eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
استقلال حوزه و روحانیت یعنی چه؟ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 رهبر انقلاب: در میان علمای دوران صفویه، شیخ‌الاسلام هست، عالم معروف مورد توجه شاه هست، میرداماد هست، شیخ بهایی هست، ملامحمّدباقر سبزواری هست. همه‌ی آنان شیخ‌الاسلام‌ها و علمای بزرگ و مورد توجه دربارها بودند؛ اما زندگی آنان را که نگاه می‌کنید، می‌بینید مثل یک عالم غیروابسته‌ی به دستگاهها زندگی می‌کردند؛ یعنی درست در کنار مردم، با مردم، در خدمت مردم و برای مردم؛ این چیز خیلی عجیبی است. یا مثلاً «مجلسی» که شیخ‌الاسلام بزرگ اصفهان بوده و آن دستگاه باعظمت را داشته، یک روحانی بوده که مردم به او مراجعه می‌کردند و مسأله می‌پرسیدند؛ همین کارهایی که امروز روحانیون در طول این مدت می‌کرده‌اند. بعد هم وقتی که دوران ارتباط با سلاطین پایان گرفت (در آن اوایل، چون سلاطین صفویه به علما احتیاج داشتند، به آنها روی می‌آوردند و به طرفشان می‌رفتند؛ لذا یک مقدار ارتباط داشتند) شما می‌بینید که علما سلسله‌ی جداگانه‌یی شدند که باز در خدمت دین،در خدمت معارف و در خدمت مردم بودند و هیچ‌کس نتوانست از آنان سوء استفاده کند.۱۳۷۰/۰۸/۲۰ بیانات در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان‌ @rozaneebefarda
خبرآنلاین پرده برانداخته است! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 خبرآنلاین رسانه منسوب به آقای ، با انتشار دفاعیه مغالطه‌آمیز ، رسما از ارتباط وثیق سیاسی و رسانه‌ای با نامبرده پرده برداشت! با آنکه هنوز پویش محاکمه به طور جدی پیگیری نشده، اینهمه برکات داشته است. انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، علی لاریجانی، فعالیت رسانه‌ای در قم، رانت اطلاعاتی(خبری)، بیوت علما، شبکه سازی سیاسی/مذهبی، تخریب خط حزب‌الله، ترور سفید بزرگان جریان انقلابی، اینها را فعلا به مثابه کلمات بی ربط تصور کنید تا چند وقت دیگر انشای نانوشته ، با صدای بلند خوانده خواهد شد. هنوز این طلیعه صبح است... @rozaneebefarda
@rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻: مدرسی ۲۵ آذر ۱۳۵۹ در قم متولد شد. او در رشته ارتباطات تحصیل کرده و حوزه تخصصی او در روزنامه‌نگاری حوزه‌های علمیه و روحانیون شیعی است؛ اگرچه پیش از آن خبرنگار سیاسی روزنامه شرق، اعتماد و هم‌میهن بوده است. او همچنین مدتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بوده‌است. 🔻: مدرسی در سال ۱۳۸۱ در جریان اعتراض‌های دانشجویی بازداشت شد که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد. همچنین در آذر ماه ۱۳۸۳ به اتهام وبلاگ‌نویسی توسط نهادهای امنیتی قم بازداشت شد که پس از آزادی، در سال ۱۳۸۴ به جرم توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه عمومی تبرئه شد اما شعبه اول دادگاه انقلاب قم او را به یک سال حبس محکوم کرد. این حکم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام صادر شد. 🔻: فرید جوان خبرنگاری است که زیر دست بزرگ شده است. مربی کسی است که به وی لقب سلطان تعطیلی روزنامه ها را داده اند. تا کنون در کارنامه خود سابقه انتشار روزنامه هایی را داشته است که بارها به اتهام توهین به مقدسات دینی یا ارکان نظام اسلامی تعطیل شده است. حال چگونه چنین مدرسه ای از حوزه علمیه سر درآورده است و دلسوز حوزویان شده است؟؟؟ 🔹شیفتگان امروز در حوزه کباده دفاع از شیعه می کشند و حال آنکه اربابان ایشان تیشه به ریشه زدند. مرجعیت شیعه که همواره یک بوده است، امروز از سوی جریان خزنده و خطرناکی در حال است. 🔻 چهارم: فرید مدرسی در کارنامه خود فهرستی بلند از اقدامات در راستای اهداف جریان دارد. او گویی کارویژه خود را بزرگان حوزه و چهره های انقلابی می داند. در این مسیر از و یا ابایی ندارد. 🔹فرید مدرسی کسی بود که برای تخریب آیت الله میرباقری خبر انتصاب ایشان به امامت جمعه تهران را منتشر کرد. فرید مدرسی از این دست اخبار بی پایه و اساس کم ندارد. 🔻: اما امروز آخرین سکانس از این در قم است. 🔸شاید فرید وقتی خبر دیدار آیت یزدی را به صورت جهت دار تنظیم می کرد، هیچ گاه گمان نمی کرد آن آتش چنین دامن خودش را بگیرد. اما او با تنظیم جهت دار یک خبر، به گونه ای محتوا را در کشور منتشر کرد که واکنش های مشخصی را در راستای تخریب آیت الله یزدی در پی داشته باشد. 🔸او باید بداند دامن خود را از و پاک می دارد؛ هر چند دروغ و رذالت از اجزای لاینفک است. 🔹خبرنگار شهرت طلب اصلاح‌طلبان امروز در پایان خط قرار گرفته و باید پاسخگوی هایش در فضای حوزه و جامعه باشد. اینجا ایستگاه آخر است... سید طاها یزدانی @rozaneebefarda
در برزخ تشتت و تذبذب نشانه‌شناسی سلوک سیاسی و مرام فکری اصلاح‌طلبان در سالهای اخیر 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از آنکه در دوم خرداد 76 ، و با یک رای سلبی به رقیب گروهی که بعد ها به «اطلاح طلبان» مشهور شدند ، به قدرت رسیدند تا به امروز این جریان،مانند تمام جریان فکری و سیاسی دارای فراز و نشیب های بسیار زیادی بوده است. البته تمام گروه ها و جریانات فکری دچار خطاء ، ابهام و اشکال می شوند که می بایست در جای خود بررسی شود. امَّا نکته ای بسیار پر رنگ متفکران و ناظران بیرونی به این جریان را همیشه متوجِّه خود می کند و آن «عدم ثبات درونی» و «تشتت فکری» است. وقتی سرگذشت این جریان را با دقَّت و تامَّل مطالعه کنیم ، با سوالات و ابهامات بسیار زیادی مواجه می شویم. ابهاماتی که بعضا حکایت از «دو گانه های غیر هم خوان» دارند. روزگاری چهره اصلی این جریان را منجی ملت و کشور معرفی می کند و بعد از چند صباح ، «پروژه عبور» طرح می شود. ملاک را قانون و رای مردم می شمردند و وقتی رقیب نامطلوب برای آنها رای می آورد ، اساس قانون و رای مردم را زیر سوال می برند و علم «تقلِّب» بلند می کنند. بینان گذار کبیر انقلاب ، امام خمینی (قدَّس سره) را هجو می کنند و مدَّتی بعد سینه چاک خانواده و نوه او می شوند. چهر برجسته سیاسی را «عالیجناب» می کنند و در هنگامه افول و نیاز، به او لقب «امیر کبیر» می دهند. در گرما گرم انتخابات ، برای بقاء به حمایت از رقیب قدیمی دست می زنند و بعد از پیروزی ، پیروزی را حاصل تفکرِّ خود می دانند و بعد از نارضایتی مردم از «رئیس منتخب» ، حرف از «رحم اجاره ای» می زنند. و صد البته در آستانه انتخابات سعی می کنند خود را از آن رئیس جدا بدانند! اگر رقیب بر سرکار باشد ، انواع و اقسام انتقادات را بر سر او آوار می کنند و مدافع ملت و اخلاق خود را می خوانند و وقتی خود بر سر کار باشند از وحدت و همدلی دم می زنند و دهان منتقدان را می بندند. وقتی رقیب سیاسی شان مرتکب عمل خلافی شده باشد، رسوایی او را چون هدفی مقدس پی می گیرند و در صفحات پرشمار روزنامه‌های زنجیره‌ای، آبرو برای فرد و طیف فکری اش باقی نمی گذارند، چنان که در مورد جلال فارسی چنین کردند اما وقتی پای بزهکاری سوگلی های سیاسی خودشان در میان باشد از «قتل استاد» هم می گذرند و از قاتل او «ناجی اخلاق» می سازند! روزگاری امام معصوم(ع) را نقد پذیر و قابل استیضاح(العیاذ بالله) می دانند و تقلید را کار می میمون می شمارند!( صد البته یا معنای معصوم را فهم نکرده اند یا معنی استیضاح را) و امروز ناگهان داعیه دار و سینه چاک دفاع از مراجع دینی و حمایت از اساس دین شده اند! روزی دین را افیون ملَّت ها می دانستند و امروز در حوزه های علمیه سرمایه گذاری میکنند و دلسوز دستگاه و نهاد دین می شوند! و ... راستی اینهمه «دوگانگی» و «ابهام» برای چیست؟! آیا این همه ابهام و تناقض از دید تیز بین آیندگان و متفکرین منصف مخفی خواهد ماند؟! آیا این دوگانگی ها از عدم «ثبات فکری» و «تشتت درونی» حکایت می کند؟! اگر یک ناظر بیرونی این سرگذشت پر فراز و نشیب و این همه ابهام و دوگانگی را «بازی فکری» و «منفعت طلبی» و «ابن الوقت بودن سیاسی» برای «ماندن در قدرت» قلمداد کند ، چگونه می خواهند آن ناظر بیطرف را قانع کنند؟! جعفر بحرینی @rozaneebefarda
وسعت رابطه رسانه‌ای با آقای را با یک جستجوی ساده می توان مشاهده کرد! بی دلیل نیست خبرآنلاین در دفاع از این خبرنگار افتراق طلب پرده برانداخته است:👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/1806 @rozaneebefarda
بازتاب‌های مخاطبان روزنه/۱۶ 🔸 جابری: سلام در یادداشتی که پیرامون حامیان شبه انقلابی مدرسی نوشتید ای کاش ارجاعی به نوشته برخی از افراد می دادید تا ببینیم چه گروهی مورد نظر شماست و بیشتر آشنا می شدیم صرف این نام بردن کلی نمی تواند خواننده های شما را به مقصد رهنمون کند. 🔶پاسخ روزنه فعلا بنا به دلایلی گزارش تفصیلی روزنه در این مورد آماده نشده اما به عنوان نمونه، سایت ، از آن جمله است. @rozaneebefarda
حساب شخصی جناب آقای از تعبیر برای ایشان استفاده کرده است! برخی مراجع ماضین و برخی از موجودین(مانند )، مانع درج این لقب خاص بر رساله خود شده اند. @rozaneebefarda
به نظر شما چرا این پست تحقیر و تمسخرآمیز در رسانه اصلاح‌طلبان اعتدالگرا(نزدیک به ع.لام) منتشر شده است؟! آیا با یک موج هجمه علیه اوقاف و رییس جدیدش مواجه خواهیم شد؟! @rozaneebefarda
امام خمینی و مسأله مرجعیت 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 : بعد از ارتحال حضرت آیت‌الله ، به رسم معهود علما برای بزرگ‌داشت ایشان مجالس ختم متعدد گرفتند، امام اما : اولا صبر کرد که همه علما ی طراز اول و طراز دوم نجف مجالس و مراسم یادبود برگزار کردند و تقریبا آخرین نفری بود که برای آن فقید مراسمی برگزار کرد و ثانیا دستور داد که برای اعلام مجلس مزبور از طرف او، اسم او را بدون هیچ القابی ببرند و از این رو، وقتی بلندگوی صحن مطهر حضرت علی(ع) در اعلام مجلس یادبود، اطرف امام بدون هیچ القابی با عنوان « » از او نام آورد، مورد اعتراض بسیاری از روحانیون و مردمی که در صحن مطهر بودند، قرار گرفت و وقتی دریافتند که امام شخصا دستور داده است که اینگونه از او نام ببرند، شگفت زده شدند. (نهضت امام خمینی/ج2/ 811) @rozaneebefarda
جناب حجت‌الاسلام به و تهمت‌های پاسخ گفت. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻مسئول بسیج اساتیدحوزه (بدون ذکر نام) در پاسخ به شبهات خبرنگار اصلاح‌طلب، چنین گفته است: 🔹اساسا من اختلاف میان را نمی پسندم و خود از علاقمندان و مریدان علما و مراجع معظم هستم، در جریان اخیر نیز از آنجا که سخنان حضرت آیت الله یزدی ، بنحوی مساله روز حوزه بود مورد اهتمام قرار گرفت، و نامی ازهیچکس ذکر نشده بود. 🔸 بر خلوص و تواضع حوزویان تاکید کرده و مرجع سازی و مرجعیت خود خوانده را تقبیح و به نقد اشرافیگری پرداختند که حرف دل همه حوزویان است. 🔹اما درباره ، از وقتی وی آقای مشایی را به عنوان معاون اولی منصوب کرد ودرطول دور دوم ریاست جمهوری که عملکردی متفات داشتند، اینجانب نقد جدی داشتم که مواضع من در همان زمان هویداست. سخنرانی ها ومقالات منتشر شده گواه این سخن است. 🔸متاسفانه برخی دوست دارند با و زیست کنند. 🔸واما درجریان هیچ نقشی نداشته بلکه مخالف برگزاری آن بودم.لذا معاندان اگر سندی برخلاف دارند خوب است ارایه کنند تا جایزه بگیرند. 💠 من خواهش می کنم برای دنیای دیگران تا این حد بد اخلاقی نکنید وقیامت خود را به باد ندهید و اگر برای در پی دیگران هستید ارزش ندارد می توان با صداقت زندگی کرد خداوند هم روزی رسان است و الا به دنیای خود هم نخواهید رسید. 🔸ممکن است دروغ و تهمت جولان داشته باشد ولی گذراست که در دنیا و در آخرت است. @rozaneebefarda
💥پیشتر در حساب شخصی جناب آقای از تعبیر برای ایشان استفاده شده بود! 🔻در این تصویر لفظ از جلوی نام ایشان شده است. اگر تاکتیکی نباشد، اقدام قابل تقدیری است. 💥برخی مراجع ماضین(مانند ) و برخی از موجودین(مانند )، مانع درج این لقب خاص بر رساله خود شده اند. 🔻در این قاب، یکی از چهره‌های مؤثر ، جناب آقای (نائینی) نیز دیده می شود. @rozaneebefarda
💥سایت موهن به مقدسات با عنوان نیز در جرگه مدافعان درآمد! 🔻ماجرا هرچه می گذرد جالب تر می شود! 🔸ایران وایر یکی از سایت های جدی ضد انقلاب است که از ضدانقلابیون سرشناس، سردبیری آن را برعهده دارد! برای اطلاع بیشتر، اینجا را ببینید:👇 iranwire.com/fa/features/32684 @rozaneebefarda
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۱۷ 🔹میم سین: به نظرم می‌رسد برای کوبیدن یک نفر به اراجیف گویی تمسک نکنید! به عنوان گذاری "آیت الله العظمی" به آقای علوی بروجردی گیر می‌دهید، درحالی که چنین القابی (بلکه بالاترش) توسط خود سایت رهبری و زیرمجموعه های ایشان به کار می‌رود... 🔶پاسخ روزنه اولا خواهش می شود عصبانی نشوید. ثانیا مقام معظم رهبری ولی فقیه زمان هستند یعنی فقیه حاکم که حکمش بر سایرین از مجتهد و مقلد، نافذ است. این امر اختلافی نیست. پس قیاس مع الفارق است. ثالثا ایشان از مراجع تقلید عظام اند که بیش دو دهه از مرجعیت‌شان می گذرد و لذا کاربست این عناوین، برای ایشان چندان عجیب و غریب نیست. عجیب آن است که برخی افراد یکشبه آیت‌الله العظمی خطاب شوند! رابعا در اعلان مرجعیت مقام معظم رهبری، عده کثیری از خبرگان و اساتید طراز اول و علمای بلاد، شهادت مکتوب مبنی بر صلاحیت علمی و عملی ایشان برای تصدی مرجعیت داده و جامعه مدرسین حوزه علمیه (معتبرترین تشکیلات حوزوی معاصر) بر آن صحه گذاشته است. آیا سایر افراد مورد نقد با طی چنین مقدماتی به اعلان مرجعیت و چاپ رساله و تأسیس دفتر و تصدی شؤون مرجعیت اقدام کرده اند؟! خامسا مقام معظم رهبری علی‌رغم همه این مقدمات اولا همان زمان بر ارجاع و رجوع به مراجع معمرین موجودین در ایران تأکید کرده و تمرکز خود را تنها به پرسشهای خارج از ایران معطوف داشتند. از این گذشته ایشان بدون ذکر نام، بر جایگاه برخی افراد واحد صلاحیت که اسم شان اعلان نشده نیز تأکید فرمودند که مصداق بارز آن مرجع اعلای عراق حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی بودند. مراعات جایگاه بزرگان و حتی معاصرین توسط ایشان، درس آموز و مورد مطالبه مستمر طلاب و روحانیون است. سادسا مقام معظم رهبری تا کنون به جهت مراعات معاصرین و مراجع عظام قم، از انتشار رساله استنکاف فرموده‌اند که عینا گمشده این روزهای حوزه علمیه قم است و عده‌ای دانسته یا نادانسته قدم در مسیری گذاشته اند که این سرمایه‌های تاریخی روحانیت و مرجعیت را نابود سازند. @rozaneebefarda
این صفحه مربوط به سایت ضدانقلاب است. در این یادداشت تلاش کرده مسئولیت انتشار جهت دار سخنان آیت‌الله یزدی را گردن جناب آقای نبوی بیاندازد. نکته جالب آنکه وقتی به لینک ارجاع مراجعه کنید، از سایت سر در می آوید! منبع تحلیل این سایت ضدانقلاب، همان خبرآنلاین است و نشان می دهد که این رسانه‌ها یا کاملا شبکه اند و یا به هر دلیل خبرآنلاین منبع معتبری برای ایران وایر است! پیشبرد خط رسانه‌ای مشترک خبرآنلاین و ایران وایر در دفاع از ، مسئله جالب و مهمی است. @rozaneebefarda
💥تلاش بر و فرار از ! چرا مدرسی مقصر است؟! ۱) در منبع اولیه، هیچ اسمی از آقایان صادق آملی لاریجانی، محمدجواد علوی بروجردی و حسن روحانی نیامده بود و نخستین بار مدرسی بود که به خبر جهت داد و اسامی را ذکر کرد و داد. تطبیق بر مصادیق که برخلاف اراده قائل انجام شده، خلاف بزرگی بود. اگر آیت‌الله یزدی می خواستند اسامی را ذکر می کردند یا اگر کانال کذایی منبع خبر چنین قصدی داشتند خود انجام می دادند. ۲) منبع اولیه خبر یک چیز است و مرجع خبر چیزی دیگر. هر لحظه و هر روز خبرهای زیادی در کانال های غیرخبری تولید می شود و مؤثر هم واقع نمی شود. مدرسی خبر مندرج در چند کانال کوچک را به خبری تبدیل کرد و توجه رسانه‌ها را به آن جلب نمود و لذا به درستی رسانه‌های داخلی و خارجی، تصریح دارند که مرجع خبری شان فرید مدرسی بوده است. ۳) هجمه رسانه‌ای هماهنگ و طراحی عملیات روانی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، که به خدشه دار کردن وجه نظام و تشویش اذهان انجامید، گناه کنی نیست که قابل اغماض باشد. نقش فرید مدرسی در تولید خبر جهتدار و دامن زدن به تبعات بعدی نزاع رسانه‌ای اخیر، مورد سوال جدی نخبگان جبهه انقلاب است که یکی از راه های آن پاسخگویی متهمان در محکمه است. ۴) صدالبته روشنگری بر اساس اطلاعات آشکار، هزار بار مؤثرتر از افشاگری بر اساس اطلاعات پنهان و یا اثبات جرم در دادگاه است اما در شرایطی که از بیانات یک جلسه محرمانه یک بحران فراملی درست شده، روشنگری رسانه‌ای هرگز کافی نیست و تکلیف نهادهای امنیتی و قضایی را ساقط نخواهد کرد. @rozaneebefarda
درنگی دیگر در نقش شبکه رسانه‌ای اصلاحات و اعتدال در دامن زدن به نزاع حوزوی اخیر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹در اینکه برخی از حرفهای  مناسب نبود ، یا حداقل با شیوه بدی بیان شد حرفی نیست، اما یک پله قبل تر از قیل و قال ها و نیات پشت پرده را باید دید.  متاسفانه با ارتزاق مستقیم از بودجه کشور(که اصلا علت و ضرورت آن قابل فهم نیست)، مدتی است به نشر مطالبی خلاف آرمان  پرداخته و عمده کارش نمایش لاکچری بازی یادگارِ یادگارِ یادگارِ امام و شخصیت سازی برای افراد حوزوی زاویه دار با نظام شده است. این سایت اخیراً با انتشار خبری از حمله بی سابقه و تند آیت الله یزدی به  و آقایان  و خبر داد و بعد از نشر خبر به رویه معمول با فتنه گری، به شکل رفت و برگشتی اقدام به انتشار موضع گیری آقایان حوزوی(مانند غرویان، مرتضی جوادی آملی، فاضل میبدی و...) که عمدتاً برای این سایت و مقاصد آن آماده و دست به قلم هستند نمود تا این خبر را ترند و برجسته نماید. بعد از منظر اخلاق و غیره آقای یزدی را مورد نوازش قرار دهند تا آنجا که بعضی از به اصطلاح روشنفکران مثل  که نقدهای تند و خارج از دایره انصافش زبانزد است خود به صورت داوطلبانه وارد در این بازی شوند و این آتش آنقدر شعله بگیرد تا همه به حرکت و پاسخ برآیند. اما ذکر چند نکته درباره این مطلب لازم و ضروری است: اول: اینکه فرمایش جناب آقای یزدی در یک جمع خصوصی بوده است و نشر عمومی این مطالب توسط سایت جماران صورت گرفته است، منبع خبر هم یک کانال درون سازمانی حوزوی است. نویسنده خبر برای جماران هم  است که روزنامه نگار فتنه گران و اصلاح طلبان تند در قم بوده که پایش به نحو عجیبی در بعضی از دفاتر نیز باز است. آنهایی که هم با آقای یزدی دشمن اند و هم با آقای لاریجانی سر ستیز داشته و دارند، اول به جهت  هایشان در مجلس ششم و دوم به جهت۸۸ و با این عقده های بدری و خیبری همواره دنبال کوچه خلوتی هستند تا انتقام بگیرند. و چه دعوایی بهتر از این؟ و آقایان چقدر راحت بازیچه این دعوا شدند، تا در آستانه انتخابات جایگاه را تنزّل دهند. دوم: بخش دیگر حرفهای آقای یزدی که ظاهرا مقصود اصلی سایت است و موج فعلی خبرسازی سایت روی آن متمرکز شده است، درباره مرجع سازی بعضی ها برای دیگران است، از جمله نوه مرحوم ، فارغ از اینکه آقای  دارای ملاکات کافی برای احراز این عنوان هستند یا نه... خود ایشان هم تایید می‌کنند حتما که اصل این دغدغه به طور جدی در حوزه احساس میشود که عده ای با استفاده از رسانه و پول در پی آن هستند که با اغوای افکار عمومی، دینی برای خود و یا دوستانشان دست و پا کنند، ولی سالهاست که  در مقابل آنها ایستاده است، افرادی که برخلاف سنت رایج حوزه، خودشان رساله چاپ کرده اند و ۱۲-۱۰ سال است که پاشنه درب جامعه را از جا کنده اند تا مجوز نشر بگیرند. و خدا میداند اگر صیانت جامعه مدرسین نبود چه فرومایه هایی تا امروز با دروغ و فریب خودشان را به جای مرجع به مردم غالب می‌کردند، و چه نادان اند آنهایی که الان علم برداشته اند که باید مرجع را مردم انتخاب کنند، بله باید مردم بخواهند و تحمیلی نیست اما مردمی که دانش کافی برای شناخت صلاحیت علمی یک فرد را ندارند چطور تصمیمشان درست خواهد بود؟ مگر نه این است که صلاحیت پزشک، مهندس، وکیل و... را در جامعه امروز یک نهاد آشنا با آن تخصص تایید کرده و به مردم اعلام می‌کند؟ این روش عقلائی نیست؟ آری هدف دوم این خبر سازی ها و شانتاژ، نه زدن آقای یزدی که هدف قرار دادن جامعه مدرسین است کما اینکه سالهاست عده ای از آقایان که برخی از آنها چندان جزء دغدغه مندان انقلاب در قم به حساب نمی‌آیند، با پول های آنچنانی و با تشکیل  طور ضمنی خواسته یا ناخواسته به دنبال تضعیف این نهاد انقلابی و شاید جایگزینی خودشان به جای آنها هستند. سوم: نکته آخری که در خبر منتشره توسط جماران وجود دارد اشاره به حضور یکی از مسئولان مرکز مدیریت حوزه در جلسه است، كه شاید چندروز بعد شاهد خبرسازی ها علیه باشیم، چرا که ظاهرا برخی از آقایان در قم از این به شدت ناراحت‌اند که امورات حوزه علمیه توسط مرکزی تعیین می‌شود که زیر نظر  مدیر آن تعیین میشود و میخواهند سایه  و  را از سر کوتاه کنند. مقداد داداشی 🔶حاشیه روزنه ادبیات یادداشت مربوط به نویسنده محترم است و مانند هر مطلب مشابه دیگر، بازنشر به معنای تایید محتوا یا پذیرش مسؤلیت آن نمی باشد. @rozaneebefarda
💥روایت از 🔻 زمانی که آیت الله بروجردی در مشهد ساکن بودند، از نظر علمی کمتر از اقازاده و حاج آقا حسین قمی نبودند، ولی چون آنها در مشهد دارای موقف و جایگاه بودند، دستگاهی پهن نکردند تا به جایگاهشان ضربه ای وارد نشود. (جرعه ای از دریا، ج۳، ۴۹۴) @rozaneebefarda
القای ناکارامدی جامعه مدرسین در سایت مباحثات 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از برخی یادداشت های سایت مباحثات، این چنین به دست می آید که ایشان در تلاشند القا کنند جامعه مدرسین از معرفی مجتهد اصلح برای مرجعیت ناتوان است، گویی حاصل عملکرد جامعه مدرسین، قرار دادن فیلتری است برای معرفی مراجع دلخواه و یکدست. زشت تر آنکه مرجعیت خواهی عیان و شگفت آور برخی -که چندان وجهه انقلابی ندارند- را هم به پای حکومت اسلامی و مناسبات جدید قدرت گذاشته اند. 🔹نکاتی در این خصوص قابل توجه است: اول: جامعه مدرسین افرادی خبره و دلسوز برای جامعه شیعیان هستند و مجموعه دیگری در حوزه وجود ندارد که مانع یله و رها شدن امر مهم مرجعیت شود. کمیسیون حراست از مرجعیت در جامعه مدرسین نیز مورد تایید پنج تن از مراجع حاضر و متوفی بوده است. دوم: همه ایشان دارای یک مذاق سیاسی خاص نیستند که خروجی کار آنان معرفی مراجع یکدست باشد. بله ایشان به دگراندیشانی که خارج از متد و چارچوب متقن و علمی اجتهاد می اندیشند، یا تحت تاثیر جریان روشنفکری مرتجع در ایران هستند یا به هر دلیلی نصاب مرجعیت را دارا نیستند، مجالی نخواهند داد. سوم: چرا در نوشته های ایشان سخنی از ناپسندی دعوت به نفس از سوی برخی آقایان دیده نمی شود؟ مساله ای که منحصر به بعد از انقلاب نیست و همیشه مصادیقی (کوچک یا بزرگ) داشته است. چگونه می توان با دعوت به نفس برخی، احراز کرد او "تارکا لهواه" است؟ و تمایل به دنیاطلبی ندارد؟ امری باطنی که تشخیص آن کار آسانی نیست و بدون احرازش نمی توان شرایط مجتهد جامع الشرایط برای مرجعیت را در شخص مشاهده کرد. 🔹سایت مباحثات در بخشی از یک یادداشت با عنوان "زمین بازی قدرت و چالش جدید مرجعیت" نوشته است:  ۴۰سال از ایفای نقش روحانیون در حکومت اسلامی می‌گذرد و آثار ناشی از مناسبات جدید قدرت، در اولین نسل مجتهدین پساانقلاب هویدا شده؛ معلوم هم نیست که لجاجت یک طرف و جبر و تهدید طرف مقابل، تا به کجا می‌تواند ادامه یابد. مرجعیت مقامی نیست که در چارچوب قوانین صفر و یک بگنجد. قرار هم نیست که با فیلترهایی، مراجع یک‌جور و یک‌طراز تحویل دهیم. مراجع سابق و کنونی تقلید نیز مراتب و فواصل علمی چشمگیری در قیاس با هم دارند، اما از طرف دیگر، اکنون که مرجعیت‌گریزی لااقل در میان برخی، جایش را به مرجعیت‌خواهی داده، زیبنده نیست که امر مرجعیت، بالجمله یله و رها شود و یا تماماً دست‌مایه‌ی بازیگردانان سیاسی گردد. علی مؤمنی زاده @rozaneebefarda
💥 روایت آیت الله شبیری از ( جرعه ای از دریا،ج۳ ، ص۲۸۸) @rozaneebefarda
و در حوزه علمیه؛ آسیبها و تهدیدها @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مقام معظم رهبری در جلسات با مسئولین نظام و در دیدار با قشرهای مختلف مردم، نسبت به نفوذ دشمنان در حوزه های مختلف اعلام خطر کردند. ایشان نفوذ جریانی را بسیار خطرناک تر از نفوذ فردی دانستند و بارها نسبت به این موضوع هشدار دادند. 🔹 در نفوذ جریانی، دشمنان با ایجاد و شکل دهی یک جریان منتقد و بعضا مخالف نظام و یا از طریق موج سواری و حمایت از یک جریانی که در راستای منافع آنها فعالیت می کند تلاش دارد به اهداف شان دست یابند. 🔹هدف نهایی دشمنان از نفوذ در حوزه های مختلف از بین بردن نظام اسلامی است. از ابتدای انقلاب تاکنون راههای مختلفی را برای از بین بردن نظام اسلامی دنبال کرده از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم های همه جانبه ولی نتوانستند به هدف خود برسند لذا طرح نفوذ در حوزه های علمیه و دنبال کردن آنتی تز انقلاب از درون حوزه ها در دستور کار خود قرار دادند. 🔹اگر بخواهیم نفوذ جریانی در حوزه های علمیه را بررسی کنیم درمی یابیم که جریان دگراندیش حوزوی از بسترهای مورد نظر دشمنان در طرح نفوذ است. این جریان دگراندیش با انجام دادن گامهای زیر بصورت آگاهانه و غیرآگاهانه در پازل نفوذ دشمن بازی می کند. 1⃣ زیر سوال بردن نهادهای انقلابی و ناکارآمد نشان دادن آنها 2⃣ القاء شبهه پیرامون مبانی فقهی نظام توسط برخی از افراد نفوذی و جریانهای خاص حوزوی 3⃣ القاء شعار جدایی دین از سیاست توسط برخی از جریانهای سکولار در پوشش شعارهای "حفظ استقلال و حفظ سنتهای حوزه" 4⃣ شخصیت سازی و ایجاد تشکل های موازی با جامعه مدرسین جهت انشقاق و کاهش اعتبار جایگاههای حوزوی و در یک کلام ایجاد چند صدایی در حوزه نسبت به نظام اسلامی 🔻سخن آخر 🔹ایجاد اختلاف و انشقاق در بین شخصیتها و جریانهای انقلابی از تاکتیکهای دشمن در پازل نفوذ است. شخصیتها و جریانهای انقلابی در حوزه مواظب باشند تا دشمنان از اختلاف نظرشان سوءاستفاده نکنند و مهره پازل دشمن نشوند. 🔹مقام معظم رهبری در دیدارشان با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه فرمودند: اگر بخواهیم همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت. ( کانال حوزه تراز/ کانال آنتی تز انقلاب) @rozaneebefarda
🔹وقتی آقا شیخ محمدتقی گلپایگانی علی‌رغم تقدم رتبه حوزوی، را به عنوان معرفی می کرد! آیا اکنون این سیره سلف صالح در معرض خطر قرار نگرفته است؟! طلاب و علمای قم در قبال دگرگونی و انهدام سیره قطعیه بزرگان امامیه چه تکلیفی دارند؟؟؟؟ 💥اختصاصی @rozaneebefarda
سخن چین های حوزه بهتر بشناسیم و مراقب فتنه‌های شان باشیم...... عوامل افتراق در حوزه چه کسانی هستند؟! @rozaneebefarda