eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥فرقه خانمان سوز 🔺🗓در ماه مارس سال 2000 ، مطبوعات بین المللی با گزارش هایی از مرگ دلخراش بیش از 700 نفر کودک و بزرگسال در جنوب غربی ، ولوله برپا کردند. 444 تن از اعضای «» طی چندین هفته، مسموم، خفه و در گورهای دسته جمعی مخفی واقع در چهار قطعه زمین متعلق به دفن شدند. در حمله نهایی، حداقل 300 نفر را به درون ساختمان مرکزی انداختند و زنده زنده زدند. در میان پیشوایان این گروه، یک غیرروحانی و نظریه‌پرداز سابق(جوزف کیب وته ره)، یک نظریه‌پرداز زن(کردونیا ام ورینده) و یک رومن کاتولیک تحصیل کرده (فرانسیس دومینیک کاتارای بابو) -که با ملحق شدن به این جنبش از مجامع روحانی، طرد شده بود- وجود داشتند. به نظر می‌رسد که طراحان این بزرگ، همین افراد بودند. هنوز مشخص نیست که چه بر سر آن ها آمده. آیا در دقایق آخر، گریخته بودند یا از کشور خارج شده و یا در آتش سوزی نهایی ، همراه هواداران خود سوخته بودند؟ @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⚛️رسوایی های «اوشو» (قسمت #اول) 📆در دهه ۱۹۸۰، اعضای«#راجنیش»، #آشرام خود را در گرماگرم میدان مجادله
⚛️رسوایی های «اوشو» (قسمت ) 📆باز هم رسوایی‌ها به سرعت منتشر شد. تا پاییز سال ۱۹۸۵، برخی پیشوایان اصلی آن‌ها از گریختند، بعدها بازداشت و به اعمال ناشایست متهم شدند. پس از اثبات اتهامات در مهاجرت، شنود، طراحی مسمومیت عمومی با باکتری ، آتش‌زنی و یورش به مأموران دولتی، نفر دوم گروه راجنیش به نام «» مدت سه سال در یکی از زندان‌های حبس شد. در نوامبر سال ۱۹۸۵، به دلیل نقض قوانین مهاجرت، بار دیگر راجنیش، دیپورت شد. این جنبش، اندکی پس از جدایی و مرگ مرموز پیشوای آن در اوایل سال ۱۹۹۰ در سن ۵۸ سالگی، تحلیل رفت. با این حال در دوران حاضر، جنبشی که از نو نامگذاری، احیا و بازسازی شده، مرکزی بسیار فعال در و دیگر نقاط جهان از جمله «سدونا»، «آریزونا»، «مارین کاونتی» و «کالیفرنیا» دارد. که خود را مدام به‌روز می‌کرد و نامش را نیز تغییر می‌داد، در زمان مرگ خود را «» نامید؛ نامی که اکنون بر آشرام«جدید» او گذاشته‌اند؛ یعنی جامعه بین‌المللی یا آنچه اخیراً استراحتگاه اوشو نامیده می‌شود. 🍁در پاییز سال ۲۰۰۱، بار دیگر گروه راجنیش به واسطه علاقه شورانگیز آمریکا به در خبرگزاری‌ها مطرح شد. گروه راجنیش که حداقل برای بسیاری تا آن زمان، ناآشنا بود، در کتاب «» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کتابی که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حملاتی که موجب انتشار سیاه‌زخم شد، مورد توجه بسیار قرار گرفت و در گزارش‌های تلویزیونی مختلف مطرح شد. این گروه در اولین مربوط به جنگ‌های بیولوژیکی در خاک ایالات‌متحده، دست داشت. اعضای گروه برای اثبات جایگاه خود در روستای اُرگون، ده‌ها بوفه و میز سالاد را در حوالی «دیلز» به باکتری آلوده کرده بودند تا افراد محلی را بیمار ساخته و مانع رأی دادن آن‌ها شوند. هیچ‌کس کشته نشد اما حدود 750 نفر به بیماری‌های گوارشی و مشکلات جسمانی دیگر مبتلا گشتند. 📖منبع: آرشیو روشنا @Feraghvaadyan
💢فرقه مافیایی 🔺یکی از فرقه‌هایی که توجه عموم را جلب کرد، جنبش «» یا «انجمن بین المللی هوشیاری کریشنا» (ISKCON) نام داشت. برای دهه‌ها، شاگردان سرتراشیده گروه، با رداهای زعفرانی خود، در گوشه کنار خیابان‌ها و فرودگاه‌های سراسر جهان برای جمع کردن سرمایه و و آیین تازه خود، سرود «هاره کریشنا» سر داده و بر طبل‌های خود می‌زدند. این گروه در سال 1965 به ایالت متحده آمدند. جنبش روبه رشد مذکور، مدعی داشتن هزاران هزار عضو بود، اما پس از مرگ رهبر و بنیانگذارش، «سوامی سریلا پرابوپادا» در سال 1977، نفوذ و وسعتش رااز دست داد. 11 وارث آن درگیر بازی های قدرت‌طلبی شدند و رسوایی‌هایی مانند مواد مخدر، انبار کردن ، تعدادی از مرتدشدگان و زندانی کردن حداقل یکی از پیشوایان محلی به بار آوردند. @Feraghvaadyan
⭕️عوامل مؤثر بر گرایش فرقه‌ها به افراط 🔸 فرقه‌ها ویژگی‌های جامعه‌شناختی دارند که باعث سوق یافتن اعضا به استفاده از خشونت، از جمله: ، آدم‌ربایی، گروگان‌گیری، تخریب و بمبگذاری، ، ناآرامی‌های شهری و نیز عوامل انتحاری می‌شود: 1️⃣ مهم‌ترین منبع فرقه‌گرایی‌ها، است. بر این اساس، شکل‌گیری فرقه‌ها اعتراضی علیه نظم موجود می‌باشد که به واسطه آن، افراد محروم موقتاً بر احساس محرومیتشان فائق آیند و سعی دارند خود را از عناصر ساختی نظم اجتماعی سنتی، آزاد کنند؛ همین مسئله باعث افراط‌گرایی آن‌ها می‌شود. 2️⃣ تعصب و جزمیت اعضا بر و باورهای خود، خصیصه ذاتی فرقه‌هاست و برای خویشتن رسالت جدی قائل‌اند . 3️⃣ کوچکی گروه و محدودیت اعضا و احساس در اقلیت بودن در بین فرق مشهود است. در حقیقت، نوعی تلاش برای هویت‌یابی نسل جدید در شرایط مدرن است. 4️⃣ افراط‌گری و تندروی در بعضی از فرقه‌ها وجود دارد و این موضوع از طریق ضدیت با دیگران معنا می‌یابد و گاهی خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند. بنابراین، فرآیندهای خصومت‌ورزی، تضا و تکفیر از سوی فرق جاری است. 5️⃣ قطعیت و اهمیت محوری سران و رهبران، ویژگی دیگر فرقه‌هاست، تا حدی که اغلب با مرگ یا کناره‌گیری رهبران اصلی، تحرک فرقه کاهش یافته یا از بین می‌رود. 6️⃣ تا زمانی که عقاید ، رواج عمومی نیافته، فرقه رسمیت پیدا نمی‌کند. بنابراین، تصور غیرقانونی بودن و غیر رسمی و پنهانی برای اعضا وجود دارد که تصور پنهانی بودن زمینه را برای استفاده از ابزار های خشونت‌آمیز آماده می‌کند. 7️⃣ انشعاب و جریان‌سازی در درون فرقه‌ها به صورت جدی مشهود است. 8️⃣ رفتار فرقه‌ای، مبتنی بر این باور است که اعضای یک در یک دانش رمزآمیز و منحصر به فرد با یکدیگر سهیم‌اند و از همین‌رو، فراتر از جهان پست و روزمره سیر می‌کنند. این امر به تعلق خاطر شدید و انحصاری اعضای فرقه به یکدیگر و دوری از امور خارج از فرقه منجر می‌شود. این ویژگی، کارکرد اصلی دین یعنی انسجام‌بخشی را مختل کرده و موجب شکاف و انشقاق شهروندان می‌شود. @Feraghvaadyan
🔺توصیه متوهم قطبیت به «مصطفی آزمایش» 👈وقتی «صلاحی» هم به تحرکات تفرقه‌افکنانه، معترض می‌شود 💢تداوم تحرکات تفرقه‌افکنانه و سیاسی مأذون خارج‌نشین فرقه «نعمت‌اللهی سلطانعلی‌شاهی» در هجمه به بزرگان و برخی شخصیت‌های از یک‌سو و حاکمیت و نظام از سوی دیگر، متوهم قطبیت(محمد اسمعیل صلاحی) را نیز نگران ساخت، به‌طوری‌که با نگارش نامه‌ای از جایگاه «قطب جلیل‌القدر سلسله»! خطاب به آزمایش -البته با لحنی محتاطانه- خواستار پایان بخشیدن به این‌دست تحرکات شد. این نامه از سوی مدعی جاشینی و متوهم به –درواقع- رقیب و مدعی دیگر فرقه، صرف‌نظر از تبعات و واکنش‌های احتمالی طرفین، بیش از پیش نمودی است از درونِ شکسته و امواج فزاینده چنددستگی در و چندان دیر و دور نیست که قطبی شدن جریان مزبور، تحولاتی اساسی –به‌صورت نرم و تدریجی- در ماهیت و ساختار فرقه ایجاد کند. چنانچه نشانه‌هایش را نیز تا به امروز و به‌خصوص طی چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم. پرسش آن است که آیا مقاومت‌ جریان سنتی و محافظه‌کار در برابر این چالش، کافی و مستدام خواهدبود؟ یا اینکه سرانجام تسلیم شده و استحاله فرقه محقق خواهدشد؟ آیا تناقضات درونی قاطبه در این ایام، بسترساز این تحول خواهدشد یا اینکه برعکس، با درک مسائل و درس گرفتن از تجربیات گذشته، مطالبه‌گر احیای درویشی حقیقی و بازگشت به سنت‌ها خواهند شد؟ @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 اعتقاد صهیونیست ها برای بازگشت مسیح خود ساخته خودشان این است که ایران باید نابود شود. 💢 خاورمیانه بزودی وارد چالش جدی آخرالزمانی خواهد شد. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔸روشنگر به نقل از «یورونیوز»؛ صدها نفر از مسیحیان با برگزاری تجمعی اعتراضی در برابر کلیسای “سن سولپیس” در پاریس، خواستار بازگشایی کلیساهای برای از سرگیری آیین در دوران قرنطینه شدند. 📆معترضان کاتولیک روز یکشنبه ۲۵ آبان در حالی که دست نوشته‌های «به ما اجازه بدهید» و «ما مراسم عشای ربانی می‌خواهیم» را حمل می‌کردند در گوشه و کنار فرانسه تظاهرات پراکنده‌ای را برگزار کردند و خواستار صدور مجوز برگزاری مراسم مذهبی در دوران توسط دولت شدند. ✝️در شهر غربی نانت، صدها کاتولیک در مقابل مجسمه‌ای از مریم مادر عیسی مسیح تجمع کردند و برخی از آنها بر روی سنگفرش باران زده، زانو زدند. اجتماع‌های مشابهی هم در شهر شرقی استراسبورگ، شهر بوردو واقع در جنوب غربی فرانسه و مقابل کلیسای جامع در ورسای برگزار شد. ⛪️مسیحیان کاتولیک‌ روز جمعه گذشته نیز در اقدامی مشابه ساعت‌ها در مقابل کلیسای پاریس تجمع کردند و نسبت به محدودیت‌های مذهبی ایجاد شده در دوره قرنطینه اعتراض کردند. آنها قصد داشتند تا تجمع مشابهی را یکشنبه شب نیز برگزار کنند که پلیس پاریس به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی، مجوز برگزاری آن را صادر نکرد. 🔺این نخستین بار نیست که فرانسه از زمان آغاز قرنطینه و برقراری مقررات و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس ، دست به تظاهرات می زنند. در تاریخ ۸ نوامبر نیز، حدود ۵۰۰ نفر از مسیحیان کاتولیک، در برابر کلیسای جامع ورسای، در تجمعی مسالمت آمیز حضور یافتند. در همین حال بِنوا دو سنتی، نایب اسقف اعظم از کاتولیک‌های معترض خواست تا به قوانین وضع شده در دوره قرنطینه احترام بگذارند. ➕دیوان عالی عدالت اداری فرانسه نیز هفتۀ گذشته، در پاسخ به اعتراضات شمار زیادی از اسقف های این کشور نسبت به مقررات قرنطینه، ضمن تأیید تدابیر و تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت، بر ممنوعیت برگزاری مراسم های مذهبی تأکید کرده بود. @feraghvaadyan
🔹مبارزه با فرقه‌های ضاله؛ زمینه ساز عزل و شهادت 📝روشنگر به نقل از مهر، ۲۸ آبان مصادف با سالروز عزل امیرکبیر ستارۀ کم نظیر تاریخ است که به عنوان صدراعظم ایران درخشید و در پی توطئه داخلی و خارجی توسط ناصرالدین شاه عزل شد. 🔰امیرکبیر صدراعظم کاردان ایران در دوره ناصری، علاوه بر تلاش‌های زیاد در راه مبارزه با استعمار و استبداد، اصلاحگر امور سیاسی و دینی نیز بود. مهمترین اقدام وی در زمینه داخلی، علاوه بر برخورد با شورش‌های داخلی، سرکوب شورش و بود که با اقدامات مقتدرانه و البته روش‌های متفاوت امیر صورت گرفت. به گونه‌ای که بعد از برخورد امیر و سرکوب شورش و بلواهای آنها، دیگر جرأت نکردند امنیت سیاسی کشور را با تهدید مواجه سازند. اقدامی قاهرانه که در نهایت در کنار سایر اقدامات اصلاحگرانه اش، موجبات او را فراهم کرد. ↙️امیر از همان زمانی که عهده دار مقام صدارت گردید، با آشفتگی‌های زیادی که حاصل دوران قبل از وی بود، مواجه گردید. چنانچه در امور علاوه بر ناامنی و فساد، امنیت داخلی با خطر شورشهای داخلی و جنبشهای فرقه‌ای نوظهور و منحرفی چون مواجه بود. فرقه بهائیت ریشه در افکار افرادی چون شیخ‌احمد احسائی و سید کاظم رشتی داشت که بعدها توسط افرادی چون علی‌محمد باب و میرزا حسینعلی نوری معروف به «بها الله» گسترش یافته و تلاش‌هایی در جهت تبلیغ آن و نیز جذب مردم به آن آغاز گردید. 🔺فعالیت بهائیان در شرایطی آغاز شد که بسیاری از مردم از نظر و اجتماعی وضعیت مناسبی نداشتند. میزان آگاهی و سواد مردم در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت و به علت وضعیت نابسامان اقتصادی، جذب مردم به فرقه و تهدید امنیت کشور، امری محتمل به نظر می‌رسید. ⭕️فرقه ضاله بهایی به طور مشخص در دوره با ایجاد شورش و ناامنی، درصدد دستیابی به اهداف خود برآمد. اما تحرکات جدی آنها در دوره ناصرالدین شاه گسترش یافت. ... 📎ادامه مطلب در وب‌سایت فرق و ادیان: https://feraghvaadyan.com/?p=2756 @feraghvaadyan
✴️هویت و فرقه‌ها ⚠️رابطه «هویت» و فرقه‌ها را از زاوایای مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد: 🔴بسترسازی برای شکل‌گیری جریان‌های فرقه‌ای؛ یکی از شاخص‌های ظهور و بروز فرقه‌ها و گرایش افراد به معنویت‌های نوپدید، احساس نارضایتی از هویت –شخصی یا اجتماعی- فعلی و تمایل به کشف و کسب هویتی تازه است. بر این مبنا، از منظری می‌توان شکل‌گیری برخی را نوعی اعتراض به هویت‌های موجود و تلاش برای بازسازی هویت‌ها یا ایجاد هویتی نوین می‌توان تلقی کرد؛ «کوچکی گروه و محدودیت و احساس در اقلیت بودن در بین فرق، مشهود است. در حقیقت ، نوعی تلاش برای هویت‌یابی نسل جدید در شرایط است.» 🔴بن‌مایه برخی جریان‌های فرقه‌ای؛ علت غائی ظهور بعضی فرقه‌ها صرفاً تقابل با یک امر است، اعم از فرد، جریان، مکتب فکری و ... . همین جنبه تقابلی و ضدیتی است که شکل‌دهنده آن‌هاست. «ا و در بعضی از فرقه‌ها وجود دارد و این موضوع از طریق ضدیت با دیگران معنا می‌یابد و گاهی خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند.» @Feraghvaadyan
🔺بیش از نیمی از کاتولیک‌های آمریکا معتقدند سقط‌جنین باید قانونی شود ↙️روشنگر به نقل از ادیان نیوز، اکثر کاتولیک­ های ایالات متحده معتقدند که باید قانونی باشد (حداقل در برخی موارد) مانند بسیاری از قانونگذاران و سایر سیاستمداران. جو بایدن که اغلب خود را کاتولیک متدین توصیف می­ کند، گفته است که زنان حق سقط جنین را دارند و قول داده است که حامی «Roe v.Wade» باشد. 🔸متن کامل خبر: https://b2n.ir/058002 @Feraghvaadyan
🕋کعبه در حصار 🗓در اولین روز از ماه محرم سال ۱۴۰۰ هجری قمری به دست عده‌ای که اعضای «جماعت سلفی محتسبه» بودند به رهبری اشغال گردید و آن‌ها با شخصی که او را مهدی موعود می‌خوانند، بیعت نمودند. در پی رویارویی مسلحانه آل‌سعود با اینان، حادثه با کشتار و خونریزی فراوان همراه شد. پس از یک هفته درگیری، حکومت سعودی به زانو درآمده و ناگزیر، به غربی‌ها و بویژه فرانسوی‌ها متوسل شد. ↙️نهایتاً پس از گذشت دو هفته، در ظاهر آتش فتنه به سردی گرایید، اما خیلی زود ابعاد و ریشه‌های عمیق آن و شدت نفوذ این جریان در جامعه روشن شد. این حادثه تغییری جدی در رویه و حکومتداری خاندان سعود ایجاد نمود تا جایی که برخی از آن‌ها گفتند: «ما را کشتیم و افکارش را صادر کردیم». این حرکت برای جریان‌های جهادی نیز الهام بخش بود و سبب تغییر برخی مفاهیم در نزد آنان شد که در عالم سابقه نداشت و به افراطی‌تر شدن آنها افزود. جهیمان به عنوان الگو و قهرمان آنان مورد ستایش و تبعیت قرار گرفت، به عنوان نمونه؛ برخی از اعضای گروه ابومصعب زرقاوی در عراق، سال‌ها پس از آن حادثه خود را ابوجهیمان می‌نامیدند تا یاد او را زنده نگاه دارند. 🔺29 ابان‌ماه، مصادف است با سالگرد این واقعه تاریخی و عجیب یعنی اشغال مقدس‌ترین مکان دنیا توسط یک مدعی دروغین. @Feraghvaadyan
▫️ناشران کتب اقلیت‌های دینی مطرح کردند: 🔹ضرورت حمایت‌ از ناشران و کتاب‌های اقلیت‌های دینی ↙️ روشنگر به نقل از ایرنا/ در آیین مجازی «رونمایی از جدیدترین آثار منتشرشده توسط ناشران و نویسندگان اقلیت‌های دینی» با حضور آرتویت زهرابیان، بهنام مبارکه، فرزانه گشتاسب، دیناز دهنادی و آرش آبایی با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بیست و هشمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، نویسندگان و ناشران این حوزه به ضمن معرفی آثار جدیدشان به ارایه پیشنهادهای جدید و همچنین بیان مشکلات پرداختند. 💠ناشران این حوزه نیز گرانی کاغذ و مشکلات ناشی از افزایش قیمت بخش چاپ را از جمله مشکلاتشان ارزیابی و مطرح کردند توجه به اهمیت کتاب باید در اولویت آموزش و پرورش قرار بگیرد. آنها در این نشست گفتند در حالی که بسیاری کشورها در دوران کرونا به دلیل محدودیت ها کرونایی میزان رغبت مردمشان به مطالعه و کتابخوانی بیشتر شد که در کشور ما کاهش داشت. 📝نویسندگان و ناشران در این نشست معتقد بودند علاقه به کتاب باید از کودکی از سوی خانواده ها ایجاد شد از سوی آموزش و پرورش کشور تعمیق و توسعه پیدا کند. 🔰ادامه خبر: www.irna.ir/news/84113739/ @Feraghvaadyan
📛تبلیغ مسیحیت‌صهیونیستی در «آپارات» 📽سایت آپارات، اقدام به بارگذاری برنامه‌های یکی از مبلغان جریان به نام «کامران یارایی» کرد. 🔺 نامبرده در سال 1375 پس از به امریکا به این جریان گرایش پیدا کرد و در سال‌های بعد با کمک همسر امریکایی‌‌اش –فعال در زمینه موسیقی- اقدام به تولید برنامه‌‌ها و موسیقی‌های تبلیغی و همکاری با «هفت» می‌کند. ⭕️وی هدف خود از این برنامه‌ ها را تأثیرگذاری بر و تقویت کلیسای -غیرقانونی و زیرزمینی- خانگی در منطقه غرب آسیا عنوان کرده‌است. 🔴اقدام سایت در بارگذاری برنامه‌های این مهره وابسته به جریان مسیحیت‌صهیونیستی، ضمن یادآوری لزوم دقت بیشتر در گزینش برنامه‌ها از سوی مدیران آن سایت، در عین‌حال تلنگری است بر نفوذ خزنده و بی‌صدای مهره‌های مسیحیت‌صهیونیستی که هشیاری هرچه بشتر متولیان امر، به‌ویژه در حوزه و را می‌طلبد. @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا برخی بهائیان معروف مثل هویدا و پرویز ثابتی، بهائی بودن خود را انکار می‌کردند؟ 🔸مردم ایران در هر ادیانی هیچ گاه به اعتماد نداشتند چون همیشه به طور خاص برای رژیم صهیونیستی می کردند. ↩️دوران پهلوی بستر بسیار مناسبی برای رشد و بهائیان در ایران بود. با حمایت‌هایی که از این گروه می‌کرد و پست‌های اجرایی و مقام‌هایی دولتی که بهائیان به دست می‌آوردند باعث شد ایران سرزمین امن و پر از نعمت برای بهائیان شود. اما مردم و روحانیت همیشه دست این عوامل نفوذ را رو کرده است. @Feraghvaadyan
✅تأکید شیخ زهیر جعید بر ضرورت وحدت اسلامی- مسیحی در مبارزه با اسرائیل 💠هماهنگ‌کننده جبهه عمل اسلامی بر ضرورت وحدت برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کرد.
روشنگر مدیا
✅تأکید شیخ زهیر جعید بر ضرورت وحدت اسلامی- مسیحی در مبارزه با اسرائیل 💠هماهنگ‌کننده جبهه عمل اسلامی
↙️به گزارش روشنگر؛ به نقل از خبرگزاری ملی لبنان (NNA)، شیخ «زهیر جعید» هماهنگ‌کننده جبهه عمل لبنان در وبیناری در خصوص آمریکا در منطقه پس از ترامپ، که به همت جبهه عمل اسلامی برگزار شد، تأکید کرد: پس از تغییر رئیس جمهور آمریکا سیاست این کشور به صورت گذشته یعنی در جهت منافع باقی می‌ماند و تغییری نخواهد کرد.   🔸الجعید افزود: بی‌تفاوتی نسبت به آرمان ، پس از موج گسترده عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی افزایش یافته است لذا ما وظیفه داریم همواره امت اسلامی را نسبت به مسئله فلسطین بیدار و آگاه سازیم.   🔹وی در بخش دیگری از سخنان خود، مواضع شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر در دفاع از اسلام و مسلمانان و به ویژه موضع اخیر او در رد هتک حرمت به اسلام (ص) از سوی مقامات فرانسوی را تأیید کرد.   ☪الجعید با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری برای تحکیم وحدت میان مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با دشمن واحد یعنی رژیم غاصب صهیونیستی که مقدسات مسلمانان و مسیحیان - از گرفته تا در قدس - را به غارت برده است، تأکید کرد و گفت: گزینه مقاومت تنها گزینه برای وحدت امت اسلامی و تحقق پیروزی و عزت کرامت مسلمانان است.   🌐گفتنی است در این وبینار شماری از شخصیت‌ها و اندیشمندان لبنانی چون وفیق ابراهیم، استاد دانشگاه‌های لبنان؛ شیخ محمد هشام سلطان، نائب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام و شیخ بلال سعید شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان سخنرانی کردند. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🌀احزاب سیاسی صوفی در افغانستان 👈حزب «محاذ ملی» از فرقه «قادریه» 📝با تغییر نظام از سلطنت به جمهوری به وسیله کودتای داوودخان علیه محمدظاهرشاه در سال 1973، شرایط تغییر کرد و فرقه‌های ، و همگام با سایرین به تأسیس سازمان ها و اقدام کردند. ↩️، درواقع تجلی سیاسی قادریه است که به وسیله پیرهای گیلانی رهبری می شود. این توسط «پیرسید احمد گیلانی »(مؤسس قادریه و) از بستگان سببی محمدظاهرشاه، آخرین پادشاه افغانستان تأسیس شده است. 📌محاذ ملی با هدف بازگرداندن نظام به پدید آمده است؛ زیرا گیلانی‌ها امیدشان را در بازگشت نظام سلطنت از دست نداده و امیدوار بودند تا موقعیت از دست رفته‌شان را در بالاترین مراتب بازیابند. ✍️«سیدهادی خسروشاهی » در رابطه با هویت گیلانی و می‌نویسد: «سیداحمد گیلانی، رهبری محاذ ملی را برعهده دارد. وی از علمای مذهبی است و در سیاست ملی‌گرا و در منسوب به سلسله [فرقه]قادریه است. حزب وی درواقع ایدئولوژی ظاهری ندارد و مکتبی است کهبه محافظه کاری معروف است. به دلیل نسبت سببی با در میان گروه های انقلابی اعتبار و موقعیت بالایی ندارد. وی هوادار سیاست ملایم با شرق و غرب است و می خواهد در کشور ،نظامی استقرار یابد که با غرب رابطه ای خوب داشته باشد. ➕پیرسید ، محاذ ملی را به عنوان حزبی قانونی در وزارت عدلیه ثبت کرد اما خود به دلیل کهولت سن، را ترک گفت و آن را به فرزندانش سید اسحاق و فاطمه گیلانی واگذار کرد. 📘برگرفته از: جریان شناسی فکر ی-سیاسی تصوف در افغاوستان، حسین زحمتکش و امان ا... شفایی @Feraghvaadyan
✳️نماینده کلیمیان در مجلس دهم: صهیونیست‌ها همه توانشان را برای آسیب‌زدن به بسیج به‌کار گرفته‌اند ↙️ نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به هفته بسیج گفت: یکی از میراث‌های گرانبهایی که امام راحل برای مردم ایران باقی گذاشتند است. 🔸وی ادامه داد: آن زمان که امام با ویژه‌ای که داشتند دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کردند و گفتند که مردم ایران همه باید به فنون نظامی آشنا باشند. شاید برخی افراد و به ویژه سیاسستمداران لیبرال علت و اهمیت این مسأله را درک نمی‌کردند. 🔹نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: حضور قهرمانانه بسیج در زمان و حضور بسیج در سرتاسر تاریخ انقلاب اسلامی نشان دهنده این است که یکی از ستون‌ها و پایگاه‌های محکم برقراری رابطه بین مردم و نظام، است و این نهاد جایی است که گروه‌های وسیع از مردم به صورت داوطلبانه و با و علاقه فراوان برای دفاع و همچنین خدمت به در تمامی زمینه‌ها اعلام آمادگی می‌کند و عشق و علاقه خود را به ارزش‌های توحیدی و به کشورشان نشان می‌دهند. 🔸مره‌صدق خاطرنشان کرد: بدون شک عشق و علاقه‌ای که عزیزان بسیجی به نظام و دارند در کمتر قشری قابل مشاهده است و من فکر نمی‌کنم که کسی را بتوان با این دوستان از نظر میزان پایبندی‌شان به نظام و عشق‌شان به به راحتی مقایسه کرد و برابر دانست. 🔹وی افزود: واقعا بسیج یکی از ذخایر عظیم انقلاب، ذخایر عظیم ملت ایران و یک خاری در چشم استکبار و و دشمنان ملت ایران است. 🔸نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: طبیعی است افرادی که تا به این حد برای نظام و از آن و دفاع از مردم ایران موثرند، هیچ گاه محبوب استکبار و صهیونیست نباشند و استکبار و صهیونیست تمام توانش را برای آسیب‌زدن به عزیزان و به حاشیه راندن آنها به کار گیرد. 🔹مره صدق ادامه داد: منتها همه مردم با عشق و علاقه کامل به بسیج در دفاع از این نهاد با کلیت نظام و مقام معظم رهبری و ارزش‌های آن پایبند هستند. 🔸نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم در پایان گفت: ممکن است یک سری مشکلات مقطعی بعضی‌ها را نگران و خسته کند، اما هیچ یک از اینها به معنای دلسرد شدن مردم ایران از ارزش‌های نیست. همه ما به ارزش‌های انقلاب پایبندیم و آمادگی گذشت و به مراتب بیش از این در تمامی مردم ایران و به ویژه عزیزان بسیجی وجود دارد. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺رانده از تبشیر و وامانده در منافقین ◽️تغییر ماهیت «سعید عابدینی» از مهره‌ای تبشیری به عنصری سیاسی 🔸«سعید عابدینی»، از مهره‌های سابق وابسته به جریان که پس از افشاگری‌هایش علیه تشکلات کلیسای «جماعت ربانی» و هجمه به سران جریان مزبور (اشخاصی چون مانند «ادوارد هوسپیان‌مهر»)،‌ از این کلیسا اخراج و طرد شد، شانس خود را در نزدیک‌ترین حوزه مرتبط با جریان تبشیری یعنی تحرکات و حرکت در جبهه عناد، امتحان کرده‌است. نزدیک‌ترین گزینه برای تحقق این مهم درمورد عابدینی، گروهک «» است که با توجه به عضویت عموی همسر سابقش، «هرمز شریعت‌پناهی» در این تروریستی، چندان با آن بیگانه نیست. در همین راستا،‌ عابدینی پس از طرد از جانب جریان تبشیر، سیل نامه‌نگاری‌های خود را در قامت یک «محکوم سیاسی» به برخی چهر‌های سیاسی، به‌ویژه ریاست ‌جمهوری و مجلس سنای ایالات‌متحده و دیگر محافل سیاسی و -به‌اصطلاح- حقوق‌بشری آغاز کرد. 💢برای نمونه در نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» به تاریخ 29/2/1399 در صفحه فیسبوکش، خود را به عنوان «کسی که و جنایت را در زندان‌های حکومت[جمهوری‌اسلامی] تجربه کرده» معرفی و خواستار حمایت فوری رئیس‌جمهور امریکا از زندانیان امنیتی شد. وی در این ادعا می‌کند نظام ایران در زمینه اطلاع‌رسانی پیرامون بیماری«کووید -19» کوتاهی کرده و «از این بیماری به عنوان ابزاری برای شکنجه و مرگ زندانیان سوء استفاده می‌کند.» نامبرده در پایان، خواستار تداوم اعمال سیاست‌های فشار حداکثری امریکا بر ایران شده‌است. ↙️البته چنانچه انتظار می‌رفت، این نامه در رسانه‌ای اصلی جریان تبشیر مانند «محبت‌نیوز» انعکاسی نداشت و همین موضوع، عابدینی را به سمت جریان سوق داده‌است که به نظر می‌رسد به لحاظ نقش‌آفرینی به عنوان یک عنصر به ظاهر مستقل، به مذاق جریان نفاق خوش آید. به‌این ترتیب، شاید در آینده باید شاهد ارتباط نزدیک‌تر و البته مخفی و این مهره‌ سوخته تبشیری باشیم. @Feraghvaadyan
🔴آیین قربانی کردن کودکان در فرقه‌های غربی 💢در بسیاری از فرقه‌‌های غربی، آیین ، رایج بوده و گزارش‌های متعددی از این امر تاکنون به ثبت رسیده‌ است. ↙️«آليستر کراولی»، از بزر‌گ‌ترین مروجان درباره قربانی کردن انسان در کتاب 1929 خود می‌نویسد: «ساحران باستان باور داشتند هر موجود زنده‌، انباری از انرژی است...هنگام مرگ حيوان، اين ناگهان آزاد می‌شود. براي بهترين عمل روحانی، شخص می‌بايست قربانی‌ای انتخاب کند که دارای عظيم‌ترين و خالص‌ترين است. 🔺فرزند ذکور با معصوميت کامل و هوش بالا، بهترين و مناسب‌ترين است». گزارش‌‌ شده که نامبرده بين سال‌های 1912 تا 1928، هر سال 150 بار این نوع مراسم را انجام ‌داده‌‌است. بر اساس گزارش‌ها و شواهد زیاد، بسیاری از عمداً با چنين اهدافی در برخی متولد می‌شوند. همچنين شمار زیادی از کودکان بی‌سرپرست و تحت کفالت دولت‌ها و مراکز خصوصی و دولتی- برای اين امور مورد استفاده قرار می‌گيرند.* 📚*آئين قربانی کردن انسان در فرقه‌های رازآلود ، سرویس فرهنگی مشرق. @Feraghvaadyan
🔹دين خلاق و ريزوارگي دين در پساكرونا ✍️حمیدرضا شعیری»، استاد دانشگاه «تربیت مدرس»: «دوره در رابطه با نسبت و را باید دوره دینداری خلاق نامید؛ یعنی باید منتظر نوعی دینداری باشیم که آن را دینداری خلاق می‌نامم، به این معنا كه براساس وضعیت‌های جدید و در دوران و پست‌مدرن و با توجه به وضعیت ناشی از ، به سمت شکل یا نوعی از دینداری خواهیم رفت که فرد ادعا می‌کند که من براساس خوانش و تفسیر فردی که از شرایط و موقعیت‌های موجود می‌توانم بدهم، دیندارم؛ یعنی هم دیندارم، هم قادر به تغییر و تحول در شرایط دینی هستم، هم می‌‌توانم در مورد عمل و کنش دینی اظهارنظر کنم و هم نیاز به این نوع دخالت و مداخله دارم، چون خردمندم. 💠 همیشه به عنوان یک کلان دیدگاه یا کلان ، وجود داشته‌است. رفته رفته در دنیای پست‌مدرن، دین از این کلان‌محوری بیرون آمده و به ریزوارگی یا خردوارگی روی آورد. این ریزوارگی در خیلی افزایش خواهد یافت. آنچه در این ریزوارگی دینی اتفاق می‌افتد این است که تحت عنوان دین من، دین تو و دین دیگری، دین ادراک‌محور، من ادراک‌محور، ادراک تو، من و ادراک دینی من و تو خواهیم داشت. @Feraghvaadyan