eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
513 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 🔻«شنکار را چاریه‏» که شارع فلسفه ودانته است، مى ‏گوید: ⚠️خدا رامى ‏توان در همه جا و همه چیز مشاهده کرد، و معتقد بود که ‏همه چیز خداست❗️ 👨‍🎓در این باره داستان شیرینی نقل کرده اند که فیلسوف مزبور به دانش‌آموز تازه کار خود می گفت : ❌همه چیز خداست و خدا در همه چیز وجود دارد ،حتی در تو❗️ 🐘دانش آموز از این فکر به وجد آمد و با این وضع و حالت به وسط خیابان رسید و ناگهان به یک فیل عظیم الجثه برخورد. 🗣 فیلبان فریاد زد کنار برو❗️ 💥ولی آن مرد که خود را خدا می دانست اعتنایی به گفته او نکرد و پیش خود فکر کرد؛ ▫️چرا من راه را بر فیل باز کنم ⁉️ ▫️من خدا هستم فیل هم خداست ‼️ ▫️چرا خدا از خدا بترسد⁉️ 😂ولی وقتی که فیل با او روبرو شد با خرطومش وی را بلند کرده محکم بر زمین کوفت.آن مرد که خود را خدا می پنداشت با گریه و زاری پیش معلم دوید و ماجرا را بازگو و بر فلسفه او ایراد گرفت❗️ و معلم هم با آرامی و خونسردی به داستانش گوش داد آنگاه گفت: ▪️ در این که تو خدا هستی شکی نیست❗️ ▪️ فیل هم خداست❗️ 😁ولی فراموش کرده ای، فیلبان هم خداست. چرا به فریاد او گوش فرا ندادی⁉️(۱) 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✴️ بر اساس برخی گزارشات مرگ نیز ناشی از باور او به عقیده توهم زای ، بوده است. ⬅️ دراین باره می نویسد: 🔹شیعه و سنی نقل کره اند که شیخ عطار در وقت کشته شدن با کافر تتار که به دستش گرفتار بود، گفت : ❌کلاه تتاری بر سر می گذاری و به این صورت خود را به من می نمایی و قصد قتلم می کنی و گمان داری که من تو را نمی‌شناسم، بکش که هزار جان من فدای شمشیر تو باد❗️(۲) ⬅️ فخرالدین علی صفی(م ۹۳۹ ق) می نویسد: 👹چون در نیشابور قتل عام کرد. یکی از دست شیخ عطار گرفته بود و می بُرد که او را در مَقتل عام، سر از تن بردارد و شیخ در آن حال وقت خوش کنند.توجه غلبه کرده ، روی به قاتل کرد وگفت : ❌ به این که برسر نِهِی و تیغ هندی بر کمر بندی و از جانب ترکستان به مکر و دستان برآیی، پنداری تو را نمی شناسم، پس در آن محل آن لشکری تیغ از نیام برکشید و شیخ بر سر پا نشانید. شیخ بالبداهه این رباعی گفت: 💔دلدار به تیغ دست بُردی، ای دل بین 💔بَربند میان و بر سر پای نشین 🍷وانگه به زبان حال می گو که بنوش 🍷جام از کف یار و شربت بازپسین ⬅️ علامه می نویسد؛ 🔸وقتی سلطان وقت را شنید که مسلمین را اغوا می کنند، جلّادی فرستاد تا سر او را بیاورد. 🔹 وقتی جلّاد بر او وارد شد و ماموریت خود را بازگو کرد به قاتل خود گفت: 😳 تو خدای منی به هر شکلی که می خواهی درآی (من تو را میشناسم)❗️ اگر اراده کشتن مرا نموده ای من آماده‌ام. سپس او را کشت. 