eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
476 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📰دکه‌ی تیترخوانی دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
ا ▫️یازدهمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ ✅ گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی این هفته با عنوان: «آنچه رهبری فرمود» گفت‌و‌گوی آزاد نویسندگان درباره تبلیغ کارآمد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت @HOWZAVIAN
. 🔶 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی آواتار از سلسله نشست های دکوپاژ و نقد و بررسی آثار سینما، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «آواتار» با حضور دکتر سعید ارجمندفر (رئیس دانشگاه مجازی المصطفی) به همت رسانه فکرت برگزار می شود. این نشست دوشنبه 26 تیرماه 1402 از ساعت 15:30 تا 19:30 در خانه جهان‌نما به آدرس قم، خیابان صفاییه، کوچه 37، پلاک 11 برگزار می‌شود. گفتنی است، «آواتار» فیلم علمی - تخیلی حماسی آمریکایی به کارگردانی جیمز کامرون است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. این فیلم دنباله آواتار (۲۰۰۹) است و دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های آواتار محسوب می‌شود. کامرون و جان لاندو تهیه‌کنندگان فیلم هستند و فیلم‌نامه آن به دست کامرون، ریک یافا و آماندا سیلور بر اساس داستانی به نگارش درآمده است. در این فیلم، ناوی جیک سالی (ورثینگتون) و خانواده‌اش، تحت تهدید انسانی مجدد، به قبیله‌ای در پاندورا پناه می‌برند. @HOWZAVIAN
🔰 الزامات رسیدن به «حوزه مطلوب» در نگاه «رهبر حکیم انقلاب» ✍️ سید محمدحسین دعائی جدای از آن‌که عمل به سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغ‌شده از سوی رهبر انقلاب ـ به‌عنوان ولی فقیه و حاکم شرع ـ بر همگان، حتی مجتهدان اعلم از ایشان، عقلا و شرعا واجب است، تجربه نشان داده که در عالم واقع هم نظرات این مرد الهی، به‌واسطۀ کثرت اطلاعات، تراکم تجربیات، تیزهوشی، آینده‌نگری، روشن‌فکری، دلسوزی، توان تحلیل، گسترۀ دید، تدبیر و تقوا، نسبت به دیگر صاحب‌نظران، صائب‌تر و راهگشاتر است. بر همین اساس، بسیار روشن است که تعالی حوزه‌های علمیه و توفیق در امر مدیریت آن‌ها ـ به‌عنوان یکی از مرتبط‌ترین بخش‌های جامعه با تخصص و تجربه رهبر انقلاب ـ نیز جز با عمل به سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغ‌شده از سوی ایشان تأمین نخواهد شد؛ سیاست‌ها و راهبردهایی که در این یادداشت و به‌مناسبت دیدار معظم له با حوزویان، به بازخوانی آن‌ها پرداخته‌ایم. گفتنی است که آن‌چه در ادامه خواهد آمد، حاصل تحلیل بیش از پنجاه سخنرانی آیة الله خامنه‌ای بوده و بند بند آن، مستند به بیانات ایشان می‌باشد. فهرست عناوین یادداشت: 🔸 ضرورت توجه به تحولات زمانه و لزوم به‌روزرسانی حوزه 🔹 ضرورت تحول عمیق حوزه، در عین تأکید بر اهمیت درس‌خواندن 🔸 ضرورت اقدام حوزویان فاضل برای ایجاد تحول در حوزه 🔹 ضرورت تنوع در هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف 🔸 ضرورت تعریف برنامه‌های آموزشی متنوع برای پوشش استعدادهای مختلف و تحقق اهداف گوناگون 🔹 ضرورت اصلاح نظام آموزشی و ارتقاء متون درسی 🔸 ضرورت نیازمحوری و فائده‌گرایی 🔹 ضرورت خدمات‌محوری و کارکرد‌گرایی 🔸 ضرورت آشنایی با پیشرفت‌ها، درک اهمیت آن‌ها و استفاده از آن‌ها 🔹 ضرورت حضور در متن تحولات علمی روز و تعریف برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر اساس آن 🔸 ضرورت توجه خاص و عمیق به مسئلۀ تبلیغ 🔹 ضرورت مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی 🔸 ضرورت توجه به وظیفۀ اجراء دین و زمینه‌سازی برای انجام آن 🔹 ضرورت ارتباط با سیاست، برخورداری از بصیرت سیاسی و حضور فعال در جبهۀ انقلاب اسلامی 🔸 ضرورت برخورداری از روحیۀ جهادی و اهمیت‌دادن به ارزش جهاد 🔹 ضرورت اهمیت‌دادن به طلاب شاغل در ارگان‌های حکومتی و ارزش‌دانستن این اشتغال 🔸 ضرورت فعال‌شدن فضلاء جوان برای ایجاد تحول در حوزه 📌 متن کامل یادداشت در خبرگزاری رسا: rasanews.ir/00360b @HOWZAVIAN
🔰 نکاتی دربارۀ دیدار رهبر انقلاب با حوزویان ✍️ سید محمدحسین دعائی دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با حوزویان، دیدار بسیار مهمی بود که بنده نیز توفیق حضور در آن را داشتم. با توجه به اهمیت بیانات معظم له در این دیدار، نکاتی را در همین رابطه تقدیم می‌کنم؛ به آن امید که مفید افتد. تقریبا تمام مطالبی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با حوزویان بیان کردند، یعنی: هویت تبلیغ، ضرورت تبلیغ، اولویت تبلیغ، وضعیت نامناسب تبلیغ در حوزه، دست برتر جبهه دشمن در عرصه تبلیغ، نتیجه عدم توجه به تبلیغ، اهمیت مخاطب‌شناسی، ضرورت برخورداری از رویکرد تهاجمی و روحیه جهادی، اهمیت شناخت صحنه درگیری و جبهه دشمن، ضرورت توجه ویژه به نسل جوان و ضرورت ایجاد یک کانون حوزوی برای راهبری امر تبلیغ، همه و همه «واضحات» و بدیهیاتی بود که قبلاً هم گفته بودند و حالا آن‌ها را «تکرار» فرمودند. «قبلاً» نه یعنی دو سه سال قبل؛ بلکه یعنی حدود ۳۰ سال قبل ... 📌 متن کامل یادداشت در خبرگزاری صدای حوزه: https://v-o-h.ir/?p=44013 @HOWZAVIAN
در پی اجتماعات مختلف مومنین در روز حجاب و عفاف؛ 🔺تجمع در آزادی یا تذکر در جمهوری؟! ▫️اراده مردمی، شبیه ثروت موجود در بانک مرکزی یک سرمایه اجتماعی است. نباید بدون رویه از این سرمایه برداشت کرد، چراکه موجب فروکاست آن می‌شود و آینده را به چالش می‌کشد.مانند بلایی که در دهه‌ی هفتاد، در زمینه برداشت بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی شد و اکنون با بحران‌های آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. 🔹بنابراین راه مصرف سرمایه‌ی اراده اجتماعی برای حل معضل حجاب «تجمع‌در‌آزادی‌» نیست بلکه «تذکر‌در‌جمهوری» است. باید میان جمهور و مردم تذکر همگانی رشد یابد تا طبق فرمایش رهبر‌معظم‌انقلاب شاهد معجزه آن باشیم. باید از دل«تجمع در آزادی»یک پیمان و قرار برای «تذکر و ابراز وجود در جمهوری» شکل بگیرد. ▫️ اگر ما در ورزشگاه آزادی جمع شویم و پی مصلحت مجلس‌آرایی کنیم اما درخیابان، مترو، بازار و دانشگاه در مواجهه با بی‌حجابی برای تذکر جمعی یاران خود را نیابیم،نه دشمن از چنین جمعی نگران می‌شود ونه بی‌حجاب این حضور را تذکری به خود می‌داند. 🔹چنین تجمع‌هایی اگر امتداد خیابانی نداشته باشد تنها مسکنی موقت، برای وجدان دردمند اهل ایمان خواهد بود. 🔸بیراهه این است که صدهزار نفر در «آزادی» کنار هم باشیم، اما در «جمهوری» همه باشیم اما تنها و شکسته از هم و در مقابل رژه بی حجاب ها؛ «در جمهوری کنار هم باشیم نه در آزادی»! مطالعه متن کامل یادداشت حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی: 🌐 v-o-h.ir/?p=44012 @HOWZAVIAN
اعتصاب رانندگان اتوبوس درون شهری قم؟! ✍مجتبی میرزایی مشاهدات میدانی حاکی از آن است که رانندگان اتوبوس‌های شهرداری قم امروز با تأخیر به ایستگاه‌های اتوبوس رسیده‌اند و یا اصلاً در محل خدمت حاضر نشده‌اند. ساعت تقریباً ۹ صبح بود و بعد از بیست دقیقه انتظار در ایستگاه صدوقی و نیامدن اتوبوس با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس گرفتم. چند باری که تماس گرفتم خط سریع وصل می‌شد ولی اینبار خط خیلی شلوغ بود بعد از گذشت تقریبا یک دقیقه کارشناس شهرداری گوشی رو برداشت و ازش پرسیدم مدت زمان معمول انتظار برای آمدن اتوبوس چقدر است؟ گفت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تو دلم گفتم تا به حال سر ۱۵ دقیقه می‌اومدند که سریع گفت کدوم خط هستید حالا؟ گفتم صدوقی گفت آره خط بنیاد غیر فعاله! الآن تماس می‌گیرم. برخی معتقدند پائین بودن دستمزد آنان سبب این اعتصاب بوده است. البته تعداد کمی از اتوبوس‌ها در شهر دیده می‌شدند. برخی دیگر معتقدند اگر حمل و نقل عمومی ناوگان اتوبوس شهرداری به بخش خصوصی منتقل می‌شد معضلات کمتری وجود داشت. دیگه به ناچار سوار تاکسی شدم. با راننده تاکسی در مورد این اتفاق صحبت کردیم. بنده خدا گفت از صبح تا حالا شما چندمین نفر هستید که بخاطر نیامدن اتوبوس سوار تاکسی شدید. کم بودن مسافر کم بودن حقوق نظارت و سخت‌گیری‌های بیش از اندازه سختی کار از جمله عللی است که برای اعتصاب رانندگان مطرح می‌گردد. طبق مشاهدات میدانی که در چند روز گذشته قابل رؤیت بود، عصبانیت و پرخاشگری رانندگان نسبت به مسافرین پیش قراولی برای اعتصاب امروز بنظر می‌رسد. البته جنجال‌هایی که اخیراً در مورد شهردار مشکوک قم در جریان بوده، می‌تواند سر نخی برای کشف علت این اعتصاب باشد. @HOWZAVIAN
🔸تحلیل خروج سیدالشهداء از مدینه ✍ محمد‌جواد نیک‌زاد هنگامی‌که خبر شهادت امام حسین علیه السلام به عمرو بن سعید فرماندار مدینه رسید، اظهار تاسف کرد و پس از آن گفت: «فرجام شخصی که بر نظام حاکم، خروج مسلحانه کند، جز قتل نیست». ممکن است برخی دربارهٔ خروج امام حسین علیه‌السلام از مدینه معتقد باشند که: «خارج شدن امام از مدینه، خوراک رسانه‌ای مناسبی برای بنی‌امیه فراهم کرد و حسین بن علی به خروج مسلحانه علیه نظام متهم شد. آیا بهتر نبود که امام در مدینه می‌ماند و با شهادت خود احساسات همگان را علیه نظام برمی‌انگیخت و خود را از هر نوع اتهامی مبرا می‌ساخت؟» در پاسخ به این برداشت، بیان چند نکته ضروری است: 1. عبدالله بن زبیر نیز شرایط امام حسین علیه‌السلام را در مدینه داشت؛ اما در برابر فشار یزید مقاومت کرد و یک شب زودتر از امام، مخفیانه به‌همراه برادرش جعفر از مدینه خارج و از بیراهه عازم مکه شد. پس ماندن امام علیه‌السلام مدینه و به‌سادگی کشته شدن آن حضرت در مقایسه با خروج موفق عبدالله بن زبیر و رسیدن وی به خلافت هفت ساله عراق و حجاز، قابل قبول نبود. زیرا دو مخالف در شرایط مساوی، یکی برنده‌ی با شهامت و درایت؛ و دیگری بازنده‌ی با خفت و ذلت در تاریخ ثبت می‌شد. بدیهی است که ذلت از خاندان رسالت دور است و شعار امام حسین علیه‌السلام نیز «هَیهات منّا الذلة» است. 2. از نظر سایر فعالان سیاسی آن زمان، احتمال انصراف یزید از بیعت یا نرمش نشان دادن او نسبت به امام علیه‌السلام بسیار بعید بود لذا، پیشنهاد خروج از مدینه و یا تأخیر در خروج مطرح نشد. مثلا ابن زبیر درباره‌ رفتن امام به حضور فرماندار مدینه، به حضرت هشدار داد و اعلام خطر کرد؛ امام در پاسخ فرمود: «من به تنهایی نزد او نخواهم رفت؛ جماعتی از یاران خویش را با خود می‌برم و دستور می‌دهم تا همگان با خود سلاح بردارند و در زیر لباس‌شان پنهان کنند». علاوه‌ براین، به گفته برخی از مورخان، فرماندار مدینه پنهانی و از روی خیرخواهی به امام علیه‌السلام پیشنهاد کرد تا مخفیانه از مدینه خارج شود؛ زیرا هیچ راه گریزی برای خویش و امام نمی‌دید. نتیجه آنکه امام حسین علیه‌السلام در آن شرایط سخت و حساس، هیچ راه گریزی در پیش نداشت، جز آنکه قبل از اتمام مهلت دوم، شبانه و به دور از چشم ماموران از مدینه خارج شود. @HOWZAVIAN
🔸همه‌ی ما دیوانگان ✍️ محمد مختاری بالاخره توانستم وسط شلوغی‌های کار آماده سازی برنامه‌های محرم چند دقیقه‌ای وقت گیر بیاورم و باهاشون تماس بگیرم. غنیمت بود. بعد از احوالپرسی با همسرم، دختر کوچکم گوشی را گرفت. پنج سال دارد. چند روزی است پیش مادربزرگش رفته‌اند و از من دور است. قبل از اینکه دخترم بیاید، مادرش از مهربانی‌های پدربزرگ برای نوه‌اش تعریف می‌کرد. از اسباب بازی خریدن و گردش رفتن و... . بی‌صبرانه منتظر بودم تا ببینم دخترم با آن زبان کودکانه‌اش چه چیزهایی برای گفتن دارد. خوشحال بودم از این مهمان‌نوازی‌ها و ناز خریدن‌ها. می‌گویند دخترها بابایی هستند اما راستش را بخواهید پدرها هم‌ دختری‌اند. نوشته‌اند حضرت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) هر روز می‌آمدند دم در خانه‌ی دخترشان، سلامش می‌دادند، حالش را می‌پرسیدند و می‌رفتند.. شاید بالاترین مخلوق عالم هم خیلی دلش برای دخترش تنگ می‌شد. کوچولوی من آمد گوشی را گرفت اما کاش حرف نمی‌زدیم نه بخاطر اینکه فهمیدم چیزی نمانده گریه‌اش بگیرد. +سلام دخترم. -سلام بابایی. +دختر گلم خیلی خوشحال شدم شنیدم هدیه گرفتی و روستا رفتی. انگار حسابی سفر خوش گذشته بهتون. -بابایی +جون بابا -دیشب دو ساعت گریه کردم. +گریه!؟ چرا آخه عزیز دلم؟ _از نبودن تو. آخه پیشم نیستی دلم برات خیلی تنگ شده. این را که گفت گویی قلبم ایستاد. نظم وجودم به هم ریخت. نفس کشیدن برایم سخت شد. چند لحظه‌ای گوشم کر و زبانم لال شد. صدایی توی دلم جوابش را می‌داد: +عزیزم غصه نخور درست میشود.‌ +دخترم کسی که تو را اذیت نکرده. +کسی که تو‌ را نترسانده. +کسی دنبالت نکرده. +تو که الحمدلله پاهای کوچکت سالم هستند و بدون کفش ندویده‌ای. +به تو هدیه داده‌اند و نازت کرده‌اند. +گوشواره‌ات را... . +گرسنه هم الحمدلله نمانده‌ای. اینها را به زبانم نیاوردم اما خودم هزار بار ویران شدم. سینه‌ام سنگین شد. دیوانه شده‌‌ام؟ خدا کند. ایکاش من هم از جام «قد خولطوا» سیراب می‌شدم. همه‌ی هستی دیوانه‌ هستند. «خالطوهم امر عظیم». ما آبِ خوردن‌ روزمره‌مان هم «مخلوط» است. با عطر «سلام بر حسین علیه‌السلام». بگذریم... پشت گوشی خودم را جمع و جور و صدایم را صاف کردم. +عزیزم غصه نخور بابایی ان‌شاءالله چند روز دیگه خودش میاد پیشت. _باشه‌ بابا جونم. @HOWZAVIAN
🔰 کمیته انتصابات دولت توجیه نیست! ✍️ محمد ادریسی جذب جوانان دربدنه دولت/در پاسخ به مدیر یک شبکه رادیویی:میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیروی جوان اما برای دولت مردم کاری نکرد.دولت رئیسی با نیروهای اصلاحات،سازندگی،اعتدال و... اداره می شود که بعضی از آنان خسته و بی انگیزه و محافظه کار و...شده اند.اجازه استخدام جوانان داده نشد! وزارتخانه نیرو ندارد!استانداری نیرو ندارد!فرمانداری و...باز ندارد!صلواتی که نمی شود برای دولت کار کرد! قرارداد درست که نمی بندید!باشی یا نباشی مهم نیست. از داخل وزارتخانه دولت علیه وزیر و همان وزارتخانه محتوا و مطلب تولید می کنند. دولت را می برند زیر سوال و گرا می دهند. کوچکتر آن هم در استانداری ها و فرمانداری و...هم مشاهده کردیم. کمیته انتصابات دولت توجیه نیست که کارشکنی های که در حال انجام است و باعث عقب افتادن دولت و مردم شده است بخش اعظمش بخاطر این است که دست و بال آن منصوب شده باز نیست.نمیتوانند نیروهای انقلابی را استخدام کنند. چرا؟!گیر کارکجاست؟! قرارداد موقت بسته شود.حقوق کم بدهید به همین جوان ها و کار بخواهید. خرمشهرها در پیش است اما:به کسی که می خواهد در میدان باشد می گویند تو جوان هستی برای مدیریت زود است چون یک لاخه موی سفید در محاسن نداری!آن موقع برای جنگ خرمشهر گفتند جوان ها و نوجوان ها به میدان بیایید ولی الان می گویید نیایید!خرمشهرها برای جوانان ایران این است که از آنها در ۳۰۰ هزار پست مدیریت میانی دولتی استفاده شود. @HOWZAVIAN
Mohammad Fosouli _ Meshki Miposham(320).mp3
7.95M
🎙مداحی محمد فصولی و محمد الجناحی حی علی العزاء یا حسین یا حسین حی علی البکاء یا حسین یا حسین اسمع فاطمة نادی تعالوا علی الحسین بن فاسی عزم العاشورا حی فوح انا دون البشر محبوبی مذبوح محبوبی حسین .... 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 مشکی می پوشم گرم چاووشم یاد شش گوشه‌ام دوستت دارم ای اصل ایمان ای جان جانان عشق بی پایان دوستت دارم کاری کن تسلای قلب مادرت باشم امسالم مثل هر سال آقا نوکرت باشم روز و شب پریشون جسم بی سرت باشم نزدیکه غمت ماه ماتمت امسالم الهی که محرم رو ببینم بی تابم حسین اربابم حسین از حالا به فکر کربلا و اربعینم امسالم مثل هر سال آقا نوکرت باشم کاشکی اربعین با دست ساقی مهمونم کنی چای عراقی ـــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ @HOWZAVIAN @zemzemh60
🔰 شمه‌ای از شعر ▪️ چند جمله‌ای به‌مناسبت اول محرم، روز شعر و ادبیات آیینی ✍️ سید محمدحسین دعائی «شعر» یعنی زبان زیبایی. یعنی نشان‌دادن بی‌نشان‌ها با انشاء نشانه‌ها. یعنی تصویر لحظات و رشحاتی از تجربیات بدون صورت. یعنی نگاه‌کردن به همه‌چیز از دریچۀ خیال. یعنی تلاش برای ماندگاری در اذهان و قلوب. یعنی ابزاری برای شکل‌دادن به اندیشه‌ها و انگیزه‌ها. یعنی هماهنگی با آهنگ فطرت. یعنی راهی برای دسترسی به سررشته‌های عواطف و احساسات در اعماق وجود مخاطب. یعنی بازی آگاهانه و حکیمانه با جدی‌ترین مفاهیم و مسائل زندگی بشر. یعنی تجلی تنوع افکار آدمی. یعنی شناسنامۀ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها. یعنی هنر حِکمی؛ یا حکمت هنری. یعنی شعار پرشور یک شعور. آری؛ «شاعر» باید آن چه از عالم وحی و عقل گرفته است را در عالم خیال پرورش داده و در عالم حس توزیع کند. باید زیبایی را ببیند و به زیبایی بگوید. و چه زیبایی بالاتر و زیباتر از زیبایی زیباترین مخلوقات خالق زیبایی‌ها، یعنی حضرات معصومین علیهم السلام. پس خوشا به حال شاعران آستان اهل بیت. @HOWZAVIAN
🔸نگاه مکعبیعلی‌رضا مکتب‌دار 📌چرا فلانی بی‌اعتنا از کنار من رد شد؟ چرا جواب سلام من را نداد؟ چرا این قدر اخم‌هایش درهم است؟ مگر طلبکار است. گویا از دماغ فیل افتاده است و.... 📌اینها و صدها مورد دیگر، نمونه‌ای از قضاوت‌هایی است که ما تقریبا هر روزه درباره دیگران با دیدن یک بُعد از ابعاد رفتار آنان داریم. 📌ما عادت نداریم ابعاد مختلف رفتار افراد را بررسی کنیم و از بس برای قضاوت‌کردن و تصمیم‌گرفتن، عجله داریم، فکر نمی‌کنیم که می‌توان و باید از زاویه و زوایای متعدد دیگری نیز به رفتار افراد نگریست و سپس بر اساس آن نگاه، به قضاوت و داوری درباره رفتار آنان نشست. 📌انسان موجودی به‌غایت پیچیده است. مثل گیاه و یا حتی حیوان نیست که نیازها، علایق، انگیزه‌ها و حساسیت‌های بسیط و غیرپیچیده‌ای داشته باشد؛ بلکه موجودی است که از این جهات بسیار پیچیده است. قاعدتا رفتار او نیز نشأت‌یافته از همین ابعاد پیچیده وجود اوست و قضاوت درباره آن کاری است دشوار. 📌حال اگر به این نکته مهم درخصوص انسان‌ها توجه داشته باشیم، در مواجهه با رفتارهای آنان، تلاش می‌کنیم از زوایای گوناگون به رفتار آنان نگریسته و جوانب مختلف؛ اعم از نیازها، انگیزه‌ها، زمینه‌ها، حساسیت‌ها و... را در تحلیل رفتار آنان درنظر گرفته و سپس درباره رفتارهای ایشان و نه شخصیتشان، به داوری بنشینیم. @HOWZAVIAN
✔️ امروز از «تُ» می‌خوانیم 🔘 امروز اولِ ، روزِ شعر و ادبیاتِ آیینی، بزرگداشتِ محتشم کاشانی و روزِ شعرخوانی جهان‌نمایی‌ها 🕓 ساعت ۵ عصر باهم برای هم می‌خوانیم. 🏡 قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱ @jahannama_life @shaeranehowzavi
🔴«قیام حسینی» در آیینه‌ «نامه‌های حسینی» سرنوشت همراهی یا عدم همراهی با قیام حسینی در نامه‌ای به بنی‌هاشم ✍️ احمدحسین شریفی یکی از ویژگی‌های حادثه عاشورا و قیام ابی‌عبدالله الحسین(ع)، «غنای منبعی» آن است. امام حسین و سایر اصحاب آن حضرت تا روز عاشورا و حضرت زینب کبری و امام سجاد علیهما السلام نیز بعد از حادثه عاشورا، از همه ظرفیت‌های موجود آن دوران برای انتقال واقع‌بینانه و درست همه ابعاد قیام حسینی به نسل‌های آینده استفاده کردند. شاید بتوان گفت از جمله‌ی اهداف امام حسین(ع) در نامه‌نگاری‌های متعددی که به افراد، قبایل و مردمان شهرهایی مثل کوفه و بصره و امثال آن داشتند، تلاش در جهت «زنده‌نگه داشتن این حرکت»، «مضبوط ماندن نقاط عطف آن»، «تبیین چرایی قیام»، «تشریح اهداف و آرمان‌های قیام» و «عمومی کردن قیام» بود. به عنوان نمونه آن حضرت به محض تصمیم برای شروع قیام در نامه‌ای بسیار مختصر اما راهبردی خطاب به بنی‌هاشم سرنوشت همراهی یا عدم همراهی با قیام را با صراحت و شفافیت کامل بیان می‌کند و می‌نویسد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ مِنَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ إِلَى بَنِی هَاشِمٍ: أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مَنْ لَحِقَ بِی اسْتُشْهِدَ وَ مَنْ لَمْ یَلْحَقْ بِی لَمْ یُدْرِکِ الْفَتْحَ. وَ السَّلَامُ».( احمدى ميانجى، على، مكاتيب الأئمة، ص۱۱۵) به نام خداوند بخشنده مهربان از حسین بن علی به بنی‌هاشم پس از حمد و ثنای الهی حق این است که سرنوشت همه کسانی که به من ملحق شوند،‌ شهادت در راه خدا است؛ و کسانی هم که به من نپیوندند، روی پیروزی را نخواهند دید. تمام شد.» @HOWZAVIAN
کتاب بر دین حسین علیه السلام مولفین: محمد حسین افراخته، نجمه صالحی، مریم امامی شوشتری، کوثر وفادار 🔹برشی از کتاب بر دین حسین علیه السلام، عبارت پرتکرار جمعی از اصحاب حضرت سید الشهداء علیه السلام در رجزهای خویش است (إني علی دین الحسین) اعتقادی که باور به آن در طول تاریخ، مرام شیعیان امامیه در مقابل تحریف‌های ایجاد شده توسط دشمنان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت ایشان بود. همان‌ منافقانی که سنت اجدادی آنان قرآن بر نیزه کردن بود؛ یک روز مصحف بر نیزه کردند تا با قرآن ناطق مخالفت کنند و یک روز رأس مطهر قرآن ناطق را بر نیزه بردند تا آثار رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمؤمنین علیه السلام را نابود کنند. در این میان کسانی بودند که امام حسین علیه السلام امام زمانشان بود... ایشان با اعتقاداتی که در سخنان و رجزهای آنها مشهود است، چراغ راهی را برای شیعیان حیران دوران غیبت حضرت صاحب الزمان علیه السلام برافروختند... پ.ن: برای سرکار خانم نجمه صالحی، عضو کانون نویسندگان حوزوی و مدیر تحریریه مجتهده امین و دیگر نویسندگان فرهیخته این اثر گرانسنگ آرزوی توفیق و خیر کثیر داریم. @HOWZAVIAN
MAJALLE Rahtooshe Moharram 1402.pdf
3.24M
📚 فصلنامه «ره‌توشه» برای عموم مبلّغان
majale rahtushe khanevade moharam 1402.pdf
2.27M
📚 فصلنامه «تبلیغ و خانواده» 🆔 @balagh_ir
majale rahtushe moshtarak moharam 1402.pdf
2.84M
📚 فصلنامه «تبلیغ و تقریب» 🆔 @balagh_ir