JelveHagh.pdf
1.5M
📗جلوه حق
✍ مولف:آیه الله مکارم شیرازی
🔹 تعداد صفحات: ۱۹۹
🔸 زبان: فارسی
@safiresheytan🕸
semat2-www.ebnearabi.com.pdf
5.22M
📒#فصلنامه_و_مجلات
🏵فصلنامه #سمات شماره ۲
🔹خود بنیادی معرفتی و اعتقادی
✍مدیر مسئول
🔸#اسماء_الله ؛اسکلت و ستون فقرات #عرفان #ابن_عربی
✍مرتضی رضوی
💠خاستگاه #فلسفه_اسلامی
👥گفتگوی سمات با حسین غفاری
🔸دفاع از #حدیث(۲)
✍مهدی حسینیان قمی
🔹سابقه نگارش و تدوین حدیث در تشیع
✍شیخ حر عاملی
🔸سه فراز در باب ریاست،وکالت و وزارت زنان
✍مهدی نصیری
🔹معنا و ماهیت دموکراسی
✍شهریار زرشناس
✅ درباره #حدیث مشهور #اطلبوا_العلم_و_لو_بالصین
✍مهدی نصیری
✅ #وحدت_وجود ،#عقل گریزی و #جبر گرایی عارفان
✍حسن میلانی
💠 #مکتب_تفکیک و تمایزات آن با فلسفه و #عرفان
👥گفتگو با آیت الله سیدجعفر #سیدان
🔹مساله شناخت خداوند
✍آیت الله میرزا مهدی اصفهانی(ره)
✅ در بیان جدایی طریق #قرآن و اهل بیت(ع) از طریق #فلاسفه و #عرفا
✍آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره)
🔸ملاحظاتی پیرامون #مکتب_تفکیک
✍حسن میلانی
✅حقایق اسلام را از متون اسلام باید گرفت
✍مقام معظم رهبری
@safiresheytan🕸
#فرقه_صوفیان
سیدمحمد #محدث
📚معرفی اجمالی:
✍مولف در بخش اول در #تحلیل ویژه خود، #زهّاد نخستین راجزو مسلمانان راستین وانقلابیون خط اهل بیت می شمرد که بااسلحه #زهد، وراه اندازی جنبش ضدّاشرافیت توانستند مشروعیت #بنی_امیه را زیر سوال برده ومردم رامتوجه سنت اهل بیت سازند.
🔹اما به تدریج بازماندگان این نهضت از مسئولیت اجتماعی خود غافل شده وبه درون گرایی ورُهبانیت مسیحی کشانده شدندو #عباسیان در تاکتیکی،آنها را در راستای اهداف خود و تضعیف جایگاه امامت به استخدام درآوردند.
⚠️سپس برکسانی که #وحدت_اسلامی را جزو #خدمات_صوفیه می شمرند و نقد تصوف را روا نمیدانند تاخته وتذکر می دهند که صوفیان اسلام ومسلمین را با فرقه های خود پاره پاره کردند ولذا#نقد_تصوف، در راستای وحدت اسلام ومسلمین در جهان امروز ضروری است.
🌸سرِ چشمه شاید گرفتن به بیل 🌸
🌼چو پُر شد نشاید گذشتن به پیل🌼
💎سپس تصوف رابه سه دوره تقسیم مینماید .
🔘#تصوف_انسانی(شخصیت سازی)قرن ۲
🔘#تصوف_عقیدتی(تدوین عقاید)قرن ۳
🔘گروه بندی عقیدتی قرن ۴و۵
🔘گروه بندی رفتاری (فرقه ای) قرن ۶ به بعد
✅در بخش دوم به #تصوف_فرقه_ای پرداخته و تحولات #صوفیان_ایران وعراق را مقایسه کرده است.
✅در بخش سوم وچهارم به سبک شناسی #اجازات و بررسی ادعای #اتصال به پیامبر از طریق امیر المومنین پرداخته است .
💎سپس با اشاره به سه نوع #اجازه_نویسی مرسوم نزد صوفیه ، پیران را طبقه بندی مینماید .
⚜#اجازه_خرقه ⬅️ اجازه تعیین جانشین است.
⚜#اجازه_تلقین_ذکر ⬅️اجازه آموزش وتربیت است
⚜#اجازه_صحبت. ⬅️ گواهی تحصیل نزد شیخ است .
⭐️نگارنده همین روش را برای تعیین #اختیارات_اقطاب ومشایخ مبنای کارخود قرار داده است .
✅در بخش پنجم به نقد وبررسی اجازات وکرسی نامه های #اویسیه،#چشتیه، #خاکساریه، #ذهبیه، #رفاعیه،#سهروردیه، #شاذلیه،#مولویه وانشعابات #نعمت_اللهیه از جمله #گنابادیه پرداخته است.
❌نگارنده در این بخش به دفاع از #کبرویه و تشیع مشایخ آن ها از جمله سید محمد #نوربخش پرداخته است.
وآنها را #عارفان_امامیه برمی شمرد که همچون زهاد اولیه دربرابر ظالمان بوده اند و #نجم_الدین_کبری و #عطار_نیشابوری را شهید خطاب میکند .
⚠️نکته:
🔹ایشان مولف کتاب #تذکره_الاولیاء را فرد دیگری با همین نام می داند.
🔸و ذهبیه واویسیه را از دایره کبرویان خارج میداند.
#کتاب #فرقه_شناسی #فارسی #قرن۱۴
@safiresheytan🕸
ش07، فرقهصوفیان، محدث.pdf
24.38M
📗فرقه صوفیان
✍ مولف: سید محمّد محدّث
🔹 تعداد صفحات: ۴۶۱
🔸 زبان: فارسی
@safiresheytan🕸