eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
28 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
995 ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
أللَّھُـمَ ✨ عَجِّـلْ ✨ لِوَلیِڪْ ✨ ألْـفَـرَج ✨ ✨ ✨ ✨ ✨
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨ ✨⊱╮✨╭⊰ ✨ ⊱╮✨╭⊰✨ اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی جمیع الانبیاء و المرسلین اللهم عجل لولیک الفرج ✨╰━═━⊰✨⊱━═━╯✨
☔️ السلام‌علیک یا (عج) نذر کردم تا بیایی هرچه‌دارم مال تو چشم های خسته پر انتظارم مال تو یک دل دیوانه دارم با هزاران آرزو آرزویم هیچ، قلب بیقرارم مال تو! ☔️🍃☔️🍃☔️
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ قَالَ فَالْحَقُّ وَالْحَقَّ أَقُولُ [ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ] ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﻪ ﺣﻖّ ﺳﻮﮔﻨﺪ، ﻭ ﺣﻖّ می‌ﮔﻮﻳﻢ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكَ وَمِمَّن تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِينَ ﻛﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻮ، ﻭ ﺗﻤﺎم ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭘﻴﺮﻭی ﻛﻨﻨﺪ، ﭘﺮ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩ قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفِينَ [ﺍی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﺑﻪ ﻣﺮﺩم] ﺑﮕﻮ: ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﺳﺎﻟﺘﻢ ﭘﺎﺩﺍشی نمیﻃﻠﺒﻢ، ﻭ ﺍﺯ ﻛﺴﺎنی ﻧﻴﺴﺘﻢ ﻛﻪ ﭼﻴﺰی ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﺩ میﺳﺎﺯﻧﺪ [ﻭ ﺍﺩّﻋﺎی ﺑﺎﻃﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ] إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﺍﻳﻦ [ﻗﺮﺁﻥ] ﺗﺬﻛﺮ ﻭ ﭘﻨﺪی ﺑﺮﺍی ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ وَلَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِينٍ ﻭ بی ﺗﺮﺩﻳﺪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪّﺗﻲ ﺧﺒﺮ [ﺩﺭﺳﺘﻰ ﺁﻳﺎﺕ ﻭ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎی ] ﺁﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ تفسیر: رابطه میان گوینده و گفتار چهار نوع است: الف _ هم گوینده بر باطل است، هم سخن باطل است ب _ گوینده بر باطل است، ولی سخن حقی می‌گوید ج _ گوینده بر حق است ولی حرفش باطل است د _ هم گوینده برحق است و هم کلام او حق است _ رسالت قرآن جهانی و فراملیتی است: ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ _ قرآن کتاب بیداری و هوشیاری است _ انسان بدون قرآن در معرض انواع غفلت ها و نسیان هاست: هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ _ بشر در آینده از اخبار مهم قرآن ( پیرامون تحقق وعده‌ها و پیروزی متقین) آگاه خواهد شد: وَلَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِينٍ محسن قراءتی ترجمه و تفسیر کریم، صفحه ۴۵٨، ، آیه ٨۴ تا ٨٨
به نام الله نقطه‌ی مقابل شدن است که آن هم بیماری است انفعال یعنی چه؟ یعنی روحیه‌ی ضعیف، خود را ناتوان پنداشتن، خود، احساس کنند که دیگر [ نمی‌توانند ] احساس بن‌بست در امور، احساس عدم امکان ، انفعال است از رحمت‌الهی یکی از آثار این [ انفعال ] است که یکی از است مدظله‌العالی ۱۴۰۱/۱/۲۳
متفکر شهید مرتضی مطهری یکی از مشخصات و ممیزات و آنها بود که همه را بی‌دین و لامذهب می‌خواندند (ع) عَلیه این کوته نظری آنان استدلال کرد که این چه فکر غلطی است که دنبال می‌کنید؟ فرمود: ، - جانی - را سیاست می‌کرد و سپس بر جنازه او نماز می‌خواند و حال آنکه اگر ارتکاب کبیره موجب کفر بود، پیغمبر بر جنازه آنها نماز نمی‌خواند زیرا بر جنازه کافر نماز خواندن جایز نیست و قرآن از آن نهی کرده است‌ - شرابخوار - را حد زد و دست - دزد - را برید و - زناکار - غیرمحصن را تازیانه زد و بعد همه را در جرگه مسلمان‌ها راه داد و سهم‌شان را از بیت‌المال قطع نکرد و آنها با مسلمانان دیگر ازدواج کردند پیغمبر مجازات اسلامی را در حقشان جاری کرد اما اسمشان را از اسامی مسلمان‌ها بیرون نبرد فرمود: فرض کنید من خطا کردم و در اثر آن کافر گشتم؛ دیگر چرا تمام جامعه اسلامی را تکفیر می‌کنید؟ مگر گمراهی و ضلال کسی موجب می‌گردد که دیگران نیز در گمراهی و خطا باشند و مورد مؤاخذه قرار گیرند؟! چرا شمشیرهایتان را بر دوش گذارده و بی گناه و گناهکار - به نظر خودتان - هر دو را از دم شمشیر می‌گذرانید ص ۱۴۱ - ۱۴۲
🍃بی ترجمه🍃 اَللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيهِ لِصَالِحِ الأَْعْمَالِ وَ اقْضِ لِي فِيهِ الْحَوَائِجَ وَ اﻵْمَالَ يَا مَنْ لاَ يَحْتَاجُ إلَي التَّفْسِيرِ وَ السُّؤَالِ يَا عَالِماً بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ 🍃با ترجمه🍃 اَللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيهِ لِصَالِحِ الأَْعْمَالِ وَ اقْضِ لِي فِيهِ الْحَوَائِجَ وَ اﻵْمَالَ يَا مَنْ لاَ يَحْتَاجُ إلَي التَّفْسِيرِ وَ السُّؤَالِ خدايا مرا در اين ماه به سوی كارهای شايسته هدايت فرما، و حاجتها و آرزوهايم را برآور، ای آن كه نياز به روشنگری و پرسش ندارد، 🍃 يَا عَالِماً بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ ای آگاه به آنچه در سينه جهانيان است بر محمّد و خاندان پاكش درود فرست 🍃🍃🍃 https://eitaa.com/Azal14/216
اکبر ... 📢 عـاشـقــان وقــــــــت نــمــاز اســت اذان مـی‌گــویـنـد یــــــار مــــا بـــنـده نـــواز اســت اذان مـی‌گــویـنـد ✨ اَللّهُ اَکبَرُ ✨ اَللّهُ اَکبَرُ ✨ اَللّهُ اَکبَرُ ✨ اَللّهُ اَکبَرُ ✨ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ ✨ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ ✨ اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ✨ اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ✨ اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ ✨ اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ ✨ حَی عَلَی الصَّلاةِ ✨ حَی عَلَی الصَّلاةِ ✨ حَی عَلَی الْفَلاحِ ✨ حَی عَلَی الْفَلاحِ ✨ حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ ✨ حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ ✨ اَللّهُ اَکبَرُ ✨ اَللّهُ اَکبَرُ ✨ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ ✨ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ وصلّی‌الله علی سیّدنا محمّدٍ و آله و سلَّم ✨✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨ ✨ ✨ صبح ✨ به ✨ افق ✨ ✨ ✨✨✨ ✨✨✨✨✨
⚘ 🕊 ⚘ به‌نام‌الله قشنگ‌ترین مهر در نگاه‌خدا بر بندگان است هر لحظه نگاه پر مهر خدا همراه‌تان عافیت و عاقبت‌به‌خیری رفیق‌راهتان سلام علیکم شما به خیر؛ به برکت؛ ✨ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ خدايا؛ بر محمّد(ص) و خاندانش درود فرست و فرج‌ايشان را تعجيل‌نما، و دشمنان‌شان را از جن و انس از اولين و آخرين نابود فرما ⚘ 🕊 ⚘ 🕊 ⚘ 🕊 ⚘ 🕊 ⚘
🚩 🚩 🚩 السلام علیک یا (ع) 🚩 ۱۵ سال ۶۰ قمری : رسیدن هزاران نامه دعوت به دست علیه السلام، سپس فرستادن ‏_عقیل به برای بررسی اوضاع 🚩 ۵ شوال ۶۰: ورود مسلم بن عقیل به کوفه،استقبال مردم از وی و شروع آنان به بیعت 🚩 ۱۱ ۶۰: نامه نوشتن مسلم بن عقیل از کوفه به امام حسین علیه السلام و فراخوانی به ‏آمدن به کوفه 🚩🚩🚩 ۸ ۶۰: دستگیری هانی،سپس شهادت او، خروج مسلم بن عقیل در کوفه با چهار هزار نفر،سپس پراکندگی‏ آنان از دور مسلم و تنها ماندن او و مخفی شدن در خانه طوعه. ⚑ ⚑ ⚑ 🚩 تبدیل کردن امام حسین‏ علیه السلام را به در ، ایراد خطبه برای مردم و خروج از مکه همراه با ۸۲ نفر از افرادخانواده و یاران به طرف کوفه ⚑ ⚑ ⚑ 🚩 ۹ ذی حجه ۶۰: درگیری مسلم با کوفیان، سپس دستگیری او و مسلم بر بام‏ دار الاماره کوفه {{ جناب مسلم بن عقیل بن ابی‌طالب بن عبدالمطلب بن هاشم برادرزاده حضرت علیه السلام و همسر دختر حضرت علی علیه السلام است که مادرش کلبیه بود. وی صاحب رأی و علم و شجاعت بوده و در مکه اقامت داشت. چون مردم کوفه اطاعت خود را نسبت به امام حسین علیه السلام اعلام داشتند امام حسین علیه السلام او را روانه کوفه ساخت که به نام آن حضرت از اهالی کوفه بیعت بگیرد. }} اما ، را به حکومت کوفه فرستاد و مردم را از بیعت امام حسین علیه السلام منع و آنان را متفرق کرد و مسلم را به رساند. 🚩 🚩 🚩 🆔 @niyazha
به نام خدای خوب و مهربان چهار اشتباه رایج در روایت وقایع عاشورا: اشتباه اول: اوج عزاداری (ع) ده روز اول ماه الحرام است بین سخنرانان و مداحان، مشهور است که هر شب را به یکی از شهدای اختصاص دهند؛ مثلاً شب سوم برای حضرت رقیه و شب هفتم را برای حضرت علی اصغر(ع) سوگواری می کنند و را نیز به حضرت عباس(ع) اختصاص می دهند همین قرار داد بین مداحان و منبری ها باعث شده است که عده ای گمان کنند، حضرت رقیه روز سوم محرم به شهادت رسیده است و از همه بدتر اینکه گمان می کنند (ع) در روز تاسوعا به رسیده است اما حقیقت این است که تمام شهدای کربلا در روز به شهادت رسیده اند و حضرات اباالفضل، علی اکبر و علی اصغر همه قبل از امام حسین(ع) و در روز عاشورا در پیکار با سپاه عمر سعد کشته شده اند (س) نیز پس از شهادت پدرش در از دنیا رفته است اشتباه دوم: باور عمومی این است که حضرت (ع) و و اصحابش سه شبانه روز آب ننوشیدند و سپس تشنه کام به مقابله با دشمن رفته اند؛ اما حقیقت این است که عمر سعد سه روز قبل از عاشورا عمرو بن حجاج را با پانصد سوار فرستاد تا کنار شریعه فرود آیند و میان یاران حسین و آب فاصله اندازند اما این به این معنی نیست که هیچ ذخیره آبی در خیمه ها نبوده است در کتاب نوشته (ره) آمده است: در (سلام الله علیها)... دست بر گریبان برده... و بیهوش بر زمین افتاد حسین(ع) برخاسته آب بر روی خواهر پاشید و... این نقل معتبر نشان می دهد که تا شب عاشورا هنوز آب در خیمه ها بوده و اصل تشنه کامی به روز عاشورا، گرمی هوا و شدت مبارزه مربوط است (ره) در می گوید: شب عاشورا امام حسین(ع)؛ حضرت علی اکبر(ع) را با سی سوار و بیست پیاده فرستاد که چند مشک آب آورند و اهل بیت و اصحاب خود را فرمود که از این آب بیاشامید، آخر توشه شماست و بسازید و کنید اشتباه سوم: یکی از معروف ترین تحریف ها ماجرای مادر حضرت علی اکبر(ع) است وچه روضه ها که در این زمینه خوانده نمی شود؛ در روضه ها ذکر می شود که حضرت علی اکبر قبل از رفتن به میدان با مادرش چه نجواهایی می کرد، یا اینکه حضرت لیلی در خیمه ها رفته و در آنجا دعا کرده که خداوند حضرت علی اکبر را سالم برگرداند که متأسفانه این موضوع محور بعضی تعزیه ها نیز شده است اما حقیقت این است که اصلاً لیلایی در کربلا نبوده است؛ البته لیلی مادر حضرت علی اکبر(ع) هست؛ اما حتی یک مورخ هم به حضور آن حضرت در کربلا و روز عاشورا گواهی نمی دهد (به نقل از حماسه حسینی، جلد ۱، مرتضی مطهری) اشتباه چهارم: مطلب بعدی مربوط به حضرت علی اکبر(ع) این است که آن حضرت قبل از رفتن به معرکه جنگ از پدر رخصت خواست و آن حضرت اذن میدان نداده اند و مثلاً فرموده اند که تو هنوز جوانی و حیف است که از دست بروی و چه اشعار و تعزیه ها که پیرامون آن نساخته ایم؛ اما حقیقت این است که تمام مورخین نوشته اند، هر کس از امام حسین(ع) اذن میدان می خواست، اگر می شد حضرت برایشان عذری می آورد ولی در مورد جناب علی اکبر گفته اند: فاستأذن اباه، فأذن له یعنی تا اجازه خواست گفت برو - جلد ۱
