eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 ▪️ در می خوانیم: «تو پنجمین نفر از اصحاب کسا هستی که از دست رحمت غذا خوردی و از سینه ایمان شیر نوشیدی و در دامن اسلام پرورش یافتی...» ▪️ با کشته شدن ، تمامی اصحاب کساء از زمین پر کشیدند و حلقه اولیه وحی از مردم منقطع شد. ▪️ حضرت در روز فرمودند: «امروز مادرم فاطمه(س) و پدرم علی(ع) و برادرم حسن(ع) از دنیا رفتند. ای جانشین گذشته و پشت و پناه آیندگان!» @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۸): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸 عقبه بن ابی معیط: رسول الله(ص) به عقبه فرمود: تو قریشی هستی؟! تو برده ای اهل صَفّوریه هستی. این مطلب، در ماجرایی میان عبدالملک و مردی سالخورده نیز بیان شده است. عقیل هم به عقبه گفت: تو به گونه ای سخن می گویی گویا اصل خود را نمی دانی. تو برده ای اهل صفوریه هستی. عقیل به این نکته اشاره داشت که پدر او یکی از یهودیان آن ناحیه بوده است. 🔸 خاندان ابوالعاص: عبدالرحمان بن محمد بن اشعث، می گفت: نسل ابوالعاص، بردگانی اهل صفوریه هستند. 🔸 بنابر آنچه گفته شد، فرزندخواندگی یا یک مسئله عادی در میان بوده است که در این صورت، ادعای آن درباره هم نیازمند دلیل محکمی نیست؛ به ویژه که بعدها معاویه با بی آبرویی و بی شرمی هرچه تمام تر، زیاد بن ابیه را به این خاندان پُر ظرفیت افزود و هیچ ابایی از این کار نداشت. 🔸 احتمال دیگر، این است که تمامی این موارد به یک مورد اصلی باز می گردد که در این فرض، اصلی ترین متهم و گزینه موجود، امیه است. اما پاسخ این که چرا منابع غیرشیعی از این حقیقت، حتی در دوران بنی عباس طفره رفته اند، را باید در کلام سهیلی جست و جو کرد؛ آنجا که می نویسد: خدا از کارهای دوران گذشته و از ایراد گرفتن به نسب دیگران نهی کرده است. حتی اگر این نهی الهی نبود، باز جا داشت به خاطر جایگاه برخی از صحابه، نسبت به نسب بنی امیه کنکاشی نشود. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 ▪️ به کسی گفته می شود که دور از وطن باشد یا به دلیل نداشتن دوست و آشنا در بین مردم تنها بماند. چون در بی یار و یاور ماندند و لشکر ایشان را بسیار آزار دادند و اذیت کردند، ایشان به غریب الغربا، یعنی غریب ترین غریبان ملقب ساختند. ▪️ این لقب را در برای حضرت حسین(ع) عنوان کرده اند. ▪️ علاوه بر بی یار ماندن امام حسین(ع) و دور ماندن ایشان از وطنشان، یعنی ، حضرت در میان افرادی مانده بودند که با باور ایشان غریبه بودند؛ در عین حال که خود را مسلمان می نامیدند و برخی روزی در رکاب امیرمؤمنان علی(ع) جنگیده و برخی در این راه مجروح شده بودند. این است معنای غریب الغربا! @mouood_org
⭕️ استراتژی انتظار 🔸 غفلت از گفت وگو درباره آینده جهان و جهان آینده و ترسیم خط مشی مادی و فرهنگی مسلمانان، مبتنی بر طرحی بنیادین که در آن مقصد نهایی تبیین شده باشد، موجب بروز انفعال همراه با یأس در میانشان شده و عرصه را برای فعالیت دشمنان شیعه بازتر و بحران های فرهنگی و اجتماعی را سبب شده. 🔸 شاید یکی از رموز دوام سلطه مستکبران در توجه آنهاست به مطالعات استراتژیک و طرح های بلند مدت مبتنی بر مبانی و مبادی فکری خاص خودشان داشته اند، به عکس مستضعفان منفعل. 🔸 مسلمانان در عصر حاضر، سیر در عالم غربی را امری مطلوب فرض کرده اند، به همین جهت از سویی سعی در منطبق ساختن تعالیم دینی و فرهنگ اسلامی با مبانی فرهنگ غربی و یافتن راه های عصری کردن دین داشته اند و از دیگر سو دستورالعمل های کلان غربیان را ملاک عمل قرار داده اند. 🔸 لذا این فرض در اذهان جای گیر شده که تعالیم مذهبی می باید به رنگ مردم زمانه و تمنیات مردم درآید و خدمت گزار هواجس نفسانی شود تا برای لحظه ای سیر و سفر رو به قهقرای انسان گرفتار در دام دنیا، متوقف نشود. این انتظار، بیهوده باب تجدیدنظر در تمامی اصول و فروع دیانت را گشوده است. 🔸 طرح این مباحث، مقدمه نقد بنیادین همه طرح هایی که مستکبران و هوادارانشان فراروی مسلمانان قرار داده اند. مجرایی برای یافتن راهی که شاید امکان ماندن در طریق منتظران فراهم آید. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
1️⃣0️⃣ 🔘 ورود ماسومانی گری توسط یهودیان به آمریكا 🔹 اساس آمریکای امروز را همان هایی بنا نهادند که اولین کلنی ها را در به وجود آوردند. پیوریتان ها از این راه هم شیفتگی خود را به یهودی گری در مرکز ثقل فرهنگ آمریکا به نمایش در آوردند. 🔹 بدون شک چنین جریانی برای سردمداران یهودی که از دیرباز در پی یافتن راهی برای حاکمیت بر دنیا بودند، فرصت بسیار مغتنمی به شمار می آمد و از حیث جامعه شناختی، آمریکا به عنوان یک جامعه متحد از یهودیان با سرعت تمام در حال توسعه بود؛ 🔹 یهودیان به منظور نظارت دائم بر آمریکا، برخی از ابزارهای هم راستا با اهداف خود را از دنیای قدیم به دنیای جدید منتقل کردند. در رأس این ابزارها تشکل های ماسونی گری قرار داشت که در علیه کلیسای ، با یهودیان اتحادی تاریخی را رقم زده بودند. در کلنی آمریکا، نام بسیاری از یهودیان در میان بنیان گذاران ماسونی گری نیز دیده می شود. در حقیقت اولین بار، ماسونی گری توسط یهودیان، وارد آمریکا شد. 🔹 ورود ماسونی گری توسط یهودیان به آمریکا، اقدامی کاملاً با معنی و مغرضانه بود، پیشکسوتان یهودی، همان عقد اتّحادی را که با ماسونگری در اروپا بسته بودند، به دنیای جدید منتقل کردند؛ اتحاد یهودیان با ماسون ها در آمریکا به ایجاد نظامی نوین، توسط یهودیان و متحدان تاریخی آنها، یعنی ماسون ها منجر شد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tarikh_nagofte/ کتابراه: B2n.ir/e97949 فراکتاب: B2n.ir/f60509 طاقچه: B2n.ir/x02862 @mouood_org
🔘 ▪️ فرستاده خداوند، یکی دیگر از لقب های سید الشهداست. ▪️ رسم اسلام و اخلاق محمدی همیشه بدین منوال بود که امامان حق تا آخرین لحظه برای طرف مقابل خود تلاش می کردند؛ چنانچه شاهدیم در رسول اکرم(ص) یا امیرمؤمنان(ع) هیچگاه آغازکننده جنگی نبودند و تا آخرین لحظه برای روشنگری طرف متخاصم تلاش می کردند. ▪️ با آنکه در محاصران ددان و گرگ صفتان گرفتار آمده بودند، تا آخرین نفس در معرفی خود به عنوان فرزند رسول خدا(ص) و فاطمه زهرا(س) کوشیدند. در آمده است که با هر ندای امام حسین(ع) چند نفر از سپاه دشمن جدا شده و به امام ملحق می شدند. تا آنجا که دیگر دوستی نماند و دشتی پر دشمن ماند و سفیر خداوند، حسین(ع)... @mouood_org
1️⃣6️⃣ ⭕️ پرهیز از بیان مباحث کم اهمیت یا بی اهمیت 🔸 در معارف اسلامی، شناخت امام از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است تا آنجا که وقتی شخصی از امام حسین(ع) پرسید: «ای فرزند رسول خدا، پدر و مادرم فدایت، معرفت خدا چیست؟» آن حضرت پاسخ داد: «شناخت اهل هر زمان نسبت به امامی که باید از او فرمان برند.» 🔸 شناخت امام عصر(ع)، مقدمه ای برای اطاعت اوست. شناخت هر آنچه دانستن آن در اطاعت ما نسبت به آن امام هیچ تأثیری ندارد، در دایره تکلیف ما داخل نمی شود. 🔸با توجه به آنچه گفته شد، مروجان و مبلغان باید همه توان خود را صرف پرداختن به موضوع هایی مانند: ویژگی های امام، ضرورت وجود امام و حجت الهی، جایگاه در هستی، مفهوم، ضرورت و فضیلت انتظار، ، چگونگی تحقق ، ویژگی های جهان پس از ظهور و... کنند. 🔸 آنان باید از دامن زدن به موضوع ها و مسائل کم اهمیت یا بی اهمیتی مانند محل زندگی و اقامت امام عصر(ع) یا ازدواج آن حضرت که دانستن آنها وظیفه و تکلیف مردم نیست و تأثیری هم در اطاعت آنها نسبت به امام زمان(ع) ندارد، خودداری کنند و اذهان مخاطبان خود را درگیر این گونه موضوع ها نسازند. 🔸 مراد از این سخن، بی پاسخ گذاشتن پرسش های مردم در این زمینه ها نیست، بلکه مراد این است که به میزان اهمیت و جایگاه این قبیل موضوع ها در مجموعه معارف مهدوی توجه و از پرداختن بیش از حد لازم به آنها خودداری شود. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🔘 سفینة_النجاة ▪️ در حدیثی از رسول اکرم(ص) آمده است که فرموده اند: «همانا حسین در آسمان مقامی بالاتر از زمین دارد. در عرش خداوند نوشته شده است: حسین است...» ▪️ را که در منابع شیعه و سنی از پیامبر(ص) نقل شده و اهل بیت(ع) را همانند و مایه نجات انسان معرفی می کند، مؤید مضمون این روایت می دانند. ▪️ در اعلام می کند که همه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند، امّا کشتی که انسان ها را به می برد، بزرگتر و سریعتر است. @mouood_org
3️⃣1️⃣ ⭕️ غایت انگاری و صیروریت در تفکر دینی 🔺 آخرت نگری و معاداندیشی یکی از کلیدی ترین مفاهیم در تفکر دینی است. در این دیدگاه، مرگ پایان راه نیست. مرگ اندیشی، صاعقه ای غفلت شکن است. آنان که غرق زندگی این جهانی شده اند، مرگ را مترادف با نیست شدن انگاشته و از آن می گریزند؛ در مکتب ادیان توحیدی، آدمی می آموزد که از اولین لحظه تولد، پا در جاده مرگ گذارده و هر لحظه در حال مردن و کوچ کردن به سوی سرای باقی است. 🔻 وظیفه انبیای الهی و کتب آسمانی، بازدارندگی، کنترل و این موجود است تا مبادا در طی حیات این جهانی، غرقه هواجس نفسانی و وساوس شیطانی شده و مقصد را گم کند و همه دارایی خدادادی اش را از کف بدهد. اگر میل به حرکت و دگرگونی ذاتی نهاده شده در را از انسان سلب کنند، در ایستایی، جان خواهد داد. 🔺 صیروریت، تغییری تدریجی است که موجودی، تحت مراقبت و ارشاد ربانی آن را تجربه و مرتبه به مرتبه بر کشیده می شود. آدمی با طی همه مراتب و در صیروریتی تمام، آنگاه که در مقام عالی انسانی جذب و هضم می شود، سیر خود را تمام کرده و کمال خود را حسب وسعت وجودی، به تجربه می نشیند. 🔻 گم شده ناقص و طالب کمال است و این کمالطلبی، نه به کالبد حیوانی؛ بلکه به روح متعالی مستقر در کالبد آدمی مربوط است. بدا به حال آدمی که در سیری معکوس، به جای طی مدارج و صیروریت والا، در درکات سیر کرده و از مقام انسانی چنان نزول کند. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
1️⃣2️⃣ 🔘 دروازه های عالم دینی و عالم غربی 🔹 دروازه ورود به عالَم دینی، و دروازه ورود به عالم غربی است. خروج از عالم غربی هم ممکن نیست، مگر آنکه مهاجر الی الله از دروازه نفی خود بگذرد. 🔹 جمله من می اندیشم، پس هستم. ، مبتنی بر مراجعه و تحویل به خود، منجر به بروز جهانی شد، که از آن با عنوان عالم غربی یاد می شود. این جمله کوتاه، ناظر به تحول در جان او بود. به هر روی، دکارت پای به عالمی نو نهاده بود. 🔹 این مراجعه، باعث کشف معرفت جدیدی درباره عالم و شد؛ معرفتی که به تمامی، متکی به برداشت صرفاً کمی از زمان و مکان بود به این ترتیب، عالم و آدم از حیثیت قدسی تهی شدند. 🔹 انانیت، بنیاد جدیدی برای معرفت تلقی شد و در مدت چهار قرن، تأثیر عمیقی در حیات فرهنگی و مادی ملل جهان گذاشت؛ چنان که امروزه علم تجربی داعیه دار علم به حقیقت اشیاء است. 🔹 اتخاذ استراتژی نفی خود، بدون پرسش از غرب، ممکن نیست، وقتی چیزی را نمی شناسیم، چگونه می توانیم آن را نفی کنیم؟ 🔹 حتی اگر همگان با سلام و صلوات و غرقه صورت های مذهبی هم کلنگ بزنند، ولی ندانند که با چه موجودی و با کدامین ابعاد و وجوه رو به رو هستند چنانکه شایسته است، نتیجه ای نخواهند گرفت. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 ▪️ مقتول به معنا کشته شده و کسی است که به قتل رسیده از القاب است که در از سوی به ایشان نسبت داده شده و فرموده اند: «آن امام معصوم، مقتول مظلوم...» ▪️ تأکید بر کشته شدن امام حسین(ع) تأکیدی است بر مظلومیت ایشان در عصر خودشان و اینکه افرادی بوده اند که تا آن حد خباثت داشته اند که امام زمان خود را به قتل برسانند. ▪️ مقتول خواندن امام حسین(ع)، پنجره است برای تحقیق بیشتر که مردم در این عصر به لحاظ فکری، فرهنگی و اعتقادی به کدامین دچار شده بودند، علّت و نحوه این انحراف چه بود و واقعه و امام حسین(ع) و یارانشان چه تأثیری در اصلاح این وضعیت داشت. @mouood_org
1⃣ 🔳 سیره حکومتی 🔸 مهدوی، دقيقاً همان سیره حکومتی نبوی و علوی است؛ با اين تفاوت كه در دوران ایشان بستر لازم برای اجرای كامل سياست هایشان، فراهم نبود؛ ليكن در عصر ظهور امام مهدی(ع) آمادگی های لازم در جامعه جهانی برای اجرای سياست های ايشان، به طور كامل وجود دارد. 🔸 امام باقر(ع) فرمودند: «[مهدی(ع)] به همان سيره رسول خدا(ص) [عمل می كند] تا اینکه را چيره نمايد.» 🔸 از امام صادق(ع) نقل شده است: «هنگامی كه قائم ما قيام كند، جامه علی(ع) را می پوشد و مطابق سيره علی(ع) رفتار خواهد نمود.» 🔸 احاديث با تعبيرهای گوناگون و با صراحت، تأكيد دارند كه پايه های اصلی سياست ها و برنامه های حكومت امام مهدی(ع)، رهنمودهای كتاب خدا و سنت خاتم انبياست. 🔸 پيامبر(ص) می فرمايند: «او مردی از [خاندان ] من است. نام او، نام من است. خداوند [دين ] مرا با او حفظ می كند و به سنت من عمل می كند.» 🔸 فلسفه مهدويت، چيزی جز احيای احكام الهی و سنت نبوی و به اجرا در آوردن ارزش های اصيل اسلامی نيست. بنابراین اگر هيچ گزارشی هم از سیره حکومتی امام مهدی(ع) وجود نداشته باشد، با در نظر گرفتن سیره حکومتی پيامبر اكرم(ص) و اميرمؤمنان(ع)، سیره حکومتی امام مهدی(ع) را - به استثنای مواردی كه زمان و مكان در آنها دخيل هستند - می توان پيش بينی كرد. 🔸 افزون بر اين، خوشبختانه اسناد ارزنده ای از پيش گويی های خاندان رسالت در دست است كه با تكيه بر آنها، سیره حکومتی امام مهدی(ع) حتی در موارد استثنايی، به روشنی قابل تبيين است. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org
🔘 ▪️ هر چند همه امامان(ع) دعوت کنندگان به خدا بوده اند، امّا در زیارات هیچیک از آنها «لبیک داعی الله» نیامده است. ▪️ در زیارت می خوانیم: «لبیک داعی الله؛ دعوت تو را به سوی خدا اجابت می کنم.» ▪️ امام حسین(ع) پیام ویژ ه ای داشت و این دعوت را با خون خود به مردم رساند، پس هر کس این دعوت را شنید، باید لبیک گوید و اهداف حضرت را استمرار بخشد. ▪️ در این زیارت به هفت بار لبیک گفتن توصیه شده است. مرحوم شیخ جعفر بیان لطیفی در باب حکمت تکرار دارد: «یک وجه آن ملاحظه حالات مُجیب است و وجه دیگر اینکه هفت بار لبیک گفتن برابر کمک خواهی های هفت گانه آن حضرت در کربلاست.» @mouood_org
📚زنان عاشورایی 🔹«زنان عاشورایی» بیانی تاریخی- روایی از واقعه عاشورا با رویکردی خاص است. شاید در مقاتل و کتاب‌ های مختلف، درباره‌ سید شهیدان، امام حسین(ع) و یاران ایشان و نحوه‌ شهادتشان خوانده‌‌باشید ولی... 🔹در پشت میدان کربلا و در جایی که با نام «خیمه‌ ها» از آن یاد می‌ کنیم، زنانی بودند که شاید بدون آنها نخل کربلا، به ثمر نمی‌ رسید. این کتاب زنان حاضر در کربلا را معرفی و نقش آنها را بیان می‌ کند. 🔹سه فصل این کتاب، «حضور زنان در حماسه عاشورا»، «نقش زنان در نهضت عاشورا و چگونگی ادامه رسالت» و «تاثیر نهضت امام حسین(ع) بر زنان غیر حاضر در کربلا و ادامه رسالت» نام دارند. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/zanan_ashura/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
🔘 ▪️ قتیل الکفره به معنای شهید به دست کفر است. در زمانی که کفر بر حق و عدل حکومت می کند، خود را ملزم بر علیه کفر دانست. ▪️ همچنین این لقب می تواند اشاره ای به روایت امام حسن مجتبی(ع) در آخرین لحظات عمرشان داشته باشد که فرمودند: «!» ▪️ ایشان در ادامه فرمودند: « روزی خواهد رسید که سی هزار نفر از مردم مسلمان نما که ادّعا دارند از امّت جدّ ما، محمّد(ص) هستند، تو را محاصره کرده و برای کشتن تو و جسارت به اهل بیت تو و خاندان تو و اموال آنها اقدام می کنند. در این هنگام است که خداوند خود را بر خاندان فرو فرستد و از آسمان خون و خاکستر فرو ریزد و همه مخلوقات حتی حیوانات درنده در بیابان ها و ماهیان در دریاها بر مصیبت تو گریه کنند.» @mouood_org
🔘 ▪️ خداوند هستند. ▪️ امام صادق(ع) فرمودند: «تو نوری در صلب های بلند مرتبه هستی و نوری در تاریکی های زمین و نوری در هوا و نوری در آسمان های بلند و نوری که هرگز خاموش نخوهد شد.» ▪️ امام حسین(ع) حتّی به لحاظ ظاهری هم درخشان و تابنده بودند؛ تا جایی که رسول اکرم(ص) در هنگام بارداری حضرت زهرا(س) به ایشان فرمودند: « دخترم! در پیشانی تو درخشندگی ویژه ای می بینم که بیانگر آن است به زودی بر مردم را به دنیا خواهی آورد.» ▪️ سپاهیان یزید روایت کرده اند: تاکنون هیچ کشته به خاک و خون غلتیده ای را به نورانیت چهره او ندیده ام. ▪️ دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست @mouood_org
🔘 محروميّت مسلمانان از تشييع جنازه‌ خمسه‌ طيبّه ▪️ می دانيم كه تشييع جنازه‌ مؤمن چقدر ثواب دارد؟ فرموده ‌اند: اوّل عنايتی كه خدا به ميّت هنگام ورود به عالم برزخ مي ‌كند اين است كه گناهان همه‌ تشييع‌ كننده‌ها را می آمرزد. ▪️ امّا ياللاسف كه مسلمانان از تشييع جنازه‌ي خمسه‌ طيّبه‌ اصحاب كسا‌محروم شدند. ▪️ جنازه‌ پيامبراكرم…(صلي الله عليه و اله و سلم) كه طبق وصيّت در حجره‌ خودشان دفن شد و تشييعی به عمل نيامد. ▪️ امير‌المؤمنين(عليه السلام) هم در شب بيست و يكم ماه رمضان جز چند نفری از فرزندان و اصحاب خاصّش كسی همراه جنازه‌اش نبود و مخفيانه در بيابان خارج كوفه دفنش كردند. ▪️ صدّيقه‌ كبری (عليها السلام)نيز كه می ‌دانيم طبق وصيّتش شبانه به دست همسر دلسوخته‌اش دفن شد و امّا حسين عزيز ما هم كه خاطره‌اش هميشه دل‌ها را می ‌سوزاند و چشم‌ها را می ‌گرياند. ▪️ تنها جنازه‌ای كه از خمسه‌ طيّبه‌ اصحاب كسا تشييع شد، جنازه‌ امام حسن مجتبی (عليه السلام) بود و ای كاش آنهم تشييع نمی ‌شد! ▪️ وقتی جنازه را بلند كردند كه به سمت حرم مطهّر جدّ بزرگوارش پيامبر اكرم (صلي الله عليه و أله و سلم) ببرند ▪️ آن زن آشوبگر دختر ابوبكر با اعوان و انصارش سر راه جنازه را گرفت و گفت: من نمي گذارم حسن را در خانه‌ي من دفن كنيد (چون بيوه پيامبر بود و ادّعاي مالكيّت حجره‌ي پيامبر را داشت).بني ‌هاشم خواستند مقاومت كنند؛ امام حسين(عليه السلام) فرمود: نه وصيّت برادرم اين است كه خوني در پاي جنازه‌اش ريخته نشود. جنازه را برگردانيد در بقيع دفن كنيد. ▪️ تا خواستند برگردانند صداي شليك تير بلند شد و هفت يا هفتاد تير به جنازه‌ امام (عليه السلام) مسموم اصابت كرد....! 📚 از فرمایشات حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی ؛ تفسیر سوره یونس صفحه ۵۰ @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اربعین، محور امت سازی ▪️ در سفر مهمان کرامت هستید و امنیت دارید... ▪️ ویژگی های سفر اربعین در بیان آیت الله @mouood_org @mouood_multimedia