eitaa logo
عرفان های نوظهور
389 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادعای طاهری سرکرده سرکرده مدعی است: تشعشع منفی و ، سرانجام دامن نفرین کننده را می‌گیرد. ؛ آنچه از اهل‌بیت(علیهم السلام) رسیده این است که، لعن بر چهار قسم است: لعنت حرام، مكروه، جايز و مستحب و به فرموده‌ی باقر‌ (سلام‌الله‌علیه) لعن مؤمن است. @n_erfanha
چهار اقدام یهود علیه اسلام در حوزه دین و عرفان به روایت تصویر @n_erfanha
، سدی مقابل رشد شیعه تفکیکیان معارف را با استفاده از متون دینی (قرآن و روایات) اخذ می‌کنند و دیگر وراء ظواهر را نه دسترسی دارند و نه کند و کاو می‌نمایند و نه توان کند و کاوش را دارند و نه ادراکش می‌نمایند و این هم بخاطر این است که مقدماتش را فراهم ننموده‌اند. منبع: توهم تعقل، ص20 این خود عاملی است بر عقب افتادگی مکتب شیعه ولی در مقابل علمای غیر تفکیکی مانند و غیره وجود داشته و دارند که در اعماق کلام خدا قواصی کرده و تشنگان حقیقت را با معارف بسیار سیراب کرده‌اند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شفادهی ادعای بزرگ یکی از مشترکات بسیاری از جنبش های نوپدید معنوی را باید ادعای آنها در -فیزیکی و روحی-دانست. تا جایی که برخی اساسا بر محور این ادعا شکل گرفته و خود را به عنوان جریان های معرفی می کنند. جریان هایی چون پرانیک هیلینگ، عرفان حلقه، اکنکار، ساهاجایوگا و سردمداران روان شناسی مثبت (کاترین پاندر،لوییز هی،وین دایر و...)از آن جمله اند. نکته قابل تامل در این جریان های مدعی تمرکز بر منیت و قدرت درون و به جای قدرت خداوند و اخذ شفا از طرقی چون و تکرار اصوات بی معنا(مانترا)است که عملا جانشینی برای عبادات و ذکر و توسل به درگاه حق می باشد. از طرفی،با عنایت به ذات شکاف زی فرق، هرچه دردها و خلاهای مادی و معنوی در جامعه بیشتر و عیان تر گردد، خطر بروز و ظهور جریان های مزبور نیز فزون تر می گردد. @n_erfanha
برخی از آئین ها برای خود منش و روش سلوک خاص دارند که مسیحیت نیز مستثنی از آن نیست. @n_erfanha
مدعی دروغین علی یعقوبی همانند سایر ، بی سوادی خود را از الطاف الهی دانسته و خود را مقید به رعایت قواعد علمی نمیداند! وی می گوید: بنده را می بینید که بعضی وقت ها کلمات را می گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده هستم. می بینید علوم تفسیری بلد نیستم، می بینید بلد نیستم، می بینید و را درست و حسابی بلد نیستم؛ از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این که ساخته این و آن است. این ها را خود آقایان در خلال این سال ها ساخته اند! ؛ چهل شب با کاروان حسینی، ص۲۱۲ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همسر شهید من خانه مادرم بودم که محمد زنگ زده بود منزل همسایه مادرم ،البته نمی دانست من هم آنجا هستم. وقتی همسایه مان مادرم را صدا زد و من را دید گفت: چه خوب اینجایی شوهرت زنگ زده با مادرم دویدیم. وقتی گوشی را گرفتم محمد با خوشحالی و تعجب گفت: تویی؟! چه خوب شد هستی و باهات حرف زدم. رفتی دکتر؟ گفتم: آره.  هنوز از بچه دار شدنمان مطمئن نبودیم. گفت: مبارکت باشه! گفتم: چرا مبارک من؟ گفت: چون من نمی بینمش، خودت باید بزرگش کنی. گفتم: این جای دلداری دادنته؟ عوض این که یک خانم باردار رو دلداری بدی این طوری می زنی توی ذوقم؟ گفت: ناراحت نشو این واقعیته. منم گفتم: هر چی خدا بخواد. گفت: خدا همینو می خواد. تو هم بی قراری نکن. این تلفن آخرین صحبت ما با هم بود و فردایش در طلاییه شهید شد. یازدهم که به شهادت رسید هفدهم تشییع شد. دوستان ایشان به سلمان گفته اند: که اول دست شهید اینانلو مجروح شد و موقع برگشت دوباره حمله شد و تیر خورد به پهلویش... @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَللّهُمَ صَلِّ عَلي علي بن مُوسَي الِّرِضا المَرُتَضي اَلاِمامِ التَّقيِّ النَّقيِّ وَ حُجَتِكَ عَلي مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّري اَلصِدّيقِ الشَّهيدِ صَلاةً كَثيرَةً تآمَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة كَاَفضَلِ ما صَلَّيتَ عَلي اَحَدٍ مِن اوليائِكَ. : هر كس‌ اندوه‌ و مشكلى‌ را از مؤمنى‌ برطرف‌ نمايد ، خداوند در روز قيامت‌اندوه‌ را از قلبش‌ برطرف‌ سازد. منبع؛ اصول‌ كافى‌ ، ج‌ 3 ، ص‌ 268 @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا همان در روایات است؟ احمد همبوشی یا «احمد بصری» که خود را «یمانی» در دانسته، بر این باور است که یکی از حجت‌های الهی است! در حالی که : نام یمانی که در روایات مشخص شده، مردد است بین «حسن، حسین، صالح»[بحارالأنوار، ج52، ص366] و چنانچه فرد خروج کننده از یمن را همان یمانی مشهور بدانیم، بازهم نام «احمد» را در بین روایات مشاهده نمی‌کنیم. : بر اساس روایات، محل خروج یمانی از «یمن» است و هیچ قیام کننده و یاری رسانی از «بصره» نخواهد بود. منبع؛بروج، 1397/04/30 @n_erfanha
(ع)می فرمایند: از بهترين نوع یارى كردن تو نسبت به است. منبع؛ تحف العقول ص۴۴۶ @n_erfanha
احمد بصری یا همان مدعی شده است که اگر بشارتی در خواب برای کسی صورت بگیرد به این صورت که از آن‌ها خواسته شود به جمع احمد بصری بپیوندند، وی بوده و باید افراد این دعوت را قبول کنند و الا کافر و از دین خدا خارج خواهند شد. و برای این ادعای خود آیه 7 سوره‌ی قصص را شاهد می‌آورد. و مدعی است: «مقصود از وحی در « أَوْحَيْنا إِلى أُمِّ مُوسى» همان است» منبع؛ برگرفته از: مع العبد الصالح، ابوالحسن، ج2، ص41 درحالی که به فرموده‌ی (علیه‌السلام) منظور از «اوحینا» به مادر حضرت همان است: «و اما وحی الهام این سخن خداوند بلند مرتبه است: و پروردگار تو به زنبورعسل وحی کرد که از برخی کوه‌ها و از برخی درختان و از آنچه داربست می‌کنند، خانه‌هایی برای خود درست کن و مانند وحی الهام، سخن خداوند به مادر موسی است: و به مادر موسی وحی کردیم که او را شیر ده و چون بیمناک شدی او را در نیل بیانداز.» منبع؛ بحارالأنوار، ج61، ص230 @n_erfanha
! وقتی که ما از دشمنانمان به دل می‌گیریم، آن‌ها را بر خواب و خوراک و فشار خون و سلامت بدن و حتی خوشی و شادی خویش مسلط می‌کنیم و قدرتی برای انجام این مقصود به آن‌ها می‌دهیم. : «خُذ العَفو»[اعراف/199] با عفو و مدارا رفتار کن. در همین راستا امام علی‌(علیه‌السلام) می‌فرماید: هنگامی که بر دشمنت پیروز شدی، را شکرانه‌ی این پیروزی قرار ده. منبع؛ نهج‌البلاغه، حکمت11 @n_erfanha
آیا اگر حکمی را در خواب ببینیم واجب است آن را انجام دهیم؟ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آثار وین‌داير، ، يوگا و مراقبه‌ی معمول، جايگزين گرديده و اصولاً در نگاه او، مديتيشن، همان عبادت است كه به منتهی می‌‌شود . وی می گوید: «اگر می‌خواهيد به تمرين مديتيشن بپردازيد، به تمام معنی آن را انجام دهيد و سعادت و خوشی را در خلوت اين عمل ببيند و اگر می‌خواهيد نام برآن بگذاريد و آن را به عنوان گفت‌وگو با خداوند تلقی كنيد، چنين نامی را بگذاريد و با تمام وجود دعا كنيد.» ؛ خود حقیقی، ص 159 وی كرامات ادعایی خود را مرهوم مديتيشن مي‌داند و به كرّات مديتيشن و يوگا را به ديگران توصيه می‌كند. ناگفته پیداست مدیتیشن همان سوغات به تمدن غرب است. بعد از آن‌که عده‌ای خلاء عظیم در غرب را دریافتند، این خوراک نامرغوب را با ذوق زدگی به غرب بردند؛ عرفانی که وین دایر عرضه می‌کند. غایت چنین مراقبه‌ای تعالی معنوی و رشد ابعاد مختلف روح نیست و ارتباطی با عرفان و عروج روح ندارد و صد البته با شناخت خدا و رسیدن به معرفت خدا و رضایت خدا کوچک‌ترین نسبتی ندارد. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا ورزش است یا شاخه ای از عرفان های نوظهور محسوب میشود؟! @n_erfanha
فلورانس اسکاول شین، مروج و صاحب کتاب‌های بازی زندگی و راه این بازی و چهار اثر از . وی در چندین جای کتاب خود مخاطبینش را دعوت به می‌کند و می‌گوید: «در برابر شریر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص 28 هیچ عاقلی می‌پذیرد در مقابل یک انسان تجاوزکار و زیاده‌خواه، که مال و ناموس دیگری را طلب می‌کند، با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند و هر چه می‌خواهد، دو دستی تقدیمش کنند؟ یا اینکه باید او را از زیاده‌ خواهی‌ اش بازگردانند، اگر چه نیاز به خشونت باشد؟ @n_erfanha