eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
453 ویدیو
171 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
بهمن ۱۳۵۰ یادآور سرمایی خانمان‌سوز ✍️زینب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین در بهمن ماه ۱۳۵۰، کولاک و بوران، بخش وسیعی از ایران را به گونه‌ای در برف و یخبندان فروبرد که سرانجام منجر به مرگ بیش از ۴۰۰۰ نفر شد و به خشکسالی سیزده ساله کشور پایان داد. برخی معتقدند، این رویداد به عنوان سخت‌ترین و مصیبت‌بارترین بوران در تاریخ نوشته‌شدهٔ بشر بوده‌است. همچنین در این مدت برخی از شهرهای کشور به دمای منفی ۳۷ درجه رسید(سردتر از کمترین دمای قطب شمال) که این حادثه در کتاب گینس نیز ثبت شده است. اما مصیبت‌بارتر از این واقعه در سال ۱۳۵۰، دستور محمدرضا پهلوی برای تشکیل كمیته‌ی مشترك ضد خرابكاری با هدف هماهنگ‌سازی عملیات سركوب مخالفان بود که نتیجه‌ی آن، هفت سال شکنجه‌ی ملت ایران به بهانه‌ی حمایت از آرمان‌های امام به وحشیانه‌ترین و شنیع‌ترین رفتارها بود. آری، حکومت طاغوتی پهلوی، روزهایی بسیار سردتر و رنج‌آورتر از آنچه زمستان با طبیعت خود به همراه دارد خلق کرده بود. از جمله: ۱- بستن دست‌ها و پاها به تخت و شلاق‌زدن با کابل‌های نازک و کلفت به کف و روی پاها که منجر به ریختن ناخن‌ها می‌گردید. ۲- بستن دست‌ها و پاها توسط آپولو و گذاشتن کلاه مخصوص همراه با سر و صدا و زدن کابل و شوک الکتریکی به جاهای حساس بدن. ۳- زدن دستبند قپانی و آویزان کردن با همین حالت و زدن کابل از نوک پا تا فرق سر. ۴- بستن به آسیبان، همراه زدن با کابل و شوک الکتریکی. ۵- صلیبی آویزان کردن از نرده‌های اطراف فلکه (طبقات) همراه با شوک، زدن با کابل و انواع آزار و اذیت‌ها مانند سوزاندن و لگد کردن. ۶- آویزان کردن به وسیله دو دست یا یک دست از قلاب‌های اتاق بازجویان پس از تحمل شکنجه‌های اتاق شکنجه. ۷- سوزاندن جاهای حساس به وسیله سیگار، فندک، شمع، بخاری برقی، قفس آهنی، ماند روی دست‌ها، پشت کمر، باسن، سینه‌ها، روی پاها، روی کتف‌ها. ۸- تهدید و استعمال بطری به زندانی. ۹- ایستادن تک پا و دواندن زندانی و رفتن بازجو با کفش روی پاهای مضروب و مجروم و به شدت ورم کرده و سیاه شده. ۱۰- بی‌خوابی‌های ممتد و ایستاده همراه با گرسنگی و تشنگی. ۱۱- بستن دستها و پاها به تخت و بستن چشم‌ها و قرار دادن زندانی در کنار هشتی بند برای مدت بسیار طولانی در شبانه روز (یک روز تا پنج روز مشاهده شده). ۱۲- نگه داشتن در سلول انفرادی برای مدت طولانی همراه با بازجویی‌های مستمر وقت و بی‌وقت (چندین ماه). ۱۳-تحقیر و توهین و دادن فحش‌های رکیک و مستهجن به همه بستگان زندانی به ویژه مقدسات و‌ اندیشه‌ها و امام و روحانیان و مبارزین خاص. ۱۴-دادن شوک به وسیله باتوم الکتریکی و استفاده از آن به عنوان دروغ سنج. ۱۵-کشیدن ناخن‌ها و زدن روی دست‌ها و پاهای متورم و مجروح و چرک کرده و متعفن شده. ۱۶-فرو کردن سوزن یا سنجاق زیر ناخن‌ها و داغ کردن آنها به وسیله فندک و کبریت و عفونی شدن ناخن‌ها و افتادن آنها (معمولاً دست چپ). ۱۷-زدن سیلی‌های ممتد توی صورت و گوش افراد که منجر به پاره شدن پرده گوش می‌شد. ۱۸-فرو کردن چوب و میله آهنی به مقعد زندانی و گذاشتن چوب به و میله آلوده در دهان فرد. ۱۹-ادرار کردن در دهان زندانی به شدت تشنه و دارای دهان و گلوی خشک شده. ۲۰- لگد زدن فرد در حالات مختلف (زیر شکنجه- آویزان- داخل سلول- بستن به تخت و...) حال می‌پرسم آنان‌که کمی کمتر از نیم‌قرن از پیروزی انقلاب اسلامی، با این حجم از اقتدار، زبان به مدح پهلوی باز کرده‌اند و با تطهیر دولتی این چنین فاسد و وحشی قصد مقایسه‌‌ای ناجوانمردانه با جمهوری اسلامی را دارند و توهم بازگشت آن دوران را با ربع پهلوی در سر می‌پرورانند، به‌راستی سر در کدام آخور دارند و به چه حقی ملت ایران را همچون خود... فرض می‌کنند؟ @HOWZAVIAN
💎 «بازتاب جهانی انقلاب اسلامی» 🌐 AEOS.IR/post/74 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / کتاب بازتاب جهانی انقلاب اسلامی در چهار گفتار شامل سیزده فصل ارائه می گردد. پس از ارائه مقدمه در فصل اول، در فصل دوم به کلیات انقلاب اسلامی و ویژگی های نظری و عینی پرداخته شده است. در فصل سوم صدور انقلاب، برداشت ها و نظریات متفاوت مربوط به آن مورد بحث قرار خواهد گرفت. در فصل چهارم و پنجم بازتاب انقلاب اسلامی بر نظام جهانی مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل ششم تا دوازدهم، بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام در حوزه های مختلف جغرافیایی مورد توجه خواهد بود و در نهایت در فصل سیزدهم با ارائه جمع بندی از مطالب ارائه شده، آثار جهانی انقلاب اسلامی به تفکیک و با استفاده از سطوح مختلف تحلیلی در جهان اسلام و نظام جهانی بیان خواهد گردید. نویسنده: دکتر منوچهر محمدی / تعداد صفحات: 527 / قطع: رقعی / تاریخ اولین چاپ: 1385 / ناشر: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @HOWZAVIAN
🔎زلزله، جنگ‌شناختی و ضلع سوم مدیریت بحرانعلیرضامحمدلو، کارشناس و مدرس رسانه ▫️بحران های طبیعی، نظم عادی را از وضعیت انسانی جوامع به یغما می‌برند ‌و تعادل سیستمی را هم مختل می‌‌کنند. تشکیل ستاد بحران از فناوری هایی است که بشر امروز برای مدیریت وضعیت پیشامده تدبیر کرده تا آلام و مصائب جامعه‌ را به حداقل برساند و هزینه ها و تلفات را تا حدممکن به حداقل برساند. ▫️آنچه که به عنوان آسیب شناسی مدیریت بحران تابحال مطرح بوده، ضلع دومی است که توجه ستادمدیریت بحران را از کارویژه عمرانی و غذایی و تدارکات به سمت ریکاوری روحی و روانشناختی نیز جلب نماید. در واقع آنچه که در زلزله ها و سیل ها و....رخ می‌دهد علاوه بر ابعادجسمی و فیزیکال، اضلاع عاطفی و احساسی هم دارد که ضرورت حضور مشاوران و روانشناسان و همچنین روحانیت به عنوان تئوریسین های ایجاب می‌کند. ▫️اما در قضیه زلزله اخیر شهرستان خوی که جسم و روح مردم را آزرده خاطر نمود و بدلیل پس‌لرزه های کثیر و مستمر و برودت زمستانی توامان، وضعیت سکونت در منازل را نیز تاحدود زیادی در شهر و روستاها غیرممکن ساخت، شاهد یک هستیم. شدت و کثرت زلزله ها بطور طبیعی باعث کاهش آستانه تحمل مردم می شود ولی مساله تحت تاثیر شبهات و خوانش‌های غیررسمی تیز و تقابلی و متضاد در فضای رسانه‌زده، بایستی مورد توجه جدی واقع شود. ▫️دولت و مسئولین رده بالا با خدمات بموقع و حضور میدانی باعث دلگرمی مردم می‌شوند. حضور روحانیت دلسوز و مشاورین کاربلد می تواند آلام روحی و احساسی مردم را کاهش داده و باور و امید و انگیزه را به همان میزان افزایش دهد. اما با همه این اوصاف و علی رغم برخی کاستی های گزارش شده شاهد هستیم که آتش بیشتر از ابعاد جسمی و روحی، سوزاننده و شکننده نشان داده است. ▫️ستاد مدیریت بحران نیازمند ضلع سومی است که ابعاد ذهنی و رسانه ای ماجرا را مدیریت کند و با رصد و پاسخگویی دقیق نسبت به بحران به وجود آمده، از رنج و فرسودگی ذهنی جامعه جلوگیری به عمل آورد. در واقع نبایستی با تعمیم ضعف ها و به محاق رفتن خدمات نیروهای خدوم مردمی و بایکوت شدن حضور میدانی برخی از مسئولین رده بالا و روحانیت معزز، از طرفی دیگر شاهد جولان ، اهالی شهرت، شبه زمین‌شناسان و دانشمندنمایانی باشیم که جنگ شناختی را رونق بخشیده‌اند و بحران موجود را با ، مضاعف کرده‌اند. ▫️ ضمن تدارک آواربرداری از جسم و روح جامعه بایستی اقتضائات عصرجدید را جدی بگیرند و تا قبل از فوت وقت، گسل های شناختی ناظر بر علل و عوامل زلزله و همچنین تدارکات ناظر بر نتایج زلزله را با تیم های حرفه ای رسانه‌دان و کاربلد جبران نمایند و ابتکارعمل و اجازه ماهیگیری از آب گل آلود زلزله را از کف مغزافزارهای جنگ شناختی معاند برُبایند. @HOWZAVIAN
. 📌اگر مردم نبودند...مرتضی رجائی، استاد و مدیر کانون نویسندگان تربیتی همه دوستانی که مرا می‌شناسند، می‌دانند که برای من یک قله دست‌نیافتنی است؛ یک فقیه تراز اول که از پله‌های نردبان بالا رفت تا بتواند از بام تاریخ افق‌های جدیدی را ببیند و به ما نشان دهد، ولی از نظر من، او یک گوهر دردانه است که نه مثلش بوده و نه خواهد بود. با این همه، چند سالی است که یقین دارم اگر ایرانیان مسلمان آن عصر نبودند که گرد سید روح الله الموسوی خمینی جمع بشوند و امامت او را بپذیرند، نه آقا سید روح الله "امام خمینی" می‌شد، و نه این عصر، نام می‌گرفت. امام خمینی قطعاً نهضت خود را موحدانه و فقط با توکل به خدا آغاز کرد، ولی کم نبودند فقهای بزرگی که در طول تاریخ همین اندازه مخلصانه و موحدانه برای اقامه دین خدا قیام کردند و چنین توفیقی پیدا نکردند. من می‌گویم امام به پشتوانه مردم راهی تبعید نشد، ولی اگر آن مردم خاص نبودند که نهضت را ادامه دهند و زمینه را برای بازگشت او فراهم کنند، معلوم نبود خدا مقدر کند که امام برگردد و این نظام برپا شود. همین بود راز این اعتقاد راسخ امام عظیم الشأن ما به نقش مردم در تحقق و احترامی که به آن‌ها به‌عنوان ولی نعمت‌های نظام می‌گذاشت. ✍پ.ن: به احترام امام و همه مردم آن عصر که زمینه‌ساز پیروزی و تشکیل در ایران شدند، ساعت ۲۱ شب ۲۲بهمن ۱۴۰۱ بر فراز بام می‌روم و ۴۴ الله اکبر سر می‌دهم؛ ثوابش برسد به آن‌ها. شما هم بفرمایید! @HOWZAVIAN
