eitaa logo
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
3.2هزار دنبال‌کننده
602 عکس
42 ویدیو
174 فایل
توجه کار موضوع دادن، نوشتن، ویراستاری ،طرح‌نویسی و ... نداریم. https://eitaa.com/solooketalabegi ادمین کانال @ali_myganj
مشاهده در ایتا
دانلود
6_Pajhohesh_ 20 - 9 - 1398.MP3
4.85M
☀️ ☀️ بیانات استاد عابدی درباره پژوهش ✅ اهتمام به تحقیق و پژوهش 🔹نقش زبان و ادبیات فارسی در پژوهش 1398/9/20 🆔 @ahmad_aabedi
همراه بودن پژوهش با برهان پژوهش بايد با برهان همراه باشد تا پژوهشگر بدين شيوه از شك و گمان رها شود و بر اساس علم استوار سخن بگويد. در قرآن كريم نيز آمده است: «ولاتَقْفُ ما لَيسَ لَك بِه عِلم؛ از پي آنچه نمي داني چيست، مرو!» (اسراء: 36) قرآن مجيد حتي در مقام معارضه با كافران، آنان را به آوردن برهان فرا مي خواند و مي فرمايد: قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ. (نمل: 64) بگو: اگر راست مي گوييد، برهان خويش را بياوريد. امام صادق در تفسير آيه شريفه: «وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْكِتابِ إِلاّ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ؛ با اهل كتاب جز به طريق جدال احسن و نيكوترين وجه، مجادله نكنيد.» (عنكبوت: 46) مي فرمايد: جدال احسن با اهل كتاب، آن است كه با برهان باشد و جدال غير احسن آن است كه ما بدون برهان، طرف مقابل را رد كنيم يا حقي را از او منكر شويم كه مبادا عليه ما از آن استفاده كند. در اين حالت، ما مثل او هستيم، او حقي را انكار كرده است و ما حق ديگري را. «در واقع، به پيروي از همين منطق پيروي از برهان بود كه در قرن هاي نخستين هجري، بحث آزاد ميان مسلمانان وابسته به فرقه هاي مختلف و ميان علماي مسلمان و عالمان غيرمسلمان، امري رايج بود و افرادي نظير ابن ابي العوجاء زنديق، به جمع مسلمانان رفت و آمد مي كردند و شبهه هاي خود را مطرح مي ساختند و بزرگان اسلام نيز با استدلال به دفع آن شبهه ها مي پرداختند.» ابن سينا مي گويد: «كسي كه بدون دليل و برهان مطلبي را تصديق كند، از فطرت انساني به دور افتاده است». ابن رشد نيز مي نويسد: واجب است بر ما كه بر نظر گذشتگان و شيوه استدلال آنان بنا بر موازين و شرايط برهان، نظر افكنيم؛ آنچه درست است، بپذيريم، بدان مسرور شويم و سپاس داريم و به آنچه نادرست است، از پذيرش آن عذر خواهيم. پيام متن: عجين بودن پژوهش با برهان سبب مي شود كه مطالب نادرست به فراموشي سپرده شود و تنها مطالبي كه به دور از نظر و گمان و همراه با علم است، عرصه دار ميدان پژوهش باشد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
تفاوت و فرضيه با پيشداوري تفاوت دارد؛ زيرا فرضيه مبتني بر مطالعات و تجربيات قبلي است و فرض دانش‌پژوه بر اين است كه ممكن است اين فرضيه درست يا غلط باشد. به همين دليل، در تحقيق خود به دنبال اثبات يا رد آن است؛ در حالي‌كه پيش‌داوري، از نظر اخلاق پژوهش يك ‌ضعف است و چه بسا از نيل به حقيقت ممانعت كند. محققي كه پيش‌داوري مي­كند عجولانه و بدون دليل كافي نتيجه را اثبات شده مي­پندارد يا با تعصب، بر جهتي خاص يا نتيجه خاصي اصرار مي­ورزد. فرضيه به صورت يك جمله خبري بيان مي­شود و اطلاعات قبلي و مطالعات فعلي محقق، آن را پشتيباني مي­كند. محقق براي رسيدن به اين جواب حدسي، بايد به اندازه كافي مطالعه و تأمل كند. توجه داشته باشيد كه به تعداد سؤال‌هاي فرعي؛ يعني سؤال‌هايي كه عنوان فصل را مي­سازند، بايد فرضيه ارائه دهيد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
: آئین چکیده نویسی نویسنده : مهدی نجیبی بایستگی به کارگیری فن‌آوری اطلاعات وارتباطات برای پیش‌ برد علوم اسلامی، توجه بیش از پیش دانشمندان اسلامی را به ابزارهای اساسی انتقال اطلاعات نظیر نمایه و چکیده‌نویسی معطوف نموده ‌است. چکیده‌نویسی زاییده عصر اطلاعات، عضو مهم خانواده اطلاع‌رسانی و ابزاری اساسی برای توسعه‌ی فرهنگی و گسترش تحقیقات و پژوهش‌های نوین است. هر نوع پیشرفت در گرو گردآوری توانایی‌ها و امکانات موجود و سپس ساماندهی آنها در مسیر مورد نظر است. رسالت چکیده نیز تسریع جمع‌آوری تجربه‌ها و آگاهی پیشین و فشرده‌سازی آنها برای عرضه مناسب به پژوهشگران به منظور کمک‌رسانی به آنان در برنامه‌ریزیهای آموزشی و پژوهشی است. دریافت 👇🏻 https://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-151-fa.pdf معرفی کانال به دوستان فراموش نشود ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
بهترین کتاب فارسی از منظر آیت الله بهجت (ره) آيت الله حفظه الله فرمودند : 🔅روزی از آیت الله بهجت پرسیدم بهترین کتاب لغت فارسی کدام است ؟ فرمودند کتاب برهان قاطع . 🔅 برهان قاطع یک واژه‌نامهٔ زبان فارسی است که در سال ۱۰۳۰ هـ. ش به دست محمدحسین بن خلف تبریزی (متخلص به برهان) در حیدرآباد، هندوستان به نام سلطان عبدالله قطب‌شاه، پادشاه شیعی‌مذهبِ دکن، نوشته شده‌است. این در پنج جلد چاپ شد که فایل pdf در ادامه تقدیم شما عزیزان محقق قرار می‌گیرد👇🖍 ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
چگونه رساله بنویسیم - مقاله .pdf
799K
: چگونه بنویسیم؟ نویسنده : دکتر حسین میرمحمد صادقی ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
معرفی کتاب توضیح کتاب: این اثر مشتمل است بر مقالاتی که در طی بیست سال از 1366 تا 1385 در مطبوعات و نشریات علمی عموماً در نقد و ارزیابی کتاب و بیان اصول و قواعد نویسندگی و پژوهش نوشته شده است. از بهر خدا منویس، کتاب استاندارد، هنر ننوشتن، عمر علمی، حشو قبیح، مرجع تحقیق، فرایند و برایند دانشنامه امام علی و سوگندنامه نویسندگان مسلمان، تعدادی از مقالات برجسته این مجموعه است. دغدغه نویسنده ضابطه‏مند کردن کار نویسندگی و ذکر آسیب‏ها و آفاتی است که جامعه نویسندگان و اهل کتاب را فرا گرفته است. آسیب‏هایی که سطح علم و تحقیق را مدام تنزل می‏دهند. ————————- مؤلف: محمد اسفندیاری ناشر: صحیفه خرد زبان: فارسی رده‌بندی دیویی: 028 سال چاپ: 1386 نوبت چاپ: 1 تیراژ: 1100 نسخه تعداد صفحات: 502 قطع و نوع جلد: وزیری (سلفون) شابک: 9789648635454 ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
ملاك‏هاي محتوايي مقاله 1 منطقي بودن: منطق كه راه درست انديشيدن (تصور) و صحيح استدلال آوردن (تصديق) را مي‏آموزاند، (مطهري، 1372، ص 21) ابزار ضروري يك مقاله علمي است و محقق بايد شايستگي لازم را در استدلال آوردن، تحليل محتوا و نتيجه‏گيري داشته باشد. قواعد تعريف، طبقه‏بندي، استنباط‏هاي قياسي و استقرايي، روش‏هاي مختلف نمونه‏برداري و غيره همه از ويژگي‏هاي منطقي يك مقاله علمي است كه محقق بايد به آنها توجه داشته باشد. (هومن، 1374، ص 19). ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
ملاك‏هاي محتوايي مقاله 2 انسجام و نظام‏دار بودن: مرتبط بودن اجزاي مختلف مقاله با همديگر، همچنين متناسب بودن آنها با عنوان مقاله و ارتباط عناوين فرعي با همديگر، از جمله مواردي است كه به تحقيق، يكپارچگي و انسجام مي‏بخشد. بر اين اساس، محقق بايد عناوين فرعي مقاله خود را با نظمي منطقي از يكديگر مجزا كرده، ارتباط بخش‏ها را مشخص نمايد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
ملاك‏هاي محتوايي مقاله 3 تراكمي بودن: از آنجا كه هدف پژوهش پاسخ به سئوال هايي است كه تا آن زمان دست كم از نظر محقق، پاسخي منطقي براي آن وجود نداشته است، هر پژوهش علمي بايد از يك سو به منظور كشف دانش جديد، و از سوي ديگر، براي تكميل دانش، صورت پذيرد. بنابراين هدف اصلي يك مقاله، كشف يا تكميل دانش بشري است، نه تكرار دوباره آن با عبارات مختلف. (هومن، 1374، ص 20). ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
📲 نرم‌افزار" کتاب‌خوان امین" این نرم‌افزار جهت دستیابی آسان به منابع متنی علمی حوزوی ازجمله کتب آموزشی و کمک‌درسی و جزوات و نمونه سؤالات امتحانی توسط مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران طراحی و روانه بازار شده است. دانلود: aminlib.whc.ir @myganj
هدایت شده از علی بهرامی
PDF.13.07.96. آشنایی با موتورهای جستجو، ترفندها و استراتژی-های جستجو.pdf
3.31M
PDF.13.07.96. آشنایی با موتورهای جستجو، ترفندها و استراتژی-های جستجو @myganj
جمع¬بندي و نتيجه¬گيري در بند یا بندهای نتیجه¬گیری، یک خلاصه¬ای را با عبارت¬پردازی جدید بیاورید. به عنوان یک قاعده کلی، نتیجه باید به صورت طبیعی و منطقی از حاصل بحث¬های انجام شده به دست آید و مدعایی را در برنگیرد که در اصل مقاله بدان نپرداخته¬ایم. براي حسن ختام مقاله مي¬توان نقل قولي زيبا، يا لطيفه¬اي مناسب، طرح پرسش¬هايي تأمل¬برانگيز و يا پيشنهادي معقول و عملي داشت. ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
-بندي و ¬گيري 2 برای تدوین نتیجه، باید به دستاوردهای مهم پژوهش تأکید کنید و جمله¬ها و عبارت¬ها را متناسب با فضای نتیجه گرفتن بنویسید. مقدمه¬چینی و تکرار استدلال¬های مفصل و ارجاعات متعدد با این فضا مناسب نیست. شما حاصل و محصول بحث¬ها و استدلال¬های انجام شده را با عبارت¬پردازی جدید ذکر می¬کنید و به خواننده نباید احساس تکرار دست بدهد. نتیجه¬گیری دارای پیام اصلی مقاله است و حاصل تحقیقات نویسنده را نشان می¬دهد. صرفا با خلاصه کردن محتوای مقاله، نمی¬توان قسمت نتیجه را تدوین کرد. در اینجاست که مشخص می¬شود جواب نهایی نویسنده به سؤال اصلی مقاله چیست و سرنوشت فرضیة تحقیق به کجا کشیده است. در انتهای نتیجه، محقق می¬تواند با توجه به نتایجی که بدان دست یافته است، راهبردها و پیشنهادهایی را برای انجام بهتر و کامل¬تر پژوهش و جوانب دیگر آن ارائه دهد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
🔶نشست علمی 🔷موضوع : 🔶«بازخوانی شهادت معصومین (ع) با تکیه بر ملاک‌های نقد اخبار تاریخی» 🔷 با ارائه آیت الله یوسفی غروی 🔶زمان : دوشنبه 2 دی 98 🔷مکان : دانشگاه ادیان و مذاهب قم 👇 https://b2n.ir/890964 https://eitaa.com/Yusufi_Gharawi
-قلم امروزه علي­رغم گسترش شگفت رسانه­هاي جمعي و ارتباطات الكترونيكي، باز هم «قلم» جايگاه خود را دارد. امام صادق –عليه­السلام- در مورد نعمت نوشتن مي­فرمايد: «مَنّ الله عزّوجلّ علي النّاسِ بَرّهِم و فاجِرِهم بِالكتابِ و الحِسابِ وَلَولا ذلكَ لَتَغالَطوا. خداوند عزوجل، با نعمت نوشتن و حساب كردن بر مردم، از نيك و بد، منت نهاد و اگر اين دو كار نبود، آنان دچار اشتباه مي­شدند». بنابراين قلم در رديف چيزهايي است كه پروردگار مهم دانسته است. قرآن كريم به قلم و آنچه قلم مي­نويسد؛ سوگند ياد كرده است، يعني هم به «ابزار» و هم به «محصول» آن ابزار، آنجا كه مي فرمايد: «والقلم و ما يسطرون». حضرت رسول اكرم -صلي الله عليه و آله و سلم- مي­فرمايد: «ثلاث تخرق الحُجب وَ تنتهي إلي مَا بَينَ يدَي الله: صَرير أقلام العُلماء و وطي أقدام المُجاهِدين ، وصوت مَغازل المُحصنات. سه صدا است كه حجاب­ها را پاره مي­كند و به پيشگاه با عظمت خدا مي­رسد: صداي گردش قلم­هاي دانشمندان به هنگام نوشتن، و صداي قدم­هاي مجاهدان در ميدان جهاد، و صداي چرخ نخ­ريسي زنان پاكدامن». ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj