eitaa logo
قران پویان
440 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
656 ویدیو
602 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین سی_ام ✅مراعات و نيكي به انها قرآن در موارد متعددی بر رعایت و منافع توسط سایر مردم بویژه سرپرستان آنها تاکید کرده و مجازات شدیدی را برای انها که یتیم را میخورند در نظر گرفته. از جمله در سوره نساء: وَآتُواْ الْيَتَامَى أَمْوَالَهُمْ وَلاَ تَتَبَدَّلُواْ الْخَبِيثَ بِالطَّيِّبِ وَلاَ تَأْكُلُواْ أَمْوَالَهُمْ إِلَى أَمْوَالِكُمْ إِنَّهُ كَانَ حُوبًا كَبِيرًا ﴿۲﴾ مکارم: و اموال یتیمان را (هنگامي كه به حد رشد رسيدند) به آنها بدهيد! و اموال بد (خود) را با اموال خوب (آنها) عوض نكنيد! و اموال آنها را با اموال خودتان (با مخلوط كردن يا تبديل نمودن) نخوريد، زيرا اين گناه بزرگي است. إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَى ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا ﴿۱۰﴾ فولادوند: در حقيقت كسانى كه اموال يتيمان را به ستم مى‏ خورند جز اين نيست كه آتشى در شكم خود فرو مى ‏برند و به زودى در آتشى فروزان درآيند http://quranpuyan.com/yaf_postst482_tkhyd-dr-mrt-Hqwq-w-mwl-ytymn.aspx ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
✅مسئله ی . بخش سوم ✅تطیّر گاهی تطیّرهایی هم ضمیمه می شود. در خراسان این قضیه هست و در بعضی از بلاد دیگر ایران هم هست ولی در بعضی بلاد دیگر ایران من گاهی صحبت كرده ام گفته اند اصلاً آنجا نیست؛ و من نمی فهمم كه این چیست و از كجاست. معتقدند كه یك مسافر وقتی می خواهد مسافرت كند، اگر سیدی به او بر بخورد مسافرتش است و عاقبت ندارد؛ برعكس اگر كولی به او برخورد كند دیگر سفرش سفر مباركی است. یك وقتی من [این مطلب را] به مرحوم حاج میرزا علی آقای شیرازی رضوان اللّه علیه (آن مرد بزرگوار) گفتم، او توجیهی كرد و علت تاریخی برایش ذكر كرد و آن را پسندیدم. او گفت دو چیز است كه ریشه ی تاریخی اش برمی گردد بهزمانی كه شیعه در ایران فوق العاده در اقلیت بوده اند و سیدها را هر جا گیر می آوردند زنده زنده لای جرز می گذاشتند (زمان بنی العباس) . یكی اینكه مردم به قم و كاشان متلك می گویند. این كه می گویند «نه قم خوبه نه كاشون، لعنت به هر دوتاشون» مربوط به دوره ای است كه مردم همه ی شهرها سنّی بودند جز این دو شهر كه شیعه بودند و آنها كه سنّی بودند تا اسم قم و كاشان را می بردند هر دو را لعن می كردند چون قم و كاشان از قدیم الایام دارالمؤمنین و دارالشیعه بوده. ایشان می گفت این مضمون و متلكی كه راجع به این دو شهر می گویند به اعتبار این است كه همه جای دیگر سنّی بودند و اینها شیعه بودند و سنّیها به شیعه ها فحش می دادند. یكی دیگر اینكه در دوره هایی كه سادات را هر جا گیر می آوردند نه فقط خود آن سید را از بین می بردند بلكه اگر در خانه ای سیدی پیدا می كردند دیگر آن خانه امنیت نداشت و تمام آن خانه و زندگی به باد می رفت، در آن دوره ها اگر سیدی به خانه ای می آمد این امر مساوی بود با اینكه آن خانمان به باد برود كم كم در ذهنها رسوخ یافت كه اگر به اینجا سیدی آمد زندگی ما بر باد رفته است. البته این از ناحیه ی دولت وقت بود؛ یعنی اگر سیدی آمد، دولت وقت دیگر برای ما زندگی نخواهد گذاشت؛ و این همه امامزاده هایی كه در ایران درست شدند اغلب همین سیدهایی هستند كه به دست دولتهای وقت كشته شدند. كم كم مردم این نحوست یعنی شومی ای را كه از ناحیه ی دولتها متوجه خانواده ها بود (خیلی عقاید این طور تحول پیدا می كند) به حساب خدا و عالم گذاشتند كه اصلاً اوضاع عالم این جور اقتضا می كند كه اگر سیدی پیدا شد پشت سرش بدبختی و بیچارگی بیاید، در صورتی كه این به اوضاع عالم و به خدا ارتباط ندارد، امری بوده مربوط به دولتهای ظالم. ✅فأل آری، تطیّر نه پیغمبر اكرم می زد ولی نمی زد؛ یعنی از رسم و سنّتی كه در میان مردم بود آن را كه منشأ می شد كه انسان در تصمیم خودش راسخ بشود امضا می كرد [و به ] آن كه منشأ می شد انسان از تصمیم خودش باز بماند [توجه نمی كرد؛ ] یعنی به فال نیك می گرفت ولی به فال بد نمی گرفت. یك روح مصمّم و متوكّل این طور است. اگر مثلاً كسی بیرون می آمد كه اسمش حسن بود می فرمود به به، حسن، نیك، اِنْ شاءَاللّه همه ی كارها نیك است، بروید. اما اگر كسی می آمد كه اسمش اسم بدی بود ابداً اعتنا نمی كرد و مخصوصاً می فرمود: «رُفِعَ عَنْ اُمَّتی الطِّیَرَةُ» فال بد گرفتن از امت من بكلی برطرف شده است؛ «وَ اِذا تَطَیَّرْتَ فَامْضِ» اگر به چیزی فال بد گرفتی اعتنا نكن، برو، ترتیب اثر نده. «تَنْزِعُ النّاسَ كَاَنَّهُمْ اَعْجازُ نَخْلٍ مُنْقَعِرٍ» آن باد صرصر كه آمد، مردم را چنان از جا می كنْد كه مانند این بود كه بن درختهای خرما را كنده باشند؛ بلند می كرد و به زمین می زد. دومرتبه می گوید: «فَكَیْفَ كانَ عَذابی وَ نُذُر» چگونه بود عذاب و انذار من؟ «وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْانَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ» (اینجا مخاطب باز مردم هستند) قرآن را سهل و آسان در اختیار مردم قرار دادیم برای تذكر و تنبّه و آگاهی، آیا آگاه شونده ای هست؟ برای قوم عاد به همین سه چهار جمله قناعت می شود چون اصلاً مطلب یك هدف بیشتر ندارد. تفسیر سوره کتاب شهید مطهری 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 https://telegram.me/quranpuyan
⁠⁣#دعاهای_روزانه ✨#دعای_مکارم_الاخلاق✨ #دعاها و #مناجات_های_سيد_الساجدين حضرت امام زين العابدين(ع) #فراز_سوم 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 🔹وَ اكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي الِاهْتَِمامُ بِهِ، 🔹وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا تَسْأَلُنِي غَداً عَنْهُ، 🔹وَ اسْتَفْرِغْ أَيَّامِي فِيَما خَلَقْتَنِي لَهُ، 🔹وَ أَغْنِنِي وَ أَوْسِعْ عَلَيَّ فِي رِزْقِكَ، 🔹وَ لَا تَفْتِنِّي بِالنَّظَرِ. 🔸بارخدايا! بر محمّد و خاندانش درود فرست، 🔸و از پرداختن به كارى كه مرا از تو باز مى دارد بازم دار، 🔸و به كارى كه در روز باز پسين به كارم آيد برگمار، 🔸و روزگارم را در آنچه براى آنم آفريده اى، فارغ ساخته و بى نيازم دار، 🔸روزى ات را بر من فراوان كن 🔸و با نگريستن بدانچه ديگران دارند گرفتار فتنه ام مكن. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://telegram.me/quranpuyan
📖 مسلمان در قرآن کریم 🍃🌸🍃🌸 تاکیدبر اقامه 💢💢در شرايط جنگي هم نماز جماعت ترك نميشود ولي گروهي موظف به نگاهباني هستند 💫وَإِذَا كُنتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلاَةَ فَلْتَقُمْ طَآئِفَةٌ مِّنْهُم مَّعَكَ وَلْيَأْخُذُواْ أَسْلِحَتَهُمْ 💫و هر گاه در ميان ايشان بودى و برايشان نماز برپا داشتى، پس بايد گروهى از آنان با تو [به نماز] ايستند؛ و بايد جنگ‌افزارهاى خود را برگيرند. 🔺 ايه ۱۰۲سوره نسا https://goo.gl/fGNNHE ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره   ✅ پیام های سوره از تفسیر نور آیات ۱۵-۱۰ ◀️ یاد خدا،بریدن از دیگران و توکّل بر خدا،زمینه صبر در برابر ناملایمات است. وَ اذْکُرِ ... وَ تَبَتَّلْ ... فَاتَّخِذْهُ وَکِیلاً وَ اصْبِرْ ◀️ صبر و سعه صدر،از شرائط مهم رهبری است. «وَ اصْبِرْ عَلی ما یَقُولُونَ» ◀️ رهبر باید انتظار هر نوع زخم زبان و اتهامات ناروا را داشته باشد. «وَ اصْبِرْ عَلی ما یَقُولُونَ» ◀️ ابتدا باید صبر کرد و سپس کناره گیری نمود.صبر،مقدم بر هجر است. وَ اصْبِرْ ...و اهجر ◀️ کسی که خداوند را به عنوان وکیل خود برگزید،به راحتی می تواند از دیگران کناره گیری کند. فَاتَّخِذْهُ وَکِیلاً ... وَ اهْجُرْهُمْ ... ◀️ کنار زدن مخالفان،باید به شکلی زیبا و در شأن رهبر جامعه اسلامی باشد. «هَجْراً جَمِیلاً» ◀️ کسی که خدا را وکیل گرفت،هرزه گویان را به خدا واگذار می کند. فَاتَّخِذْهُ وَکِیلاً ... وَ اهْجُرْهُمْ هَجْراً جَمِیلاً وَ ذَرْنِی وَ الْمُکَذِّبِینَ ◀️ خداوند،پیامبرش را در برابر یاوه گویی های دشمن دلداری می دهد. «ذَرْنِی وَ الْمُکَذِّبِینَ» ◀️ آنچه انسان را به صبر وامی دارد و او را دلگرم می کند،حمایت بی دریغ الهی است. وَ اصْبِرْ ... ذَرْنِی وَ الْمُکَذِّبِینَ ◀️ اگر شما قادر به مقابله با صاحبان ثروت و قدرت نبودید،نگران نباشید،زیرا خداوند قادر به مقابله با آنان است. «ذَرْنِی وَ الْمُکَذِّبِینَ أُولِی النَّعْمَهِ» ◀️ مهلت دادن به مخالفان،سنّت الهی است. «مَهِّلْهُمْ» ◀️ دوره تکذیب حق و خوشگذرانی،مدّت زیادی طول نمی کشد و فرصت آنان در دنیا اندک است. «مَهِّلْهُمْ قَلِیلاً» ◀️ اگر خداوند به کافران خوشگذران مهلت می دهد،نشانه رضایت او نیست بلکه مهلتی است تا قیامت فرا رسد. مَهِّلْهُمْ ... إِنَّ لَدَیْنا أَنْکالاً وَ جَحِیماً ◀️ کافران به کامیابی های زودگذر مغرور نشوند زیرا که غل و زنجیر و آتش برافروخته و غذایی گلوگیر در پی دارد. أُولِی النَّعْمَهِ ... أَنْکالاً وَ جَحِیماً ... ذا غُصَّهٍ ◀️ تبدیل رفاه دنیا به عذابی دردناک،برای قدرتی که کوه را به شن تبدیل می کند،کاری آسان است. أُولِی النَّعْمَهِ ... طَعاماً ذا غُصَّهٍ ... کانَتِ الْجِبالُ کَثِیباً مَهِیلاً ◀️ تبدیل کوهها به شن های روان،بیانگر عظمت لرزش زمین و زلزله قیامت است. «تَرْجُفُ الْأَرْضُ وَ الْجِبالُ وَ کانَتِ الْجِبالُ کَثِیباً مَهِیلاً» ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین سی_ام ✳✳ يتيمان قرآن در سوره فجر،از عدم تكريم يتيمان نكوهش كرده است: كَلَّا بَل لَّا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ {17}ولى نه (این پندارشما كه تنگ روزي،را نتيجه غلط است)بلكه را نمى نوازيد وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ {18}و بر خوراك[دادن] بينوا همديگر را بر نمى انگيزيد وَتَأْكُلُونَ التُّرَاثَ أَكْلًا لَّمًّا {19}و ميراث [ضعيفان] را چپاولگرانه مى خوريد وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا {20}و مال را دوست داريد دوست داشتنى بسيار ✅ مهمتر از جسم روح اوست که باید گرامی داشته شود. «تُکْرِمُونَ» کمبودهای روحی را با احترام و جبران کنید. (اولین انتظار یتیمان احترام به شخصیّت آنان است) «تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ» 💫💫تفسير نور ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است👇👇 آیا میزان خاص در قران صحت دارد؟ - ایا تکرار کلمات زن مرد روز شب ماه دنیا اخرت و...حکمتی دارد؟ ✅واقعیات شگفت‌انگیز در مورد قرآن برابری مرد با زن: واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود ۲۴ مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم ۲۴ مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است، یعنی ۲۴=۲۴  برابری در قرآن در همه مسائل دیده میشود: دنیا ۱۱۵ / آخرت ۱۱۵ ملائک ۸۸ / شیطان ۸۸  زندگی ۱۴۵ / مرگ ۱۴۵  سود ۵۰ / زیان ۵۰  ملت (مردم) ۵۰ / پیامبران ۵۰  ابلیس ۱۱ / پناه جستن از شر ابلیس ۱۱  مصیبت ۷۵ / شکر ۷۵  صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣  فریب خوردگان (گمراه شدگان) ۱۷ / مردگان (مردم مرده) ١٧  مسلمین ۴١ / جهاد ۴١  طلا ۸ / زندگی راحت ٨  جادو ۶٠ / فتنه ۶٠  زکات ٣٢ / برکت ٣٢  ذهن ۴٩ / نور ۴٩  زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵  آرزو ٨ / ترس ٨  آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨  سختی ١١۴ / صبر١١۴  محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴  * همچنین جالب است که نگاهی به دفعات زیر در قرآن داشته باشیم.  نماز ۵، ماه ١٢، روز ٣۶۵  دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣ — دریا + خشکی = ۴۵=۱۳+۳۲ — دریا = %۱۱۱۱۱۱۱/۷۱= ۱۰۰ × ۴۵/۳۲ —  خشکی = % ۸۸۸۸۸۸۸۹/۲۸ = ۱۰۰ × ۴۵/۱۳ — دریا + خشکی = % ۰۰/۱۰۰  دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب ۱۱۱/۷۱% و خشکی ۸۸۹/۲۸ % از کره زمین را فراگرفته است.  آیا همه اینها اتفاقی است؟؟؟ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💠جهت مطالعه مقالات ونظرات مختلف در خصوص صحت و سقم این اعداد لینک زیر را کلیک کنید http://www.quranpuyan.com/yaf_postst549_jz-ddy-dr-qrn-y-myzn-tkhrr-khlmt-khS-dr-qrn--SHt-drd.aspx ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
⁠⁣#دعاي_مکارم_الاخلاق #دعاها و #مناجات_هاي_سيدالساجدين حضرت امام زين العابدين(عليه السلام) #فراز_چهارم 🔹وَ أَعِزَّنِي وَ لَا تَبْتَلِيَنِّي بِالْكِبْرِ، 🔹وَ عَبِّدْنِي لَكَ وَ لَا تُفْسِدْ عِبَادَتِي بِالْعُجْبِ، 🔹وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى يَدِيَ الْخَيْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ، 🔹 وَ هَبْ لِي مَعَالِيَ الْأَخْلَاقِ، 🔹وَ اعْصِمْنِي مِنَ الْفَخْرِ. 🔸عزيزم دار و از خود پسندى دورم دار، 🔸مرا بنده خود ساز و عبادتم را با عُجب و غرور تباه مساز، 🔸به دست من در حقِّ مردم كارهاىِ نيك روان كن و به منّت نهادن، آن را تباه مكن؛ 🔸اخلاق پسنديده ام ببخش 🔸و از به خود نازيدن در امان بدار. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://telegram.me/quranpuyan
📖 ؟ ✅ زندگی دنیا جز بازیچه نیست خداوند در آیه ۶۴ سوره عنکبوت تذکری مهم و قابل توجه را به بندگان گوشزد میکند. وَمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ فولادوند : ﺍﻳﻦ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺩﻧﻴﺎ ﺟﺰ ﺳﺮﮔﺮﻣﻰ ﻭ ﺑﺎﺯﻳﭽﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺣﻘﻴﻘﻰ ﻫﻤﺎﻧﺎ [ﺩﺭ] ﺳﺮﺍﻯ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﻯ ﻛﺎﺵ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ. 👌زندگى دنیا همان طور که به اعتبارى لهو است، همین طور لعب نیز هست، براى اینکه فانى و زودگذر است. https://goo.gl/Am3EFR ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره   ✅ پیام های سوره از تفسیر نور آیات ۱۹-۱۵ ◀️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر امّت خویش گواه است و نظارت کامل دارد. «رَسُولاً شاهِداً عَلَیْکُمْ» ◀️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در دنیا شاهد بر اعمال است. «شاهِداً عَلَیْکُمْ» و در آخرت ادای شهادت می کند. «جِئْنا بِکَ عَلی هؤُلاءِ شَهِیداً ◀️ انجام رسالت،همراه با نظارت است. «رَسُولاً شاهِداً» ◀️ فلسفه بعثت انبیا در همه زمانها یکی است. أَرْسَلْنا إِلَیْکُمْ ... کَما أَرْسَلْنا إِلی فِرْعَوْنَ ◀️ تاریخ آینه عبرت است،از آن پند بگیرید. کَما أَرْسَلْنا إِلی فِرْعَوْنَ رَسُولاً فَعَصی ... فَأَخَذْناهُ ◀️ در مبارزه با منکرات به سراغ سرچشمه بروید. «أَرْسَلْنا إِلی فِرْعَوْنَ» ◀️ برای وعده و وعیدهایی که به مردم می دهید،نمونه عملی ارائه کنید.(خداوند که کافران مرفّه را تهدید می کند،عاقبت فرعون را یادآوری می کند.) ذَرْنِی وَ الْمُکَذِّبِینَ أُولِی النَّعْمَهِ ... فَعَصی فِرْعَوْنُ الرَّسُولَ فَأَخَذْناهُ أَخْذاً وَبِیلاً ◀️ سرپیچی از فرمان رسول خدا،سبب گرفتاری می شود. «فَعَصی فِرْعَوْنُ الرَّسُولَ فَأَخَذْناهُ أَخْذاً وَبِیلاً» ◀️ در قیامت،راه گریزی از دوزخ برای کفّار وجود ندارد. «فَکَیْفَ تَتَّقُونَ إِنْ کَفَرْتُمْ» ◀️ صاحبان قدرت در دنیا،گرفتار عذاب سخت الهی شدند و نتوانستند از خود دفاع کنند،چه رسد به عذاب آخرت! «فَکَیْفَ تَتَّقُونَ» ◀️ غم و اندوه،تلخی ها،ناکامی ها و سختی ها،عامل پیری زودرس و سفیدشدن موی سر و صورت می گردد. «یَوْماً یَجْعَلُ الْوِلْدانَ شِیباً» ◀️ خطرات قیامت هم در انسان تأثیر می گذارد: «یَجْعَلُ الْوِلْدانَ شِیباً» ،هم در آسمان ها. «السَّماءُ مُنْفَطِرٌ بِهِ» ◀️ انسان،آزاد آفریده شده است. فَمَنْ شاءَ ... ◀️ آگاهی یافتن از خطرات قیامت سبب تذکّر است. «إِنَّ هذِهِ تَذْکِرَهٌ» ◀️ ربوبیّت خداوند اقتضا می کند که راه او را انتخاب کنیم. «اتَّخَذَ إِلی رَبِّهِ سَبِیلاً» ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
: هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین سی_ام ✅مراعات و نيكي به انها ✳ راندن يتيمان و هم نوعان نشانه اي از بي باوري به معاد بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ {1}آيا كسى را كه [روز] جزا را دروغ مى‏خواند ديدى {1} فَذَلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ {2}اين همان كس است كه يتيم را بسختى مى‏ راند {2} وَلَا يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ {3}و به خوراك‏دادن بينوا ترغيب نمى‏ كند {3} عصاره فراز آیات 1-3:راندن و عدم تشویق به توجه به مساکین از نشانه های عملی تکذیب جزا و معاد است. نکات: 1-لزوما مکذبین جزا،کسانی نیستند که در فکر و سخن انرا رد می کنند بلکه کسانی هم که در ظاهر انرا پذیرفته اند،اما رفتارهایی مبتنی بر عدم باور به جزا ازجمله راندن يتيم دارند،جزو مكذبين عملي قيامت محسوب ميشوند. 2- توجه به یتیم و مسکین و هم نوعان نیازمند در سوره های مرحله اول و دوم قران کاملا مشهود و فراوان است که ضمن نشان از اهمیت زیاد این موضوع،از بی توجهی معاصرین نزول به کمک به همنوعان و مقاومت در برابر انفاق حکایت میکند. سيدكاظم فرهنگ http://quranpuyan.com/yaf_postst482_tkhyd-dr-mrt-Hqwq-w-mwl-ytymn.aspx ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است👇👇 آیا میزان خاص در قران صحت دارد؟ - ایا تعداد تکرار مساوی کلمات زن مرد ،روز شب ، دنیا اخرت و...حکمتی دارد؟ قسمت دوم پاسخ اول شان قرآن بالاتر از این است که بااین تطابق های عددی ،بخواهیم حقانیت و اعجاز آنرا اثبات کنیم. بخشی از این آمار که بعنوان واقعیات شگفت انگیز قران بیان شده،بطور تصادفی کنترل شد و مشخص شد کاملا غلط است.