eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
613 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍🔺نقدی بر برنامه‌ی زندگی پس از زندگی یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای بشر، اطلاع از وضعیت زندگی پس از مرگ است. ضمن این‌که شنیدن تجربه‌ی کسانی که سکرات مرگ دیده‌اند، تأثیر زیادی روی انسان دارد و ایمان را تقویت می‌کند. اما آفات اینجور مباحث چیست؟ وقتی باب این را باز می‌کنیم که ادعاهای افرادی را که راهی برای اثبات یا رد آن نداریم، اما به‌خاطر این‌که اعتقادات ما را تقویت می‌کند می‌پذیریم و نشر می‌دهیم، و می‌خواهیم که جامعه هم به آن اعتماد کند، در واقع این فرصت را برای شیادان و مخالفان هم ایجاد کرده‌ایم! مثلا اگر BBC آمد و برنامه‌ی مشابهی ساخت و عده‌ای را آورد که مدعی این تجربه هستند و آن‌ها گفتند که در تجربه‌شان دیدند که نماز و روزه و دستورات اسلام مانع رشد آن‌ها شده است، چگونه می‌شود گفت که حرف آن‌ها غلط است اما حرف این‌ها درست است؟ اسلام دین یقین است، یقینی که از راه عقل و نقل معتبر باید به‌دست آورد؛ اسلام، ایمان از راه‌های غیر معتبر را جایز نمی‌داند؛ اسلام بر پایه‌ی ظن و گمان یا خواب و شهود ساخته نمی‌شود، اینکه عده‌ای مدعی تجربه‌ی خاصی از مرگ هستند، یک تجربه‌ی شخصی است که برای دیگران حجت نمی‌شود و نباید بشود، حجت‌های مشروع در دین مشخص شده‌اند. برای شناخت حقایق پس از مرگ و ربط آن با اعمال ما در این دنیا باید به آیات و روایات رجوع کنیم نه تجربه‌ی مرگ یا خواب افراد. این تجربه‌ها نهایتاً می‌توانند به‌عنوان مؤیّد[تایید کننده] اصل وجود حیات پس از مرگ استفاده شوند بدون اعتبار جزئیات. ضمن این‌که: ۱- آیا ممکن نیست عده‌ای برای جلب توجه، در آنچه دیده‌اند اغراق کنند یا اساساً بر اساس شنیده‌ها از دیگران، یک داستان بسازند؟ چگونه قابل راستی آزمایی است؟ ۲- به فرض راستگویی، چه کسی تشخیص ‌می‌دهد تجربه بوده یا شهود یا خواب یا چیز دیگر؟ الهی بوده یا شیطانی؟ حتی مکاشفات اهل معنا گاهی شیطانی است و فقط اهل فن می‌توانند آن را تشخیص دهند. باید عقلانیت را در جامعه رشد بدهیم تا راه نفوذ شیاطین را ببندیم؛ این برنامه‌ها هرچند در کوتاه مدت بر افزایش ایمان مردم مؤثرند، اما می‌توانند مردم را به سمت خرافات و دوری از عقلانیت و نیز پیروی از مدعیان دروغین سوق دهند. پ.ن: این برنامه‌ی تلویزیونی، گفتگو با کسانی است که مدعی هستند تجربه‌ی پس از مرگ داشته‌اند و زنده شده‌اند. پ.ن۲: باید در این برنامه به این مساله توجه داد که این مشاهدات وحی الهی نیست و اگر این اظهارات با قرآن و سخن اهلبیت علیهم السلام مطابقت داشت مورد تایید خواهد بود. پ.ن۳: با تشکر از این برنامه که مساله توجه به مرگ و جهان پس از مرگ و لزوم توجه و عمل به اخلاق و احکام دینی را در بین بسیاری از مردم مورد تاکید قرار می دهد. 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
27.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥سوال جنجالی ملاصدرا در جلسه درس تفسیر پاسخ سوال 👉 ✂️بخشی از سریال روشن تر از خاموشی(زندگینامه ) 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
20.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخ ملاصدرا به سوال جنجالی خود ✂️بخشی از سریال روشن تر از خاموشی(زندگینامه ) پاسخی دیگر👉 🌷 کشکول ناب حوزوی 🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
‍ ‍🔺نقدی بر برنامه‌ی زندگی پس از زندگی یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای بشر، اطلاع از وضعیت زندگی پس ا
بررسی چیستی تجربه نزدیک به مرگ و نقد دیدگاه های متناظر با آن.pdf
251.2K
📕 "بررسی چیستی تجربه نزدیک به مرگ و نقد دیدگاه های متناظر با آن" 💦چکیده تاکنون تبیین های متعددی ازسوی دانشمندان و محققان در حوزه های مختلف علمی برای پدیده «تجربه نزدیک به مرگ» که دارای عناصر و مؤلفه های تقریباً مشابهی در سرتاسر جهان می باشد، ارائه شده است. با وجود تلاش ها و پژوهش های علمی انجام شده در خصوص تبیین ماهیت «تجربه نزدیک به مرگ»، انتقادات متعدد علمی و الهیاتی به این پدیده وارد شده است. در این مقاله نخست به بیان چیستی «تجربه نزدیک به مرگ»، ویژگی ها و تأثیرات تجربه بر زندگی بعدی تجربه گران پرداخته و در نهایت دیدگاه های منتقدان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نتیجه بررسی های انجام شده، حاکی از این است که پدیده مذکور را می توان سفری روحانی به جهان مافوق ماده دانست که با استناد به شباهت بین تجربه نزدیک به مرگ و دیدگاه ادیان ابراهیمی و الهیات اسلامی، وجود روح و حیات پس از مرگ به صورت تجربی و نسبی، اثبات می شود. 🗃اندیشه نوین دینی سال دهم پاییز ۱۳۹۳ شماره ۳۸ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 اگر فلسفه را شما از قم بردارید کسانی در جاهای دیگر، متصدی تبیین فلسفه و تدریس فلسفه می شوند که اهلیت و صلاحیت این کار را ندارد کما اینکه الان می بینیم بعضی از افرادی که در غیر قم بعنوان فلسفه دان شناخته و مـطرح می شوند اطلاعـاتشان از فلــسفه سطـحی اسـت نه اینکه اطلاعات ندارند اما اطلاعـاتشان عمیـق نیست سطحی است.... @mizan_alhekmah 🌺
کشکول ناب حوزوی
‍ ‍🔺نقدی بر برنامه‌ی زندگی پس از زندگی یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای بشر، اطلاع از وضعیت زندگی پس ا
تناسخ و مسئله تجربه های نزدیک به مرگ .pdf
373.8K
📕 "تناسخ و مسئله تجربه های نزدیک به مرگ" امروزه اندیشمندان در مواجهه با مسئله تناسخ، رویکرد بسیار متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده اند، شاید تا یک صد سال پیش، بسیاری از مسائل از جمله تناسخ با رویکردی کاملاً عقلی و استدلالی بحث و بررسی می شد؛ ولی انسان امروزی در رویارویی با این مسئله رویکرد تجربی و پسینی را پیشه خود کرده است. یکی از این موارد «تجربه نزدیک به مرگ» یا «Near death experience» است که به اختصار NDE خوانده می شود. گروهی مدعی آنند که هنگام قرار گرفتن در آستانه مرگ بالینی، رخدادها و اتفاقات زیادی را مشاهده کرده اند، دیدن زندگی های متوالی گذشته یکی از مشاهداتی است که توسط این دسته از تجربه گران NDE بازگو و از سوی برخی روانشناسان به عنوان دلیلی بر اثبات تناسخ قلمداد شده است. سؤال اصلی تحقیق این خواهد بود که آیا تجربه های گزارش شده، توان اثبات تناسخ را دارد؟ با بررسی گزارش های این تجربه گران بر اساس روش کتابخانه ای و تحلیل های ارائه شده از سوی روانشناسان، این فرضیه به اثبات می رسد که اگر اصل وقوع تجربه نزدیک به مرگ را هم بپذیریم، بسیاری از جزییات آن، از جمله اثبات زندگی های متوالی بر اساس NDE پذیرفتنی نخواهد بود و این تجربه ها از اثبات آموزه تناسخ عاجز هستند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
خاطره ای از آیت الله بروجردی.mp3
1.16M
💥خاطره ای از حضرت آیت الله و حکیم میرزا جهانگیرخان قشقایی 🎤آیت الله (ره) به زبان ترکی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
1_1001553188.pdf
198.5K
📚 فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای این کتاب در هشت فصل است. فایل پی دی اف فصل اول بخش هفتم؛ مربوط به پاسخ شبهات مربوطه است. @Kashkolenab 🌹 •┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••
💥مناظره جالب آلوسی و مظفر! 🔹 در بغداد مجلس مناظره‌ای بین علمای فرقه‌های اسلامی تشکیل دادند، از علمای عامه آلوسی[محمود شوری آلوسی]، عالم بزرگ سنی‌ها، و از علمای شیعه مرحوم [شیخ محمدحسن] مظفر [برادر صاحب المنطق] در مجلسی حضور داشتند. آلوسی به نمایندگی از عامه رو کرد به شیخ مظفر و گفت: «شیخنا، مسألةٌ.»؛ اجازه می‌دهید سؤال کنم؟ 🔸 مرحوم مظفر فرمود: سؤال کن. آلوسی پرسید: «ما تقولون في أمر النبي - صل الله علیه و آله و سلّم - أبابکر بالصلاة بالقوم؟»؛ درباره دستور پیامبر اکرم - صل الله علیه و آله و سلم - به ابوبکر که به جای خود برای مردم نماز جماعت بخواند چیست؟ اگر مرحوم مظفر در جواب می‌گفت: سند این سخن ضعیف است، یا دلالت بر خلافت ندارد، از هر جهت آلوسی او را می‌پیچاند و بالاخره جواب روشن نمی‌شد، و به نظر می‌رسید که حق با آن‌ها است؛ ولی مرحوم مظفر بدون تأمل فرمود: «إن الرجل لیهجر»؛ قطعاً این مرد هذیان می‌گوید! واقعاً این جواب درجا معجزه است؛ آلوسی نتوانست نفس بکشد و حرفی بزند، لذا خاموش شد و با همین سؤال و جواب، ختم جلسه اعلام شد! 📚در محضر آیت‌الله العظمی ، محمدتقی رخشاد، جلد سوم، صفحه 141 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نقد ریچارد داوکینز 🎤استاد حمیدرضا #شاکرین داوکینز(مروج آتئیسم) حِسگراست بخاطر همین به فرا حسی بو
بررسی انتقادی اشکالات داوکینز بر خداباوری - استاد شاکرین .pdf
295.1K
📕 "بررسی انتقادی اشکالات داوکینز بر خداباوری" ✍استاد حمیدرضا 💧چکیده داوکینز، زیست شناس فرگشتی معاصر و از پیشرانان الحاد جدید، ضمن ایمان عمیق به نظریه فرگشتی داروین و ارائه خوانشی الحادی از آن؛ بخشی از همت خود را مصروف ارائه اشکالات گوناگونی در برابر اعتقاد به وجود خدا کرده است. مساله تحقیق پیش رو آن است که این اشکالات را بررسیده و به سنجش گذارد. در این بررسی به لحاظ گردآوری از روش کتابخانه ای، اسنادی سود جسته و به لحاظ مقام داوری از روش تحلیلی بهره خواهیم برد. دستاورد تحقیق نشان می دهد که در همه این ایرادات بر خطا بوده، گرفتار مغالطات عدیده ای شده است و برخلاف پندار وی، باورداشت خدای متعالی بهترین تبیین خردپذیر جهان است. 💠کشکول ناب حوزوی👇 🔴 @kashkolenab
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥می‌ترسم فلسفه ما از بین برود | فلسفه از ایران آغاز شد، نه یونان 🎤آیت‌الله سیدحسن سعادت (ره): 🔸سفارشم به همه این است: را از دست ندهید. بنای فلسفه سینوی، تعقل محض است. ریشه فلسفه در شرق و ایران بوده، نه در یونان. 🔹شیخ‌الرئیس []کتابی به نام «انصاف» نوشته که بین حکمت مشرقیه و غیرمشرقیه قضاوت کرده، اما متاسفانه این کتاب در حمله سلطان محمود غزنوی به اصفهان از بین رفت و شیخ فرمود: دیگر فرصت ندارم آن کتاب را تجدید کنم. 🔸آقای فروزانفر به درستی می‌گفت: «می‌ترسم که یک روزی چنان این از میان برود که ما ناچار شویم به جای تدریس اشارات و شفا، از مستشرقین اروپایی استفاده کنیم.» خدا آن روز را نیاورد، اما نگرانیم. مجله عصراندیشه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ✍پ.ن: در این کلیپ عکسهایی از آیت الله سید محمد قائم مقامی هم به جهت شباهت ایشان با آیت الله مصطفوی اشتباها گنجانده شده 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️چرا باید بازار سکه داشته باشیم؟! کجای دنیا اینگونه هست که ما انجام می دهیم؟! 🎙سخنران: پروفسور مسعود درخشان 📌بخشی از نشست اصلاحات ساختاری در نظام بانکی کشور، با حضور کارشناسان، مدیران و صاحبنظران بانکی @jebhetse