eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 نشر صهبا منتشر کرد... *🌷همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 📚گفتار منتشر شد.🌿 🔸این گفتار دربارۀ بیانات مقام معظم رهبری، با موضوع «صدور انقلاب» است. حضرت امام خمینی در بهمن 1358، به مناسبت اولین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پیامی صادر کردند و در بخشی از آن پیام، به موضوع «صدور انقلاب» اشاره فرمودند. امام، صدور انقلاب را یکی از اهداف انقلاب اسلامی دانستند و تلاش برای آن را، از وظایف مردم و مسئولان برشمردند. با توجه به اهمیت صدور انقلاب، و حساسیت بالای دشمنان نسبت به آن، و برداشت های ناصواب و نادرستی که از آن میشد، حضرت آیت الله خامنه ای در امتداد سال های مختلف، چه در کسوت امامت جمعۀ تهران، و چه در مقام ریاست جمهوری، و چه در دوران رهبری، بارها و بارها، دربارۀ صدور انقلاب صحبت کردند، شبهات پیرامون آن را زدودند، و با روشنگری اذهان، موضوع را تبیین کردند. عطف به اهمیت موضوع، گفتار پانزدهم صهـبا به موضوع صدور انقلاب، اختصاص یافته است. برای خرید گفتار صدور انقلاب می‌توانید به کتابفروشی‌های معتبر و یا فروشگاه اینترنتی به نشانی http://www.jahadi.ir/na مراجعه کنید. 📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🌷 لوح| فرزندان روح الله 🔻 رهبرانقلاب: معجزه‌ی انقلاب این است که بعد از چهل سال شما می‌بینید جوان مؤمن مسلمان که نه امام رحمه‌الله را دیده است، نه انقلاب را دیده است، نه دوران دفاع مقدّس را دیده است، امّا امروز با روحیه‌ی انقلابی، مثل همان جوانِ اوّلِ انقلاب میرود وسط میدان و با علاقه، با احساس مسئولیّت، با شجاعت تمام در مقابل دشمن می‌ایستد. ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ⚡ #چهل_سال_پیروزی 🖨 نسخه چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=41487
🔆 (۶) 🔆 🔴 وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند...کم بصیرت به خَلق خدا🔴 ⭕️ امام بود که را شناخت. من دیدم کسانی را از بزرگان که وقتی گفته می شد مردم، اخم هایشان را درهم می کردند؛ کدام مردم؟ ول کنید مردم را؛ مگر می شود به مردم اتّکا کرد؟ بله می شود! ❌ آدم های خوب، آدم های حسابی، اما این طور نسبت به این ، کم معرفت نسبت به عمق ارزش و شخصیت . لذا آن زمانی که آنها بودند، یک قدم نتوانستند حرکت عظیم مردم را پیش ببرند و از نیروهای مردم استفاده کنند. 💢 همان چیزی که در وصیت امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک اشتر بود، در آن فرمان معروف، که عامّه مردم، توده های مردم را بیاور، آنها را بطلب، آنها هستند که با آشناتر و مانوس تر است، در خدمت اهداف خدایی بیشترند. دنبال مردم، گروه ها و قشرهای ویژه نرو. 📕قرارگاه های فرهنگی/ص۲۴ 📕📕📕📕کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
☑️ کانال 📌 eitaa.com/fvtt_ir 🔘 یادداشت ها و فایل های فلسفی و عرفانی از مباحث اساتید مؤسسه 🔹 🔹 🔹 🔘مباحثی از 🔸 دوره ای ده ساله با نظارت اساتید فوق الذکر که دوره تمهیدی آن یک ساله و با محوریت کتب در حال برگزاری است. 🔸دروس پشتیبان فلسفی (منطق، تاریخ فلسفه، فلسفه ی فلسفه و ...) 🔸اطلاع رسانی دوره های جدید سال آینده 🔘 🔹سبک زندگی طلاب انقلابی 🔹 کلام انقلابی 🔹مکتب امام 🔴🔴برخی مباحث در حال اشتراک گذاری در کانال 🔸 و اساتید مؤسسه 🔺 شاخصه های کلان مکتب فلسفی با تأکید بر مکتب مشاء و اشراق استاد یزدانپناه https://eitaa.com/fvtt_ir/26 🔺شاخصه ها و ممیزه های روش عرفانی مرحوم قاضی استاد یزدانپناه https://eitaa.com/fvtt_ir/43 🔺 «عرفان و تصوّف در گستره روايات» نویسنده : استاد امینی نژاد https://eitaa.com/fvtt_ir/88 🔺شرح نهایه الحکمه استاد امینی نژاد https://eitaa.com/fvtt_ir/19 🔸 از اساتید مؤسسه 🔸 فایل های صوتی و متنی و خلاصه کلاس فقه نظام اقتصادی اسلام https://eitaa.com/fvtt_ir/58 🔸خلاصه جلسه استاد فلاح (طلبگی مطلوب - طلاب انقلابی - جمع بین دروس حوزه و وظایف اجتماعی - وظایف تمدنی متوجه طلبه عصر انقلاب و ...) https://eitaa.com/fvtt_ir/102 🔸جلسه اخلاق https://eitaa.com/fvtt_ir/94 🔸خلاصه کلاس ؛ استاد فلاح https://eitaa.com/fvtt_ir/90 🌾
🔴ورود در این میدان بدون تقویت بنیه علمی هیچ سودی ندارد بلکه زیان دارد...طلاب جوان نگویند چرا درس بخوانیم!!!🔴 💠 حوزه‌های علمیه کاری که امروز بر عهده دارند به صورت جمعی و همچنین فضلای توانای بر این کار به صورت فردی وظیفه‌شان است؛  تولید فکر اسلامی، تبیین و تحکیم این مبنای قویم اسلامی، ایستادگی در مقابل شبهاتی که دشمنان حاکمیت اسلام وارد می‌کنند بر ذهنها، برای اینکه بتوانند بلکه آن شکست سختی را که از اسلام خوردند به این وسیله جبران کنند. البته نخواهند توانست. آن چنان این فکر امروز در دنیا جا افتاده است، فکر بلکه حاکمیت مطلق دین در مناطقی از دنیا؛ یعنی حتی غیر مسلمانها هم مجذوب این فکر شدند در مناطقی از این عالم. در کشورهای اسلامی هم که روشنفکرها و جوانها، روحانیون آگاه، دانشگاهیان متدین مجذوب این فکر شده‌اند. نمی‌توانند کاری کنند اما این وظیفه را از دوش من و شما برنمی‌دارد. یک عده‌ای باید خودشان را آماده کنند. 🔴البته آمدن توی این میدانها احتیاج به دارد؛ احتیاج به دارد. این قوام فکری را حوزه‌ها با تحصیلات دینی، با تحصیلات ، ، ، بایستی تأمین کنند. این کاری است که در درجه اول در حوزه‌ها وجود دارد که عبارت است از تقویت علمی، تقویت بنیه علمی. این را نباید دست‌کم گرفت. طلاب جوان نباید فکر کنند که پس ما چرا داریم میخوانیم، برویم دنبال این کارها. نه! دنبال این فکر رفتن، بدون تقویت بنیه علمی هیچ نمی‌کند. اگر کسی وارد این میدان بشود، نخواهد بخشید به‌احتمال زیاد و هم خواهد بخشید باز به‌احتمال زیاد. لذا تقویت علمی لازم است اما کار در این زمینه هم برای حوزه‌های علمیه یکی از واجبات است؛ یکی از فرائض است. باید تولید کنند فکر صحیح اسلامی را پاسخ بدهند به شبهه‌ها.  پاسخ بدهند به شبهه‌هایی که هنوز مطرح نشده است. ما که نباید بنشینیم تا اشکال را مطرح کنند، شبهه را در ذهنها جایگزین کنند، بعد بنا کنیم به جواب دادن. 🔆۱۳۸۰/۰۶/۱۹ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔴فرق بین اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی شده...تفاوت بین قرآن با رساله های عملیه🔴 💠برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان و آنچه به معرفی می شود تا چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان « » و ، با هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ و اثری که در می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت  قرآن با آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به  و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به است؛ بقیه همه مربوط به ، ، ، و و است. 📌ولایت فقیه/ص۱۱ 📚✴️📚📖کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
🔰 سخن‌نگاشت| حوزه علمیه باید برای ابهام‌های دینی راه حل بدهد 🔻رهبرانقلاب: توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات وجود دارد. در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه‌زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد. 💻 @Khamenei_ir
🔴 اینگونه نباشد که طلبه فسیل شود 🔴 💠 هر طلبه‌یی برای آینده‌ی زندگی علمی و فکری خودش کند؛ بی‌هدف در حوزه نماند. مدتی تحصیلات هست؛ دارد کفایه میخواند، میخواهد درس خارج برود، درس خارج میرود، میخواهد مجتهد بشود، خیلی خوب، بعد برای باید کند. هر کسی دارد، هر کسی دارد، هر کسی ممکن است در اختیارش قرار بگیرد؛ اینها را از پیش برنامه‌ریزی کند و خودش را آماده نماید. این‌چنین نباشد که ده سال، پانزده سال، بیست سال بگذرد و همین‌طور در حوزه باشند و پای این درس و آن درس بنشینند و بشوند؛ نه فایده‌یی برای مردم، و نه فایده‌یی برای خودشان داشته باشند. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ 🔵🔴 کانال خانه طلاب جوان ⬇️⬇️ @khaneTolab
🔴در روش فهم معارف، #فلاسفه از همه جلوترند🔴 🔆 بزودی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می شود... 🎙گفتگوی نشریه خط با حجت الاسلام والمسلمین استاد #یزدان_پناه 🔴 پیرامون: 🌿 لزوم فلسفه برای اجتهاد معارف 📖 فهم درست عقاید بر اساس عقلانیت، در حیات معنوی طلبه تاثیر دارد ✴️فلسفه برای همه یا قشری خاص؟ ✳️لزوم نگارش کتب درسی منطبق با شرایط فعلی جامعه ♨️کارکرد فلسفه 📖 احتیاج به مواد درسی جدید 🔆 با ما همراه باشید... 🔈🔈کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔆هم اکنون 🔴 با عرض پوزش مطالب طولانی می باشد فلذا هر روز بخشی از آن منتشر می گردد🔰🔰🔰
📋 در روش فهم معارف، فلاسفه از همه جلوترند حجت الاسلام سید یدالله 🖋 خانه طلاب جوان(نشریه خط) 〰〰〰〰〰 🔰لزوم فلسفه برای معارف. 🔰سنت فلسفی ما تلاشی هزار و چند ساله است. 🔰ظاهرگرایی و طریقه متکلمان، دو روش بی نتیجه در برابر سنت فلسفی 🔰علامه حسن زاده: لزوم کتب فارابی، بوعلی، شیخ اشراق و ملاصدرا برای اجتهاد در باب معارف. 〰〰〰〰〰 ❓ : چه نقشی در ، و طلبه دارد؟ آیا خواندن فلسفه، فقط به عنوان یک حُسن است یا اینکه برای طلبه یک ضرورت است و برای هر تخصصی هم که می‌خواهد در حوزه کسب کند، بايد نسبتی با فلسفه برقرار کند؟ 🔹 : طلبه برای بسیاری از كارها باید به تن دهد. کسی که امروز در وادی معارف دینی می‌آید، در کنار بحث احکام، به رشته معقول نيز احتياج دارد. همان‌گونه که ما برای دانستن احکام شريعت، باید یک‌سری علوم مختلف، مانند فقه و اصول و حدیث را بخوانیم، برای کارهای معارف و عقائد دینی به طور اعمّ که شامل بحث توحید و معاد و امامت و نبوت و ملائکه و ... که در کتب دینی بسیار زیاد هم هست، به این سنّت فلسفی نیاز داريم. 