eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
318 دنبال‌کننده
445 عکس
379 ویدیو
58 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
28.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرود زیبای عربی امم زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام 🔸 علیه السلام: شما را به چیز سفارش می کنم که اگر برای آنها، ان راهوار را سوار شوید و در اطراف بیابانها گردش کنید ارزش دارد: ۱- جز به تعالی امیدوار نباش؛ ۲- جز از خود نترس؛ ۳- اگر از تو سوال شد و نمیدانستی شرم نکن و بگو نمیدانم؛ ۴- در آموختن آنچه نمیدانی نکش؛ ۵-در و سختی ها باش. ⚜️ بِخَمْسٍ لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَيْهَا آبَاطَ الْإِبِلِ لَكَانَتْ لِذَلِكَ أَهْلًا: لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ؛ وَ لَا يَخَافَنَّ إِلَّا ذَنْبَهُ؛ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لَا يَعْلَمُ أَنْ يَقُولَ لَا أَعْلَمُ؛ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ يَعْلَمِ الشَّيْءَ أَنْ يَتَعَلَّمَهُ؛ وَ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ، فَإِنَّ مِنَ الْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ، وَ لَا خَيْرَ فِي جَسَدٍ لَا رَأْسَ مَعَهُ، وَ لَا [خَيْرَ] فِي إِيمَانٍ لَا صَبْرَ مَعَهُ. 📚نهج البلاغه/ح82 الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
باسمه تعالی انا لله وانا الیه راجعون خبردرگذشت طلبه فاضل وگرامی مرحوم حجه الاسلام نویدقنبری که به علت بیماری، دار دنیا راوداع گفتند موجب تاسف واندوه فراوان گردید. امیداست مهاجرت ایشان از دیار سیستان و بلوچستان به منطقه کاشان وتلاش و کوشش علمی به منظورکسب معارف الهی ذخیره ای درخشان در درگاه خداوند متعال محسوب گردد. طلاب و اساتید مدرسه علمیه مرحوم آیت الله ابوتراب امامی ره فقدان آن روحانی کوشا را به خانواده محترم و تمامی بازماندگانشان تسلیت عرض نموده، غفران ورحمت واسعه الهی را برای ایشان ازدرگاه ایزد منان مسالت می نمایند. ۳۰مهر۱۴۰۲ مدرسه علمیه ابوتراب ره
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام بر سيم و زر روزى به خدمت رسول الله رسيد و سؤ ال كرد: يا الله شما كه مى گوئيد مرگ بر سيم و زر، پس ما ، در اين چه بيندوزيم ؟ خدا فرمود: اى عمر! در اين دنيا بايد ۱- يادكننده خدا و ذاکر ۲- و دلى سپاسگذار و درگاه الهى ۳- و همسرى كه در كار جهان ديگر به تو يارى برساند، بيندوزيد. نه سيم و كه اينها در برايتان عذاب الهى است . به راستى كه دينارى بر روى دينارى نهاده نشود مگر اين كه پوست صاحبان آن را پهن كنند و با همان سكه ها، پيشانى و پهلوى آنها را داغ نهند و مى گويند: اين است آنچه كه شما براى خود ذخيره كرده ايد. پس بچشيد آنرا.(21) 21- الغدير، ج 16، ص 217. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام حاج اسماعیل (ره) : در چوب فروشها، در هر حجره روزی چند كاميون چوب معامله می‌شود، ولی در پايان روز كه سؤال كنی : چقدر كاسبی كرده ايد ؟ می‌گويند :مثلاً ده هزار تومان. امّا يك منبّت كار تكّه‌ی كوچكی از آن چوبها را می‌گيرد و حسابی روی آن كار می‌كند و بر رو‌ی‌ آن نقش می‌اندازد و همان تكّه چوب را صد هزار تومان يا بيشتر می‌فروشد. گاهی اوقات آن قدر نفيس می‌شود كه نمی‌توان روی آن گذاشت. در عبادی هم زياد كردن چندان ارزش ندارد بلكه روي حسابی كار كردن و آن را خوب از كار درآوردن و حقّ آن را ادا كردن نتيجه بخش است. 👈🏻 رو خودت کن، رو خودت سرمایه‌گذاری کن تا نفیس و قیمتی شو الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام غیرت دینی شیخ در یکی از کتاب‌های خود می ‌نویسد که : روزی یک زن نزد آمد و از شوهرش کرد و گفت که : من ۵۰۰ مثقال طلا از شوهرم طلب دارم و شوهرم به من نمی‌دهد قاضی دستور داد شوهرش را احضار کنند وقتی که شوهر آمد انکار کرد قاضی از زن پرسید : آیا بر گفته و سخن و خود شاهدی هم داری ؟ زن گفت : بله ۲ شاهد من دارم دو آمدند قاضی از دو شاهد پرسید : آیا شما گواهی و شهادت می‌دهید که : این زنی که مقابل شما است ۵۰۰ مثقال از شوهرش که این مرد است دارد و به زن هنوز نپرداخته است ؟ شاهدها گفتند که : این زن باید مقابل خود را عقب بزند تا ما لحظه‌ای صورت او را ببینیم و او را درست بشناسیم و تا اینکه بفهمیم که این زن همان زنی است که شما گفته اید یا نه تا بعداً و گواهی دهیم وقتی که زن این حرف و سخن شاهد‌ها را شنید بدنش لرزید و شوهرش هم فریاد زد و گفت که : شما چه می‌گویید ؟ شما می‌خواهید چه کار کنید ؟ شما می‌گویید که : همسرم برای ۵۰۰ مثقال طلا باید و چهره‌اش را به شما نشان دهد ؟ هرگز اصلاً من اجازه نمی‌دهم من ۵۰۰ مثقال را به همسرم می‌دهم ولی اصلاً راضی نیستم و نمی‌دهم که چهره و صورت همسرم در حضور ۲ مرد غریبه و بیگانه نمایان و شود وقتی که زن این و را از شوهرش دید از خود چشم پوشی کرد و آن مبلغ را به شوهرش بخشید الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام چهارگانه 🔸 امام (علیه السلام): پدرم فرمود: چهار چيز است كه هر كس داشته باشد اسلامش و گناهانش پاك گردد و پروردگارش را در حالى ملاقات كند كه از او خوشنود است: وفای به صداقت و شرم و خوشرفتار ی ⚜️ أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ كَمُلَ إِسْلاَمُهُ وَ مُحِّصَتْ ذُنُوبُهُ وَ لَقِيَ رَبَّهُ وَ هُوَ عَنْهُ رَاضٍ مَنْ وَفَى لِلَّهِ بِمَا يَجْعَلُ عَلَى نَفْسِهِ لِلنَّاسِ وَ صَدَقَ لِسَانُهُ مَعَ اَلنَّاسِ وَ اِسْتَحْيَا مِنْ كُلِّ قَبِيحٍ عِنْدَ اَللَّهِ وَ عِنْدَ اَلنَّاسِ وَ حَسُنَ خُلُقُهُ مَعَ أَهْلِهِ. 📚 نصایح/ص197 الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام " : اخلاص پاك كردن از و است و تهذيب : تزکیه و تهذیب نفس عبارت است از : زدودن از صفات ناپسند و كدورتهاى ، : تطهیر ، كردن ظواهر و بدن از نجاسات و آلودگى هاى است و چون اخلاص امرى قلبى و است لذا نمى توان آن را با زيبا و حجم كار ارزيابى كرد. و در حديثى از امام عليه السّلام آمده است : وَالْعَمَلُ الْخَالِصُ الَّذِي لَا تُرِيدُ أَنْ يَحْمَدَكَ عَلَيْهِ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ آن است كه در آن جز از خداوند عزّ و جلّ انتظار ستايش نداشته باشى . الكافي ج 2 ص 16 الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در و ۱ شيخ عارف جمال الدين ، احمد بن حلى در كتاب ، از بن جبل روايت كرده است كه : به اتفاق رسول خدا صلى الله عليه و آله بر مركب سوار بوديم . عرضه داشتم : يا رسول الله ، پدر و مادرم فدايت ، حديثى براى من بازگو. در همان حال كه راه مى سپرديم ، حضرتش نظرى به آسمان افكند و فرمود : اى معاذ، اينك حديثى كه پيامبرى براى امت خود نگفته است براى تو باز مى گويم كه : اگر به حفظ آن همت گمارى ، در سود ببرى و اگر بشنوى ، و به آن نكنى ، حجتى براى تو نزد پروردگار باقى نخواهد ماند الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در و ۲ شيخ عارف جمال الدين ، احمد بن حلى در كتاب ، از بن جبل روايت كرده است كه : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : خداوند عزوجل پيش از آفرينش آسمانها هفت خلق كرد و در هر آسمانى يكى از آن را مقرر و معين فرمود و بر در هر آسمان ، ملكى را حاجب و دربان گماشت . چون فرشتگانى كه ماءمورند بندگان خدا را از بام تا شام بنويسند، بخواهند عمل بنده اى را كه از آن نورى چون خورشيد تابان است ، صعود دهند، آنگاه كه به رسند ناگاه ملك آن آسمان فرمان دهد: باز ايستد و اين عمل را بر صورت صاحبش فرو كوبيد كه من ملك غيبتم و اجازه نخواهم داد عمل آن بنده را كه به آلوده است عبور دهيد، خدایم به این کار ماءمور فرموده است. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در و ۳ شيخ عارف جمال الدين ، احمد بن حلى در كتاب ، از بن جبل روايت كرده است كه : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : بار ديگر كه فرشتگان ، عمل صالح ديگرى را با خود به بالا برند، باز ملك آن آسمان ، دستور توقف دهد و گويد: اين را بر صورت صاحبش فرو زنيد، كه اين آدمى از و عمل خود، تنها به چشم داشته و من صاحب دنيايم و اجازه نخواهم داد چنين عملى را از اينجا بالا برند. فرشتگان بار ديگر، نيك بنده اى را كه از و خود مسرور و شادمان است ، بالا مى برند، ناگهان ملك سومين آسمان بانگ بردارد: باز ايستد و اين عمل را بر صورت و پشت صاحبش كوبيد كه من ملك كبرم اين بنده از عمل خود به افتاده است و در محافل به آن فخر و تكبر فروخته است پروردگارم فرمان داده است كه : عملى از اينگونه را از خويش اجازه عبور ندهم . الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در و ۴ شيخ عارف جمال الدين ، احمد بن حلى در كتاب ، از بن جبل روايت كرده است كه : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود که: باز فرشتگان بنده اى را كه همچون ستاره اى در آسمان ، مى درخشد، با خود صعود دهند اين بنده زمزمه تسبيح حق و و داشته است ولى چون به رسند، ملك آن آسمان گويد: باز ايستد و اين اعمال را بر پيكر صاحبش فرو كوبيد كه من ملك و خودپسنديم . اين بنده به خود معجب شده و عمل او بعجبش آورده است . پروردگار فرمانم داده است كه تا به اينگونه اعمال ، پروانه فراز رفتن ندهم . الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در و ۵ شيخ عارف جمال الدين ، احمد بن حلى در كتاب ، از بن جبل روايت كرده است كه : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود که: اين مرتبه فرشتگان ، عملى به زيبايى حجله ، با خود به آسمانها برند، صاحب اين عمل ، نموده ، و در ميان جهاد، نمازهاى فريضه ، نافله به جاى آورده و عملش هم چون شترى صيحه مى كشد و روشنائى از آن چون خورشيد مى تابد تا آنكه به رسند. اما باز هم ملك آن آسمان فرمان دهد: توقف كنيد و اين را بصاحبش برگردانيد و برگردنش بار كنيد كه من ملك حسدم و اين بنده به حسادت است و از ديدن هر كس كه عملى يا علمى در طاعت حق تعالى دارد، به مى افتد و چشم ديدار كسى را كه از وى در علم و عبادت برتر است ، ندارد و در حق او سخن ناروا مى گويد. خلاصه اینکه : آن عمل ، بر گردن عامل آن بار مى شود و آن اعمال و عبادات او را و نفرين كنند. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در و ۶ شيخ عارف جمال الدين ، احمد بن حلى در كتاب ، از بن جبل روايت كرده است كه : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : بار ديگر فرشتگان و زكات و و عمره بنده اى را كه تا به فرا مى برند: اما باز ملك آن آسمان ندا در دهد كه : باز ايستيد من ملك رحمتم . اين را به صورت صاحبش بر زنيد و از ديدگانش باز گيريد كه اين بنده را به مردمان ترحمى نيست و چون كسى به گناهى گرفتار آيد و يا به سختى و مصيبتى در مبتلا شود و به شماتت و سرزنش ‍ گشايد پروردگارم امر داده است تا اعمال چنين مردمان را نگذارم كه از من عبور دهند. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در و ۷ شيخ عارف جمال الدين ، احمد بن حلى در كتاب ، از بن جبل روايت كرده است كه : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود که : باز هم فرشتگان ، و كوشش در طريق و و پارسائى بنده اى را كه چون رعد مى غرد و چون برق مى جهد و نور مى بخشد و با آن ، سه هزار فرشته همراهى مى كنند، تا به آسمان هفتم بالا مى برند ليكن ناگهان ملك آن آسمان فرمان مى دهد : باز ايستيد و اين را بر چهره صاحبش ‍ فرو كوبيد من ملك حجابم و از آن كه محض پروردگار نباشد، ممانعت خواهم كرد. اين بنده از اعمال خود رفعت منزلت خويش نزد بزرگان مى طلبيده و مى خواسته است كه نامش را در محافل باز گويند و در شهرها مشهور و معروف گردد خدايم دستور داده است كه : تا اعمال و عبادتى را كه محض پروردگار نباشد، اجازه صعود ندهم . الحمدلله رب العالمین و بالاخره فرشتگان و روزه و و عمره و حسن خلق و سكوت و فراوان بنده اى را كه به اعمال خود شادمان و مبتهج است و با آن همه فرشتگان آسمانها و ملائك هفتگانه همراهند، صعود دهند و پرده ها را يك به يك از پيش بردارند و در برابر حق ، تعالى قرار دهند و به عمل و عبادت او گواهى دهند. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام کتاب در کریم به امور مختلف و مصادیق متفاوت اطلاق شده است : ۱- ۲- ۳- یا حد شرعی ۴- نامه ۵- محفوظ ۶- ۱- کتاب به معنی : اجل و موعد مقرر برای و یا مثل : ۱- لو لا کتاب من الله سبب لمسکم فی ما اخذ تم عذاب عظیم ۶۸ ۲- و ما اهلکنا من قریتین الا و لها کتاب معلوم ۴ ۲ کتاب به معنی : و القی السحره ساجدین و اذهب بکتابی هذا ۲۹ ۳- کتاب به معنی : واجب یا شرعی که الله تعالی کرده است مثل : ۱- ان الصلاه علی المومنین کتابا موقوتا ۱۰۳ نسا اینجا کتاب یعنی واجب ۲- حتی یبلغ الکتاب عجله ۱۴۵ آل عمران اینجا کتاب یعنی و میزانی که برای عده باید رعایت شود الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام ۴- به معنی : نامه در روز مثل : ۱- و وضع الکتاب فتری المجرمین مشفقین مما فیه و یقولون یا ویلنا ما لهذا الکتاب لا یغادر صغیره ولا کبیره الا احسا ها ۴۹ کهف ۲- ولدینا کتاب بالحق وهم لا یظلمون ۶۲ مومنون ۳- کتاب الفجار ۷ مطففین ۴ کتاب مرقوم ۹ و ۲۰ مطففین ۵ عندنا کتاب حفیظ ۴ قاف ۶ کتابا یلقاه و منشورا ۱۳ اسرا ۷ کتابک کفا به نفسک الیوم علیک حسیبا ۱۴ اسرا یعنی بهترین قول این است که اعمال را در کتاب ثبت می‌کنند و به سوی الله تعالی می‌برند ۵ - لوح و آن چه نزد الله تعالی است مثل : کان ذالک فی الکتاب مستورا که اشاره به محفوظ دارد و منظور کتابی است که در آن تمام هستی وجود دارد تفسیر طبرسی جلد ۱۵ صفحه ۱۳۴ الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام ۶- به معنی : کتاب مثل : لا رتب ولا یابس الا فی کتاب مبین ۵۹ انعام اینجا در کتاب مبین ۳ احتمال است ۱- الله تعالی آن را در کتابی ثبت کرده قبل از آنکه خلقت را کرده باشد ۲- منظور از آن علم الله المبین باشد طوسی جلد ۴ صفحه ۱۱۳ ۳- یعنی همگی وقایع عالم نزد ما یعنی نزد الله تعالی محفوظ است و فراموش نمی‌شود و از آن غفلت نمی‌شود کتاب مبین هر چه که باشد چیزی خارج از اعیان خارجی است و قبل از این‌ها به وجود آمده است و بعد از اینها هم خواهد ماند و در آن تغییر ایجاد نمی‌شود ولا اصغر من ذالک ولا اکبر الا فی کتاب مبین ۳ سباء ۶- فمن اظلم ممن افترا علی الله کذبا او کذب به آیات اولئک ینالهم نصیبهم من الکتاب ۳۷ اعراف اینجا از عبارت است از آنچه که از ارزاق و آجال نوشته شده است و آنچه که مقدر است مثل طول عمر و مال و فرزند و سلامتی و غیره ۸- و ما کان لنفس ان تموت الا باذن الله کتابا موجلا ۱۴۵ آل عمران الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
وقتی که برای به جبهه های به حضرت آیت الله میرزا تهرانی رحمت الله علیه گفتند که : حال شما مساعد نیست و کهولت سن نمی‌دهد که در صف اسلام باشید در پاسخ فرمودند که : من خودم به این مسئله واقف هستم ولی می خواهم مثل آن پرستویی باشم که موقع پرتاب حضرت علیه السلام به طرف آتش یک قطره به منقار خود گرفته بود تا را خاموش کند به پرستو گفتند که : کجا می‌روی ؟ گفت : می‌روم تا این قطره آب را روی آتش بریزم تا ابراهیم علیه السلام را نجات بد هم گفتند : این قطره آب که در روی این همه انبوه آتش اثری ندارد گفت : من خودم می‌دانم ولی می‌خواهم که ابراهیمی باشم سپس آیت الله میرزا جواد اضافه کردند و گفتند که : من هم می دانم که در جبهه تاثیر چندانی ندارم ولی من هم می‌خواهم که در صف ابراهیمیان این زمان باشم نقل از صالحین شیعه https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan