eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یهودیان از منظر یهودیان ! 🔸 من یهودی هستم و در خانواده‌ای بزرگ شده و به یک مدرسه صهیونیست می رفتم؛ اما فهمیدم شست و شوی مغزی داده شده ام! @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣0️⃣1️⃣ 🔘 دیدار آدم با اهل بیت(ع) 🔹 حضرت آدم(ع) در خلقت ملكی، مقدم بر سایر انسان ها و از جمله، انبیا و اولیا و حضرات چهارده معصوم بوده؛ اما در خلقت روحی و نوری، متأخر بوده است. از این رو، پیش از آنكه در اثر فریب از رانده شود، چندین مرتبه با اشباح و چهره های نوری (ع) دیدار کرده بود: 🔹 یكبار با اشباح اهل بیت(ع) بر ساق مواجه شد، حضرت (ع) دید كه پنج تن، به صورت انواری به دور عرش خداوندی طواف می كنند، فرمود: «پروردگارا! اینان كیستند؟» خداوند فرمود: «اینان برگزیدگان و خاصان من هستند.»؛ 🔹 بعد از استقرار آدم(ع) در بهشت اسامی محمد، علی، فاطمه، حسن، حسین(ع) و ائمه پس از ایشان را به صورت نوشته شده با نور بر ساق عرش دید؛ 🔹 در ماجرای تعلیم اسماء «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها ...»، حضرت آدم(ع)، اسمای اهل بیت(ع) را دریافت كرده بود. آنگاه حضرت آدم(ع) آن اسماء را به فرشتگان عرضه داشت. 🔹 در واقعه الست یا همان عهد میثاق نیز حضرت آدم(ع) در كنار سایر انسان ها (در مقام ذر) كه تا قیامت پای به عرصه زمین می گذارند، درباره ربوبیت خداوند و نبوت و امامت انبیا و اولیا و معصومان(ع) عهد منعقد كرده بود. 🔹 اما آدم و حوا با نظر حسد به ایشان نگریستند و هبوط یافتند... 📚 تلخیص کتاب « » اثر تانی از مجموعه 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/velayat_vali طاقچه: https://b2n.ir/k79931 کتابراه: https://b2n.ir/n39413 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/j48730 فراکتاب: https://b2n.ir/b10942 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 عصر محرومیت از امام 🔸 درک حضور امام عصر، سخن گفتن با ایشان، ابراز علاقه امام به یارانشان... چیزهایی که مردمان هرگز نمی فهمند... @mouood_org
🔘 خداوند متعال، به دلیل رحمت و لطف بیکران خود، امر بندگانش را به مردمی بی‌خبر و بی‌اذن الهی واگذار نفرموده و خود مستقیم در امر انتخاب امام و پیشوا، دخالت فرموده و ایشان را نصب نموده است. 📚 ، «معرفت امام»، انتشارات موعود، ص ۱۴۸. @mouood_org
🔘 و ، از زاویه ای دیگر - بخش شانزدهم 🔹 در بخش های قبل، برخی از توصیفات شگفت انگیز روایت صحیحه موثقه جابر را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش، به برخی از سطور شگفت انگیز و ارزشمند این روایت گرانقدر می پردازیم. 🔹 در ادامه روایت موثقه جابر چنین بیان شده است: «... و از دین برگشته‌ای از جانب خروج می‌كند و به دنبال آن هرج و مرج پدید می‌آید. برادران نزدیك می‌شوند تا آنكه در فرود می‌آیند و نیز از دین برگشتگان رومی نزدیك می‌شوند تا آنكه در فرود می آیند... » (الغيبة للنعماني، ص 279 باب 14.) 🔹 این بخش از روایت « موثقه جابر »، اطلاعات ارزشمندی را در خصوص تحرکات ارتش و نیز تحرکات و کشورهای غربی، نزدیک به زمان خروج ارایه می دهد! با توجه به این که توضیح پیرامون تحرکات هر یک از این دو گروه، بحث های مفصلی را می طلبد، تحرکات این دو گروه را به صورت جداگانه بررسی می نماییم و پس از ذکر اقدامات اولیه سفیانی تا نبرد ، جمع بندی تحرکات ترکیه، ناتو و سفیانی را در بخش های آتی، بیان خواهیم کرد. 🔹 اما قبل از این که بحث های مربوط به تحرکات « ترکیه » را در مورد بررسی قرار دهیم، باید نکات مهمی و اعجازگونه این بخش از روایت را بیان کنیم. 🔹 در حقیقت این بخش از روایت، عمدتاً بسیار سطحی و گذرا مورد بررسی قرار گرفته است، حال آن که حاکی از یک اعجاز در دل خود می باشد! اما این اعجاز چیست؟ @mouood_org
🔹 برای درک بهتر این اعجاز، بهتر است ابتدا نگاهی به تاریخ منطقه بیندازیم: 🔹 مردم منطقه ی آناتولی، ابتدا از اقوام : Hattian بودند که مدتی بعد اقوام هند و اروپایی : Hitttes و نیز : Assyrians جای آن ها را گرفتند. سپس اقوام ای: Phrygian و : Lydians در آن سامان ساکن شده و سپس در مقاطعی، بخشی از قلمرو ایرانیان و در ادامه یونانیان شد، اما اکثریت جمعیتی این دیار را یونانی ها تشکیل دادند. ترتیب تاریخی این مقاطع به این صورت می باشد: 🔹 الف) سکونت اقوام هیتی: Hitttes در آناتولی طی سال های 1500 الی 1000 قبل از میلاد مسیح (علیه السلام). 🔹 ب) سکونت اقوام فریگیه ای: Phrygian و لیدیایی: Lydians در آناتولی طی سال های 1000 الی 500 قبل از میلاد مسیح (علیه السلام). 🔹 ج) تسلط ایرانی ها بر آناتولی طی سال های 500 الی 200 قبل از میلاد مسیح (علیه السلام). 🔹 د) تسلط یونانی ها و دولت سلوکیه بر آناتولی طی سال های 200 الی 30 قبل از میلاد مسیح (علیه السلام) و سکونت جمعیت عظیمی از یونانیان در آناتولی. سپس منطقه ی آناتولی، و ، بخشی از قلمرو رومیان و سپس دولت ( ) گردید که این امر برای مدت بسیار طویلی (حدود 1100 سال) ادامه یافت که به لحاظ زمانبندی، می توان 5 مرحله کوچکتر را برای این مقطع زمانی در نظر گرفت که در تصاویر آمده اند: 🔹 هـ) تسلط رومی ها بر آناتولی طی سال های 30 قبل از میلاد الی 200 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). و) تسلط کامل رومی ها بر آناتولی طی سال های 200 الی 395 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). ز) تسلط روم شرقی (بیزانس) بر آناتولی طی سال های 395 الی 1071 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). ح) تسلط روم شرقی (بیزانس) بر آناتولی طی سال های 979 الی 1071 بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). @mouood_org
🔹 نهایتاً با تسلط بر این منطقه، که از تبعات جنگ (مانزیکرت) بین سلجوقیان و امپراطوری روم شرقی (بیزانس) بود، تسلط زبان ترکی بر منطقه ی آناتولی آغاز گردید که این امر به تدریج توسعه یافته و تاکنون نیز ادامه دارد. در واقع، اولین باری که زبان ترکی به منطقه ی آناتولی، ترکیه و آسیای صغیر وارد شد، قرن 5 هجری یا 11 میلادی بود که در این قرن، نبرد ملازگرد بین ترکان سلجوقی و امپراطوری روم شرقی (بیزانس) به وقوع پیوست و نتیجه ی این جنگ نیز شکست امپراطوری روم شرقی و تسلط ترکان سلجوقی بر منطقه ی آناتولی بود. 🔹 این دوره به شرح زیر تقسیم بندی می شود: ط) وسعت امپراطوری ترکان سلجوقی بعد از جنگ ملازگرد و تسلط آنان بر آناتولی در حوالی سال 1071بعد از میلاد مسیح (علیه السلام). ی) حتی بعد از انقراض سلسله ی سلجوقیان به دست خوارزمشاهیان، باز هم بخش اعظم آناتولی، تا مدتی در دست سلجوقیان روم که بازمانده ی امپراطوری بزرگ سلجوقیان بودند، باقی ماند. ک) بعد از تسلط سلجوقیان، حکومت های ترک زبان بعدی و در رأس آن ها امپراطوری عثمانی موجب تثبیت و انتشار زبان ترکی در منطقه ی آناتولی گردید و با انقراض زبان یونانی در این منطقه، زبان ترکی در این منطقه حاکم گردید و در قرون متأخر نام این کشور به ترکیه تغییر یافت. 🔹 اما مطالب ذکر شده در مورد تاریخ آناتولی، چه ارتباطی با متن اعجازگونه روایت موثقه جابر دارد؟ @mouood_org
🔹 بیایید ابتدا نگاه مجددی به این بخش از روایت بیندازیم: «... و از دین برگشته‌ای از جانب ترکان خروج می‌کند ... برادران نزدیک می‌شوند تا آنکه در فرود می‌آیند ...» 🔹 همان گونه که ملاحظه می گردد، در این بخش از روایت، صحبت از تحرکات گروهی از در شده است که به همراه متحدان نزدیک خود، تا منطقه جزیره نفوذ کرده و در آن جا مستقر می شوند. اما منطقه جزیره کجاست؟ 🔹 طبق تقسیم بندی نقشه های باستانی، جزیره به منطقه شمالی بین دو رود بزرگ و گفته می شود که بخش هایی از شمال و شمال امروزی را تشکیل می دهند. 🔹 اما جنبه های اعجاز گونه این بخش از روایت موثقه جابر، حداقل در 3 بخش، قابل بررسی است: 1️⃣ نکتة مهمی که در این میان به بحث ما مربوط می شود، اعجاز سخن ائمه(ع) در مورد پیشگویی تحرکات ترک ها در مناطق شمالی سوریه و حضور آن ها در منطقة آناتولی یا ترکیه ی امروز است! چرا که این بزرگواران در قرن 1 و 2 هجری (7 و 8 میلادی) می زیسته اند که در آن زمان، و برای مدت های طولانی تحت سیطرة امپراطوری (بیزانس) بوده است (کادر زرد رنگ). و در آن زمان، اقوام ترک (منطقة آبی رنگ)، هزاران کیلومتر از ترکیه و سوریه فاصله داشتند و بجز اقلیتی از غلامان ترک در دربار برخی از خلفا، جمعیت قابل اعتنایی از ترک ها در نواحی ترکیه و سوریه وجود نداشتند! حال آن که ائمة معصومین (ع) در روایات معتبری همچون روایت موثقة جابر خبر از تحرکات آخرالزمانی ترک ها در مرزها و نواحی سوریه و عراق داده بودند!!! 🔹 در این میان حتی اگر افراد شبهه افکن، مدعی باشند که این روایت را نعوذ بالله از خودش ذکر کرده است و به دروغ آن را به ائمه نسبت داده است، مجدداً جنبه های اعجازگونه این بخش از روایت، سخنان بی پایه و اساس مذکور را نقض می نماید! چرا که کتاب نعمانی نیز که حدیث موثقة جابر را به نقل از جابر جعفی از امام محمد باقر(ع) نقل می کند، در قرن 4 هجری (10 میلادی) نگاشته شده است و در آن زمان، منطقة آسیای صغیر یا آناتولی (ترکیة امروزی)، تحت سیطرة روم شرقی قرار داشته و جزء قلمرو آن دولت بوده است (کادر زرد رنگ). مردم آن سامان نیز چه از نظر نژادی و چه از نظر زبانی، در آن دوره، هیچ امتزاجی با ترک ها نداشته اند و زبان رایج در آن سامان، یونانی و به میزان کمتر رومی بوده است!!! در آن دوران، ترک ها کیلومترها دورتر ازممالک اسلامی می زیسته اند (منطقة آبی رنگ). @mouood_org
2️⃣ نکته مهم دیگری که در این روایت، به صورت اعجاز گونه ای ذکر شده است، مساله خروج و حمله نظامی گروه های ترکی است که روایت از آن ها با عنوان نام می برد. این نکته از آن جا حائز اهمیت است که بعد از تسلط ترکان مسلمان در آناتولی، سایر گروه های مسلط بر آناتولی نظیر ترکان نیز مسلمان بوده اند، اما بعد از ریفرم صورت گرفته توسط ، حکومت ترکیه به صورت در آمده است. 🔹 ضمن این که بسیاری از اطرافیان آتاتورک در این ریفرم، بوده اند. بدین ترتیب گرچه بسیاری از مردم ترکیه، مسلمان می باشند، اما ساختار اداری، سیاسی، نظامی و لجستیکی آن، سکولار و دین گریز بوده و پیروی از تعالیم آتاتورک، در این کشور، امری تخلف ناپذیر است. فلذا چرایی توصیف عبارت از دین برگشتگان در خصوص ارتش و دولت های ترکیه، با توجه به پایبندی این تشکیلات به اصول سکولاریسم و فراماسونری، قابل درک می باشد و احتمالاً همین روال نیز در آینده صدق خواهد کرد. 3️⃣ عبارت یا ، از چند نظر حائز اهمیت است. از یک سو ممکن است به اتحاد دو دولت لاییک و ضد دین جمهوری موسوم به رژیم و دولت ماسونی و لاییک ترکیه در حمله به شمال اشاره داشته باشد! بالاخص که این ایام، مباحثی همچون کوریدور زنگزو جهت اتصال آذربایجان شمالی یا رژیم باکو به دولت لاییک ترکیه از طریق نوار شمالی مرزی ایران و ارمنستان مطرح است! و در صورت وقوع می تواند به انتقال نفرات و تجهیزات بین رژیم باکو و دولت لاییک ترکیه بینجامد. بنابراین ممکن است کلمه اخوان ترک یا برادران ترک، به اتحاد رژیم باکو و دولت لاییک ترکیه در تحرکات آخرالزمانی اشاره داشته باشد. 🔹 ذکر یک نکته بسیار مهم: آن چه در مورد از دین برگشتگان ترک گفته شد، اختصاص به سیاستمداران و نظامیان لاییک و ضد دین این کشور یا کشورها دارد. در حالی که بسیاری از مردم مسلمان کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، مسلمان و محب اهل بیت (ع) هستند. در این میان بالاخص جمعیت جمهوری آذربایجان، بالغ بر 80 درصد شیعه اثنی عشری می باشند که این جمعیت مظلوم، تحت ستم و مستضعف می باشند و دایماً از سوی رژیم باکو، آزار، اذیت، زندان و تبعید، بر این جمعیت بزرگوار شیعه، تحمیل می شود. در این میان تعداد قابل توجهی از شیعیان بزرگوار این کشور در قالب گروه حسینیون سازماندهی شده و ان شا الله نقش مثبت خود را در آینده بازی خواهند کرد. 🔹 نکته بسیار مهم: نگارنده این مطالب، خود در زمره سادات به شمار می رود و برای وی، مسایل قومی و نژادی بین اقوام مختلف مطرح نمی باشد و مطالب ذکر شده فعلی و آتی، فقط بر اساس منابع و مستندات نگاشته خواهند شد. فلذا انتساب هر گونه جهت گیری قومی و نژادی در این خصوص، ناموجه خواهد بود. 🔹 بدین ترتیب همانگونه که ملاحظه فرمودید، جنبه های اعجاز آمیز مهمی در این بخش از روایت موثقه جابر قابل ردیابی است. ان شا الله در بخش بعد، توضیحات بیشتری در خصوص تحرکات ارتش ماسونی و لاییک ترکیه در آخرالزمان ذکر خواهد شد و سپس به بررسی ماجرای رومیان و سفیانی خواهیم پرداخت. پایان بخش شانزدهم تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج) ادامه دارد ... @mouood_org
4️⃣5️⃣ 🔘چرا موفق به ردیابی موجودات هوشمند دیگر در هستی نشده ایم؟ 🔸 برخی از دانشمندان بر این باورند که گستردگی و عدم اطمینان به وجود سیاره ای مشخص، تحقق این امر را به تجربه، یعنی تجربه ارتباط با سیاره ای خاص در هر بار، موکول می کند و از آنجا که کهکشان ما از میلیارد ها سیاره و ستاره تشکیل شده است، بنابراین تحقق چنین ارتباطی، نیازمند زمانی طولانی خواهد بود. 🔸امروزه دانشمندان در مورد روش های متنوع زیر که به وسیله یکی از آنها می توان این ارتباط را تأمین کرد، بحث می کنند: 🔸 1. روش ارتباط از طریق سفینه های فضایی: سفینه فضایی «فویرا» در سال 1976م. و «ویجر» در سال 1977م. روانه فضای بیکران شد و بر روی هریک، استوانه های مسی با پوشش طلا قرار داده شد و بر روی هر استوانه، اطلاعات بسیار زیادی در مورد ساکنان زمین و نیز اطلاعاتی در مورد دی. ان. ای. و نیز سلام های خاصی به ساکنان فضایی ثبت شد. 🔸 در سال 1999م. ارتباط با این سفینه قطع شد و پس از طی مسافت تقریباً ده میلیارد کیلومتر از محدوده ، خارج و وارد فضای بیکران شد و انتظار می رود که در هریک میلیون سال، به یکی از منظومه های شمسی برسد. 🔸 2. روش ارسال پیام های بی سیمی جهت دار: در شانزدهم ماه نوامبر سال 1974م. با هدف ارتباط با ساکنان فضا ارسال شد و مقدار زمان مشخص شده برای رسیدن پیام به مجموعه ستاره ای مورد نظر، موسوم به «ام 13» که از سیصد هزار ستاره تشکیل شده، سیزده هزار سال برآورد شده است. 🔸 هیچ کدام از این روش ها تا کنون موفقیت آمیز نبوده است... تلخیص از (عج) 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/padeshahi/ کتابراه: https://b2n.ir/e35513 فراکتاب:https://b2n.ir/b58815 طاقچه: https://b2n.ir/k97518 بایگانی مطالب پادشاهی بر زمین و آسمان در سایت: https://fa.mouood.com/93622/ @mouood_org
4️⃣8️⃣ 🔺 آرمگدون نزد یهودیان ♦️ هال لیندسی، نویسنده و سخنران: از بالای تپه ای مرتفع به دشت مگدو نگاه می کردم که دوست همسفرم کلاید به من گفت: از اینجا نیروهای خیر را علیه نیروهای شر رهبری خواهد کرد و یک سوم یهودیان در اینجا کشته خواهند شد و به اصحاح زکریا 9:13 ـ 8 استناد جست و پس از محاسبه آمار و ارقام گفت: بدین ترتیب هشت میلیون یهودی کشته خواهند شد و خون تا دویست مایل، لگام و افسار اسب ها خواهد رسید. ♦️ خداوند این کار را به خاطر ملت قدیمی اش یهود، انجام خواهد داد. او برنامه ای هفت ساله برای در نظر گرفته است تا یهودیان پاک شوند و بتوانند، نور و روشنایی را ببینند و به به عنوان ایشان اعتراف کنند. ♦️ از او پرسیدم: اما چرا خداوند ملتی را به عنوان اش ـ بنا به گفته کلاید ـ در نظر می گیرد، سپس اکثر آنها را قتل عام می کند؟ کلاید پاسخ داد: همان گونه که گفتم، خداوند خواهان پاک نمودن آنهاست. او از آنها می خواهد مقابل پسرش، سرورمان مسیح، سر فرود آورند. ♦️ پرسیدم: اما جز اندکی، کسی از آنها باقی نمی ماند؟ آیا آنها برای دفن مردگان خویش باقی می مانند؟ پاسخ داد: بله. 144 هزار نفر باقی خواهند ماند و سپس به مسیحیت درخواهند آمد. ♦️ پس از نبرد جز 144 هزار یهودی کسی از آنها باقی نمی ماند. هر مرد و زن و کودک بر جا مانده از این یهودیان مقابل مسیح سر فرود می آورد و به مسیحیت در می آید و تمام بزرگان آنها به تبشیر و تبلیغ آموزه های مسیح خواهند پرداخت. این یهودیان بسان 144 هزار شاگرد هستند که برای تبلیغ و تبشیر راهی سراسر جهان می شوند. 📚 تلخیص از 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/yadollah/ کتابراه: yun.ir/ek8roc فراکتاب:yun.ir/x7flq1 @mouood_org
🔘 در عصر نبیّ گرامی(ص) و حضور کتاب الله و آل الله، تمدّن های ایرانی و رومی نیز با همهٔ صورت های پیشرفتهٔ زیبا حاضر بودند؛ لیکن غفلت از جان حقیقی و عامل حیات بخش آسمانی، آن دو تمدّن را از داشتن عنوان حیات طیّبه و مدینهٔ عالمه و فاضله محروم ساخته بود. از همین روست که نشانهٔ خروج از جاهلیت اوّل و جامعهٔ جاهل، در میان آیات و روایات، تأسّی و تأمّل در ساحت کتاب الله و تمسّک و توسّل به ساحت آل الله اعلام شده است. 📚 ، «جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان(عج) »، انتشارات موعود عصر، ص ۱۹. @mouood_org
4️⃣8️⃣ ⭕️ چگونگی اجتماع یاران قائم(ع) 🔸 امام عصر(ع) در روز و ساعتی مشخص در می کند و یاران او چون پروانه هایی عاشق از سراسر جهان به گرد او جمع می شوند. اما چگونه؟ 🔸 امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: «...پس نزد آن بزرگوار گرد آیند، چنان که پاره های ابر در فصل پاییز گرد می آیند و به هم می پیوندند.» تشبیه جمع شدن یاران آن حضرت به جمع شدن ابرهای پاییزی، نشان از سرعت اجتماع و به هم پیوستن آنها دارد. 🔸 از امام صادق(ع) نقل شده است: «جوانان در حالی که بر پشت بام های خود آرمیده اند، در یک شب، بدون هیچ قرار قبلی، نزد صاحب خود برده می شوند و بامدادان در مکه حاضر می شوند.» 🔸 از این روایات و دیگر روایات مشابه که همگی بر اجتماع ناگهانی و از پیش تعیین نشده یاران قائم در یک شب مشخص در دلالت دارند، روشن می شود که تنها به مدد قدرت بی مانند خداوند متعال، یاران برگزیده امام مهدی(ع) در مدت زمان کوتاهی یا به تعبیر برخی روایات، «در کمتر از یک چشم برهم زدن»، بر گرد آن حضرت جمع می شوند. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 4: ؛ اثر 📬 خرید از فروشگاه موعود https://b2n.ir/k76599 از کتابراه: https://b2n.ir/j20247 از فراکتاب: https://b2n.ir/u15988 از طاقچه: https://b2n.ir/x70002 @mouood_org
51.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 حدیث دوات در کلام عالم اهل سنت 🔹 اگر می گذاشت پیامبر اکرم، صلوات الله علیه و آله در آخر عمر شریف خود، خود را مکتوب کنند، مسلمانان چه وضعیتی پیدا می کردند؟ @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 در طول تاریخ، هر جایی که اعمال ولایت به صوت معجزه یا عذاب صورت گرفته است، همگی تحت کنترل و سیطره صاحب ولایت الهی، یعنی حضرت علی(ع) انجام شده است... بنابراین هرجا که پیامبری، معجزه یا عذابی را جاری نموده است؛ در واقع آن معجزه یا عذاب، همان ولایت الهی است که برای حرکت دادنِ آن قوم به سوی جلو بوده است؛ یعنی ولایت می خواهد که بشر را به حرکت بیندازد... 📚 ، «انبیای الهی، زمینه سازان ظهور»، انتشارات موعودعصر(عج)، ص ۲۲۰. @mouood_org
1️⃣0️⃣ ⭕️راز خودبزرگ بینی تاریخی 🔺 در جست وجوی راز دشمنی مزمن اشرار یهود و در طول تاریخ درباره و ادیان، با تعریفی از انسان و تفکیک انسان ها به دو گروه؛ یهودی وغیر یهودی مواجه می شویم؛ به نوعی اصالت بخشی نژادی که یهود برای خود قائل شده است. 🔺در این نگاه هستی شناسانه یهود که متأثر از الهیات محرف تلمودی است، واژه انسان تنها به فرد یهودی اطلاق شده و غیریهودی، هر که باشد و از هر مرام و مسلک، بیگانه و البته غیرانسان و شایسته بهره کشی، چونان حیوانات شناسایی شود. 🔺اصالت بخشی و منحصرسازی در تعریف از انسان نزد یهودیان تبدیل به خصلت ثابت و عادت ثانویه گشته و نهادینه و ماندگار شود. 🔺 گرایش افراطی حلولی، به معنی برگزیدگی قومی که خداوند در آن، حلول کرد، به این دریافت اصالت بخشیده تا بدین سبب، مستثنا بودن و برگزیدگی، معنی و مفهومی حقیقی پیدا کند. 🔺 با مراجعه به برخی تعریف های دوره نخستین عصر حضور حضرت موسی(ع)، نوعی تقدس و پاکی ذاتی را به خود نسبت داده است؛ در حالی که آن همه تعریف، اولاً در ازای انجام مأموریت های الهی بوده. 🔺 ثانیاً با خروج از شایستگی در اثر فسق و فجور، آن مأموریت تبدیل یافته و ضرورتاً تعاریف نیز نسخ شده اند. دیگر اینکه، آن همه ناظر بر وجود نوعی استثنای ذاتی میان انسان یهودی و غیر یهودی نمی باشد. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
7️⃣8️⃣ 🔘 تغییر دیدگاه 💠 درباره و می توان گفت که به هر حال خدام در آن غیبت ندارد و در آن تنها در جست و جوی زندگی زمینی و تنعمات حیوی نیست. اما، خدا و دین مورد نظر در این نظام نظری، دینی است که تابع فلسفه و نظام استدلالی ویژه آن است. 💠 از حدود قرن ۱۵ میلادی به بعد دریافتی نوین بر اندیشمندان غربی مستولی شد؛ دریافتی که در آن جایگاه و نقش انسان دگرگون می شد و به تبع آن جهانی دیگرگون نیز برای او ترسیم می گردد. 💠 دوره تاریخی جدیدی که سرآغاز قرن ۱۶ بود شاهد تولد انسانی شد که نگاهی متفاوت با نگاه گذشتگان بر عالم داشت و از همین رو این انسان با دست کشیدن از تفسیر جهان و کلی گویی هایی درباره حقیقت عالم اقدام به تغییر جهان کرد و اسباب سلطه و سلطنت تام و تمام بر آن را مهیا نمود. از این رو دریافت های فلسفی نیز رنگی جدید به خود گرفتند. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tafakor_farhang/ کتابراه: https://b2n.ir/u88726 طاقچه: https://b2n.ir/u03306 فراکتاب:https://b2n.ir/s25066 @mouood_org
🔘 صهیونیست های قرن نوزدهم میلادی نه منصف و عدالت خواه بودند و نه توّاب از گناه دیرین و نه مأذون و مأمور به اتّخاذ استراتژی اقدام برای رفتن به سرزمین اورشلیم.‬ آنان که چنین بر طبل تأسیس دولت صهیونیستی می‌ کوبیدند، جماعتی تمامیت خواه، رویگردان از حقایق دینی و مذهبی و جویای قدرت و ثروت بودند که به مدد دولت های استعماری (انگلستان)، عزم خود را برای تصرّف فلسطین و کشتار مسلمانان جزم کرده بودند. 📚 ، «پایتختی قدس، زمینه ساز جولت جهانی یهود»، انتشارات هلال، ص ۱۹۹. @mouood_org
1️⃣0️⃣ 🔘خروج سید خراسانی 🔸 رسول اكرم(ص) در چندین روایت به ذكر ویژگی های قیام می پردازند كه عبارتند از: 🔸« من به سختی دچار بلاها و گرفتاری ها می شوند و آنگاه خداوند پرچم های سیاهی از طرف می فرستد، هركس آنها را یاری كند خدا را یاری كرده است و هركس آنها را زبون سازد خدا را زبون ساخته است. این پرچم ها به اهتزاز درمی آید تا با مردی كه هم نام من است كنند و او را به رهبری خود انتخاب كنند و خدایش او را تأیید می كند». 🔸 «ما خاندانی هستیم كه خداوند به جای دنیا، آخرت را برای ما برگزیده است. اهل بیت من بعد از من دچار بلاها، گرفتاری ها، تبعیدها و جلای وطن ها می شوند، تا گروهی از با پرچم های سیاه حركت كنند و خیر و صلاح را مطالبه نمایند، پس به آنها داده نمی شود، آنها نبرد می كنند و پیروز می شوند و به آنچه می خواستند دست می یابند ولی آن را نمی پذیرند بلكه به مردی از عترت من تقدیم می كنند كه او جهان را پر از و داد نماید، آن چنان كه مملو از جور و شده است. آگاه باشید هر كس آنها را درك كند به سوی آنها بشتابد اگر چه با سینه خیز رفتن از روی برف ها باشد، كه او مهدی است». 🔸 روزی پیامبر اکرم(ص) به جعفر طی ار فرمود: «كسی كه پرچم را به ق(عج) تقدیم می كند مردی از نسل توست. می دانی او كیست؟. گفت: نه. فرمود: چهره اش چون دینار گرد و گلگون، دندان هایش چون شانه منظم و براق، شمشیرش چون شعله های آتش برنده و خانمانسوز است. با خواری به كوه پناه می برد و با شكوه فراوان از آن سرازیر می شود.» 📚 برگرفته از کتاب 📬 خرید از فروشگاه موعود https://shop.mouood.com/zohur_ghyam/ از کتابراه: B2n.ir/p44426 از فراکتاب: B2n.ir/m63967 از طاقچه: B2n.ir/m62429 @mouood_org