eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
156 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫و براي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* ✨یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم✨ 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as
1_4561174580.mp3
4.9M
دعای ندبه ❤️ امام زمان عج : به شیعیان ما بگوئید که دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند. باصدای ✨همانا برترین کارها، کار برای امام زمان است✨ بخونیم به نیابت از جمیع اموات مومنین به نیت تعجیل در فرج مولای غریبمون @mola_amiralmomenin_as
امیرالمؤمنین على عليه السلام : ألا إنَّ الدنيا دارٌ لا يُسلَمُ منها إلاّ فيها (بالزُّهدِ) و لا يُنْجى بشيءٍ كانَ لها . ابتُلِيَ الناسُ بها فِتنةً . فما أخَذُوهُ منها لها ، اُخرِجوا مِنه و حوسِبوا علَيهِ و ما أخَذُوهُ مِنها لِغَيرِها ، قَدِموا علَيهِ و أقاموا فيهِ . 💠بدانيد كه دنيا سرايى است كه هيچ كس از آن به سلامت نمى رهد جز با دل بركندن از آن و هيچ كس به واسطه كارى كه براى دنيا كند نجات نمى يابد . مردم براى آزمايش گرفتار دنيا شده اند . آنچه را از دنيا به خاطر دنيا برگرفتند ، از دستشان برود و بايد حساب پس دهند و آنچه را از دنيا براى غير آن ( آخرت ) به دست آوردند، به آن برسند و هميشه با آنهاست . 📚( نهج البلاغة: الخطبة ۶۳ ) @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از حلقه معرفت
لطفا هدیه به پیشگاهِ مقدس و معظمِ مادرانِ ائمه، صلوات بفرستید 🙏🌹
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 *هر روز بخوانیم* 🔹 امروز؛ صفحه صد و پنجاه و چهار قرآن کریم سوره مبارکه الأعراف ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
💫بسم الله الرحمن الرحیم💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘بركات تكوينى امام غايب(عج) 🔘بقاى نظام جهان ✔️كفاية الأثر -با سندش به نقل از عبد اللّٰه حسين،از پدرش حسن-:امام حسن عليه السلام فرمود: «پيامبر خدا صلى الله عليه و آله روزى سخنرانى نمود و پس از حمد و ثناى الهى فرمود: «اى مردم! گويى من فرا خوانده شده‌ام و به زودى،دعوت حق را اجابت مى‌كنم.من ميان شما دو چيز گران‌بها بر جاى مى‌نهم: *كتاب خدا* و *خاندانم*، اهل بيتم. تا هر گاه كه به آن دو چنگ در زنيد،گم‌راه نمى‌شويد. از آنان فرا گيريد،نه آن كه به آنان ياد دهيد؛چرا كه آنان از شما داناترند. زمين از ايشان خالى نمى‌ماند،كه اگر خالى بماند،اهل خود را مى‌بلعد». 📓كفاية الأثر:ص 162 📓بحار الأنوار:ج 36 ص 338 ح 201. @mola_amiralmomenin_as
الغيبة ،نعمانى-با سندش به نقل از مفضّل بن عمر-:امام صادق عليه السلام فرمود: «يك حديث را خوب بفهمى،بهتر از ده تاست كه فقط‍‌ روايت كنى.هر حقّى،حقيقتى دارد و هر نكتۀ درستى،نورى». سپس فرمود: «به خدا سوگند، ما كسى از شيعيانمان را فقيه نمى‌شمريم، جز آن كه چون به اشاره و كنايه با او سخن گفته شود،بفهمد. امير مؤمنان عليه السلام بر بالاى منبر كوفه فرمود: پس از اين،فتنه‌هايى كور و تاريك و سياه خواهد بود كه جز خفته،از آن نمى‌رهد. پرسيدند:اى امير مؤمنان ! خفته كيست‌؟ فرمود: آن كه مردم را مى‌شناسد و مردم،او را نمى‌شناسند. بدانيد كه زمين از حجّت خداى عز و جل خالى نمى‌ماند؛ امّا خداوند عز و جل خلقش را به دليل ظلم و ستم و زياده‌روى‌شان بر خودشان، نسبت به او نابينا مى‌كند و اگر زمين لحظه‌اى از حجّت خدا خالى بماند،اهلش را فرو مى‌برد. البتّه حجّت،مردم را مى‌شناسد و مردم،او را نمى‌شناسند،همان گونه كه يوسف عليه السلام مردم را مى‌شناخت و آنان او را نمى‌شناختند». سپس [آيۀ:]«يٰا حَسْرَةً‌ عَلَى الْعِبٰادِ مٰا يَأْتِيهِمْ‌ مِنْ‌ رَسُولٍ‌ إِلاّٰ كٰانُوا بِهِ‌ يَسْتَهْزِؤُنَ‌»؛ (یس: 30) «دريغا بر بندگان! هيچ فرستاده‌اى برايشان نمى‌آمد،جز آن كه او را مسخره مى‌كردند»را تلاوت نمود. 📗.الغيبة،نعمانى:ص 141 ح 2، 📗بحار الأنوار:ج 51 ص 112 ح 8. @mola_amiralmomenin_as
✔️بازخوانى بر مبناى انسان‌شناسى روح (باطنی و فطری) ✅انسان‌شناسى روح مهم‌ترين مبنا در بازشناسى است و مى‌تواند تعريف همه‌فهمى از مهدويت شيعى ارائه دهد. 🔰امروزه در آموزش‌ها و همايش‌هاى مهدوى بيش‌تر از نگرش تطبيقى در معارف مهدوى استفاده مى‌شود. اين نگرش اگرچه براى جذب و تأليف قلوب ديگر مذاهب اسلامى لازم است، ولى نبايد به مبناى نظرى مهدى‌شناسى شيعى تبديل شود؛ بلكه مى‌بايست مهدويت شيعى را هماهنگ با ابعاد وجودى آدمى، خصوصاً او معرفى كرد. 🍃تمامى مباحث بر اساس شكل گرفته است و اساساً بحث از منجى بدون اشاره به فطرت معنا نمى‌يابد. 🍃اصولاً نقشه ابليس وارونه‌سازى انسانى و به فراموشى كشاندن ياد مرگ و جهان آخرت بوده تا از اين راه، نه تنها خاطره بهشت، بلكه مسير رسيدن به بهشت را هم از ياد آدمى ببرد و او را براى هميشه جهنمى كند. ابليس مى‌داند كه براى اين كار، راهى جز حركت دادن بشر به سوى دورۀ ندارد؛ چرا كه دورانى است كه بشر در است و تمامى فطريات او در خدمت اهداف شيطانى قرار مى‌گيرد. ✅در مقابل، وقتى است كه تمامى فطريات انسانى در مسير صحيح خود فعال شوند. از اين جهت براى تعريف زندگى و سبك زندگى بايد به دنبال طرحى بود كه را در مسير شكوفايى قرار دهد. ارتباط اين دو مبحث را در موارد زير بهتر مى‌توان بررسى نمود: 1️⃣كمال و نجات 2️⃣انسان كامل 3️⃣آرمان‌شهر ظهور 4️⃣فلسفه تاريخ @mola_amiralmomenin_as
✔️بازخوانى بر مبناى انسان‌شناسى روح (باطنی و فطری) 1️⃣كمال و نجات ♻️بر مبناى انسان‌شناسى فطرى، كمال و نجات زمانى حاصل مى‌شود كه آدمى در مسير انسان كامل قرار گيرد و آن‌گاه از جمع انسان‌هاى و با رهبرى ، حركت فراگيرى براى تحقق صورت بپذيرد. همان‌گونه كه در داستان آفرينش اشاره شد، خداوند انسان را براى خود آفريده و محل و تحقق اين خلافت را هم زمين قرار داد. 🍃إِنِّي جٰاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً . (بقره: 30)، 🔰اين خلافت دو سطح دارد كه مرتبه *عمومى* آن براى همه انسان‌ها (خلافت عمومى در انسان‌ها با شكوفايى قوه ابداع و خلاقيت تحت مديريت تحقق مى‌يابد.) و مرتبه *خاص* آن از معبر تعليم اسماى مختص است. 🍃وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمٰاءَ كُلَّهٰا . (بقره: 31)، جهانى انسان‌ها و در نهايت، كمال و نجات آن‌ها زمانى خواهد بود كه روح الايمان آن‌ها تحت مديريت و رهبرى روح القدس معصوم قرار گيرد تا از پيوند اين دو، تمامى اراده‌هاى انسانى سمت و سوى متعالى پيدا كند و تجلى يابد و در نهايت بهشت زمينى محقق شود. در آن بهشت، همه انسان‌ها قدرت تصرف و ارتباط با مُلك و ملكوت را خواهند داشت و رشد جامعه انسانى، تمام عوالم وجود را متحول خواهد كرد. @mola_amiralmomenin_as
♻️نمودار فرایند رسیدن به در بُعد جهانی @mola_amiralmomenin_as
✔️بازخوانى بر مبناى انسان‌شناسى روح (باطنی و فطری) 2️⃣انسان کامل ♻️مشخص شد كه از جهت ملازمت روح القدس با روح معصوم - كه فعليت مطلقه فطريات او را سبب مى‌شود - يك تفاوت اصلى بين معصوم و انسان كمال‌جو وجود دارد. اين كمال بالفعل از آن جهت است كه هر انسان با هر ظرفيت و استعداد بتواند معصوم را و سعادت ببيند و او را «» خود قرار دهد. در بستر تاريخ از آغاز تاكنون و بلكه تا زمانۀ ظهور، بشر هيچ‌گاه شاهد تجلى تام و تمام مراتب بر روى كرۀ خاكى نبوده است؛ چرا كه هيچ‌گاه اكثريت انسان‌ها به سوى حركت نكرده و زمينه‌اى براى آشكار شدن حقايق باطنى معصوم فراهم نياورده‌اند. 🔰از اين جهت، ضرورت تحقق به آن است كه وجود فطريات كامل و متعالى در معصوم لغو و عبث نباشد. برخى از مدعيان عرفان معتقدند كه اصولاً در اين دنيا مشاهده جلوۀ باطنى معصوم امكان ندارد، ولى اين سخن با فرهنگ و منابع شيعى هماهنگ نيست. ✅بله؛ تا شرايط تحقق بهشت ظهور بر روى زمين فراهم نگردد، حقيقت باطنى معصوم آشكار نخواهد شد، ولى در آن دوران ديگر مانعى براى اين بروز و ظهور نيست. اصولاً ضرورت رجعت همه معصومين پس از ظهور به جهت تجلى آنان است. @mola_amiralmomenin_as
✔️بازخوانى بر مبناى انسان‌شناسى روح (باطنی و فطری) 3️⃣آرمان‌شهر ظهور ♻️شرط تحقق در اكثر نظريات موجود، گسترش است؛ اما غالباً از عدالت با تعريف «يك‌سانى در توزيع منابع دنيوى و مادى» ياد شده است. ولى _فاضله_شيعى با تمام نظريه‌ها و طرح‌هاى ديگر تفاوت ماهوى دارد و اين گونه نيست كه تنها نسخه‌اى پيشرفته‌تر از ديگر نسخه‌ها باشد. حتى اگر گفته شود كه در امتداد پيشرفت علم و تكنولوژى دوران پيش از خود است، با تغيير چشم‌گيرى كه در انسان‌هاى آن زمان از جهت ايجاد مى‌شود، طبيعى است كه شكل و شمايل علوم هم دچار تغيير و تحول مى‌گردد. اصولاً طبيعت و علوم حسى و طبيعى كه قبل از ظهور با نگاهى و نفى ابعاد ملكوتى ديده مى‌شد، در دوران پس از ظهور، طبيعتى شكوفا در امتداد آدمى خواهد بود. @mola_amiralmomenin_as
✔️بازخوانى بر مبناى انسان‌شناسى روح (باطنی و فطری) 4️⃣فلسفه تاریخ ♻️بر اساس آينده‌نگرى، بشر به سوى دو دوره در حال حركت است. 🍃اول، دوران پيش از ظهور يا آخرالزمان كه مهم‌ترين شاخصه آن، بيش از حد بشر است و نابودى و انحطاط جامعه انسانى را به دنبال دارد. 🍃پس از آن، دوران ظهور خواهد بود كه دوران بازگشت بشر به خود است. 🔰بنابراين در نگرش فلسفه تاريخى حق و مبتنى بر :فطرى، خداوند انسان را آفريده است تا با كمك حجت بيرون (پيامبران) و حجت درون (عقل) به سوى حركت كند. ولى از آن‌جا كه اكثريت انسان‌ها هستند، در نهايت به سوى نابودى پيش خواهند رفت؛ تا وقتى كه وحشتى فطرى بر مردم جهان حاكم شود. 🔰در آن زمان، فطرت‌ها به سوى ماوراء و عدالت‌خواهى گرايش خواهند يافت و اين وضعيت، عطشى جهانى نسبت به كامل و بى‌نقص را ايجاد خواهد كرد. پس در ، سمت و سوى رفتار بشر را با نسبت‌سنجى آن با فطرتشان مى‌توان سنجيد و به ميزان دل‌بستگى يا دل‌زدگى آن‌ها از تمدن خودساخته، مى‌توان فاصله زمانى آن‌ها را با دوران ظهور حدس زد. @mola_amiralmomenin_as
♻️حضرت مهدي(عج) از ديدگاه اميرالمومنين(ع) اسلام و سلطان عادل دو برادر همزادند. يکي از آنها بدون ديگري به کمال شايسته نمي رسد. اسلام پايه است و سلطان عادل، نگهبان آن است. آنچه بي پايان باشد ويران مي گردد و آنچه نگهبان ندارد تباه مي شود. از اين رهگذر هنگامي که قائم ما (ارواحنا فداه) رخت بر بندد، ديگر اثري از اسلام نمي ماند (بعد از انقضاي رجعت) و هنگامي که اثري از اسلام نباشد، اثري از دنيا نخواهد بود. 📗کشف الحق (اربعين خاتون آبادي)/ ص203 @mola_amiralmomenin_as
1_2959615767.mp3
5.01M
🎧 یعنی آینده قطعی ♻️مسئله‌ی هم که جزء لاینفک مسئله‌ی است، از آن کلیدواژه‌های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است... یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص یک موجود حىّ و حاضر؛ این خیلی مسئله‌ی مهمی است. ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @mola_amiralmomenin_as
♻️غائب فعال 🔖 در نظامِ وجودی که دین برای ما قرار داده است، ارتباط با اساسی ترین رابطه ای است که برای همه قرار داده شده است. @mola_amiralmomenin_as