eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
589 ویدیو
367 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترویج بالای منبرقنبریان مدارس خصوصی و سیفون! 🔻شباهت ایندو به این است که برای رد شدن از گیر کنکور، کاسبان کنکوری قرار داده شده که درآمدی برابر با یک سوم درآمد نفتی کشور دارند(و البته ۶۰۰۰میلیارد تومان معافیت مالیاتی!) مدارس خصوصی اقلا می تواند ۱۸درصد، بچه پولدارهای نه حتما با استعداد را از این سد رد کند و برترین های کنکور کند! 〽️اما فرق خصوصی شدن آموزش با سیفون در دستشویی پولدارها، این است که سیفون آنها فقط روی آفتابه فقرا را کم می کند ولی دیگر موجب تبعیض بین نسلی و تبدیل ثروت به قدرت نمیشود؛ لکن خصوصی شدن آموزش میشود! ⚠️وقتی فقط ۵درصد برترین های کنکور از مدارس دولتی است، یعنی ثروت می تواند تولید علم و بعد قدرت سیاسی کند کاری که از سیفون بر نمی آید. بابای پولدار،فردا بچه ای با رزومه علمی و پس فردا مدیر ارشد دولتی دارد! پس جای سیفون چرا روی مدرسه خصوصی سرمایه گذاری نکند؟! ♦️بنظر آقازاده فقط با ۶۰۰۰میلیارد معافیت مالیاتی کاسبان خصوصی کنکور چند مدرسه میشود زد؟!حقوق چند معلم را میشود داد؟!چقدر برای آموزش مطلوب رایگان کم داریم؟! ♨️آقازاده خانواده انقلابی خبر دارد اولین بار در سال۱۳۴۵ سندی ازسوی دفتر برنامه وبودجه شاه تحت عنوان "مساله واگذاری امور فرهنگی به مردم" منتشر شد که در آن قید شد:مدارس خصوصی آنچنان بایدگسترش یابد که تمام فرزندان طبقات مرفه به اینگونه مدارس دسترسی داشته باشند! البته در همان حکومت جور پهلوی،سال۵۳جلوی آن گرفته شد وبعد از انقلاب(بعد سال۶۷)به همت پدران و پدر بزرگان انقلابی مثل شما دوباره بازتولید شد و این شبها از منبرحسینی برای آن پینه دوزی میشود!
کشکول ناب حوزوی
❌ترویج #نئولیبرالیسم بالای منبر ✍قنبریان مدارس خصوصی و سیفون! 🔻شباهت ایندو به این است که برای رد ش
716250881_-212077.pdf
628.2K
📎پیوست یادداشت مدارس خصوصی و سیفون/ جهت مطالعه بیشتر 📚 خصوصی سازی آموزش در کشورهای در حال توسعه - شواهد و پیامدها 🔻 در این گزارش یافته‌های کلیدی تحقیقات تجربی در موضوع تأثیرات شیوه‌های خاص خصوصی‌سازی مدارس به ویژه در کشورهای در حال توسعه مروری شده است. 📎مطالب مرتبط: 🔺آقای روحانی، کالایی کردن آموزش خلاف شرع است!👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/678 🔺مدارس پولی و تداوم بین نسلی تبعیض!👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1189 🔺پارادکس پول و آموزش!👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1190 🚫تذکر: مقایسه مدرسه خصوصی و سیفون از بیان سخنران محترم (سیدمحمدحسین میرلوحی) گرفته و تعقیب شده و خدای نکرده قصد اسائه ادب و توهین به هیچکس نیست! ✍حجت الاسلام محسن ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥بوی بهشت در رمضان! 🎤آیت الله اسماعیل پور قمشه ای : اگر در ماه رمضان در اعمال و مقدماتش اخلاص باشد ، نفس انسان به واسطه شب زنده داری و یا الله گفتن و...عروج می کند تا بتواند بوی بهشت را بشنود اگرانسان جدیت کند و در تمام اعمالش مخلص باشد و شیطان او را فریب ندهد ممکن است در شبهای قدر که بیداری می کشد بین نماز صبح و در مطلع الفجر بوی بهشت را بشنود که روح افزاست جلسه آخر سال تحصیلی درروز ۱۳۹۳/۳/۲۱ 📚کتاب حکمت های فقهانه ص۷۴ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
Mafhoum-e Doaa_HajSheikh AliAgha Najafi.m4a
5.09M
🔺️”معنا و حقیقت دعا” 🎤گزیده ای از سخنان ”مرحوم آیت الله حاج شیخ علی آقا نجفی کاشانی” 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥معرفی برخی از منابع بلاغت کاربردی ۱.مفصل شرح مطول ، استاد حجت هاشمی خراسانی ۲.آیین بلاغت ، استاد احمد امین شیرازی ۳.کرانه ها ، مرحوم استاد حسن عرفان ۴.معناشناسی بلاغی قرآن ، استاد عشایری منفرد. ۵.ترجمان البلاغه ، اولین اثر در بلاغت فارسی ، محمد بن عمر رادویانی قرن ۵ ۶.اصول علم بلاغت ، استاد غلامحسین رضانژاد که به تازگی مرحوم شدند. ۷.اسالیب بیانی قرآن کریم ، استاد عزت الله مولایی نیا ۸.بلاغت تطبیقی ، غلامرضا کریمی فرد ۹.الراح القراح ، فیلسوف و ادیب شهیر مرحوم ملاهادی سبزواری ۱۰.دلیل الجواهر، ترجمه و توضیح تمرین های جواهر البلاغه هاشمی ، محمود خرسندی ۱۱.معانی بیان ، غلامحسین آهنی ۱۲.بیان و معانی ، سیروس شمیسا ۱۳.جلوه های بلاغت در نهج البلاغه ، دکتر محمد خاقانی ۱۴.علوم بلاغی و زیبایی شناختی قرآن ۲ جلد، دکتر حسن خرقانی ۱۵.حافظ از دیدگاه فنون بلاغی ، محمود گودرزی ۱۶.شرح سودی بر دیوان حافظ ، محمد سودی بنسوی ترجمه عصمت ستار زاده ۱۷.شرح گلستان ، محمد خزائلی ۱۸.بلاغت از دیدگاه روانشناسی ، حسین چاووشی ۱۹.پژوهشی در جلوه های هنری داستان های قرآن ، محمود بستانی ترجمه دانش ۲۰.نگاهی تازه به بدیع ، سیروس شمیسا ۲۱. اسالیب المعانی و البیان و البدیع فی القرآن در سه جلد منبع 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥اطلاعیه جلسات شبهای ماه رمضان برخی از علما، خصوصا علمای تهران را معرفی کردیم تهران بحمدلله جلسات شبانه ماه رمضانی متعددی دارد که ما برخیش را معرفی کردیم اما در قم با وجود این همه مدارس و دفاتر و موسسات و بیوت ، جز چند جلسه خاص، جلسه علمایی دیگری پیدا نکردیم اگر کسی جلسات دیگری را میشناسد که معرفی نکردیم به ما اطلاع دهد. خصوصا قم👇 @Kashkoolenab
💥جلسات شبهای ماه رمضان آیت الله در تهران🌙 امام محمد باقر علیه‌السلام: (لِكُلِّ شَيْءٍ رَبِيعٌ وَرَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ). برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است. سلسله جلسات تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم، طبق سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان هر شب (از پنجشنبه ۳ فروردین) ساعت ٢٣:۰۰ به همراه ذکر توسل به ائمه معصومین علیهم‌السلام در دفتر حضرت آیت‌الله‌ سید محمدتقی مدرسی در تهران برقرار است. در دهه اول ماه مبارک، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن مدرسی و در دهه دوم و سوم ماه مبارک رمضان، حضرت آیت‌الله‌ سید محمدتقی مدرسی به تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم می‌پردازند. ضمنا طبقه فوقانی دفتر ‌جهت حضور خواهران در جلسات مهیا شده است. آدرس: تهران ـ خیابان پانزده خرداد شرقی ـ کوچه امام‌زاده یحیی ـ کوچه شهید تین‌نژاد ـ دفتر حضرت آیت‌الله‌ مدرسی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺️دروس آیت الله شیخ هادی نجفی در ماه مبارک رمضان: ۱- تفسیر قرآن کریم جزء ۳۰ بعد از نماز ظهر مسجد نو بازار اصفهان ۲- فقه کتاب الصوم - السادس من المفطرات ساعت ۱۰ شب بر روی اسکایپ👇 https://join.skype.com/H3pBfQJqSIZM 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ماجرای درس تفسیر مرحوم علامه و مرحوم آیت الله و واکنش عجیب برخی طلاب 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥فلسفه اسلامی اصالت دارد 🎤 استاد منوچهر #صدوقی_سها : 🔹اولین کسی که حصار مستشرقین را شکانده است در
دگرگونی_بنیادی_فلسفه_یونان_در_برخورد_با_شیوه_اندیشه_اسلامی.PDF
16.08M
📚 "دگرگونی بنیادی فلسفه یونان در برخورد با شیوه اندیشه اسلامی" ✍استاد عبدالجواد (ره) مترجم: محمدباقر تلغری زاده 🔸️ این کتاب رساله استادی مرحوم استاد دکتر عبدالجواد فلاطوری است که در سال ۱۹۷۳ میلادی برای احراز مقام استادی تسلیم دانشکده فلسفه دانشگاه کلن آلمان شده است. 🔹️موضوع این رساله، بررسی و ریشه یابی علل دگرگونی فلسفه یونانی پس از ورود آن به عالم اسلامی است. در این رساله کوشش شده است تا با مبنا قرار دادن موارد عینی در فلسفه اسلامی که همگی از جمله مصادیق دگرگردانی فلسفه یونانی است، زمینه پیدایش آنها را ریشه یابی کرده و راه را برای توصیفی مبتنی بر تاریخ سیر تحول هموار کند. این کتاب چند سالیه تجدید چاپ نشده و بسیار نایاب است. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺‏‏بعضی به حافظه اعتماد کردند و به اشتباه افتادند‏! ✍آیت اللّه‌ سید عباس خاتم یزدی(ره): (ره) می گفتند به حافظه اکتفا نکنید یعنی مغرور به حافظه نباشید. مثلاً مرحوم‏‏ ‏‏‏‎ ‎‏چون حافظه اش خوب بود به علت همین از حفظ بودن خیلی جاها از حیث روایت‏‎ ‎‏از حیث مطلب اشتباه کرده؛ در این صورت می گفت مراجعه کنید به‏‏ ‏‏اصولش‏‎ ‎‏مراجعه کنید در وسائل؛ مثلاً فرض بگیرید صاحب جواهر گفت این روایت در‏‎ ‎‏وسائل است شما مراجعه کن به وسائل؛ وسائل گفت من از گرفتم از تهذیب‏‎ ‎‏گرفتم از استبصار گرفتم باز مراجعه کن به آنجا تا به اصلش برسی تا ببینی‏‏ ‏‏درست‏‎ ‎‏است. از این قبیل شاهد هم زیاد می آورد که اینجا اشتباه کرده زیرا که مغرور به‏ حافظه شده بودند و به حافظه خودشان اعتماد کردند، لذا در اشتباه افتادند و بعد می بینی مطالب فقهی هم که دنبالش می آید روی همان اشتباه نقل شده است.‏‎‎ 📚کتاب سلسلۀ موی دوست ، صفحه 80 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
نقد فلسفه کانت استاد علوی سرشکی .pdf
6.15M
📕 "نقد و بررسی فلسفه کانت در تئوری شناخت و ما بعد الطبیعه" ✍استاد سید محمدرضا علوی سرشکی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
از راست: استاد علی آیت الله شاهرودی حجت الاسلام سید حمیدرضا حسنی و برخی از مسئولین انتشارات کتاب طه و.. ۵/۱۱/۹۶ در منزل حضرت استاد علی عابدی شاهرودی (فیلسوف نوآور شهرت گریز ، ساکن قم) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
صوت کامل نشست شکاف نسلی.mp3
42.3M
💥نشست علمی شکاف نسلی در زیست بوم فضای مجازی 🎤 حجت الاسلام دکتر محسن انبیائی و حجت الاسلام ابراهیم اخوی 🔸دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🎥فیلم جلسه ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥علنى كردنِ‌ خوبيها ✍حجت الاسلام محسن قرائتی: با اينكه كار خير هر چه مخفى تر باشد، پاداش آن بيشتر است، ولى گاهى بايد براى رضاى خدا كارهاى خير را علنى كرد؛ البته حساب تظاهر به خوبيها براى خدا، از ريا و خودنمايى جداست. اگر مى‌بينيم گناه علنى كيفر بيشترى دارد، براى آن است كه جامعه را براى فساد آماده مى‌كند. اگر مى‌بينيم كه نماز جماعت و تظاهر به خير اجر بيشترى دارد، به خاطر همين زمينه سازيهاست. روزه گرفتن در ماه رمضان از غير ماه رمضان آسانتر است و اين به خاطر فضايى است كه در ماه رمضان به وجود مى‌آيد. در قرآن از ما نورهاى دسته جمعى كه ارتش اسلام انجام مى‌دهد. و از اين طريق دشمن را مرعوب مى‌كند، با تظاهر قدرت، ارعاب دشمن مى‌كند، به عمل صالح تعبير شده است. (١) اكنون كه افراد فاسد، گناه خود را علنى انجام مى‌دهند، چرا اهل ايمان كارهاى خود را مخفى مى‌كنند؟ زنان بى‌حجاب خود را در خيابانها به نمايش مى‌گذارند؛ اما زنان با حجاب در مساجد بزرگ كنار خيابان، پشت ديوارهاى ضخيم و دور از چشم مردم به عبادت مى‌ايستند. بايد خوبيها در معرض ديد قرار گيرد تا فضاى جامعه، فضاى معروف شود. (۱) توبه ۱۲۰ 📚کتاب امر به معروف و نهی از منکر ، ص۲۳۶ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
4_5972018511734637151.mp3
12.52M
🔺نقد معارضه با قرآن با کتابی به نام "فرقان الحق" 🎤حجت الاسلام دکتر محمد جعفری ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥سوالات دکتر ایتالیایی! ✍آیت الله سید (ره): در سفری که به اتریش رفته بودم، به فردی برخورد کردم که ایتالیائی و دکتر در حقوق بود. ایشان، توسط مترجم از من پرسید: «چند تا سوال دارم اجازه می‌دهید مطرح کنم.» گفتم: بفرمایید. پرسید: «چرا در قرآن، تناقض وجود دارد؟» مقصودش، دو آیه از سوره بقره بود که در یکی از آن آیات، خداوند می‌فرماید: «ان الدین عندالله الاسلام» تنها دین پذیرفته شده در پیشگاه خداوند، اسلام است. در آیه دیگر می‌فرماید: «ان الذین آمنوا و الذین هادو و النصاری و الصابئین مَن آمن بالله و الیوم الاخر و عمل صالحاً فلهم اجرهم عند ربهم و لاخوف علیهم و لاهم یحزنون.» کسانی که ایمان آوردند و کسانی که یهودی شدند و مسیحیان و صابئان، هر آن کس که به خدا و آخرت ایمان آورد وکار شایسته کرد، پس مزدشان را نزد پروردگارشان دارند و نه ترسی برایشان هست و نه آنان اندوه خوردند. در پاسخ گفتم: اسلام، در آیه اول، به معنای تسلیم و این، روح همه ادیان الهی است. لذا در قرآن، همه جا، تعبیر به دین شده است، نه ادیان. چون حقیقت دین توحید، یکی بیش نیست آن هم تسلیم. در آیه دوم، می‌گوید: آنهایی که یهودی بودند و یا … نه این که الان هم یهودی هستند. جوابهای دیگری هم دارم. همچنین، درباره قطع دست در اسلام، معترض بود و گفت: «این با قوانین روز، سازگار نیست. باید علمای اسلام، قوانین جزایی اسلام را با قوانین روز منطبق کنند.» در پاسخ گفتم: قوانین جزایی اسلام، خیلی مترقی و پیشرفته است. من این را ثابت می‌کنم. در خصوص قطع دست دزد، این را باید بدانید که اسلام، دوازده شرط قرار داده که در صورت رعایت این دوازده شرط و یا اجتماع این شرائط، دست دزد باید قطع شود و اجتماع تمام این شرایط، نادر است. گفتم: به طور کلی قوانین جزایی اسلام، در محیط اسلامی اجرا می‌شود. یعنی در محیطی که برای همگان کار هست، عدالت برقرار است و … در چنین محیطی اگر کسی خلافی انجام دهد، مجازات مقرر درباره او اجرا می‌شود. در صورت اضطرار این حدّ اجرا نمی‌شود. گفتم شاهدی دارم بر این که در اجرای قوانین جزایی اسلام، مسأله اسلامی بودن محیط شرط است و باید مورد توجه قرار بگیرد. در بحار‌الانوار، چاپ قدیم، ج ۱۲ و چاپ جدید، ج ۴۹/۲۸، در روایتی چنین آمده است: «کسی را آوردند پیش مأمون و گفتند: دزدی کرده است. مأمون سوال کرد: چرا دزدی کرده‌ای؟ گفت: چون حقم را ندادی، ناچار شدم دزدی کنم! مأمون : چه حقی؟ گفت: من ابن سبیل هستم و خداوند هم در خمس و هم در فیئ برای من حقی قرار داده است. مأمون خواست بر او حدّ جاری کند. گفت: باید بر تو حدّ جاری شود که سزاوارتری! مأمون رو کرد به امام رضا (ع) و گفت: چه می‌گوید؟ حضرت فرمود: حجت دارد. حرفش منطقی و از روی دلیل است. مأمون، ناراحت شد، به طوری که مجلس را ترک کرد.» راوی می‌گوید: «این موضع‌گیری امام، سبب گردید که مأمون، آن حضرت را به قتل برساند.» این روایت، نشان می‌دهد که اگر دزدی از روی ناچاری و اضطرار باشد، موجب حدّ نمی‌شود. گفتم: حالا به نظر شما اگر کسی در محیطی که عدالت در آن هست، کار هست و … دست به دزدی بزند و هیچ‌گونه اضطرار و ناچاری هم نداشته باشد، این چنین مجازاتی برای او درست نیست؟ گفت: چرا، درست است. بعد شعر ابوالعلای معرّی را برایش خواندم که می‌گوید: «ید بخمس مأیین عسجد و دیت ما بالها قطعت فی ربع دینار.» دستی را اگر کسی ببرد، باید پانصد مثقال طلا بدهد. آن وقت همین دست اگر ربع دینار طلا بدزدد، باید او را برید. در جواب وی گفته شده است: عزالامانه اغلاها و ارخصها ذل الخیانه فافهم حکمه الباری دستی که ارزش دارد، دست امانت است. و اگر دست خیانت شد، آن ارزش را ندارد. به هر حال، اگر طلبه بداند خیلی می‌تواند حوزه تبلیغی‌اش را گسترش بدهد. 🌐 منبع 👉 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥تدریس کتاب باب حادی عشر (کتابی به قلم علامه در کلام اسلامی) توسط خمینی (ره) 📚علامه سید مرتضی ره، چهره های ماندگار، ص۱۲ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟠 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📙 #مقاله روش استنباط نظريه اقتصادی از كتاب و سنت ✍ استاد سید محمدکاظم رجایی و استاد مهدی خطیبی 💧چک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 استاد علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفولی در مساله استاد علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی مطالبی پیرامون اقتصاد اسلامی مطرح کرده بود که واکنش‌هایی در حوزه علمیه داشت که از جمله حجت الاسلام بود که سخنان استاد علوی بروجردی را رد و از وی درخواست گفت‌وگو و مناظره علمی نموده بود که این مناظره برگزار شد. 🎥 فیلم کامل مناظره 👉 🗓 متن کامل این گفت‌وگو ✍پ.ن: با توجه به اظهارات عجیبی که اخیرا دوباره استاد علوی بروجردی درباره مساله اقتصاد اسلامی مطرح کردند مشاهده این مناظره ضروریست، تا مشخص شود که این سخنان چقدر مایه علمی دارد و اینکه خود ایشان در مناظره ای که داشتند این حرفها را نقد کرده بودند! ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥حرام است نام مرا بالای منبر ببرید! مرحوم آیت‌الله محمدهادی بارها قبل از اعزام طلاب جهت تبلیغ می فرمودند: هر کجا رفتید از مردم آن منطقه بپرسید: از کدام مرجع,تقلید می کنید؟ بعد رساله همان آقا را بگیرید و بر اساس فتاوایِ همان مرجع تقلید مسائل شرعی را برای مردم بیان کنید! حرام است بر شما که نام مرا بر منبر ببرید و مرجعیت مرا تبلیغ و ترویج کنید! مرجع تقلیدِ مردم در هر منطقه ، محترم است. اگر مرجعِ دیگری معرفی شود ، قداستِ روحانیت شکسته می شود و اگر قداستِ روحانیت شکسته شد، مصیبت درست می شود. اگر مقلدانِ مرجعی خواستند از مرجع تقلید خودشان برگردند و از شما رساله مرا خواستند به آن ها ندهید! ایشان اصلا راضی نبودند که نامی از ایشان برده شود و مقلدانِ مرجعِ دیگری را ، مقلدِ ایشان کنیم. این حرکت در نگاه ایشان ، با کیان روحانیت سازگار نبود به همین خاطر می فرمودند: حرام است که نامی از من ببرید 📚مجموعه مصاحبه ها درباره آیت‌الله العظمی میلانی ، ص233 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥فتوای حضرت آیت الله به رای آری به جمهوری اسلامی 💎مرحوم آیت الله خویی در تاریخ 7 فروردین 1358، سه روز قبل از آغاز همه پرسی نظام جمهوری اسلامی، ضمن نامه ای فتوای خود مبنی بر رای آری به جمهوری اسلامی را صادر کردند. 🔻متن نامه ایشان: شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور ایران در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت شیعه اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. ۹۹/۴/۲۸هجری (مطابق با ۷ فروردین ۱۳۵۸) ابوالقاسم الموسوی الخوئی 🌐 http://www.psri.ir/?id=hlqey8dx 🟢کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
💥اشعار منسوب به امیرالمومنین (ع) ✍علامه (ره): این جانب، اکثر اشعار دیوان منسوب به امیر(ع) را از دیگران یافته ام و همه را با ذکر مآخذ و مصادر، در تکملة منهاج البراعة آورده ام. بسیاری از اشعار دیوان، بیان روایات مروی از آن جناب است که دیگران به نظم درآورده اند و چون مضمون آنها از امیر است، اشعار را به آن حضرت نسبت داده اند؛ مثل ابیات: «یا حارِ هَمْدانَ مَن یَمُتْ یَرَنی...» که سید حمیری، قول امیر به حارث همْدانی را به نظم آورده است. و اصل خبر را شیخ مفید در مجلس اوّل الأمالی خود، نقل کرده است و پس از نقل خبر، گفته: «قال جمیل بن صالح: و أنشدنی أبوهاشم السید الحمیری...» و از آن جمله است اشعار بسیاری در دیوان که نصایح امام به فرزندانش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است که وصایای آن جناب را به سبطین به نظم در آورده اند و از این رو؛ اشعار به خود آن حضرت انتساب داده شده است. علاوه این که سبک اشعار از حیث بلاغت و فصاحت، نسبت به دیگر کلمات امیر (چون خطب و رسائل و حکم و نهج و غیر آن)، بسیار متفاوت است و سست به نظر می آید. ظاهراً باید گفت: رجزهایی که از آن حضرت نقل شده است، اسناد آنها به آن جناب، خالی از قوّت نیست که سیرت ابطال عرب در میدان مبارزه این بود. بسیاری از اشعار «علی بن ابی طالب قَیرَوانی» نیز به آن جناب نسبت داده شده که اشتراک در اسم، موجب این اشتباه شده است. 📚حسن زاده آملی، حسن، انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه، ص 21 – 22، تهران، نشر الف لام میم، چاپ اول، 1383ش. ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
يکى از دوستان نقل مى‌کرد: «با چند نفر از رفقاى خوش‌ذوق در پاريس به ديدن موزه‌ها رفته بوديم. در يکى از سالن‌ها هنگامى که مأمورين متوجه ما نبودند، يکى از تابلوها را سروته کرديم و خودمان نيز در برابر آن به اظهار شگفتى ايستاديم که «به‌به! به‌به! نگاه کنيد» مردم هم جمع شده بودند و با خيرگى به تابلو مى‌نگريستند و در اصول آن اثر هنرى (معکوس)! به يکديگر توضيحات مى‌دادند! اکنون نيز در غرب، هنر را براى شگفتى و تنوع و برهم زدن يکنواختى زندگى مى‌خواهند، نه براى اينکه چه تأثيرى در حيات معقول انسان‌ها دارا مى‌باشد! من در نوشته‌هاى بعضى از غربى‌ها ديده‌ام که ملاک عظمت و ارزش هنر را در ميزان جلب شگفتى مردم ديده‌اند، اما اينکه حقيقت چيست و هنر چگونه مى‌تواند انسان‌ها را در طريق دست يافتن به حيات معقول يارى دهد، امرى است که مورد غفلت قرار گرفته است … بالأخره شير پاک خورده‌اى از تماشاگرانِ آن تابلوى وارونه که آدم هوشيارى بود، بعد از کمى تأمل گفت: مثل اينکه تابلو را وارونه کرده‌اند! تابلو را برگرداندند و ما هم در رفتيم! آرى، در طول تاريخ، اين شير پاک خورده‌ها موانع خوبى در برابر فريفته شدن مردم به شگفتى‌هاى بى‌اساس مى‌باشند. ✍علامه محمدتقی (ره) 📕زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام، ص ۱۰۴ 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
برهان علیت و شبهات فلسفه غرب.pdf
411.9K
📙 برهان علیت و شبهات فلسفه غرب ✍استاد حمیدرضا ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab