eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
M-A-yoosof 359.mp3
4.66M
🔈برنامه 359، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹مقصود از در آیه «و ابتغوا الیه الوسیلة» یا خود شخص است یا کسی است که نزد خدا و دارد. دو مثال برای تقریب به ذهن: 👈کسی که می‌خواهد از بانک وام بگیرد، یا باید خودش اعتبار لازم را داشته باشد یا کسی که اعتبار دارد او را ضمانت کند. 👈کسی که در یک سانحه رانندگی به دیگری صدمه زده، برای کسب رضایتِ مصدوم، گاهی خودش اعتبار دارد ـ مثلا معلم آن شخص صدمه دیده است ـ و درخواست بخشش می‌کند و گاهی خودش اعتبار ندارد، اما به دنبال کسی می‌رود که اعتبار دارد و او را واسطه بخشش قرار می‌دهد. 🔹 علیهم السلام خودشان اعتبار دارند و ما به واسطه ایشان آبرو می‌گیریم. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 360.mp3
4.96M
🔈برنامه 360، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 عده قلیلی از هستند و درگیری آنان با اهل سنت گاهی بیش از درگیری با هست. 🔹آنان می‌گویند با توحید منافات دارد. در پاسخ می‌گوییم: چهار گونه است: 1. توحید در ذات، 2. صفات، 3. افعال 4. عبادت 👈 یعنی ذات خداوند یکی است و شریک و مانند ندارد. 👈 یعنی صفات خدا عین ذات او هستند، نه زائد بر ذاتش. 👈 یعنی هر فعلی در جهان محقق می‌شود، فقط با اراده و خواست خداوند انجام می‌گیرد. 👈 یعنی فقط باید او را پرستش کرد و شریکی ندارد. توسل با هیچ کدام از موارد چهارگانه بالا منافات ندارد. ادامه بحث در برنامه آینده ان شاء الله تعالی 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 361.mp3
4.95M
🔈برنامه 361، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 نمی‌توانند توسل را با توحید_ذاتی یا توحید_صفاتی منافی بدانند. آنها تنها می‌توانند بگویند که توسل با توحید_افعالی و توحید_عبادی منافات دارد این گونه که اگر به کسی توسل کنیم، یعنی او را مؤثر دانسته‌ایم در حالی که طبق توحید افعالی تنها خدا مؤثر است. نیز اگر به کسی کنیم، یعنی او را عبادت کرده‌ایم در حالی که عبادت تنها از آن خدا است. 🔹به دو آیه نیز تمسک کرده‌اند تا توسل را نامشروع جلوه دهند: 👈«و یعبدون من دون الله ما لا یضرّهم و لا ینفعهم و یقولون هؤلاء شفعاؤنا عند الله» یونس/18 👈«و الّذین اتّخذوا من دونه أولیاء ما نعبدهم إلا لیقرّبونا إلی الله زلفی» زمر/39 پاسخ در برنامه بعد ان شاء الله 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 362.mp3
4.67M
🔊 برنامه ۳۶۲، آیه ۱۱۱ 🌺 چکیده این برنامه: 🔹 پاسخ به پرسش برنامه گذشته: ما هم معتقد به «لا مؤثر فی الوجود الا الله» هستیم؛ اما خداوند تعالی اجازه و اذن داده در محدوده‌ای، افراد و چیزهایی مؤثر باشند؛ همچون آتش که نور می‌دهد و می‌سوزاند، اما به اذن خدا؛ یعنی خدا است که چنین تأثیری به او داده است و هر وقت هم بخواهد از آن قدرت را سلب می‌کند؛ همان طور که در ماجرای حضرت ابراهیم علیه السلام آتش سرد و سلامت شد. قدرت و اختیار اولیای خدا نیز در طول اراده و قدرت خداوند است، نه در عرض آن. بحث در برنامه آینده پیگیری خواهد شد ان‌شاءالله. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 363.mp3
3.94M
🔈برنامه 363، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹از دیدگاه قرآن نیز می‌تواند در طول سببیّت خداوند باشد؛ مثلاً در برخی از آیات، گرفتن جان انسان‌ها به خداوند نسبت داده شده است: «الله یتوفّی الأنفس حین موتها»؛ و در برخی دیگر به نسبت داده شده است: «یتوفّاکم ملک الموت الّذی وکّل بکم»؛ و در برخی دیگر به دیگر فرستادگان خداوند: «توفّته رسلنا». پس گرفتن جان‌ها در عین این که فعل خداوند است، می‌تواند به «ملک الموت» و «رسلنا» نیز نسبت داده شود و منافاتی با ندارد. 🔹آنچه از مذموم شمرده شده، به خاطر و بود، نه به خاطر شفاعت جستن. ولی ما را نمی‌پرستیم و تنها با ایشان را قرار می‌دهیم. 🔹پرسش: قرآن کریم می‌فرماید: «للّهِ الشفاعة جمیعا». پس چگونه شیعیان ادعا می‌کنند که اولیای خدا می‌نمایند؟ 👈پاسخ: در برنامه بعد ان شاء الله. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 364.mp3
4.59M
🔈برنامه 364، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹پاسخ پرسش برنامه قبل: 👈قرآن کریم این گونه است که برخی از آیاتش را آیات دیگر می‌کنند. مثلاً وقتی قرآن می‌گوید: «لِلّهِ العزّة جمیعا» معنایش این نیست که دیگران نیستند؛ زیرا در آیه‌ای دیگر آمده است: «و لِلّهِ العزّة و لرسولهِ و لِلمؤمنین»؛ یعنی هم دارد و هم . بلکه معنایش این است که منبع و منشأ عزت خداوند است و دیگران تنها در صورتی عزیز می‌شوند که خدا به آنان عزت دهد. 👈شفاعت نیز همین طور است. آیات دیگری که درباره هست را اگر کنار هم بگذاریم: «من ذا الّذی یشفع عنده إلا بإذنه»، «لا یشفعون إلا لمن ارتضی»، «لا تنفع الشفاعة إلا من أذن له الرحمن» و «لا یملکون الشفاعة إلا من اتخذ عند الرحمن عهدا»، نتیجه این می‌شود که غیر خدا تنها در صورتی می‌تواند شفاعت کند که از خداوند و داشته باشد. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 365.mp3
5.46M
🔈برنامه 365، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹ما معتقدیم که ما علیهم السلام خودشان بالاترین مراتب را داشتند و ما هم از خدا می‌‌خواهیم که ما را مانند ایشان بنده‌ی خویش گرداند. 🔹 و سخنانی که از امامان رسیده است، همه به دعوت می‌کنند و امامان را بالاترین بنده‌ی خدا معرفی می‌نمایند، مانند و زیارت_جامعه. 🔹نمونه‌ای از این عبارات: «الدعاة إلی الله و الأدلّاء علی مرضاة الله ...» 🔹هیچ گاه هیچ یک از شیعیان قصد نکرده که امامان معصوم علیهم السلام را قرار دهد یا آنان را نماید. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 366.mp3
4.86M
🔈برنامه 366، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹آیاتی هستند که از و پیامبران خبر می‌دهند، مانند آیه 64 سوره نساء یا آیه 97 سوره یوسف. این آیات را به پیامبران محدود می‌کنند و می‌گویند این آیات دلالت ندارند که استغفار و شفاعتشان پس از وفات نیز مجاز است و همچنان پافشاری می‌کنند که توسل است. 🔹در پاسخ به این سخن می‌گوییم: اولاً اگر شرک است، معنای سخن شما این خواهد بود که این شرک در زمان حیات پیامبران مجاز بود و در زمان وفاتشان غیر مجاز!! ثانیاً این آیات استغفار را به زمان حیات محدود نکرده‌اند؛ ثالثاً حضرت قبل از ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به او متوسل شد تا توبه‌اش پذیرفته شود. پس توسل به زمان حیات مشروط نیست. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 367.mp3
4.8M
🔈برنامه 367، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹پاسخ دیگر به : خود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی که اهل سنت نقل کرده‌اند، فرمودند: هم من برای شما خیر است و هم من. حیات من از این جهت است که با شما می‌گویم و شما هم با من سخن می‌گویید و وفات من از این جهت خیر است که اعمال شما بر من عرضه می‌شود و اگر کار بدی کرده باشید، برای شما می‌کنم. 🔹علاوه بر این روایات فراوان دیگری هم از طریق نقل شده که از آداب ، طلب آمرزش و استغفار را برشمرده‌اند. 🔹پاسخ مهم دیگر این است که مگر پیامبر از دنیا رفته است؟ وقتی قرآن می‌گوید: زنده‌اند، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به طریق اولی به شمار می‌رود. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 368.mp3
4.97M
🔈برنامه 368، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 اجازه نمی‌دهند که در کنار صلی الله علیه و آله صدایش را بلند کند و استناد می‌کنند به این آیه «لا ترفعوا أصواتکم فوق صوت النبی». اگر پیامبر حضوری ندارد، پس استناد به این آیه درست نیست. 🔹خود شما در نماز می‌گویید: «السلام علیک أیّها النّبیّ» پس آن حضرت حاضر است. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 369.mp3
4.95M
🔈برنامه 369، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹نکته ای برگرفته از فرمایشات آیة الله جوادی آملی: نگاه توده مردم این است که انسان می‌میرد و دوباره زنده می‌شود. برای اینها باید اثبات کرد که معاد هست. اما نگاه حکما برگرفته از آیات قرآن این است که انسان مرگ ندارد و صرفاً از جایی به جای دیگر منتقل می‌شود. با این نگاه، دیگر لازم نیست معاد را اثبات نمود. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 370.mp3
4.42M
🔈برنامه 370، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 و می‌توانند و را در همین حیات ، پیاده کنند؛ یعنی به چنان درجه‌ای رسیده‌اند که با اختیار خودشان روح از بدنشان جدا می‌شود و دوباره به بدن باز می‌گردد. 🔹اما بالاتر از آن، مظهر اسم و خداوند شده‌اند، مثل عیسی علیه السلام که با اراده‌اش زنده می‌کرد و می‌میراند. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 371.mp3
4.39M
🔈برنامه 371، آیه 111 🌺چکیده این برنامه: 🔹 هم از کارهایی است که آن را می‌دانند. 🔹در سوره یوسف آمده که او فرمان داد پیراهنم را روی صورت پدر بیندازید. قرآن هم این کار را تأیید می‌کند و شفای را اثرِ می‌شمارد. 🔹معنای لغویِ تبرّک، است. یعنی زیادی در رشد و کمال و سعادت. 🔹معنای اصطلاحی تبرّک، این است که از خدا یا از او یا آثار بر جای مانده از ایشان، چیزی را درخواست بکنیم. البته در عرف، تبرک فقط زمانی اطلاق می‌شود که از طلب برکت کنیم و اگر از خود ایشان طلب کنیم، گفته می‌شود. لینک کانال تلگرام 🔻 🔶 https://t.me/maede_aasmani آیدی کانال ایتا 🔻 🔶 @maede_asmani