اثر بخشی سریع حرکت علیه السلام ▪️سرخوردگی عمرسعد، به امید ملک ری، به جنگ با امام تن در داده بود اما هنگامی که از این جنگ به باز می گشت، می گفت: هیچ کس با شرّی بیشتر از آنچه من به همراه آورده ام به وطن خود باز نگشته است. از فاجر ستمگر ( زیاد ) اطاعت کرده و معصیت خدای حاکم عادل نموده ام و با خویشاوندان بزرگوار خود، قطع رحم کردم عبیدالله او را بعد از حادثه ی عاشورا خواست و از او نوشته ی فرمان رفتن به و قتل حسین را طلب کرد عمرسعد گفت: من به دنبال فرمان تو رفتم و نامه گم شده است ابن زیاد گفت: حتما باید آن را بیاوری❗️ عمرسعد گفت: نامه مفقود شده است❗️ ابن زیاد تکرار کرد: بخدا سوگند، آن را خواهی آورد عمرسعد گفت: این نامه می ماند، تا بر زنان قریش خوانده شود و بتواند عذری برای من در مورد واقعه کربلا باشد❗️ من در مورد حسین به تو نصیحتی کردم _در مورد دخالت در جنگ با حسین(ع)_ که اگر به پدرم سعدبن ابی وقّاص کرده بودم، حقّ پدری او را ادا کرده بودم - ص ۴۵
✾✾🕊✾✾﷽✾✾🕊✾✾ ╰━═━🍃﷽🍃━═━╯ خلق‌الله میگن؛ 🏴 دعوت‌است، قسمت‌نیست! ؛ باشد یا ... خودت معنی را میدانی... یاالله، یاالله، یاالله... 🏴 ╭━═━⊰🍃🕊🍃⊱━═━╮ ╰━ 🍃✾ ✾ 🕊 ✾ ✾🍃 ━╯
🍃بی ترجمه🍃 اَللَّهُمَّ نَبِّهْنِي فِيهِ لِبَرَكَاتِ أَسْحَارِهِ وَ نَوِّرْ فِيهِ قَلْبِي بِضِيَاءِ أَنْوَارِهِ وَ خُذْ بِكُلِّ أَعْضَائِي إلَي اتِّبَاعِ آثَارِهِ بِنُورِكَ يَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِينَ 🍃با ترجمه🍃 اَللَّهُمَّ نَبِّهْنِي فِيهِ لِبَرَكَاتِ أَسْحَارِهِ خدايا مرا در اين ماه به بركتهاي سحرهايش آگاه كن، 🍃 وَ نَوِّرْ فِيهِ قَلْبِي بِضِيَاءِ أَنْوَارِهِ وَ خُذْ بِكُلِّ أَعْضَائِي إلَي اتِّبَاعِ آثَارِهِ بِنُورِكَ يَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِينَ و دلم را با روشنايی انوارش روشنی بخش، و تمام اعضايم را به پيروی آثارش بگمار، به نورت ای نوربخش دلهای عارفان 🍃🍃🍃 https://eitaa.com/Azal14/217
در حدیث داریم؛ از صلی الله علیه وآله وسلم پرسیدند: در شب قدر از خداوند چه بخواهیم؟ پیامبراکرم(ص) فرمودند: بخواهید بهترین دعا برای خود و دیگران در شب‌های قدر طلب عافیت است همه دعاها را به همراه عافیت بخواهید اَلّلهُمَّ عافِنا فِی جَمیعِ الاُمُور خدایا در همه کارها به ما عافیت بده بیماری ضد عافیت است داشتن فرزند ناصالح ضد عافیت است همسایه بد ضد عافیت است قرض و گرفتاری ضد عافیت است بی آبرویی ضد عافیت است هر چیز بدی ضد عافیت است پس در عافیت خواستن همه چیز هست استاد
مخصوص که اول شبهاى‌قدر است و شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مى‌شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل مى‌شوند و به خدمت علیه السلام مشرف مى شوند و آنچه براى هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض مى‌کنند... اول: غسل است علامه مجلسى رحمة الله علیه فرموده که غسل این شبها را مقارن غروب آفتاب کردن بهتر است که نماز شام را با غسل بکند. دوم: دو رکعت نماز است در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صلى الله علیه و آله است که از جاى خود برنخیزد تا حق تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد سوم: قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِکِتَابِکَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِیهِ وَ فِیهِ اسْمُکَ الْأَکْبَرُ وَ أَسْمَاؤُکَ الْحُسْنَى وَ مَا یُخَافُ وَ یُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِی مِنْ عُتَقَائِکَ مِنَ النَّارِ پس هر حاجت که دارد بخواهد چهارم: آنکه مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید: اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّکَ مِنْکَ پس ده مرتبه بگوید : بِکَ یَا اللَّهُ و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِعَلِیٍّ و ده مرتبه بِفَاطِمَةَ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ و ده مرتبه بِالْحُسَیْنِ و ده مرتبه بِعَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ و ده مرتبه بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ و ده مرتبه بِعَلِیِّ بْنِ مُوسَى و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ و ده مرتبه بِعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ و ده مرتبه بِالْحُجَّةِ پس هر حاجت که دارى طلب کن پنجم: زیارت کند امام حسین علیه السلام را (در خبر است که: چون شب قدر مى شود منادى از آسمان هفتم ندا مىکند از بطنان عرش که حق تعالى آمرزید هر که را که به زیارت قبر حسین علیه السلام آمده) ششم: احیا بدارد این شبها را (همانا روایت شده: هر که احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینى کوهها و کیل دریاها باشد) هفتم: صد رکعت نماز کند که فضیلت بسیار دارد و افضل آن است که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند هشتم: بخواند: اللَّهُمَّ إِنِّی أَمْسَیْتُ لَکَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِکَ عَلَى نَفْسِی وَ أَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ قُوَّتِی وَ قِلَّةِ حِیلَتِی فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَیَّ مَا آتَیْتَنِی فَإِنِّی عَبْدُکَ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ الضَّعِیفُ الْفَقِیرُ الْمَهِینُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِی نَاسِیا لِذِکْرِکَ فِیمَا أَوْلَیْتَنِی وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِکَ فِیمَا أَعْطَیْتَنِی وَ لا آیِسا مِنْ إِجَابَتِکَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی فِی سَرَّاءَ [کُنْتُ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِیَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ و این دعا را کفعمى از امام زین العابدین علیه السلام روایت کرده که در این شبها مى خوانده در حال قیام و قعود و رکوع و سجود و علامه مجلسى رحمة الله علیه فرموده که بهترین اعمال در این شبها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده ایشان است و اذکار و بر محمد و آل محمد علیهم السلام آنچه مقدور شود و در بعضى از روایات وارد شده است که دعاى جوشن کبیر را در این سه شب بخوانند و روایت شده: که خدمت حضرت رسول صلى الله علیه و آله عرض شد که اگر من درک کردم شب قدر را چه از خداوند خود بخواهم فرمود را... منتخب از؛ شیخ عباس قمی
شب قـدر بر دو نوع است: یکی آن‌که در هـر سـه شب انجـام می‌شود دیگـر آن‌که مخصـوص هـر شبی است ۱- غسل ۲- دو رکعت نماز ۳- قرار دادن قرآن بر سر ۴- ده مرتبه ۱۴ معصوم راصدازدن ۵- علیه‌السلام ۶- احیا داشتن این شب‌ها ۷- صد رکعت نماز از شیخ عباس قمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام الله دستور یادگاری شب قدر؛ استاد فاطمی نیا برای امشب مطلبی میخوام بگم که سرّی در اون هست امشب اول به خاطر این مطلب منو دعا کنید منم شما رو دعا میکنم بعد امشب؛ یک بار سوره واقعه و یک بار سوره توحید و ۷ بار ذکر یا الله را بگید و هر چی خواستید از خدا بخواهید، حواستون باشه شب قدر تکرار نمیشه سرتون کلاه نره‌ها ۱ - قرائت یک مرتبه ۲ - قرائت یک‌ مرتبه ۳ - هفت مرتبه ذکر 🕊🕊🕊
کریم تعداد آیه : ۹۶ جزء : ۲۷ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿۱﴾ آن واقعه چون وقوع يابد (۱) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ ﴿۲﴾ [كه] در وقوع آن دروغى نيست (۲) خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿۳﴾ پست‏ كننده [و] بالابرنده است (۳) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا ﴿۴﴾ چون زمين با تكان [سختى] لرزانده شود (۴) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿۵﴾ و كوهها [جمله] ريزه ريزه شوند (۵) فَكَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿۶﴾ و غبارى پراكنده گردند (۶) وَكُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً ﴿۷﴾ و شما سه دسته شويد (۷) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ ﴿۸﴾ ياران دست راست كدامند ياران دست راست (۸) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿۹﴾ و ياران چپ كدامند ياران چپ (۹) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿۱۰﴾ و سبقت‏گيرندگان مقدمند (۱۰) أُولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿۱۱﴾ آنانند همان مقربان [خدا] (۱۱) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ﴿۱۲﴾ در باغستانهاى پر نعمت (۱۲) ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ ﴿۱۳﴾ گروهى از پيشينيان (۱۳) وَقَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ ﴿۱۴﴾ و اندكى از متاخران (۱۴) عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿۱۵﴾ بر تختهايى جواهرنشان (۱۵) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ ﴿۱۶﴾ كه روبروى هم بر آنها تكيه داده‏ اند (۱۶) يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿۱۷﴾ بر گردشان پسرانى جاودان [به خدمت] مى‏ گردند (۱۷) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ ﴿۱۸﴾ با جامها و آبريزها و پياله[ها]يى از باده ناب روان (۱۸) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ ﴿۱۹﴾ [كه] نه از آن دردسر گيرند و نه بى‏ خرد گردند (۱۹) وَفَاكِهَةٍ مِمَّا يَتَخَيَّرُونَ ﴿۲۰﴾ و ميوه از هر چه اختيار كنند (۲۰) صفحه ۱ از ۵ صفحه
وَلَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا يَشْتَهُونَ ﴿۲۱﴾ و از گوشت پرنده هر چه بخواهند (۲۱) وَحُورٌ عِينٌ ﴿۲۲﴾ و حوران چشم‏درشت (۲۲) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ ﴿۲۳﴾ مثل لؤلؤ نهان ميان صدف (۲۳) جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿۲۴﴾ [اينها] پاداشى است براى آنچه میکردند (۲۴) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا تَأْثِيمًا ﴿۲۵﴾ در آنجا نه بيهوده‏ اى مى ‏شنوند و نه [سخنى] گناه‏ آلود (۲۵) إِلَّا قِيلًا سَلَامًا سَلَامًا ﴿۲۶﴾ سخنى جز سلام و درود نيست (۲۶) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ ﴿۲۷﴾ و ياران راست‏ ياران راست كدامند (۲۷) فِي سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿۲۸﴾ در [زير] درختان كنار بى‏ خار (۲۸) وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿۲۹﴾ و درختهاى موز كه ميوه‏ اش خوشه خوشه روى هم چيده است (۲۹) وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿۳۰﴾ و سايه‏ اى پايدار (۳۰) وَمَاءٍ مَسْكُوبٍ ﴿۳۱﴾ و آبى ريزان (۳۱) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ ﴿۳۲﴾ و ميوه‏ اى فراوان (۳۲) لَا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ ﴿۳۳﴾ نه بريده و نه ممنوع (۳۳) وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿۳۴﴾ و همخوابگانى بالا بلند (۳۴) إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿۳۵﴾ ما آنان را پديد آورده‏ ايم پديد آوردنى (۳۵) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَارًا ﴿۳۶﴾ و ايشان را دوشيزه گردانيده‏ ايم (۳۶) عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿۳۷﴾ شوى دوست همسال (۳۷) لِأَصْحَابِ الْيَمِينِ ﴿۳۸﴾ براى ياران راست (۳۸) ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ ﴿۳۹﴾ كه گروهى از پيشينيانند (۳۹) وَثُلَّةٌ مِنَ الْآخِرِينَ ﴿۴۰﴾ و گروهى از متاخران (۴۰) صفحه ۲ از ۵ صفحه
وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿۴۱﴾ و ياران چپ كدامند ياران چپ (۴۱) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ ﴿۴۲﴾ در [ميان] باد گرم و آب داغ (۴۲) وَظِلٍّ مِنْ يَحْمُومٍ ﴿۴۳﴾ و سايه‏ اى از دود تار (۴۳) لَا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ ﴿۴۴﴾ نه خنك و نه خوش (۴۴) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ ﴿۴۵﴾ اينان بودند كه پيش از اين ناز پروردگان بودند (۴۵) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِيمِ ﴿۴۶﴾ و بر گناه بزرگ پافشارى میکردند (۴۶) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿۴۷﴾ و مى گفتند آيا چون مرديم و خاك واستخوان شديم واقعا [باز] زنده مى‏ گرديم (۴۷) أَوَآبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ ﴿۴۸﴾ يا پدران گذشته ما [نيز] (۴۸) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ ﴿۴۹﴾ بگو در حقيقت اولين و آخرين (۴۹) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿۵۰﴾ قطعا همه در موعد روزى معلوم گرد آورده شوند (۵۰) ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ ﴿۵۱﴾ آنگاه شما اى گمراهان دروغپرداز (۵۱) لَآكِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿۵۲﴾ قطعا از درختى كه از زقوم است‏ خواهيد خورد (۵۲) فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿۵۳﴾ و از آن شكمهايتان را خواهيد آكند (۵۳) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ ﴿۵۴﴾ و روى آن از آب جوش مى ‏نوشيد (۵۴) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ ﴿۵۵﴾ [مانند] نوشيدن اشتران تشنه (۵۵) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ ﴿۵۶﴾ اين است پذيرايى آنان در روز جزا (۵۶) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ ﴿۵۷﴾ ماييم كه شما را آفريده‏ ايم پس چرا تصديق نمى ‏كنيد (۵۷) أَفَرَأَيْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿۵۸﴾ آيا آنچه را [كه به صورت نطفه] فرو مى ‏ريزيد ديده‏ ايد (۵۸) أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿۵۹﴾ آيا شما آن را خلق مى ‏كنيد يا ما آفريننده‏ ايم (۵۹) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ ﴿۶۰﴾ ماييم كه ميان شما مرگ را مقدر كرده‏ ايم و بر ما سبقت نتوانيد جست (۶۰) صفحه ۳ از ۵ صفحه
عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنْشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿۶۱﴾ [و مى‏ توانيم] امثال شما را به جاى شما قرار دهيم و شما را [به صورت] آنچه نمیدانید پديدار گردانيم (۶۱) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذَكَّرُونَ ﴿۶۲﴾ و قطعا پديدار شدن نخستين خود را شناختيد پس چرا سر عبرت گرفتن نداريد (۶۲) أَفَرَأَيْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿۶۳﴾ آيا آنچه را كشت مى ‏كنيد ملاحظه كرده‏ ايد (۶۳) أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿۶۴﴾ آيا شما آن را [بى‏يارى ما] زراعت مى ‏كنيد يا ماييم كه زراعت مى ‏كنيم (۶۴) لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ ﴿۶۵﴾ اگر بخواهيم قطعا خاشاكش مى‏ گردانيم پس در افسوس [و تعجب] مى‏ افتيد (۶۵) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿۶۶﴾ [و مى‏ گوييد] واقعا ما زيان زده‏ ايم (۶۶) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿۶۷﴾ بلكه ما محروم شدگانيم (۶۷) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ ﴿۶۸﴾ آيا آبى را كه مى ‏نوشيد ديده‏ ايد (۶۸) أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿۶۹﴾ آيا شما آن را از [دل] ابر سپيد فرود آورده‏ ايد يا ما فرودآورنده‏ ايم (۶۹) لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ ﴿۷۰﴾ اگر بخواهيم آن را تلخ مى‏ گردانيم پس چرا سپاس نمى داريد (۷۰) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ ﴿۷۱﴾ آيا آن آتشى را كه برمى‏ افروزيد ملاحظه كرده‏ ايد (۷۱) أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿۷۲﴾ آيا شما [چوب] درخت آن را پديدار كرده‏ ايد يا ما پديدآورنده‏ ايم (۷۲) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِينَ ﴿۷۳﴾ ما آن را [مايه] عبرت و [وسيله] استفاده براى بيابانگردان قرار داده‏ ايم (۷۳) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ ﴿۷۴﴾ پس به نام پروردگار بزرگت تسبيح گوى (۷۴) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿۷۵﴾ نه [چنين است كه مى ‏پنداريد] سوگند به جايگاه ‏هاى [ويژه و فواصل معين] ستارگان (۷۵) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ ﴿۷۶﴾ اگر بدانيد آن سوگندى سخت بزرگ است (۷۶) إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ ﴿۷۷﴾ كه اين [پيام] قطعا قرآنى است ارجمند (۷۷) فِي كِتَابٍ مَكْنُونٍ ﴿۷۸﴾ در كتابى نهفته (۷۸) لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ ﴿۷۹﴾ كه جز پاك‏شدگان بر آن دست ندارند (۷۹) تَنْزِيلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۸۰﴾ وحيى است از جانب پروردگار جهانيان (۸۰) صفحه ۴ از ۵ صفحه
أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿۸۱﴾ آيا شما اين سخن را سبك [و سست] مى‏ گيريد (۸۱) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ ﴿۸۲﴾ و تنها نصيب خود را در تكذيب [آن] قرار مى‏ دهيد (۸۲) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿۸۳﴾ پس چرا آنگاه كه [جان شما] به گلو مى ‏رسد (۸۳) وَأَنْتُمْ حِينَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿۸۴﴾ و در آن هنگام خود نظاره گريد (۸۴) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْكُمْ وَلَكِنْ لَا تُبْصِرُونَ ﴿۸۵﴾ و ما به آن [محتضر] از شما نزديكتريم ولى نمى ‏بينيد (۸۵) فَلَوْلَا إِنْ كُنْتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ ﴿۸۶﴾ پس چرا اگر شما بى‏جزا مى‏ مانيد [و حساب و كتابى در كار نيست] (۸۶) تَرْجِعُونَهَا إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ﴿۸۷﴾ اگر راست مى‏ گوييد [روح] را برنمى‏ گردانيد (۸۷) فَأَمَّا إِنْ كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ ﴿۸۸﴾ و اما اگر [او] از مقربان باشد (۸۸) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّتُ نَعِيمٍ ﴿۸۹﴾ [در] آسايش و راحت و بهشت پر نعمت [خواهد بود] (۸۹) وَأَمَّا إِنْ كَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ ﴿۹۰﴾ و اما اگر از ياران راست باشد (۹۰) فَسَلَامٌ لَكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ ﴿۹۱﴾ از ياران راست بر تو سلام باد (۹۱) وَأَمَّا إِنْ كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ ﴿۹۲﴾ و اما اگر از دروغزنان گمراه است (۹۲) فَنُزُلٌ مِنْ حَمِيمٍ ﴿۹۳﴾ پس با آبى جوشان پذيرايى خواهد شد (۹۳) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ ﴿۹۴﴾ و [فرجامش] درافتادن به جهنم است (۹۴) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ ﴿۹۵﴾ اين است همان حقيقت راست [و] يقين (۹۵) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ ﴿۹۶﴾ پس به نام پروردگار بزرگ خود تسبيح گوى (۹۶) صفحه ۵ از ۵ صفحه تعداد آیه ۹۶ جزء ۲۷