eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
476 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
و 🔺تمرکز مجله آلمانی FOKUS بر اقتدار روزافزون ایران 📚رویش تمدن نوین اسلامی، بر مخروبه‌های غزه_مقاوم، سران غرب را به وحشت انداخته 🔰نشریه FOKUS در شماره اول مارس 2024 خود با این تصویر بزرگ و معنادار از امام خامنه‌ای بر روی جلدخود، با عنوان برجسته «بازی ملاها»، نوشته: «تسلیحات، ترور و ظلم؛ چگونه رژیم ایران دنیا را تهدید می‌کند»، گزارش و تحلیل مسموم ضدایرانی منتشر کرده است. اگر رسانه‌های غربی_صهیونی، امام خمینی را مکرر مطرح و با دروغ و دغل، تحریف می‌کردند؛ اما طی ۳۵سال اخیر، تقریباً سانسور مطلق امام خامنه‌ای، رویکرد اصلی آنها بوده است. 🔻فرازهای محوری تحلیل‌های فوکوس: 🔹از قِبَل (ضعف) عملکرد دوستان جدید و دشمنان قدیم، هیچ کشوری نتوانسته مثل ایران، از جنگ غزه به نفع خود بهره برداری کند؛ 🔸در انتخابات مجلس جدید ایران نیز، مردم هیچ «حق انتخابی» جز ادامه ظلم رژیم نداشته‌اند؛ 🔹در شرایط کنونی، مؤثرتر از همیشه (در منطقه و جهان) اِعمال قدرت می‌کند؛ 🔸از طریق «ترورِ ملت خود» به تقویت جایگاه داخلی می‌پردازد و بدتر از آن، چنان نفوذی در منطقه به دست آورده که فراتر از «کلخاورمیانه» را به لرزه درآورده است. 🔹از زمان عملیات تروریستی حماس در 7-اکتبر2023 (حماسه طوفان الاقصی/۱۵مهرماه)، ایران با شیوه و منطق خود از آن بهره برداری کرده و برنامه تهدیدآمیز اتمی خود را توسعه داده است. 👆این‌گونه تحلیل، هم در بستر صدها شایعه و تحریف قبلی استوار شده و هم بسترساز شایعه پراکنی و جنگ‌روانی گسترده‌تر بعدی است. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
✔️افکار بانوان حوزوی 🔸«برساخت مردانگی و زنانگی» ✍🏻 فاطمه شکیب رخ الاسلام، نشریه مذهبی-سیاسی. تنها نشریهٔ مذهبی از زمان قاجاریه است که پس از دوره رضا شاه باقی ماند. شروع فعالیتش در سال ۱۳۰۲ ش بود و در شیراز چاپ می‌شد. مدیریت آن را محسن فقیه شیرازی مشهور به خادم‌الشریعه عهده‌دار بود. این نشریه از اولین نشریاتی نامیده شده که در دایرهٔ ادبیات کلام جدید با روش دفاع از دین در عصر حاضر فعالیت داشت. 🔗متن کامل 🔸«بستنی» ✍️ راضیه کاظمی زاده دو هفته‌ای بود که درگیر ویروس جدید شده بودیم، از روز دوشنبه کمی بهتر بودم و می توانستم در کلاسها شرکت کنم، و این موضوع حالم را بهتر کرده بود. عصر چهارشنبه به طور ناگهانی و خیلی غیر منتظره سردرد شدیدی گرفتم، قرص مسکنی خوردم و با خود گفتم حتما تاشب دردش تمام می شود! نزدیکای ساعت ۹ شب بود که حالت تهوع عجیبی به سراغم آمد! بوی غذا که به مشامم می خورد حالت تهوع شدیدتر می شد، مقاومت فایده ای نداشت! آنچه که از آن می ترسیدم به سراغم آمد! با بدنی لرزان و سردرد و سرگیجه ای شدید به رختخواب رفتم.... 🔗متن کامل @HOWZAVIAN
🔴 خداحافظ کتاب! ✍️ حسن مجیدیان گاهی که اندکی پول و پَله ای دستم می آید؛ اگر به قاعده ی خریدن یک کتاب باشد، صرف کتابش میکنم. ولی این روزها احساس میکنم که دیگر با این وضعیتی که آقایانِ دست اندرکار دارند رقم میزنند، یحتمل کتاب خریدن هم مثل خرید خودرو و خانه، تبدیل به رویا شود. شنیدم که کتاب را قرار است به خاطر گرانی کاغذ، به تعداد صفحه بفروشند. یعنی مثلا کتاب دویست صفحه ای را باید ۲۰۰ هزار تومان ناقابل پیاده شوید! باورم نمیشد. تا اینجا دو سه روز پیش در قم، وقتی از فروشنده خواستم کتاب "محمد(ص) برپایه ی کهن ترین منابع" را برایم حساب کند، گفت : ۷۵۰ هزار تومان!! گفتم: چه خبره آقا؟ فرمود: کتاب ۷۵۰ صفحه است و صفحه ای ۱۰۰۰ تومان!! بله، به همین راحتی کتاب از زندگی ماها که اندک دلبستگی به آن داریم، دارد پر می‌کشد به آسمان. فلذا الوداع یا کتاب... @HOWZAVIAN
سلام و نور 💐صبحتون معطر به عطر نام و یاد شهدا @HOWZAVIAN
🟪 فرهنگ یا اقتصاد؟ ✍️ احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم 🔻گفت: آنقدر مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی فراوان است و اولویت دارند که هنوز بعد از ۴۵ سالی که از انقلاب گذشته است فرصت چندانی برای پرداختن به مسائل فرهنگی نداشته‌ایم! 🔹گفتم: (برخلاف دشمن که سی سال است اولویتش را تهاجم فرهنگی قرار داده است) آنقدر به مشکلات و مسائل فرهنگی نپرداخته‌ایم که اقتصاد ما را هم تحت‌الشعاع قرار داده و هر چه تلاش می‌کنیم باز هم عقب‌ هستیم؛ و علیرغم آنکه بر اساس آمار و ارقام خیلی پیشرفت کرده‌ایم، اما از جهت احساس مردم یک کشور عقب‌مانده و بدبخت هستیم. آنقدر از مسائل فرهنگی غافل شده‌ایم که حتی اصالت‌های ایرانی خود مثل حجاب و عفاف عمومی را از دست داده‌ایم. متأسفانه بسیاری از مسؤولان ما این حقیقت بدیهی جامعه‌سازی را نمی‌دانند که اصالت با فرهنگ و نه اقتصاد است. 🌀@HOWZAVIAN
🔆 رسانه و حرف اول و آخر 🔅 اگر از کل سواد رسانه فقط و فقط آیه إِن جَآءَكُمۡ فَاسِقُۢ بِنَبَإٖ فَتَبَيَّنُوٓاْ رو تو ذهن مردم می‌کاشتیم، خیلی از مسائل تبیینی از مسئله بودن ساقط می‌شد. 🌀@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ دعای امام راحل برای ورود به ماه مبارک رمضان 💠 خدایا ایران را تو تقویت کن ♨️خدایا ما بندگان ضعیف تو هستیم @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| فصل برکت 1️⃣ ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ قرآن 🔸سلسله نشست‌های اندیشه‌ورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان 1️⃣ شاخصه‌های زبان قرآن تا برداشت‌های متعدد با حضور استاد ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) ساعت ۱۵ 2️⃣ مفهوم شناسی دعا در قرآن با حضور استاد محمد غفوری‌نژاد، مدیر گروه تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب ساعت ۱۵:۳۰ 3️⃣ مساله عصمت انبیا در قرآن با حضور استاد سید محمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ساعت ۱۶ 4️⃣ تاریخمندی؛ توهمی بر اندیشه صحیح قرآنی با حضور استاد محمد عرب‌صالحی، رئیس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی ساعت ۱۶:۳۰ ⏰ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۲ رمضان ساعت ۱۵ تا ۱۷ 💠 اتاق نشست: لینک ورود به نشست 🔻جهت ثبت‌نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
💢 ماه سلوک اجتماعی سیدمحمدجواد محمدزاده 🔹۹ سال یا همان ۱۵ سال فرصت برای خلوت گزینی و دوری از جامعه کافی بود!! تا انسان در بازی های هفت سنگ و لی لی و گرگم به هوا؛ هیچ دغدغه ای نداشته باشد. 📌نماز؛ یعنی برخیز که شیپور جنگ نواخته شده است ولی جنگ تنها نمی شود، بی یار و بی سلاح نمی شود. الدعا سلاح المومن، دعا را سلاح کن و نماز را در یک سلوک اجتماعی به جماعت آغشته ساز تا عرش را فرش راه خود کنید. 💥حج؛ یعنی بازی بس است. لباس رنگارنگ را برکن که باید با جهان انسان در لباس سفید احرام یک رنگ بشوید. طواف کنید و رمی جمره، قربانی و حلق و سعی و عرفات تا سلوک اجتماعی را با همان رمز لبیک اللهم لبیک تمرین کنید. 🔹خمس و زکات و امر به معروف و نهی از منکر و ازدواج و نماز جمعه و هزاران گزاره دینی؛ یعنی تو دیگر حق نداری دست به اسباب بازی ها بزنی و باید سلوک کنی و راه بروی اما تنهایی نه! با امام! با همسایه! با دوست! با همکلاسی! با مادر و پدر! با همرزم و همکار! با هم و در یک سلوک اجتماعی حرکت نیاز است. 📌روزه؛ یعنی بخورید و بیاشامید. توبه کنید از همه سلوک های فردگرایانه و انزوا گزینی های مجردانه . گریه کنید از تنهایی های فاخرانه!. دعا بخوانید و نجوا کنید که دعا یعنی سلوک اجتماعی. @HOWZAVIAN
گاهی یک تصوّر خراب، هزار تصدیق را خراب می‌کند! ✍️ محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پشت پرده دلقک بازی سفیر انگلیس ✍️ مجتبی عباسی 🔸به باور مردم ایران سلام گرگ بی‌طمع نیست و امکان ندارد ایرانیان، شیعه انگلیس شده و دوباره از سوراخ سفارت روباه پیر گزیده شوند؛ هرچند دشمن بارها امتحان کرد اما نفهمید که آزموده را آزمودن خطاست. 🔸کسی باورش می‌شود سفیر انگلیس، مجری همه فتنه‌ها و لانه جاسوسی علیه مردم ایران، دوستدار فرهنگ و هویت آنها باشد؟! به قول معروف حتما زیر کاسه، نیم کاسه‌ای هست و این سفیر برای افراد خوش‌خیالِ ساده، آشی با یک وجب روغن پخته است. 🔸شکی نیست سنت‌های ملی و شعائر دینی، دو بال جدانشدنی تمدن ایرانی و اسلامی هستند؛ در ذوق، هنر و زکاوت ایرانیان همین بس که خدمات متقابل اسلام و ایران دارد؛ هنگام تزاحم نیز اصالت را به مذهب و اعتقادات داده؛ مثل چند سال پیش که مراسم محرم و عزای امام حسین(ع) باشکوه برگزار شد و مردم گفتند: شیعیان امسال عید ندارند. 🔸البته انگلیس مکار با سابقه تجزیه ایران و سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، ثابت کرده هیچ ارزش و احترامی برای هویت و اعتقادات ایرانی قائل نیست و دستش بارها به خون ایرانیان و ملت‌های مختلف آغشته شده است (رجوع شود به کتاب ) 🔸حالا بعد سال‌ها ناکامی و همراهی با آمریکا در طرح‌هایی مثل خاورمیانه جدید و شکست در فتنه‌های داخلی، فیلش یاد پهلوی کرده و تلاش می‌کند از طریق رسانه‌هایش، حتی شده با دلقک بازی سفیرش، سیاست تکراری تفرقه یا دوگانه‌ باستان گرایی و اسلام ‌ستیزی را با شکل جدیدتر و رسانه‌ای پیگیر باشد و در یک کلام، اسلام نایس آمریکایی و تشیع حرف گوش کنِ انگلیسی را ترویج دهد. @HOWZAVIAN
⁉️نزاع زن و روحانی 🔻 خلسه ابهام و یکه‌تازی دشمن ✍️سید عبدالله هاشمی در فکرت نوشت: 🔸 متاسفانه داستان درگیری خواهر محترم کم حجاب با یک روحانی حافظ قرآن، مثل گذشته، ابتدا از زبان دشمن روایت شد. بسیاری رفتار هتاکانه را محکوم کردند به گونه‌ای که در توییتر پرشمارترین هشتک شد و نشان داد حتی در فضایی مانند توییتر نیز رفتار پرخاشگرایانه این خانم با نجابت مومنانه این روحانی حافظ قرآن زشت و زننده دانسته شده است. 🔸در عین حال در این باره توجه به چند نکته لازم است: 🔹نکته اول؛ باز هم اردوگاه دشمن در جنگ روایتها، از فضای ابهام واقعیت، بهترین استفاده را کرده و به مهندسی ذهن مردم پرداخت. لازم و بایسته بود در اولین اقدام، صحیحترین روایت از ماجرا در سطح گسترده منتشر می‌شد تا دشمن از این خلسه ابهام برای اغمای ذهن مردم استفاده نکند. 🔹نکته دوم؛ بخش زیادی از جبهه خودی، بر خطای تصویربرداری از جرم متمرکز شدند و در نهایت صداقت و راستی به نادرستی رفتار روحانی پرداختند و همه کاسه‌ها را بر سر او شکستند. باید توجه داشته باشیم که در جنگ روایت‌ها هر حرف «درست» نیست. نباید به سخنی ضریب دهیم که روایت دشمن از ماجرا را تقویت می‌کند. در شرایط عادی و معمولی انسان برخی موضوعات را می‌تواند مطرح کند اما وقتی امپراتوری رسانه‌ای دشمن به دنبال فتح ذهن جامعه است، نباید نقاط ضعف و نفوذ را فریاد زد، بلکه باید به ترمیم ضعف‌ها و مقابله با جنبه‌های روشن و قابل دفاع جبهه خودی پرداخت. برخی از عالمان و فضلای وارسته با سلامت نفس و صداقت خود و گمان نادرستی کار روحانی این موضوع را بررسی نمودند که لازم است به فضای حاکم بر موضوع و مقتضیات مساله نیز توجه داشت و با رعایت همه قیود موثر در موضوع، حکم داد. 🔹نکته سوم؛ حوزه علمیه در یک کارزار سخت قرار دارد و یکی از هدف‌های اصلی دشمن در جنگ شناختی است. مجموع حوادث در این دو سال اخیر به روشنی تمرکز دشمن بر نفرت پراکنی نسبت به روحانیت را نشان می‌دهد. اما در مقابل حوزه علمیه رفتار شناخته شده و سیاست روشنی در این باره اتخاذ نکرده است. بدون شک در عرصه جنگ شناختی وقتی ایجاد تنفر از روحانیت در دستور کار دشمن است و مدام برای آن روایت سازی می‌کند، حوزه باید با هوشیاری ذهن جامعه خود را مراقبت کند و نگذارد روایت‌های نادرست به پمپاژ نفرت در دل مردم بپردازد و رابطه ریشه‌دار و کهن مردم و روحانیت را دچار چالش نماید. 🔹نکته چهارم‌؛ همه طلاب و روحانیت در شرایط فعلی باید به رفتار کریمانه امام حسن مجتبی علیه السلام با مردم عادی در مقابل جنگ رسانه ای معاویه تاسی نمایند و با هوشیاری در مقابل نفرت پراکنی رسانه‌ای دشمن مهر و امید را در جامعه تقویت نماید. ✅اکنون در دوگانه «امید و نفرت» و «مهر و قهر» باید بر طبل امید کوبید و بر شانه‌های مهر تکیه کرد تا دشمن نتواند مردم را تنها و روحانیت را تنها گیر بیاورد و از میدان به در کند آنگونه که در داستان مشروطه همین روایت‌ها و نفرت پراکنی‌ها توانست مرجع اصلی تهران را در میدان پایتخت شیعه بر دار آویزان کند و مقلدان به تماشای پیشوای سر به دار خود اجتماع کنند. همه روایت‌های حوزه و روحانیت باید به تقویت «امید و مهر»با مردم منتهی شود و نباید با روایت دشمن مخرج مشترک پیدا کرد. اکنون زمان بازکردن سفره دل و فریاد غصه‌ها نیست.در شرایط فعلی باید با «دل‌پرخون، لب خندان» به میان آورد تا سرمایه اصلی نظام و انقلاب و دین مردم یعنی ذهنیت و شناخت مردم ترمیم شود و زمینه رشد دشمن را گرفت شاید زمان گفتن برخی دردها فرا برسد. یک سینه حرف موج زند در دهان ما از بیم دین اگر چه خموشیم چون حباب @HOWZAVIAN
❤️🌙 سبک زندگی قرآنی راهکارهای زندگی موفق در جزء دوم قرآن ✔️ صفحه‌ی پیشاهنگ @HOWZAVIAN
سراج خوان شوید! صفحه اول روزنامه سراج/ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ 🔴بهار قرآن در بهار ایران صعود یک پله ای صنعت فولاد ایران ترس صهیونیست‌ها از عملیات کرانه باختری در ماه رمضان 🔻سراج روزنامه سراسری صبح ایران @HOWZAVIAN @serajna
نویسندگان حوزوی
سراج خوان شوید! صفحه اول روزنامه سراج/ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ 🔴بهار قرآن در بهار ایران صعود یک پله
. امسال رسانه‌های حوزوی هم به اندازه این روزنامه از یادداشت حوزویان منتشر نکردند. من بودم رسما از طرف مدیریت رسانه حوزه از این فکر و اقدام روزنامه سراج تجلیل می‌کردم. باز هم بگذاریم تا وقت دگر... و خواب! جالب اینجاست در حوزه علمیه بخشی به عنوان رصد رسانه‌ها هم فعال است و حقوق می‌دهند آنجا... رصد حضور حوزویان در رسانه‌ها اولین کار برای حلال شدن آن حقوق است.😊 @HOWZAVIAN
🔴 نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه ✍️ نسرین مقیمی، حقوقدان، در قدس آنلاین نوشت: ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیل‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیل‌ها محل تردید است. اما در این میان، نظرات تک‌بعدی برخی حقوقدانان اعجاب‌انگیز است؛ چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمی‌دهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده - با هر انگیزه‌ای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود». حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم می‌شود. اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان می‌توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است. بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین می‌کرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است. در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانون‌گذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربین‌های مداربسته، تخلف اداری به شمار می‌رود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد. بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانی‌اش توجیه می‌کند و به خود اجازه می‌دهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصل‌الخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانون‌مداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانون‌گریزان را به اشاعه قانون‌گریزی دلگرم کنند. کما این‌که لزوم مقابله با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود. @HOWZAVIAN
. 🔻از نگاه اداری حوزه به فضای مجازی 🔘 تا همایش‌های خسته 👈 خطر بزرگ؛ خلأ جریان‌سازی حوزه در عصر انسان_رسانه 🔳 @HOWZAVIAN
گذر یهویی از روبیکا... با ۱۳۱ کا عضو😢 به سبک استاد انصاریان عزیز شما دختردارها خسته نباشید شما وزیر و مسئول مملکت هم خسته نباشید. ⛔️عدم نظارت مسؤلین و جولان هرزه‌نگاری در روبیکای وطنی!!! ✍ هادی @HOWZAVIAN
📱 صفحه جدید اینستاگرام دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای آغازبه‌کار کرد ◻️ ۱۹بهمن ماه امسال، شرکت متا بدون هیچ اطلاع و هشدار قبلی صفحه اینستاگرام Khamenei_ir با بیش از ۵ میلیون و یکصدهزار دنبال کننده را مسدود کرد. ◻️ حساب کاربری فارسی اینستاگرام KHAMENEI.IR از آغاز عملیات طوفان الاقصی بیش از صد میلیون بازدید در اقصی نقاط دنیا داشت و این حساب طی ۱۲ سال فعالیت، بیش از ۹هزار مطلب منتشر نموده و بیش از ۱۸ میلیون نظر از مخاطبان دریافت کرده بود. 📱 صفحه جدید را از اینجا دنبال کنید @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
خطای راهبردی ما بحث بر سر عناوین جزئی ✍️ محسن جمشیدی در یادداشتی به مسأله اخیر نزاع زن با یک روحانی پرداخت: خطا و اشتباه راهبردی ما: تحلیل و اظهارنظر در مورد موضوعات جزئی، بدون شک، افتادن در دام دشمن است. این‌که بگوییم «کار طلبه درست بود یا نه»، «چه کسی فیلم را به بیرون انتقال داد»، «قوانین حجاب در مراکز دولتی چگونه است» و…، همه و همه باعث دامن‌زدن بیش‌تر به موضوع خواهد شد. زیرا اصل پروژه، با محوریت ضربه‌زدن به مبانی دینی و ایجاد شکاف بین حکومت و دین است. با این مبنا به‌نظر می‌رسد هرگونه اظهارنظر خصوصاً در مورد فعل طلبه و متأسفانه انتقاداتی که نسبت به فعل او می‌شود، هزینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر را برای دیگران، بسیار بالا می‌برد و این، همان خطای راهبردی است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند. همان‌طور که در اهداف این پروژه نیز ذکر شد، اگر آن‌ها بتوانند در قم، با بالابردن هزینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر و در موضع انفعال قراردادن حوزه و طلاب، کار خود را پیش ببرند، می‌توانند در بسیاری از شهرها و مناطق دیگر نیز موفق شوند. نکته: با توجه به حجم گسترده کار تبلیغاتی دشمن در اطراف این موضوع، به‌نظر می‌رسد دشمنان اسلام در ادامهٔ پروژه درمانگاه، این اهداف را دنبال کنند: ۱. ترویج گزارهٔ غلط «مسئله حجاب فاقد مبنای دینی است» از طریق پخش مصاحبه‌های جدید یا آرشیوی از برخی افراد معمم؛ ۲. ترویج تفکر وجود اختلاف در بین حوزویان در مسئله حجاب؛ ۳. کشاندن افرادی که تاکنون موضع مشخصی در مورد مسائل حجاب نداشتند؛ ۴. مصاحبه با افراد ذی‌نفوذ در حوزه و سوءاستفاده از مطالب آنان و جهت‌دهی به مصاحبه‌های صورت‌گرفته از طریق تیترها و عناوین موردپسند ضدّانقلاب؛ ۵. ایجاد تردید میان نیروهای انقلابی و مذهبی، دربارهٔ مسئله حجاب. 🔗 متن کامل این نوشتار ✔️@HOWZAVIAN
🔰 روزه؛ فناوری‌ای برای خودسازی و جامعه‌پردازی ✍️ سید محمدحسین دعائی یکی از چیزهایی که باید از همین اول ماه مبارک رمضان به آن توجه ویژه داشته باشیم این است که: «چرا باید روزه گرفت؟» یا «قرار است با روزه‌گرفتن چه اتفاقی برای انسان بیفتد؟» پاسخ تفصیلی این سؤال را باید ذیل عنوان «فلسفه روزه» دنبال کرد. اما اجمالا این‌که: «روزه» ـ اگر با شرائط و آدابش گرفته شود ـ یک «فناوری معنوی» با «کاربری چندمنظوره» است. یعنی همان‌طور که هم برای «جسم» مفید است و هم برای «روح»، قرار است هم رابطه ما با «خدا» را ارتقاء داده و هم روابط اجتماعی‌مان با «خلق خدا» را تنظیم کند. مادر اولیاء حضرت زهراء سلام الله علیها فرمودند: «فرض الله الصیام تثبیتاً للاخلاص.» یعنی: روزه کمک می‌کند که کم‌کم بی‌توجهی به غیرخدا در وجود انسان نهادینه شود. از امام عسکری علیه السلام هم نقل شده است که: «لیجد الغنی مسّ الجوع فیمنّ علی الفقیر.» یعنی: روزه، با ایجاد حس گرسنگی در اغنیاء، زمینه‌ساز توجه همدلانۀ آن‌ها به فقراست. اجازه دهید کمی بیشتر توضیح دهم: روزه علاوه بر آن‌که می‌تواند روح روزه‌دار را از آلودگی‌های توجه به عالم ماده پاک کرده و حال «اخلاص» و سپس «ایثار» را در او به ملکه تبدیل کند، همچنین می‌تواند با ایجاد «درک مشترک از واقعیت‌های زندگی»، فاصله‌های ادراکی و عاطفی انسان‌ها را از بین برده و زنجیره‌ای از «همگرایی‌های اجتماعی» را باعث شود: همدردی، همدلی، همیاری، همبستگی و هم‌افزایی. به‌عبارت دیگر، وقتی «فاصله‌های ادراکی و عاطفیِ» افراد یک جامعه از بین بروند، «فاصله‌های طبقاتیِ» آن‌ها نیز میل به کاهش پیدا کرده و ناهنجاری‌هایی مثل «خودپرستی» و «تکاثر»، جای خود را به ارزش‌هایی مثل «مواسات» و «تکافل» می‌دهند. بر همین اساس جامعه بهره‌مند از «فناوری روزه»، جامعه‌ای همبسته، نفوذناپذیر، تاب‌آور و متکامل است؛ همان جامعه‌ای که به‌یقین در منازعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی دنیای امروز، دست برتر را خواهد داشت. متن کامل ✔️@HOWZAVIAN
از قاضی‌های مجازی عاجزانه خواهش می‌کنم تا زمان پایان تحقیقات پیرامون اتفاق صورت گرفته در یکی از درمانگاه‌های قم، از صدور حکم در صفحه و کانال شخصی‌ خودشان برای هر کدام از افراد داخل کلیپ خودداری بفرمایند. قبر و قیامت‌تان به کنار؛ مردم آرامش روان خود را از کوچه و خیابان نیاورده‌اند. طلبه‌ی قم(محمد مختاری) @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌸حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند 📚مسابقه کتابخوانی خانه‌ آسمانی ۳۰ روز ۳۰ سوال همراه با ۵۸۸ 🎁 هدیه‌ی ارزنده و متبرک رضوی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پرسش روز دوم: واژه "متشابها" به چه معناست؟ 📺 پخش از شبکه قرآن 🌙 📻 @RadioMaVa