༻🍃🌸🍃༺
💝باسلام بہ همراهان عزیز در تلاوت روزانہ یڪ صفحہ از قرآن📖
🔷✨از آنجا ڪه هدف از این برنامہ، تلاوت آیات همراہ با ترجمہ و آگاهی از تفسیر ساده آن صفحہ است،
👈 روزهاے جمعه ، صفحہ جدیدے ارسال نمیشود تا دوستانیڪہ در طول هفتہ موفق بہ مطالعہ برخی پستها یا صفحات نشدند، فرصت ڪنند خود را باسایر عزیزان، همراه نمایند.
التماس دعا🙏
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
May 11
4_5985298391700081052.mp3
34.69M
«بانو #نرگس؛ مطالعه تطبيقی یک گزارش در منابع عربی و بيزانسی»
💢 شواهدی جدید بر ولادت امام زمان (ع) 💢
❇️ اخیراً گروهی از پژوهشگران ایرانی مقالهای با عنوان «یک گزارش عربی مغفول از یک بانوی سلطنتی بیزانسی» را در مجلهٔ المساق منتشر کردهاند که در بر دارندهٔ نکاتی جالب توجه دربارهٔ سرگذشت مادر امام مهدی (عج) است. این مقاله حاصل ده سال تحقیق کتابخانهای در متون علمی مرتبط با روم و بررسی میدانی آثار تاریخی بهجا مانده از این امپراطوری در کشور ترکیه است، شواهدی ارزشمند را در تأیید یکی از روایات اسلامی ارائه میدهد.
🔺این روایت که توسط شیخ صدوق و شیخ طوسی از بشر بن سلیمان نقل شده، جریان وقایعی شگفتانگیز که مانع از ازدواج شاهزادهای بهنام #ملیکه با پسرعموهایش شد و سپس اسارت و انتقال او به سرزمینهای اسلامی که زمینهساز ازدواج با امام حسن عسکری (ع) و تولد فرزند موعود ایشان شد را گزارش کرده است.
💢 اهمیت این پژوهش، اثبات انطباق بسیاری از جزئیات این روایت با اطلاعات ثبتشده در نسخههای خطی و کتب چاپ سنگی کتابخانههای تخصصی تاریخ بیزانس است.
دکتر مهدی قندی
@quranpuyan
⁉️چرا #حضرت_زینب(س) در مراسم #ترحیم_عاشوراییان شرکت نکرد؟
💫در کتابهای تاریخ آوردهاند که #حضرت_زینب (س) در مراسمی که همسر ایشان عبدالله بن جعفر برای بزرگداشت شهدای عاشورا در مدینه برگزار کرد، شرکت نکرد. عبدالله تا بازگشت آن حضرت به مدینه صبر کرد تا زینب س در مراسم حضور یابد، اما آن حضرت از شرکت در آن مراسم خودداری ورزید، علیرغم اینکه دو تن از پسران ایشان به نامهای محمد و عون نیز در واقعهی عاشورا شهید شده بودند
📚(بنت الشاطی، ۱۳۵۲: ۸-۱۶۷).
⁉سئوال مهم در این رابطه این است که چرا زینب(س) در چنین مراسمی شرکت نکرد؟
به نظر میرسد پاسخ این سئوال را میتوان در گفتگویی که زینب س در شب عاشورا با امام حسین (ع) داشت جستجو کرد. در این گفتگو امام حسین (ع) به زینب س چنین فرمود:
«خواهرم! تقوا پیشه کن و به سکینت الهی خود را آرام بخش و بدان که زمینیان و آسمانیان همه میمیرند و …. تو را سوگند میدهم که در مرگم به صورتت سیلی نزنی و واویلا سر ندهی. ای خواهرم! مبادا شیطان صبر و شکیبایی ات را از کف تو برباید و نباید در کشته شدن من گریبان چاک زنی و روی خود بخراشی. … »
📚(رسولی محلاتی، ۱۳۸۲: ۱۰۲-۹۹).
