eitaa logo
قران پویان
435 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
669 ویدیو
605 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قران پویان
فهرست موضوعات مطرح شده در پست هاي ‌قرآني در يكسال اخير 1) در نیکی ها 2)پرهیزاز سخنان بیهوده و 3)پرهیز از 4)پرهیز از 5)پرهیز از 6)پرهیز از جویی و زبان 7)عدم انتشار اخبار و پستهايي كه از صحت انها مطمئن نيستيم 8) برای ورود به دیگران 9) به و 10) به عهد 11) 12) 13) 14) 15) 16) 17) 18) 19) 20) 21) 22) 23) 24) 25) 26) عدم با و مسخره کنندگان ایات خدا 27) از 28) و 29) و 30) حفظ و با ان 31) اجتناب از و از حقوق ديگران 32) به http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
✳️ ميلاد پيامبر و رهايى از جاهليت و عقب ماندگى 🔻🔻 ✅ ولادت پيامبر تولد جديدي براي همه ماست؛ زيرا ما نيز مى خواهيم از جاهليت شرق و غرب و عقب ماندگى آزاد گرديم. از واماندگى و ناهنجارى هايى كه بدان ها گرفتاريم و نيز عقب ماندگى گذشته و انحرافاتى كه اكنون به آنها دچار هستيم و ما را صدمه پذير ساخته است، رها شويم. ما بايد در برابر همه جهان اعلام كنيم: ما با اسلام هر روز تولد تازه اى داريم و با آن زيست مى كنيم و تازه مي شويم زيرا اسلام از همه انسانها مى خواهد كه در فكر، نيرو، فعاليت و امكانات خويش نوانديشي كنند... ✅ بر هر فرد لازم است كه ايمان و اسلام خود را به درستى بشناسد و با ياد ميلاد مبارك پيامبر، بينديشد كه اكنون تهاجم بر ضد اسلام، بيشتر از تهاجم بر ضد شخص حضرت محمد(ص) در صدر اسلام است. بايد بدانيم تلاش هايى كه، با سازش كارى و بى اعتنايى به روح دين صورت مى گيرد براى اين است كه مسلمانان، اسلام و كفر را در هم آميزند. آنچه را كه ما بر اساس شناخت موقعيت و مسئوليت دور انديشانه جديد لازم داريم، بسيار حياتى است؛ به گونه اى كه بايد افكار و احساسات و اعمال ما نيز، همان افكار و اهداف و كردار رسول خدا باشد. ما نيز بايد با پيروى از او كسى را دوست بداريم كه او دوست مى داشت و با كسى دشمنى كنيم كه او دشمن مى داشت. 📚 سيره اهل بيت(ع)، ص١٥٩ علامه سید محمد حسین فضل الله کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن https://eitaa.com/quranpuyan
✳️تابش نور محمدی در فاران "حری" ادامه بشارت هفدهم : باب سوم کتاب حیقوق نبی آیه ۶ تا ۹ 🔹آيه ۶ نظر نافذ و عمیق وی را که با یک لحظه، اعماق قلوب و نیات جهانیان را بنگرد، به تمامی امم شامل دانسته، و بر اثر سنجش آنان با معیار تخلف ناپذیر و روح پاک خویش، و موافقت و مخالفت ایشان با قوانین آسمانی وی، آنان را به دو دسته صالح و طالح منقسم کرده و از یکدیگر پراکنده نموده است. و ذیل همین آیه، خاطرنشان ساخته که: گردنکشان و نیرومندان بشر، که هم چون کوههای قدیمی در اعماق جامعه نفوذ کرده، و مستبدانه و بیدادگرانه بر همه شئون اجتماع حکومت می کردند، و مانند تل های خاک سربار جامعه و مانع از پیشرفت بوده اند، در برابر آن یگانه دادگر رعیت پرور، از جای خود جسته و به پیشگاه وی به زانو آمدند. و در آخر آيه فوق که فرمود: هلخوت عولام لو (راههای او عالمی است) در تأیید نبوت آن حضرت که در آیه ۳ و ٤ گذشت: آیین و قوانین وی را نیز جهانی و جاودانی خوانده، و عمر آن را با عمر عالم برابر دانسته است. " به نشان قیامت برساند. " این جمله که سومین فراز از گذشته کودک است، ناظر به بدیهی ترین ضروریات و روشن ترین اصول آیین مقدس اسلام، یعنی خاتمیت این دین حنیف میباشد که احکام و قوانینش آن چنان محکم است که: «به نشان قیامت برساند». یعنی: تا هنگام ظهور انقلاب جهان و رستاخیز عالم، که کبری است، باقی و پابرجا است. .. آیات فوق، بشارت از دو است و یا یک ظهور ؟ بیان این مطلب متوقف بر اندکی تحقیق در پیرامون تیمان و فاران است. تیمان که در آيه 3 محل ورود خدا معرفی شده، بر حسب مستفاد از توريه و تصريح قاموس مقدس، صحرای جنوبی است. و از لحاظ آن که محل نزول وحی بر حیقوق نبی، بوده است مورد بشارت وی نیز کسی خواهد بود که از صحرای جنوبی بیت المقدس ظهور می نماید. کوه فاران (حری) نیز که محل قدوس خوانده شده، در صحرای جنوبی بیت المقدس واقع است. می توان گفت این جمله نیز مانند جمله ۲ یعنی «و قدوس از فاران می آید» هر دو بشارت از یک ظهورند، که همان ظهور محمدی می باشد. نهایت آن که جمله دوم در حکم تفسير اولى، و جمله نخست مقدمه برای ذکر دومی است. با این معنی که حیقوق، نخست بشارت از آمدن خدا از صحرای جنوبی بیت المقدس داده و سپس مقصود از آمدن خدا را ظهور قدوس «حضرت ص » و منظور از صحرای جنوبی را، کوه فاران (حری) معرفی نموده است. 🔹برگرفته از کتاب 🔸نویسنده : آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی https://eitaa.com/quranpuyan
با سلام به مخاطبان گرامی 👈👈همانطور که مستحضرید یکی از برنامه های روزانه کانال قران پويان،تدبر و تفسیر یک سوره از قرآن به ترتیب نزول ،می باشد. تاکنون سوره های مرحله اول و مرحله دوم و مرحله سوم و سوره و و و و و و و از مرحله چهارم ارائه شدند. ان شاء الله از فردا سوره را آغاز خواهیم کرد. لطفا شما هم این سوره را مطالعه نمایید.
💠رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ  ✨ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ [ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺷﻐﻠﻰ ] ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﻦ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻰ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭ https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️مقایسه آیات قرآن با پیشین (هر هفته شنبه ها ساعت ۷ صبح) 6⃣1⃣ اهل کتاب: 🌹آل عمران آیه ۶۴🌹 بگو ای اهل کتاب، بیایید بر سر سخنی که میان ما و شما مشترک است بایستیم که: جز خدا را نپرستیم و کسی را با او شریک نکنیم و هیچ کس از ما دیگری را بجای خداوند صاحب اختیار نگیرد. پس اگر اعراض کردند،بگویید: شاهد باشید که ما مسلمانیم. 🌹تثنیه،فصل ۵ آیه ۶🌹 خداوند فرمود: من خداوند،خدای تو هستم که تو را از مصر و از بردگی آزاد کردم. خدای دیگری را غیر از من پرستش نکن. 🌹فصل ۴ آیه ۸🌹 تو باید خداوند، خدای خود را سجده کنی و فقط او را خدمت نمایی. 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ {1} براى الفتدادن قريش {1} إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاء وَالصَّيْفِ {2} مانوس کردنشان (ملتزم شدن با میل و رغبت) به كوچ زمستان و تابستان {2} فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَيْتِ {3} پس بايد پروردگار اين خانه را بپرستند {3} الَّذِي أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَآمَنَهُم مِّنْ خَوْفٍ {4} اوست كه در گرسنگى غذايشان داد و از بيم [دشمن] آسوده خاطرشان كرد {4} ♻️ عصاره فراز آیات 4-1 : تامین معاش و امنیت شهر مکه (و سایر جوامع)به اراده خداوند است.پس فقط او شایسته عبادت است. 🖌آقای سید کاظم فرهنگ https://bit.ly/2rHQV6q https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین . ◀️خداوند در سوره حدید می فرمایند : 🔶مَن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ ﴿۱۱﴾ 🔸🔹مکارم: كيست كه به خدا دهد (و از اموالي كه به او ارزاني داشته كند) تا خداوند آنرا براي او چندين برابر كند، و براي او اجر فراوان پرارزشي است. 💫💫ادامه موضوع 👇👇 http://quranpuyan.com/yaf_postst406_yt-7-11Hdyd-khyst-khh-bh-khd-qrDy-nykhw-dhd-t-khd-mDf-nr-brgrdnd.aspx ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
۲۴ آبان 📚 روز كتاب و كتابخواني را ... 📗 با خواندن كتاب، 📖 با انديشيدن و گفتگو در مفاهيم آن 👥 مبارك سازيم. 🌸🌼🌺 مقدس ترین کتاب مسلمانان را چند بار با ترجمه و تامل خوانده ایم؟ 🤔😔😔 از همين امروز شروع كنيم https://t.me/quranpuyan
۲۴ آبان سی و هشتمین سالگرد درگذشت سید محمد حسین طباطبایی مولف مجموعه گرانقدر تفسير المیزان #علامه_طباطبایی: عامل انحطاط مسلمین،جمود بر ظواهر و دوری از باطن دین است. @quranpuyan
🔰🔰آشنایی با برخي دیدگاه‌های علامه طباطبایی ✅✅افسوس علامه طباطبایی از پذیرش هر انچه که نام دارد علاوه بر مقدمه ،در داخل تفسير و در حين تفسير آيات مختلف نيز،علامه از برخي روايات و نقل آنها در كتب تفسير شيعه و سني انتقاد كرده است:از جمله در سوره یوسف در تفسیر لولا آن رءا برهان ربه "چرا عده اى سبك مغز اين حرفها را از خود درست مى كنند، و دست به دست مى گردانند؟ جهت عمده آنها دو چيز است: ✅افراط در پذيرش و تسليم در برابر هر چه نام دارد،😔😔 يكى از دو علت وقوع دراين افترائات مى باشد يكى از افراطشان در پذيرفتن و تسليم در برابر هر حرفى كه اسم حديث و روايت داشته باشد، ولو هر چه باشد. 👈👈اينها آنچنان نسبت به حديث ركون و خضوع دارند كه حتى اگر برخلاف صريح عقل و صريح قرآن هم باشد قبولش نموده احترامش مى گذارند، 😔 و هم وقتى اينها را ديدند، مشتى كفريات مخالف عقل و دين را به صورت روايات در دست و دهان آنان انداخته و به كلى حق و حقيقت را از يادشان بردند اذهانشان را از معارف حقيقى منصرف نمودند." http://www.quranpuyan.com/yaf_postst510_nqd-lmh-TbTbyy-br-rwsh-tfsyr-mHdthyn.aspx https://t.me/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
#دعاهای_روزانه خداوندا! هرگز نوميدي را بر حسن ظن خويش مسلط نساخته ام،و هرگز اميدم از كرم نيكو و زيبايت نگسسته است. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan
4_396596098996647138.mp3
413.7K
#تلاوت_ترتیل_صبحگاهی #صفحه_سوم #سوره_مبارکه_بقره https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره 🔶 منطور از چیست ؟. 🔶ماده (الف ) - به كسره همره - كه مصدر ثلاثى مجرد و باب افعالش (ايلاف ) مى آيد، به معناى اجتماع با همبستگى و الفت است، و به قول راغب اصلا الفت را به همين جهت الفت مى گويند. و در صحاح اللغه آمده : وقتى گفته مى شود: (فلان قد آلف هذا الموضع )، معنايش اين است كه فلانى با اين محل انس گرفته، و معناى اينكه گفته شود: (فلان آلف غيره هذا الموضع ) اين است كه فلانى آن شخص ديگر را با اين محل مانوس كرد، و گاه مى شود كه همين تعبير يعنى تعبير به باب افعال در مورد لازم نيز استعمال مى شود، مثلا گفته مى شود: (فلان الف هذا الموضع ) و يا (يالف هذا الموضع ايلافا)، يعنى فلانى با اين محل انس گرفته و يا انس مى گيرد. 🔶و كلمه (قريش ) نام عشيره و دودمان رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) است كه همگى از نسل نضر بن كنانه اند كه نامش ‍ قريش نيز بوده، . 💫💫تفسیر المیزان   💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
1_125745045.mp3
5.56M
✅🔸 منْ ذَا الَّذي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ كَريم (245)بقره به خدا دهيم آیا دوست دارید خداوند مهربان وکریم قرض دار شما باشد ؟ 🎤بخشی از سخنان حجت الاسلام صبوحی http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
🔶🔸آشنایی با برخی دیدگاه های علامه : "علامه به دلیل اینکه نقطه شروعش و مبدأ حرکتش متفاوت است، به نتایج متفاوتی می رسد، مثلاً کسی که ابتدا به سراغ روایات می رود، فقط به حکم شرعی می رسد، چون روایات نوعاً در مقام بیان حکم شرعی است، ولی علامه که همان حکم را در قرآن می بیند، یک باره متوجه می شود که جنبه و جنبه اخلاقی آن حکم با هم توأم است و نمی توان فقه را بدون مطرح کرد و به نتیجه رسید، جامعه ای که فقط به فقه اهمیت می دهد، صورتش و ظاهرش درست می شود، ولی از درون مشکل خواهد داشت، علامه این نکته را از شیوه خاص قرآن در بیان احکام استفاده کرده که و را به هم آمیخته است. ✅✅ ایشان در ذیل آیه 229 سوره بقره که احکام طلاق در آن مطرح شده می فرماید: "آیه اشعار به آن دارد که بین احکام و اصول نباید تفکیک کرد و اگر صرفاً به احکام فقهی عمل شود و نسبت به ظواهر جمود و قشری گری وجود داشته باشد، مصالح مورد نظر دین و سعادت بشر، نابود می گردد، و یگانه سرّ انحطاط مسلمانان همین است که از دین به پیکره آن اکتفا کرده و روح آن را از دست داده اند". بنظر بنده این چند جمله کوتاه، گویای مبانی علامه است، همان مبانی که مورد قبول بسیاری فقیهان نیست، او صرف عمل به احکام فقهی را نه تنها مایه سعادت بشر نمی داند که عامل انحطاط می شمارد و اخلاق را سبب زنده شدن فقه می شمارد، این نگاه، محصول اعتناء به قرآن است و علامه بر همین اساس، جامعه دینی را آسیب شناسی می کند و علت انحطاط را در سقوط اخلاقی می داند، و نه در سقوط ! باز هم تکرار می کنم آیا شما فقیه دیگری سراغ دارید که چنین تحلیل ارائه کرده باشد؟ 💫💫نقل از مصاحبه حجت الاسلام سروش محلاتی با روزنامه جمهوری اسلامی http://quranpuyan.com/yaf_postst3878_Swl-w-mbny-nZm-sysy-jtmy-Hkwmt-slmy-dr-qrn.aspx https://t.me/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
لبخند خدا در نفس صبح عیان است بگذار خدا دست به قلبت بگذارد امروز برایش پر لبخند وامید است هر کس که خودش را بخدایش بسپارد سلام صبحتان سرشار از رحمت الاهی @quranpuyan