🍃مهدی باوریم اما... ✍زينب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین وقتی در آرزوی احیای تمدنی اسلامی به ابعاد و زوایای انسان و جامعه‌ی انسانیِ تمدن‌ساز می‌نگرم، چیزی نمی‌یابم جز آنچه به نامِ آرمان‌های امام و انقلاب بر صفحه‌ی تاریکِ تاریخِ بشر همچون ستارگانی می‌درخشد. تاریخی که سایه‌ی شوم استکبار و ظلم و فساد، قرن‌ها بر چهره‌ی انسانیت آن مُهرِ خاموشی زده بود و یک روز، صبحی روشن، در افق دید آزادی‌خواهانِ جهان کلید خورد و آن فریاد دعوت پیر جماران بود در قلب ایران . البته، او پرچم سه رنگ منقش به توحید را در حالی به یار خراسانی داد که هنوز نهالی بود تازه ریشه‌دوانده در خاک انقلاب. باید این نهال، با دستی پر مهر، با دیدی بصیر، با عقلی مدبر و با شجاعتی بی‌مانند آبیاری می‌گشت و اینچنین شد که آن نهال جوان به شجره طیبه‌ی ریشه‌دوانده‌ای تبدیل شد که دیگر با باد که هیچ، با طوفان‌های زمانه هم نلرزید و نخواهد لرزید. و اینک... اینک ما به برکت وجود الگویی به این زیبایی و بزرگی، می‌توانیم با قدرت، دولت کریمه مهدوی را باور کنیم؛ چراکه اگر در غیاب معصوم می‌توان به آرمان‌های تمدن‌ساز، اندیشید، آن‌ها را خواست، از آن‌ها دفاع کرد و امید به تحقق آن داشت و آن را محقق کرد، پس به طور قطع می‌توان با حضور مهدی موعود (عج) در آن زیست و آن را حفظ کرد. بنابراین می‌توان گفت؛ انقلاب اسلامی، نه فقط بسترسازِ ظهور که مقدمه ساز آن است. و اما، ما ... ما می‌توانیم با برداشتن قدم‌های بلند و محکم در مسیر انقلاب اسلامی و با جهاد تبیین در جهت حفظ شعائر آن و مقاومت در برابر دشمنان آن، ظهور منجی عالم بشریت را رقم بزنیم. و شاهد جهانی باشیم که عدالت، تنها، نگین انگشتر حکومت آن ابر انسان است. آری ما مهدی‌باوریم اما کافی‌نیست؛ باید مهدی‌یاور باشیم. @AFKAREHOWZAVI
«ساقی کوثر»🍃🌹❤️ عقل گفت از باغ فردوس آرزو داری کجا را؟ حور می خواهی ز جنت یا مقام کبریا را؟ گفتمش رضوان و انعام کثیرش سهم خوبان‌ جز نمی از آب کوثر که به وجد آورده ما را با تعجب گفت آخر آب؟ گفتم آب آری… نیست پاداشی از این جذاب تر روز جزا را گفت در فردوس نهری از عسل جاری ست! گفتم آنچه از دست علی باشد لذیذ است و گوارا حوض و آبش هر دو معمولی ست، ساقی بی نظیر است روز حشر از شوق در صف می کشاند انبیا را منتظر می مانم آن دنیا چون اسکندر بیاید پای حوض آخر نشانش می دهم آب بقا را خواست بشناسد علی را، گفتمش کو عقلت ای عقل؟ جز خدا و مصطفی نشناخت قدر مرتضی را هیچکس نشناخت مولا را، ولی او می شناسد شب به شب کوچه به کوچه سائل دردآشنا را گفت شاه ماسوا بودن کجا و زاغه گردی؟ گفتم او خود دوست دارد هم نشینی با گدا را او که دائم انبیا را در خفا یاری نموده بوده یار مصطفی هم چند روزی آشکارا کار جبرائیل اگر آوردن پیغام وحی است پس خدا روز احد فرموده باشد لافتی را نشنو از من مدح تیغ ذوالفقارش را که حیف است بشنو از مرحب که می گوید به حیدر مرحبا را منقلب شد، مست شد، گفتم نجف را بنگر ای عقل تا از انگور ضریحش خود بفهمی ماجرا را هرکسی شد مبتلایش، می رود بالا بهایش آری ایوان طلایش، قیمتی کرده طلا را چون منی در بحر عشقش دست و پا خواهد زد ای کاش روز حشر از خود نراند بنده بی دست و پا را از همین حالا به فکر توشه روز حسابم من که از این شعر نفروشم به عالم یک هجا را در قیامت نامه ها بی مِهر او مُهری ندارد جز صراط مستقیمش نیست راهی بنده ها را باز هم شعرم کم آورده است در توصیف حیدر انتهایش هم رسید و من نگفتم ابتدا را… 💠 💠 @shaeranehowzavi
🔴مشهور یا مفید ✍️احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه به جای تلاش برای «مشهور» شدن؛ تلاش کنیم «مفید و مؤثر» باشیم. امیرمؤمنان(علیه السلام) می‌فرماید: «الشُّهرَةُ خَيرُها و شَرُّها في النارِ؛ شهرت، خوب و بدش، در آتش است» امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: «مَن شَهَرَ نفسَهُ بِالعِبادَةِ فاتَّهِمُوهُ على دِينِهِ ؛ فإنَّ اللّهَ عَزَّ و جلَّ يُبغِضُ شُهرَةَ العِبادَةِ و شُهرَةَ اللِّباسِ؛ هر كس خود را به عبادت شهره سازد، به ديندارى او بدگمان باشيد؛ زيرا خداوند عزّ و جلّ از شهرتِ عبادت و شهرتِ لباس نفرت دارد.» ده‌ها روایت دیگری که در مذمت شهرت و شهرت‌طلبی وارد شده است همگی نشان از آفات اخلاقی، دینی و اجتماعی آن می‌دهد. به همین دلیل، انسان خردمند عاقبت‌اندیش در اندیشه کسب شهرت نخواهد بود. خویش را رنجور سازی زار زار تا تو را بیرون کنند از اشتهار که اشتهار خلق بند محکم است در ره، این از بند آهن کی کم است @HOWZAVIAN
🔅جهان با او ✍️نجمه صالحی در کعبه چشم بر جهان گشود. جهانی را که در کودکی و نوجوانی در دامانش بزرگ شد و پرورش یافت، دوست داشت. دوشادوش او سختی بلندی‌های کوه نور را می‌پیمود، غار حرا برایش بهترین کارگاه انسان‌سازی شد. جهانی که در جوانی و بهار جانش رقم خورد با بهار زندگی و بهترین همراه و یار بود. طولی نکشید دست‌تقدیر به جهانش ضربه‌ای زد. برترین مربی و بهترین یارش از جهان رخت بربستند. جهان او بعد از نبی صلی‌الله‌علیه‌وآله و دخت گرامی او، سکوت و تنهایی شد. جهان در نظرش همچو سکه دو رو داشت. جهان در چشمش خوار بود حتی از برگ جویده‌ای در دهان ملخی، خوارتر* و از دانه تلخی بر شاخه درخت بلوط تلخ‌تر* او از جهان قاسطین، ناکثین و مارقین و نوع نگرش آن‌ها نسبت به دنیا بیزار بود و دید آن‌ها را نسبت به دنیا مورد سرزنش قرار می‌داد اما روی دیگر دنیا را روی سازنده آن یعنی محل عبادت دوستان و محل نزول وحی الهی می‌دانست.* دنیا را با دو نقش مثبت و منفی به ما شناساند، دنیایی که می‌تواند بر روی چشم حقیقت‌بین انسان پرده افکند و بالعکس. سکّه‌ای دو رو که هم طرف برد دارد و هم طرف باخت. هم می‌تواند انسان را کور کند و هم می‌تواند بصیرت و بینایی دهد. به انتخاب و گزینش بستگی دارد که کدام طرف را برای قرائت انتخاب کند؛ طرف «من ابصر بها» یا طرف «من ابصر الیها» * و او بهترین الگو برای درست زیستن در این جهان بوده و هست. جهان بی‌علی و اولادش بیش‌از کویر و برهوت نخواهد بود. *نهج‌البلاغه، خ215 *همان،ن 45 *همان،ح131 *همان،خ82 🍃 تابلورنگ روغن اثرجدید حسن روح‌الامین🍃 @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 انقلابی‌بودن امیر مؤمنان(ع) چنین بود. هر چه امام علی(ع) دارد، از توحید او سرچشمه می‌گیرد. 🌸 سالروز ولادت عدل مجسم؛ امیر موحدان و روز پدر، مبارک بادا! ✍ علی اکبر مظاهری علیه السلام @HOWZAVIAN
💠 از علی علیه السلام بیشتر بدانیم @HOWZAVIAN
🌹 کاروان نجف 🌹 1⃣❓مرد کیست؟ مرد آن بود که خود و خانوده‌اش روز اول به فقیر، روز دوم به یتیم و روز سوم را به اسیر بخشیدند. «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَ يَتِيمًا وَ أَسِيرًا.» ✍ علی کردانی 2⃣ بگوییم: علی علیه‌السلام. دست مرا گرفتيد تا يادتان بمانم  از عمق خاک برديد تا اوج آسمانم  گويند امام هر عصر بابای مهربان است روز پدر مبارک بابای مهربانم ✍ امیر خندان 3⃣ علی‌(علیه‌السلام) از دل کعبه متولد شد، تا همه بفهمند؛ مغز و عصاره‌ی توحید است... ✍️ محمدجواد محمودی 4⃣ چه کسی مرد نیست؟ -کسی که آوای شوم جغد فقر را بر بام همسایه بشنود و خود و خانواده‌اش بر مصطبه‌(سفره) رنگین، نشخوار کند مرد نیست. -کسی که رنج طبقات نیازمند را ببیند و از طبقه و جایگاه و مرتبه خود، پله‌ای فرو‌تر نیاید، مرد نیست. ✍ علی‌رضا مکتب‌دار 5⃣ نمی‌گویم پسر خدا هستی؛ اما چه بگویم در مقامت که خدای کعبه فقط تو را اذن داده است تا در خانه‌اش پا به عرصه گیتی بگذاری! ✍ سعید کرمی 6⃣ علی علیه‌السلام یعنی پادشاه زمین و هفت آسمان باشی، اما هیچگاه سفره‌ات نمک و شیر را همزمان ندیده باشد! ✍سید‌مسعود حسینی 7⃣ محبت کسی را در دل داریم که تنها مولود کعبه و تنها کسی است که امیر مومنان می‌باشد، جان پیامبر اکرم است و کسی است که اگر مردم بر محبت او اجماع داشتند، خداوند آتش را خلق نمی‌کرد. ✍ بابک شکورزاده 8⃣ پدر در پی تامین آسایش ماست، آرامش را از او نگیریم. سختگیری‌های پدر را نبینیم، دستگیری‌هایش را ببینیم. همه تلاش پدر این است که بچه‌هایش را بالا ببرد، با رفتارهای بچه‌گانه پایینش نیاوریم. ✍ حسن مددخانی @HOWZAVIAN
😊 از پدرهای اولیه تا پدرهای پاره‌وقت ✍️سمیه رستمی پدرها از زمان بشر اولیه این‌قدر جایگاه ویژه‌ای در خانه و خانواده داشتند که اصلاً در خانه‌های اولیه مکان خاصی را به نام جا پدری قرار می‌دادند، حتی اگر پدر هم در جاپدری حضور نداشت بچه‌های اولیه جرأت نداشتند تا شعاع چندکیلومتری پایشان را جلویش دراز کنند. پدرهای اولیه؛ پدرهای تمام‌وقت بودند و تأثیرشان همیشه واضح و مبرهن بود. صبح به صبح بچه را با خودشان می‌بردند شکار، طناب پیچش می‌کردند به درخت. حیوان که می‌آمد سمت بچه، آن را شکار می‌کردند. این‌طوری باگ تربیتی بچه را هم پیدا می‌کردند؛ چون بچه هنگام ترس، خود واقعی‌اش را نشان می‌داد. بعد با یک پس‌گردنی دوآتشه بچه را برمی‌گردانند به تنظیمات کارخانه، هر چه فحش و لیچار سیو کرده بود، شیفت دیلیت می‌شد. بنابراین پدر، تمام‌وقت با بچه در تعامل سازنده بود. هرچه تعداد بچه‌ها بیشتر بود طبیعتاً تعداد شکار هم زیاد می‌شد. این کار گاهی یکی دو تا پرتی داشت و طعمه از دست می‌رفت. با پیشرفت بشر اندکی رنگ و روی نقش پدرها کم شد و به پدرهای نیمه‌وقت تبدیل شدند. بچه‌ها حتی اگر در بعضی کارهای خانوادگی مشارکت داشتند باز هم نیمی از وقت خود را در مدرسه می‌گذراندند البته هنوز جا پدری در خانه‌ها وجود داشت و گاهی که بچه‌ها جرأت به خرج می‌دادند، آنجا پایشان را دراز می‌کردند. ضربات ریست کننده و تعاملی هم همچنان کارکرد داشت تا آن نیمه‌وقت که بچه از اشراف اطلاعاتی پدر خارج می‌شود همچنان بای دیفالت دست از پا خطا نکند. ولی زندگی بشر همچنان دچار گسترش شد. پدرها برای به‌دست‌آوردن چندرغاز جوری بیرون از خانه مشغول بودند که دیگر جا پدری کاربردی نداشت. به این نوع پدرها، پدرهای وقت‌وبی‌وقت می‌گفتند که گاهی سروکله‌شان در خانه پیدا می‌شد و البته آن‌قدر با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته بودند که از تعداد و شدت ضربات ریست کننده کاسته شده بود. تعامل بین پدر و فرزند که می‌توانست در آینده بچه نقش مهمی ایفا کند به پایین‌تر حد خود رسیده بود. زندگی بشر همچنان دچار گسترش‌های فراخی شد که شاید بهتر باشد از تعبیر گسست برای آن بهره برد. این گسست بیشترین تأثیر را بر پدرها گذاشت. جاپدری کلاً تعطیل شد. در عوض جابچه‌ای، کل محیط خانه را در بر گرفت. این بار پدر بود که طعمه بود تا بچه خواسته‌هایش را شکار کند و پدر در این راه حقیقتاً دچار گسست‌های عمیقی می‌شد که به این نوع پدرها؛ پدرهای پاره‌وقت می‌گویند و از توضیح بیشتر در این باره به دلیل رعایت حرمت قلم معذوریم. از تعامل سازنده پدر و بچه نیز اطلاعی در دست نیست. @AFKAREHOWZAVI
زمانه بر سر جنگ است یاعلی مددی مدد ز غیر تو ننگ است یاعلی مددی   دلم برای تو تنگ است یاعلی مددی کمیت ما همه لنگ است یاعلی مددی   گشودِ کار دو عالم به یک اشاره‌ی توست به کار ما چه درنگ است یاعلی مددی   💎آیت‌الله شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی🍃   💠 💠 @shaeranehowzavi
حسرت و امید ✍🏻مریم زارعی من از آن‌هایی هستم که همیشه سر خدا غر می‌زنم که چرا نه امام دیده‌ام و نه پیامبر! همیشه در حسرت این بوده‌ام؛ که چرا مثل آن کودکان، در کوچه‌های مدینه نبوده‌ام تا زمانی که پیامبر ص برای رفتن به مسجد از آنجا رد می‌شوند، با من بازی کنند؟ ناراحتم که چرا نبودم تا مثل آن خانم که می‌رود پیش حضرت زهرا س ده‌ها سوال می‌پرسد و حضرت همه را با حوصله جواب می‌دهد؛ سوال بپرسم و غرق در سیمای جذاب خانم شوم. همیشه دوست داشتم جزء آن دسته از بچه‌ها باشم که امام علی ع برایشان شیر و نان می‌برد. یا مثلا بین کودکانی بودم که امام باقر ع جمع‌شان می‌کرد و با آنها دعا می‌کرد. حتی دوست داشتم در زمان امام صادق ع می‌بودم و مانند آن مرد رفیق امام می‌شدم. یا جزء آن دسته از کسانی بودم که نزد امام کاظم ع می‌رفتم تا سوال بپرسم و امام هفتم مرا به دخترشان حضرت معصومه س ارجاع بدهند. همیشه ناراحتم که چرا زمانی که امام رضا از شهرهای ایران رد میشدند من نبودم تا از او استقبال کنم.یا زمانی‌که حضرت معصومه س به قم‌آمدند من نبودم که به نزدشان بروم. حتی حسرت می‌خورم که چرا سال 57نبودم که کنار دختران و پسران جوانِ امام خمینی نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشم و ابناء الخمینی باشم. و من بازهم امروز حسرت خوردم که چرا 9ساله نبودم و در جمع دختران پر شور و نشاط نبودم که در بدو ورود حضرت آقا جیغ بزنم و از خوشحالی بالا و پایین بپرم و دست بزنم. اما من امیدوارم جزء آن نسلی باشم که ظهور آقا حجت بن الحسن عج را درک می‌کند و موثر در آن زمان است.چه کنم؟ راست می گویند که آرزو بر جوانان عیب نیست! @AFKAREHOWZAVI
«پدر»؛ پایداری، درایت و رأفت ✍️علیرضا مکتب‌دار تمام این سه ویژگی در وجود پدر امت فراهم آمده است. -«پایداری» بر اصول و باورهای بنیادی -«درایت» و آینده‌نگری در تربیت نسلی سالم و پویا -«رأفت» و رحمت که هم‌چون شیرازه‌ای، صلابتِ پایداری و بردباری و زمان‌شناسی نهفته در درایت را به هم پیوند می‌زند. امروز که توئیت این خانم دکتر عراقی در مقایسه فرهنگ منحط موجود در برخی جوامع اهل سنت با فرهنگ توحیدی حاکم بر فضای «ایران جان» را دیدم، دلم لرزید. لرزید از آن جهت که بسیاری از ما نمی‌دانیم کجای جهان ایستاده‌ایم. ایستادن که نه، بلکه پویایی و حرکت به سمت قله‌ها. و همه این‌ها را به برکت قرآن کریم و آموزه‌های مشعشع اهل بیت علیهم اسلام داریم. تربیت نسلی این‌چنین، بزرگ‌ترین نیرو برای تحقق «تمدن نوین اسلامی» است. عربستان، امارات و برخی دیگر از کشورهای با حاکمیت سنی، گوی سبقت را حتی از خود طرفداران «تمدن غربی» رو به انحطاط ربوده‌اند و با قطار از هم‌گسسته آن تمدن کذایی، به قعر دره نابودی رهسپارند، اما شیعه و به‌ویژه شیعه‌ای که باورهای اعتقادی‌اش با فرهنگ آریایی‌اش آمیخته است، بیدارتر و هوشیارتر و امیدوارتر از همیشه، کاروان این تمدن نوین را به سرمنزل مقصود خواهد رساند. @HOWZAVIAN
🔹وقتی با یک تیر سه نشان می‌زنیم! ✍️سید مسعود حسینی 🔻ورود و سکونت رسمی در محدوده تحت مدیریت اسرائیل به چه معناست؟ وقتی ما در سکو و پلتفرم‌های صهیونیستی که به طور کامل تحت حاکمیت و مدیریت آنهاست حساب رسمی ایجاد می‌کنیم و متعهد می‌شویم که تابع قوانین و چارچوبهای آنها باشیم در واقع چند اتفاق می‌افتد؛ ۱. به رسمیت شناختن صهیونیستها با پذیرش قوانین و چارچوبهای آنها! ۲. اجازه به دشمن برای ورود به خصوصی ترین بخش‌های کشور مانند حریم خانوادگی، گفتگوهای شخصی مردم و مسئولین و بستن دستان نظام و هزینه سازی و تهدید و تخریب زیرساختها، با ایجاد یک شاهراه موثر برای جاسوسی و در یک کلام، پذیرش سلطه دشمن در مقیاس کلان! ۳. کمک به عقب‌ماندگی و به تاخیر انداختن پیشرفت کشور، با ترجیح و ترویج سکوها و پلتفرم‌های دشمن صهیونیست! مثلا تلگرام آمریکایی با حمایت همه جانبه خود ما، از صفر شروع کرد و بوسیله فعالیت کاربران ایرانی، نواقص خود را یک به یک برطرف کرد تا به یک نرم افزار و سکوی پیشرفته تبدیل شد! حالا ما آن را به رخ هموطنان خودمان می‌کشیم و آن را بر سر پلتفرم‌های نوپا و مظلوم داخلی می‌کوبیم! درست زمانی‌که تلگرام بر قله محبوبیت با سه هزار سرور جولان می‌داد، تمام همت دولت سابق برای جایگزین سازی نرم‌افزارهای ایرانی و رویارویی با تلگرام، تامین کمتر از ۷۰ سرور بود! آنهم با وامهایی که خیلی زود نوبت پرداخت اقساط آن می‌رسید. جوانان ایرانی تمام توان و غیرت دینی و وطن دوستی خود را برای بومی سازی این صنعت حساس، ميدان آمده آوردند. اما مقابل آنها غول سرمایه داری و ثروت کثیف استکبار جهانی است. قطعا باید توسط دولت حمایت جدی شود. برای حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی نمی‌توان را بعنوان سوپاپ اطمینان و محلی برای تخلیه روانی مردم رها کرد و به کنترل فیزیکی و نظامی و انتظامی اکتفا کرد. چرا که مدیریت دشمن به گونه ای است که ریشه اعتقادات و باورهای مردم را هدف قرار می‌دهد و مقدمات استحاله نظام اسلامی را فراهم می‌کند. اجرای قاطع قانون وقتی نتیجه می‌دهد که مدیریت فرهنگی به دست خودمان باشد. بوجود آورندگان اینترنت، بیشترین کنترل را در برای مردم خود دارند! جمهوری اسلامی چطور می‌تواند مردم خود را در زمین متعلق به دشمن و تحت کنترل او رها کند تا آنها هرطور خواستند، اندیشه و رفتار او را جهت دهی کنند؟! @HOWZAVIAN