eitaa logo
قران پویان
467 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
695 ویدیو
619 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ مقایسه تطبیقی آیات قرآن با کتب آسمانی پیشین (هر هفته شنبه ها ساعت ۸ صبح) 5⃣2⃣ با بنی اسرائیل: 🌹سوره مائده آیه ۱۲🌹 و همانا خدا از بنی اسرائیل پیمان گرفت و از آنها دوازده سرپرست برانگیختیم و خدا فرمود: همانا من با شمایم، اگر نماز بپا دارید و زکات بدهید و به فرستادگان من ایمان بیاورید و حمایتشان کنید و به خدا قرض الحسنه بدهید، بدیهایتان را می پوشانم و شما را به باغهایی که از پای درختانش نهرها جاریست در می آورم. پس هرکه از شما بعد از این کافر شود، یقیناً از راه راست منحرف شده. 🌹خروج، فصل ۲۴ آیه ۳🌹 پس موسی آمد و تمام سخنان خداوند و همه ی احکامی را که فرموده بود، برای قوم بیان کرد. تمام قوم با هم جواب دادند: ما هر چه را که خداوند فرموده، انجام خواهیم داد. موسی تمام دستورات خداوند را نوشت و صبح روز بعد برخاست و در پایین کوه، قربانگاهی درست کرد و دوازده ستون به نشانه ی دوازده طایفه ی اسرائیل در آنجا قرار داد. 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://bit.ly/2NCIaTh 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره انسان پیام های آیات ۶-۵ سوره از تفسیر نور ◀️ احسان و نیکوکاری جلوه ای از شکر هدایت الهی است. إِمّا شاکِراً ... إِنَّ الْأَبْرارَ ... ◀️ نوشیدنی های بهشتی مخلوط باموادّ خوشبو ومعطّر است. «کانَ مِزاجُها کافُوراً» ◀️ کامیابی های بهشتی به کسانی تعلّق می گیرد که خود را به مرحله عبودیّت رسانده باشند. «یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللّهِ» ◀️ محرومیّت های موقّت بندگان خدا در دنیا،در قیامت جبران می شود. «یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللّهِ» ◀️ اهل بیت،به خاطر رسیدگی به محرومان،به لقب ابرار و به خاطر اطاعت از خداوند،به لقب عباد اللّه ملقّب شدند. إِنَّ الْأَبْرارَ ... عِبادُ اللّهِ ◀️ بندگان خدا،اهل نیکی به دیگران هستند و نیکوکاران،بنده خدا هستند. اَلْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ ... یَشْرَبُ بِها عِبادُ اللّهِ 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅✅موضوع : ◀️خداوند می فرمایند : 🔶"وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ «108»توبه 🔸🔸" و خداوند پاكان را دوست مى‌دارد".. 🔶 و در اینجا معنی وسیعی دارد که هرگونه پاکسازی از آثار ، و از آثار را شامل می‌شود. ❤️ پاكان، محبوب خدايند. «يُحِبُّ الْمُطَهِّرِينَ 🌸🍃🌸 💫💫تفسیر نمونه 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓پرسش و پاسخ قرآنی: ❓ جايگاه در قرآن چيست؟ ❓ از در چه زمينه هايي پذيرفته است؟ ايا در رجوع جاهل به عالم، فقط بايد به يا ،مراجعه كرد؟ 🔴قسمت چهاردهم: ✅مرحوم صادقي تهراني بر اساس نوع نگاه خود و با استناد به آيات فوق الاشاره،شرط لازم براي را تنها اعلم و اتقي بودن دانسته و و مرده بودن يا زن و بودن را مهم نمي دانند. 🔵مسأله ی 14- «» و به عبارت بهتر و زيباتر «اتّباع از احْسَن القول»، تنها پيروى از بهترين نظرات متعهد است و فقط بدليل اين كه اين فتاوى بهتر و به حقيقت نزديك تر است، مورد اتباع مى باشد. 👈كه اگر صاحب اين نظر زنده يا مرده باشد، بالغ و يا نابالغ، مرد يا زن يا خواجه و در هر شرائطى كه برشمرده اند باشد يا نباشد، تنها اعلم و اتقى بودنش شرط است و ديگر هيچ، كه فقط همين راه سالم ترين و مطمين ترين راه انتخاب براى بهترين رأى مى باشد، و تنها همين اساس بايستگى و لزوم اين پيروى است. 🔵مسأله ی 15- روى اين اصل از ديدگاه «فَيَتَّبِعُونَ احْسَنَهُ» ابتدايى از ميِّتى كه عالم تر و باتقواتر در راستاى فقاهت است بر همه ى مقلدان است، و او بر تمامى مجتهدان زنده و مرده كه ما مى شناسيم برترى دارد . ❎زيرا هدف اصلى و يگانه از يا يا احتياط دسترسى برتر و درست تر به احكام خداست، چه از نظر مردگان باشد يا زندگان، كه در اين ميان مرجع و مقلَّد اصلى خداست و او هم هميشه حى قيوم است، و تمامى پيامبران و امامان عليها السلام و شرعمداران، همه و همه روايت كنندگان احكام خدايند و بس، و روى اين اصل ميت اعلم اتقى مانند ساير تقليدهاى برتر، در واقع تقليدِ از خداى حى قيوّم است و نه تقليد از مردگان. 💠وانگهى خود تمامى كوششان در استنباطهاشان به دست آوردن نظرات راويان نخستين معصوم از خداست، كه اينان همه به جز آخرينشان رحلت كرده اند، و در دسترس پرسش ها نيستند و اگر تقليد و پرسش از ميت حرام باشد تمامى اين اجتهادها هم حرام خواهدبود. 🔶🔹🔶بنابراين مجتهد زنده اى كه مرده اى از او شايسته تر است خود مرده و تقليد مرده است، و در برابرش تقليد مرده اى كه تاكنون از همه ى مردگان و زندگان برتر است تقليدى زنده، بلكه تقليد زنده است، كه مورد تقليد تنها «احسن القول» است و اين هم زنده است و نه شخص مرده يا زنده. 🔷🔸🔷 اگر بگويند كه رهبرى مسلمين رهبرى دوگانه ى سياسى و روحانى است، و شخص مرده نمى تواند رهبرى سياسى داشته باشد؟ 🔴 پاسخش اين است كه اجتهادات سياسى كه برحسب اختلاف شرائط زمانى و مكانى تغييرپذير و گوناگون مى شود، مانند ساير مسائل مستحدثه ى نوظهور در انحصار مجتهدان زنده و برمبناى نظرات «أحسنه» است، گرچه صاحب اين نظر مبنايى مرده باشد. ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/925338 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan
خدایا دستان خاليے خود را به امید استجابت دعاهایمان به سوی تو دراز ڪرده ایم معبودا پرڪن ظرف وجودمان را از آنچه در وجود خدایے توست سلام روزتان بخیر ✨ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ ✅ در آبی که مینوشید، تأمل کنید. درحال مطالعه سوره این آیات توجه مرا بخود جلب کرد آيا را كه مى ‏نوشيد ديده ‏ايد (۶۸) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ ﴿۶۸﴾ آيا شما آن را از [دل] ابر سپيد فرود آورده ‏ايد يا ما فرودآورنده ‏ايم (۶۹) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ ﴿۶۹﴾ اگر بخواهيم آن را تلخ مى‏ گردانيم پس چرا سپاس نمى ‏داريد (۷۰) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَولا تشکرون(۷۰) از طرف دیگر، در عرف کارهای راحت را به یک آب خوردن تشبیه میکنند. خداوند در همین آب خوردنی مارا به وا می‌دارد که آیا شما آنرا بوجود آوردید؟ خداوند در آیه سوم بر کیفیت آب هم تاکید کرده و گفته اگر این آب را تلخ کنیم، شما چه می کنید؟پس چرا شکر نمی کنید؟ فلولاتشکرون بیاییم از الان هربار که آب مینوشیم ،به این آیه فکر کنیم و خدا را براین نعمت شکر کنیم. 🖌 سیدکاظم فرهنگ https://goo.gl/XYTMov 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره انسان ✅ پیام های آیات ۱۰-۷ سوره از تفسیر نور ◀️ کمال واقعی زمانی است که نیکی در انسان نهادینه شود.(تمام کمالات با فعل مضارع که نشانه استمرار فعل است،آمده است.) یُوفُونَ ، یَخافُونَ ، یُطْعِمُونَ و... ◀️ اطعام و انفاق زمانی ارزش بیشتر دارد که شیء انفاق شده،مورد نیاز و علاقه انسان باشد. «یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ» ◀️ اسلام،حامی مستمندان و یتیمان و اسیران است. وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ ... مِسْکِیناً وَ یَتِیماً وَ أَسِیراً ◀️ اطعام،زمانی ارزش بیشتری دارد که از خود و با دست خود باشد. «نُطْعِمُکُمْ» ◀️ کمکی ارزش دارد که خالصانه و به دور از هر منّت و انتظاری باشد. «نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ» ◀️ آنچه به عمل ارزش می دهد،انگیزه خالصانه و اخلاص در عمل است. «نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزاءً وَ لا شُکُوراً» ◀️ نیکان،نه تنها با زبان درخواست تشکّر ندارند،بلکه در دل هم به فکر تمجید و تشکّر نیستند. لا نُرِیدُ ... شُکُوراً ◀️ گرچه ابرار انتظار پاداش ندارند ولی مردم نباید بی تفاوت باشند.در آیه ۲۵ سوره قصص می خوانیم:حضرت شعیب دخترش را فرستاد تا پاداش سقّایی و آب دادن حضرت موسی را بپردازد. «إِنَّ أَبِی یَدْعُوکَ لِیَجْزِیَکَ أَجْرَ ما سَقَیْتَ» ◀️ گذشتن از پاداش،به تنهایی نشانه اخلاص نیست،بلکه گذشتن از تمجید و تشکّر نیز لازم است. «لا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزاءً وَ لا شُکُوراً» ◀️ وفای به نذر واجب است و کسی که به نذر خود وفا نکند،از قهر الهی بترسد. «یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یَخافُونَ یَوْماً» ◀️ اگر کاری برای خدا باشد،فقط از قهر او می ترسیم،نه مردم. «نَخافُ مِنْ رَبِّنا» ◀️ داشتن انگیزه الهی،منافاتی با شوق به ثواب یا خوف از عقاب ندارد.زیرا ثواب و عقاب نیز از خداست. لِوَجْهِ اللّهِ ... إِنّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا یَوْماً عَبُوساً ◀️ در قیامت،نه تنها مردم عبوسند،بلکه روز عبوس است. «یَوْماً عَبُوساً» ◀️ برای فرار از آن روز عبوس،امروز در برابر مسکین و یتیم و اسیر،عبوس نکنید. «نَخافُ مِنْ رَبِّنا یَوْماً عَبُوساً» 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅✅موضوع : 🌹🌹پيامبر صلي الله عليه و آله: 🔶🔸إِنَّ اللّه َ تَعالى جَميلٌ يُحِبُّ الْجَمالَ، سَخىٌّ يُحِبُّ السَّخاءَ، نَظيفٌ يُحِبُّالنَّظافَةَ؛ 🔶خداوند زيباست و زيبايى را دوست دارد، بخشنده است و بخشش را دوست دارد، است و را دوست دارد. 📚[نهج الفصاحه، ح ۶۹۰] 🍃🌸 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
پرسش و پاسخ قرآنی: ❓ جايگاه در قرآن چيست؟ ❓ از در چه زمينه هايي پذيرفته است؟ 🔴قسمت پانزدهم: ❓❓روش پیدا کردن فرد واجد شرایط دادن و شایسته تبعیت چیست؟فرد و اتقی را چگونه بشناسیم؟ 🔵مسأله ی 17- در تشخيص بيشتر احياناً خود مكلف مى تواند موفق تر از ديگران باشد، و يا از هر راه صحيح شرعى ديگرى به دست آورد، مثلًا احتمال نمى دهد كه اين مرجع حقيقت را فداى مصلحت! كند، و يا اين احتمال در اين شخص كم تر از ديگران است. ❇ولى در تشخيص اعلم بودن يا گواهى دو عادل از اهل خبره ى قرآنى كه معارض برابر يا برترى نداشته باشند، و يا شهرت و شياع سالم و بى دوز و كَلَك كه براساس حقيقت نگرى باشد، و يا مكلفى كه خود اهل خبره و تشخيص در مسائل فقهيه است بتواند با بررسى نظرات نظر برتر را در اين ميان يا به طور اطمينان و يا- لااقل- احتمال عرفى و عقلايى تشخيص دهد، كه در هر صورت تقليد از اين شخص واجب است، 👈 ولى اگر به هيچ وسيله ى ممكنى نه اطمينان به اعلميت يافت و نه احتمال، اين جا مخير است، از هر كدام بخواهد پيروى كند، و يا تقليدش را ميان آنان پخش نمايد. ❎مسأله ی رجوع به اهل خبره اصلى است وجدانى و فطرى و شرعى كه اگر خودت از اهل خبره در مسائل شرعيه نيستى به خبرگان در اين سامان مراجعه كنى، تا بر پايه ى خبره بودنشان شخص مورد اعتمادِ برترِ از نظر علم و تقوى را به شما معرفى كنند 👈 و اين خبره گى و شهرت در انحصار است و بس و نه غيرقرآنى كه بيانگر احسن القول نيست. 👈 بنابراين چون مايقين داريم كه ما متأسفانه مبناى صد در صد قرآنى ندارند، بنابراين نوعاً نمى توانند در اين مسائل مورد مشورت قرار گيرند." از رساله نوين ايت اله صادقي تهراني ادامه دارد: 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/925338 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
#دعاهای_روزانه 💠اللَّهُمَّ فَاهْدِنِي هُدَى الْمُهْتَدِينَ ⚜خدايا مرا به راه ره يافتگان بدار "بخشی از دعای ماه رجب" کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ؟ 💢♻️💢 قول سه باره خدا در قرآن براي جبران مال انفاق شده آیه ۳۹ سوره سبا قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ ⚜ بگو: «پروردگارم روزى را براى هر كس بخواهد وسعت مى‏ بخشد، و براى هر كس بخواهد تنگ (و محدود) مى‏ سازد؛ و هر چيزى را (در راه او) انفاق كنيد، عوض آن را مى‏ دهد (و جاى آن را پر مى ‏كند)؛ و او بهترين روزى‏ دهندگان است!» (۳۹) ♻️ انفاق از معدود دستوراتی است که بسیار در قرآن تکرار شده است. در اینجا هم می گوید خدا روزی را برای هر بنده اش که بخواهد وسعت می دهد یا تنگ می گیرد. (البته برخی معتقدند این جمله هم برای مقایسه بین دو بنده است و هم مقایسه بین دو مقطع زمانی متفاوت یک بنده که زمانی رزق وسیع دارد و زمانی دیگر در مضیقه است.) ♻️ و هرچیزی به هر مقداری انفاق کنید خدا جایگزین آنرا به شما می دهد (و یا عوضش را می هد آنهم کریمانه ) که بهترین روزی دهنده خداست. 🌸🍃 پس در انفاق ،تردید نکنید که معامله ای سوددار است. https://goo.gl/vfBYo7 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول ✅ تدبر در سوره انسان پیام های آیات ۱۹-۱۱ سوره از تفسیر نور ◀️ ثمره خوف از خدا،نجات از قهر اوست. إِنّا نَخافُ ... فَوَقاهُمُ اللّهُ شَرَّ ذلِکَ الْیَوْمِ ◀️ کیفر و پاداش باید متناسب با عمل باشد.(حفظ و نجات محرومان،سبب حفظ و نجات انسان در قیامت است.) «فَوَقاهُمُ اللّهُ شَرَّ ذلِکَ» ◀️ ترس امروز،امنیّت فردا و مسرور کردن امروز،مسرور شدن فردا را به دنبال دارد. نَخافُ مِنْ رَبِّنا ... فَوَقاهُمُ اللّهُ ... وَ لَقّاهُمْ نَضْرَهً وَ سُرُوراً ◀️ بهشتیان در آسایش و آرامش به سر می برند. «مُتَّکِئِینَ فِیها عَلَی الْأَرائِکِ» ◀️ هوای بهشت بسیار مطبوع است. «لا یَرَوْنَ فِیها شَمْساً وَ لا زَمْهَرِیراً» ◀️ در بهشت،نعمت ها تسلیم ابرار هستند. «ذُلِّلَتْ قُطُوفُها تَذْلِیلاً» ◀️ خادمان بهشتیان،پروانه وار به دور آنان می چرخند. «یُطافُ عَلَیْهِمْ» ◀️ پذیرایی در بهشت،خصوصیات ویژه ای دارد.از جمله: نیازی به درخواست و تقاضا ندارد،زیرا پذیرایی کنندگان همواره به دور بهشتیان می گردند. «یَطُوفُ» پذیرایی کنندگان نوجوانند. «وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ» قیافه آنان مانند لؤلؤ درخشنده است. «حَسِبْتَهُمْ لُؤْلُؤاً» رنگ لباس پذیرایی کنندگان سبز «خُضْرٌ» و جنس لباس آنان از ابریشم نازک «سُندُسٍ» و ضخیم «إِسْتَبْرَقٌ» است. ساقی ابرار،پروردگار متعال «سَقاهُمْ رَبُّهُمْ» و نوع شراب آنها،طهور است. 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 💢🔸💢🔸💢🔸💢💢🔸💢🔸💢 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هر هفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین ✅✅موضوع : 🌹🌹رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند : 🔶🔸تا می‌توانید باشید چرا که اسلام را بر بنا نهاده است. 🌸🔶تَنَظَّفُوا بِكُلِّ مَا اسْتَطَعْتُمْ، فَإنَّ اللّهَ تَعالی بَنَی الإسْلامَ عَلَی النِّظَافَةِ. 📚كنز العمال، جلد 6، صفحه 371 🍃 🌸🍃 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 ‌گروه عمل به قرآن در پيام رسان ايتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
❓❓پرسش و پاسخ قرآنی: ❓ جايگاه در قرآن چيست؟ ❓آيا در هر مساله‌ اي بايد به مراجعه كرد؟ ايا رجوع به اعلم، مبناي دارد يا عقلي؟ 🔴قسمت شانزدهم:(قسمت آخر) ✳نظر علامه سيد محمد حسين فضل اله اين چنين است: "در مساله اعلميت، من را_ كه مبناي مساله است_ اساسا مقيد به رجوع به نيافته ام، 👈 بلكه مردم در همه امور خويش به اهل خبره رجوع مي كنند و تعصب و اصرار خاصي به مراجعه به اعلمِ اين امور ندارند. ❎ اما اينكه مردم در مسائل مورد اختلاف به اعلم رجوع مي كنند، تنها در صورتي است كه مساله اي در هر حال، را بطلبد و نه حجت و دليل را. اين امر را در رفتار مردم ملاحظه مي كنيم كه هنگامي كه كار به مرحله خطرناكي مي رسد، به پزشك اعلم رجوع مي كنند و چه بسا، علاوه بر اعلم تقاضاي تشكيل كميسيون پزشكي مي نمايند تا همه گونه احتمالي كه به تشخيص يا درمان بيماري كمك مي كند مورد مطالعه قرار گيرد. ✅بنابراين، رجوع به اعلم در مسائل اختلافي، در سيره عقلا_ مگر در حالات الزامي و حياتي نيست. 👈 مي دانيم كه ما در مسائل شرعي مامور به احتياط نيستيم كه در هر صورت به حكم واقعي عمل كرده باشيم. بلكه ما ماموريم حجت و دليل و يا حتی عذر شرعي داشته باشيم و اين امور همه با رجوع به مجتهد فقيه و پارسايي حاصل مي شود." 📚فقه زندگي، ص ٢٢ 📚برای مطالعه بیشتر در مورد این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/925338 💫با این پست، شما هم در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه سهیم شوید 🙏 https://eitaa.com/quranpuyan