💥در بعضی از مدارک مهم آمده که به قاتل خود در حین کشته شدن گفت: 💂‍♀ کُلَه بر فرق بگذاری تتاری 💂‍مرا در تیهِ شکّ خواهی گذاری 📛تو هستی خود، خدا و خالق من 📛بزن گردن مرا، ای حی ّذو المنّ (۳). --------------- 📚منابع: (۱)پژوهشی در پیدایش وتحولات تصوف وعرفان _ عمید زنجانی ص۳۹ (۲)حدیقه الشیعه_مقدس اردبیلی،بخش مذمت صوفیه به نقل از کشف الحقیقه فی اعتبار الحدیقه ص۱۸۶ (۳)مقدمه لسان الغیب ص۱۲۹ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر 📚معرفی اجمالی: ✍این اثر متشکل از ۷ مقاله در نقد کتاب مثنوی مولوی است که بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ در مجله دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و برخی مجلات دیگر به چاپ رسیده است . 🌟هدف مولف در تمام مقالاتش اثبات این مطلب است که مولوی یک فرد سنّی مذهب و کاملا بیگانه از تشیع بوده است. ✅نویسنده با تذکر به اینکه؛ "اثری چون یک اثر هنری صِرف نیست بلکه منظومه کلامی نیز هست" در صدد نقدکتاب برآمده وکوشیده تا، دیدگاه « » را جایگزین دیدگاه « » موجود در عرصه متون صوفیه گرداند. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 مقالات عبارت اند از: ⬅️مقاله اول: آل یاسین در مثنوی ⬅️مقاله دوم: بررسی روایت جعلی "اصحابی کالنجوم بایهم اقتدیتم اهتدیتم" ❌بنابراین گفتار، تمامی صحابه آن حضرت، مقتدای امت مرحومه وقابل پیروی واتباعند‼️ ⚠️این اعتقاد در مثنوی مولوی ۶بار ویکبار در "فیه ما فیه"عرضه شده است که نشانگر اهمیت آن در دیدگاه صاحب اثر است . ❌مولوی کسانی که این انگاره را نپذیرند در آن خورد گیری کنند شمرده و هرگونه بحث و نظر در این خصوص را ممنوع دانسته است و به سکوت و خاموشی فرمان داده است تا مبادا موجب تشویش نظر ها گردد❗️ ✅ از که دریافت های خویش را برگرفته از جلوه داده‌اند و حاصل و و و ... می دانند باید پرسید که: ▫️آیا شما که به ادعای خودتان برترین شامه معنوی است، چگونه از طریق ماورایی و غیر عادی تعفن معنوی این گونه سخنان یاوه منسوب به حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را در نیافته است⁉️ ▫️این چگونه نظری است که با درک حقایق مسلم به تشویش می افتد ⁉️ ⬅️مقاله سوم : دیدگاه مولوی درباره معاویه(قصه بیدار کردن ابلیس معاویه را که وقت نماز است)😳 📛ابیات این حکایت به طور خاص در حدود ۱۷۰ بیت را در بر می‌گیرد و نشانه اهمیت محتوای داستان در نظر سراینده آن است. 💥به کار بردن لقب خال مومنان 💥تقابل ابلیس و معاویه و غلبه معاویه و ابلیس 💥انتساب به معاویه 💥تعبیرات خاص مثنوی درباره معاویه 💥 خواندن معاویه ❌به تعبیری زیرکانه را از زمره ملازمان و خاص درگاه حق جلوه می‌دهد مهمتر آنکه مولوی در مثنوی " باز "را رمز می داند. ✴️استاد : بیشتر داستان هایی که مولانا در سراسر کتاب آورده از نظر تاریخی یا ریشه ندارد یا آنها را به سلیقه خود دگرگون کرده است تا نتیجه ای را که می‌خواهد بگیرد . [📚شرح مثنوی ج ۴ ص ۲۴۸] ⬅️مقاله چهارم : کارنامه معاویه در تاریخ 💥جنگ با امیرالمومنین در صفین 💥جنگ با امام حسن مجتبی 💥بیعت گرفتن برای یزید 💥جعل حدیث 💥اجتهاد در برابر حکم صریح الهی 💥کشتن صدها نفر به جرم تشیع 💥شراب نوشی و رباخواری 💥ثروت اندوزی و تبدیل خلافت به سلطنت 💥کفر آشکار و قصد ریشه‌کنی دین حضرت خاتم ❌آیا از شاعری چون مولوی که کتاب خویش را " و ، ، خداوند می خواند ... انتظار نمی رود ، دست کم با تورقی بسیار گذرا در کتب تاریخی از جنایات وپلیدی های وی، نیمه اطلاعی کسب نماید. ⚠️این بی خبری است یا تغافل⁉️ ⬅️مقاله پنجم: بررسی که اصل آن را مولوی پذیرفته است . ⬅️مقاله ششم: تحریف لفظی ومعنوی " " در کتاب مثنوی در تفسیر صاحب مثنوی کشتی نوح یک بار "امت رسول" و بار دیگر "پیغمبر و اصحاب" اعلام شده است‼️ ❌مولوی، و مراد را ناخدای کشتی روزگار می داند و معاشرت و همنشینی با خلق نادان را همچون طوفان نوح ویرانگرند و خانمان برانداز. را مذمت می کند و عاقبت پسر نوح را نمونه ای از عمل به دستورات عقل می شمارد . ✅ از صاحب این اثر و شارحان وعلاقمندان آن و محققان بزرگ می پرسیم علت حدیث شریف سفینه در عنوان ابیات ۵۳۷ و ۵۴۴ دفتر چهارم مثنوی که به جای "مَثَلُ اهل بیتی"، "مَثلُ امتی" آمده چیست⁉️ یک پاسخ این است: ⭕️آنچه را در مثنوی در زمینه عقائد می آید، می توان ترجمان عقائد متشرّعه اهل سنت خواند. [📚زرین کوب سرّ نی ج۲ص۶۷۱] ⬅️مقاله هفتم : دیدگاه مولوی درباره ایمان حضرت ابوطالب 📛مولوی حکم به کفر حضرت ابوطالب می کنداما در جنب این ، در هیچ کجای این منظومه ۲۶ هزار بیتی، هیچگونه طعنی در خصوص ابوسفیان _با وجود آن همه سوابق پر خباثت و تباهی_وجود ندارد.⁉️ ✴️ می نویسد: (مولوی)از رسم تعزیتِ روز در نزد شیعه حلب با تعریض یاد می کند. در سراسر مثنوی هیچ نشانی از آشنایی درست با عقاید و مقالات قوم (شیعیان) مشهود نیست، چنان که در باب علیه السلام بر خلاف قول شیعه و با آن که در بین اهل سنت هم در نفی آن توافق نیست، در عدم ایمان وی تاکید دارد❗️ ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
4_5836692699352140699.PDF
1.69M
📄 سفینه صوفی(۷مقاله در نقد مثنوی مولوی) ✍ مولف: دکتر احمد احمدی 🔹 تعداد صفحات: ۲۴۰ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ (۱) 🔻دَخَلَ سُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَرَأَى عَلَيْهِ ثِيَابَ بَيَاضٍ [بِيضٍ‏] كَأَنَّهَا غِرْقِئُ الْبَيْضِ فَقَالَ لَهُ : ❎إِنَّ هَذَا اللِّبَاسَ لَيْسَ مِنْ لِبَاسِكَ‼️ فَقَالَ لَهُ: 👂اسْمَعْ مِنِّي وَ عِ مَا أَقُولُ لَكَ فَإِنَّهُ خَيْرٌ لَكَ عَاجِلًا وَ آجِلًا إِنْ أَنْتَ مِتَّ عَلَى السُّنَّةِ وَ الْحَقِّ وَ لَمْ تَمُتْ عَلَى بِدْعَةٍ . 🔰أُخْبِرُكَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وسلم كَانَ فِي زَمَانٍ مُقْفِرٍ جَدْب. 🔰فَأَمَّا إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْيَا فَأَحَقُّ أَهْلِهَا بِهَا أَبْرَارُهَا لَا فُجَّارُهَا وَ مُؤْمِنُوهَا لَا مُنَافِقُوهَا وَ مُسْلِمُوهَا لَا كُفَّارُهَا فَمَا أَنْكَرْتَ يَا ثَوْرِيُّ⁉️ ☑️ فَوَ اللَّهِ إِنَّنِي لَمَعَ مَا تَرَى مَا أَتَى عَلَيَّ مُذْ عَقَلْتُ‏ صَبَاحٌ وَ لَا مَسَاءٌ وَ لِلَّهِ فِي مَالِي حَقٌّ أَمَرَنِي أَضَعُهُ مَوْضِعاً إِلَّا وَضَعْتُهُ. 💠🔅💠🔅💠🔅💠 💀 که در مدینه می‌زیست بر امام صادق علیه السلام وارد شد. امام را دید که جامه ا‌ی سپید و بسیار لطیف که گویی عیناً آن پرده نازکی است که به سفیده تخم‌مرغ احاطه کرده و آن را از پوست جدا می‌سازد، پوشیده است. به عنوان اعتراض گفت: 📛 این جامه سزاوار تو نیست❗️ ❎ تو نمی بایست خود را به زیورهای دنیا آلوده سازی‼️ ❎ از مثل تو انتظار می‌رود که زهد بورزی و تقوا داشته باشی و خود را از دنیا دور نگه داری‼️ امام فرمودند: 🗣می خواهم سخنی به تو بگویم. خوب گوش کن که از برای دنیا و آخرت تو مفید است . 🔘اگر راستی اشتباه کرده‌ای و حقیقتِ نظرِ دین اسلام را درباره این موضوع نمی دانی،سخن من برای تو بسیار سودمند خواهد بود . 🔘و اما اگر منظورت این است که در اسلام بدعتی ایجاد نمایی و حقائق را منحرف و وارونه سازی، مطلب دیگری است و این سخنان به تو سودی نخواهد داد.♨️ 💬 ممکن است تو وضع ساده و فقیرانه رسول خدا و صحابه ی آن حضرت را در زمان خودش، پیش خود مجسّم سازی و فکر کنی که یک نوع تکلیف و وظیفه برای همه مسلمین تا روز قیامت هست که عین آن وضع را نمونه قرار دهند و همیشه فقیرانه زندگی کنند . اما من به تو می گویم که: ❇️ رسول خدا در زمانی و محیطی بود که و سختی و تنگدستی بر آن مستولی بود و عموم مردم از داشتن لوازم اولیه زندگی محروم بودند. 🔸وضع خاص زندگی رسول اکرم و صحابه آن حضرت مربوط به وضع عمومی آن روزگار بود. 🔹اما اگر در عصری و روزگاری وسایل زندگی فراهم شد و شرایط بهره‌برداری از موهبت های الهی موجود شد،سزاوارترین مردم برای بهره بردن از این نعمت‌ها، نیکان و صالحان اند؛ ▫️نه فاسقان و بدکاران. ▫️مسلمانان اند نه کافران. ❌تو چه چیز را در من عیب شمردی❗️ ☑️ به خدا قسم، من در عین این که می بینی که از نعمتها و موهبت‌های الهی استفاده می‌کنم؛ از زمانی که به حدّ رشد و بلوغ رسیده ام،شب و روزی بر من نمی گذرد مگر آنکه مراقب هستم که اگر حقی در مالم پیدا شود، فورا آن را به موردش برسانم.💯 ✴️سفیان ثوری پس از آنکه از جواب امام عاجز ماند، شکست خورده بیرون رفت و به یاران و هم مسلکان خود پیوست و ماجرا را با آنان بازگو کرد، آنها تصمیم گرفتند دسته جمعی در این باره با امام مباحثه کنند. ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈دوران حیات امام صادق علیه السلام ،آغاز شکل گیری صوفیه بوده است .از اینرو آن حضرت با سیره رفتاری خود سعی در اصلاح تندروی ها وکوته نظری های صوفیان داشتند. 👈برای شناخت سیره پیامبر اکرم باید به منابع معتبر که همان سخنان فرزندان رسول خدا است ،مراجعه کرد نه به کلمات وصوفیان. اهل البیت ادری بما فی البیت 👈دوره فقر و مشقت مسلمانان در صدر اسلام، را نمی توان گواهی بر در آغاز اسلام دانست.چرا که این دوره ▫️اولا: مقطعی وگذرا بود ▫️ثانیا: تحمیلی بود ونه انتخابی. 👈 در میان خانواده واجتماع با منافاتی ندارد. 👈 همواره در تقابل با امامان شیعه بودند و با خرده گیری و خود می کوشیدند، ایشان را زیر سوال ببرند. 👈آنان با ، پا را از حد خود فرا تر گذاشته وبه امامان معصومین ،درس دین می دادند واز این جهت دچار محذور «لاتقدموا بین یدی الله و رسوله» می باشند. 👈حضرات معصومین با نهایت بزرگواری ،به آنان پاسخ می دادند وحجت را بر ایشان تمام می کردند. 👈 منحصر به کتاب وقرن ۱۰ نمی باشد ؛ 📍شیخ کلینی قرن ۴ متوفی ۳۲۸ ------------ 📚 الکافی ج ۵ کتاب المعیشة .باب دخول الصوفیة على أبی عبدالله علیه السلام 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 🎙آیه الله آنهايى كه به قائلند چه مى گويند و ردّ آنها چيست⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✴️قائلين به فِرَق مختلفه هستند و بعضى از آنها(معتقدان به ) مى گويند(۱): ❌وجود واحد حقيقى است و موجودات مكثره و اوست و به دريا و موج هاى آن مثال مى زنند . 📛و اين حرف در نزد عقلا غيرمعقول است.💯 🧠چگونه عاقلى مى تواند باور كند كه اين همه موجودات مكثره كه هر يك منشاء اثر خاص است، تمام باشد و غير از يك وجود بيش نباشد‼️ ❌و تشبيه به دريا و موج هاى آن و مثال هاى ديگرى كه زده اند خيلى است با اينكه "ليس كمثله شى ء و سبحان اللّه عما يصفون"❗️ ⚠️علاوه بر اين، امورى كه لازمه اين مذهب(وحدت وجود) است، التزام به آنها موجب است. 🔰و لذا حضرت آيت اللّه آقاى آقا - رضوان اللّه عليه - كه يكى از مراجع تقليد بودند، در شرح " " پس از نقل احوال مى نويسند: 🔹"حُسن الظنّ بهولاء القائلين بالتوحيد الخاصّ و الحملُ على الصِحّة المامور به شرعاً، يوجبان حملَ هذه الاقوال على خلافِ ظاهرها والّا فكيف يصحُّ على هذه الاقوال، وجودُ الخالق والمخلوقِ و الا مر و المامور والراحم والمرحوم؟!... ". [مستمسك، ج ۱، ص ۳۹۱] 🔸يعنى چون شرعاً ماموريم به حسن ظن به هر كس كه مسلمان است و نيز ماموريم كه اقوال و افعال هرمسلمانى را حمل بر صحت كنيم، لذا مى گوييم قائلين به وحدت وجود، مراد آنها ظاهر كلامشان نيست ؛ ⚠️زيرا مستَلزم است كه از جمله آنها است بلكه معناى صحيحى قصد نموده اند وگرنه ظاهر اين حرف با شرايع منافى است چنانچه قبلا گفته شد: ▫️ سُبحَانَ رَبِّكَ رَبِّ العِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ... ▫️ وَ مَا قَدَرُواْ اللّهَ حَقَّ قَدْرِهِ ☘ پاك از آنها كه عاقلان گفتند ☘ پاكتر زانكه غافلان گفتند --------- 📚 هشتاد و دو پرسش - سوال ۱ - ص۵ ۱- بعض از حكماى اسلام وحدت وجود را به معناى وحدت صاحب مراتب، توجيه كرده اند ؛ مانند نور كه يك حقيقت واحده است ليكن از حيث قوّت و ضعف، مراتب بى شمارى دارد. همچنين وجود، يك حقيقت است كه مرتبه اى از آن واجب و ازلى وحىّ بالذات، عالم و قادر بالذات است و مراتب ديگر وجود، ممكن و حادث و عالم و قادر بالغير است. البته ممكنات را هم مراتب غير متناهيه است. 🆔 @safiresheytan🕸
🔸 چنانچه در موضوع عرفان وتصوف سوالات وابهاماتی در ذهن دارید، می توانید آنها را با ما در میان گذارید وسپس پاسخ خود را دریافت نمایید. 🔹 پرسش هایی که موردابتلا همگان باشد در بخش ، منتشر خواهد شد. 📨ارسال سوالات؛ 📤 @A_mobarez 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۵) ♨️ 》 قدرت(کرامت) 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 💪قدرت چهره ها دارد و مرحله ها دارد. از قدرت ماهیچه گرفته تا قدرت ماشین،از قدرت نگاه ها گرفته تا قدرت اراده . 🔹ممکن است که نیروهایی داشته باشی و به قدرت‌هایی رسیده باشی، اما قدرتِ کنترل آن را نداشته باشی، اسیر آن باشی و ذلیلِ آن . 🔸تو به دنبال قدرت، به دنبال دست و زبانت باشی نه آنها به دنبال تو. آنها تو را ببرند و اسیر کنند و به هر کجا که رفتند، تو را روانه کنند. این قدرت است و اما عزت، آن قدرتی است که ذلیلِ تو باشد . ☑️ عزیز کسی است که هم قدرت دارد و هم اسیر آن نیست که امیرِ آن و حاکمِ بر آن است و آن را به دنبال می‌کِشد و در جایگاه مناسبش، آن را به کار می‌گیرد . ▪️قدرت به اضافه "حکمت"، می‌شود عزّت و ▪️قدرت به اضافه "تسلط" می‌شود عزّت . ▫️قدیر کسی است که توانایی دارد و ▫️عزیر کسی است که می‌تواند این توانایی را با حکمت همراه کند و آن را در جایگاه خود بگذارد . ✊توانایی دارد که با یک مشت، طرف را اعلامیه بر دیوار کند. 💥با یک نگاه او را به خاک بنشاند . 💥با یک کلمه جان او را بگیرد و 💥با یک امضا هستی او را ساقط کند اما نمی کند و از این توانایی می‌گذرد و به این فکر می‌کند که با چه وسیله ای باید با او طرف شد و او را ساخت و در نتیجه اگر او را می‌کوبد نه از غیظ و خشم است و اگر او را می نوازد نه از ترس و عجز. ❤️و این عزت برای خداست، برای پیغمبر است، برای آنهایی است که به رسیده‌اند و بر عشق‌ها و محبت‌ها _محبت به دنیا و به نفس و ... تسلط یافته‌اند و این عشق ها را، در راه آن عشق بزرگ تر به جریان انداخته اند.[۱] 👈 اینها هستند که به قدرتها می‌رسند، اما این قدرت را وسیله چپاول و و نمی‌کنند. 👈 نیروهایی دارند و این نیروها را خود نخواسته‌اند که در راه و در حرکت به این همه رسیده‌اند و به آن‌ها شده و حتی خود به آن بی‌توجه هستند و از کرامت ها غافل هستند 👈و اگر جایی کسی از آنها مشاهده ای کرد، او را به سکوت و پنهان کردن دعوت می‌کند تا نشوند و خلق را اسیر نسازند. ✅ قدرت ها مهم نیستند، مهم این است که با این قدرت چه چیزی را دنبال کنیم و چه چیزی را بخواهیم و چه کسی را نشان بدهیم ؛ ▫️خویش را و یا او را ▫️خود را و یا خدا را . ⭐️قدرت مسئله ای نیست که تسلّط بر قدرت و امیر بودن و عزیز بودن مطلوب است . آنها که قدرت‌ها را در دست دارند بزرگتر از آنهایی هستند که قدرت‌ها آنها را در دست دارند. -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۷۶ [۱].وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ (منافقون/۸) وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ ۗ (بقره/۱۶۵) 🆔 @safiresheytan🕸