دربارهخلقتوولادتامیرالمومنین (علیهالسلام).m4a
35.75M
💥فرمایشات استاد #ربانی_گلپایگانی درباره خلقت و ولادت امیرالمومین علی علیهالسلام
#تاریخ_اسلام
#کلام_اسلامی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
📚موسوعة الأصول الرجالية الأربعة
مع تعليقات آية الله العظمى البروجردي
حققه: الشيخ محمود درياب النجفي
✍مصادر اولیه رجال(رجال طوسی- نجاشی، الفهرست طوسی و... با تعلیقات آیت الله العظمی #بروجردی به چاپ رسید)
#معرفی_کتاب
#رجال
🌐 اطلاعات بیشتر 👉
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
وضعیت فعلی میراث مکتوب شیعه .pdf
172.3K
📒 #مقاله کوتاه "وضعیت فعلی میراث مکتوب شیعه"
✍حسین متقی
🗞روزنامه ایران 28 بهمن 1400 ص 19
بهعنوان یک شاخص از وضعیت آثار شیعی، اگر تنها به پنج اثرِ فهرستی کهن، یعنی فهرست ابن ندیم، فهرست نجاشی، فهرست شیخ طوسی، فهرست منتجبالدین رازی و معالم العلمای ابن شهرآشوب؛ نظری افکنده و اسامی مواریث شیعی در سطر سطر آنها را از دیده بگذرانیم و سپس آن آثار را در کتابخانههای تراثی جهانِ امروز یا سطر سطرِ فهرستهای نسخ خطی منتشر شده به زبانهای مختلف، پیجویی نماییم، شاید بتوانیم تصویر نسبتاً دقیقی از وضعیتِ آنها و آنچه بر آنها گذشته است، برای نسل حاضر ترسیم کنیم. در یک کلام، باید گفت، آری، هزاران اثر کهن شیعی، حتی در حدّ یک دهم آنها هم، به دست نسل حاضر نرسیده است!...
🌐 مطالعه متن کامل 👉
#نسخ_خطی
#فهرست_نگاری
✔️ کشکول ناب حوزوی🔻
▪️ @kashkolenab
33.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️پاک یا نجس بودن سگ؟
پاسخ حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی به سخنان عجیب چند سال پیش حجت الاسلام رضایی بیرجندی و موسوی زنجانی
✔️ کشکول ناب حوزوی🔻
▪️ @kashkolenab
28.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥انسان سنتی انسانی مُقَلِد و فرمانبردار بود / انسان معاصر جرئت اندیشیدن پیدا کرد
🎤ناصر مهدوی:
تحولاتی که از قرن شانزدهم رخ داد برخی باورهای دوران قرون وسطی را به طور جدی نقد کرد و آن باورها مورد تردید قرار گرفت. آدمها به این نتیجه رسیدند که خودشان میتوانند بفهمند. انسان سنتی انسانی مُنقاد و مُقَلِد بود. تفکر قرون وسطایی بر اندیشه و تولیدات عقلی و پدیدههای علمی حاکم بود و همۀ تفاسیر هستی و جهان و انسان از یک منبع یعنی کلیسا صورت میگرفت و این آدمها را همیشه زیر سایه قرار میداد. انسان معاصر انسانی است که از خوابی عمیق بیدار شده است و به نیروی خِرَد خود باور مییابد. کانت میگفت برای اینکه از ظلمتِ زندگی رها شوی باید جرئت فهمیدن داشته باشی. آهسته آهسته انسانِ مقلد و وامدار، تبدیل به انسانی خودبنیاد شد و خودش را مُحِق دانست و جزئت اندیشه یافت.
@Soore_tv4
#غرب_شناسی
✔️ کشکول ناب حوزوی🔻
▪️ @kashkolenab
4_5765028197901011676.pdf
26.57M
📚 #کتاب "نخستین بیست گفتار در مباحث علمی و فلسفی کلامی و فرق اسلامی"
✍استاد مهدی #محقق
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
معرفی کتاب اندیشه سیاسی در گفتمان علوی.mp3
2.43M
#معرفی_کتاب
🎤 استاد #مهدوی_راد
🔹 عنوان کتاب: "اندیشه سیاسی در گفتمان علوی"
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💥معرفی مجموعه طلبگی "مسیر طلبه"
🔹آشنایی با رشتههای تخصصی طلبگی
🔸آشنایی با کار ویژه های طلاب و مشاغل طلبگی
🌐 masirtalabe.ir
📱 Instagram.com/masirtalabe
✅ لینک کانال🔻
✴️ @masirtalabe
💎 کشکول ناب حوزوی👇
🔴 @kashkolenab
کتاب خودشناسی برای خودسازی.pdf
1.28M
📚 #کتاب "خودشناسی برای خودسازی"
✍آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:🔻
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🔹 کشکول ناب حوزوی👇
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نحوه ارزیابی احادیث بِحار الانوار توسط علامه طباطبایی ره 🎤آیت الله احمد #عابدی @deraiat #علوم_حدی
⚡️توجه به متن روایت
"فصاحة المتن دليلٌ معتمد و ربما أغنتك عن أمر السند"
📚المقبولة الحسينية، الشيخ هادي كاشف الغطاء
#فقه_الحدیث
#علوم_حدیث
♦️ کشکول ناب حوزوی👇
🔵 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🚨مسئله ای که روحانیت نباید هرگز از آن عدول کند...! #امام خمینی (ره) #عدالتخواهی #عدالت_اسلامی ✅
💥درجه بندی حساسیت ها و واکنش ها
✍استاد شهید #مطهری :
🔹گاهی مردم به علل خاص اجتماعی درباره بعضی مسائل بسیار اصولی دین حساسیت خود را از دست میدهند، گویی شعورشان نسبت به آن اصول خفته است، به چشم خود میبینند که آن اصول پایمال میشود ولی ککشان به اصطلاح نمیگزد؛ ولی درباره بعضی مسائل که از نظر خود دین جزء اصول نیست، جزء فروع است، یا احیاناً جزء فروع هم نیست، جزء شعائر است، یا خیر جزء اصول است ولی بالاخره اصلی است در عرض اصلهای دیگر، آنچنان حساسیت نشان میدهند که حتی توهّم خدشهای بر آن یا شایعه دروغ خدشه بر آن، آنها را به جوش میآورد.
🔸گاهی هم حساسیتهای کاذب در جامعه به وجود میآورند یعنی مردم درباره اموری حساسیت نشان میدهند که دلیلی ندارد. یکی از آقایان نقل میکردند که در یکی از شهرستانها مردی از کسبه که خیلی مقدس بود، خدا به او فرزندی نداده بود جز یک پسر، آن پسر برایش خیلی عزیز بود، طبعاً لوس و ننر و حاکم بر پدر و مادر بار آمده بود. این پسر کم کم جوانی برومند شد. جوانی، فراغت، پولداری، لوسی و ننری دست به دست هم داده بود و او را جوانی هرزه بار آورده بود. پدر بیچاره خیلی ناراحت بود و بچه به سخنانش گوش نمیداد، و از طرفی چون یگانه فرزند پدر بود پدر حاضر نمیشد طردش کند، میسوخت و میساخت. کار هرزگی فرزند به جایی رسید که کم کم در خانه پدر که هیچ وقت جز مجالس مذهبی مجلسی تشکیل نمیشد بساط مشروب پهن میکرد. تدریجاً زنان هر جایی را میآورد. پدر بیچاره دندان به جگر میگذاشت و چیزی نمیگفت.
🔹در آن اوقات، تازه «گوجه فرنگی» به ایران آمده بود. عدهای علیه این گوجه ملعون فرنگی! تبلیغ میکردند به عنوان اینکه فرنگی است و از فرنگ آمده حرام است، و مردم هم نمیخوردند و تدریجاً مردم آن شهر حساسیت شدیدی درباره گوجه فرنگی پیدا کرده بودند و از هر حرامی در نظرشان حرامتر بود. در آن شهر به این گوجه «ارمنی بادمجان» میگفتند. این لقب از لقب «گوجه فرنگی» حادتر و تندتر بود، زیرا کلمه «گوجه فرنگی» فقط وطن این گوجه را مشخص میکرد؛ ولی کلمه «ارمنی بادمجان» مذهب و دین آن را معین کرد! قهراً در آن شهر تعصب و حساسیت مردم علیه این تازه وارد بیشتر بود.
🔸روزی به آن حاجی که پسرش هرزه و لاابالی شده بود و خودش خون میخورد و خاموش بود، اهل خانه خبر دادند که امروز آقا پسر کار تازهای کرده است، یک دستمال «ارمنی بادمجان» با خود به خانه آورده است.
🔹پدر وقتی که این خبر را شنید دیگر تاب و توان را از دست داد، آمد پسر را صدا زد و گفت: پسر! شراب خوردی صبر کردم، دنبال فحشاء رفتی صبر کردم، قمار کردی صبر کردم، خانهام را مرکز شراب و فحشاء کردی صبر کردم، حالا کار را به جایی رساندهای که «ارمنی بادمجان» به خانه من آوردهای، این دیگر برای من قابل تحمل نیست، دیگر من از تو پسر گذشتم، باید از خانه من به هر گوری که میخواهی بروی.
🔸این نمونهای بود از حساسیتهایی که در مورد هیچ و پوچ و یا در مورد امور جزئی پیدا میشود؛ صد برابر حساسیتی است که در مورد امور اساسی پیدا میشود؛ کار حساسیت به جایی میرسد که تحمل «ارمنی بادمجان» از تحمل شراب و قمار و فحشا دشوارتر میگردد!
🔹اما نمونه حساسیتهای کاذب در مورد مسائل اصلی. حتماً تعجب میکنید که چگونه ممکن است در مورد مسائل اصولی، حساسیتهای کاذب به وجود آید. تعجب ندارد؛ دلیل کاذب بودنش این است که اصول دیگر در همان درجه یا بالاتر پایمال میشود و هیچ حساسیتی نیست، پس معلوم میشود آنجا هم که حساسیت هست کاذب است.
📚 استاد مطهری، امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص155
✍پ.ن: امام خمینی(ره): "آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند... حمایت از محرومین و پابرهنه هاست. ما باید تحت هر شرایطی خود را عهده دار این مسئولیت بزرگ بدانیم..."
♦️ کشکول ناب حوزوی👇
🔵 @kashkolenab