eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
614 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 منتخب الآثار من بحار الأنوار این کتاب همان گونه که از نامش پیداست گزینشی است عالمانه و حساب شده و به منزله ویرایشی است جدید از کتاب پر ارزش بحارالأنوار مرحوم علامه مجلسی رحمه الله علیه همراه با توضیحات لازم برای گره گشایی از احادیث پیچیده و اعراب کامل و توضیح لغات و مصادر جدید و مزایای متعدد دیگر که در نوع خود کم نظیر است. 🔹نویسنده:علامه (ره) ✍تهیه و تنظیم : گروه محققین تحت اشراف آیت الله (حفظه الله) 💎 دانلود پی دی اف برخی مجلدات چاپ شده 👉 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ⚫️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥 نمیرم بخونم!❗️ وقتی زیباکلام گیر می افته و فرافکنی می کنه و خودش اعتراف می کنه که علمی حرف نمیزنه!
💥پرورش مدیران غرب زده و مجذوب غرب حاصل انحراف علوم انسانی در کشور است! 🎤 انقلاب: اینکه بنده درباره‌ی علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانی‌ای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران می‌آیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. حوزه‌های علمیه و علمای دین پشتوانه‌هائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامه‌ریزی، برای زمینه‌سازی‌های گوناگون. پس نظام اسلامی پشتوانه‌اش علمای دین و علمای صاحب‌نظر و نظریات اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزه‌های علمیه است، چون تکیه‌گاه اوست. .۱۳۸۹/۰۷/۲۹ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
آیت الله یحیی (ره) و حضرت آیت الله جعفر ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ⚫️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥پرورش مدیران غرب زده و مجذوب غرب حاصل انحراف علوم انسانی در کشور است! 🎤 #رهبر انقلاب: اینکه بنده
تعلیم و تربیت غربی چگونه وارد ایران شد؟ 🔸فتحعلی شاه و دربار او به ویژه امیرکبیر، نخستین کسانی بودند که در ایران عصر قاجار، مجذوب و شیفته بازوان تنومند این نوجوان (غرب) شدند و برای بهره مندی از او، دارالفنون را که در آغاز، مرکزی علمی برای اقتباس از تکنولوژی نظامی و تربیت نیروی انسانی متخصص نظامی بود، تاسیس نمود؛ غافل از آنکه الگوبرداری از سیستم تعلیم و تربیت کشوری بیگانه، در واقع به معنای آغاز طوفانی است که اگر سیستم کنترل کننده و تبدیل کننده ای در مقابل آن نباشد، همه چیز را ویران کرده، موجب انقلاب در تمامی ارکان جامعه خواهد شد. 🔹در واقع امیرکبیر با تاسیس دارالفنون تعلیم و تربیت غربی را وارد سیستم اصلی ایران کرد. هر چند امیرکبیر می خواست نیازهای جامعه را تامین کند، اما این دستگاه پیچیده، کارکردهای پنهانی داشت که تشخیص آن برای دربار قاجار و حتی شخص امیرکبیر مقدور نبود. 📚 ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه ص ۱۵۶- ۱۵۷ ✍پ.ن: در دوران طلایی تمدن اسلامی همه علوم دینی(حوزوی) و غیردینی(دانشگاهی) در یک جا تدریس میشد و جدایی دین و علم معنا نداشت، برعکس تمدن غرب که بخاطر جدایی علم و عقل با دین(مسیحیت) مدارسشون از هم جدا شدند. همین جدایی وارداتی از دوران قاجار وارد ایران شد! ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
✍آیت الله سید ره: 🔹در همان اوان(اوائل دهه بیست) یکی از اتباع (علی اکبر حکمی زاده) کتابی به نام (اسرار هزارساله) نوشت و در آن از زیارت قبور و مشاهد ائمه و از این رقم انتقاد کرده بود. 🔸من با یک عده از طلاب به خدمت یکی از مراجع وقت رفتیم که ما چه باید بکنیم؟ شرح اجمال مضمون کتاب را به ایشان گفتم. متأسفانه با کمال خونسردی ایشان گفتند: کاری نداشته باشید، الباطل یموت بترک ذکره! 🔹اما (ره) در همان وقت به خاطر رد کردن این کتاب، (مدت ها) درس اسفار را تعطیل کرده و جواب او را می نویسند، که فعلاً به صورت (کشف الاسرار) درآمده است. 📚نشریه پگاه حوزه، شماره 304 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
درخواست نامه خیام نیشابوری.pdf
1.33M
📚درخواست نامه (رساله ای کوتاه در فلسفه) ✍حکیم نیشابوری 🔹بدانکه جز ذات باری تعالی یک جنس است و آن جوهر است و جوهر بدو قسم است، جسم است و بسیط است و لفظ های که بازای معنی کلیات افتد اول لفظ جوهر است و چون آن را بدو قسم گردانی لفظی جسم است و لفظی بسیط و موجودات کل را بیش از این سه نام نیست از آن جهت که بجز ذات باری تعالی موجود همین است و کلیات نوعی قسمت پذیرند و آنچه قسمت پذیر است جسم است و آنچه قسمت پذیر نیست، بسیط است و قسمت پذیر متفاوتند. ترتیب آنچه بسیط است از وجه تفاوت و ترتیب دو نوع است، نوعی را عقل کل خوانند و جزئیات ایشان را نهایتی نیست، اول عقل فعال است که علت معلول اول است، نسب با واجب الوجود علت است و جمله موجوداتی را که زیر اویند مدبر است موجودات کل را، عقل دوم مدبر فلک اعظم است و عقل سوم مدر فلک الافلاک است، عقل چهارم مدبر فلک زحل است، عقل پنجم مدبر فلک مشتری است، عقل ششم مدبر فلک مریخ است، عقل هفتم مدبر فلک شمس است، عقل هشتم مدبر فلک زهره است، عقل نهم مدبر فلک عطارد است، عقل دهم مدبر فلک قمر است و این هر عقلی را بازای نفس است که عقل بی نفس نباشد و نفس بی عقل... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
هدایت شده از طلاب پاسخگو
🎬 «آن پیامبر» 🔺نشانه هایی از پیامبر اسلام(ص) در ادیان مختلف🔻 🎞تهیه کننده : محمد کاشانی 📼 کارگردان : محسن فضلی 🌐 دانلود و مشاهده مستند 👉 ص ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
کشکول ناب حوزوی
❓تعلیم و تربیت غربی چگونه وارد ایران شد؟ 🔸فتحعلی شاه و دربار او به ویژه امیرکبیر، نخستین کسانی بودن
تصرف؛ الگوی مواجهه اصیل جمهوری اسلامی با تمدن غربی .pdf
785.5K
📙 "تصرف؛ الگوی مواجهه اصیل جمهوری اسلامی با تمدن غربی" ✍سید محمدحسین متولی امامی  💧چکیده بیش از چند سده است که تمدن غرب، به‌تدریج خود را به‌صورت یک تمدن جهانی و همه‌گیر تبدیل کرده است و فرهنگ همه انسان‌ها در شرق و غرب عالم را به‌سوی یکسان‌سازی می‌برد. انقلاب اسلامی، نویدگر امکان خروج از سلطه فرهنگی و تمدنی غرب بود و طلیعه ظهور تمدنی نوین و گشودگی تاریخی دیگر را نشان داد. خروج از وضع موجود و حرکت به‌سوی تمدن نوین اسلامی، نیازمند تعیین موضع‌گیری در برابر تمدن موجود غربی است. نوشتار حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که «الگوی مواجهه جمهوری اسلامی در برابر تمدن غربی چیست؟». بر این اساس، با روش تحلیلی - انتقادی و با رویکرد اسنادی -کتابخانه‌ای درصدد بررسی موضوع و دست‌یابی به پاسخ است. الگوهایی که در جهان اسلام، برای مواجهه با تمدن غربی توصیه‌شده، حداقل در چهار الگوی: «دفع حداکثری»، «پذیرش حداکثری»، «گزینش» و «تصرف» خلاصه می‌شود. به‌نظر نگارنده، تصرف، تنهای الگوی اصیل مواجهه جمهوری اسلامی، بلکه دنیای اسلام در برابر تمدن غربی است. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔺اطلاع از علوم رایج ✍آیت الله : عده ای از ارباب اطلاعات ادبی در اتاق جلسه ای داشتند می‌بینند در حیاط یک روحانی پیدا شد، قدری ناراحت می‌شوند که ما جلسه ادبی داریم و الان این آخوند آن را مجلس روضه خواهد کرد. او را یعنی آية الله میرزا عبدالله مجتهدی تبریزی را نمی شناختند. در آن جلسه یکی از حضار راجع به روزنامه و تاریخچه آن اظهار اطلاعات می‌کند که مثلا روزنامه از کی تأسیس شد و بعد به آية الله میرزا عبدالله می‌گویند شما هم چیزی بگویید. ایشان با اینکه معمولا تظاهر نمیکرد، شروع می‌کند تاریخچه و اقسام مختلف روزنامه را می‌گوید که در دنیا چه جور بود، اولش به چه شکل بود، بعد ماهیانه شد، بعد همه روزه چاپ شد. اولین شخص چه کسی بود و یک تاریخچه مفصلی را بیان می‌کند که همگی بهتشان می‌زند که این آقا این چیزها را از کجا میداند! 📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، به نقل از آیت الله ، ص۶۴۷ ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بی‌بندباری اجتماعی نتیجه‌ی بی‌عدالتیست! بفهمید! ⁉️ورزش مختلط در ایران‌مال یا مفاسد و تخلفات اقتصادی در ساخت ایران‌مال؟ 🔹مقایسه‌ای قابل تامل در برنامه ثریا 💎+بخوانید : درجه بندی حساسیت ها و واکنش ها 👉 💯حتما ببینید💯 ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
❓روایات بسیاری وجود دارد که عموم مردم را از تفکر و تعقل پیرامون ذات الهی نهی می نماید. برخی معتقدند این نهی اولاً ارشادی است و ثانیا ویژه کسانی است که در مباحث عمیق عقلی مهارت کافی ندارند. آیا این نظریه و اعتقاد صحیح است یا خیر؟ ✍️پاسخ آیت الله : نهی ارشادی است، زیرا ممکن که یک تجلّی فعلی از ذات ربوبی است، چگونه می تواند تسلّط وجودی به ذات مقدّس پیدا کند تا آنرا به طور برهان یا شهود درک کند. بلکه ما کنه وجود ممکن را هم نمی توانیم بشناسیم. لذا فلاسفه در حالیکه وجود را اظهر میدانند ولی کُنه آن را اخفی می دانند و به قول فیلسوف عزیز ما مرحوم : «ظهوره[1] من اعرف الاشیاء و کنهه فی غایة الخفاء» 🌐 منبع 👉 [1]: اصل شعر سبزواری این است: "مفهومه من اعرف الاشیاء و كنهه في غاية الخفاء" ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
قانونچه فی الطب.pdf
740.1K
📚 قانونچهمحمود بن محمد عمر چغمينى خوارزمى (745ق) یکدور طب سنتی مختصر 💥از ارزشمندترین کتب پایه تحصیلی در و از منابع کهن که بعلت مختصر و مفید بودنش همواره مورد تاکید اساتید بوده. 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab