eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
446 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
👌عاشقان نویسندگی بخوانند 👇💐 خواهش می کنیم بنویسید به ویژه طلبه ها💐👇 درباره بازخورد گرفتن برای نوشته‌ها (همان نقد کردن) روزانه پیام‌های متعددی دریافت می‌کنم تا دربارۀ انواع مختلفی از مطالب بازخورد بدهم، از شعر و داستان کوتاه تا یادداشت و مقاله؛ و طبعاً فرصت پاسخگویی به همۀ این پیام‌ها را پیدا نمی‌کنم. نکته‌ای که در این یادداشت می‌خواهم بگویم، از جایگاه یک شیفتۀ یادگیریِ نوشتن است، نه کسی که مطالب زیادی را برای اظهارنظر دریافت می‌کند. من تلاش برای بازخورد گرفتن را سم مهلکی می‌دانم که در ابتدای مسیر نویسندگی احتمالاً مضر و گمراه‌کننده خواهد بود. این را بگویم که منظور ابتدای مسیر نویسندگی، یکی دو سال قلم‌زدن تفننی نیست، گاهی ده سال اول فعالیت یک نویسنده را می‌تواند ابتدای مسیر طولانی زیست نویسندگی او در نظر گرفت. وقتی یک نویسندۀ تازه‌کار به‌اندازۀ کافی ظرفیت‌های زبانی و نگارشی خودش را گسترش نداده؛ چرا باید انتظار داشته باشد نویسندۀ حرفه‌ای‌تری زمانش را برای تذکر بدیهیات به او تلف کند؟ اصولاً توقع داریم پس از نشان دادن متن‌های نیم‌بند خودمان چه بازخوردی بگیرم؟ به‌عنوان نابغه‌ای نوظهور مورد تحسین واقع شویم؟ یا دنبال شنیدن وردی جادویی هستیم که یک‌شبه نوشته‌های ما را دگرگون کند؟ اصولاً فقط و فقط خود ما هستیم که از روند رشد خودمان آگاهی داریم، هیچ‌کس دیگری از جایگاهی که در آن قرار داریم آگاه نیست. در چنین شرایطی شنیدن تجویزی که هنوز توان اجرای آن را نداریم می‌تواند ناامیدکننده و بی‌اثر باشد. نویسندۀ تازه‌کاری که هنوز دامنۀ واژگانش به‌قدر کافی غنی نشده، چه نیازی دارد که نکات پیشرفته‌ای را دربارۀ ساختار روایت بشنود؟ گاهی حس می‌کنم وسوسۀ بازخورد گرفتن نوعی بهانه برای فرار از نوشتن است. کسی که عاشق نوشتن است، بیش از هر چیز باید درگیر نوشتن باشد، باید در خلوت خودش بنویسد و دور بریزد و فقط و فقط از یک طریق بازخورد بگیرد: 🙏خواندن. به‌عنوان داستان‌نویس، قبل از اینکه دنبال بازخورد گرفتن برای چرک‌نوشته‌های خودمان باشیم، آیا سروانتس و فلوبر و چخوف را دوره کرده‌ایم؟ به‌عنوان شاعر جوان، قبل از اینکه دنبال بازخورد باشیم، آیا خواندن درست یا حتی کم غلط سعدی و حافظ و نیما را آموخته‌ایم؟ نوشتن با خواندن عجین شده. بزرگ‌ترین نویسندۀ دنیا هم بعد از خواندن نوشته‌های ما صادقانه‌ترین جوابی که می‌تواند بدهد همین است: 🙏بیشتر بخوان. اصرار برای بازخورد گرفتن مثل این است که میوه‌های کال را به‌زور بکنیم توی حلق دیگران. تو درختت را آبیاری کن، به وقتش بار می‌دهد و حتی اگر آن‌ها را نچینی، دیگران سراغش را می‌گیرند، یا از فرط رسیدگی روی زمین می‌افتد. غالباً نوقلم‌هایی که مشکل عزت‌نفس دارند دنبال بازخورد (بخوانید: تأیید) می‌گردند، اصلاً طی چند سال اول نویسندگی نوشته‌های ما چندان جدی نیستند که ارزش گرفتن وقت دیگران داشته باشند. این روزها برای خواندن سرسری شاهکارها هم وقت پیدا نمی‌شود، چطور توقع داریم دیگران حوصلۀ خواندن نوشته‌های کم‌مایۀ ما را داشته باشند؟ مسیر یادگیری نویسندگی روشن است، بازخورد گرفتن اصولاً کار بی‌اثر آماتورهاست. اگر دنبال شنیدن مبادی کار هستید که مطالعه کتاب‌های آموزشی یا شرکت در دوره‌ها و کلاس‌ها کافی است. چه نیازی هست که اصول اولیه را بعد از خوانده شدن چرک‌نوشته‌هایتان بشنوید. اگر هم نیاز به تشویق دارید، یاد بگیرید خودتان، خودتان را تشویق کنید، یا کتاب انگیزشی بخوانید، وگرنه آدم معتاد به تشویق ممکن است با شنیدن یک بازخورد منفی نوشتن را برای همیشه ببوسد و بگذارد کنار. اصلاً آدم می‌نویسد که با نوشتن خودش را تشویق کند دیگر، پس این یکی را هم از خود نوشتن طلب کنید نه دیگران. بگذارید مخاطب به‌صورت ارگانیک سراغ شما بیاید. من همیشه در جواب کامنت‌هایی که دنبال یک نشانی برای فرستادن متن هستند می‌گویم یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و مطالبتان را روی آن بگذارید؛ قطعاً من هم از خواننده‌های شما خواهم بود. به دو دلیل این روش مؤثر است: اولاً بسیاری از افراد متوجه می‌شوند که نوشته‌هایشان هنوز در این حد نیست که خودشان مجوز انتشار عمومی آن را بدهند. پس چه نیازی به بازخورد هست؟ ثانیاً متوجه می‌شوند، بازخورد گرفتن عرق ریختن می‌خواهد، ماه‌ها و بله سال‌های اول پشه هم در وبلاگ آدم کامنت نمی‌زند! باید آن‌قدر بنویسی و بنویسی و بنویسی تا برای بازخورد دادن به سراغت بیایند. مسیر نویسندگی میانبر ندارد. شاهین کلانتری/ مدرسه نویسندگی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠آینده ی نگران کننده اخلاق 🔻برداشتم از آخرین کلام در سکانس سرقت این است که ابدی زیستن حتی اگر به قیمت مرگ یک نفر تمام شود، نیز ‌نمی‌ارزد. این فلسفه می‌گوید: مرگ انسان‌های بی‌گناه در فرض مرگ اخلاق رخ می‌دهد. به انسان می‌آموزد که بخش زیادی از مرگ و میرها ناشی از فاصله‌ی طبقاتی است. فاصله‌ای که گاه منجر به یأس و ناامیدی و پوچی می‌شود. کودک می‌کشد و استثمار را به نام توازن بین نسل‌ها و ایجاد نظم نوین جهانی تمام می‌کند. 🔻روشن است که فیلم یادشده مانند دیگر آثار آمریکایی فلسفه دارد. فلسفه‌ای که علی‌القاعده مروج ارزش‌های آمریکایی است. به‌رغم اینکه اساسا مخالف دیدن چنین فیلم‌هایی-البته مشروط به تحلیل محتوا-نیستم. و بلکه آن را برای ایجاد مفاهمه و همدلی بیشتر بین ملت‌ها و زندگی بهتر در کره خاکی ضروری می‌دانم. اما ابا ندارم بگویم فیلم‌های خوب و اخلاقی آمریکا و حتی فیلم‌های آمریکایی که ضد سیاست‌های پنتاگون و کاخ سفید تولید می‌شود، نیز به صورت نرم در حال ترویج فلسفه‌ی آمریکایی است و به جان می‌خرم نقد دوستان را و می‌گویم: هر فیلمی که از دنیای غرب پخش می‌شود، اگر با بصیرت بینندگان و تفکر نقادانه همراه نباشد، یک قدم جوان‌های ما را به آمریکایی شدن و اخلاق آمریکایی نزدیکتر می‌کند. 🔻فیلم«سر وقت» در قامت یک فیلسوف اخلاق ظاهر شده است. در غیاب فیلم‌های پرمایه و عمیق ایرانی، که می‌تواند، اندیشه‌های دینی و فلسفه‌ی ایرانی- اسلامی را در قالب هنری و جلوه‌های بصری و پر محتوا منتشر کند، در وضعیتی خوشبینانه جوان ایرانی با چنین فیلم هایی سرگرم می‌شود. حال یا همراه با تفکر انتقادی و یا بدون نگرش سنجشگرانه و با آسیبهای احتمالی اش. نوشته ها و دیدگاه های ✍محمدصدرا مازنی را می توانید در این صفحه پیگیری کنید 👇👇👇 @masaelepazuheshi https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📑به زودی صفحات مجازی علما و فضلای نویسنده را در کانال معرفی می کنیم.
گرده ی مستضعفین نه! نرده بان عده ای تنگناهای زمین نه! آسمان عده ای نانشان باید که در روغن بماند تا ابد گیرم آجرتر شود هر لحظه نان عده ای تا همیشه چرخشان باید بچرخد؛ باک نیست خرد اگر شد زیر چرخی استخوان عده ای سینه مردم پر از بغض فروخورده ست؛ آه وا نشد حتی به افسوسی زبان عده ای ✍سیدعلیرضا شفیعی @shafiepoems https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💢 وقتی هنوز نیستند و نسبت به اتفاقات و ناهنجاری‌ها، مسیر درست‌شان را می‌روند. شهادتت مبارک عزیزم ❤️ پاسدار شهید هنگام مزاحمت اراذل و اوباش به ناموس مردم، دخالت می‌کند و خونش این درخت را آبیاری می‌کند. @ponezs @HOWZAVIAN
🔎چالش مومو، چالشی پست مدرن و لزوم پاسخگویی سه نهاد مسئول! ◀️چالش و چالش هایی مشابه در فضای مجازی را نباید دست کم گرفت و اگر مواجهه دقیق در عرصه با این پدیده ها صورت نگیرد، جهان ذهنی مردم را بدون شک به نفع رقیب غربی و فرهنگ پست مدرنِ تهی از معنا و بی رگ نسبت به ایدئولوژی و باورهای بنیادین خالی خواهیم نمود. 🔸وضعیت پست مدرن اینطور برنامه ریزی شده است که قطعیت و یقین را سرکوب نموده و شک و نسبیت و سرگردانی در همه ساحت های زندگی را به بهانه آزادی حداکثری جاری و ساری نماید. 🔸این وضعیت در ادامه که همه ساحت های بشری را از کانال تجربه داوری می کرد و در غیراینصورت آن را عاری از معنا و هویت درجه بندی می نمود ایجاد شد. 🔸افراط در تجربه گرایی و پس زدن دین و عرفان و فلسفه و حتی محدودنمودن علوم انسانی به آزمون تجربی، نتیجه ای جز این نداشت که بشر امروز دچار شد و دیگر تخدیر سبک زندگی و زندگی مک دونالدی و مصرف زدگی و اوقات فراغت آنچنانی، توان مقابله با لحظات خلوتِ خالی از باور را نداشت. 🔸نتیجه چنین فضایی که عقلانیت را کنار زده و غرایز را بطور حداکثری آزاد و رها ساخت تا از و تجربه گرا بگریزد، رو آوردن به فانتزی بازی ها و تفریحات متلون و بی پشتوانه، جهت پرکردن خلاهیجانی و عاطفی در زندگی خواهد بود که بن بست عقلانیت باچاشنی خشونت و بازی با ترس نیز همراه خواهد بود. 🔸در چنین فضایی که در نتیجه فضای مجازی رها و مهارنشده، بخش معتنابهی از بدنه نوجوان و جوان جامعه را درگیر کرده، سه نهادبالادستی وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری، مسئول اصلی و مستقیم حل ماجرا هستند و توقع اقدام جدی و در راستای پیشگیری از اینگونه آسیب ها بطور اپیدمیک می باشند. 🔸ساختار آموزشی، فرهنگی و ارتباطاتی، مثلث حل چالش های مجازی همچون مومو است که بنوعی پاشنه آشیل کشور در ساحت حکمرانی فضای مجازی را رقم می زنند و درحالیکه ماموریت درونی سازی فرهنگ اسلامی_ایرانی در نسل نوجوان و جوان جامعه را جهت مصونیت بخشی و تقویت این قشر بر عهده دارند، راهبرد خاصی در این باب، از این سه نهاد خاص مسئول شاهد نیستیم. @andisheengelabi ✍علیرضامحمدلو @HOWZAVIAN
‼️شعر اختصاصی شاعر قرن دهمی برای رییسِ بدون جمهور ما😊 💐دوستان! در حال خواندن دیوان هلالی جغتایی بودم که به این بیت رسیدم: ترحمي بکن، اي پادشاه کشور حسن که غير ظلم و ستم نيست در زمانه تو 📌 کشورِ حُسن را اینگونه بخوانید فقط؛ ترحمی بکن ای پادشاه کشور، حَسَن (و برادران😊) تفاسیر دیگر با خودتان 🤺حالا زبان حالتان را بخوانید👇👇😉 نميکشيم سر از آستان خانه تو کجا رويم؟ سر ما و آستانه تو ترا بهانه چه حاجت براي کشتن من؟ مکن، مکن، که مرا ميکشد بهانه تو ترحمي بکن، اي پادشاه کشور حسن که غير ظلم و ستم نيست در زمانه تو از آن سمند تو برميجهد گه جولان که رقص ميکند از ذوق تازيانه تو سفيد گشت مرا استخوان و خوشحالم بدان اميد که روزي شود نشانه تو شب از فسانه بروز آورند و اين عجبست که روز خود بشب آرم من از فسانه تو 👈 سمند رو خوب اومده شاعر قصه و غصه ما😭😭 یعنی بازار خودرو😁 @pooyanevisi پویانویسی# https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔶سازمان بهداشت جهانی اعتراف کند؛ حسین(ع) معجزه کرد یا کرونا دروغ بود؟! حدود دو ماه از دهه اول محرم و بیش از ده روز از ایام اربعین گذشت؛ اما پیش‌بینی‌های مراکز بهداشتی از وضعیت کرونا در عراق هرگز به‌درستی محقق نشد. طبق برخی از آمارها در تاسوعا و عاشورای امسال حدود ۵ میلیون زائر در کربلا حضور داشتند و سرشماری‌های‌ الکترونیکی عتبه عباسیه در ایام اربعین، کربلا را میزبان حدود ۱۵ میلیون زائر اعلام کرد. ازسویی در چند سال اخیر با توجه به حضور و دخالت‌های امریکا و ایجاد ناامنی و عقب‌افتادگی‌های تحمیلی توسط غربی‌ها در عراق، وضعیت این کشور از نظر بهداشتی و درمانی بسیار اسفناک، و شمار بیمارستان‌ها، پزشکان، پرستاران و دارو بسیار کمتر از استانداردهای جهانی است. پس در اینجا با سه عامل روبه‌روییم: جمعیت متراکم زوار در عاشورا و اربعین؛ وضعیت اسفناک بهداشتی در عراق؛ و گذشت بیش از ده روز از ایام اربعین که زمان کافی برای بروز علائم و انتشار ویروس است. گویا این سه مقدمه سازمان‌های بهداشتی را باید به این نتیجه برساند که کرونا سرتاسر کشور عراق را فراگرفته‌ است و به‌زودی از کشته پشته می‌سازد. اما جمع‌بندی اخبار "شبکه السومریه" عراق در خلال این روزها، نشان داد که آمار مبتلایان به کرونا و تلفات ناشی از آن دقیقا خلاف این پیش‌بینی‌هاست و سیر پیشرفت این ویروس در عراق بسیار طبیعی و باثبات گزارش می‌شود و وضعیت عراق برخلاف پیش‌بینی‌ها هرگز بحرانی نشد و بلکه بیماری در کربلا به‌شدت فروکش هم نمود. بدیهی است که نگارنده قصد ندارد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را زیر سوال ببرد و اتفاقا باور دارد که حفاظت از جان خود و دیگران شرعا و عقلا واجب است. پرسش ما از سازمان بهداشت جهانی و متخصصان امر این است: چرا کرونا در عراق آن‌طور که شما پیش‌بینی می‌‌کردید، رشد نکرد؟ آیا سیدالشهدا علیه‌السلام معجزه کرده، یا واقعیت کرونا چیزی است غیر از آنچه تاکنون شما به جهانیان دیکته کرده‌اید؟ ازسوی‌دیگر متاسفانه در این روزها کشورمان با وجود تعطیلی اماکن زیارتی، مساجد، نماز جمعه، و محدودیت‌های فراوان در عزاداری ایام محرم و به‌رغم رعایت بیش از ۹۰درصد پروتکل‌های بهداشتی توسط مومنان و عزاداران، با موج سوم و شدید کرونا روبه‌روست. واقعیت چیست؟! سازمان‌ بهداشت جهانی تاکنون تجمعات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا اعلام می‌کرد. همچنین مدیران وزارت بهداشت کشورمان که بعضا مریدان بی‌چون‌وچرای آرای آن سازمان‌اند، همین حرف‌ها را تکرار می‌کردند. حال باید پاسخ‌گوی این ادعاها در برابر افکار عمومی باشند، و اگر پاسخی قانع‌کننده‌ ندارند پس باید به‌صراحت اعتراف کنند که این اتفاق در عراق معجزه بی‌بدیل اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده‌، و یا کرونا آن‌چیزی‌ نیست که تاکنون می‌پنداشتند. ✍محمدصادق ناطقی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سلام به ما «آدم‌های شهیدپرور» روزگاری شهیدپرور بودیم الان هم هستیم؛ آن کجا و این کجا؟! روزگاری بعثی ها بچه های مان را می زدند این روزها خودمان می زنیم؛ روزگاری فرانسه و آلمان و آمریکا کینه بچه ها به دل می گرفتند این روزها خودمان کینه می کنیم؛ روزگاری شاه و ساواک از دست این بچه ها دلهره می گرفتند این روزها خودمان دلهره آوریم؛ روزگاری انگلیسی ها از دست دلواری‌ها مثل نهنگ تیرخورده بودند این روزها خودمان به روی بچه ها قمه می کشیم. 🔻چه شده است ما را؟ روزگاری شهر شهید پرور بوده ایم؛ اما این روزها خودمان بچه های مان را در شهر می کشیم تا شهیدپرور بمانیم. از این درد باید به که پناه برد و این سر را کدام آستان یارای گریستن است! «ای شهید، ای آنکه بر کرانه های ازلی و ابدی وجود برنشسته ای، دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون بکش» آوینی! سید مرتضای هنرمند! کجایی که این کوچه ها را روایت زجر شایسته است، مبادا فرهنگ‌مان فتح شود و هیچ روایتی برای فجر و فتح نماند. سلام خدا بر آمران و ناهیان شهید، سلام بر شمایی که به دست خودمان شهید و مجروح شده اید و خودمان درِ باغ شهادت را به روی تان گشوده ایم تا شهیدپرور بمانیم. @HOWZAVIAN
💠 پایه های اقتصاد اسلامی 🔹میانه روی 🔹عدالت 🔹تولید 🔹 گردش سرمایه و ثروت می شود. ❇️ از میان این موارد عدالت به عنوان یک اصل مهم در اقتصاد اسلامی بشمار می رود که در سطح تولید، توزیع و مصرف گسترش دارد. ❇️کار و تولید هم از ارزش بسزایی برخوردار است و خداوند کارگر را دوست دارد. ❇️ از نشانه‌های اقتصاد سالم، سرعت گردش سرمایه و ثروت و رشد و نمو آن است.(چرخه سرمایه که در مورد آن مفصل بحث مطلب نوشتیم) @hamdan110 ✍️حمدان مقدم @HOWZAVIAN
🔺برخی از روزنامه‌های در اقدامی هماهنگ اقدام به انتشار مقاله‌ای درخصوص رشد جمعیت اهل سنت ایران کرده و اذعان داشتند: «شیعیان دریافته‌اند که اگر اقدام به تولید نسل نکنند، تا ۳۰سال آینده جمعیت غالب ایران از اهل سنت است. آمارهای خوبی به‌دست ما رسیده و توقع داریم شیعیان به زودی سرنگون شده و ایران دوباره کشور اهل سنت شود.» پ.ن: ، دشمنان ما را برای رسیدن به اهداف استراتژیک تاریخی شان امیدوار کرده! ✍️ محمد عبدالهی @HOWZAVIAN
1_538047130.pdf
126.3K
💠 منطق جنگ و صلح در اسلام👆 🔹هرگاه در شرایط سیاسی و اجتماعی امام حسن‌ (ع) قرار گرفتیم ما هم باید صلح کنیم؛ اگر در شرایط امام صادق (ع) قرار گرفتیم باید تقیه کنیم. اما اگر در شرایط امام حسین (ع) قرار گرفتیم باز هم باید صلح کنیم؟ اگر در شرایط بدر و خیبر بودیم آیا باز هم باید صلح کرد؟ 🔹مبتنی بر تعالیم و آموزه‌های اسلامی، نه جنگ اصل است نه صلح، بلکه با توجه به شرایط زمان و مکان و اقدامات دشمن باید تصمیم گرفت؛ همیشه صلح بهترین تصمیم نیست، همچنان که همیشه جنگ بهترین تصمیم نیست. 🔹پذیرش مذاکره با دشمن در شرایط کنونی، براساس موازین اسلامی و سیره‌ی معصومین(ع) اگر مبتنی بر عزت باشد؛ مبتنی بر عدالت باشد؛ امری پذیرفتنی و معقول است. در نقطه‌ی مقابل، شعار صلح و مذاکره اگر مقدمه‌ای برای تسلیم، تاراج عزت مسلمین و زمینه‌ای برای زیربار ظلم رفتن باشد، قطعاً پذیرفتنی نیست. @shorayeaali https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 سندرم تحلیل زدگی در جامعه ایرانی 🔅گفتاری ار حجت الاسلام علی سرلک، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر 👈موضوعی که در فضای مجازی شاهد هستیم سندرم تحلیل زدگی است؛ برای مثال اتفاقی رخ می‌دهد و ما یاد گرفته‌ایم که اتفاقات ساده را به مسائل عجیب نسبت دهیم و جامعه را دچار بیماری سوءظن و باورناپذیری کنیم؛ این اتفاقی را در فوت مرحوم شجریان شاهد بودیم که ذهن‌ها درگیر این موضوع می‌شد که چرا پیکر ایشان را در آن نقطه به خاک سپرده شد و هزاران موضوع دیگر و انگار ذهن‌ها پیچیده بودن موضوعات را دوست دارند و افراد می‌خواهند همه موضوعات را پیچیده نشان دهند که این امر بسیار خطرناک است. 👈اگر فرد می‌خواهد کنش‌گری در فضای مجازی داشته باشد، چیزی جز زلالی، حوصله داشتن و مدارا نمی‌تواند به او کمک کند و او را به سمت جلو سوق دهد. شاید بسیاری به‌واسطه داد و بیداد، حرف‌های رادیکالی را پست کردند و به اشتراک گذاشتند، اما مورد تأکید این است که خود گوینده که کنش می‌کند، باید سعه صدر را سرلوحه خود قرار داده و رفتارهای شبیه او را انجام ندهد تا به تقابل و توهین و فحاشی بیانجامد. @soogvareh_Eshragh https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📛قاطی پاتی نکنیم وحدت به معنای پذیرش اعتقادی اصول فکری دیگران نیست... بلکه وحدت به معنای‌تکیه بر نقاط اشتراک هست برائت به معنای تمسخر،تحقیر، سب و ناسزاگویی،هتک حرمت و..نیست برائت به‌معنای توهین به دیگران نیست... برائت به‌معنای فحش دادن نیست فحش و ناسزا گناه کبیره است و لعن محسوب نمیشه.بعضی از ناسزاها موجب حد شرعی هست.در روایات حتی از سبّ شیطان منع شده است... همچنین برائت به معنای رقصیدن در مرگ دشمنان اهل بیت نیست...چنین اموری نه توصیه اهل بیت است و نه در شان یک مومن اهانت نکردن به دیگران معنای پذیرش، دوست داشتن و علاقه مند بودن به مبانی فکری نیست... لعن کردن یک اصل دینی است که بارها در قرآن اشاره شده،که به معنای دوری از رحمت حق تعالی است... اگر شخصی‌ولد الزناست،حق اهانت به وی‌ و اطرافیان وی را نداریم، هر چند که وی‌ فردی مذمومی باشد، و البته احکام فقهی ولدالزنا در ‌مورد وی‌جاری است... اگر شخصی مسلمان به دیگری نسبت دهد بدون اثبات،باید حد شرعی(شلاق) بخورد،هر چند که فردی که به وی نسبت داده، شخص ‌مذمومی باشد مثلا منافق و ‌یا قاتل و... @delneveshtetalabe https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔶 انتقاد غیر از هتک حرمت است 📣رهبر انقلاب امروز: 🔹 کاری که در یکی دو هفته‌ی قبل در برخورد با دولت و رئیس‌جمهور، از سوی بعضی‌ها انجام گرفت - ولو در میان آنها برادران خوبی بودند و هستند - لکن کار کار غلطی بود. 🔸 من به‌طور صریح این را بگویم. انتقاد غیر از هتک حرمت است. هتک حرمت جایز نیست. نسبت به هر مسئولی. حالا بین آحاد مردم هم هتک حرمت حرام است و جایز نیست. نسبت به مسئولین بیشتر. به خصوص نسبت به مسئولین بالای کشور. ممکن است شما انتقاد داشته باشید انتقادتان هم وارد باشد، این کاملا ممکن است، حق هم دارید انتقاد کنید اما انتقاد کردن یک حرف است، اهانت کردن یک حرف است، هتک حرمت کردن یک حرف است. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
⌛️دو کار هلاکت بار 💠 امام حسن عسکری(ع): مواظب باش از این که بخواهی شایعه و سخن پراکنی نمائی و یا این که بخواهی دنبال مقام و ریاست باشی و تشنه آن گردی، چون هر دوی آن‌ها انسان را هلاک خواهد کرد. 💢ایّاکَ وَ الإذاعَة وَ طَلَبَ الرِّئاسَة، فَإنَّهُما یَدْعُوانِ إلَی الْهَلَکَة. (امالیِ طوسی/140) https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مصرف این فیلم 👆برای بیداری‌مان خوب است 🔻مأموریت نزار زاکا در ایران چه بود؟ 🔺امور زنان و خانواده دولت تدبیر چه خوابی برای زنان مطلقه ایرانی در آنتالیا دیده بود؟ ⁉️مولاوردی چرا به علاقه مند بوده است؟ ❌به مناسبت محکومیت خانم شهیندخت مولاوردی 📌مرور بخشی از پرونده خیانتهای معاونت سابق امور زنان و خانواده دولت تدبیر و امید https://eitaa.com/joinchat/2936078403C2eeea75de4
در تمنّای نگاهت دلم ای ماه فِسرد نه دلم بلکه جهان است که از هجر تو مرد قِصّه این است که از روز ازل تا به کنون عاشقی نیست که از دوری تو غُصّه نخورد ✍️عباس بهمنی با چشمِ سیاه، غرقِ آهم کردی شبگردِ سرِ چهارراهم کردی آرام آرام دل سپردم به دلت فریاد از آن دم که نگاهم کردی ✍️نوید نیّری 🌻دوستان تان را به دعوت کنید.👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🍂 خلأ بحث امامت در كلام اهل سنت، خلأ عقلانيت است ❎ خلأ بحث امامت در کلام اهل سنت، درو اقع، خلأ عقلانیت است و به‏عبارتی، شاید بتوان گفت که عقل در رویکرد اهل سنت، نوعی عقل خودبنیاد بشری، یعنی منقطع از منبع غیبی است و حتی ظاهرگرایان و اهل حدیث هم به نوعی این خودبنیادی و فهم مستقل را دنبال میکنند. فقدان عقلانیتی که با معیار مشخصی به منبع الهی اتصال یابد، لاجرم به افراط و تفریط در حوزه عمل و عدم پاسخ‏گویی صحیح به نیازهای اجتماعی و زیست دنیوی انسان می‏انجامد؛ لذا همانطور که مسیحیت و انجیل انسان‏نوشته، به استبداد دینی و سپس الحاد اومانیستی منجر شد، عقلانیت سنّی هم هرچند پس از دوره ای طولانی و کش و قوسها، حتی با وجود تلاشهایی چون فخر رازی و غزالی برای توجیه عقلانی عقاید، در نهایت، یا آلت دست سیاست‏مداران می‏شود و یا به تحجر روی می آورد. ✍️ مجید مفید : اهالی قلم و اندیشه را به گروه مباحثه محور مدادالفضلاء معرفی کنید. http://eitaa.com/joinchat/3038969867C7434f30836 @howzavian
💠 امام حسن عسکری چگونه شاد می شوند؟ 💐 «شما را سفارش می‌کنم به رعایت تقواى الهى ... در ميان قبيله و عشيره‌هايشان نماز گزاريد، در تشییع‌جنازه‌هایشان حضور يابيد، از بيمارانشان عيادت نماييد و حقوقشان را بپردازيد؛ زيرا هر يك از شما كه در دينش پارسا و در گفتارش راست‌گو باشد و امانت مردم را بپردازد و با آنان خوش‌اخلاقی نمايد، در اين صورت گويند: اين يك شيعه است! من از شنيدن آن جمله شادمان مى‌شوم.» مطالعه کامل مطلب در سایت رهروان ولایت👇 https://btid.org/fa/news/154601 🖇سایت های تبلیغی و ترویجی را برای دسترسی آسان، به شما معرفی می کنیم. @HOWZAVIAN
🙏خواهشمندیم امام را آزار ندهید وقتی می گوییم امام را آزار ندهید، یعنی فهم درست همین تیتر: «انتقاد غیر از هتک حرمت است» 1️⃣ یعنی این که امام در خط مقدم حضور دارد، 2️⃣ در وضعیت دفاع از کیان اسلام قرار دارد، 3️⃣در کنار مردم و دولت انتخابی شان می‌ماند، 4️⃣ تا هم دشمن را بتاراند و هم مردم را بیدارتر کند، 5️⃣ و هم الفبای سیاست به مدیرانِ دولت و مجلس و قضا یاد بدهد، 6️⃣ و خطای خودی‌ها و نخودی‌ها را متذکر می‌شود، 7️⃣تا هم متوجه شود که با کم‌کاری‌های بی‌مثالش، رأی مردم را هتک حرمت نکند. 8️⃣به جای استیضاح رییس جمهور، را بیدار و هوشیار کنیم تا هی گزیده نشوند. 🙏خواهشمندیم امام را آزار ندهید. کمی پای درس رهبر، بیاموزیم. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
چه سخت است عمار بودن! مالک اشتر بودن! امروز روز امتثال امر ولیّ و مولایت است. و اطاعت در سختی ها جاریست در طول تاریخ تا ...حتی أتاک الیقین... و این زمانه هم مولایت واضح و شفاف فرمودند که اهانت ممنوع! ............................... سپاس از همراهی
😔 نسل ناشاد فردا 🔴 خطر در کمین است رها تا کجا ؟ تکرار تلخی های مدامِ فضای مجازی... تلخ تر اینکه با فضای پاک و معصوم زندگی فرزندانمان هم بازی می کنند... در اشتباه هستند آنان که می گویند نظارت بر فضای مجازی ضعیف است درست آن است که بکوبیم نظارتی وجود ندارد. با اسامی مورد اعتماد والدین و دانش آموزان کانال می زنند و پلی ارتباطی می شوند بین آن ها و مباحث نامرتبط... ✍ محسن دشتی نژاد https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
آنان که به جایی رسیدند این گونه نیست که باهوش تر از من و شما بودند؛ بلکه یا از هوش من و شما حسن استفاده یا از نادانی من و شما سوء استفاده کردند! ✍ تقی متقی @HOWZAVIAN
✔️مسئله‌ی تکفیر در اسلام 🔹فضای مجازی در کنار تمام نقائص و خطراتی که با خود به ارمغان آورده، فایده های بسیاری هم دارد. مثلا یکی شبهه ای را در این اجتماع میلیونی رها می کند و در نتیجه افراد زیادی باید زحمت بکشند تا جامعه در کنار شبهه پاسخ شبهه را هم بشنود. این خودش موجب رشد فکری در مردم می شود. 🔹قدیم تر ها خیلی از اختلاف نظر می ترسیدند اما به قول شهید آیت الله مطهری اسلام آنقدر غنی و پویا است که وقتی به آن شبهه ای وارد می شود به جای آنکه تضعیف شود قوی تر خواهد شد. 🔹چند روزی است که بین دو تن از حوزویان نزاعی علمی درگرفته که متاسفانه به بدنه ی جامعه کشیده شده است. حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حیدری در باب تکفیر در تشیع و نسبت آن با اهل سنت نظری ارائه داده و در مقابل حجت الاسلام و المسلمین محسن اراکی نامه ی تندی را مرقوم نمودند و ایشان را فاسق خواندند. @alikheradmardii متن کامل👈 ✍علی خردمردی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
هزار موسی عمران مقیم طور تواند مقیم طور تو پروانه‌های نور تواند تمام خلق خداوند در حضور تواند هماره منتظر لحظۀ ظهور تواند به جمع منتظران چون علی امامت کن قیام توست قیامت بیا قیامت کن تو آفتاب خدایی خدا نگهدارت همیشه در دل مایی خدا نگهدارت مدینه، کرب‌وبلایی؟ خدا نگهدارت کنار قبر رضایی؟ خدانگهدارت "تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد وجود نازکت آزردۀ از گزند مباد" ✍غلامرضا سازگار https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6