eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 حضرت شفیعه 🔹 در میان امامزارگان، کمتر شخصی را داریم که چنین ویژگی هایی داشته باشد. (س) @mouood_org @mouood_multimedia
51.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 جهان بینی و ایدئولوژی، نیاز جدی مؤمنان 🔸 ما شیعیان بر اساس تعاریف روایات، نیازمند تغییریم. باید عوض شویم در جهان بینی در باب تفکر و در ایدئولوژی در باب رفتار... @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 در صف مخلصان و منتظران 🔸 مهم‌ترين در دوران آن است كه خود را هر چه بیشتر در صف واقعی قرار دهند. 🔸 ، تنها طریق قرار گرفتن در شمار منتظران است. از این رو، هر چه محبان آن حضرت بيشتر به خود بپردازند، بيشتر می توانند خود را منتظر بدانند و بيشتری برای آن حضرت خواهند داشت. 🔸 در عمل، در اين ميان، نقش بسزايی دارد. 📚 «آب حيات»، ص ۲۵۸. @mouood_org
3️⃣8️⃣ ⭕️ ملّت حق، باعث نجاتند 🔸 امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب، اهل بیت(ع) را شرط ورود به حصن و قلعه محکم توحیدی و در امان ماندن از عذاب، اعلام فرمودند. امام، شرط در امان ماندن از عذاب و عقوبت را کلمه طیبه «لا اله الّا الله» معرفی کرده اند و تشبیه به قلعه امنی که اگر بدان وارد شوند، در امنیت تمام قرار می گیرند. 🔸 در مَثل، قلعه امنیت بخش، دری دارد که بیگذار از آن، امکان دخول به قلعه وجود ندارد. نگهبان و حارس این قلعه، رخصت ورود به دیار البشری را نمی دهد؛ مگر آنکه اسم رمز بداند و شرط لازم را که همان ولایت ورزی است، به جا آورد. 🔸 ولایت علی بن ابی طالب(ع) همان شرط لازم یادشده در کلام امام رضا(ع) است که هنگام بیان حدیث سلسله الذهب فرمودند: «بشروطها و أنا من شروطها» که بی داشتن این شرط، موضوع ورود به حصن حصین توحیدی محقق نمی شود. 🔸 خداوند (ع) را واسطه تقرب به خود قرار داد و توحید و یگانگی با ایشان را توحید و یگانگی با خود، حصن حصین ولایت ایشان را حصن حصین خود، حب ایشان را حب خود و... قرار داده است تا هیچ موجودی، بی بهره از تقرب و داد و دهش و نعمت و امنیت خداوند نماند. 🔸 اهل بیت(ع)، به اذن الله، در عرصه هستی کار خدایی می کنند و اگر جز این بود، هیچ موجودی نصیبی از خالق عظیم الشأن رحیم و کریم و رحمان و صاحب نعمت حاصل نمی آورد. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
1️⃣8️⃣ 🔘 ناگزیر از پرسش بودیم 🔹 هر متکی به مبادی و مبانی ویژه است؛ بلکه حاصل و مبلغ آن نیز هست. ، ناظر بر تحول ژرف فرهنگی همه مناسبات در همه سطوح است، در این تحول، پیش از هر چیز مبادی و مبانی باورهای مرسوم و رایج دگرگون می شوند. پس از آن، ادب رایج میان مردم. 🔹 ادب، باطن همه مناسبات مادی مردم است؛ از همین رو وقتی دگرگونی در فرهنگ و ادب حادث می گردد، صورت مناسبات مادی و ادبیات مردم نیز دگرگون می شود و تنها در این صورت می توان به یک جنبش عمومی، عنوان انقلاب داد. 🔹 انقلاب در ما فی الضمیر رخ می دهد، تنها انقلاب در ما فی الضمیر است که می تواند عالمی را عوض کند. همین دگرگونی در درون، آدمی را تربیت می کند و وطنش را عوض می کند. 🔹 متأسفانه ما حسب غلبه عالم جدید غربی، از کلام بزرگان گذشته خود نیز چیز دیگری می فهمیم، چنان که از کلام زیبای رسول اکرم(ص)، آنگاه که فرمودند: «حب الوطن من الایمان»، دوستی جغرافیای خاکی را درک کرده و ترجمه اش می نماییم. 🔹 هر عالمی رنگ و بویی دارد که اهلش آن را می شناسد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، سیر در عبودیت دارد و آنکه در عالم غربی، سیر در انانیت؛ چنان که فرهنگ و ادب غربی و حاصل و محصول آن، همین را فریاد می کند. در این دیار، انسان ادب اهل عصیان را دارد؛ همه چیزش اَنَا الحق فرعونی، سر می دهد و با طغیانگری در برابر فرمان حق می ایستد و هل من مبارز می طلبد. 🔹 آنکه در عالم دینی سیر می کند، خانه اش، آشکارا عبد بودن او را منعکس می سازد؛ نیازی به جار زدن ندارد؛ همه شهر و بازارش هم بوی انا العبد و انت المولا سر می دهد. دو عبارت انانیت و عبودیت پرده از راز دو عالم بر می دارد. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 هر كس با بررسی چشم انداز سياسی جهان، نمی تواند از اين واقعيت بگريزد كه در دهه گذشته، افزايش در عمق و سطح تبليغات و به گونه ای خاص تر، كنترل ذهن، كاملاً فراگير شده است. كاربرد درست تبليغات در عرصه های مختلف، از جمله اقتصاد و سياست، يک عامل حياتی در مكانيسيم كنترل دولت است. استالين زمانی گفت: اگر كسی خواهان جمعيتی مطيع و سر به راه است، چاره ای جز اين ندارد كه درب هراس وحشت را بر روی آنان بگشايد. 📚 ، «اشراف سیاه»، انتشارات هلال، ص ۱۱۱. @mouood_org
1️⃣8️⃣ 🔘 ناگزیر از پرسش بودیم 🔹 هر متکی به مبادی و مبانی ویژه است؛ بلکه حاصل و مبلغ آن نیز هست. ، ناظر بر تحول ژرف فرهنگی همه مناسبات در همه سطوح است، در این تحول، پیش از هر چیز مبادی و مبانی باورهای مرسوم و رایج دگرگون می شوند. پس از آن، ادب رایج میان مردم. 🔹 ادب، باطن همه مناسبات مادی مردم است؛ از همین رو وقتی دگرگونی در فرهنگ و ادب حادث می گردد، صورت مناسبات مادی و ادبیات مردم نیز دگرگون می شود و تنها در این صورت می توان به یک جنبش عمومی، عنوان انقلاب داد. 🔹 انقلاب در ما فی الضمیر رخ می دهد، تنها انقلاب در ما فی الضمیر است که می تواند عالمی را عوض کند. همین دگرگونی در درون، آدمی را تربیت می کند و وطنش را عوض می کند. 🔹 متأسفانه ما حسب غلبه عالم جدید غربی، از کلام بزرگان گذشته خود نیز چیز دیگری می فهمیم، چنان که از کلام زیبای رسول اکرم(ص)، آنگاه که فرمودند: «حب الوطن من الایمان»، دوستی جغرافیای خاکی را درک کرده و ترجمه اش می نماییم. 🔹 هر عالمی رنگ و بویی دارد که اهلش آن را می شناسد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، سیر در عبودیت دارد و آنکه در عالم غربی، سیر در انانیت؛ چنان که فرهنگ و ادب غربی و حاصل و محصول آن، همین را فریاد می کند. در این دیار، انسان ادب اهل عصیان را دارد؛ همه چیزش اَنَا الحق فرعونی، سر می دهد و با طغیانگری در برابر فرمان حق می ایستد و هل من مبارز می طلبد. 🔹 آنکه در عالم دینی سیر می کند، خانه اش، آشکارا عبد بودن او را منعکس می سازد؛ نیازی به جار زدن ندارد؛ همه شهر و بازارش هم بوی انا العبد و انت المولا سر می دهد. دو عبارت انانیت و عبودیت پرده از راز دو عالم بر می دارد. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) برگزار می کند: 🔰 نشست ماهانه فرهنگ مهدوی ✅ موضوع: اخلاق و مناسبات مردم در آخرالزّمان؛ اخلاق مهدوی 🎙 با حضور: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی امینی خواه 📆 پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران (خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ) ▶️ پخش زنده 👇 🌐 mouood.com @mouood_org
🔘 خو می‌کنم، به خاطره‌انگیزترین خیال... یک جمعه؛ که تو جاری می‌شوی در رگ‌های زندگی... آن روز؛ مبدأ حیات است.. سرچشمه ابدیت است... @mouood_org
پخش زنده سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی ، هم اکنون 👇👇👇👇 www.aparat.com/mouood_org/live/?eitaafly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اصحاب هبوط 🔸 کتاب به قلم استاد جدیدترین اثر موسسه موعود است. 🔸 در این کتاب نویسنده به بررسی شرایط و موقعیت شیعیان و امام عصر، ارواحنا له الفداء پرداخته است. آنگاه راه های برون رفت از این دوران را برمی شمرد. 🔸 عنوان کتاب اشاره به آدم و آدمیان دارد که پس از فراموشی ازلی خود، به سرگردانی در بلا و حیرت گرفتار آمدند و تا زمان و اجتماع بر سر این پیمان به دولت کریمه امام زمان علیه السلام راه نخواهند یافت. 📱 تماس با مدیر فروشگاه 02166459162 09394410299 @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 «ولا تحسبنّ الذين قتلوا في سبيل اللّه أمواتا...» ▫️ شهادت مجاهد و رهبر ، در میدان نبرد حق علیه باطل، برگ دیگری بود از جنایات ، نماینده منحصر به فرد فراماسونری جهانی. ▫️ ضمن عرض تسلیت و تعزیت به عموم آزادی خواهان و مجاهدان راستین، از خداوند متعال، ظهور موفور السرور حضرت ، مهدی صاحب الزّمان، عجّل الله تعالی فرجه الشریف را مسئلت داریم. ▫️ اللّهم العن الیهود اللهم العن الجبت و الطاغوت مؤسّسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) @mouood_org
🔘 امام، رحمت واسعهٔ خداوند رحیم، همدمی شفیق و همراهی خیرخواه و پدری مهربان است و محبّتش حسب وسعت وجودی‌ا ، تجلّی رحمت واسعهٔ حضرت حق است. از این روست که حضرت صاحب الزمان(عج) خطاب به شیخ مفید(ره) مرقوم فرمودند: «ما در رسیدگی و سرپرستی شما، کوتاهی و اهمال نکرده ایم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می کردند.» 📚 ، «پدران مهربان ما»، انتشارات موعود، ص ۲۲. @mouood_org
🔘 ویژه نامه مجله منتشر شد 🔸 به گزارش روابط عمومی (عج)، ویژه نامه مهر و آبان مجله موعود عصر با پرونده اختصاصی جهانی شدن منتشر شد. 🔸 در پرونده این شماره موضوعاتی چون جهانی شدن یا جهانی سازی جهانی سازی فرهنگ غرب کدام کشورها اصرار و تمایل بیشتری به اجرای گلوبالیسم دارند؟ معروف ترین گلوبالیست‌های جهان کیانند؟ موقعیت ایران و کشورهای اسلامی در فرآیند جهانی سازی ریشه اندیشه جهانی شدن و حضور در شهرهای مهم اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. 🔸 پرونده خانواده این شماره نیز به موضوعاتی چون ، چگونگی پرورش ، چند نکته از ، خود شناسی شش ماه پایانی، حوادث مهم ماه محرم و آخرین روزهای مطرح شده است. 🔸 شایان ذکر مجله موعود و یگانه نشریه مهدوی کشور است که هم اکنون وارد بیست و نهمین سال فعالیت خود شده است. 🛍 راه های تهیه مجله موعود 🌐 فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com 📱 تماس با مدیر فروشگاه 02166459162 09394410299 @mouood_org
🔘 نیستیم! 🔹 می خوانیم و گمان می کنیم تو غایبی. بی آنکه تأملّی در لحظه های تو کنیم و لحظه های حضور خودمان... بی آنکه ببینیم دست تو را میان بیداری های جهان، بی آنکه ببینیم رد پای تو را در قلب هدایت شدگان، بی آنکه ببینیم حمایت تو را از شیعیان بی نام و نشان، بی آنکه ببینیم چهره ی تو را در چشم مشرّف شدگان، بی آنکه ببینیم استجابت دست‌های دعا را 🔹 تو را می دانیم و نمی پرسیم خود چه کرده ایم؟! 🔹 می خوانیم: و معنا می کنیم: بلند و طولانی و نمی دانیم که از آنِ ماست، یعنی: «چقدر نیستیم!» چقدر در ندبه های صبح های غریبانه ی نیستیم. چقدر پای و قرارهایمان نیستیم. چقدر در غم های تو شریک نیستیم. چقدر تو نیستیم. چقدر وقت عمل که می رسد، نیستیم! 🔹 می خوانیم: «کبری» و نمی دانیم عظمت غم‌های تو را در این غیبت طولانی... 🔹 می خوانیم: و تعبیر می کنیم به انفعال! به دست روی دست گذاشتن، به نشستن، به خیره ماندن به جاده، بی آنکه شوری باشد و عشقی! 🔹 مولا! اعترافی دارم: ما، در غیبت کبرای تو منتظر نیستیم، پس کی ظهور می کنیم؟ @mouood_org
61.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 عذاب نزدیک 🔸 (اسراء)، آیات ۶۷_۶۹ 🔸 《زمانی که در دریا سختی و آسیبی به شما رسد، هر که را جز او می خوانید ناپدید و گم می شود و هنگامی که شما را [با سوق دادنتان] به سوی خشکی نجات دهد [از خدا] روی می گردانید. 🔸 و انسان [با اینکه الطاف خدا را همواره در زندگی خود لمس می کند] بسیار ناسپاس است. 🔸 آیا ایمن هستید از اینکه شما را در کنار خشکی [در زمین] فرو برد، یا بر شما توفانی از شن و سنگریزه فرستد، سپس برای خود حافظ و نگهبانی نیابید؟! 🔸 یا ایمن هستید از اینکه بار دیگر شما را به دریا برگرداند، پس توفانی سخت که با خود ریگ و سنگ می آورد بر شما فرستد و به سبب اینکه ناسپاسی کردید غرقتان کند؟ 🔸آنگاه در برابر کار ما برای خود پی گیر و دفاع کننده ای نخواهید یافت. @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣9️⃣ ⭕️ تولی و تبری 🔸 تولی و تبری جستن، یك اصل و یك ضرورت اعتقادی دین داری است. دیوار و حصن حصینی است كه اردوگاه مسلمانان را از بیگانگان و نفوذ خصم در امان نگه می دارد. در طول تاریخ، غفلت از این امر، یعنی تولی و جویی و در مقابلش تبری و دوری جستن باعث بروز بسیاری از خسارات در حوزه های مختلف مربوط به جهان اسلام شده است. 🔸 همه تلاش دشمنان دین داری، همواره صرف فراموشی این اصل یا ایجاد شبهه در تشخیص مصادیقش شده است. با تولی و تبری، می توانید تمامی وقایع فرهنگی و تمدنی 1400 سال جهان و مسلمانان را بررسی و تحلیل كنید. ریشه بسیاری اختلافات امروزی میان ما هم به همین امر بر می گردد. 🔸 ما یا این اصل را فراموش كرده و هیچ گرفته ایم یا در سهل انگاری به حاشیه راندیمش یا آنكه در تشخیص مصادیق موضوعات و اشخاصی كه باید نسبت به آنها تولی یا تبری جست، دچار شبهه شده ایم، برای همین در همه مناسبات فرهنگی و تمدنی گیج می خوریم. 🔸 ، بودن است. در همه زیارات و ادعیه مأثوره، این اصل ضروری لحاظ شده است. تولی و تبری جستن باید همراه با و آگاهی، گواهی قلبی، تضمین عملی، بیان لفظی و بالأخره به روز و همراه با مصداق شناسی باشد. 🔸 تنها از این طریق، دین و دین داری و دین داران از لابه لای اعصار و قرون به صحنه تاریخ و حیات اجتماعی، سیاسی روز كشیده شده و دوام می آورند و كاركرد جدی و مؤثر پیدا می كنند؛ در غیر این صورت تنها به دردِ استخوان سبك كردنِ دمِ مرگ پیرمردها و پیرزن ها می خورد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
🔘 فرهنگ آخرالزّمانی؛ فرهنگی معیوب و وارونه 🔸 نشست یکصد و شصت و هفتم (عج) با عنوان «اخلاق و مناسبات مردم در آخرالزّمان، » با سخنرانی حضرت حجت الاسلام در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. 🔸 نویسنده کتاب در بخشی از سخنانش گفت: 🔸 «آگاه باشید که این رفتارها حاصل از پیشرفت تکوینی بشر نیست. چنین نیست که روابط آدمیزاد پیشرفت کرده باشد! ما در بسیاری از اوقات در تحلیل مسائل، دچار خطای راهبردی می‌شویم که این بی‌اخلاقی‌ها ناشی از پیشرفت بشر است؛ هرگز چنین نیست که این بحران‌های اخلاقی تجلی پیشرفت بشر باشد و نباید برای ما عادی و طبیعی بشود. بسیاری از آسیب‌های نوپدید، به هیچ وجه عادی، طبیعی و اخلاقی نیست؛ بلکه بر اساس روایات، تجلّی رفتار و مناسبات آخرالزّمانی است.» 🌐 مطالعه و مشاهده در سایت موعود https://fa.mouood.com/94579/ @mouood_org @mouood_multimedia