😡😡 زن(نسا)در قرآن ۴۶بار تکرار شده نه ۲۴بار .در مقابل ،کلمه مرد(رجل)هم ۳۳بار بکار رفته نه ۲۴بار. نماز ۵(صلاه)بار تکرار نشده بلکه بیش از ۸۰بار تکرار شده. ماه(شهر)،۱۲بار تکرار نشده بلکه ۲۰بار روز(نهار)۳۶۵بار تکرار نشده بلکه ۱۰۹بار شما هم می توانید سایر موارد را کنترل کنید. لذا از فوروارد این گونه مطالب احتراز فرمایید و در صورت مشاهده،روشنگری نمایید. 💠جهت مطالعه مقالات ونظرات مختلف در خصوص صحت و سقم این اعداد لینک زیر را کلیک کنید http://www.quranpuyan.com/yaf_postst549_jz-ddy-dr-qrn-y-myzn-tkhrr-khlmt-khS-dr-qrn--SHt-drd.aspx ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
⁠⁣#دعاهای_روزانه #دعاي_مکارم_الاخلاق #دعاها و #مناجات_هاي_سيدالساجدين حضرت امام زين العابدين(عليه السلام) #فراز_پنجم 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 🔹وَ لَا تَرْفَعْنِي فِي النَّاسِ دَرَجَةً إِلَّا حَطَطْتَنِي عِنْدَ نَفْسِي مِثْلَهَا، 🔹وَ لَا تُحْدِثْ لِي عِزّاً ظَاهِراً إِلَّا أَحْدَثْتَ لِي ذِلَّةً بَاطِنَةً عِنْدَ نَفْسِي بِقَدَرِهَا. 🔸بارخدايا! بر محمّد و خاندانش درود فرست 🔸و مرا در ميان مردم به درجه اى بالا مبر؛ مگر آنكه همانند آن پيش نَفْسم فرود آرى 🔸و عزّتى آشكارم مده؛ مگر اينكه همانند آن در نهان، پيش نَفْسم خوار گردانى. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://telegram.me/quranpuyan
📖 ؟ "یُؤثِرُونَ عَلَی اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خَصاصَةٌ" (حشر/۹) (دیگران را بر خود ترجیح می دهند، هر چند خود نیاز داشته باشند!) این آیه، درس بزرگ "فُتُوَّت" است. آیین جوانمردی است. بدان هر آیه ای اصحابی دارد که با آن سیر می کنند، و اصحاب این آیه کسانی هستند که خالی از خودخواهی و پر از دگر خواهی اند. تهی از نفرت و مملو از عشق اند. در رساله ی قُشَیریّه حکایتی از امام حسین علیه السلام به نقل آمده، که ایشان روزی بر راهی چند کودک را دیدند که چند تکه نانی داشتند. آن کودکان از امام خواستند که با آنها هم غذا شوند. ایشان نشستند و با آنها هم لقمه شدند، آنگاه کودکان را به خانه ی خویش بردند و طعام خوب خوراندند و لباس شان دادند. سپس فرمودند؛ این کودکان کارشان برتری داشت زیرا آنها با تمام آنچه که داشتند میزبانی کردند و من زیاده بر آن دارم. بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره   ✅ پیام های سوره از تفسیر نور آیه ۲۰ ◀️ علم خداوند به حالات بندگان،بهترین انگیزه برای انجام کارهای نیک است. ◀️ یکی از برکات عبادت شبانه آن است که تنها خداوند از آن آگاه است و از هرگونه ریا و تظاهر به دور است. «إِنَّ رَبَّکَ یَعْلَمُ» ◀️ خداوند در مقدار عبادت شبانه انسان را آزاد گذاشته است تا افراد بیشتری توفیق آن را بیابند و هرکس به مقدار توانایی اش از فیض آن بهره مند شود. «ثُلُثَیِ اللَّیْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ» ◀️ اقامه نماز وتلاوت قرآن از بهترین آداب شب زنده داری است. تَقُومُ فَاقْرَؤُا ... ◀️ تکالیف الهی آسان است و انسان را به مشقّت نمی اندازد. «فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ» ◀️ ارتباط با قرآن و تلاوت آن در هر حال لازم است،حتّی در بستر بیماری یا سفر و جهاد. مَرْضی - یَضْرِبُونَ فِی الْأَرْضِ ، یُقاتِلُونَ ... فَاقْرَؤُا (اگر در فراز و نشیب ها تلاوت قرآن لازم است،در شرائط عادی به طریق اولی لازم خواهد بود.) ◀️ امکانات زندگی،لطف و فضل الهی است،هرچند که با تلاش انسان به دست آید. «یَضْرِبُونَ فِی الْأَرْضِ یَبْتَغُونَ مِنْ فَضْلِ اللّهِ» ◀️ ذکر سفرهای تجاری و اقتصادی در کنار سفرهای جهادی و جنگ،نشانه اهمیّت تجارت از دیدگاه اسلام است. «آخَرُونَ یَضْرِبُونَ فِی الْأَرْضِ یَبْتَغُونَ مِنْ فَضْلِ اللّهِ وَ آخَرُونَ یُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ» ◀️ شیوه قرض دادن باید نیکو باشد.(با سرعت و خلوص و بی منّت پرداخت شود.) «قَرْضاً حَسَناً» ◀️ پیش از مرگ،کارهای خیر را برای خودتان ذخیره کنید،یا به دست خود و یا از طریق وصیّت. «تُقَدِّمُوا» ◀️ کارهای خیر ذخیره قیامت است. «وَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ مِنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللّهِ» ◀️ کارهای خیر نزد خدا محفوظ است و هرگز از بین نمی رود. «تَجِدُوهُ عِنْدَ اللّهِ» ◀️ پاداش های خداوند از هر نظر چند برابر است. «هُوَ خَیْراً وَ أَعْظَمَ أَجْراً» ◀️ هیچ کس نباید خود را از قصور و تقصیر به دور بداند،زیرا با انجام همه تکالیف،باز هم به استغفار نیاز داریم. «وَ اسْتَغْفِرُوا اللّهَ» ◀️ خداوند،آمرزش اهل استغفار را تضمین کرده است. وَ اسْتَغْفِرُوا اللّهَ ... غَفُورٌ رَحِیمٌ ◀️ گذشت خداوند همراه با مهربانی است. «غَفُورٌ رَحِیمٌ» ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
#زندگي‌قرآني : هر هفته تمرین #عمل ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته #چهل_وهفتم تمرین سی_ام ✅حفظ #حقوق_يتيمان ونحو مواجهه با ان #حــدیــث❤️ امام علـے علیه السلام میفرمایند: 🔶مِنْ اَفْضَلِ البِرِّ بِرُّ آلاَیْتامِ." 🔸 از بهترین نیکی ها، نیکی کردن در #حق_یتیمان است. . غـررالحـکم، باب یتیـم📚 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است👇👇 ✅در آيه معروف ،منظور از چيست؟ 🌏🌸🌏🌸🌏🌸🌏🌸🌏🌸🌏🌸 قول احسن کدام است ؟؟؟؟؟ در آیه ۱۸ زمر دستور داده شده که سخنان و اقوال را بشنوید و بهترین و احسنش را انتخاب کنید . اگر منظور از این «قول» سخنان تمامی ادیان و مذاهب باشد که درست نیست زیرا اکثر ادیان و مذاهب باطلند و سخنانشان هم حسن نیست که ما بخواهیم احسنش را انتخاب کنیم و اگر منظور از «قول» کتاب و سنت باشد آیا در این دو محور شریعت حسن و احسن وجود دارد که احسنش مورد امر و حسنش مورد نهى باشد. که در نتیجه بعضى از شریعت قرآن و سنت که باید پیروى کرد و بعضى دیگر را مردود دانست؟ 👈پس درنتیجه کتاب و سنت هم نیست پس منظور از این« قول» چیست؟ 🔸الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ 🔹کسانی که به سخن گوش فرا می‌دهند، پس بهترینش را پیروی می‌کنند. اینانند که خدایشان راه نموده و ایشانند، (هم)اینان اندیشمندان خالص.[۳۹:۱۸] 👈و آیا «قول» اعم از هر گونه نظرى است چه بد یا خوب؟  *⃣هرگز، زیرا اولًا این عمومیت گفتار براى عموم مؤمنان نیست که سخنان گمراه کننده را بشنوند و گمراه نشوند، بلکه این خود ویژه عالمان است، و در ثانى «احسنه» در برابر «حسن»است، و نه بد و گمراه کننده که حسنى ندارد تا سخن حق از او احسن و بهتر باشد، گرچه براى ویژگان به منظور نقض آن نیک بلکه نیکتر از نشنیدنش مى باشد. و در جمع پیروى احسن شرط ایمان عاقلانه است که نخست قرآن است و در حاشیه اش سنت قطعى و دیگر هیچ. ✳️ و آیا در این دو محور شریعت حسن و احسن وجود دارد که احسنش مورد امر و حسنش مورد نهى باشد که در نتیجه بعضى از شریعت قرآن و سنت که باید پیروى کرد و بعضى دیگر را مردود دانست؟  👈اینجا «قول» وحى در کتاب و سنت نیست، زیرا آیاتى مانند" واتبعوا احسن ما انزل الیکم من ربکم" (۳۹: ۵۵) تمامى قرآن را احسن مطلق مى داند، که خود در بعد متنى بهترین کتاب است و سنتش نیز بهترین سنت است که براى کل مکلفان پیروى از این کتاب و در طول زمان و عرض مکان تکلیف واجب است. و سنتش هم- در کل- بر مبناى وحى گویا، و یا وحى رمزى قرآنى است که در اختصاص معصومان محمدى صلى الله علیه و آله است. بلکه مقصود اقوال عالمان و شرعمداران کتاب و سنت است که پیروى بهترین نظرات در میان آنان بر دیگران واجب است. ◀️زیرا کسانى که بر محور کتاب و سنت رأى مى دهند داراى درجاتى مى باشند که که اگر در موارد اختلاف مشورتى در میانشان تحقق نپذیرد احسن الاقوال که در انحصار اعلم اتقى است تنها مورد پیروى است، و در صورت مشورت که ضرورتى اسلامى است رأى اکثر مناط است، و اگر یکى اعلم و دیگرى اتقى است دومى شایسته تقلید است زیرا تقوى تعهد آور است و علم نمایانگر، و اولى از دومى به حق نزدیکتر است. ✔️ قول احسن بر دو مبناى علم و است که اعلم از نظر دریافت حکم خدا و اتقى از نظر تعهد بر دیگران مقدم است.  👈از اینجا پیداست که مسائل غیر ضرورى کلًا مورد استنباط و واجب همگانى است، که دست کم تقلید از روى بینش و استنباط است که علم و تقواى مرجع تقلید بر مبناى کتاب و سنت بایستى از همگان برتر باشد و دیگر هیچ. زنده بودن مرجع تقلید برتر شرط نیست بلکه زنده بودن رأیش مناط اصلى تقلید است، هر که رأیش زنده تر و نزدیکتر به حق است همو مرجع است گرچه مرده و در اقلیت باشد، و هر که فروتر باشد تقلیدش حرام است گرچه زنده و در اکثریت باشد.  این از نظر مقلدان، و فراتر از آنان مجتهدان نیز نباید خودرأى باشند، بلکه پس از استنباط شایسته از کتاب و سنت با مراجعه به آراء دیگر مجتهدان بایستى بهترین آراء را در نظر بگیرند، و در هر صورت جدیت خستگى ناپذیر به منظور دستیابى به قول احسن وظیفه کل مکلفان است. در جمع از آیه" فاسألوا اهل الذکر أن کنتم لاتعلمون بالبینات و الزبر ..." به خوبى پیداست که پرسش از دانایان، عالمان و شرعمداران تنها بر مبناى" بینات و زبر" است که ادله روشن و نوشته وحى مصدر اصلى و محورى هر گونه سؤال شرعى است، و دیگر هیچ. 📕 منبع : ترجمان فرقان آیت الله محمد صادقی تهرانی 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💠جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید👇👇 http://yon.ir/Qp3881 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
⁠⁣#دعاي_مکارم_الاخلاق #فراز_ششم #دعاها و #مناجات_هاي_سيدالساجدين حضرت امام زين العابدين(عليه السلام) 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، 🔹وَ مَتِّعْنِي بِهُدًى صَالِحٍ لَا أَسْتَبْدِلُ بِهِ، 🔹وَ طَرِيقَةِ حَقٍّ لَا أَزِيغُ عَنْهَا، 🔹وَ نِيَّةِ رُشْدٍ لَا أَشُكُّ فِيهَا. 🔸بارخدايا! بر محمّد و خاندانش درود فرست 🔸و مرا از هدايتى شايسته بهره ور گردان كه آن را با چيزى جايگزين نكنم، 🔸و مرا به راهِ حقّى بَر كه از آن برون نشوم، 🔸و نيتى درستم ده كه در آن ترديد نورزم. کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://telegram.me/quranpuyan
📖 ؟ ✅ بگو با خود بميريد اين جمله معروف را همگي شنيده ايد كه خطاب به دشمن گفته شده از ماعصباني باش واز اين عصبانيت قسمت دوم اين جمله ريشه قرآني دارد. در آيه ۱۱۹ سوره ال عمران خدا اين خطاب را به پيامبر مي كند هَاأَنتُمْ أُوْلاء تُحِبُّونَهُمْ وَلاَ يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ عَضُّواْ عَلَيْكُمُ الأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ هان شما كسانى هستيد كه آنان را دوست داريد و [حال آنكه] آنان شما را دوست ندارند و شما به همه كتابها[ى خدا] ايمان داريد و چون با شما برخورد كنند مى‏ گويند ايمان آورديم و چون [با هم] خلوت كنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را مى ‏گزند بگو به خشم خود بميريد كه خداوند به راز درون سينه ‏ها داناست (۱۱۹) البته در آيات قبل وبعد از اين آيه تعداد ديگري از صفات ومشخصات اين افراد را باز گو ميكند كه جاي مطالعه دارد. https://goo.gl/zS9JBq ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻♻♻ "عبارات قرآن كريم براي كساني كه به زبان و ادب عربي آشنا باشند قابل درك و فهم است، و براي ديگران اين فهم تا حدودي از مسير ترجمه، قابل حصول و دستيابي است. البته شكي نيست كه اين فهم و ادراك، مراتب و درجات بسيار متفاوتي دارد. به هر مقدار تلاش و دقت بيشتري صورت پذيرد، و هر اندازه اين تلاش با طهارت قلبي بيشتري همراه باشد، و از روايات صحيح استمداد شود، توفیق درك حقايق رو به فزوني نهاده و بهره بالاتري عايد انسان مي‌شود. پيرامون تدبر در قرآن كريم در چهار آيه سخن به ميان آمده است. در جايي مي‌فرمايد:«كتاب انزلناه اليك مبارك ليدبروا آيته و ليتذكر اولوا الالباب».[۱][۱۷] ما اين كتاب مبارك را بر تو نازل ساختيم، تا در آيات آن تدبر كنند، و خردمندان (بر اثر تدبر مطلب را دريابند و) متذكر شوند. 👈👈با توجه به نكات فوق روشن مي‌شود كه، قرآن كريم در قالب عباراتي بشري، به زبان عربي روشن نازل شده تا براي درك و مردم بوده؛ و در آن كنند و حقانيت آن را بيابند و با تعليم رسول‌ اكرم(ص) و امامان و اهل بيت او (عليهم‌السلام) معيارهاي عمل را در اختيار داشته باشند." دكتر سيدمحسن ميرباقري بخشی از "مبانی و روش مطالعه و فهم ساده قران" کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین ✅حفظ و به انها 🌹🌹علی علیه السلام می فرمایند : 🔻اَلله اَلله في الأَيتامِ! فلا تَغُبّوا اَفواهَهُم و لايَضيعُوا بِحضَرِتَكُم. 🌷از خدا بترسيد و دربارة ، خدا را شاهد و ناظر بگيريد! مبادا آن‌ها گاهي سير و گاهي گرسنه بمانند و در جمع شما گردد. . 📚(نامه ۴۷ نهج‌البلاغه) 🌷پيامبر گرامي اسلام صلي‌الله عليه و آله و سلم»: 🔶كُن لِليَتيمِ كَالأَبِ الرَّحيمِ وَ اَعلَمْ اَنّكَ تَزرَعُ كذلِكَ تَحصُدُ. 🔻نسبت به مانند يک پدر عطوف و مهربان باش و بدان که تو امروز (هرچه) مي‌کاري (فردا) آن را درو خواهي کرد. 📚 (بحارالانوار، ج ٧٧، ص ١٧١) ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
و قرآنی ❓❓❓❓❓❓❓❓ سوال این است👇👇 ✅در آيه معروف ،منظور از چيست؟ 🌹مـفـاد جـمـله (الذيـن يـسـتـمـعـون القـول فـيـتـبعون احسنه ) كه در وصف بندگان خود فرموده است و مراد از (قول ) به شهادت اينكه دنبالش مسأله (اتّباع ) آمده، آن قولى است كه ارتـبـاط و مـسـاسـى بـا عـمـل داشـتـه بـاشـد 👈پـس ‍ بـهـتـريـن قـول آن قـولى اسـت كـه آدمـى را بـهـتـر به حق برساند، و براى انسان خيرخواهانه تر بـاشـد و انـسـان فـطـرتـا ايـن طـور اسـت كـه حـسـن و جـمال را دوست مى دارد و به سويش مجذوب مى شود، و معلوم است كه هر چه آن حسن بيشتر بـاشـد ايـن جـذبـه شـديـدتـر اسـت.  ✨✨✨ 👈و اگـر زشت و زيبا، هر دو را ببيند، به سوى زيبا مـتـمـايل مى شود، و اگر زيبا و زيباتر را ببيند به سوى زيباتر مى گرايد.  و اما اگر به سوى زيباتر نرود، و باز به همان زيبا سرگرم شود معلوم مى شود كه سرگرمى اش به زيبا به خاطر زيبايى آن نبوده،چون اگر براى زيبايى آن بود با بيشتر شدن زيـبـايـى، بـايـد بـيـشـتـر مـجـذوب شـود، و زيـبـا را رهـا كـرده بـه طـرف زيـبـاتـر متمايل شود. 🌺پـس ايـنـكـه آيـه شـريـفـه بـنـدگـان خـدا را توصيف فرموده به اينكه (پيرو بهترين قـولنـد) مـعـنـايـش ايـن اسـت كـه مـطبوع و مفطور بر طلب حقند و به فطرت خود رشد و رسـيـدن بـه واقـع را طـالبـنـد. 🌸پـس هـر جـا امـرشـان دائر شـود بـيـن حـق و بـاطـل، بـيـن رشـد و گـمـراهـى، البـتـه حـق و رشـد را مـتـابـعـت مـى كـنـنـد و بـاطل و گمراهى را رها مى نمايند. و هر جا امرشان داير شود بين (حق ) و (احق ) - حقتر - و رشد و رشد بيشتر، البته حقتر و رشد بيشتر را انتخاب مى كنند. 🍀پـس حـق و رشـد، مـطلوب بندگان خداست، و به همين جهت هر چه بشنوند به آن گوش مى دهـنـد و ايـن طـور نـيـسـت كـه متابعت هواى نفس كنند و هر سخنى را به صرف شنيدن بدون تفكر و تدبر رد كنند. 👈پـس جـمـله (الّذيـن يـسـتـمعون القول فيتبعون احسنه ) مفادش اين است كه: بندگان خدا طالب حق و رشدند، به هر سخنى كه گوش ‍ دهند بدين اميد گوش مى دهند كه در آن حقى بيابند و مى ترسند كه در اثر گوش ندادن به آن، حق از ايشان فوت شود. 🔰🔰🔰🔰 بعضى از مفسرين گفته اند: مراد از (گوش دادن به حرف و پيروى كردن از بهترين آن ) گوش دادن به قرآن و غير قرآن، و پيروى كردن از قرآن است. بعضى ديگر گفته اند: مراد استماع اوامر خداى تعالى و پيروى كردن بهترين آنها است، مـثـلا در مـسـاله قـصـاص، خـدا هـم اجـازه قصاص به ايشان داده، و هم عفو، و ايشان عفو را پـيروى مى كنند.  و نيز هم اجازه داده صدقه را آشكارا دهند و هم پنهانى، و ايشان پنهانى صدقه مى دهند. ولى ايـن دو قـولى كـه از مـفـسـريـن نـقـل كـرديـم بـدون دليل عموم آيه را تخصيص ميزند. نظر المیزان👆👆 💠جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید👇👇 http://yon.ir/Qp3881 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه اللَّهُمَّ اسْتَخْلِفْهُ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفْتَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِ پروردگارااو راجانشين خود روى زمين گردان چنان كه پاكان پيش از اورا جانشين خويش قرار دادى @quranpuyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صورت و حقیقت ؛اداب و شرایط زیارت چیست؟ چرا امام صادق فرمودند شما زیارت نروید،بهتراست. نکند در حالیکه زیارت عاشورا میخوانید،مثل فرهادمیرزا،حکم اعدام صادر کنید!! استاد سروش محلاتی @quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته تمرین ✅حفظ و به انها کیست؟ یتیم از ریشه یتم: اصل الواحد در ماده، انقطاع (بريده شدن) چيزي از چيزي است كه به آن تعلق دارد و انفراد (فرد شدن) در حال ضعف است و از مهمترين مصاديق اصل: يُتم (يتيم شدن)؛ به واسطه از دست دادن پدر است كه مربّي و مدبّر و مدير زندگي و امور اوست و پس از او مادر، اگر در جايگاه پدر و در اداره امور فرزند، مؤثر باشد. سپس از دست دادن معلم مربّي است و از دست دادن كسي كه در زندگي فرد، مؤثر و مفيد باشد. نقل از نرم افزار ترجمه لغت نامه التحقيق في كلمات القران ✅✅ از حضرت صادق (ع) مرویست که فرمود: -من کفل یتیما اوجب اللّه له الجنة کما اوجب جهنم على آکل ماله. (جلد ١۶ بحار الانوار صفحه ١٢٠) . کسى که و محافظت یتیم نماید خداوند بهشت را بر او واجب مى فرماید: چنانچه جهنّم را براى خورندۀ مال یتیم واجب فرموده. ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan