eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
472 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ روحانیتِ نشسته، روحانیتِ راهبر من یه طلبه سال دوم خارج فقه هستم. و به خاطر علایق شخصی و استعدادی که دارم عمده فعالیت‌های تبلیغی‌ام در کار های مدیریتی متمرکز شده است. اولین باری که با کاروان به اربعین رفتم، کاروانی بود که راس و مدیر اصلی کاروان یک روحانیِ خیلی مدیر بود. در طول سفر خیلی به ارتباط حاج آقا با مردم دقت کردم. به وضوح برایم روشن بود که ارتباط مردم با ایشان ارتباط امام و مامومی است. به عبارت دیگر در این برنامه چند روزه آن روحانی در جایگاه امامت و هدایت بود و مردم در جایگاه تبعیت و پیروی. حس مردم هم کاملا رضایت بود. هیچکس به این قالب ولایی انتقادی نداشت. کانه بر اساس فطرت دینی اقدامی انجام داده باشیم. آن کاروان گذشت و بنده همواره آن خاطره را در ذهن داشتم تا این که چرخ روزگار چنان چرخید که بنده را در همان شرایط قرار داد. با توجه به پیش فرضی که داشتم با تمام وجود سعی کردم چیزی که خوب دیده بودم را خوب اجرا کنم. هر چند بین شخصیت من که یک طلبه جوان هستم با آن روحانی جا افتاده و سرد و گرم چشیده که این روزها امام جمعه یکی از مراکز استان‌ها است تفاوت از فرش است تا عرش؛ ولی عنایت الهی این بنده را بی نصیب نگذاشت و برای دومین سال کاروان مسجد محله به خوبی برگزار شد. در این دو سال سعی کردم رئیس نباشم امام باشم. در جلو کاروان راه میرفتم ولی دلم با نفرات آخر بود. آن که کند میرود و خسته است. آن که پایش تاول زده، آن که سرما خورده و.... سعی میکردم برای هر یک از نفرات حرفی را بزنم و کاری را انجام دهم که باعث رشدش شود. گاهی اوقات در اوج خستگی پای صحبت جوان‌ها نشستم و در پاسی از روز پای صحبت بزرگ‌ترها. بحث سیاسی و عقیدتی و احکام و... که جای خود داشت. حسی که از مردم به من منتقل میشه حس رضایته. گویا مردم از ما چنین توقعی داشتند که کف میدان باشیم و امامت کنیم. نه الزما به خاطر شخص خودم بلکه به خاطر عنوانی که بر گُرده‌ام گذاشته شده است. هر چند امامت واژه ای مشکک هست که در صدر آن انبیاء و ائمه اطهار قرار دارند و در مراتب بعد از آن اولیاء الهی قرار دارند ولی با تمام وجود امامت را احساس کردم. خوشحالم از این حسی که دارم و من هم حس میکنم بر اساس فطرت دینی عمل کرده‌ام. اما غرض از نوشتن این متن چیز دیگری است. در طول مسیر پیاده روی اربعین میزهای متعددی مربوط به پاسخگویی به سوالات شرعی مشاهده کردم که وظیفه خودم می‌دانستم که از ایشان تشکر و قدردانی داشته باشم لکن از دیدن صندلی‌های خالی پرسش کنندگان کمی ناراحت شدم. البته ندیدن من نمی‌تواند ملاک بهره‌وری این اقدام تبلیغی باشد ولی احساسم این بود که بین من طلبه با آن طلبه‌ها خیلی تفاوت است. شاید امروز نیاز جامعه ایمانی ما فراتر از پاسخگویی به سوالات شرعی باشد. شاید اگر مردم یک پیکر بودند و یک زبان رسا داشتند از ما می‌خواستند که امامت کنیم. نکند روزی برسد که مردم ما طلبه‌ها را در پیشگاه خداوند محکوم کنند که ما پای کار پیروی و تبعیت بودیم ولی طلاب نشستند و قیام کردند و امامت نکردند. @HOWZAVIAN
✍ وحید کوچک‌زاده اینجا عاشقانه ترین مسیر تاریخ است، طریق عشق است و دلدادگی. اگر‌ چشم دل بگشایی؛ طواف عاشقانه ملائکه بر گرد زائران حضرت عشق را می‌بینی. اربعین میعادگاه عاشقانه فرزند انسان است، خوب که بنگری روایت درد و غربت و مصیبت را می شنوی، قصه پر غصه اندوه و درد کاروانی بازگشته از شام بلا... خوب گوش کن... هنوز نخل ها در ماتم سرهای بر نیزه رفته، روضه غریبی سر می دهند و آب فرات در هر جزر و مد، سر بر ساحل داغدار نینوا می کوبد... آسمان کربلا هنوز به خون نشسته و ستاره هایش از فراق هفتاد و دو ماه تابان عشق، بی فروغ گشته اند... پیامبر کربلا آمده است تا از خیمه های گُر گرفته سخن بگوید؛ از عطش و آتش، از تازیانه های نشسته بر تن های خسته و رنجور کودکان، از خرابه ها و ویرانه ها، از ستاره های چاک چاک افتاده بر دل خاک.... هنوز رد پای زینب(س) در سعی صفا و مروه از خیمه گاه تا قتلگاه، بر خاک طوفان زده کربلا باقی است... هنوز طنین فریاد "هل من ناصر ینصرنی" امام عشق  انسان های آزاده را به یاری می خواند.‌‌... هنوز هم ابرهای آسمان کربلا در ماتم تشنگی و عطش کودکان اشک می ریزند و بیابان داغ و سوزان کربلا از داغ فراق رقیه بر سر می کوبد. گام که برمی‌داری کربلایی تازه در وجودت به جریان می افتد و مرثیه دشت خون در گوش ات زمزمه می شود. همراه کاروان غمزده عاشورائیان می شوی که از شام پربلا به سوی کربلا راه می پیماید و تو با پای دل همراه قافله شکسته بال و خونین جگر آل الله راه می پیمایی.. عالم و آدم به سوی جذبه ماورایی کربلا کشیده شده اند و دلها آماده لبیک به فریاد"هل من ناصر ینصرنی"امام عشق گشته اند. اربعین ظهور پیدا کرد تا مرثیه سرای ذبح اسماعیل های بی‌بدیل تاریخ باشد و تو این اندوه‌ها را از داغ به جا مانده در میان نخلستان‌های مسیر کربلا حس می کنی و نی های حاشیه فرات راوی نغمه های جانسوز "العطش" کودکان آل الله گشته اند. @HOWZAVIAN
غربزدگی-در خدمت و خیانت روشنفکران.pdf
20.3M
👆نسخه 🔰 ۲ کتاب کمیاب و افشاگرانه (در قالب یک پی دی اف) 📙 ۱- کتاب غرب زدگی 📕 ۲- کتاب(دوجلدی) در خدمت و خیانت روشنفکران(جلد اول از ص ۱۹۷ و جلد دوم از ص ۴۱۸ پی‌دی اف) 🖋📖 اثر: نویسنده مردمی و متعهد، مرحوم سید ✍ در شناخت و ماهیت روشنفکران مدهوش و دلباخته و وابسته به غرب ✔️ صفحه‌ی شهید رابع @HOWZAVIAN
💢هنر و همبرگر ▪️تقریبا تمام سفر یک دوربین گردنم بود و هرجا می‌رسیدیم عکس و فیلم می‌گرفتم. ▪️عراقی‌ها علاقه زیادی به عکس داشتند و به من با اشاره می‌گفتند: «الصوره» یعنی از ما عکس بگیر. ▪️منم می‌گرفتم و آنها هم برای جبران بدون نوبت خوردنی‌های خوشمزه به من می‌دادند. ▪️تا اینکه رسیدیم به یک موکب که داشت همبرگر می‌داد و یک صف طولانی جلویش بود، همانجا گوشت را چرخ می‌کردند، نان می‌پختند و نهایتا یک همبرگر داغ و تازه تحویل می‌دادند ▪️به همراهانم گفتم:«وایسید تا الان براتون همبرگر میارم» دوربین را روشن کردم و رفتم داخل و کلی فیلم و عکس گرفتم ▪️حالا منتظر بودم تا در ازای این همه هنرنمایی مزدم را دریافت کنم که یکی از آنها گفت:«الصف» یعنی اگر همبرگر میخواهی برو داخل صف. ✍️ سلمان ایرانمنش @HOWZAVIAN
🔺نابلدی مهارت‌های زندگی مشترک ✍️ استاد علی اکبر مظاهری از دانه‌درشت‌ترین ناکامی‌ها، نابسامانی‌ها، و ویرانی‌های زندگی خانوادگی، «نابلدی» است؛ نابلدی مهارت‌های زندگی مشترک. جوانان ما، در جامعهٔ اکنونی‌مان، قبل از ازدواج و پس از آن، مهارت‌های فراوانی می‌آموزند؛ درس‌خواندن، زبان‌های خارجی، رانندگی اتومبیل، فنون کامپیوتر، نقاشی، خیاطی، و پنجاه و پنج مهارت دیگر. این پدیدهٔ مبارکی‌ است. اما آنچه کمتر می‌آموزند یا هیچ نمی‌آموزند، مهارت‌های زندگی مشترک است؛ همسرداری، فرزندپروری، معاشرت با خانوادهٔ همسر، رفتارهای عاطفی و جنسی با همسر، آشپزی، استقلال زندگی، دخالت‌ندادن دیگران در زندگی شخصی، و هفتاد و هفت مهارت دیگر. ما اکنون، در مشاوره‌هایمان، شاهد نابلدی یا کم‌بلدی همسرانیم. و ای‌بسا که یک نابلدی، خیمهٔ یک زندگی را فرومی‌خواباند، همان‌گونه که گاهی یک میکروب، یک بیماری، شیشهٔ یک عمر را می‌شکند و یک آدم نیرومند را به مرگ می‌افکند. کمتر ماهی، دوهفته‌ای، یک‌هفته‌ای است که با چنین مواردی مواجه نشویم. اکنون که سخن‌مان در ریشه‌های طلاق است، می‌گوییم: از ریشه‌های دانه‌درشت طلاق، نابلدی مهارت‌های زندگی‌ است. ✔️ متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی شنبه 18 شهریور ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
😔 کوله‌ی نرفته ✍️ نعیمه وافی امروز دیگه بعد از دو هفته با دل بسیار شکسته همه وسایلی که برای سفر عشق آماده کرده بودم و کنار اتاق گذاشته بودم رو با ناامیدی جمع کردم... ولی هر کاری کردم، دلم‌ نیومد گذرم رو بذارم کنار اونم طفلی مثل صاحبش دلش خیلی شکسته... هی نگاهم میکرد و التماسم... برداشتمش و همراهم آوردمش توی پیاده روی طریق المهدی(عج) (به نیابت از طریق الحسین علیه السلام) به امید اینکه ان شاءالله و اگه عمرم به دنیا بود، سال دیگه ببرمش طریق الحسین و کربلا 🤲 اینجا هم و در این عکسی که ازش گرفتم، گذاشتمش روی چفیه و تسبیحم و همه شون رو گذاشتم روی فرش مسجد مقدس جمکران (که در انتهای پیاده روی مشرف شدم) به امید اینکه به خاک پای زائران ابا عبدالله و نمازگزاران فرزندشون بقیه الله(عج) متبرک شوند و شاید در محشر کبرا شهادت بدهند. @HOWZAVIAN
🍃 آقا سید حسین نشانه شد برای محله ی ما جمعه سوم شهریور ، محله ما به وجود پیکر شهید سی ساله عملیات کربلای پنج ، عطرآگین شد.شهیدی که همراه او پارچه سبز سیدی بود و سید حسین نام گرفت. آری او نشانه ای بود از خود امام حسین و نگاه اهل بیت علیهم السلام به محله ما . او که آمد تا ما را بیش از پیش دلگرم کند و روحیه استقامت را در محله تزریق کند. او که آمد تا مأمن ما باشد در روزهای دلتنگی و روز های جاماندگی آقا سید حسین حسابی به موقع آمدی، ماییم و یک دنیا دلتنگی و برات کربلا و دستهای خالی که دخیل شماست. آقا سید ، خودت پا در میانی کن. ✍️ سمانه اسفندیاری دولابی @HOWZAVIAN
🟢کشف معدن انسان ✍️ دکتر احمدحسین شریفی آدمیان برای کشف معادن زیرزمینی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی می‌کنند، و البته درآمدهای هنگفتی هم کسب می‌کنند. ای کاش قدری هم به معدن اصلی و ذخّار موجود در عالم، یعنی نفس و جان خودشان نیز می‌پرداختند و برای اکتشاف و استخراج ذخایر موجود در آن تلاش می‌کردند. مگر نفرموده‌اند: النَّاسُ مَعَادِنُ كَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ؛ کسانی که به اکتشاف این معدن بپردازند، به ذخایری دست می‌یابند که هرگز با طلاها و نقره‌ها و فلزات و سنگ‌ها و مواد گرانبهای این‌جهانی قابل قیمت‌گذاری نیستند. @HOWZAVIAN
✍️فراخوانی برای نویسندگی با موضوع حجاب مسأله حجاب در اکنون جامعه‌ی ما از چند ناحیه با چالش مواجه است. یکی از این چالش‌های مهم، فضای ناسازگار و معارضِ رسانه‌ای با گفتمان حجاب است که باعث نوعی گارد یا مقاومتِ فرهنگی در میان توده مردم نسبت به هرگونه مداخلات حاکمیت در این عرصه شده است. ما قصد داریم بنا به دستور حضرت آقا مبنی بر تغییر فضای رسانه و پاسخ دادن به تخطئه‌کنندگان و شبهه‌پراکنان علیه حجاب، با کمک و همراهی یکدیگر به تولید محتوا در راستای تقویت گفتمان حجاب و تثبیت ایده الزامِ اجتماعی پوشش بپردازیم. اگر با ما همراه هستید لطفا ما را در این مسیر با قلم و اندیشه خودتان یاری کنید. ما در این مسیر پیرامون محورهای زیر تولید محتوا خواهیم کرد: ۱. پاسخ به شبهات روز پیرامون حجاب و مسائل پیرامون آن که در مطبوعات و رسانه‌ها منتشر می‌شوند. ۲. نقد، چالش و تبیین تعارضات سبک زندگی غربی با تأکید بر وضعیت زنان و خانواده ۳. دفاع منطقی و مستدل از ایده‌ی ضابطه‌مندیِ پوشش اجتماعی مبتنی بر حدود متعارف در جامعه اسلامی ۴. روایتِ کشف حجاب به‌مثابه امر معارض با خانواده و حریم خصوصی ۵. تبیین ماهیتِ سیاسی کشف حجاب به عنوان تکه‌ای از پازل سیاسی_امنیتی دشمن در کشور ۶. روایتِ ستیزِ غائله‌ی مهسا با "ایرانِ یکپارچه" ۷. حمایت از اصلِ قانون‌گذاری و مداخله حاکمیت در موضوع حجاب ۸. نقد رویکردهای افراطی و تفریطی درباره حجاب در میان نخبگان و مسئولان ۹. تبیین مبانی فقهی، حِکمی و اجتماعیِ حجاب ۱۰. هجو و نقد و بیان پارادوکس‌های چهره‌های شاخص جریان زن، زندگی آزادی در داخل و خارج کشور محتوای مدنظر ما در این اقدام مشترک، یادداشت‌های ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه‌ای یا مصاحبه با کارشناسان و نخبگان این حوزه است. تمام متون تولید شده در جراید و مطبوعات جبهه انقلاب منتشر خواهند شد. انتشار متون در صفحات شخصی نویسندگان مستحب موکد است! 🖌 برای دور هم جمع شدن اهالی قلم و اندیشه و دغدغه‌مندان این حوزه گروهی را در ایتا ایجاد کردیم. اگر مایل بودید در این گروه عضو شوید به نشانی زیر در ایتا پیام بدهید. 🔻 ارتباط با ما @Qarargaheqalam @HOWZAVIAN
👇حمایت از حامیان و 👇
کانال پژوهش‌یار با کلی خدمات کاربردی و البته مقاله و روش پایان‌نامه‌نویسی روش تحقیق و روش مطالعه و... یه بار عضو شی دیگه موندگار می‌شی😊 کانال پژوهش‌یار⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2092630054C3037bd818b
نرم‌افزار پژوهش‌یار رو حتما نصب کنید لازم‌تون می‌شه⬇️ https://eitaa.com/pajouheshyar/2909 برای اولین‌بار در ایران🇮🇷 تولید شده آ🥰
💢تمام شد ▪️سه نفر بودیم و در حد توان و بضاعتمون سعی کردیم تولید داشته باشم و چقدر سوژه‌ها که ندیدیم و اگر دیدیم نتونستیم براشون کاری کنیم ▪️واقعه بسیار بزرگتر و با ظرفیت‌تر از این حجم کار رسانه‌ایه که داره انجام میشه ▪️به نظرم نیازه که اصحاب رسانه جدی تر به اربعین بپردازن ▪️ما فقط چند روز و چند عمود رو درک کردیم و این تمام ماجرا نبود، بیش از ۲۰ میلیون سوژه پرداخت نشده اونجاست و این یعنی هنوز هیچ کار رسانه‌ای صورت نگرفته ✔️تولید محتوا @HOWZAVIAN
💠 وحدت بر مدار حرکت ✍️ علی مهدیان 🔹بعضی از رفقا اشکال میکنند که چرا بیشتر نقدهایت به انقلابیون است؟ چرا وحدت شکنی میکنی؟ چه اینقدر تند و تیز نظرت را درباره «سوپرانقلابی های جناحی شده»، «انقلابی های رفیق باز»، «عدالتخواه های خوارجی» و غیره و غیره میگویی؟ 🔹 کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مخاطبش متدینین و مومنین است و هدفش یک کلمه است: امتداد ایمان و عقیده مردم مومن تا صحنه عمل برای چه؟ برای «انقلاب» . اما «دیگری» این کتاب کیست؟ یعنی کتاب با کدام جریان درگیر است؟ با یک جریان دیگر از مومنین. با یک تقریر دیگر از دین و عقاید دینی. آنها را رسوا میکند. میکوبد. له میکند و در جبهه مقابل قرار میدهد. چرا؟ چرا آنها؟ ملاک سیدعلی جوان انقلابی در مرزبندی اش چه بود؟ چرا با چپ گرا ها مثلا به اندازه این تقریر سمی خوش خط و خال درگیر نمیشود؟ حتی جایی از کتاب ریشه مشکل ضد خدا ها را نیز به همین تقریر متحجر و این اسلام آمریکایی بر میگرداند. چرا؟ ملاک او چیست؟ 🔹شنیده اید میگویند مرحوم بهشتی خیلی اهل مدارا بود و مثلا شریعتی را تحمل میکرد ولی مرحوم مصباح یزدی نه، تحمل نمیکرد. چنانکه‌ در ماجرای مشایی هم همین سبک رفتار را از استاد مصباح عزیز دیدیم. من در ضرورت تبیین و روشنگری مرحوم مصباح و مرحوم مطهری الان نکته ای نمیگویم. اما دو نکته در نقد فهم رفقا از سبک مرحوم بهشتی دارم: اول این که نقد امام، در ماجرای شریعتی به منتقدین این نبود که اشتباه میگویند بلکه نقدش در مقام عمل و بحث «اصل و فرع» بود. چنانکه نقد رهبری هم به منتقدین مشایی و احمدی نژاد در دهه هشتاد، همین مساله «اصل و فرع» کردن بود. نکته دوم اینکه بهشتی اهل مدارا، چرا با جریان بنی صدر که سر کار بود مدارا نکرد؟ به این فکر کرده اید؟ 🔹ملاک در مقوله «به چشم آوردن وحدت» یا «صراحت در مرزبندی» چیست؟ همین «اصل و فرع»؟ خوب ملاک در اصل و فرع چیست؟ 🔹میدانستید مساله مرحوم بازرگان در کتاب «انقلاب ایران در دو حرکت»، «وحدت» انقلابیها بود که بعد انقلاب به هم خورد؟ میدانستید بعد از فتنه هشتاد و هشت سخن جریان رسوا شده خاتمی و فتنه سبز مقوله «وحدت» بود؟ میدانستید در جنگ صفین، سخن جبهه ای که قرآن سرنیزه کرد، «وحدت» بچه حزب اللهی ها حول اصول و محکمات دین و کتاب خدا یعنی وحدت بچه حزب اللهی ها حول اصول انقلاب نبوی بود؟ ✔️ متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN