:
۱. خطبه، سیاستورزی را به معنای مبارزهای برآمده از حقیقت میداند، نه قدرتطلبی محض.
۲. نقد اقتصادی ایشان از مصادره فدک، یادآور ضرورت بازتوزیع منابع اقتصادی به نفع مستضعفان است؛ مفهومی که امروز در گفتمان عدالتخواهانه جهانی به عنوان «عدالت بازتوزیعی» مطرح میشود.
۳. تحلیل موقعیتی و بازخوانی شرایط مبتلا به کشور
ایران معاصر، در فضای پرتنش منطقهای و بینالمللی، همچون فاطمیهای است که در میان تضادهای بزرگ قدرت، در پی دفاع از آرمانهای الهی و انسانی خویش است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی، بهویژه در محور مقاومت، انعکاس همان راهبرد فاطمی است: ایستادگی در برابر قدرتهای طاغوتی، توأم با جهاد تبیین و ارائه مدلهای بومی مقاومت.
صرفاً به عنوان یک اشاره، تحریمهای اقتصادی علیه ایران را میتوان با مصادره فدک توسط حکومت وقت مقایسه کرد؛ در هر دو مورد، قدرتهای حاکم تلاش میکنند با محدودسازی منابع، مانع از تحقق اهداف عدالتمحور شوند. اما همانگونه که حضرت با خطابههای روشنگرانه خود، انسجام اجتماعی و مقاومت فکری را تقویت کردند، جمهوری اسلامی نیز از «اتحاد راهبردی با ملتهای آزادیخواه»، این فشارها را به فرصتی برای خودکفایی و پیشرفت تبدیل کرده است.
۴. از اندیشه فاطمی تا نظریه حکمرانی
اگر حضرت را پیشگام یک نظریه حکمرانی بدانیم، این نظریه متکی بر سه محور کلیدی خواهد بود:
۱. حقمداری: محوریت حق در تصمیمگیریهای سیاسی و اقتصادی، بهجای منافع زودگذر فردی یا جناحی.
۲. تعهد اجتماعی: مسئولیتپذیری حاکمان در قبال مستضعفان و اقشار آسیبپذیر.
۳. شفافیت و صداقت: ارائه الگوهایی از گفتار و کردار که در تناقض با اخلاق سیاسی رایج قرار ندارد.
امروز، در شرایطی که جهان شاهد بحرانهای ناشی از سیاستهای پوپولیستی و سلطهطلبانه است، الگوی فاطمی میتواند راهگشای سیاستگذاریهای عدالتمحور در سطح بینالمللی باشد.
بدانیم که دیپلماسی مقاومت در محور فلسطین، لبنان، یمن و عراق، امتداد خط مشی فاطمی در دفاع از حق و حقیقت است.
و باز هم بدانیم توسعه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی و خودکفا، بازتاب آموزههای ایشان در مبارزه با مصادره اقتصادی قدرتهای استکباری است.
#روز_مادر💐
#میلاد_حضرت_زهرا🌸
#نویسندگان_حوزوی_استان_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman
🔻 عزت زن در اسلام
میگویند اسلام،" زن" را از مرد پایینتر دانسته! شما که چنین میپندارید، بخوانید:
اولا : حرف را سوالی بپرسید، نه طوری که تلقی بشود این عقیده ماست! چرا که ممکن است توضیحی برایش باشد.
دوما: اسلام ملاک برتری را تقوا عنوان کرده است. در کسب تقوا، زن یا مرد بودن فرقی ندارد، بلکه هر کسی بیشتر در کار خیر سبقت گرفت او برتر است.
سوما: کسانی که چنین میگویند نشنیدهاند که اقامه جشن میلاد یا مجلس عزا برای حضرت زهرا(س) آن هم بعد هزار و اندی سال، توصیه بزرگان شیعه است؟ مگر ایشان زن نبوده است؟!
چهارما: روایت میفرماید: «اگر در نماز (مستحبی) پدر صدایت کرد نمیتوانی بشکنی و جوابش را بدهی ولی اگر مادر صدا کرد میتوانی نماز را بشکنی و جواب مادر را بدهی!»
پنجما: عدالت به معنای تساوی نیست، بلکه عدالت به معنای هر چیزی جای خودش است، میباشد!
بحث دیه و قصاص و غیره نیز، برخواسته از حکمتهایی است که توضیح مفصلی میطلبد.
فیالجمله اینکه دیه باید به کسی که زنده است برسد، اگر زن مثلا کشه شود دیه به مرد که زنده است میرسد و اگر مرد کشته شود، دیه به زن میرسد؛ حالا اگر دیه مرد بیشتر است پس به زن که زنده است بیشتر میرسد و بالعکس. . .
بگذریم که وجوب نفقه و پرداخت مهریه هم بر عهده مرد است!
خلاصه اینکه در هیچ ادیان و مکتبی، مقام مادر و زن مثل اسلام مورد اهمیت واقع نشده است!
گشتیم نبود نگردد نیست. . .
میلاد حضرت زهرا سلام اللهعلیها و روز مادر مبارک باد.
✍ یوسف زارعپور
#میلاد_مادر
🆔 @howzavian_fars
✅ جاهلیت مدرن
🔻در حالی که هزاران نفر از هموطنان عزیزمان در فقر و گرسنگی مطلق به سر میبرند و هزاران کودک یتیمِ معصوم، تشنه محبت و توجه دیگران هستند و هزاران پیرمرد و پیرزن و کودک، بی سرپناهاند و در کنار خیابان از سرما به خود میلرزند، مرفهین بی درد جامعه در عصر جاهلیت مدرن ، میلیونها تومان هزینه سگ و گربههای خانگیشان میکنند، با آنها اُنس میگیرند و از انسانهای اطراف خود غافلاند...
🔻اندر مذمت این رفتار غیر انسانی، غیر اخلاقی و غیر عقلانی همین بس که، آن حیوانات طبیعتشان اقتضا میکند در خیابان و کوچهها از تهمانده غذا انسانها بخورند و یا در بیابان آزادانه شکار کنند و این انسان است که احتیاج به سرپناه و تغذیه سالم دارد و این ثروتمندان بیبهره از عقل، هم حیوانات را اسیر و محدود میکنند و هم به انسانها و همنوعان خود لطف و مرحمتی ندارند
🔻عجیبتر این است که این افراد وقتی الطاف کریمانه انسانهای دیگر در نذورات ایام محرم و اربعین و یا کمک به انسانهای مظلوم را میبینند، لب به اعتراض میگشایند و آن را مصداق اسراف میدانند، در حالی که استفاده از نذورات و حضور سر سفره با برکت اهلبیت علیهمالسلام در هیأت و مساجد برای عموم آزاد است و فقرا جامعه از آن بهرمند میشوند
✍️محمدصادق ناطقی
#قم_پویا
#نویسندگان_قم
@howzavian_qom
سلام و احترام
آقای سیدرضا محبوبی رو ملاحظه بفرمایید
جزو مبلغین برتر کشوری هستند و بسیار در هیات های قم فعال اندمتاسفانه در یکی دو سال گذشته درگیر بیماری سرطان شده اند ولی هم چنان به فعالیت های تبلیغی خود می پردازند. حس مسئولیت پذیری ایشان کم نظیر است.
ورود ایشان به جرگه استعدادهای برتر شاید الگوسازی برای بقیه مبلغان جوان تر هم باشد اما متاسفانه شرایط ورود (سن_معدل) را ندارند.
👆
پیام بیش از یکسال پیش من به یکی از مسئولین حوزه، خدایش بیامرزد، ناگهان خیلی زود دیر می شود، این اواخر با شرایط وخیمی که داشت منبر را حتی در نقاط محروم کشور ترک نکرد.
https://virasty.com/rostamikia/1734886629992153039
بر خود لازم می دانم به خانواده ایشان تسلیت عرض نمایم. روحش را با نثار فاتحه ای شاد کنید.
————-
فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
پیوند میانِ مادری سیر و سلوک
خیلی ها مادری را شغل ۲۴ساعته می دانند. درست هم همین است، مادر بودن شب و روز و تعطیلات و روزهای کاری نمی شناسد. تمام ساعات روز، حتی زمانی که کنار فرزندانت نیستی، دغدغه ی آنان را داری. کافی است کمی حس کنی فرزندت تب دار است، تا صبح بیدار میمانی که نکند تبش زیاد شود و تو خواب باشی.
اما به نظر من مادری یعنی خودسازیِ مداوم،
یعنی جریان داشتن در تمام زندگی،
یعنی جهاد شبانه روزی.
اینکه حواست به خودت باشد و بدانی در تکتک لحظات، فرزند کوچکت از تو الگو میگیرد.
اینکه حواست باشد بین فرزندانت تبعیض قائل نشوی، حتی با کوچک ترین رفتار.
اینکه حواست باشد، به جایش اخم کنی به جایش قاطع باشی و سر وقتش مهربان و گرم باشی.
اینکه حواست باشد، کجا جای تذکر است و کجا باید تغافل کنی و به روی خودت نیاوری.
اینکه سعی کنی مادر کنترل گری نباشی و اجازه دهی با اینکه دقایقی پیش خانه را مرتب کرده ای، اما فرزندت خانه را زیر و رو کند تا به قول روان شناس ها، رشد و تکاملش آسیب نبیند.
مادر یعنی از صبح تا شب مدارا کردن.
مادر یعنی اگر هم عصبی و ناراحت شوی، به دنبال جبران بودن.
مادری یعنی عذاب وجدان های گاه و بی گاه که نکند خوب مادری نیستم!
نکند این حرف من خطا باشد، این رفتارم نادرست باشد.
به نظر من مادری پیوند عمیقی با سیر و سلوک دارد. چرا که در مادری کردن هر لحظه باید حواست به رفتار و کردار و اعمالت باشد. و این یعنی مراقبه و شب که می شود و فرزندانت می خوابند، رفتار و اعمال خود را بررسی کردن و این یعنی محاسبه.
و در ورای همه ی مراقبه ها و محاسبه ها، مادری ما را پیوند می دهد با بهترین مادر عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، درست همان جایی که نمیتوانیم و یا کم می آوریم. و از ایشان میخواهیم تا مارا یاری کند. اینکه مادرجان من هرچه هم حواسم به خودم باشد. ناتوانم در برابر نفسم، ناتوانم در تربیت فرزندم، شما برایش مادری کن! شمایی که در واپسین لحظات زندگی ات به یاد ما بودی وبه امام علی علیه السلام فرمودی:« به فرزندانم تا روز قیامت سلام مرا برسان!»*
سلام ای بهترین مادر، تولدتان مبارک ای ریحانه ی پیامبر صلی الله علیه و آله، و ای عزیزدل امیرالمومنین علیه السلام، برای ما و برای مادرانمان و فرزندانمان مادری کن.
✍🏻مریم زارعی
پ ن: روز مادر بر همه ی مادران سرزمینم مبارک🍃
*وَ أَقْرَأُ عَلَى وُلْدِیَ السَّلَامَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة
منبع: وسائل الشیعة، ج 13، ص311؛ دلائل الامامة، ص42.
https://eitaa.com/az_jan_nevesht
#خبر
#تسلیت
انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تاسف و تاثر خطیب با صفا و با فضیلت حجت الاسلام والمسلمین سید رضا محبوبی قدس سره الشریف از اعضای فعال مجمع خطبا اصحابالصاحب علیه السلام دار فانی را وداع گفت.
روح پاکش با اجداد طاهرینش محشور باد.
✅ کانال رسمی مجمع خطبا🔻
https://eitaa.com/ashab_saheb