eitaa logo
رهپویان
215 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
199 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
(...)علامه طباطبایی در آثار خود تصریح میکنند در نگاه اسلام؛ حدی از کمال انسان، لازمه لاینفک بعثت رسل است و اگر آن نباشد بعثت رسل و انبیاء خدشه دار میشود بلکه بعثت انبیاء هم برای این مقام است لذا آیه «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» یعنی نه یعنی عبادت کردن. (اگرچه آن مقام پایان استکمال انسان نیست.) (...) علامه طباطبایی در جلد چهارم المیزان توضیح میدهند اگر قرار باشد یک مکتبی فقط معنویات را بیان کند و خود را فارغ از اجتماع تصویر کند، انسان را یک مرغ با بال و پری می بیند که البته غُل و زنجیر پای او را بسته است و نمی تواند پرواز کند. لذا یک سری تعالیم اسلام زنجیر را از پای انسان باز میکند و یک سری دیگر از تعالیم که عبادات و اعمال قلبیه هستند تعالیمی میباشند که پرپرواز به انسان میدهد. (...) ایشان در ادامه افزودند: اینکه بخش وسیعی از تعالیم اسلام در مورد کمالات اجتماعی و عدالت میباشد به این خاطر است که این مسائل در استکمال انسان دخیل اند اما دخالت آنها در استکمال از نوع باز شدن غل و زنجیر از پای مرغی است که میخواهد به سمت مقصد و مقصود خود پرواز کند. لذا هدف غائی انسان است و اسلام هم به تعبیر علامه طباطبایی « » لذا دین نسبت به اجتماعیات، بی طرف نیست. به عبارت دیگر دین منحصر در عبادات نیست و شارع باید ورودی در اجتماعیات داشته باشد و البته ورود هم کرده است. استاد درس خارج فقه تذکر دادند: البته با این توضیح، معاملات استجراری و تبعی محض نمیشود بلکه یک کمال واقعی است یعنی ذاتا کمال است (اگرچه کمال میانی است) لذا کمالات اجتماعی کمالات اصیل اند. (...) ایشان در ادامه مشکل جدی در فضای فقه معاصر را ضعف علم اصول دانسته و فرمودند: اما مشکل جدی در فضای فقه معاصر مشکل دانش میانی یعنی دستگاه استنباطی است که به وسیله آن، استخراج از منابع شکل میگیرد این دستگاه هر چه قدر قوی تر باشد یعنی هر چه قدر قوی تر باشد استخراج از ادله هم مستحکم تر خواهد بود. اما به نظر میرسد که دستگاه استنباطی حضرت حلال مشکل باشد. حجت الاسلام و المسلمین علی فرحانی در درس خارج فقه فرهنگ👇 http://ihkn.ir/?p=33122
هدایت شده از شنبه های فقهی
چکیده : یکی از مباحث کلیدی در مسیر استنباط این است که بزرگان علم در هر مقامی کدام سو حرکت کرده اند؛ پذیرش افراطی اجماع و شهرت، فقه را از هوای آزاداندیشی بازمیدارد و کم توجهی به اجماع و شهرت، فقه را با خطر جدا شدن و دور افتادن از برخی اصول و ریشه ها مواجه خواهد کرد. در کلام اصولیین برای شهرت اقسام و احکام مختلفی بیان شده است؛ شهرت (روائی، فتوایی و عملی) سه قسم رئیسی شهرت هستند، و احکامی هم که هریک از اقسام شهرت دارد عمدتاً در چهار حکمِ (حجیت، جابریت، کاسریت، مرجحیت) خلاصه میشود. البته اینطور نیست که هریک از این احکام در همه اقسام شهرت وجود داشته باشد اما به طورکلی این چهار حکم، احکام مربوط به بحث شهرت هستند. اصولیین درباره شهرت فتوائیه سه دسته شده اند؛ بعضی قائل به حجیت آن هستند ولی مشهور آن را حجت نمیدانند، و عده ای نیز بین شهرت قدماء و متأخرین تفصیل داده اند. همین اقوال در شهرت عملی نیز وجود دارد، لکن در آنجا بحث از حجیت نیست بلکه بحث از انجبار و انکسار سند به عمل مشهور است. به نظر میرسد مهمترین بحث در شهرت فتوایی و عملی همین تفصیل بین شهرت قدماء و متأخرین است که در این رساله سعی شده است ادله این تفصیل و آثار آن کاملا تبیین شود. نسبت به حجیت روایت مشهور هم بین اصولیین یک اتفاق نظر وجود دارد که اگر شهرت به حدی باشد که قطع به سند پیدا میشود حجت است اما اگر قطع به سند آن پیدا نشود، بعضی قائل به حجیت آن هستند و بعضی صرف شهرت روائی را موجب حجیت نمیدانند. حکم دیگر شهرت، ترجیح متعارضین به شهرت است که همان تفاصیلی که در حجیت شهرت فتوایی وجود دارد در اینجا نیز وجود دارد؛ لکن نکته دیگری که در اینجا وجود دارد این است که بعضی به طورکلی ترجیح بین متعارضین را منکر شده و میفرمایند ممکن نیست دو حجت باهم متعارض باشند، لذا شهرت را ممیز حجت از لاحجت میدانند نه مرجح
رهپویان
چکیده : یکی از مباحث کلیدی در مسیر استنباط این است که بزرگان علم در هر مقامی کدام سو حرکت کرده اند؛
شهرت عملی مربوط به مقام افتا است ، عمل یعنی فتوا دادن نه عمل خارجی متن و صوت توضیحات تفصیلی در کانال مذکور
هدایت شده از مقدمات اجتهاد
🌨🌨🌨🌨🌨 باسمه تعالی هذا مِن فَضلِ رَبِّی اصوات تدریس ادبیات عرب از روح الله در فضای جی میل / وبگاه طلبگی تا اجتهاد/ پیامرسان بله: 🌺🌺🌺🌺🌺 🔵 صرف و لغت تدریس صرف ساده و معجم الوسیط http://tt-ej.ir/post/463 https://drive.google.com/folderview?id=1TSgCfqUwUwhHe82t_fERU0JVLbBmXdWX https://ble.ir/sarf_loghat_rasel 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 کارگاه لغت در 10 جلسه http://tt-ej.ir/post/654 🌸🥀🌸🥀🌸🥀🌸 🔵 نحو مقدماتی تدریس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ مناسب برای مبتدی و هرکس که قصد مرور فشرده و عالمانه نحو را دارد https://drive.google.com/folderview?id=1iFrhovP_2CpxU2xnZ3wRhiWvb7A6gM5I https://ble.ir/samadieh1401rasel ✅️✅️✅️✅️✅️ 🔵 صمدیه تدریس سال تحصیلی ۱۳۹۸ قبلاً در وبگاه طلبگی تا اجتهاد بارگزاری شده: http://tt-ej.ir/post/699 اما تدریس سال 1400 که مبتنی است بر نسخه منقّح صمدیه در زمانی کوتاهتر تدریس شده: https://drive.google.com/folderview?id=13m7rw6gzr9CuligVei94EqbsqNVheYi5 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 سیوطی صوت تدریس سیوطی در وبگاه طلبگی تا اجتهاد موجود است. در آن صوتها کتاب اصلی سیوطی تدریس شده http://tt-ej.ir/post/236 http://tt-ej.ir/post/237 صوت قسمت دوم سیوطی(از باب اشتغال تا آخر) بر اساس "النهجه المرضیه فی ثوبها الجدید"(اثر مرکز متون حوزه): https://drive.google.com/folderview?id=16Bc0lgGTDEiml2nG6Lz_UV4nrAlGH4-s https://ble.ir/soyoti2_rasel96 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 مغنی الادیب اصوات تدریس مغنی الادیب دور اول تدریس این کتاب در وبگاه "طلبگی تا اجتهاد" موجود است: http://tt-ej.ir/post/570 اینجا تدریس دور دوم بارگزاری شده که برتر است: https://drive.google.com/folderview?id=1jYW66bpXVWpeIEe2CdupKBrqrjt2H1Kt https://ble.ir/moghni_rasel 🌹🌹🌹🌹🌹 🔵 جواهر البلاغه http://tt-ej.ir/post/737 🕋🕋🕋🕋🕋 🔵 ادبیات کاربردی در قرآن کریم مراحل هفتگانه ادبی بر آیات موضوعی قرآن https://drive.google.com/folderview?id=182uH3J26l7IqbAQK8ghQ_LiiA45qiola https://ble.ir/adabiat_karbordi_quran و ما تَوفیقی إلاّ بالله و الحمد للّه ربّ العالمین
هدایت شده از البیان
🔰استاد آیت الله فرحانی: ✍🏻در قرآن کریم چهار نوع خلافت وجود دارد که جنس هرکدام متفاوت از دیگری است: 🔹اولین خلافت مربوط است به حضرت آدم. 🔹دومی مربوط است به حضرت داوود 🔹سومی مربوط است به خاتم الانبیاء 🔹آخرین خلافت هم مربوط است به خاتم الاوصیاء. 📌 اما این خلافت ها در عین حال که مربوط به انسان کامل است ولی تفاوت های چشم گیری با هم دارند. فارق را جناب علامه طباطبایی در المیزان این گونه بیان می کند که استکمال علاوه بر اینکه برای هر فرد قابل تصویر است برای جامعه به عنوان یک مرکب حقیقی هم قابل تصویر است. 🖇بایداین مبانی قوی را از قرآن استباط کنیم، تا بتوانیم آینده حکومت وفقه شیعه را‌ تصویرکنیم واین مبانی درحوزه شکل نمی گیرد مگر اینکه ما بتوانیم را در حوزه رایج کنیم. 🎙 تفصیل این نکات را در صوت ارائه شده دنبال نمایید 👇🏻👇🏻 @albayann
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 نیروهای طالبان بدون رعایت حسن همجواری اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند 👤، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: 🔹حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند. 🔸بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری‌ها ادامه دارد. ✅ در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند. 💢 در این دستور تاکید شده است که نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📲 مهم‌ترین تحلیل‌های روز 👇 🆔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش شناسی علوم انسانی اسلامی 💢 دستیابی به علوم انسانی اسلامی در مهندسی تمدن اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. برای رسیدن به مقام «اسلامیت»ِ علوم انسانی باید توجه خاصی به منابع ، مبانی و روش ها داشته باشیم. ⭕️ روش شناسی علوم انسانی اسلامی عهده دار کشف، توصیف و ارزیابی معرفت شناختی روش های پیشنهادی در نظریه های علم دینی و علوم انسانی اسلامی است . ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
🔹 همایش صادرات پوشاک به عراق در دانشگاه قم برگزار شد 🔻 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رفاقت با کشور عراق را به اقتصاد بیاورید 🔻رییس دانشگاه قم: پوشاک وسیله توسعه و انتقال فرهنگ 🔻 معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت: صادرات نساجی سهم متناسبی با صادرات غیرنفتی ندارد 🔸روابط عمومی دانشگاه قم @university_of_qom
هدایت شده از اصول و فقه شیعه
اصول فقه حلقات حلقه اولی.pdf
9.87M
📚 🔸 جزوه نمودار فارسی حلقات شهید صدر (دروس فی علم الاصول) حلقه اولی 🔹 تدوین: محمدرضا فضلعلی 🔹️سایت طلبگی تا اجتهاد •┈••✾••┈• کانال اصول فقه شیعه : @halgheysaniye
هدایت شده از اصول و فقه شیعه
🎙صوت تدریس کلیات علم (دوره رجال مقدماتی) مدرس : استاد صادقی 📕محور تدریس: کتاب اصول الرجال تالیف استاد سید محمد جواد شبیری (حفظه الله تعالی) به همراه بررسی حواشی علم رجال: 📒کتاب بررسی نظرات رجالی امام خمینی(ره‌)/ربانی و... 👌صوت ها کمتر از ۳۰ دقیقه می باشد 📌 صوت ها به صورت روزانه با هشتک در کانال بارگذاری می شود (هزینه: صلـــواݓــــــ🌹) •┈••✾••┈• کانال اصول فقه شیعه : @halgheysaniye
هدایت شده از سجاد فدک
رشته توییتی از @va_ashtari ۱. من از سالهای اول دانشجویی که با طلبه سیرجانی در اعتراض به زمین‌خواری‌های سیرجان پیاده روی اعتراضی کردیم تا امروز حدود ۱۵ سال است درگیر پرونده‌های موردی زمین‌خواری‌ام. چه توسط اشخاص و چه نهاد حاکمیتی‌. اگر از من بپرسند ریشه اینهمه زمین‌خواری در ایران چیست؟ جوابش یک کلمه است… ۲. قولنامه! بدون شک اعتبار در نظام حقوقی کشور ریشه ۹۰ درصد پرونده‌های زمین‌خواری و حتی پرونده‌هایی مثل معاملات متعارض در ایران است. تا جایگاه در نظام حقوقی کشور تضعیف نشود و اعتبارش از بین نرود حداقل جلوی هشتاد نود درصد زمین‌خواری‌ها را نمی‌شود گرفت. ۳. چرا طی سالها در ایران مثل خیلی از نقاط دنیا از بین نرفته و تحت رصد حاکمیت قرار نگرفته و اینهمه فساد در پی داشته است؟ اولا بخاطر نهادها و سرمایه‌داران و ذینفعانی که از این باگ‌ها در نظام حقوقی کشور مطلع‌اند و منافع عجیب در پی دارند. دوما بخاطر یک پشتوانه محکم فقهی. ۴. یک پشتوانه محکم فقهی هست که نه ساز و کارهای نظارتی حاکمیت را می‌فهمد، نه در دنیای کوچکی که دارد مصادیق مفاسد بزرگی که آن نگرش فقه فردی در پی دارد را متوجه است، نه از پیشرفت‌ها و دست‌آوردهای کلاهبرداران و زمین‌خواران مطلع است که خودش را به روز کند و نه … به این مثال توجه کنید! ۵. به لحاظ فقهی شما معامله هزار هکتار زمین را می‌توانید پشت یک پاکت سیگار نوشته باشید و حاکمیت ملزم است به شما بابت همین پاکت سند رسمی بدهد. حتی اگر برای این هزار هکتار سند دیگری وجود داشته باشد ولی شما بتوانید اثبات کنید این پاکت سیگار متعلق به قبل از آن سند است شما مالک‌اید! ۶. لازم به توضیح نیست با این اعتبار چه‌ها که نمی‌شود کرد. ساده سازی شده یعنی اینکه چه در دادگاه و چه در اداره ثبت یا هرجای دیگر وقتی اعتبار یک پاکت سیگار در نظام حقوقی کشور به حدی است که می‌تواند حتی سند رسمی را ابطال کند دیگر قابل حدس است که چرا سنگ روی سنگ بند نیست. ۷. مهم‌تر آنکه اعتبار قولنامه به حدی است که اصلا نیاز به ثبت قبلی در هیچ سامانه حاکمیتی ندارد. دوباره مثال بزنم؟ شما همین امروز می‌توانید یک ملک یک میلیاردی سند دارتان را در دیوار آگهی کنید و در عرض ۴۸ ساعت به هزاران نفر بفروشید. بدون اینکه هیچ‌کدام از خریدارها بفهمند. ۸. هربار تلفن زنگ خورد گوشی را بردارید و در یک بنگاه قرار قولنامه با خریدار بگذارید. ۵۰ درصد پول را بگیرید و ۵۰ درصد را بگذارید برای سند زدن. نه برای خریدار بینوا سامانه‌ای وجود دارد که استعلام بگیرد و بفهمد در یک ساعت پیش در چند بنگاه دیگر با چند ده نفر دیگر قولنامه نوشته‌اید. ۹. نه برای بنگاه که فقط سند و مالکیت آن به نام شما را چک می‌کند و قولنامه می‌نویسد و نه برای حاکمیت که بعدا وقتی هزار نفر مالباخته مراجعه کردند حداقل بتواند بفهمد حق را باید به چه کسی بدهد و چطور کلا باید اعمال حاکمیت کند. کلاهبرداری و زمین‌خواری در ایران همینقدر ساده است. ۱۰. الغرض این‌ها را نوشتم که خیلی ساده بفهمید نظام در ایران چطور ریشه ۹۰ درصد مشکلات است. حالا این‌ها در معاملات زمین و مسکن بود. شما این بی در و پیکری در قولنامه را به معاملات خودرو و موتور و طلا و هرچیز دیگر می‌توانید تسری بدهید و ببینید چه افتضاحی در کشور داریم. ۱۱. حالا می‌توانید حدس بزنید هر وقت خیزی برای اعتبارزدایی از قولنامه در کشور برداشته شده چه اتفاقی افتاده است. لابی ذینفعان در مجلس و مجمع و شورای نگهبان فعال شده است. پشتوانه فقه فردی هم مثل سد بتونی ایستاده که آقا چیزی که در شرع هست را نمی‌توانیم در قانون زیر سوال ببریم و خلاص! ۱۲. پی‌نوشت: امروز دیدم وزیر اقتصاد دوباره برای اصلاح این وضعیت خیز برداشته و به دبیر شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص نامه نوشته است. به گمانم موضوعی به این مهمی لای انبوه خبرها بین دغدغه‌های زرد رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای گم بشود. نامه را اینجا بخوانید؛ isna.ir/xdNWh2 ۱۳. پی‌نوشت دو: برای اینکه ابعاد زمین‌خواری در ایران را بفهمید به این فکر کنید سالانه ۵ تا با یک و یک در ایران گم می‌شود. یعنی زمین‌خواری در کشور به اندازه مساحت حدودی ۷ کشور. زمین‌خواری سالیانه در ایران طبق اعلام رسمی مسئولین حدود ۳۳۰ هزار هکتار است. اینجا؛ isna.ir/xcYZ7g
هدایت شده از محتوای خوب
⭕️ بازی طالبان ١۴٠٠ 🔹 مهمترین مشکل در قبال طالبان١۴٠٠، آن است که این پدیده درست و دقیق شناخته نشده و مادامی که ماهیت واقعی این پدیده شناخته نشود مواجهه با آن ممکن و مفید نخواهد بود. 🔹 طالبان ۱۴۰۰ با طالبان ۱۳۷۷ تفاوتهایی اساسی و ریشه ای دارد : ▪️طالبان ۱۳۷۷ عده ای طلبه افغانی مدارس علمیه پاکستان ( مدارس مورد حمایت عربستان) بودند که با طراحی آمریکا ، پشتیبانی مالی و تبلیغی عربستان و امارات و نظارت سرویس اطلاعات پاکستان به تشکیلاتی نظامی تبدیل و پس از بن بست گروههای جهادی افغانستان در تشکیل حکومت و اداره کشور به عنوان «ناجی مردم» وارد افغانستان شده و حکومتی به سرکردگی ملا عمر تاسیس کردند . حکومتی که تنها از جانب عربستان ، امارات و پاکستان به رسمیت شناخته شد و با تفکری وهابی_ تکفیری جنایتهای فراوانی را علیه زنان ، شیعیان ، رسانه و هنرهای تصویری، آثار باستانی ، مدارس دخترانه و .... مرتکب شد و پس از انقضای تاریخ مصرف، با حمله آمریکا به افغانستان در سال ٢٠٠١، از هم پاشید. ▪️اما طالبان ۱۴۰۰ ، ترکیبی از بقایای طالبان قدیم با نیروهایی جدید است که با «طراحی انگلستان و حمایت قطر» (با تفکری کپی شده از روش و اندیشه اخوانی) تاسیس و پس از اثبات ناتوانی آمریکا در ساخت حکومتی سکولار برای افغانستان در حرکتی تدریجی جایگزین دولت آمریکایی حاکم بر این کشور گردید. طالبان جدید با شیعیان وارد خصومت نشده و از تلویزیون و سرود و کلیپهای هنری برای تبلیغ خود بهره می برد، از نیروهای فنی و متخصص برای اداره حکومت استفاده کرده و مانند طالبان ۱۳۷۷ مرتکب خشونت علیه زنان نشده است. طالبان جدید بسیار هوشمندانه تر از طالبان قدیم عمل کرده و البته توانسته رضایت بخشهایی از جامعه افغانستان را بدست بیاورد . هرچند هنوز از جانب هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده اما مذاکرات متعددی با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا ، روسیه ، هند و..داشته و البته تنها وزیر خارجه ای که در زمان طالبان جدید و به شکل رسمی به کابل سفر کرده ، «وزیر خارجه قطر» بوده است. ▪️شاید مهمترین نقطه اشتراک طالبان قدیم و جدید ، تعلق هر دو به قومیت «پشتون» باشد . 🔹برخورد نظامی با طالبان جدید به زیان اسلام ، ج.ا.ا و مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان و بدترین راهکار برای مقابله با این محصول پیچیده انگلستان است. ( البته مواجهه قدرتمند مرزبانان ج.ا.ا با عوامل این گروه در نقاط مرزی به معنای جنگ و برخورد نظامی نیست بلکه ضرورتی عقلانی برای حفاظت از مرزها و انضباط بخشی به رفتارها و عوامل این گروه است.) ▪️بحران حقابه ایران از هیرمند ، نتیجه امضای توافقنامه ای غلط توسط حکومت پهلوی و چند دهه اهمال و بی توجهی دولتها به این مسئله در عصر پهلوی و پس از انقلاب است و با تهدید زبانی فلان مقام و حرکتهای نمادین از این دست قابل حل و فصل نیست . 🔹مذاکرات توأم با فشارهای تدریجی( غیر نظامی) برای اصلاح و تکمیل توافقنامه ( افزایش میزان حقابه و قراردادن ضمانتهای جدی برای اجرای آن) و سرانجام وادار سازی طرف مقابل به اجرای آن، نیازمند طراحی ، صبر و حرکتهایی گام به گام است که ج.ا.ا در بحرانهای مختلفی تجربه چنین حرکتهایی را بدست آورده است. ❇️ رفتارهای احساسی، بدون شناخت و خالی از عقلانیت به ویژه در عرصه فضای مجازی و رسانه های داخلی، همچنین تلاش جریانهای سیاسی ( بویژه اصلاح طلب) برای بهره برداری از بحران حقابه ‌و مسئله طالبان ، ثمره ای جز فرسایش روح و روان جامعه ، سلب امنیت روانی مردم و کمک به «پروژه انگلیسی» طالبان جدید نخواهد داشت. ✍دکتر محمد صادق کوشکی برای دریافت آخرین محتوا ومطالب مفیدبر روی لینک زیر کلیک نمایید👇 🆔@mohtavakhob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 استاد علوی بروجردی، مدافع بهائیان!! 🎥 تقابل با سیره‌ی آیت‌الله العظمی بروجردی قدس سره ✅ آیت الله العظمی بروجردی قدس‌سره در پاسخ به استفتایی درباره‌ی فرقه‌ی استعمارساخته‌ی بهائیت: «لازم است مسلمین با این فرقه معاشرت و مخالطه و معامله را ترک كنند». ‼️ استاد محمدجواد علوی از منتسبین به بیت آیت الله بروجردی (ره) با نام بردن و رسمیت‌بخشی به این فرقه‌ی استعمارساخته، در قامت مدافع بهائیان ظاهر می‌شود و این پرسش را مطرح می‌کند: «باید آنها را بکشیم؟» ♨️ جالب توجه اینکه، تهمت ضمنی کشتار بهائیان در قالب قیاس با ایزدی‌های عراق در زمان حمله‌ی داعش مطرح می‌شود!! 🔺 مقصود از این سؤال هرچه باشد، باید گفت خوش‌به‌حال بهائیان وابسته به صهیونیزم که چنین مجانی و بی‌جیره و مواجب، پازل پروپاگاندای جهانی خود در مظلوم‌نمایی را تکمیل می‌کنند. ✅ رحمة و رضوان الهی به روح مرجع راحل و زعیم عالی‌قدر شیعه که به گواهی اسناد تاریخی، یکی از نگرانی‌های اصلی‌اش، قدرت یافتن این فرقه‌ی خطرناک اهل بدعت -بدتر از کافر ذمی- در کشور شیعه بود.
هدایت شده از مقدمات اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اهمیت طلبگی در کلام علامه (رحمه الله) 3 🔰 مدرسه عالی فقه و اصول شهیدین قم 🆔 @Dar_masire_ejtehad
http://www.aparat.com/v/MFKIo فیلم کوتاه هدیه 2020 The Present زیرنویس فارسی | درام، کوتا فیلم جالبی هست درباره ظلمی که به فلسطینی‌ها میشه
هدایت شده از اخبار سوریه
✴️سلطان عمان حامل پیام مصر بود 🔸سلطان عمان ساعتی پیش با رهبر انقلاب دیدار کرد. همانگونه که پیش از این هم گفته شده بود، سلطان هیثم بن طارق حامل پیام رئیس جمهور مصر برای مقامات عالیرتبه ایران بوده است، پیامی که با استقبال رهبر انقلاب مواجه شد. 🔸رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات سلطان عمان مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم. @syriankhabar
هدایت شده از نشریه معارف
⚛️ نگاه نو به دخالت زمان و مکان در اجتهاد 🎙تلخیصی از سخنان آیت الله آملی در اجلاسیه اساتید سطوح عالی (۱۴۰۲/۳/۳): 🔹 بیان لطیفی امام (ره) دارد. ایشان فرمودند: و در ، دخیل است. باید حوزه بیانات لطیف اهل بیت (ع) را متوجه شود که زمان و مکان در اجتهاد دخیل است؛ این توجه موجب می‌شود ظرفیت حوزه خودش را نشان دهد و بالا برود. از همین راه ها، علم و نیازهای روز ترقی می‌کنند. 🔸 در بحث صدقه سلسله روایاتی است که مرد اگر بخواهد از مال خودش صدقه بدهد، آزاد است؛ اما زن اگر بخواهد از مال خودش که یا ارث اوست یا کسب اوست صدقه بدهد باید به اذن شوهر باشد و روایاتی هم معارض این است. 🔹 در جمع بین این دو طائفه عده‌ای از فقهای ما، تصرف در هیئت کردند و گفتند آن روایاتی که می‌گوید صدقه زن باید به اذن شوهر باشد؛ ظاهرش وجوب است؛ اما حمل بر استحباب می‌کنیم و جمعا بین المتعارضین. 🔸 اما آنچه امام فرمود زمان و مکان در اجتهاد دخیل است، این است که آیا نمی‌شود در جمع بین متعارضین، تصرف در ماده کرد؛ نه تصرف در هیئت؟ یعنی در وجوب و استحباب تصرف نکنیم، تصرف در ماده، که اگر زن و مرد به رشد عقلی رسیدند، آنجا لازم نیست زن از مرد اجازه بگیرد. 🔹 اینکه امام فرمود زمان و مکان در اجتهاد دخیل است، شاید از این قبیل باشد، یا در بحث که الآن ابزار بازی بچه‌ها است و کسی به آن نگاه حرام دینی نمی‌کند؛ آیا در این زمان، باز هم مجسمه‌ سازی و تصویر ذی‌روح، حرام است؟ اینها مباحثی است که باید در حوزه بحث شود! 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ولیّ حکمت واضح ترین مثل برای ممثل این است همان کاری که امام راحل رضوان الله تعالی علیه در محدوده فقاهت با فقه کرد و شد امام ، صدرالمتالهین ولیّ حکمت است، نه حکیم. او امام حکمت است و نه حکیم.
هدایت شده از توییتر انقلابی
دیدین یه عده فاز برمیدارن که ما بی‌اعتماد شدیم چون ۴٣ سال دروغ شنیدیم؟ (تنها مثالشون هم معمولاً هواپیما اوکراینیه) همینا فقط ظرف چند ماه بهشون تصویر هواپیمای کره‌ای، دانش‌آموزان هندی، حمله به کابل، کودک پاکستانی و... رو جای ایران قالب کرده ولی هنوز بهش اعتماد دارند 🗣حسام‌الدین کاظمی @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
یادمان نرود این هواپیمای ترابری را کشوری ساخته که ۴۴سال بابت هر پیچ و مهره اش تحریم بوده است؛ نماد پایمردی و غیرت ایرانیان در اوج تحریمهای ظالمانه است؛ کشوری که یک روز محتاج سیم خاردار بود و به او نمیدادند، تنها پس از ۴ دهه هواپیمای نظامی، پهپاد و موشک نقطه زن تولید میکند! 🗣عبدالرحیم انصاری 🇮🇷 @twtenghelabi
آمدم ای شاه پناهم بده خط امانی ز گناهم بده ای حرمت ملجأ در ماندگان دور مران از در و ، راهم بده سالروز ولادت شمس الشموس، انیس النفوس، امام الرئوف، السلطان علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه والثناء به محضر بقیه الله الاعظم و جمیع مؤمنین مبارک باد.
فراخوان ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی 👇 https://survey.porsline.ir/s/Avqh8gc
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 جهانی کردن اسلام امام : من مجدداً تاکید می‌کنم که دنیا امروز تشنۀ حقایق و احکام نورانی اسلام‌‎ ‌‏است و حجت الهی بر همۀ علما و روحانیون تمام گردیده است. چرا که‌‎ ‌‏وقتی جوانان کشورهای اسلامی برای دفاع از مقدسات دینی خود تا سر‌‎ ‌‏حد شهادت پیش رفته‌اند و برای بیرون کردن متجاوزان، خود را به‌‎ ‌‏دریای حوادث و بلا زده‌اند و زندان‌ها و شکنجه ها را به جان خریده‌اند و‌‎ ‌‏همچون مسلمانان شجاع و مبارز و عزیزان حزب الله لبنان و سایر کشورها‌‎ ‌‏مقاومت کرده‌اند و به جهاد علیه متجاوزان برخاسته‌اند، چه حجتی بالاتر‌‎ ‌‏از این و چه بهانه‌ای برای سکوت و مماشات و در خانه نشستن و‌‎ ‌‏تقیه کردن‌های بی‌مورد مانده است؟ 🍃 ۱۳۶۶/۰۵/۰۶ ✅ @feghheakbar