eitaa logo
قران پویان
464 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️در قبول يا عدم قبول ، و مؤثّرند 💠وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ 🌱داستان راستين دو فرزند آدم را بر آنان بخوان آنگاه كه قرباني‌اي [در راه خدا، براي مردم] هديه كردند؛ اما [به دليل تفاوت نيّت‌ها و نحوة قرباني] از يكي‌شان پذيرفته و از ديگري پذيرفته نشد. [آن كه قرباني‌اش مؤثر واقع نشده بود از روي حسادت به ديگري] گفت: حتماً تو را خواهم كُشت! [برادر او] گفت: [من تقصيري ندارم،] خدا تنها از پرهيزكاران مي‌پذيرد. معناي «نباء» خبر است، اما نه هر خبر عادي، بلکه خبر مهم، مفيد و صادق. پيامبران را از آن جهت «نبي» مي‌گويند که حامل خبر مهم، مفيد و صادقي از جانب خدا بوده‌اند. حق در برابر باطل و بازيچه است، منظور اين است كه اين داستان ساختة خيال نيست، بلكه واقعيت دارد و «تحقّق» يافته است. خواندن آيات قرآن را نيز به اين دليل تلاوت شمرده‌اند که قرائت کننده در پي معاني و منظور آيات مي‌رود و به قرائت ظاهري اکتفا نمي‌کند. بعضي نيز تلاوت را به اعتبار تبعيت حروف از يکديگر دانسته‌اند. در هر حال منظور نوعي «پي آمد» و پيروي بعدي است. «قُرب» نزديكي است؛ زماني، مكاني، خويشاوندي، مقام و منزلتي و شايستگي. قربان، مصدر يا اسم نزديك شدن، سه بار در قرآن تكرار شده است [احقاف 28 (46:28) ، مائده 27 (5:27) ، آل‌عمران 183 (3:183) ]. منظور از قرباني، كار خيري است كه بنده براي نزديك شدن به خدا به عنوان عملي عبادي انجام مي‌دهد. اين كه اين دو برادر چه قرباني و نذري عرضه كرده بودند، چندان مهم نيست، آنچه مهم است، ساز و كار عمل و نيّت و نحوة آن است. نزديك شدن به هر هدفي [از علم و هنر و سياست گرفته تا ورزش و وزن كم كردن] راه و روشي دارد. به خدا نزديك شدن نيز راهي جز از «خودخواهي» دور شدن ندارد. مانع و حجاب ما در برابر خورشيدِ رحمت، خودمانيم. آنچنان كه فرمود: هرگز به نيكي نمي‌رسيد، مگر از آنچه دوست داريد به نيازمندان بدهيد [آل‌عمران 92 (3:92) ] «فَتُقُبِّلَ» و «يُتَقَبَّلْ» هر دو فعل مجهول هستند و فاعل آن دو ذكر نشده است؛ اگر گفته مي‌شد خدا قرباني يكي را پذيرفت و ديگري را رد كرد، عدم پذيرش فقط به عامل بيرون از آن دو نسبت داده مي‌شد، اما در اين حالت به مجموعة عواملي نسبت داده مي‌شود كه به فرآيند عمل خودشان برمي‌گردد. مثل آن كه بگوئيم دو نفر درس خواندند، يكي قبول و ديگري رد شد! مسلماً معلم و مدرسه اين تصميم را گرفته‌اند، اما بر اساس نحوة درس خواندن آن دو نفر. اقبال به هر چيز [برخلاف ادبار= پشت كردن]، پذيرش آن و روي خوش نشان دادن است. تقوا، همان تسلط بر نفس و مهار آن در انگيزة نفسانيِ حرص و حسد و بخل و آز و امثالهم است. برادري كه قرباني‌اش مؤثر واقع شده بود، به نيروي تقوا بر مال‌دوستي خود غلبه كرده و از بهترين‌هايش بخشيده بود، اما برادر ديگر همچنان در خودخواهي مانده و از آنچه خود نمي‌پسنديد به ديگري داده بود. اقبال الهي، همان رويكرد رحمت به شخص شايسته است، مانند نمرة «قبولي» معلم كه نتيجة تلاش خود شاگرد است. 📚تفسیر بازرگان ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ می‌تواند عواطف برادری را نيز سركوب كند 💠‏إِنِّي أُرِيدُ أَنْ تَبُوءَ بِإِثْمِي وَ إِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحابِ النَّارِ وَ ذلِكَ جَزاءُ الظَّالِمِينَ (۲۹) فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ (۳۰مائده) 🌱‏همانا من می‌خواهم تو با بار گناه من (كه پس از كشتنم بر عهده تو قرار می‌گيرد) و گناه خودت (به سوی خدا) بازگردی و از دوزخيان باشی، و اين است كيفر ستمكاران. ‏پس نفس او (با وسوسه‌ای برخاسته از حسد) كشتن برادرش را برايش آسان و رام ساخت واو را كشت، در نتيجه از زيانكاران گشت. ‏🔹گناهان مقتول، به قاتل منتقل می‌شود. «تَبُوءَ بِإِثْمِي» ‏🔹در درگيری‌ها مسئول خسارت آغازگر است. «بِإِثْمِي وَ إِثْمِكَ» ‏🔹برادركشی همان و دوزخی شدن همان. «فَتَكُونَ مِنْ أَصْحابِ النَّارِ» ‏🔹ايمان به معاد، جزو عقايد اوّليه انسان‌های روی زمين بوده است. «أَصْحابِ النَّارِ» ‏🔹قاتل، هم به خود ظلم می‌كند، هم به مقتول، هم به خانواده‌ی مقتول و هم به جامعه. «الظَّالِمِينَ» ‏🔹نفس انسان، با وسوسه، تلقين و تزيين، انسان را رام و خام می‌كند و به گناه می‌كشد. «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ» ‏🔹هوای نفس می‌تواند عواطف برادری را نيز سركوب كند. «فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ» ‏🔹فطرت پاك انسانی، از آدم كشی بيزار است، ولی نفس، اين كار را خوب جلوه‌ داده و انسان را به قتل وامی‌دارد. «فَطَوَّعَتْ» ‏🔹جنگ حقّ و باطل، از آغاز تاريخ زندگی بشر بوده است. «فَقَتَلَهُ» ‏🔹پيروی از هوای نفس، خسارت است. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ» ‏🔹قاتل، هم از درون گرفتار عذاب وجدان است و هم از بيرون مورد انتقاد مردم و هم گرفتار قصاص و عدل می‌شود و كامی نمی‌گيرد. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ» ‏🔹تسلّط و غلبه بر مخالف، هميشه نشانه‌ی سرافرازی نيست. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخاسِرِينَ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 4⃣ تدبر در سوره 🔹تفسیر سوره حجر از عبدالعلی بازرگان حجر : ۴ وَمَا أَهْلَكْنَا مِن قَرْيَةٍ إِلَّا وَلَهَا كِتَابٌ مَّعْلُومٌ   ما [مردمان] هيچ شهري را [بدون حجت و مهلت کافي] از ميان نبرديم، مگر آنکه مهلتي معلوم [=معين و مشخص؛ در نظامات الهي] داشتند. ۴  ۴- معلوم يعني به علم و آگاهي درآمده و معين و مشخص شده. اين فعل ۱۱ بار در قرآن و موارد زير آمده است: کتاب معلوم، قدر معلوم، وقت معلوم، يوم معلوم، مقام معلوم، حق معلوم، رزق معلوم حجر : ۸ مَا نُنَزِّلُ الْمَلَائِكَةَ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَا كَانُوا إِذًا مُّنظَرِينَ   ما فرشتگان را جز به حق نمي‌فرستيم [نه بيهوده و به درخواست منکران] و در آن صورت [حجت تمام شده و] ديگر مهلتي نخواهند داشت. ۶  ۶- ابتلاي انسان در قرار گرفتن ميان دو قطب خير و شرّ، و گزينش آزادانه ميان دو گرايش مثبت و منفي است. نزول فرشتگان تعادل را به هم مي‌زند و قدرت قاهرانه آن، صحنه انتخاب را تحت تأثير ترس و طمع يا عظمت واقعه قرار مي‌دهد و در هر حال تصميم‌گيري آزاد را مختل مي‌سازد. https://zaya.io/cn2xb کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
:⁉ در اين 45 سال، از و ، چقدر فاصله گرفتيم؟ 🛑 در 🔰"مردم در خیابانهای تهران و در خیابانهای سایر شهرها راه افتاده بودند و می‌گفتند که ما شاه را نمی‌خواهیم؛ این است؟! آیا کسی بگوید که سرنوشت مملکت من با دست خود من هست [جنگ است؟]، برای ما، [و] همه عالم این مطلب را قائل هستند که هر بشری نسبت به خودش آزاد است، می‌تواند رأی آزاد بدهد؛ هر مملکتی [بخواهد] سلطان اگر داشته باشد تعیین کند، رئیس جمهور اگر بخواهد داشته باشد تعیین کند، حکومت بخواهد تعیین کند برای مملکتش، هر شکلی که این افراد مملکت بخواهند اداره بشوند، به حَسَب حقوق بشر آن شکل باید مُمضی‌ (امضا شده) باشد؛ همه دولتها هم باید او را تصدیقش بکنند. 🔰ما فرض می‌کنیم که شاه خیلی هم مرد صالحی - فرض کنید - باشد، خیلی هم آدم صحیحی باشد، خیلی هم خدمتگزار به مردم باشد، 👈خوب وقتی مردم یک خدمتگزاری را نخواستند باید کنار برود. ما فرض می‌کنیم اینطور که خیر ایشان مصالح مملکت را ملاحظه کرده است، ایشان می‌خواهد آزادی بدهد، ایشان می‌خواهد مملکت را مستقل‌ کند، لکن اهالی مملکت - می‌خواهند - می‌گویند ما این را نمی‌خواهیم که سلطان ما باشد؛ سرنوشت اهالی مملکت با خودشان است؛ ما همچو خدمتگزاری را نمی‌خواهیم؛ ایشان بروند کنار، ما خودمان یک خدمتگزار دیگر جایش می‌گذاریم. ✳ ما فرض می‌کنیم اگر ایشان آن هم بود، آنطور هم بود، مثل سایرِ مثلاً انسانها یک انسانیتی داشت، باز هم اهالی یک مملکت حق داشتند به اینکه بگویند که ما این خدمتگزار را، این آدم بسیار صالح خوب را که می‌خواهد مملکت ما را بهشت برین بکند، ما نمی‌خواهیم ایشان بهشت برین کند مملکتمان را! حق ندارند این را بگویند؟ حقوق بشر این نیست که هرکسی، هر بشری حق دارد که سرنوشت خودش را خودش تعیین کند؟ ⬅ اینها می‌خواهند سرنوشت خودشان را خودشان تعیین کنند و این آقای خدمتگزار را نمی‌خواهند. این تظاهرات آرامی که کردند که ما شاه را نمی‌خواهیم، این است که اینها را به دادند؟! اینها حتماً باید بگویند شاه را می‌خواهیم تا نکشندشان؟! 🔰ما می‌خواهیم که خودمان آزاد باشیم، خودمان مستقل باشیم، خودمان مملکتمان را اداره کنیم. این ابهامی در آن هست که ما می‌خواهیم خودمان اداره کنیم، نمی‌خواهیم به دست شماها اداره بشود؟! ابهامی در این نیست.آیا حق ندارند اهالی یک مملکتی، آرام این حرف را بزنند که ما نمی‌خواهیم ایشان را؟! 🔰 اگر ایشان (شاه) بعد از این کاری که مردم کردند گفته بود که بسیار خوب نمی‌خواهید، من می‌روم یک کس دیگر بیاید، جنگ و نزاع می‌شد دیگر؟ دعوا داشت دیگر؟ دنبال این معنی که مردم آرام گفتند ما شما را نمی‌خواهیم، کشیده، ارتشش را و - نمی‌دانم - قوای و همه را وادار کرده به اینکه مردم را بزنند، و به اسم مثلاً چماق به دستها و ... بیایند توی راه، توی شهرها و ایشان کتک زده مردم را، ایشان کشته از مردم، ایشان خانه‌های مردم ریخته، با مسلسل توی خانه‌ها هم حمله کردند، مساجد را آتش زدند، میزانْ است که می‌گوید که همه افراد یک ملتی آزادند در اینکه عقاید خودشان را بگویند، در اینکه سرنوشت خودشان را خودشان تعیین بکنند؛ مردم ایران این را می‌گویند، شما خلاف این را می‌گویید، کدام یکی مطابق میزان است؟ کدامِ ما بی‌میزان صحبت می‌کنیم؟! ⭕شما می‌گویید که شماها مردم را به دادید! هم همین حرف را می‌زد، منتها او حرفش منطقی تر از شما بود. معاویه هم می‌گفت که حضرت امیر او (عمارياسر) را فرستاده جنگ، وقتی فرستاد جنگ ما کشتیمش؛ پس او کشته است. مثل اینکه یک توی راه بیاید و داد بزند از یک کسی، او بکشدش و بعد بگوید نه، این مظلوم خودش خودکشی کرده برای اینکه خوب چرا داد کرد؟! مردم ایران چرا فریاد می‌زنند؟!" 📚صحیفه امام خمینی جلد 5 صفحه 248 @quranpuyan
🍀 از حضرت سجاد(ع)🍀 بند ۱ 🍃🌸🍃 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوْضِعِ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ‏ وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ، وَاَهْلِ بَیْتِ الْوَحْى🌸ِ  ٍ ✅ خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد ِدرخت نبوت و جایگاه رسالت و محل رفت و آمد فرشتگان‏ِ  و معدن دانش و خاندان وحى🍃🌸🍃 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــک صفحه قرآن بـه همراه ترجمه 📖 آیات 32 تا 36 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
669851392_-1660327525.mp3
2.56M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
. مربوط به 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ 💠يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ 🌱ای مسلمانان، خود را از (خشم) خدا در امان نگه دارید و وسیله‌ای (برای تقرب) به او بجویید و در راهش تلاش کنید. باشد که به خواسته(های دنیا و آخرت) خود دست یابید. مائده - ۳۵ 🔷‏در اين آيه روی سخن به افراد با ايمان است و به آنها سه دستور برای رستگار شدن داده شده: ‏نخست می‌گويد:" ای كسانی كه ايمان آورده‌ايد: تقوا و پرهيزگاری پيشه كنيد. ‏(يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ‌). ‏سپس دستور می‌دهد كه" وسيله‌ای برای تقرب به خدا انتخاب نمائيد" (وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ). ‏و سرانجام" دستور به جهاد در راه خدا می‌دهد". (وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ‌). 👈 ‏و نتيجه همه آنها اين است كه" در مسير رستگاری قرار گيريد". ‏(لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‌). 🔷‏موضوع مهمی كه در اين آيه بايد مورد بحث قرار گيرد دستوری است كه در باره انتخاب" وسيله" در اين آيه به افراد با ايمان داده شده است. ‏" وسيله" در اصل به معنی تقرب جستن و يا چيزی كه باعث تقرب به ديگری از روی علاقه و رغبت می‌شود می‌باشد. ‏بنا بر اين وسيله در آيه فوق معنی بسيار وسيعی دارد و هر كار و هر چيزی را كه باعث نزديك شدن به پيشگاه مقدس پروردگار می‌شود شامل می‌گردد كه مهمترين آنها ايمان به خدا و پيامبر اكرم ص و جهاد و عبادات همچون نماز و زكات و روزه و زيارت خانه خدا و همچنين صله رحم و انفاق در راه خدا اعم از انفاقهای پنهانی و آشكار و همچنين هر كار نيك و خير می‌باشد 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️عامل اصلی ، در درون انسان است (ايمان، تقوا وجهاد)، نه در بيرون (مال و ثروت) 💠‏إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ أَنَّ لَهُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً وَ مِثْلَهُ مَعَهُ لِيَفْتَدُوا بِهِ مِنْ عَذابِ يَوْمِ الْقِيامَةِ ما تُقُبِّلَ مِنْهُمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ (۳۶/مائده) 🌱‏همانا كسانی كه كافر شدند، اگر تمام آنچه را در زمين است و همانند آن را دارا باشند تا برای نجات از عذاب روز قيامت فديه دهند، از آنان پذيرفته نمی‌شود و برای آنان عذابی دردناك است. 💬‏نكته‌ها🔻 🔷‏همه‌ی راه‌های نجات در قيامت بسته است، كافران نه از رحمت الهی بهره‌مند می‌شوند، چون مخصوص اهل تقواست. «رَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ»، و نه از شفاعت كامی می‌گيرند، چون شفاعت مخصوص كسانی است كه خداوند از آنان راضی‌ باشد. «لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ رَضِيَ لَهُ قَوْلًا» 💬‏پيام‌ها🔻 ‏🔹 كارآيی اموال، تنها در دنياست و در آخرت، ثروت بی ثمر است. ما تُقُبِّلَ‌ ... ‏🔹 روز قيامت در دستگاه عدل الهی، فديه پذيرفته نمی‌شود. لِيَفْتَدُوا ... ما تُقُبِّلَ‌ ‏🔹 عامل اصلی سعادت، در درون انسان است (ايمان، تقوا وجهاد)، نه در بيرون (مال و ثروت). لَهُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً ... ما تُقُبِّلَ مِنْهُمْ‌ ‏🔹 عذاب كافران، نه با فديه دفع می‌شود، نه با گذشت زمان قطع می‌گردد. «وَ ما هُمْ بِخارِجِينَ» ‏ 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید بهشتی : ، طاغوت است چه تاج به سر و چه عمامه به سر !!!! @quranpuyan
⁉️در این 45 سال چقدر از و قول بنیانگذاران نظام فاصله گرفتیم!؟ 🔴 مبانی اسلامی و اصول و ویژگیهای  در کلام بنیانگذار 🔹 «بشر در اظهار نظر خودش آزاد است.» 🔹 «اولین چیزی که برای انسان هست آزادی بیان است.» 🔹«مطبوعات در نشر همه‌ی حقایق و واقعیات .» 🔹«در جمهوری اسلامی کمونیست‌ها نیز در بیان عقاید خود آزادند.» 🔹«در حکومت اسلامی اگر کسی از شخص اول مملکت شکایتی داشته باشد، پیش قاضی می‌رود و قاضی او را احضار می‌کند و او هم حاضر می‌شود.» 🔹«یکی از بنیان‌های اسلام آزادی است… بنیاد دیگر اسلام اصل استقلال ملی است.» 🔹«حکومت اسلامی یک حکومت مبتنی بر و است.» 🔹«اما شكل حكومت ما جمهوری است، جمهوری به معنای اینكه متكی به است.» 🔹«ولایت با مردم است.» 🔹«عزل مقامات جمهوری اسلامی به دست است. برخلاف نظام سلطنتی مقامات مادام‌العمر نیست، طول مسئولیت هر یك از مقامات و موقت است. یعنی مقامات است، هر چند سال عوض می‌شود. اگر هم هر مقامی یكی از شرایطش را از دست داد، ساقط می‌شود.» 🔹«رژیم ایران به یک نظام دمکراسی‌ای تبدیل خواهد شد که موجب ثبات منطقه می‌گردد.» 🔹«اختیارات شاه را نخواهم داشت.» 🔹«من چنین چیزی نگفته‌ام كه روحانیون متكفل حكومت خواهند شد. روحانیون شغلشان چیز دیگری است.» 🔹«قانون این است. عقل این است. حقوق بشر این است که سرنوشت هر آدمی باید به دست خودش باشد.» 🔹«باید اختیارات دست مردم باشد. این یك مسئله عقلی است. هر عاقلی این مطلب را قبول دارد كه مقدرات هركسی باید دست خودش باشد.» 🔹«حكومت اسلامی بر حقوقِ بشر و ملاحظه‌ی آن است. هیچ سازمانی و حكومتی به‌اندازه‌ی اسلام ملاحظه‌ی را نكرده است. آزادی و دموكراسی به‌تمام معنا در حكومت اسلامی است، شخص اوّل حكومت اسلامی با آخرین فرد مساوی است در امور.» 🔹«اسلام، هم حقوق بشر را محترم مىشمارد و هم عمل مىكند. حقّى را از هیچ‌كس نمىگیرد. را از هیچ‌كس نمىگیرد. اجازه نمىدهد كه كسانى بر او سلطه پیدا كنند كه حقّ آزادى را به اسم آزادى از آنها سلب كند.» 🔹«ما که می‌‌گوییم حکومت اسلامی می‌خواهیم جلوی این هرزه‌ها گرفته شود، نه‌اینکه برگردیم به ۱۴۰۰ سال پیش. ما می‌خواهیم به عدالت ۱۴۰۰ سال پیشش برگردیم. همۀ مظاهر تمدن را هم با آغوش باز قبول داریم.» 🔹«دولت استبدادی را نمی‌توان حکومت اسلامی خواند… رژیم اسلامی با جمع نمی‌شود.» 🔹«ما حکومتی را می‌خواهیم که برای اینکه یک دسته می‌گویند مرگ بر فلان کس، آنها را .» 🔹«تمام اقلیت‌های مذهبی در حکومت اسلامی می‌توانند به کلیه فرائض مذهبی خود آزادانه عمل نمایند و حکومت اسلامی موظف است از حقوق آنها به بهترین وجه دفاع کند.» 🔹«جامعۀ آیندۀ ما جامعۀ آزادی خواهد بود. همۀ نهادهای فشار و اختناق و همچنین استثمار از میان خواهد رفت.» 🔹«ما یک حاکمی می‌خواهیم که توی مسجد وقتی آمد نشست بیایند دورش بنشینند و با او صحبت کنند و اشکال‌هایشان را بگویند. نه اینکه از سایه او هم بترسند.» 📚صحیفه نور. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 💠فَاقرَؤا ما تَیَسَّرَ مِنَ القُرآن؛ 🌱 آنچہ برای شما میسّر است قرآن بخوانید. 💫چه گویمت كه چه اسرار اندر آن مخفی‌ست كتاب جلوه‌ی حقسّت، وصفش آسان نیست 💫سعادت دو جهان، عزت و شرافت و فضل به حق قسم، كه جز اندر خلال نیست 🌹🌹با ما همراه شوید در مطالعه یک صفحه از قران بطور یک روز درمیان با ترحمه آیات، همراه با فایلهای ترتیل، شرح و ترجمه و تفاسیر مختلف 👈انشالله از فردا و همزمان با ماه شعبان مطالعه و تدبر در پنجاه و دومین سوره قران به ترتیب نزول یعنی سوره را در گروه در آغاز میکنیم . 💫گروه تقرب ایتا http://eitaa.com/joinchat/616562802Cf7d0a91ea0 https://t.me/taqarrob99 ble.ir/join/Y2RmMzkwNm ،گروه تقرب 2 مطالعه به ترتیب نزول https://chat.whatsapp.com/FPegBnOL5JZ43TKDukEVP0 واتساپ گروه تقرب یک به ترتیب سوره های قران موجود https://chat.whatsapp.com/Kbhf7Ywu2cw9Ry83l5oi2g 🙏لطفا برای سایر علاقه مندان هم نمایید.
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ بى ترديد مؤمنان رستگار شدند 📗سوره مؤمنون، آیه ۱ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــک صفحه قرآن بـه همراه ترجمه 📖 آیات 37 تا 41 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
-823910653_711416202.mp3
2.47M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan