eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
606 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5857297250903918323.mp3
494.9K
💥شُل شدن در تحصیل! 🎤آیت الله ...این کتاب خوبی بود از دست ما طلبه‌‏ها گرفته شد مثل کتاب خوبی بود از دست ما طلبه‏‌ها گرفته شد... . ⚡️صوت تدریس مطول توسط اساتید مختلفی وجود داره که برای مشتاقان موجوده⚡️ طلاب باید در کنار کتب رایج حوزه با کتب قدیمی آشنا بشوند و مانوس باشند تا اهل تحقیق بشوند. صوت تدریس مختصرالمعانی توسط استاد فتوحی(بسیار مفید)👉 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥تجربه ی فضای دانشگاه از نگاه یک طلبه سال گذشته در کنکور ارشد شرکت کردم و در یکی از دانشگاه های تهران با رتبه ی خوب قبول شدم. دوره ی ارشد کوتاه ترین دوره ی دانشگاهی به حساب میاد، که البته دو ترم اولش برای ما بخاطر کرونا بصورت مجازی سپری شد. ورود به دانشگاه یک ترجمه ی جدید و هیجان آور هست، چه در سن ۱۸ سالگی باشی چه ۲۵ سالگی و چه بالاتر. 🔸در ورود به دانشگاه، اولین چیزی که باهاش مواجه شدم، ساختمان های بزرگ آموزشی و تحقیقاتی و فضای سبز بسیار زیبا و چشم نواز بود. حوزه هایی که در آن درس خوانده بودم، در مقایسه با اینجا شاید یک بند انگشت در مقایسه با تمام بدن باشد. 🔹 مختلط بودن کلاس ها و محیط دانشگاه هم تجربه ی جدیدی بود که نه در مدرسه و نه در حوزه ندیده بودم. شوخی ها و خنده های دخترها و پسر ها با هم، در راه رو های دانشکده ها معمولا طنین انداز می شد. 🔸 در دانشگاه مسأله ی زبان انگلیسی به شدت جدی است. بسیاری از منابع درسی در رشته های گوناگون از علوم انسانی تا کشاورزی و مهندسی و.. به زبان انگلیسی هستند. گذشته از اینکه در برخی موارد حتی زبان انگلیسی هم کفاف نمی‌دهد و باید علاوه بر آن، یک زبان دیگر هم یاد بگیری مثل آلمانی. 🔹 یک فایده ی مهمی که دانشگاه برای من داشت این بود که نگاهم را به مسائل وسیع تر کرد. از تنگ نظری ای که در آن بودم مرا بالاتر آورد و دیدم را گسترده تر کرد. دانشگاه از محافظه کاری ها فاصله داشت و با امور مختلف بصورت چالشی تر برخورد می کرد. برخلاف حوزه که در حوزه معمولا نگاه تک بعدی به قضایا هست و بخاطر همین نگاه، خود را به چالش نمی‌کشند و مخالف تغییر هستند. 🔸کلاس های دانشگاه چندان مفید و قابل استفاده نبودند و بیشتر کار بر عهده ی خود فرد و مطالعات و تلاش های شخصی است، استاد در بهترین حالت فقط کلیات مطالب را می گوید و به فکر جهت دهی می کند. اما در حوزه، محور آموزش در کلاس هاست و استاد سعی می کند خط به خط و کلمه به کلمه مطالب را توضیح دهد. 🔹 دانشگاه از جهت فضای معنوی، به شدت تُهی بود. طلبه احساس غربت می کند در این فضا. اگر نبود هیئت هفتگی خوابگاه ، حقیقتا تحمل این فضا بسیار سخت می شد. 🔸احترام به اساتید و همچنین دلسوزی اساتید برای آموزش، در دانشگاه به هیچ وجه قابل مقایسه با حوزه نیست. رابطه ی دانشجو با استاد تقریبا شبیه به رابطه ی کارمند با مراجعه کننده است. ولی رابطه ی استاد حوزه با طلبه شبیه رابطه ی مشاور دلسوز با طالب مشاوره است. 🔹 با وجود تمام تفاوت ها بین این دو فضا، هر دو در یک امر شریک هستند و آن هم عبارت است از اینکه هم حوزه و هم دانشگاه انسان را از زندگی انضمامی اش دور می کند. محیط علمی و درسی، فضایی را فراهم می کند که ممکن است فرد را از واقعیت های زندگی دور کند و او را محصور در کتاب ها و نظریه ها کند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
راهنمای کانال های درسی و علمی و ... : https://eitaa.com/joinchat/2877816889C2015afa665
استاد رحیم‌پور ازغدی.mp3
4.45M
⁣⭐️تئوری‌پردازی استاد شهید «ره» چهل سال پیش در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی + نقد نظام آموزشی مدارس و دانشگاهها و حوزه ها 🎤 استاد ازغدی 💥بسیار مهم💥 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔘 @kashkolenab
سحر و علوم غریبه.mp3
4.2M
⁉️سوالات مردم مربوط به «سحر» را چگونه جواب بدهیم؟ 🎤پاسخ استاد یزدی ✍پ.ن: استاد مفیدی اخیرا در مسجد فاطمیه(همان مسجدی که مرحوم آیت الله بهجت نماز میخواندند) اقامه نماز مغرب و عشا می کنند، پرسش و پاسخ هم قبل و هم بعد نماز ممکن است 💥بسیار مهم💥 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
از دوران دولت آقای هاشمی رفسنجانی ایده ساختن یک طبقه سرمایه دار انجام شد و طبق آن همه سیستم از جمله
💥اهمیت عدالت ✍ الدین طوسی: بر مَلِک واجب است دائماً در حال رعیت نظر کرده، از احوال ایشان جویا شود و بر حفظ قوانین عادلانه تأکید فراوان ورزد، چرا که قوام دولت و مملکت به عدالت استوار است. 📚برگرفته از ص ۲۷۳ کتاب «تحریر اخلاق ناصری»، نوشتۀ خواجه نصیرالدین طوسی و تحریر سید رحیم حسینی، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
ملاصدرا و وجود ذهنی .opus
737.5K
💥ملاصدرا و انتحال در مساله وجود ذهنی 🎤دکتر مهدی (استاد دانشگاه تهران- مدافع ابن سینا و ارسطو و منتقد ملاصدرا): چند سال پیش مقاله‌ای نوشتم که مشکل وجود ذهنی را حل نکرده است، حل کرده است؛ ملاصدرا فقط الفاظ را تغییر داده است، محتوا از ابن سینا است. بعد از چاپ کتاب تقویم الایمان دیدم الفاظ را هم از میرداماد گرفته است! ✍پ.ن: انتشار به معنای تایید سخنان گوینده نیست، بلکه جهت آشنایی با سخنان متفاوت از مشهور می باشد. متاسفانه اهل فلسفه حوزوی کمتر حرف اهل فلسفه دانشگاه را می شوند و برعکس! پ.ن۲: از اینجور انتقادات به ملاصدرا را مرحوم آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی هم گاها داشتن البته به همراه ادب و احترام نسبت به شخصیت ملاصدرا و اینکه ملاصدرا را بالکل رد نمیکردن اما دکتر قوام صفری متاسفانه ادب لازم را رعایت نمیکنه در نقد، اما تحقیقاتش را باید اهل فلسفه بخونند و بشنوند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
💥روایت استاد دینانی از سه فیلسوف اسلامی معاصر: 🔻 مرحوم [آیت الله سید ابوالحسن] بسیار محافظه‌کار بود و می‌خواست در چارچوب سنت [تاریخ فلاسفه] بماند. من در مورد آقای [علامه سید محمدحسین] طباطبایی بارها گفته‌ام که او یک آزاداندیش به تمام معنای کلمه بود. او ضمن احترامی که به سنت داشت، برایش اصلا مهم نبود که چیزی را که در گذشته بوده، حفظ کند. البته تا آنجا که معقول بود، حفظ می‌کرد اما اگر خودش سخن تازه‌ای داشت، می‌گفت. 🔸علامه [ ] بالاخره اکتشافاتی نیز دارد؛ درست است که رژیم را نتوانسته است که دگرگون کند و نظام تازه‌ای بیاورد اما حرف‌های تازه زیاد دارد و از گفتن آنها هم ابا نکرده است. این خیلی مهم است. از همه این ها گذشته، آقای طباطبایی گوش شنوا داشت. ما هرچه می‌گفتیم گوش فرا می‌داد و برای حرف‌های تازه گوش شنیدن داشت. اما با سید ابوالحسن رفیعی‌قزوینی ما هیچ حرفی خلاف حرف ملاصدرا نمی‌توانستیم بزنیم. اگر از غرب می‌گفتیم که ایشان به تندی برخورد می‌کرد. ما که شاگردش بودیم، نمی‌توانستیم حرفی خلاف عقیده‌اش بزنیم ولی آقای طباطبایی هرچه می‌خواهد، دل تنگت بگو؛ در او بود! 🔹آقای [سید جلال‌الدین] هم حافظ سنت بود. او هم چیز تازه ندارد. آشتیانی در احاطه به متون فلسفی خیلی قوی بود و شاید در اسفار کم‌نظیر بود. آثار را دیده و خوانده بود و خوب می‌فهمید؛ در این شکی نیست ولی اصلاً اهل ابداع و ابتکار نبود و میل هم نداشت. روش‌اش درست مثل روش آقای رفیعی‌قزوینی بود تا روش آقای طباطبایی و به همین علت او [] را نمی‌پسندید 💥ولی من با صراحت تمام آقای طباطبایی را بیشتر می‌پسندم. 📚 آفاق معرفت در سپهر معنویت؛ گفتگوی حامد زارع با غلامحسین ابراهیمی‌ ، انتشارات ققنوس، سال ۱۳۹۶، چاپ اول، ص ۱۱۰- ۱۰۸ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
ان شاء الله این دروغها که میگن راست باشه! به سایت انتخاب که اصلا اعتمادی نیست اما همین که خبر احتما
نمونه ای از تخریب و تمسخر و توهین و تهمتهایی که علیه اقای خسروپناه از طرف مدعیان زنده باد مخالفم!! در این چند روز منتشر شده آقای خسروپناه قطعا اشتباهاتی دارد اما تک نفره کار صدها استاد حوزه و دانشگاه را تا به حال انجام داده! همین که همون جریانی که دهه هفتاد و هشتاد به آیت الله مصباح توهین میکردن و کاریکاتورش را می کشیدن الان شروع به تخریب اقای خسروپناه کردن نشان از موفقیت جناب خسروپناه در این سالها دارد! دعا می کنیم ایشان بتواند کارهای مفیدی انجام دهد و این عملکردهای مفید جوابی باشد بر اتهامات و توهین های برخی افراد مدعی
💥امتحان قرآنی! 🔺مرحوم آیت‌الله محمدعلی اراکی به نقل از  عبدالکریم حائری (مؤسس حوزه علمیه قم) نقل کرده است: روزی پای منبر حاج شیخ جعفر شوشتری بودم که ناگهان گفت: می‌خواهم شما را امتحان کنم و بیازمایم که آیا اهل ایمانید و ایمان دارید یا خیر؟ زیرا خداوند می‌فرماید:إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ إذا ذُکرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إذا تُلِیتْ عَلَیهِمْ آیاتُهُ زادَتْهُمْ إیماناً وَ عَلی رَبِّهِمْ یتَوَکلُونَ (۸أنفال/۲)مؤمنان همان کسانی هستند که چون یاد خدا به میان آید دل‌هایشان خشیت گیرد و چون آیات او را بر ایشان بخوانند، بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگارشان توکل کنند.اکنون آیاتی از قرآن را بر شما تلاوت می‌کنم تا با مؤثر نبودن آن معلوم گردد که اهل ایمانید یا خیر. تا این جمله را در منبر فرمود، من سخت ترسیدم و به فکر فرو رفتم که اگر آیاتی را که می‌خواند در من اثری نداشت چه کنم؟ باری، خود را جمع کردم و آماده نشستم تا گوش به آیات دهم. آنگاه شروع کرد و آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد و الحمدللّه احساس کردم که آن آیات شریفه در من اثر کرد. 📚لطایف قرآنی، مجله گلستان قرآن، بهمن ۱۳۷۹، شماره ۴۹ ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥"فلسفه ملاصدرا وحدت بخش فاخرترین عناصر معرفت" مکتب فلسفی صدرالمتالهین همچون شخصیت و زندگی خود او، مجموعه در هم تنیده و به وحدت رسیده ی چند عنصر گرانبها است. در فلسفه او از فاخرترین عناصر معرفت یعنی عقل منطقی، و شهود عرفانی، و وحی قرآنی، در کنار هم بهره گرفته شده، و در ترکیب شخصیت او تحقیق و تامل برهانی، و ذوق و مکاشفه عرفانی، و تعبّد و تدیّن و زهد و انس با کتاب و سنت، همه با هم دخیل گشته، و در عمر علمی پنجاه ساله ی او رحله های تحصیلی به مراکز علمی روزگار، با مهاجرت به کهک قم برای عزلت و انزوا، و با هفت نوبت پیاده احرامی حج شدن، همراه گردیده است. ✍️پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت همایش جهانی بزرگداشت صدرالمتالهین، ۷۸/۳/۱ 📚 نردبان معرفت خدا، ص ۲۲ 🌸 کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab