eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
439 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳 «دلم سوخت» و فرصتی برای تأمل در یک مسأله کلان فقهی‌ـ‌اخلاقی ✍️ محمد عشایری منفرد، استاد حوزه علمیه قم نوشت: رهبر معظم انقلاب، با جمله‌ی بیدارگرِ «دلم سوخت»، صاحب این قلم را به یاد ادله‌ای انداختند که به اندازه‌ی شایسته به عرصه فقاهت، بویژه فقه اجتماعی و فقه رسانه، وارد نشده‌ است. آن‌چه دل رهبری را سوزانده، این است که در وجود رئیس جمهور فقیدمان، «نعمت»ها و «معروف»هایی وجود داشت، که نادیده انگاشته شده است. همین «نادیده انگاشتن نعمت‌ها و معروف‌ها در یک جامعه»، مسأله‌ای است که نیاز به تأمل فقهی دارد؛ 1️⃣در دعای بیستم صحیفه سجادیه (ع)، "برجسته کردن معروفی که از دیگران سر می‌زند"، یکی از مکارم اخلاقی قلمداد شده (افشاء العارفة). در تراث روایی امامیه، از «کُفر المعروف» نهی شده است. منظور از کفر المعروف، ظاهراً این است که وقتی کسی عمل معروفی انجام می‌دهد، دیگران نادیده بگیرند، تحسینش نکنند و از او قدردانی نکنند. در منابع روایی امامیه در «باب مَن کَفَرَ المعروف» روایات هشداردهنده و شگفت‌آوری گردآوری شده است (الکافی، ج 4، ص: 33). شیخ حر عاملی ره، این روایات را در «باب تَحْرِيمِ كُفْرِ الْمَعْرُوفِ مِنَ اللَّهِ كَانَ أَوْ مِنَ النَّاسِ‌» در میان «ابواب امر به معروف و نهی از منکر» گرد آورده است (وسائل، ج 16، ص: 309). نام‌گذاری باب، با کلمه‌ی «تحریم»، فتوای شیخ حر ره را نشان می‌دهد هرچند در فقه استنباطی، این مسأله چندان بررسی نشده و فتوای روشنی به دست نیامده است. بی‌گمان نمی‌توان این روایات را به روابط فردی محدود کرد و آنها را به روابط شهروندان با حاکمان و نیز روابط رسانه‌ها با حاکمان، بی‌ارتباط دانست. در چند روایت، تصریح شده که باید "از آن دستی که نعمت خداوند بر آن دست جاری می‌شود تا به تو برسد"، شکرگزاری کنی (همان). در آموزه‌های نهج البلاغة، بین «ثنای استحقاقی» و «مَلَق=چاپلوسی»، که بار ارزشی منفی دارد، فرق نهاده شده است (الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الِاسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ). در روایات، ناسپاسی (کفران النعمة) موجب قطع نعمتها، پریشانی جامعه و کسادی بازارها قلمداد شده است! بعید است که این ناسپاسی فقط بر «ناسپاسی فردی» حمل شود و شامل «جامعه ناسپاس» نشود. ظاهرا برداشت شیخ حر عاملی ره نیز هین بوده است که این باب را در میان ابواب امر به معروف و نهی از منکر (که صبغه‌ی اجتماعی دارد) گنجانده وگرنه مانند برخی دیگر از محدثان، این باب را در ابواب صدقات می‌گنجاند تا صرفاً رابطه آخذ صدقه با معطی صدقه را بیان کند. 2️⃣چنانکه در فرجام بحث زکات آمده، بر آخذ صدقه، حرام است که «کفران نعمت» کند بلکه شایسته‌ است آخذ از صدقه‌دهنده ثناگویی و تشکر کند (منتهى المطلب، ج‌8، ص: 510). در ذیل مبحث صلات استسقاء، وقتی می‌خواهند "گناهان موجب کاهش نزولات آسمانی" را فهرست کنند، «کفران النعمة» را یکی از این گناهان دانسته‌اند (جواهر 12/127) صاحب جواهر ره در خاتمه‌ی این بحث نوشته است: «و لعل أعظم أسباب حلول النقم و تحويل النعم احتقار النعمة» (همان 129). 3️⃣ به گمان نگارنده، آن‌چه دل رهبرمان را سوزانده، مسأله‌ای فراتر از بی‌توجهی ما به «معروف»ها و «نعمت»های رئیس جمهور شهید است چون به طور کلی کارنامه‌ی جامعه ایرانی، درباره «کفر المعروف» و «کفران النعمة» نیاز به تأمّل و بررسی دارد. 4️⃣ خوب است اهالی فقاهت نیز در تحلیل و تبیین این روایات و تطبیق آن بر ساحت اجتماع و رسانه و نیز روابط شهروندان با حاکمیت، بیشتر بکوشند تا دانش کافی برای آگاهانیدنِ جامعه تولید شود. شاید کم‌عملی جامعه ناشی از کم‌آگاهی و کم‌آگاهی جامعه ناشی از «رخنه‌ی تئوریک» باشد. @HOWZAVIAN
✏️آدمی به هر میزان که از روبرو شدن با شبهات واهمه دارد، در عقایدش متعصب است. ✍️ محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
گاهی نیاز به آرامش داریم نیاز به یک خلوتی داریم که فقط به خود فکر کنیم به گذشته خود حال خود به آینده خود فارغ از تمام زد و بند ها و محاسبات دنیایی. گاهی× اغلب✓ فرار می‌کنیم... شاید چون می‌ترسیم شاید چون تنبلی می‌کنیم و آینده را به فردا نسیه می‌دهیم تا زمانی که... آینده هم سر برسد و یقه‌ی مارا بچسبد آنروز دیگر خیلی دیر است... ✍ محمدمهدی علیپور @HOWZAVIAN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ََاَلسّلام عَلیک یا مُحمد بن علی الجَواد و رَحمة اللّه و برَکاتُه شهادت امام جواد (ع) تسلیت باد. 🚩 🚩 🚩 ▶️ به مناسبت شهادت امام جواد(ع) 🎙استاد جواد محدثی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐امروز مبارک💐 ✨ سالروز مهم‌ترین و بهترین ازدواج دنیا ❤️ ازدواج مولا علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها گلباران 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 @HOWZAVIAN
♦️ وحــدت گفتمانی! 🔹 اثر یک رأی من در انتخاب شدن یا نشدن یک نامزد، یک در چند میلیون است اما در تعیین اینکه من در کدام گفتمان قرار بگیرم صد در صد است. 🔻 الـبـتـه... 🔸 انتخاب گفتمان درست و ایستادگی پای آن منجر به وحدتی می‌شود که نتیجه جمعی و برآیند کلان آن، انتخاب و پیروزی نامزد آن گفتمان است. ✍حسین کاوه @HOWZAVIAN
📴 صیانت را نه مطلقا نفی کنید و نه تأیید؛ ولی عوارض و عواقب بی‌ در و پیکر بودن مجازی را نیز بپذیرید که چگونه می‌تواند با یک همستر، آرامش روانی هم‌وطنانمان را به بازی بگیرد‌. ✍️ علی عسگری @HOWZAVIAN
🍃 «قصر حبابی» 🖍بررسی ۳۰ باور منطقی و غیرمنطقی در روابط عاطفی زوجین به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیهم) و روز ازدواج. ✍️ نویسنده: علی خسروی، عضو تحریریه مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
. . 🔷 قصر حبابی ✍️ علی خسروی، عضو تحریریه مدادالفضلاء قصر حبابی، راهبری است عصا بر کف و یا شب‌رُوی چراغ به دست که با هر گامی، جهان نویی در «رابطه» بین زوج‌ها را کشف و تصویر تازه‌ای از آن می‌آفریند. ماموریت این کتاب، ساخت بنای تازه و دادن تئورهای جسور و شکستن شاخ گستاخ اختلاف و بدفهمی و گمان‌های باطل است: من عصــا و نور بگــرفته به دست شاخ گستاخ تو را خواهم شکست آنکس که در رابطه، کورانه‌صفت عصا زده و بدون آگاهی و آموزش قدم می‌زند، لاجرم قندیل‌های زندگی خود را یکی پس از دیگری می‌شکند و چون غلامان غمگین در اسارت، کلاه گوشه به آستین «دل‌زدگی» و «نزاع» و «تفرق» و «نفیر» می‌برد. این کتاب می‌کوشد تا با قواعد حیرت‌افکن و رسن‌آسایش دل‌زدگی را به دل‌بری، قهرمانی را به مهربانی و تفرق را به اتحاد مبدل کند. آری، «پری رو تاب مستوری ندارد». این نو رسیده اگرچه عمری کوتاه، اما اقبالی بلند دارد؛ و اکنون مباهی و مبتهجم که این دفتر، جامه فاخر «طبع چهارم» را بر تن کرده است تا در چهره گشایی دوباره، منظور نظر تفرج ارباب نظر گردد. همچنین من، دلشادم که از همین‌جا به مشتاقان فن تربیت، روانشناسی و خانواده مژده دهم که مادر زمان، حاملۀ دفتری دیگر است با عنوان «بررسی سی باور غیر منطقی در تربیت فرزندان» که تا کی آن را بر زمین نهاده و بر دامن مسیحایی مریم زمان گذارد.. و بدین مژده، کامیابی افزون‌تر در خدمات خردپسند علمی و تربیتی و فرهنگی را به دعا از حضرت باری خواستارم که اگر این تصنیف خُرد، نیم اَخگری در بیشه اندیشه‌ها بیفکند، کلاه گوشه مصنف به آفتاب خواهد رسید و کوس نودولتی از بام سعادت خواهد زد. نیز ناگفته نماند که این دفتر نیک‌بختی و خوش‌ سرانجامی خودش را وامدار دو عزیز دیگر (سیدمهدی طباطبایی‌فر و سرکارخانم فرشته ایزدی) می‌داند که از آفتاب درایت‌شان پاره‌های قمر چکید و از خُم‌خانه معرفت‌شان قطره‌های شِکر ریخت. در انتها امید واسع و رجاء واثق دارم که این مجموعه مقبول خاطر عامه، خصوصا ارباب نظر و معرفت افتد و درخور بهره‌مندی و دقت عمل آنان باشد و جوی کوچکی گردد که آب حکمت را در جام ضمیر مخاطبان عطشناک می‌ریزد: هین بگو که ناطقه جو می‌کند تا به قــرنی بعد مــا آبی رسـد گـرچه هر قرنی سخن‌آری بُوَد لیـک گفت سالفـــان یـاری بُـود نسال‌الله التسدید والتوفیق لما یحّب و یرضی. انّه ولیّ الانعام. . پ‌ن: علاقه مندان به دریافت کتاب می‌توانند به @allikhosravi پیام دهند. @HOWZAVIAN
⭐️ شیعه زرشناس ✍️ خانم شعبان‌زاده در هم‌قلم نوشت: ▪️پس از غروب آفتاب هشتم امامت، وقتی امام جواد علیه السلام در سن کودکی به مقام امامت میرسد و قرار است بر بزرگان امت، ولایت داشته باشد، یعنی اراده ی خدا به آن تعلق یافته که؛ «و لِیُبلِیَ المومنینَ منهُ بلاءً حَسَناً» تا بیازماید مومنان را با آزمایشی نیکو برای رشد یافتن و خالص و مخلص شدنِ هرآنکه ولایت اهل بیت را پذیرفته است و گوهرِ مهر این خاندان را در دل دارد. ▪️ابتلای حسَن، یعنی باید دیده شود که شیعه، بعد از سالها نشستن در سایه ی رحمت و لطف امام، صاحب خود را از پشتِ پرده های غفلتِ نگاهِ مادی میشناسد؟ بوی آشنای عطرِ کرامت و علم و عصمت امام را هر چند در ظاهر یک کودک باشد از غریبه ی ریش سفیدی که آن را ندارد، تشخیص میدهد؟ ▪️غرورْ روی دوشش سنگینی نمیکند اگر مجبور باشد به امامی خردسال که سالیانی از او کوچکتر است تعظیم و احترام کند؟ میتواند بفهمد که چقدر در کوزه ی تشنه و خشکیده ی ذهن اش سوال دارد و کسی جز همین امام کم سن و سال، چشمه ی متصل به دریای علم الهی نیست که بتواند جواب ها را درکوزه اش بریزد و سیرابش کند؟ تکرار خواهد شد، بارها و بارها.... باید معلوم شود شیعه، زرشناس شده است یا هنوز سقیفه ها میتوانند بدل را بجای طلا غالبش کنند. @HOWZAVIAN
❇️ یوسف شعبانعلی سردبیر جدید خبرگزاری حوزه شد ✍️ با حکم حجت‌الاسلام رضا رستمی مدیرمسئول خبرگزاری حوزه، «یوسف شعبانعلی» به عنوان سردبیر جدید رسانه رسمی حوزه معرفی و از زحمات «مرتضی سعیدی» تقدیر شد. ◻️ رستمی در مراسم تکریم و معارفه سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: در دوره مسئولیت جدید باید برنامه‌ها با جدیت و شتاب بیشتری حرکت کند تا به اهداف میان و بلندمدت مرکز رسانه با کیفیت مطلوب دست پیدا کنیم؛ همچنان‌که تلاش، تفکر و نوآوری می‌بایست در دوره جدید ارتقا داده شود. 🔹 یوسف شعبانعلی دانش‌آموخته حوزه علمیه است و نزدیک به ۲ دهه فعالیت خبری و رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد. دبیر سرویس ویژه حوزه علمیه قم، دبیر سرویس استان‌ها و دبیر تحریریه از مسئولیت‌های قبلی «شعبانعلی» در طول سال‌ها فعالیت در خبرگزاری حوزه بوده است. وی هم‌اینک و برای دومین دور متوالی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم است. مشروح خبر و تصاویر مراسم تکریم و معارفه سردبیر خبرگزاری حوزه را از اینجا دنبال کنید🔻 https://hawzahnews.com/xcT3S @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
▪️انا لله و انا الیه راجعون ▫️آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی، اندیشمند و مجتهد دینی، نماینده سابق مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه سابق شهر همدان و فامنین و نماینده سابق ولی فقیه در استان همدان به ملکوت اعلی پیوست. ▪️درگذشت این عالم جلیل القدر را محضر رهبر معظم انقلاب، شاگردان و ارادتمندان، جامعه مذهبی و قرآنی استان همدان و خانواده مکرم آن مرحوم، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمائیم. @HOWZAVIAN
. ✔️ گفت‌وگوی صمیمانه مرحوم آیت الله طه محمدی با جوانان @HOWZAVIAN
. کدنویسی زندگی ✍️نجمه صالحی زندگی که امروز در پیش رو داریم، میراثی است از و تصمیم‌هایی که در دیروز خود به جریان انداخته‌ایم. هر ، برآیندی است از باورهایی که به آرامی در زمین ذهن‌مان کاشته‌ می‌شود پس اگر آرزوی زندگی‌ای دلپذیر و مطابق با آرمان‌هایمان داریم، باید باورهای نیکو و بالنده‌ای را در خاک حاصلخیز ضمیرمان بپرورانیم.... 🔗ادامه مطلب 👈 اینجا نامیرا ✍️طیبه فرید تاریخ عین آقا بزرگ آدم می ماند.از آن هایش که حداقل اواخر قاجار را بچگی کرده و دو دوره پهلوی را با آزمون و خطای نوجوانی و جوانی گذرانده و در چهل و پنج سالِ انقلاب استخوان خرد کرده باشد.الهی شکر که تاریخ مالِ همه هست نه فقط مِلکِ ابدی فاتحان.اینجوری همه آدم ها آقا بزرگ دارند.فقط خدا کند که پیرمرد را نگذاشته باشندش خانه سالمندان،خدا کند از آن بچه ها نباشند که آقا بزرگشان را پاس می دهند به هم و آخر سر هم بر اساس اینکه کی زورش کمتر می رسد خرابش کنند سر همو.تاریخ از آن آقاجان‌هاست که باید هرروز پای حرف های تلخ و شیرینش بنشینی و‌فرصت را دو دستی بچسبی که از دست نرود.اخلاقِ فرصت را که می دانید!همه اش عجله دارد می خواهد جَلدی برود... 🔗ادامه مطلب موجد تحولات عظیم تاریخی ✍️آمنه عسکری منفرد به گواهی برگ‌های کتاب تاریخ انقلابِ اسلامی ایران، امام خمینی (رحمه‌الله علیه)، حقیقت همیشه‌زنده‌ی تاریخ و امامِ تحول‌های عظیم بود. او معنای حقیقی «ما می‌توانیم» را در رگ و ریشه و خون ملت ایران جاری ساخت و با هویت‌بخشی به امت اسلامی، ملت را از دوره‌ی انفعال، ضعف و بی‌تحرکی به کنشگری و اثرگذاری تبدیل کرد. امام روح‌الله با دمیدن روح خودباوری و نفیِ از خودبیگانگی، زمینه‌های بازگشت به «مَنِ اسلامی» را در میان امت اسلام فراهم ساخت و با وامداری از دو عامل ایمان و امید، تحول‌های عظیم را در سطح کشور، در سطح امت و در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود آورد. 🔗ادامه مطلب تفریح مذهبی‌ها ✍️مریم حمیدیان بالاخره تصمیم گرفتم حرف‌های فرشته را عملی کنم. برای تفریح، مکان‌هایی که افراد با پوشش‌های متفاوت دارند را انتخاب کنم. با بودنم روی محیط اثر بگذارم. توی لاک خود فرو نروم. به جز گلستان شهدا جاهای دیگر را هم امتحان کنم. تصمیم سختی بود. من تنها نبودم. نظر شوهرم و اثری که محیط روی بچه‌ها خواهد گذاشت مهم بود. آخرین‌بار که کوه رفته بودیم دختر سه ساله‌ام به رژ زدن دو دختر جلوی بقیه مردم ماتش برده بود. فکر نمی‌کردم تا این حد به رفتارهای خلاف فرهنگ واکنش نشان دهد. شوهرم هم چندان راغب نبود. اما من به حرف فرشته فکر کرده بودم.... 🔗ادامه مطلب دلم سوخت ✍️خالقی به رغم سخنرانی سراسر حماسی و دشمن‌شکن امام خامنه‌ای عزیز، آنقدر بی انصافی و زشتیِ قدر‌ناسپاسی برخی نسبت به شهید جمهور، شدید و غم‌انگیز بود؛ که فرمودند: «دیدم همه از خدمات او و تلاش‌های شبانه روزی او حرف میزنند.از او تمجید می‌کنند. تعریف می‌کنند. دلم سوخت. دلم برای رئیسی سوخت. در زمان حیات او این ها یک کلمه حاضر نبودن از این حرفها را بگویند». به شهید جمهوری که به فرموده‌ی خامنه‌ای عزیز: به کسانی که به خود او بدی کرده بودند با کرامت برخورد می‌کرد. به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد.... 🔗ادامه مطلب عصر خمینی ✍️دکتر مریم رجبی پسری در خمین متولد می شود، یک طلبه عادی و اهل علم و درس است ،تقوا را از زمان طفولیت سبک زندگی خویش کرده است ، جریان‌های حاکم در ایران به سمت لجن پراکنی و کثافات پیش می رود حاکمان ایران که به شدت فساد اخلاقی دادند و مردم ایران را در حد گوسفند و یا برده خود می دانند ،هیچ ارزشی قائل نبوده و گویا همینکه اجازه دادند آنها زنده باشند لطف و منتی است ،هرچه غصب ناک تر و هرچه پولدار تر مدح می شود ،اخلاق از حکومت جدا شده و مردم هم تحت این فشار دچار آسیب های شدید هستند. کودکان و بعد زنان که قشر ضعیف تری هستند ،صدمات بیشتری می کشند، اما مردی که یک طلبه و مدرس حوزه است برای حق مردم فریاد می زند ،گلوگاه او ،دادرس شده است ،قلب های خشک شده همه به تپش می افتند ،مردی آمده، مرد نه مترسک.... 🔗ادامه مطلب @AFKAREHOWZAVI
. گذر از ۱۵ خرداد به ۳۰ مه ✍فاطمه میری طایفه فرد یادگرفته‌ایم، امام حسین(علیه‌السلام) یادمان داده‌است، درست وسط صحرای کربلا در لحظه لحظه ریختن خون شهدا. یاد‌گرفته‌ایم که پیروزی ظاهری دارد و باطنی. یادگرفته‌ایم، پیروزی گاه خون می‌خواهد گاه آبرو می‌طلبد و گاه عین شکست و سرکوب جلوه می‌کند، اما! پیروزی کار خودش را می‌کند، در هر رختی که به تن کند و با هر وجدانی که بیدار می‌کند. پیروزی گاه از پشت بام فیضیه بر زمین می‌افتد، گاه تبعید می‌شود و گاهی شهید. پیروزی کار خودش را می‌کند؛ اگر حق باشد، حتی اگر طفل شش ماهه سیراب نشود، اگر آغوش مادر خالی بماند اما صدا برمی‌آید از حنجره بریده، از کاخ یزید بی‌پرده و حفاظ، از زبان اهلش، از زبان زینت پدر، زینب. خدا وعده حق داده که خون بر شمشیر پیروز است. چه خون امیر در حمام فین باشد، چه خون طلبه، ریخته‌شده در کف دارالشفا. این خاصیت پیروزی است و این وعده خداست، که مبارزه معبر می‌گشاید به سوی آینده، آینده‌ای که همیشه ما را می‌ترساندند، از شرقش، از غربش. 🔗ادامه مطلب @AFKAREHOWZAVI
🖍جلیلی اینطوری نیست 🖍قالیباف اونطوری نیست ✍️ علی مهدیان 🔺میگویند جلیلی توان اجرا نداره، اجرا در مورد رییس جمهور یعنی توان جهت دادن و مدیریت و تصمیم‌گیری در ساحت کلان، یعنی توان به کارگیری و مدیریت یک جمع هماهنگ، یعنی به خدمت گرفتن ظرفیت‌های مختلف کشور، یعنی داشتن اندیشه و برنامه ، یعنی جرات و شجاعت انتخاب موضع در نقاط حساس و ... جلیلی در مدتی که در شورای امنیت بود نشان داد جرات تصمیم گیری دارد، سبک مدیریت او احتمالا چیزی شبیه اتفاقی است که نزدیکان او در صدا و سیما دارند، صدا و سیما آغوش بازی نسبت به طیفهای مختلف داشته، جوانان را بکار گرفته، درصد مخاطبین را به گفته منابع رسمی حدود ده درصد افزایش داده، نه نگاه بسته مدیریتی آنچنان که می‌گویند دارد، نه جوان‌گرایی را کنار میگذارد، نه شجاعت در تصمیمات سخت و از سر اخلاص و تقوا را کنار می‌گذارد. جلیلی را هر کس از نزدیک دیده احساس تعقل و اخلاق و معنویت در عین شجاعت و قاطعیت در او را دیده. ماجرا اینقدر‌ که صفر و یکی تحلیل میکنیم نیست. 🔺می‌گویند اطرافیانش عدالتخواهان و بداخلاق‌ها و خاله زنک‌ها و حاشیه سازها هستند. اولا او به دلایل ویژگی‌های شخصیتی، آنچنان از اطرافیان تاثیر نمیگیرد، ثانیا جنس او به لحاظ عدالتخواهی شبیه برادرش آقا وحید است، این دو بزرگوار اولا مدتها است نگاهشان به ظرفیت‌ها است، امیدوارانه است، و اتفاقا بهترین مثال برای عدالتخواهی ولایی‌اند. 🔺میگویند قالیباف تکنوکرات و چیزی شبیه روحانی و هاشمی است. جهت انقلابی ندارد. این حرف غلط است، مجلس او قوانینی را تصویب کرده، بروید قوانین را ببینید، نگاه کنید چطور با تلاش شبانه روزی ساختار قوانینی را تصویب کرده که کاملا ساختار اقتصاد مقاومتی را دنبال میکند، عدم وابستگی به نفت، اصلاح نظام بانکی، کمک به رشد تولید، مقابله با فساد و دلالی و چه و چه. کمک به افزایش جمعیت و بحث مسکن و ...آنقدر درخشان است که بارها رهبری با او مدال انقلابی گری داده. دقت کنید مجلس انقلابی صفت مجلس قبلی است. کافی است نحوه توصیه های رهبری به مجلس جدید و تازه واردهای آن را با مجلس قبل مقایسه کنید. 🔺میگویند قالیباف قدرت طلب است. چون از ریاست مجلس رفت برای ریاست جمهوری، بعد سخنان رهبری را می‌آورند. اولا خود من و شما در همین مدت کوتاه بارها دیدیم شرایط چقدر متغیر و شناور است، چگونه می‌گویید او احتمال داشت بیاید یا نیت فلان داشت. بعلاوه او اگر قدرت طلب بود در انتخابات نود و شش که هم خود و هم همراهانش احتمال جدی می‌دادند که با کنار رفتن آقای رئیسی ایشان رای می‌آورد، کنار نمی‌رفت و مدد به آقای رئیسی نمی‌داد. قالیباف اهل عقل جمعی است، اهل مشورت است. او با طیفهای متنوعی کار می‌کند ولی دوست دارد عملا حرف رهبر را پیش ببرد. 🔺رفقا! من هم نقدهایی به این دو بزرگوار دارم، اما صحنه را اینقدر سفید و سیاه نبینیم. این عزیزان سرمایه های این کشورند، دارایی ما هستند. شما را به خدا مراقب باشید، "رهبری را بی آبرو نکنید"، او گفت با این جنگ و جدالها و بی اخلاقی ها، ایران بی آبرو می‌شود، بیایید شاخصها را مرور کنیم، مهمتر از اینکه کدام بزرگوار را در نهایت انتخاب میکنیم باید کمک کنیم به رشد مردم، تا بعد انتخابات تنور مطالبه و اندیشه ورزی بر اساس همین شاخصها روشن باشد. بیایید همگی از خودمان شروع کنیم. بسم الله. @HOWZAVIAN
📍تنگ‌چشمانِ بدنظر ✍️انتشار یادداشت امیر خندان، عضو تحریریه مدادالفضلاء در خبرگزاری حوزه: یاد لطیفه‌ای افتادم که شاهد مثال نوشته را بهتر نشان می‌دهد. شخص ساده‌لوحی برای دیدن جنگل رفته بود. در بازگشت از او پرسیدند: جنگل را دیدی؟ زیبا بود؟ در جواب گفت: آن‌قدر درخت بود که نگذاشت جنگل را ببینم! 🔗متن کامل در صفحه نویسنده 🔗همین یادداشت در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
🔍 رأی به شرط چاقوی «خاتمی» ✍️مرتضی بذرافشان این شرط اخیرم است برای شرکت آبرومندانه در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم؛ البته با توضیح ذیل: _راستش هیچ شرطی نداشته و ندارم. سری قبل که رای ندادم، از هستی ساقط شدم. رای می‌دهم به قول "کانت" پس هستم. _ حالا گفته‌ام رای می‌دهم به شرط فلان و فلان. به یاد خرید هندوانه افتادم به شرط چاقو از بقالی سر کوچه "احمدی نژاد". _حرف از "احمدی نژاد" شد؛ مادری به دخترش گفت: قربون عزیز چشم بادامی ام. دخترک گفت مامان جون بادام می‌خوام. حالا خدا خیر دهد این بازیگر هالیوودی و معجزه هزاره سوم را که عجیب روسفیدمان کرده؛ کسی هم نمی‌گوید بالای چشمت ابروست. او یک فرشته نبود. _عده ای آمدند نزد پیامبر، خواستند شرط و منت بگذارند برای ایمان آوردنشان؛ خدا فرمود: ما منت می‌گذاریم؛ حواله‌شان داد جای دیگر. به ناچار برگشتند، اما بلانسبت در لباس نفاق. _ما هم رفتیم همه جا دورمان را زدیم، دیدیم خبری نیست. حتی از زن زندگی چیزی برای ما نماسید. حالا دانشجویان آمریکایی چفیه انداختند به گردن. زمین بی خیال ما به دور خودش می‌چرخد. _یادش بخیر، سال ۷۶ کاندیدا شدم بگویم هستم و هستیم اما تق و توقی الکی الکی شدم رئیس جمهور. هرسال در انتخابات کلی برو بیا داشتم و الان دلم برای آن روزها تنگ شده و می‌خواهم برگردم ولی چند نفر مثل "حجاریان" و "تاجزاده" هی پیغام و پسغام ولی حنای ما دیگر رنگی ندارد. _سازمان‌های بین المللی، سابقا با جنگ روانی و دوقطبی سازی، برای رای آوری فرد مورد نظرشون تلاش می‌کردند. این دوره هم سه کشور اروپایی یا همان تروییکا در شورای حکام برای تحریم و تاثیرگذاری پیشقدم شده‌اند. به آنها در توئیتر پیغام دادم: بی فایده است؛ عرض خود می‌برید و زحمت ملت ایران. بعد از اسرائیل نوبت شماست. _نکاتی که گفتم همه درون اصلاحاتی ست. به سمع و نظر کیهان و برادر"رسایی"نرسد که بیچاره‌ام و از نفس کشیدن شاید محروم. @HOWZAVIAN
🚩باسمه تعالی و این کودک مجاهد ✍️ محمد مختاری امام جواد (علیه‌السلام) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و پس از آن در طی هفده سال تلاش و مجاهدت کار را به جایی رساندند که نیمی از مردم سرتاسر قلمرو وسیع عباسیان حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) را رهبر فکری خود و شایسته‌ی جایگاه خلافت می‌دانستند. پس از آنکه معتصم عباسی(لعنت الله علیه)، خلیفه‌‌ی ظالم معاصر حضرت، متوجه شد که امام نهم شیعیان خط مبارزاتی ویژه‌ای را با هدف بازگرداندن منصب نبوی به جانشینان حقیقی ایشان (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) دنبال می‌کند، تصمیم بر قتل آن حضرت گرفت و ایشان را مسموم کرده و به شهادت رسانید. ما از نقش امام جواد علیه‌السلام در حفظ تشیع چه تعریفی به جامعه ارائه کرده‌ایم؟ @HOWZAVIAN
💠 خطر کنار گذاشتن مسائل سیاسی از تبلیغ ✍️ قدرت الله غلمانی 📚واژه تبلیغ برای طلاب و روحانیون حوزه های علمیّه،واژه ای مقدس است تا جایی که هدف طلاب وروحانیون از آمدن به حوزه های علمیه و در کسوت روحانیت قرار گرفتن،همین واژه مقدس تبلیغ است. 📌عالی ترین نوع تبلیغ همان منبر است که امروز با وجود انواع و اقسام ابزارهای تبلیغی،باز منبر بزرگترین پایگاه تبلیغ دین است و همه وسایل ارتباطی دیگر،هرگز نتوانسته جای منبر را پر کند.حضرت آیت الله خامنه ای که از منبری های بزرگ تاریخ ما می باشد می فرماید:« من به منبر خیلی عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهای گوناگون ارتباطىِ فراوان هست، اما هیچ‌کدام از اینها منبر نیست؛ منبر یعنی روبه‌رو و نفس‌به‌نفس حرف زدن؛ این یک تأثیر مشخص و ممتازی دارد. ۱۳۸۴/۱۱/۵) ❌اما گاهی از اوقات،مبلغیّن و مبلغات،با توجه به شرایط وملاحظاتی،از تبلیغ اصیل و تراز حوزه های علمیّه فاصله می گیرند،که یکی از مهمترین خطرات و آفت های تبلیغ همین نکته مهم است. متأسفانه یکی از مسائلی که گاهاً از مسئله تبلیغ کنار گذاشته می شود، مسائل سیاسی می باشد.عده ای از مبلغین تحت تأثیر بعضی از فضاهای سکولار قرار می گیرند و از بیان مسائل سیاسی چه درباره موضوعات کشور عزیزمان ایران،و چه درباره موضوعات سیاسی جهان اسلام با بی تفاوتی از آن می گذرند ومسائل سیاسی را روشنگری نمی کنند. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
و تذکر آیین‌نامه‌ای! ✍️ بابک شکورزاده طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی، تقوا یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور است که معنایی عام دارد. ، ، ، و... از مصادیق بی‌تقوایی است. شورای محترم نگهبان! افراد بی‌تقوا را تأیید نکنید تا مردم بین چند ، را انتخاب کنند؛ نه اینکه بین بد و خوب یا بد و بدتر مخیر شوند! @HOWZAVIAN
📌 ظهور زورآزمایی آخرالزمانی ✍️ محمدعلی بابائی سالها منتظر چنین تقابلی بودیم که از نشانه‌های جدّی ظهور است. جنایت،شهوترانی،افسارگسیختگی در اوج؛ از طرفی وجدان بیدار جامعه بشری چه درعرصه تمایل به معنویت و چه در آزادی به شدت رو به افزایش است. چنین امری سبب کنش و واکنش دو جبهه جامعه بشری بایکدیگر شده و جهان نوینی را که منتظرش بودیم در حال رخ نمایان شدن است. ماکجای این واقعه ایستاده‌ایم @HOWZAVIAN
خوب و خوب‌تر ✍️محمد دهقانی شورکی «به نزدیک شده‌ایم»، معانی زیادی دارد، ابعاد متعددی دارد و جلوه‌های گسترده‌ای داشته و پیدا خواهد کرد. یک جلوه از آن به قله نزدیک شدن این است که جبهه‌ی این روزها دارد بین خوب و خوبتر انتخاب می‌کند، بین تئوری گرایی و عملگرایی انتخاب می کند، بین این‌که تیم اجرایی داشتن بهتر است یا عقبه ی فکری! این کجا و آن رأی دادن‌های گتره ای، قبیله‌ای و احساسی و مصلحتی کجا! این خود یک است... @HOWZAVIAN