eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 حزن مؤمنان در عصر غیبت 🔹انسان مؤمن به فرمایش امام صادق(ع) در عصر محزون و اندوهگین خواهد بود. 🔹 ایشان می‏فرمایند: «مؤمن در آن زمان محزون است و مورد تحقیر قرار می‏گیرد. او نمی‏تواند که منکرات را جز در دلش انکار کند، و در معرض هر نوع تحقیر قرار خواهد گرفت.» 📚 برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از الزام الناصب، ص 183. 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/p14213 فراکتاب: https://b2n.ir/n55780 کتابراه: https://b2n.ir/h03091 طاقچه: https://b2n.ir/w37691 @mouood_org
,🔘 ای دل شیدای ما گرم تمنای تو کی شود آخر عیان، طلعت زیبای تو گرچه نهانی زچشم، دل نبود نا امید می‌رسد آخر به هم، چشم من و پای تو ✍️ احمد ناظر زاده کرمانی @mouood_org
📷 #تصویر_کتاب 📚 #راز_فروپاشی_فرهنگ‌ها_و_تمدن‌ها 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
💠 معرفی کتاب راز فروپاشی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها 🔸بررسی علل ماندگاری و فروپاشی افراد، گروه‌ها و تمدّن‌ها بر اساس قواعد حاکم بر جهان 🔹برای آنکه قدر و ارزش کتاب «راز فروپاشی فرهنگ‌ها و تمدّن‌ها» دانسته شود، خوب است این را بگوییم که یکی از دغدغه‌های اصلی فلاسفه‌ی تاریخ در قرن‌های مختلف این بوده است که راهی کشف کنند تا قوم یا حکومتی را جاودانه و برقرار سازند. بدین ترتیب، برخی از فلاسفه‌ی تاریخ، اقتصاد را عامل ماندگاری حکومت دانستند و برخی قدرت را و برخی راه های دیگری را پیشنهاد دادند و بر اساس تفکّرات آنها، مکاتب مختلف فکری و سیاسی، همچون سوسیالیسم، کمونیسم و... ایجاد شده؛ امّا چنانچه از اوضاع پربحران جهان، می‌توان دید، این راهکارها همگی باطل و بی‌فایده بوده است. 🔹در سرفصل‌های این کتاب می‌خوانیم: - فلاسفه تاریخ سر در پی حکمت تاریخ - سنّت‌های جاری در تاریخ - راز فروپاشی - فایده تاریخ نزد مورّخان سنّتی - تاریخ و تذکّر - تکرار تاریخ - سنّت‌های ثابت و تبدیل ناپذیر خداوندی - فراز و فرود دولت‌ها و تمدّن‌ها - هر دولتی و تمدّنی اجلی دارد - هر دولتی و تمدّنی امامی دارد - پرستش ذاتی وجود آدمی - بدل‌‌سازی شیطان - ایمان تاریخ گذشته - عوامل هلاکت اقوام از منظر قرآن 🔹واکنش خواننده پس از پایان کتاب: در میابید حکومت «مانا» کدام است و همچنین به تکاپو می‌افتید که عوامل دوام و ماندگاری را در خود ایجاد و تقویت کنید؛ ان‌شاءالله. 🛍 این کتاب در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ و همچنین کتاب‌خوان‌های معتبر قابل تهیه است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ: 🔸https://b2n.ir/foropashi 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋️ 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
2️⃣ 🔘 بهشتی یا دوزخی؟ 🔹در روایت زیبایی رسول خدا(ص) به علی(ع) فرمودند: «بر حقانیت سه چیز، من سوگند یاد می‌کنم؛ تو و جانشیان بعدی تو، معرف خدایید که خداوند به جز از راه شما شناخته نمی‌شود و معرف بهشتیانید؛ زیرا به جز کسی که شما را بشناسد و شما او را بشناسید، کسی به نمی‌رود و معرف دوزخیانید؛ زیرا به جز کسی که شما را انکار کند و شمایش انکار کنید، کسی به آتش نمی‌افتد.» 🔹 به دلیل و به حق تعالی، مظهر و معرف حق تعالی هستند و پس از آنها، عبادالرحمان، به دلیل وَلایت و تقرب به اولیاء‌الله، مَظهر و معرف اهل حق و لاجرم، با پذیرش وِلایت اولیاء‌الله شایسته بهشت می‌شوند. 🔹 در مقابل، به دلیل ترک وَلایت و تقرب اولیاء‌الله، مَظهر و معرف اهل دوزخ و شایسته دوزخند. 🔹 ماحصل قول و فعل هر گروه، لاجرم به دلیل نسبتی که با اولیاء‌الله یا اولیاء‌الشیطان یافته رنگ و بوی بهشت یا دوزخ یافته است. 🔹 پیش از آنکه آدمی، در پس پرده مرگ و در قیامت کبری بهشتی یا دوزخی شود، در عالم دنیا، خود در گستره وَلایت‌ورزی و تقرب به حقیقت بهشت یا جهنم قول و فعل خود را مَظهر بهشت و دوزخ، در دو وجه جزیی و کلی (فرهنگی و تمدنی) می‌سازد. 🔹 سیر و سفر در جاده دعوت همه انبیا و اوصیای الهی و کتب آسمانی، دعوت به پذیرش وِلایت ولی‌الله و گردن نهادن به اوامر و نواهی ایشان است؛ اما در طول تاریخ، انسان، هماره وَلایت طاغوت و پذیرش سیاست و خواجگی طاغوت را بر وَلایت و وِلایت اولیای الهی ترجیح داده و خود را هر لحظه، به اسفل درکات دوزخی نزدیکتر ساخته است. 📚 کتاب « » اثر از مجموعه 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/Hesn طاقچه: https://b2n.ir/170333 کتابراه: https://b2n.ir/178083 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/580082 فراکتاب: https://b2n.ir/332316 @mouood_org
هدایت شده از موعود
1_400745770.m4a
3.38M
هدایت شده از موعود
1_988287870.pdf
434K
202030_927618183.mp3
6.65M
🔘 صاحب لوا: قحطی یاور 🔹 دنیای شما نزد من، از عطسه بزی خارتر است... @mouood_org
🔘 دیده در راه تو ای سرور دوران تا چند؟ دل در اندیشه‌ی هجران تو حیران تا چند؟ قطب امکانی و دل ها به تو گردد مجموع بی تو جمعیّت اسلام، پریشان تا چند؟ چشم ما گرچه به دیدار رخت لایق نیست در پس ابر، نهان مهر فروزان تا چند؟ ای که شمشیر تو تفسیر کند قرآن را در نیام آن گهر پاک درخشان تا چند؟ غرب و شرق از پی نابودی دین می‌کوشند فتنه‌ها بهر براندازی ایمان تا چند؟ بی قراران تو را درد جدایی تا کی؟ دوستداران تو را زحمت عدوان تا چند؟ من خجلت زده بی سر و پا را زین دست سینه لبریز غم و سر به گریبان تا چند؟ در چمنزار «چمن» بی گل رخسارت زار تا به کی مانَد و در آتش حرمان تا چند؟ ✍️ محمّدرضا یاسری (چمن) @mouood_org
💠تناسب ثروت ‌ها و مصرف‌ ها 💧اميرمؤمنان، علی علیه السلام می ‌فرمايند: «كسی كه ثروتی از طريق نامشروع به دست آورد، در طريقی كه پاداش الهی ندارد، مصرف خواهد شد. » 💧اين سخن، ميان مردم معروف است كه هر مالی، شايستگی صرف در راه‌ های خير و مفيد و سازنده ندارد. حديث بالا، سندی برای اين اعتقاد عمومی است. 💧به راستی چنين است؛ زيرا بسيار ديده شده است، افرادی خواسته ‌اند با اموال خود در راه انجام كار مثبتی شركت جويند، ولی در نيمه ‌های راه از كار افتاده‌ اند يا اگر راه را تا پايان رفته ‌اند، عمل انجام يافته آنها، بازده قابل ملاحظه ‌ای نداشته يا نتيجه معكوس بخشيده است؛ امّا برعكس، چه بسيار افراد با ايمان و پرهيزكاری كه با سرمايه بسيار كوچك، منشأ خدمات بزرگی شده ‌اند! 📚 📗 📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/546054 طاقچه: https://b2n.ir/752765 فراکتاب: https://b2n.ir/450683 کتابراه: https://b2n.ir/075429 @mouood_org
🔘 خاصه امام جواد(ع) ▪️ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَلَمِ التُّقَى وَ نُورِ الْهُدَى وَ مَعْدِنِ الْوَفَاءِ ▪️ و فَرْعِ الْأَزْكِيَاءِ وَ خَلِيفَةِ الْأَوْصِيَاءِ وَ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ‏ ▪️ اللَّهُمَّ فَكَمَا هَدَيْتَ بِهِ مِنَ الضَّلاَلَةِ وَ اسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ الْحَيْرَةِ وَ أَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدَى وَ زَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّى‏ ▪️ فصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ بَقِيَّةِ أَوْصِيَائِكَ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ‏ ◼️ شهادت مظلومانه جوانترين شمع هدايت و نهمين بحر کرامت، امام محمّد تقی(ع) را به پیشگاه مقدّس حضرت صاحب‌الزمان(عج) و عاشقان آن حضرت تسليت عرض می‌کنیم. @mouood_org
🔘آینده نزدیک5️⃣ برخی از رویدادها و حوادثی كه در كلمات انبیا و اوّلیا پیش‏بینی شده و امروز ما با همه وجود آنها را احساس می‏كنیم به شرح زیر است: ⏳2. گسترش قحطی و خشكسالی2 باید توجه داشت كه و كمبود مواد غذایی تنها ریشه در ‏ ها و ندارد، بلكه بی‏كفایتی و حاكم بر آنها، ، اقتصادی و از همه مهم‌تر بی‏عاطفگی امروز نیز به این قحطی و كمبود دامن می‏زند. در حالی كه كودكان بی‏گناه گرسنگی می‏كشند، كشورهای ثروتمند میلیون‌ها تن مواد غذایی را برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها نابود می‏كنند یا دست به آنها می‏زنند. به نقل از »، گزارش می‏دهد: گرسنگی جهان ریشه در فرو ریختن ارزش‌های انسانی دارد. ⏳براساس گزارش‌های سا زمانی كه از لوایح و برنامه‏ های ضد فقر سخن می‏گوید، ، قدرت سیاسی كم، ، و فشارهای محیطی از مهم‏ترین عوامل سوءتغذیه به شمار می‏روند. ⏳اینجاست كه گفتار پیامبر اكرم(ص) به‏روشنی درك می‏شود؛ زمانی كه فرمودند: هنگامی كه بعد از من و رواج پیدا كند، مرگ‌های ناگهانی فراوان شود و كم‏فروشی رایج گردد، خداوند آنها را با قحطی و گرسنگی گرفتار سازد. هنگامی كه داده نشود، زمین بركت‌های خود را از و و منع می‏كند. حضرت امیر(ع) نیز از احتكار غذا به‏وسیله امیران و پادشاهان خبر داده‏اند. ادامه دارد... 📚 📫خرید از: یاران شاپ:https://b2n.ir/081824 کتابراه: https://b2n.ir/086905 طاقچه: https://b2n.ir/566717 فراکتاب:https://b2n.ir/225663 @mouood_org
2⃣ 🔘 دنیاپرستی و اشرافی‌گری (قسمت دوم) ♦️ هرگاه انسان یا قومی به این عناصر مرگ‌آفرین نسبت پیدا می‌کند، خود مهیّای و نیستی می‌شود. به آن می‌ماند که انسانی، به امید نجات از دریا، خود را به قایق و سفینه‌ای بچسباند که در حال غرق شدن و فرورفتن در کام دریاست. ♦️ آنچه که سبب پنهان ماندن عنصر مرگ و نیستی از چشم می‌شود، فریب و تزئین اعمال و مفاسد در چشم انسان است. آنکه در خود، عنصر ماندگاری ندارد، ضرورتاً سبب ماندگاری نیز نمی‌شود. ♦️ متأسّفانه، چنانکه در امثال نیز آمده است، غریق برای نجات خود، به هر شاخه خشکیده‌ای چنگ می‌زند. حضرت مولی‌الموحّدین(ع) نیز می‌فرمایند: « برای آفریده شده، نه برای رسیدن به خود دنیا.» ♦️ در تحلیل این واقعه، باید گفت: وقتی دنیا از شأن وسیله و اسباب بودن خارج و در نزد انسان و اقوام، شأن گرفت، بدل به ضخیمی شده و مانع از دیدار خطرات و مخاطرات و تشخیص از می‌گردد و در نتیجه، دوستدار دنیا را به هلاکت می‌افکند. ✍️ 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ: b2n.ir/g65332 @mouood_or
🔸 روشن‌ترین تلاقی آئینه و آب، در آوازهای روشن شهر زمزمه می‌شود و دو بهار، توأمان، در فصلی گمشده در تاریخ، از راه می‌رسند و باهم پیوند می‌خورند. 🔸 و اینک، دست مقدّس فاطمه(س)، در دست بی کران علی(ع) حلاوت هلهله فرشتگان را لمس می‌کند و شور کبریایی افلاکیان را برمی‌انگیزد... 🔸 سالروز پاک‌ترین، زلال‌ترین، شادترین و مقدّس‌ترین پیوند هستی مبارک باد. @mouood_org
🔘 نقش سازنده انتظار: چه کسی را می توان خواند؟ 🔸اگر بخواهيم با توجه به به تحليل مفهومی انتظار ظهور امام مهدی(ع) بپردازيم و مشخص کنيم چه زمانی می‌توان فردی را واقعا منتظر ظهور دانست، بايد به سه نکته اساسی اشاره کنيم: 🔸 1. نسبت به شرايط موجود و معرفت نسبت به شرايط عصر موعود؛ 2 . به تحقق الهی در مورد و حاکميت نهايی دين خدا بر سراسر زمين؛ 3. حرکت و تلاش در راه يا تحقق جامعه موعود. 🔸 نخستين شرط انتظار اين است که انسان به آن حد از آگاهی و شناخت برسد که بفهمد وضع موجود جهان و مناسبات حاکم بر آن خشنود کننده نيست و شرايطی که در آن زندگی می‌کند، با عظمت وجودی انسان و شأن او تناسبی ندارد. 🔸 اين شناخت تنها در صورتی به دست می‌آيد که آدمی ابتدا شرايط موجود جامعه خود و شرايط جامعه موعود را به درستی بشناسد و آن‌گاه به مقايسه آنها بپردازد و به داوری بنشيند که واقعا کدام يک از اين شرايط، شايسته مقام انسان به عنوان اشرف مخلوقات است. 🔸 شرط دوم، باور به سعادتمند شدن جهان و رستگاری بشر در پايان تاريخ است. باور به اين حقيقت که سرانجام جهان طعم خوش حقيقت، عدالت و معنويت را خواهد چشيد و ريشه هر چه دروغ، ستم، فساد و تباهی است، از زمين کنده خواهد شد. 🔸 بی‌ترديد، تحقق شرايط يادشده مستلزم تلاش فراگير فردی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف ، ، ، و است. تلاشی که اگر محقق شود، فرد و جامعه، مصداق رواياتی خواهند شد که در آنها منتظران ظهور را با ياوران امام مهدی(عج) و حاضران در صحنه‌های نبرد عصر ظهور مقايسه کرده و ثواب و شأن و مرتبه آنها را يک‌سان دانسته‌اند. 📚 برگرفته از کتاب , ج 3: ؛ اثر 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ترس نیروهای نظامی جهان از نیروی نظامی ایران 🔸 اعتراف مقامات ارشد اسرائیل و فرماندهان ارشد آمریکا: تهدید شماره یک نیروهای آمریکا، پهبادهای ایران در اطراف فلسطین اشغالی است. @mouood_org @mouood_multimedia
🔹 الهی! ما را از خشم خود دور نگه‏دار و در پناه خود بدار. ما را به خود راه نماى و از خود دور مدار كه هر كه را از خشم خود دور نگهدارى، سلامت به دست آرد و هر كه را راه نمايى، به دانش رسد و هر كه را به خود نزديک گردانى، سود برد. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 53، مناجات اوّل @mouood_org
🔘اتوپيا، سرزمین موعود و واقعیت‌های فراموش شده2️⃣ ❓چه تفاوتی میان اتوپیا، مدینه فاضله و عالمه و سرزمین موعود وجود دارد و نماینده هر گروه کدام است؟ 🔅در عصر یا عصر در غرب باستان، بخش مهمّی از اسطورههای ، در واقع همان شخصیت‌های کتاب هستند. نمونه‌ای که دکتر به آن اشاره کرده، یعنی ماجرای ، که همان ماجرای و وسوسة و در خوردن میوة درخت ممنوع در تورات است. یا نمونة دیگر، ماجرای و کیوپید و سایکه در اسطوره‌های یونان، که همان داستان و و در تورات است. پس، یهودی بودن تلقّی آتلانتیس در نگاه افلاطون، نکتة عجیبی نیست. 🔅آتلانتیس‌گرایی که با افلاطون معرّفی می‌شود، ریشه در آموزه‌های یهود دارد و آن مبحثی است که به معروف است. در اتوپیا، موضوع یک آباد مطرح است؛ امّا در آتلانتیس، مسئلة یک سرزمین موعود است. در اتوپیا، شنونده ترغیب می‌شود که یک را که تا کنون وجود نداشته است، جویا شود؛ یعنی آمادة ساختن آن شود؛ امّا در آتلانتیس، مدّعا این است که جامعة مطلوبی قبلاً پدید آمده بود، امّا گم شد. در آتلانتیس، شنونده تشویق می‌شود که به جست‌وجوی این مکان گم شده بگردد. تنها مکتبی که در جهان مدّعی این نکته است که قبلاً یک جامعة مطلوب وجود داشته و باید به آن بازگشت. مکتب یهود است که عصر (ع) را خود می‌داند و همة تلاش خود را برای برقراری مجدّد (ع)» (یعنی معبد سلیمان) در صورت می‌دهد؛ البتّه نیت یهود، بازگشت به مُلک بر حقّ سلیمان، برای اقامة و حق نیست؛ بلکه ترفندی برای مقاصد سیاسی است. پس همان و همان سرزمین موعود گم شده می‌باشند. 📚 📫خرید از: یاران شاپ: https://b2n.ir/103861 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
🔘 مراحل تفکر غربی در ایران - قسمت سوم 💠 با تورم تحقیقات جامعه شناسانه و ظهور جامعه شناسان نابالغی که در سال اول و دوم دانشگاه برای تحقیق درباره واقعیات اجتماعی یکسره راهی دار التأدیب و زندان‌های عادی و دبیرستان‌های دخترانه و سرانه و احیاناً چند روستای دم دست می‌شدند و انبوهی از آمار را در مورد سن و جنس و وضع خانوادگی اقتصادی و اجتماعی برای اساتید مربوط سوغات می‌آوردند، ایران به تمامیت رسید و دوره‌ای از تمایل به فلسفه طلیعه خود را آشکار ساخت. 💠 عامل اصلی این تمایل، جنبش‌های مسلحانه‌ای بود که با الهام از قیام عظیم پانزدهم خرداد به رهبری امام خمینی (ره) مسیر تازه‌ای را سر راه خلق نشان می‌داد. 💠 پاکبازانی که آغازگر این جریان بودند، پوسته ضخیم روشنفکری رایج را دیدند و پا به عرصه‌ای نهادند که فرجامی جز کشته شدن نداشت. 💠 بدیهی است که عالم این آغازگران، عالمی بود که در آن، انسان همخانه مرگ و قریب به نیستی بود و نیازی به آن نداشت که با اباطیل روشنفکرانه به جاودانگی برسد. 💠 آنها که در گمنامی مطلق تک تک با گروه گروه کشته شدند، محرکی غیر از تحقیقات حقیر و آراء سخیف علوم اجتماعی قلابی داشتند. آنان در جستجوی معنایی دیگر از زندگی و مرگ بر آمدند و افق‌های تازه‌ای را در شناسایی طلب کردند. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/74172 @mouood_org
🔹 اى خداوندى كه از گناهان خلق نيكو در مى‏گذرى و از اين‌رو زير بار منّت تو هستند؛ اى خداوندى كه بندگان‏ خويش را به پذيرش توبه خو كرده‏اى و ناصالحانشان را به توبه به صلاح مى‏آورى! اى خداوندى كه به اندكى از اعمال نيك آنان خشنود مى‏گردى و عملى اندكشان را پاداشى گران عنايت مى‏كنى! در اين مكان كه ايستاده‏ام، به درگاه تو توبه مى‏كنم‏. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 53، مناجات دوازدهم @mouood_org