eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ تا ز خون تو جهانی شود از بند آزاد بر سر ايده‌ی انسانی خود جان دادی در رهِ كعبه‌ی حق‌جويی و مردی و شرف ‌آفرين بر تو كه هفتاد و دو قربان دادی! ✍️ محمّدرضا شفیعی کدکنی @mouood_org
9️⃣ ⭕️ نتیجه عدم شناخت 🔸 عدم امام زمان به منزله عدم معرفت درباره مقصد، راه و خروج از و گمراهی است. 🔸 وقتی حقیقت در امام زمان(ع) متجلی می شود؛ یعنی حق نزد او و با اوست و از طریق او حاصل می آید و جز آن هر چه باشد و به هر نام که باشد عین جاهلیت و گمراهی است. 🔸 در زیارت آمده است: « با شماست و در شماست و از شماست و متوجه شماست و شما اهل آن و معدن آن هستید.» 🔸 این عبارت ترجمه: «من در حالی شما را ترک می کنم که دو ثقل را در میان شما گذاردم. کتاب خدا و اهل بیتم را، دو ثقلی که از هم جدا نمی شوند تا آنکه در بهشت و در کنار همدیگر را ملاقات کنیم.» 🔸 گمراهی الزاماً در یک مصداق ثابت چون پرستش بت سنگی متجلی نمی شود. در هر عصر و نسلی باطل به صورتی پیدا می کند؛ چنان که در ادوار گذشته نیز روزی در و ظهور می کرد و روزی دیگر در و یا پرستش بت سنگی و خرمایی یا پرستش ماه و ستاره. 🔸 تفاوت صورت ها و مصادیق، ناظر بر تفاوت معنی و باطن نیست. یک مفهوم ثابت به نام استکبار و طغیانگری است که در هر عصری به نحوی ظهور می یابد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
🔘 او گفته که در روضه عباس می آید 🔻 اثر اختصاصی ، به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان؛ برای نخستین بار در کشور ▪️ بن علی(ع) برای حسین(ع)، همچون بود برای موسی عمران(ع)؛ همچون علی مرتضی، برای نبی(ص). ▪️ بی بدیل و بی جایگزین اسلام که شرافتش چنان بلند و جایگاهش چنان عالی است که مولای ما مهدی فاطمه، ارواحنا له الفداء، فرموده اند که هر جا نامی از ایشان در میان باشد، حضور می یابد. ▪️ به مناسبت ایام و به امید گوشه چشمی از حضرت مولا، برای بار در کشور اقدام به تهیه و تدوین پادکستی درباره حضرت ابوفاضل عباس(ع) نموده که از میلاد پرخیر ایشان تا رجعتشان را در ده پرده ترسیم کرده است. ▪️ باشد که طبع لطیف مولایمان، صاحب العصر و الزمان(عج) را بیاراید. 🔻 نام اثر:‌ ⏱ مدت زمان: ۵۵ دقیقه 🖊 نویسندگان: محمدپویا قاسمی، مریم پاک آئین 📖 مشاوران مذهبی: استاد ، حجت السلام والمسلمین ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر 📱 رکورد: محمدرسول پور شبستری، علی مرادی 🎚 میکس و تدوین:‌ علی مرادی 🎙 گویندگان:‌ محمد شادانی، رضا منصورنیا، محمدجواد موحدی، علی مرادی، سجاد بیگدلو، محمدپویا قاسمی 💻 ویراستاری و دراماتوژی: آزاده خرازی، محمدعلی صادقی 🔧 امور فنی: سید محسن موسوی @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ «صلّ الله علی الباکین علی الحسین(ع)» ▪️ در نهمین منزل از ماه عاشقی، سیل اشک را به مهمانی خون دلِ دهمین منزل، فرا می‌خوانیم. ▪️ تاسوعای حسینی، روز یقین، وفاداری و روز پایمردی پیروان امام حسین(ع)، بر تمامی عاشقان حضرت تسلیت باد. @mouood_org
🔘 معنای دقیق کلمات و ▪️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه هم در دهم ماه اتفاق افتاده است، پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس، تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند، روز نهم ماه محرم گفته‌اند. ▪️ اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: 🔻 واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر به کار نمی رود؛ - آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ - در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله‌ی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره‌ی اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد، مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ... اما چنین نیست. ▪️ عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند متعال می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. ▪️ العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به و و نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. ▪️ تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد، فراخ گردید. ▪️ التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. ▪️ این دو نام از ابداعات (ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد(ع)، لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... 📚 برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن. @mouood_org
🔘 اعمال شب و روز دهم ماه محرّم @mouood_org
◾️ در سراسر روزگار از خون دو شهید، علی(ع) و فرزندش، [حسین(ع)] دو گواه باقی است: ▪️ فجر که در پایان شب‌ها سینه‌ی تاریک مشرق را می‌شکافد، ▪️ و شفق سرخ‌فام که غروب‌ها، افق خاور را در خون می‌کشد. ◾️ این دو نقش خونین، همیشه بر پیراهن زمان ثابت است تا در محشر، به پیشگاه خداوند رحمان برسد و دست تظلّم برآورد... 📚 «دیوان ابی العلاء معزی» از شرح «التنویر علی سقط الزند»، ص ۸۳. @mouood_org
🔘 ارجعی الی ربک یا حسین! ▪️ امام صادق علیه‌السّلام فرموده است: « را در نمازهای و خویش بخوانید، که آن، سوره حسین علیه‌السّلام است و به آن رغبت و اشتیاق نشان دهید». ▪️ رمز این نامگذاری را نیز، امام صادق علیه‌السّلام چنین فرموده است: ▪️ «حسین علیه‌السّلام ، صاحب و و است. یاران او نیز از دودمان ، در روز رستاخیز از خداوند راضی‌اند. خدا نیز از آنان راضی است.» ▪️حسین بن علی علیه‌السّلام با عاشورای خویش، فجری از و و را در ظلمت ظلم و در سیاهی ستم پدید آورد، آری… فجر امامت و ایمان، در «غسق سلطنت آل امیه»! ▪️ امویان برای نابودی دین خدا، کمر همت بسته بودند و با عترت پیامبر دشمنی می‌کردند. طغیانشان که به اوج رسید، موجی از خون از به راه افتاد و سلطه اموی را ویران ساخت. اگر حکومت شوم بنی امیه را، شام مرگ و تیرگی ظلمت به شمار آوریم، نهضت حسینی و خون شهدای کربلا، فجری بود که دیوار ظلمت ظلم را شکافت و روزنه‌ای به روز بیداری و فجر رستگاری گشود. 📚 کانال مسعود دریس، عضو هیئت تحریریه ماهنامه عربی @mouood_org
831987458_587462412.mp3
10.29M
6⃣ 🔘 حضرت سه ساله ▪️با اشک دانه دانه‌ام، ‌زینت شده ویرانه‌ام ▪️امشب پدر شمع است و من برگرد او پروانه‌ام ▪️بوسه ز رویش می‌گیرم امشب، کنار بابا می‌‌میرم امشب @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ با خودش می‌برد اين قافله را سر به كجاها؟ و به دنبال خودش اين‌همه لشكر به كجاها؟ كوفه و شام و حلب يک سره تسخير نگاهش دارد از نيزه، اشارات مكرّر به كجاها؟ سورهٔ كهف گل انداخته اين بار و زمين را می‌برد غمزهٔ قرآنی ديگر به كجاها؟ بر سر نيزه تجلّی سر كيست خدايا؟! پر زد از بام افق نيز فراتر به كجاها بين خون گريه، پيام‌آور خورشيد صدا زد می‌روی با جرس شوق برادر! به كجاها؟ شب گرگ است و شقاوت، شب سيلی به شقايق تو گل انداخته‌ای در شب خنجر به كجاها؟ از كران تا به كران می‌شنوم موج صدايت كشتی سبز نجاتت زده لنگر به كجاها؟ چه زبون است يزيد و چه حقير ابن زيادش شهر را می‌كشد اين خطبهٔ محشر به كجاها؟ ✍️ محمّدحسين انصاری‌نژاد @mouood_org
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی، شماره ۱۶۵ ✅ موضوع: نقش پنهان در واقعه 🎙 سخنران: حجت الاسلام 🎤 همراه با مرثیه سرایی حاج 📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🔰 نشست شماره ۱۶۵ ✅ موضوع: نقش پنهان در واقعه 🎙 سخنران: حجت الاسلام 🎤 همراه با مرثیه سرایی حاج 📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
🔘 شهادت راوی کربلا، حضرت سجاد(ع) را تسلیت می‌گوییم. @mouood_org
پخش زنده نشست ماهانه هم اکنون👇 www.aparat.com/mouood_org/live/?eitaafly
📚شعور و شهود عاشورائیان 🔹این کتاب را موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) منتشر کرده‌ است که گنجینه‌ ای است از مطالب خواندنی درباره قیام حضرت حسین بن علی(ع) و شوری که در عالم ایجادکرد. 🔹تنظیم و ارائه مجموعه خطبه‌ ها و سخنان امام حسین(ع)، حضرت سجاد(ع) و سایر عاشوراییان در تمامی مقاطع سفر از مدینه تا شام، بخش منحصر به‌ فردی است که در این اثر قابل‌ مشاهده است. 🔹علاوه بر این معرفی سایر شهسواران اردوگاه امام و شهیدان دشت نینوا در این کتاب، این اثر را به فرهنگ نامه‌ ای خواندنی تبدیل کرده‌است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/shohud_ashuraeeyan/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
1073159938_-943879774.mp3
7M
7⃣ 🔘 خانه اهل بیت(ع) ▫️هرچه هست، در خانه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) است. @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ تو با تنهایی‌ات از خود فرا رفتی به تنهایی ولی در خود فروماندیم ما جمع تماشایی تو در اندازه‌های ناگزیر ما نمی‌گنجی تو را هم با تو می‌سنجیم در عزم و شکیبایی از اوّل، آخر کرب و بلایت را چنین دیدم: تو و هفت آسمان غربت، تو و یک دشت تنهایی! نوای گریه‌ی باران، در این شب‌های بی‌پایان به سوگ توست با ما عاشقان گرم هم‌آوایی از آن روزی که خونت بر زمین باریده، گردیده تمام خاک، لبریز از شقایق‌های صحرایی کسی مثل تو لفظ عشق را معنا نخواهد کرد کسی مثل تو، مثل تو، به ایجاز و به شیوایی زلالی‌های یاران تو را تصویر از این بهتر که جان دادند در اوج عطش، دل‌های دریایی؟ به جان تو، که از تو، غیر تو، هرگز نخواهم خواست ولی دستی تهی دارم، مگر بر من ببخشایی ✍️ سهیل محمودی @mouood_org
979836673_85321895.mp3
9.18M
8⃣ 🔘 استجابت به دست امام زمان ▫️کارهای هرکس، به وسیله امان زمانش به نتیجه می رسد. ▫️در مجلس عزا، به برکت وجود امام حسین(ع) دعا مستجاب می شود؛ اما به دست مبارک حضرت حجت(عج). @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ با واژه‌ی ساقی، لقبِ ماه خوش است یک یوسف لب‌تشنه لبِ چاه خوش است تنها قمر علقمه میراب شود تا دیده‌ی یعقوب، پُر از آب شود صدبار اگر دونیمه ابرو افتد بر ساحل غم، به روی زانو افتد رخسار مهش به رنگ خوناب شود با سجده‌ی او علقمه محراب شود صدمرتبه رو به سوی دریا آرد لب‌تشنه‌تر از گذشته، پا بگذارد باران عطش بارد و بی‌تاب شود کِی از دو لب علقمه سیراب شود؟ صدبار اگر بمیرد و جان گیرد دریای فرات از کف عدوان گیرد محتاج نَمی قطره‌ی نایاب شود سیمای حسین در نظرش قاب شود «صد بار اگر علقمه را فتح کند لب‌تشنه‌تر از گذشته برمی‌گردد» ✍️ محمّدرضا سروری @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۳): رابطه خصمانه غیرعادی با بنی هاشم 🔸 یکی از مواردی که ما را نسبت به عدم ارتباط خانوادگی امیه با و هاشم مطمئن می سازد، رابطه خصمانه عجیب و غریب او است. امیه، هم با هاشم درگیر شد و هم با و در هر دو مورد شکست خورد. کار به اینجا ختم نگردید و این خباثت، در نسل وی ماندگار گردید. 🔸 حرب بن امیه با عبدالمطلب درگیرشد؛ با رسول الله(ص)؛ با امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) جنگید و اسباب شهادت ایشان را فراهم ساخت؛ ، خون امام حسین(ع) را ریخت؛ عبدالملک مروان با امام سجاد(ع) به مخالفت برخاست و ولید بن عبدالملک، آن حضرت را به شهادت رساند؛ هشام بن عبدالملک، امام باقر(ع) را به شهادت رساند و در هم ، از همین تیره، به کشتار شیعیان امیرالمؤمنین(ع) می‌ پردازد و با امام زمان(عج) به جنگ برمی خیزد. 🔸 در زمینه رابطه این دو خاندان، روایتی بسیار قابل توجه از امام صادق (ع) در دست است: «ما و خاندان سفیان دو خاندان هستیم که در راه خدا با هم دشمن شدیم. ما گفتار خدا را تأیید می کردیم و آنها تکذیب. ابوسفیان با رسول الله(ص) و با علی بن ابی‌طالب(ع) و یزید با امام حسین(ع) جنگیدند و (در آخرالزمان) سفیانی با قائم خواهد جنگید.» 🔸این روایت، از نگاه فلسفه تاریخ، روایتی کلیدی به شمار می آید و بیانگر دو جریان حق و باطل در طول تاریخ است. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
-1502667008_544626058.mp3
6.64M
9⃣ 🔘 دنیا به نام حسین(ع) ▫️ ملکوتیان، دنیا را با نام «حسین آباد» می خوانند. ▫️ انبیاء همه محو تماشا و ملائک مبهوت شمر سرشار تمنا و تو سرگرم وضو @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ رفته‌ست آن حماسه‌ی خونین ز یادها دارد زیاد می‌شود ابن‌زیادها آقای عشق! پرچم سبز و مقدّست این روزها رها شده در دست بادها بعد از تو کفر و ظلم، زمین را گرفته است دنیا شده‌ست مضحکه‌ی عدل و دادها آیا زمان آن نرسیده‌ست در جهان نفرین شوند باز هم این قوم عادها؟ کی می‌شود که طالب خونت بیاید و، نام تو تا همیشه بماند به یادها ✍️ مریم سقلاطونی @mouood_org
1️⃣0️⃣ ⭕️ نتیجه قرب 🔸 قرابت جستن با اشتراک در صفات کمالی و جلب و جذب آن سبب می شود در جایی عجم که هیچ خویشی یا قرابت نسبی و سببی با حضرت نبی اکرم(ص) ندارد مخاطب عبارت دلنشین: «سلمان از ما اهل بیت است.» قرار گیرد و به رغم قرابت خونی، مخاطب: «تَبتْ یدَا أَبِی لَهَبٍ». 🔸 اشتراک در مقصد و طریق، یعنی اشتراک در معنی بودن و نحوه بودن در عرصه حیات، در خود قرابت و محرمی را دارد. 🔸 آنگاه که بزرگ مردی چون نبی اکرم(ص) ذوب در می شود و با سلب حیثیت و سلب اراده و اختیار تام و تمام از خود، تمامیت عبودیت را سبب می شود، در این مرتبه به چنان درجه ای از قرابت رسیده که در ، مخاطب «قَابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنَی» می گردد. 🔸 بی ‏گمان در این ساحت در خدمت اوست؛ چنانکه در همان سفر در ساحتی حضرت جبرئیل اعلام داشت: «اگر نزدیک تر بیایم، به اندازه یک سر انگشت، خواهم سوخت.» استعداد و استحقاق برکشیده شده رسول مرسل، برتر و والاتر از جبرئیل است. 🔸 معنای اراده خداوند در خلقت ، در همین جا ظاهر می شود. خلیفه خدا، خلیفه و و اسوه بر ما سوی الله است. پهنه حکمرانی او از حضرات ملکوتیان مقرب چون جبرائیل آغاز می شود تا کمترین آنها در میان عالم ملک. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org