🔹سنت فلسفی ما، اشاره به یک تلاش هزار و چند ساله دارد و ما بر سر یک سفره‌ی آماده نشسته‌ایم. من نمی‌گویم اینجا پایان راه است، ولي این سفره‌ای است که را باز کرده‌است. 🔹ما در برابر این سنت معقولِ فيلسوفان و عارفان، دو راه دیگر هم داشتیم: یکی راه و نگاه به بود كه صرفاً تبدیل به « » شد؛ راه ديگر، همان حركت متکلمان در طول تاریخ به ویژه آن سده‌های نخست است که می‌خواستند تلاش‌های زیادی در دفاع از معارف دینی، ولی با یک سبک خاص کنند. حرکت ظاهرگرایی، عملاً با مشکلات زیادی مواجه شد و بیشترین مشکل، در بحث تشبیه و تجسیم آن بود. ظاهرگرایی، اين حركت را به سمتی سوق داد که تقریباً از عمق معارف دینی تهی شد و عملاً این روش جواب نداد و بسیاری از آن حذر کردند. 🔹حرکت و جنبش دیگر، بود که در دوره‌های گذشته طی شد. در روش کلامی، بنا بر این بود که از دین دفاع کنند و چون محور، فقط دفاع از دین در نظر گرفته شد، نه یافت حقایق دینی آن‌گونه که هست، مجدداً با مشکلاتی رو به رو شد و باز هم این روش جوابگو نشد؛ چون فهم معارف آن‌گونه که بایسته و شایسته و عمقی باشد، حاصل نشد و تقریباً سعی شد فقط یک خِرَد سطح پایین را به کار بگیرند که از آن به « » تعبیر می‌شود. 🔹چون بنای این بر بود، با دو مشکل جدی برخورد کرد: یکی در ناحیه‌ی فهم متون دینی؛ چراکه متون دینی ناظر به تبيين واقع، آن‌گونه که هست، بودند، ولی اینها با روشی که در پیش گرفتند، عملاً در فهم متون دینی موفق نبودند. مشكل دیگر هم در حل و فصل واقع آن‌گونه که هست، به لحاظ مستقل عقلانی بود كه موفق نبودند و راه آنها نداشت. 🔹ولی سنّت فلسفی كه در نهایت با عرفان نظری گره خورد، عملاً جواب داد و خیلی خوب توانست به بسیاری از دست پیدا کند و بسیاری از متون‌ و روایاتی که در ظاهر اولیه با يكديگر تفاوت داشتند را جمع کرده و به حقیقت، مطابق همه‌ی این آیات و روایات برسد. 🔹از فارابی تاکنون، آهسته آهسته تلاشی صورت گرفت که بتواند هم واقع را آن‌گونه که هست و هم متون دینی را بفهمد. بسیاری از مسائل باب توحید با تمام ريزه‌كاری‌ها، مانند قرب وريدی حضرت حق، توحید افعالی، توحید صفاتي، باب معاد و ... در اين روش بررسي شد. 🔹اگر کسی به بحث معاد متکلمین نگاه کند و در كنار معاد صدرا در جلد ۹ اسفار قرار دهد، آن‌وقت می‌تواند بفهمد که اینها چقدر با هم فاصله دارند؛ حتی در كميت پرداختن به مسائل. 🔹آنقدر مسائل ریز معارفی وجود دارد که اگر بگویم بیش از ده هزار گزاره می‌شود، اغراق نیست كه آن دو، عملاً به اينها نپرداخته‌اند؛ اما در این سنت فلسفی كه بُعد عرفان نظری هم از قرن هفتم در آن جا باز کرد و بعد در سنت صدرایی كه عرفان نظری با حکمت متعالیه آمیخته شد، به اينها پرداخته شده است. آنها در عین اینکه سر سفره‌ی و و نشستند، بسیاری از اسرار متون دینی را هم با ‌فهميدند. 🔹حضرت استاد میفرمودند همان‌گونه که ما برای اجتهاد در احکام شرعی، نیاز به خواندن فقه و اصول با همین روال معمول حوزوی داریم، برای اجتهاد در باب معارف هم به کتابهای بوعلی، فارابی، شیخ اشراق و بهتر از همه ملاصدرا و ابن عربی احتیاج داریم که واقعاً هم مسائل را حل می‌کنند. بدون اغراق، گاهی در جلساتی از بحث فصوص، باید سیصد روایت در کنار هم چیده می‌شد تا می‌توانستیم یک نتیجه‌گیری کنیم... 💢 ادامه دارد... 📖📖📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab