کشکول ناب حوزوی
💥جوابیه بی ادبانه و آمیخته با تهمت و نیت خوانی و... به انتقادات استاد حسینی قمی از ساختمان ۱۴ طبقه م
باز دم برخیا گرم که مثل ما طلبه ها ساکت و بله قربان گو و توجیه گر نیستن و نقد صریح می کنند.
درو دیوار این موسسه رو ببینید! چه میشد به جای این موسسه لاکچری ، یک فکری برای حاشیه نشین ها و فقرای قم یا طلاب مستاجر می کردید؟؟(در حد توان) خجالت نمی کشید؟ در اوضاعی که برخی مردم و بسیاری از طلاب بخاطر گرانی اجاره مسکن در مانده اند و نمی دونن چه کنن ، روز بروز مدارس و موسسات لاکچری می سازید؟! برای کی میسازید؟ تا چند سال بعد ورودی های حوزه به صفر رسید اون موقع خواهید فهمید! البته شاید!
✍پ.ن: شیخ صادق در همون نامه تند و فوق بی ادبانه اش به مرحوم آقای یزدی هرچه فحش بلد بود نوشت! اگر اون نامه رو نخوندید برید بخونید تا متوجه بشید با چه کسی طرفیم!
✍پ.ن۲: ما طلبه ها باید اونقدر نقد(البته منصفانه و صریح) بکنیم تا در آینده دیگه کسی جرئت نکنه از این غلطا بکنه و بعد بخواد با بی ادبی به بزرگتر از خودش توجیه بکنه!
کشکول ناب حوزوی
باز دم برخیا گرم که مثل ما طلبه ها ساکت و بله قربان گو و توجیه گر نیستن و نقد صریح می کنند. درو دیوا
بخشی از توجیهات شیخ صادق درباره ساخت موسسه!
چرا یکبار بانی پیدا نکردین برای ساخت مسکن برای طلاب یا فقرا...؟
بانی هرچه دلش خواست انجام بدهد و شما هیچ نگویید؟! اینقدر بی مسئولیت هستید که مدرسه پدرتان را به هر شکلی بسازند کاری ندارید؟! آیا اگر بانی بخواهد بر فرض یک مجسمه یا تصویر حرام در موسسه بسازد اجازه می دهید؟ یک توصیه مختصر لازم نبود که بگید مثلا: موسسه باید ساده و عادی باشد و اگر بانیان پول اضافه دارند برنامه ریزی کنند برای حل مشکلات مردم و طلاب؟...
مقاله ابوالقاسم فنائی با عنوان «الاهیات طبیعیشده، متافیزیک حداقلی و فیزیک حداکثری_ بررسی و نقد دینشناسی عبدالکریم سروش».pdf
1.53M
📙 #مقاله "الاهیات طبیعیشده، متافیزیک سبک و فیزیک سنگین":
بررسی و نقد دینشناسی عبدالکریم #سروش
✍دکتر ابوالقاسم فنائی
💧چکیده
این جستار میکوشد برخی از آراء دینشناسانۀ عبدالکریم سروش را در گذر زمان بررسی کند و نشان دهد که وی در صدد طبیعی کردنِ الاهیات، یا به تعبیر جامعتر، طبیعی کردنِ دین، دینشناسی و دینداری، به نحوی ناموجّه و غیر قابل دفاع است. در آغاز طبیعی کردنِ الاهیات را تعریف، و آن را به دو نوع موجّه و ناموجّه تقسیم میکنیم؛ و سپس با مرور آراء سروش نشان میدهیم که اولاً چگونه میتوان علی الاصول چنین ویژگیای را به این آراء نسبت داد، و ثانیاً، به سود این ادعا استدلال خواهیم کرد که الاهیات طبیعیشدۀ سروش هم ناموجّه و ناپذیرفتنی است، و هم اهداف او را در طبیعی کردنِ الاهیات برآورده نمیکند. اما نادرستیِ الاهیات طبیعیشده سروش نه به معنای نفی ضرورت طبیعی کردن الاهیات است و نه به معنای نادرستی هر خوانشی از الاهیات طبیعیشده؛ بلکه صرفاً بدین معناست که خوانش حداکثری وی از الاهیات طبیعیشده و شیوۀ خاص او در طبیعی کردنِ الاهیات ناموجّه است…
#نقد_سروش
#نقد_روشنفکران_دینی
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
✍ در روزهای گذشته توفیق دیدار با حاج آقا نورالله شاه آبادی در منزل ایشان دست داد.
فرزند عارف عظیمالشأن آیتالله #میرزا_محمدعلی_شاه_آبادی؛ متولد ۱۳۰۸ ش در تهران.
تحصیلات علوم دینی را همراه با برادرش آقا نصرالله از مدرسه مروی آغاز کرد. اساتیدش را خوب به یاد داشت و از خاطرات آنها برایم گفت؛ از تحصیل مطول تا اسفار اربعه در محضر علامه شعرانی و علامه رفیعی قزوینی...
از تحصیل در #دانشکده_معقول_و_منقول برایم گفت و اینکه پدرش از تحصیل در آن خرسند نبود، ولی تو رضایت پدر را به دست آورده بود. از این دانشکده موفق به دریافت لیسانس شد و بعد به نجف رفت.
در نجف در مدرسه دانشآموزی علوی درس میداد و به عبارتی کار معلمی را از آنجا آغاز کرد و در کنار آن تحصیل هم میکرد.
پس از بازگشت به ایران، کار تعلیم و تربیت دانش آموزی را ادامه داد. سال ۳۹ مدرسهای را اداره میکرد و چون کمبود جا داشت، مدرسه [سادات] موسوی در خیابان ۱۷ شهریور را احداث کرد. البته ایشان بسیار دلگیر بود که در سالهای نخست پیروزی انقلاب، عدهای بدون هماهنگی با وی، او را از وزارت فرهنگ بازنشسته کرده بودند و همین امر باعث کنارهگیریشان از درس و مدرسه شد.
اکنون حاج #آقا_نورالله_شاه_آبادی در سن ۹۳ سالگی در کنج خلوت خود، به کار ترجمه و نگارش آثار فلسفی و عرفانی اشتغال دارد.
ترجیعبند کلام ایشان، بیرغبتی به دنیا و دل کندن از اهل آن بود که در وجودش موج میزد و این حال، ناشی از معرفت درونی و البته زخمهایی بود که از اهل روزگار خورده بود.
🕌 @tarikh_hawzah_tehran
کانال نشر نکات علمی آیت الله سید احمد #مددی (زیدعزه) در موضوعات مختلف
فقه
#اصول فقه،
تاریخ،
#کتابشناسی،
#رجال
حدیث شناسی
#تحلیل_فهرستی
فقه ولایی
📚پایگاه نشر نکات علمی آیت الله سید احمد مددی (دامت برکاته)👇
@ostadmadadi
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
موضوع شناسی. مکاسب. شرط اختیار متعاقد.m4a
6.56M
💥روش موضوع شناسی شیخ انصاری
🎤استاد سید محمدرضا واعظی
مرحوم شیخ برای موضوع شناسی از هشت روش استفاده کرده اند
#روش_شناسی_اجتهاد
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
💥بخشی از تولیدات علمی قابل تحسین حوزه علمیه مشهد
💎اینطور که پیداس حوزه مشهد یکسرو گردن از حوزه قم در پژوهش درباره مسائل مهم و حیاتی روز جلوتر افتاده
۱: زکات پول های رایج (تقریرات خارج فقه آیت الله اشرفی شاهرودی دام ظله)
۲: کاهش ارزش پول اعتباری و مسئولیت دولت اسلامی، علی نعمتی(انتشارات حوزه خراسان)
۳: تملک اراضی توسط شهرداری ها از منظر فقه و حقوق، رضا باغبانی(انتشارات حوزه خراسان)
۴: سلسله نشستهای اقتصادنا (تحت اشراف آیت الله اشرفی شاهرودی)
۵: نظریه های عدالت اقتصادی ، دکتر میثم پیله فروش (انتشارات حوزه خراسان)
۶: نظر اسلام درباره رشد اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت چیست؟ دکتر جواد ایروانی (دانشگاه رضوی)
۷: اسلام درباره فقر و ثروت چه می گوید؟ دکتر جواد ایروانی(دانشگاه رضوی)
۸: آیا در بانکداری اسلامی بهره وجود دارد؟ دکتر جواد ایروانی (دانشگاه رضوی)
۹: نظام مالیاتی عادلانه بر محور مالیات بر درآمد اشخاص، علی نصیری اقدم (انتشارات حوزه خراسان)
۱۰: درآمدی بر بهره خلق پول و دلار
۱۱: جرم سیاسی در فقه و حقوق ، مهدی جلیلی فر(انتشارات حوزه خراسان)
۱۲: طراحی ساختمان مسکونی از منظر مبانی و آداب اسلامی ، مهدی نجفی (انتشارات حوزه خراسان)
۱۳: درآمدی بر مصرف و بهره وری در اسلام ، علی اکبر کریمی(انتشارات حوزه خراسان)
و...
#معرفی_کتاب
#فقه_تمدنی
#عدالت_اسلامی
#اقتصاد_اسلامی
#معماری_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
🔺اطلاعیه
تدریس کتاب شرح هدایه اثیریه
شامل مباحث:
1⃣طبیعیات(اجسام، عنصریات،فلکیات)
2⃣الهیات(وجود، صانع، عقول و ملائک)
3⃣نفس
توسط: حجت الاسلام ابوذر خراسانی
زمان شروع: 5 تیر
مکان: قم، مدرسه علمیه سعادت
ساعت 9 صبح
برای ثبت نام با آی دی زیر هماهنگ کنین
@MHKH10
پیام رسان ایتا
ظرفیت محدود