⭕️ این سخنان مشخص میکنند که شیون و عزاداری قرار نبود جزیی از واکنش زینب(س) در مقابل قتل عام آزادگان کربلا باشد. تا مبادا پیام محتوایی عاشورا را در خود هضم کند و هدف «نه گفتن» امام حسین(ع) و یاران آزادهاش به حکومت زورگو و ستمکار یزیدی را به انحراف ببرد.
💫او میبایست انرژی معنوی و اعتقادی خود را به جای صرف کردن در سازماندهی ماتم و زاری، در مسیر بیدار کردن مسلمانانِ مسخ شدهی دنیاگرا از خواب چسبیدن به پوستهی دین مصروف میداشت، که #حسین ع و آن یارانِ نایابش آنهمه زیبایی و عظمت و شکوه خلق نکردند تا پردازش شیون و ماتم، پاسخِ منطقی رهرویی از مرام آنان باشد، بلکه چنین ریلگذاری در دین، رهروانی آگاه و بیدار میخواند که:
🔻تا #ظلم و اجبار و #زورگویی به نام دین هست، شیون و زاری، دلخواهِ حکومتِ یزیدی است تا انرژیِ بالقوهی ستمستیزیِ مردمان فقط در راه عزا به هدر برود.
👈صرف انرژی زینب(س)در مسیر بیدارسازی مسلمانان از خودبسندگی در فروغلتیدن در پوستهی شرعیات بود که پنج سال بعد از واقعهی عاشورا، دیگر نه از حکومت ابن زیاد در کوفه اثری بود و نه از حکومت یزید در شام.
🔻اما مهمترین دستاورد استراتژی آگاهیبخش #زینب(س)، همانا زنده ماندنِ #تفکر_تشیع است که اگر حسین و زینب(ع) نبودند، از اسلام یک #دین_جعلی_حکومتی باقی میماند و مرگ تشیع فرا میرسید و مسلمانان نیز جمیعاً اسلام را با اجرای احکام شرعی زیر لوای هر حکومت ستمکارهای اشتباه میگرفتند.
منابع:
📚_بنت الشاطی، عایشه(۱۳۵۲). زینب؛ بانوی قهرمان کربلا. ترجمه: حبیب چایچیان و مهدی آیتالله زاده نایینی. تهران: امیرکبیر.
_📚رسولی محلاتی، سیدهاشم(۱۳۸۲). حضرت فاطمه زهرا س و زینب کبری س. تهران: سفیر صبح.
🖍بهروز مرادی؛
قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#آیههاینور
🔹وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ
🔸و نيكى كنيد كه يقيناً خدا نيكوكاران را دوست دارد
📗سوره بقره، آیه ۱۹۵
@quranpuyan
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_طه آیات 99 تا 113
📄#صفحـہ_319
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_319
❇️صحنه هولانگیز #قیامت
💠وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْجِبالِ فَقُلْ يَنْسِفُها رَبِّي نَسْفاً
🌱از تو دربارهی (سرنوشتِ) کوهها میپرسند. پس بگو: یقیناً پروردگارم (آنها را از جای میکند و) ذراتش را به باد میدهد؛
طه - ۱۰۵
🔹از آنجا که در آیات گذشته، سخن از حوادث مربوط به پایان دنیا و آغاز قیامت بود، در اینجا نیز همین مسأله را پیگیری میکند.
از این آیه چنین بر میآید که مردم از پیامبر (ص) در باره سرنوشت کوهها به هنگام پایان گرفتن دنیا سؤال کرده بودند.
لذا میگوید: «و از تو در باره کوهها سؤال میکنند» (وَ یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْجِبالِ).
در پاسخ: «بگو: پروردگار من آنها را از هم متلاشی و تبدیل به سنگریزه کرده سپس بر باد میدهد»! (فَقُلْ یَنْسِفُها رَبِّی نَسْفاً).
🔹از مجموع آیات قرآن در مورد سر نوشت کوهها چنین استفاده میشود که آنها در آستانه رستاخیز مراحل مختلفی را طی میکنند:
نخست به لرزه میآیند سپس به حرکت در میآیند.
🔹در سومین مرحله از هم متلاشی میشوند و به صورت انبوهی از شن در میآیند و در آخرین مرحله آن چنان توفان و باد آنها را از جا حرکت میدهد و در فضا میپاشد که همچون پشمهای زده شده به نظر میرسد. (قارعه/ 5)
📚تفسیر نمونه
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
#گزیده_نڪات_تفسیرے
#صفحه_319
❇️#ایمان_بی_عمل مثل درخت بی ثمر است
💠وَ مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلا يَخافُ ظُلْماً وَ لا هَضْماً (۱۱۲/طه)
🌱و (امّا) هر كس از كارهای نيكو انجام دهد و مؤمن باشد، پس (در آن روز) نه از ستم و كاستی (در پاداشش) نترسد.
1- اگر چه انجام تمام كارهای شايسته امكان پذير نيست، ولی بايد به اندازهی توان و طاقت، كار صالح انجام داد. «مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ»
۲- نه تنها كارهای بزرگ كه ذرهّای از كار صالح بیپاداش نمیماند. «مِنَ الصَّالِحاتِ»
۳- شرط قبولی عمل صالح، ايمان به خداست. «وَ هُوَ مُؤْمِنٌ»
۴- ايمان از عمل جدا نيست، ايمان بی عمل، مثل درخت بی ثمر و عمل بیايمان همچون درخت بیريشه است. «وَ هُوَ مُؤْمِنٌ»
۵- آرامش و امنيّت روحی مؤمنان در قيامت در گرو كارهای صالح آنان است.
مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ ... فَلا يَخافُ ظُلْماً
۶- در قيامت، نه اصل عمل وپاداش از بين میرود تا ظلمی صورت گيرد «فَلا يَخافُ ظُلْماً» و نه آنكه از پاداش كم گذاشته میشود. «وَ لا هَضْماً»
۷- با آنكه پاداش، تفضّل الهی است نه استحقاق انسان، امّا خداوند در پاداش كسی كوتاهی نمیكند و كم نمیگذارد. «فَلا يَخافُ ظُلْماً وَ لا هَضْماً»
📚تفسیر نور
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan
May 11
♻️♻️ #قرآنفهمیبرایهمه : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول
3⃣1⃣1⃣ تدبر در سوره #هود
🔹نکات تفسیری آیات انتهای سوره هود خطاب به پیامبر
فاعبده و توكل عليه ))
از ظاهر كلام برمى آيد كه اين جمله متفرع بر جمله ((و اليه يرجع الامر كله )) باشد و معنايش اين است : وقتى همه امور مرجوع به او باشد پس غير او مالك چيزى نيستند، و در هيچ چيز استقلال ندارند، پس او را عبادت كن و براى خود در همه امور وكيلش بگير، و بر هيچ سببى از اسباب توكل مكن ، زيرا هر سببى را او سبب كرده و اگر بخواهد سببيّت را از آن سلب مى كند، پس اين خيلى نادانى است كه آدمى بر سببى از اسباب اعتماد كند و با اينكه خداوند از آنچه مى كنند غافل نيست ديگر چگونه جايز است در امر عبادت و توكّل بر او كوتاهى كنيم .
دو نوع اختلاف و مذمت يك نوع آن در قرآن كريم
چيزى كه هست يك نوع از اختلاف ، اختلافى است كه در عالم انسانى چاره اى از آن نيست ، و آن اختلاف طبايع است كه منتهى به اختلاف بنيه ها مى گردد. آرى تركيبات بدنى در افراد اختلاف دارد و اين اختلاف در تركيبات بدنى باعث اختلاف در استعدادهاى بدنى و روحى مى شود، و با ضميمه شدن اختلاف محيطها و آب و هواها اختلاف سليقه ها و سنن و آداب و مقاصد و اعمال نوعى و شخصى در مجتمعات انسانى پديد مى آيد، و در علم الاجتماع و مباحثش ثابت شده كه اگر اين اختلافات نمى بود بشر حتى يك چشم بر هم زدن قادر به زندگى نبود.
و خداى تعالى هم در قرآن كريم اين اختلاف را به خود نسبت داده و فرموده : ((نحن قسمنا بينهم معيشتهم فى الحيوه الدنيا و رفعنا بعضهم فوق بعض درجات ليتخذ بعضهم بعضا سخريا)) و در هيچ جاى از كلام خود آن را مذمّت ننموده ،
مگر در آن مواردى كه اين اختلاف آميخته با هواى نفس و بر خلاف هدايت عقل باشد، مانند اختلاف در دين ، چون خداى سبحان دين را يك مساءله فطرى دانسته و فرموده : بشر مفطور بر معرفت و توحيد خداست . و نيز درباره نفس انسان فرموده : تقواو فجور نفس را به نفس هر كسى الهام كرده . و نيز فرموده : دين حنيف از فطرياتى است كه بشر بر آن خلق شده ، و در خلق خدا تبديلى نيست .
و به همين جهت در موارد بسيارى از كلام مجيدش اختلاف در دين را به ظلم و طغيان اختلاف كنندگان نسبت داده ، از آن جمله فرموده : ((فما اختلفوا الا من بعد ما جاءهم العلم بغيا بينهم )).
و در آيه زير هر دو اختلاف را ذكر كرده و فرموده : ((كان الناس امة واحدة فبعث اللّه النبيّين مبشرين و منذرين و انزل معهم الكتاب بالحق ليحكم بين الناس فيما اختلفوا فيه )) اين همان اختلاف اول است كه اختلاف در امور مادّى و زندگى مادى است . ((و ما اختلف فيه )) اين آن اختلاف دومى يعنى اختلاف در امر دين است ((الا الذين اوتوه من بعد ما جاءتهم البيّنات بغيا بينهم فهدى الله الذين آمنوا لما اختلفوا فيه من الحق باذنه )).
آن اختلافى كه خداوند در آيه مورد بحث يعنى در جمله ((و لو شاء ربك لجعل النّاس امة واحدة )) منظور دارد، همان اختلافى است كه در آيات قبل بيان داشته بود و آن اختلاف در امر دين بود كه مردم دو طايفه شدند اندكى اهل نجات و بيشتر ستمكاران و اهل هلاكت .
تفسیر المیزان
https://zaya.io/ldpig
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#زندگي_قرآني
شماره 118
سوره #ال_عمران صفحه_57
#تدبیر_خدا برتر از #مکر_دشمنان حق طلبان
🔶وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرِينَ «54» ال عمران
و (دشمنان عيسى) تدبير خود را (براى كشتن او) بكار بستند. خداوند نيز تدبير خود را (براى حفظ او) بكار برد و خداوند بهترين تدبير كننده است.
👌 نقشههای خدا بر نقشههای همه پیشی میگیرد، چرا که آنها معلوماتی اندک و قدرتی محدود دارند و علم و قدرت خداوند بیپایان است.
اراده و #تدبير_خدا، بالاتر از هر تلاش، حركت وتدبير است. «وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرِينَ»
🌹امام رضا عليه السلام فرمود: مراد از مكر خدا، كيفرِ مكر است وگرنه او اهل مكر نيست. عيون اخبارالرضا، ج 1، ص 126.
👈گرچه آيه به يكى از سنّتهاى الهى اشاره دارد، ولى مراد از #مكر در اينجا، توطئهى قتل حضرت عيسى است كه گروهى در زمان آن حضرت براى خاموش كردن دعوت او نقشهها كشيده، توطئهها كردند؛ حتّى براى حبس و دستگيرى و معرّفى او جايزه تعيين كردند و مقدّمات كشتن و به دار آويختن او را فراهم كردند. امّا خداوند نقشهى آنها را نقش برآب كرد و او را به بهترين شكل نجات داد.
👈مشكل عيسي و يارانش در آن دوران، مشكلي درون ديني و اختلاف عميق ارتجاع ديني كاهنان يهودي با جنبش اصلاح ديني عيسي بود،
🔻؛همانها كه عوامل متعصّب خود را براي سركوب عيسي و يارانش فرستادند و با دستگيري آنان و محاكمة درون ديني، به اتهام ارتداد و گمراه كردن مردم، عيسي را به مقامات عالي حكومتي و قيصر روم سپردند تا به جرم تحريكِ مردم در امتناع از پرداخت ماليات و تشكيل گروه مخفي براي براندازي و قصد به حكومت رسيدن، محاكمة رسمي و اعدامش نمايند. در واقع عيسي به مقابله با ارتجاع كاهنان و انحراف بنياسرائيل از آئين موسي پرداخته بود.
📚تفاسیر نور نمونه بازرگان
قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
┏━━🌹💠🌹━━┓
🆔@quranpuyan
┗━━🌹💠🌹━━┛
#دين_عقلاني و #آگاهانه
🛑قسمت دهم :
هیچ عبادتی بالاتر از #تفقّه در دین نیست
👈حضرت امیر(ع) به فرزندش امام مجتبی(ع) مینویسد: «وَتَفَقَّهْ فِی الدِّینِ» یعنی در دین #تفقّه کن
فهم عمیق و بصیرت کامل و دین به معنای شریعت و قانون الهی است که این شریعت و قانون، شامل اصول و فروع دین میشود.
معنای فهم دین این است که واجب است بر همه ی مردم نسبت به آنچه در دین است عالِم بشوند
تفقّه یعنی انسان دنبال فهم دین برود و این ظاهراً امری است واجب و لازم.
👈 در زمینه تفقّه در دین، باید موضوعات مختلفی را بحث کنیم مهمترین علمی که در دین باید تفقّه بشود و انسان آن را بداند سه علم است.
«آیَةٌ مُحْکَمَۀَ، سَنَّۀٌ قائِمَۀ، فَریضَۀٌ عادِلَۀ.»
آیت محکمه مقصود اصول اعتقادات است؛ توحید، نبوت، عدل، امامت، معاد و هر چه مسئله و بحث پیرامون مسائل عقیدتی مطرح است که به آنها اصول دین میگویند.
↩️سنۀ قائمه یک سلسله مسائل و دستورات اخلاقی است که برای تزکیه و تطهیر روح از صفات رذیله و زشت، برای ما صادر شده است که به آنها علم اخلاق میگویند.
فریضۀ عادله یک دوره احکام فقهی شرعی که مایحتاج یک مسلمان است مسائل شرعی که انسان به آنها احتیاج دارد که به آنها فروع دین میگویند.
💫امام صادق(ع) میفرماید: مقصود از علمی که رسول خدا فرمود بر هر مسلمانی طلب آن واجب است «هُوَ عِلْمُ التَّقْوَی وَالْیَقِینِ» (بحار ج ٢ ص ٣٢)علم تقوی و علم یقین است.
مرحوم مجلسی در ضمن تفسیر امام صادق(ع) میفرماید: علم تقوی همان علم به اوامر و دستورات و نواهی و محرمّات و تکلیفهایی که انسان اگر آنها را انجام بدهد از عذاب خداوند نجات پیدا میکند و علم یقین به آن علمی میگویند که مربوط به معارف و شناختهای مربوط به اصول دین و معتقدات قلبی است.
💫علی ع فرمودند:
علم ٢ قسم است: ١ـ علمی که مردم مجاز نیستند به ترک یاد گرفتن آن و باید تمام مسلمانان از مرد و زن آن را بیاموزند و آن علمی است که رنگ اسلام و مسلمانی به انسان میبخشد و آدمی با نداشتن آن علم مسلمان نخواهد بود و آن هم بسیار روشن است که علم #عقاید و علم به #احکام و علم #اخلاق است.
⬅️٢ـ علمی است که آموختن آن بر همه کس واجب نیست و آن علم، علم به خواص و اسرار مخلوقات و پی بردن به عظمت خداوند و قدرت حق است.
(خصال شیخ صدوق باب ٢ تاییها حدیث ٣٠)
همچنین علی علیه السّلام فرمود: هیچگاه خودت را سرگرم علمی نکن که ندانستن آن علم برای تو ضرری ندارد. نه ضرر دنیوی نه ضرر آخرتی و هیچگاه از فراگرفتن علمی که اگر آن علم را ندانی جهل تو اضافه میشود. غفلت نکن.
مثلاً راجع به علم اخلاق: حضرت امیر(ع) فرمود: همانطوری که زراعت احتیاج به باران دارد عقلاء هم نیاز به اصلاح و تربیت خود دارند و انسان در پرتو اخلاق اصلاح و تربیت میشود.
حضرت امیر فرمود: بر فرض اینکه اگر امیدی به بهشت و ترسی از جهنم هم نداشتیم و بر فرض اینکه پاداش و کیفری هم در کار نباشد باز بر ما لازم است که مکارم اخلاق را به دست بیاوریم چرا چون #مکارم_اخلاق از عوامل رسیدن به سعادت و رستگاری است. (مستدرک الوسائل ج ٢ ص ٢٨٣)
مطلب بعدی: آنقدر مسئله تفقّه در دین مهم است که در روایت آمده است هنگامی که رسول اکرم(ص) علی(ع) را برای مأموریتی به یمن اعزام کرد دربارهی علی(ع) اینگونه دعا کرد.
«اللُّهمَ فَقِّههُ فِی الدِّینِ» خدایا علی را در دین فقیه کن.
💫علی(ع): اِذا اَرادَ الله بِعَبْدٍ خیراً فَقَّهَهُ فِی الدِّینِ. هرگاه خدای متعال بخواهد به بنده ای خیر برساند او را در دین فقیه میکند. (غررالحکم)
💫رسول خدا(ص) فرمود: هیچ عبادتی بالاتر از #تفقّه در دین نیست.
(کتاب ترغیب ج ١ ص ٩٣)
👌یک نکته مهم: قرآن میفرماید: «وَ مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَۀَ فَقَدْ اُوتِیَ خَیراً کَثیراً» (بقره ٢٦٩) قرآن میفرماید: ما به هر کس حکمت دادیم به آن خیر کثیر داده ایم و یا در آیه دیگر قرآن میفرماید: «وَ لَقَدْ اتَینَا لُقْمانَ الْحِکْمَۀِ» ما به حضرت لقمان #حکمت دادیم. (سوره لقمان آیه ١٣)
از امام صادق(ع) پرسیدند: مراد و مقصود از #حکمت در این ٢ آیه چیست؟ امام فرمود: «اِنَّ الْحِکْمَۀَ اَلْمَعْرِفَۀُ وَالتَّفَقُّهُ فِیالدِّینِ» فرمود: مقصود از حکمت معرفت و تفقّه در دین است. (بحار ج ١ ص ٢١٥)
🔻در پایان این بحث یک حدیث در فضیلت #تفقّه در دین میخوانیم.
امام کاظم ع فرمود: در دین تفقّه کنید زیرا تفقّه کلید بصیرت است و عبادت تام است و تفقّه باعث میشود انسان به منازل بالا برسد و رتبههای جلیل، چه در دین و چه در دنیا و اگر کسی تفقّه در دین نکند خداوند از هیچیک از عمل او راضی نیست
👈و در حدیث دیگر آمده است:
هر کس تفقّه در دین نکند خداوند هیچ عملی از اعمال او را پاک نمیکند. (بحار ج ١٠ ص ٢٤٧، ج ٧٨ ص ٣٤٦)
🖍دفتر نشر فرهنگ و معارف اسلامی مسجد هدایت
عباس ابوالحسنی
@quranpuyan
.
#دعاهای_روزانه
🍂اِلهى قَصُرَتِ الْأَلْسُنُ عَنْ بُلُوغِ ثَنآئِكَ
🍁كَما يَليقُ بِجَلالِكَ،وَ عَجَزَتِ الْعُقُولُ عَنْ
🍂اِدْراكِ كُنْهِ جَمالِكَ،وَ انْحَسَرَتِ
🍁الْأَبْصارُدُونَ النَّظَرِ اِلى سُبُحاتِ وَجْهِكَ،
🤲خدایا! زبانها قاصر است از رسیدن به ثناى تو آنطور که شایسته جلال تو است و عقلها عاجز است از ادراک کنه جمالت. و دیدهها تار و بى فروغ ماند از نظر کردن به سوى انوار ذاتت.
💫مناجات العارفین
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
🆔 @quranpuyan
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_طه آیات 114 تا 125
📄#صفحـہ_320
༻🍃🌸🍃༺
🆔@quranpuyan