eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
125 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
وضعیت واقعی طلاب... امشب در مورد یکی از طلاب که شبانه روز در جایی خالصانه فعالیت می‌کند و متاسفانه نهادی که از او کار می‌کشد هیچ حمایت خاص مالی از این طلبه نمی‌کند و فقط برای کار کردن طلبه را می‌خواهد شنیدم، طلبه‌ای که خودش اینقدر محجوب است که هیچ نمی‌گوید و با واسطه مطلع شدم که تحت چه فشارهایی هستند و بلاتکلیف مانده‌اند! در عمرم محجوب‌تر از طلاب ندیده‌ام، خیلی‌ها به آنها تیکه می‌اندازند و از آنها طلبکارند ولی سخت‌ترین شرایط اقتصادی را هم باید تحمل کنند و ملت هم از آنها انتظار خرج‌ها و خدمت‌دهی‌های عجیب دارند! یکی از دوستانم که هجرت رفته بود می‌گفت در یک مدرسه تاپ شیراز امام جماعت بودم هیچ پرداختی نداشتند فقط آخر کار یک کارت هدیه خیلی مختصر به من دادند. می‌گفت: یک جا هم هر روز یک ساعت تدریس داشتم ماهی فقط ۳۵۰ می‌دادند که هزینه رفت و آمدم بیشتر از آن می‌شد. البته اینها را وقتی خودم از پرداختی پرسیدم گفت وگرنه حیا داشت که این‌ها را بگوید. برخی دوستانم سه یا دو وعده در مساجد نماز می‌روند و وقت می‌گذارند و هیچ پولی نمی‌گیرند، برخی تبلیغ‌های مدارس، دانشجویی، مناطق محروم و جهادی همه بدون هیچ دریافتی. خیلی برایم جالب است، سپاه و آموزش و پرورش و دانشگاه و اوقاف! و مجموعه‌ها مردمی حساب نمی‌کنند این طلبه‌ها که وقت می‌گذارند رفت و آمد می‌کنند، خرج زن و بچه را باید بدهند؟! خب مسلمان‌ها شما یک لوله کش می‌آورید یک کارگر می‌آورید دست خالی ردش نمی‌کنید! چرا به این طلاب که می‌رسید هیچ حسابی نمی‌کنید. طلبه از صبح تا شب این مجلس و آن مسجد و این جلسه و آن جلسه از او می‌خواهند شرکت کند، هیچ کدام هم هیچ دریافتی ندارد، بنده خداها هیچ هم نمی‌گویند. بنده خودم چون از ابتدای طلبگی کار پژوهشی می‌کرده‌ام و زیاد در این فضاها نبوده‌ام زیاد این مدلی کار نکرده‌ام ولی گاهی که شرایط برخی دوستانم را می‌شنوم از بابت اخلاص و محجوب بودن آنها عوض نهادهایی که این طلاب به آنها خدمات می‌دهند، خجالت می‌کشم. @sharhe_hal
اگر بخواهم پیام‌های دوستان در خصوص این مطلب را انعکاس دهم، حرف برای زدن زیاد است و ناراحتی‌ها از تقسیم نامتعارف بودجه‌های فرهنگی زیاد است. فقط یک نکته را بگویم که شاید در برخی بی‌توجهی‌ها بی‌تاثیر نباشد، خیلی از نهادها و مردم فکر می‌کنند طلاب شهریه زیادی می‌گیرند و بابت کارهای تبلیغی از حوزه پول خاصی دریافت می‌کنند، از جمله چیزهایی هم که به این تصور دامن زده است، نوع اجرای طرح سهمیه بندی شهریه طلاب است که با احتساب تورم همان شهریه سابق بلکه خیلی کمتر را بر اساس امتیاز فعالیت طلبه به او می‌دهند، طلبه‌ای که جایی می‌رود تبلیغ باید یا از جایی که رفته گواهی تبلیغ بگیرد یا حداقل شماره و نام و نام خانوادگی برخی افراد یا متولی جایی که برای تبلیغ رفته را در سامانه ثبت کند، اینها هم زنگ می‌زنند که ما از حوزه تماس می‌گیریم می‌خواهیم ببینیم فلانی اینجا تبلیغ آمده؟! نتیجه این می‌شود که مردم فکر می‌کنند بله اینها حقوق می‌گیرند و این نامه و تلفن و... گرفتن هم شاهدش. نمی‌دانند همان شهریه اندک سابق را بر اساس امتیاز تبلیغ و پژوهش و ... می‌دهند، اصل کار خوب بود ولی شاید نحوه اجرایش سهل‌تر بود این مشکلات پیش نمی‌آمد. همین حکایت در ثبت کردن سوابق با عکس و... هم هست، طلبه خیلی تلاش دارد گزارش کار بدهد به امید اینکه بودجه فرهنگی بگیرد، ملت هم فکر می‌کنند این لابد از حکومت! بابت این کارها پول خاصی دریافت می‌کند و کمکی به فعالیت تبلیغی نمی‌کنند. من خودم یکی دوبار سوابق تبلیغی‌ام را ثبت کردم خیر ندیدم و احساس کردم در چشم مخاطب تبلیغم هم همین حساب‌ها آمد و کلا بی‌خیال این ثبت سوابق تبلیغی شدم. @sharhe_hal
قبل از این مطالبی در مورد امتحان شفاهی طلاب مطرح کرده بودم، دوستان رسانه‌ای هم همینطور در کانال‌هایشان نوشتند، بعد از آن یاداشت‌ها، از طرف جناب ملکی و جناب همتیان دعوت شدیم برای صحبت بیشتر، چند نفری از دوستان رفتیم و حرف‌هایمان را زدیم و پیشنهادهایمان را گفتیم، خیلی با روی باز استقبال شد و خیلی از نقدها را پذیرفتند اما علی رغم روی باز و پذیرش درستی پیشنهادات هیچ اتفاق خاصی رخ نداد و از طرف جناب ملکی و همتیان هم خبری نشد. خیلی از این ماجرا ناراحت بودم و با خودم گفتم نه به آن استقبال و نه به اینکه هیچ خبری نشد! چند وقت بعدش از مرکز مدیریت بابت پیشنهادی که قبلا در موضوعی داده بودم تماس گرفتند و خواستند با آنها همکاری کنم، من که سر ماجرای پیگیری‌های اصلاح سازوکار امتحان شفاهی به نتیجه نرسیده بودم، با خودم گفتم ما تا قائم مقام آیت‌الله اعرافی و معاون آموزش حوزه را رابطه داشتیم و رایزنی کردیم و طرح دادیم و پذیرفته شد و باز هیچ خبری نشد! حالا اینجا بروم وقتم را تلف کنم که چه شود؟! به آنها گفتم آقا شما را به خیر و ما را به سلامت، حقیر امیدی به انجام تحولی یا اقدام عملی در مجموعه ندارم و پیشنهاد همکاری را با تندی رد کردم. اما این بی‌نتیجه بودن تلاش‌های دوستان و حقیر در کنارشان برای ایجاد اصلاح در این بحث را جایی منعکس نکردم، گفتم شاید کسی خواست کاری کند و می‌توانست و به خاطر انعکاس این مطالب ناامید شود. تا اینکه چند شب پیش یکی از دوستانم در مسئولیت مهمی در حوزه مشغول شده بود و خیلی با انگیزه صحبت می‌کرد که می‌شود این کارها را کرد و مؤثر و مفید بود، اما من انگیزه‌ای نداشتم و ماجرای پیگیری‌هایم برای امتحان شفاهی با وجود ارتباط با مسئولین اصلی کار و پیشنهاد منطقی و داشتن طرح را به او گفتم و بعد گفتم خوب است هنوز امید داری بتوانی در این سیستم مفید واقع شوی! فردای همان صحبت جناب حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان در فضای مجازی پیامی برایم فرستادند، آیین نامه جدید امتحانات شفاهی بود، خواسته بودند آن را بخوانم و اگر پیشنهادی دارم بدهم! تقریبا همه پیشنهادهایی که داده بودیم تبدیل به ماده قانونی و تبصره شده بود، باورش خیلی برایم سخت بود و اصلا انتظار نداشتم که واقعا آن پیشنهادها پیگیری شود و به ماده قانونی تبدیل شود. متن آئین نامه را خواندم و نکاتی که به ذهنم می‌رسید منتقل کردم، در این مدت به واسطه اتفاقاتی نکات جدیدی را در اشکالات نحوه اجرای امتحان شفاهی ملتفت شده بودم و آنها را هم اضافه کردم. وظیفه خودم دانستم این مطلب را منعکس کنم تا بدانیم عوض نق زدن و ناامیدی پیگیری منطقی و همراه با راهکار جواب می‌دهد. @sharhe_hal
از همه دوستان که توفیق زیارت امام رئوف را داشته‌اند التماس دعا دارم.
مؤمن نميتواند مبارزه نكند. مؤمن همواره در حال مبارزه است؛ تا كِى‌؟ «حَتّٰى لاٰ تَكُونَ فِتْنَةٌ‌»؛ تا وقتى كه از زمين فتنه برخيزد، همواره مبارزه مي‌كند؛ حالا اين مبارزه گاهى به صورت هجوم است، گاهى به صورت دفاع؛ لذا در يك روايتى دارد كه «المُؤمِنُ مُجاهِد»؛ مؤمن همواره مشغول جهاد و مبارزه است؛ در دولت باطل به نحوى و در دولت حق به نحوى؛ در دولت باطل با سازمان‌دهى، با مبارزات رودررو، مبارزات مخفى، با تقيه؛ كارهايى كه همواره مؤمنين و مبارزين مي‌كردند در روزگار دولت باطل؛ و در دولت حق با شمشير. امروز پاسدار دارد در راه خدا مبارزه مي‌كند، شمشير زمان يعنى تفنگ دستش است و مي‌جنگد. آن كه كار سياسى مي‌كند، آن كه كار ايدئولوژى مي‌كند، آن كه كار نظامى مي‌كند، علناً روبه‌رو با دشمنِ روبه‌رو دارد مي‌جنگد؛ يا با دشمن پوشيده و پيچيده و درپرده. به هر حال مؤمن همواره از مبارزه جدا نيست و مي‌دانيد كه بار مبارزه، بار بسيار سنگينى است. .... 📖 منبع: شرح حضرت آقا بر (نهج البلاغه) خطبه اول در موضوع نبوت، ص ۲۲۵. 🎙 توضیح شفاهی ۹ 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
اگر امروز ما جنگ مى‏‌كنيم و جوان‏‌هاى ما مى‏‌گويند: «جنگ تا پيروزى»، اين طور نيست كه اينها يك امرى برخلاف قرآن مى‏‌گويند. ... آنى كه قرآن مى‏‌گويد، بيشتر از اين حرف‏‌هاست. اين كه ما مى‏‌گوييم، به اندازه حدود خودمان مى‏‌گوييم. ما ... در اين محيط ناقص، مى‏‌گوييم كه «جنگ جنگ تا پيروزى». خداى تبارك وتعالى، چون نظرش به اول و آخر است ... مى‏‌گويد كه «جنگ تا رفع فتنه». غايت، رفع فتنه است؛ يعنى، اگر ما پيروز هم بشويم يك كمى فتنه را كم كرديم، اگر ما به جاى ديگر هم پيروز بشويم، باز يك جاى كمى پيروزى حاصل شده است. اگر همه دنيا را هم ما فرض كنيد كه جنگ بكنيم و پيروز بشويم، باز همه دنياى عصر خودمان را پيروزى درست كرديم. و قرآن اين را نمى‏‌گويد، قرآن مى‏‌گويد: «جنگ تا رفع فتنه»؛ بايد رفع فتنه از عالم بشود. ... 📖 منبع: سخنرانى امام در جمع مسئولان نظام اسلامى 20/ 9/ 63. 🎙 توضیح شفاهی ۹ 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
✍️ تکلیف حکومت با بدحجاب‌ها... 🔻 برخی از مخالفان برخورد حکومت با مقوله بدحجابی، به صغیره بودن گناه بدحجابی استناد می‌کنند و می‌گویند: جواز تعزیر از سوی حاکم، اختصاص به گناهان کبیره دارد و بدحجابی نیز از گناهان صغیره است، همچنین برخی‌هاشان اضافه می‌کنند: در جواز تعزیر از سوی حاکم شرع در گناهان صغیره اختلاف نظر وجود دارد و در جایی که شبهه وجود دارد اصل بر ترک اجرای حدود و تعزیرات است. یعنی چون مساله اختلافی است در آن شبه است و قاعده «درأ» شامل آن می شود. 🔻 اما این عزیزان به چند نکته توجه ندارند: ✅ اولاً: در پاسخ به ادعای دوم، باید دقت داشت که قاعده «درأ» با مفاد: "الحدود تدرأ بالشبهات"، مربوط به اثبات موضوع و ارکان مادی و روانی جرم یا گناه است، نه در مورد خود اصل اجرای تعزیر یا حدود در صورت اثبات جرم یا گناه؛ اصل جواز یا عدم جواز اجرای حد یا تعزیر در اقسام گناهان به نظر حاکم یا فقیه برمی‌گردد. اگر بر مبنای فقیهی تعزیر بر گناهان صغیرة جایز یا واجب باشد کما اینکه بر مبنای خیلی از فقها همینطور است، دیگر با اثبات موضوعِ گناه یا جرم، حاکم می‌تواند و بلکه باید مجرم و گناه‌کار را تعزیر کند. ✅ ثانیاً: اگر نگوییم بی‌حجابی متعارف نیز از باب استصغار ذنب خودش از موارد گناهان کبیرة است[۱]، لااقل در موارد غیر متعارف از بی‌حجابی که محل بحث فعلی حکومت مربوط به برخورد با آنها است، می‌گوییم حتماً از مصادیق گناهان کبیره‌اند، چرا که مراتب خارج از عرف از بی‌حجابی قطعاْ از مصادیق عناوینی چون: «تَهتُک» و «تَجاهر به فسق» محسوب می‌شوند و این عناوین از گناهان کبیره‌اند. در روایتی از حضرت امیر (علیه اسلام) آمده است: 👈 «المُعلِنُ بالمَعصيَةِ مُجاهِرٌ» كسى كه علنى گناه می‌كند، پرده در است. کسی که بی‌حجابی او خارج از حد متعارف در اجتماع است، مصداق قطعی کسی است که تعبیر «مُعلن بالمعصیة» شامل او است. در روایتی از حضرت امیر (علیه السلام) آمده است: 👈 «إيّاكَ و المجاهَرَةَ بالفُجورِ فإنّها مِن أشَدِّ المَآثِمِ» از آشكار كردن فسق و فجور [خود] بپرهيز، كه آن از بدترين گناهان است. 🔻 آن حدی از بی‌حجابی که جامعه آن را عادی نمی‌داند و متعارف نیست، اولاً از دایره روایات مُدارا خارج است، ثانیاً از مصادیق قطعی معصیتی است که قبح آن را همه پذیرفته‌اند و امر به معروف و نهی از منکر نسبت به آن لازم است و حکومت نیز موظف به اجرای این تکلیف است. چرا که خداوند تبارک و تعالی می‌گوید: مؤمنین از کسانی هستند که اگر حاکمیت به دست آنها برسد از جمله‌ کارهایی که می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر است: 👈 «الَّذينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ‏ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» (حج:۴۱) از این آیه معلوم می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر توسط حکومت لازم است ‌و با توجه به آنچه گفته شد، مشخص گردید موارد متهتک و معلن به گناه از جمله بی‌حجابی، از مصادیق قطعی عامل به گناه کبیره‌ای هستند که نهی از منکر حکومت نسبت به آن‌ها لازم و تعزیر نسبت به آنها به اجماع فقها جایز بلکه لازم است. .......... 📝 پی‌نوشت: [۱] از حضرت امیر(علیه اسلام) روایت است: «أشد الذنوب ما استهان به صاحبهُ» در روایت دیگری از حضرت آمده است: «أَشَدُّ اَلذُّنُوبِ عِنْدَ اَللَّهِ ذَنْبٌ صَغُرَ عِنْدَ صَاحِبِهِ.» 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
این پست بازخوردهای مختلفی داشت. مواردی که اشکال شده بود عبارتند از: بی‌حجابی خارج از عرف معنا ندارد، کبیره شدن گناه با استصغار آن یا اعلان آن، از باب حکم ثانوی، معنا ندارد، مدارا با هیچ گناهی وجهی ندارد و آخرینش نیز اینکه تعزیر با نهی از منکر حکومت ارتباطی ندارد. هنگام نوشتن متن به همه این موارد توجه داشتم و پیش از این مطالعاتی در خصوص آنها داشته‌ام. ان شاء الله در حد وسع خودم این مطالب را مستندتر و تفصیلی‌تر در کانال شرح حالی از حوزه دنبال می‌کنم.
کتاب تهران تا تیرانا را امروز خواندم. خاطرات یکی از اعضای رده بالا و جداشده سازمان مجاهدین خلق(منافیق) به نام مسعود خدابنده‌لو است. ارزش خواندن را دارد، نسبتا مختصر است (تقریبا ۱۴۰ صفحه) و تجربیات خوبی در آشنایی با رفتارهای فرقه‌ای و گام‌های اشتباهی که منجر به ضلالت و رذالت و ذلت می‌شود را به خوبی یادآور شده است. تاریخچه مختصری از فضای انقلاب و سازمان مجاهدین و دشمنی‌هایشان با ایران و انقلاب را روایت می‌کند. البته خوب بود کمی متن آن تهذیب و مستندتر می‌شد ولی در مجموع کیفیت لازم برای معرفی عمومی را دارد. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
✍رابطه تشکیلاتی ذیل امام... يك روايت ذيل آيه‌ى معروف «يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا»؛ «اى مسلمانان پايدارى كنيد، پايمردى كنيد و رابطه برقرار كنيد» است. قال(عليه السّلام): «اصْبروا على الْمصائب»؛ امام دارد آيه را تفسير مي‌كند، مي‌فرمايد: «اصبروا» يعنى پايدارى كنيد در مصيبت‌ها و ناراحتى‌ها. «و صابروهمْ على التّقيّة»؛ در مقابل آنها پايمردى كنيد به‌وسيله‌ى تقيه. «و رابطوا على منْ تقْتدون به»؛ با رهبرتان كه به او اقتدا مي‌كنيد رابطه برقرار كنيد. اگر تنها اين جمله‌ى اخير استعمال شده بود، احتمال داشت كه ارتباط، ارتباط روحى باشد، ارتباط به‌وسيله‌ى توسّل مثلاً باشد، امّا چون دنبال آن دو جمله‌ى قبلى است كه «اصْبروا على الْمصائب و صابروهمْ على التّقيّة»، روشن است كه اين رابطه يك رابطه‌ى پنهانى و تشكيلاتى است. 📖 منبع: کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)، از حضرت آقا، ص: ۳۵۱. 🎙توضیح شفاهی استدلال حضرت آقا. ۱۰ 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
✍️ توضیح معارف انقلاب مبتنی بر آیات قرآن و بیانات حضرت امام و آقا ۱. قسمت اول: لزوم حاکمیت اسلام بر اساس آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء؛ لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی ۲. قسمت دوم: خط بعثت خط حاکمیت انبیاء مقابل حاکمیت طاغوت بر اساس آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل؛ لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی ۳. قسمت سوم: لزوم عدم اعتماد به ظالمان بر اساس آیه ۱۱۳ سوره مبارکه هود؛ لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی ۴. قسمت چهارم: لزوم عدم پیروی از دیگران و اکثریت و رجوع به مبانی خودمان بر اساس آیه ۱۱۶ سوره مبارکه انعام؛ لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی ۵. قسمت پنجم: ادامه یافتن مسیر انقلاب تضمین نشده است و خداوند با کسی قوم و خویشی ندارد بر اساس آیه ۵ سوره مبارکه جمعه؛ لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی ۶. قسمت ششم: آخوند باید سیاسی باشد و یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت بر اساس آیه ۶۳ سوره مبارکه مائده؛ لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی ۷. قسمت هفتم: سنت الهی وجود موانع و دشمنی‌ها بر اساس آیه ۱۱۲ سوره مبارکه انعام؛ لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی ۸. قسمت هشتم: دوستی و دشمنی با کافران بر اساس آیات ۸ و ۹ سوره مبارکه ممتحنه، لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی؛ ۹. قسمت نهم: مؤمن نمی‌تواند مبارزه نکند، لینک مطلب (آقا)، لینک مطلب (امام)، لینک توضیح شفاهی؛ ۱۰. قسمت دهم: لزوم رابطه تشکیلاتی و منسجم مؤمنین ذیل امام، لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی؛ 📌ادامه دارد... 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف‌هایی که اگر بخواهیم منصف باشیم جای تامل جدی دارد. @sharhe_hal
کتاب تعلیم و تربیت در اسلام که پیاده شده مجموعه‌ای از سخنرانی‌های شهید مطهری است را می‌خواندم. نکات جالب زیادی دارد، یکی از آنها که از کس دیگری در این مرتبه از اهمیت در تربیت ندیده بودم، بحث ارادت به اولیاء خداوند است. اولیاء الهی هم منحصر در اهل بیت نیست. (ص۲۶۳) هلک من لیس له حکیم. .... پیشنهاد می‌کنم کسانی که در بحث تربیت کار می‌کنند حتما این کتاب شهید مطهری را مطالعه کنند. @sharhe_hal
سلام علیکم 📻به اطلاع می‌رساند ان‌شاءالله سومین جلسه «حدیث خوانی» حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی ⏰چهارشنبه ۵ مهر۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰ (این جلسه چهارشنبه شب‌ها برقرار است و اگر بنا بر تعطیلی باشد در کانال مربوط به صوت‌های استاد اطلاع رسانی می‌شود.) مکان: زنبیل‌آباد - ۲۰متری حضرت ابوالفضل‌ علیه‌السلام دانش ۱۲ پلاک ۵۴(ورودی خانوم‌ها) دانش ۱۴ پلاک ۵۳ (ورودی آقایون) انتهای جلسه همراه با پرسش و پاسخ است. کانال اطلاع رسانی‌ها و صوت‌های استاد وحیدی👇 🌀 @HamidVahidi_ir 🌐 http://www.hamidvahidi.ir
پیشنهاد می‌کنم این جلسه را از دست ندهید صوت آن هم در کانال استاد وحیدی قرار داده می‌شود.
40.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این یاداشت تصویری مروری شده است بر حوادث فتنه مهسا امینی از یک سال گذشته تا کنون و به خوبی ضعف ما در روایت را توضیح داده است. نشان داده است چقدر دشمنان انقلاب در این فتنه کینه ورزی کردند و دروغ گفتند و تلاش کردند برای ایجاد و تداوم آشوب در کشور. بخشی از این اقدامات علیه انقلاب توسط عوامل داخلی و ضعف روایت در دفاع از انقلاب از ندانم کاری است ولی بخش خوبی از آن حاصل نفوذ دشمنان در ساختارهای نظام است. مثلا هنوز معلوم نیست چرا اعتراف پدر مهسا امینی مبنی بر سابقه بیماری‌ دخترش و عدم برخورد شیء به سر دخترش در همان زمان وقوع حادثه پخش نشد و ماه‌ها بعد پخش شد و نتیجه این کار این شد که پدر او ماه‌ها دروغ می‌گفت و بر آتش فتنه می‌افزود، چندین نفر در این آتش جان دادند و شهید شدند و هزاران میلیارد به کشور آسیب زده شد اما این فیلم که دروغ‌های او را ثابت می‌کرد پخش نشد! و یا معلوم نشد چرا فیلم مهسا امینی در اداره پلیس با وجود موج گسترده اعتراضات با تاخیر زیاد بعد از تثبیت شدن روایت دشمنان پخش شد؟! @sharhe_hal
✍️ حدید لازم است... شما ببينيد در همين آيه‌ى كريمه‌ى قرآن كه راجع به قسط صحبت مى‌كند و مى‌گويد خداى متعال همه‌ى پيغمبران را فرستاد، «لِيَقُومَ النّٰاسُ بِالْقِسْطِ»؛ براى اينكه قسط و عدالت را در جامعه مستقر كنند، بلافاصله مى‌فرمايد: «وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَ مَنٰافِعُ لِلنّٰاسِ‌»؛ يعنى پيغمبران علاوه بر اينكه با زبان دعوت سخن مى‌گويند، با بازوان و سرپنجگان قدرتى كه مجهّز به سلاح هستند و با زورگويان و قدرت‌طلبان فاسد، معارضه و مبارزه مى‌كنند. پيغمبر اكرم وقتى به مدينه آمد و نظام اسلامى را تشكيل داد، آيات قرآن را بر مردم مى‌خواند، به گوش دشمنان هم مى‌رسانيد؛ اما به اين اكتفا نمى‌كرد. كسانى كه طرف‌دار عدالت هستند، در مقابل زورگويان و زياده‌طلبان و متجاوزان به حقوق انسانها بايد خود را به قدرت مجهّز كنند. لذا شما مى‌بينيد از روزى كه نظام اسلامى به وجود آمد - يعنى اسلام مجهّز به قدرتِ يك ملت بزرگ و امكانات يك كشور و دولت بزرگ شد - دشمنان اسلام حركت اسلام را جدّى گرفتند و علاقه‌مندان و طرف‌داران اسلام هم در اطراف و اكناف عالم اميدوار شدند. 📖 منبع: بيانات حضرت آقا در ديدار اقشار مختلف مردم - نيمه‌ى شعبان - مصلاّى تهران - (۱۳۸۱/۰۷/۳۰) 🎙توضیح شفاهی استناد حضرت آقا به آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید. ۱۱ 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
خداى تبارك و تعالى مى‌‏فرمايد كه انبيا را ما فرستاديم، بينات به آنها داديم، آيات به آنها داديم، ميزان برايشان داديم و فرستاديم‏ «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»؛ غايت اين است كه مردم قيام به قسط بكنند، عدالت اجتماعى در بين مردم باشد، ظلم‌ها از بين برود، ستمگري‌ها از بين برود، ضعفا به آنها رسيدگى بشود، قيام به قسط بشود. دنبالش هم مى‏‌فرمايد: «وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ» تناسب اين چيست؟ تناسب اين است كه با حديد بايد اينها انجام بگيرد؛ با بينات، با ميزان و با حديد. «فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ»؛ يعنى، اگر شخصى يا گروهى بخواهند يك جامعه را تباه كنند، يك حكومتى را كه حكومت عدل است، تباه كنند، با بينات با آنها بايد صحبت كرد. نشنيدند، با موازين، موازين عقلى صحبت كرد. نشنيدند با حديد. اينهايى كه دلسوزى مى‌‏كنند براى اين افراد فاسد، مفسد، مشغول به انفجار و ترور و ... آنها خيال مى‌‏كنند كه انبيا آمده‌‏اند مسأله بگويند، تمام. شما كدام يك از انبيا را سراغ داريد كه در امور اجتماعى، به‏ آنطور حادش شركت نكرده و سردمدار نبوده است؟ 📖(بيانات امام 1360/6/18) آنهايى كه به ما مى‌‏گويند سازش كنيد، آنها يا جاهل هستند يا مزدور. سازش با ظالم، يعنى اينكه دست ظالم را باز كن تا ظلم كند. اين خلاف رأى تمام انبياست. انبياى عظام، تا آنجا كه توانستند جديت كردند كه ظلم را از اين بشر ظالم بزدايند، به موعظه، به نصيحت، به امر به معروف، به نهى از منكر، به‏ «أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ» «آخر الدواء الكى»؛ بعد از آنكه موعظه نشد، نصيحت نشد، آخر دوا اين است كه داغش كنند. شمشير، آخر دواست. 📖 (بیانات امام 1363/4/10)
معارف انقلاب ۱۱: حدید لازم است..mp3
4.06M
🎙توضیح شفاهی استناد حضرت امام و حضرت آقا در استناد به آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید. ۱۱. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
✍️ فهرست تروریستی... 🔻در کتاب تهران تا تیرانا که خاطرات مسعود خدابنده‌لو از اعضای ارشد جداشده از سازمان مجاهدین خلق است؛ نکته جالبی در مورد چرایی وارد شدن «سازمان مجاهدین خلق» به فهرست سازمان‌های تروریستی گفته شده است: 👈 «به نظرم سازمان وارد فهرست تروریستی شد نه چون قاتل هفده‌هزار ایرانی یا چند هزار عراقی بود، سازمان مجاهدین خلق وارد فهرست تروریستی شد، چون پس از اینکه صدام از چشم آمریکا افتاد‌، همچنان پای صدام ماند. جورج بوش برای حمله به عراق دو دلیل آورد: یکی سلاح‌های شیمیایی (که پیدا نشد) و دیگری حمایت صدام از تروریسم.» [۱] 🔻 آمریکایی‌ها ابتدا یک کلیدواژه‌هایی مانند تروریسم درست می‌کنند سپس برای خودشان لیست درست می‌کنند و هر وقت خواستند عده‌ای را وارد این لیست می‌کنند و هر وقت خواستند خارج می‌کنند، سازمان مجاهدین اگرچه در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا بود، اما پس از اشغال و ورود آمریکا به عراق، پس از یک درگیری‌های خیلی کوچک ظاهری وارد پایگاه‌های سازمان شد و سپس سازمان مجددا در همان امنیت و تامین مالی سابق دوباره به حیات خود در سایه آمریکا ادامه داد تا آنکه زمان خروج آمریکا از عراق، دیگر فضا برای سازمان امن نبود و دولت جدید عراق خواستار اخراج آنها شد، به همین جهت به راحتی سازمان از لیست سازمان‌های تروریستی خارج شد و توسط آمریکایی‌ها به آلبانی (بخوانید حیاط خلوت آمریکا و دیگر تروریست‌های دنیا) مهاجرت داده شد. این یکی از حکایت‌های لیست‌های مسخره بین‌المللی است! ........... 📖 [۱]. جعفربگلو، محمد، تهران تا تیرانا (خاطرات مسعود خدابنده: عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حافظت از مسعود رجوی)، چاپ اول، قم، انتشارات شهید کاظمی، ۱۴۰۱ش، ص ۱۱۹. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سازمان هوا و فضای سپاه در اوج تحریم‌های همه جانبه در بخش هوا و فضا در بالاترین سطح تکنولوژی دنیا دارد محصولی را که می‌خواهد می‌سازد و عملیاتی می‌کند. این یعنی در هر جایی که اراده کنیم و نگاه «ما می‌توانیم» و «روحیه جهادی» کنار هم بیاییند هر چیزی شدنی است. هرجا نشده است مشکل از خودمان و فکرمان بوده است، نه تحریم و... @sharhe_hal
✍ وحدت بر توحید و کفر به طاغوت 🔻 اسلام به مسيحيت مى‌گويد: «تَعٰالَوْا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَوٰاءٍ بَيْنَنٰا وَ بَيْنَكُمْ‌». مشتركات را با آن‌ها مورد ملاحظه قرار مى‌دهد. اسلام عليه ملت‌هاى ديگر نيست، عليه اديان ديگر نيست؛ عليه زور است، عليه ظلم است، عليه استكبار است، عليه سيطره‌جوئى است. 📚(بيانات رهبری در ديدار كارگزاران نظام ۱۷ فروردین ۱۳۸۶) 🔻در اسلام مبناى اصلى آزادى انسان، توحيد است... آن نقطه‌ى كانونى، توحيد است. توحيد فقط عبارت نيست از اعتقاد به خدا؛ توحيد عبارت است از اعتقاد به خدا، و كفر به طاغوت؛ عبوديت خدا، و عدم عبوديت غير خدا؛ «تَعٰالَوْا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَوٰاءٍ بَيْنَنٰا وَ بَيْنَكُمْ أَلاّٰ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّٰهَ وَ لاٰ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً» نمى‌گويد «لا نشرك به احدا» -البته يك جائى هم «احداً» دارد، اما اينجا اعم از آن است- مى‌فرمايد: «وَ لاٰ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً»؛ هيچ چيزى را شريك خدا قرار ندهيد. يعنى شما اگر از عاداتِ بى‌دليل پيروى كنيد، اين برخلاف توحيد است؛ از انسانها پيروى كنيد، همين‌جور است؛ از نظام‌هاى اجتماعى پيروى كنيد، همين‌جور است -آنجائى كه به اراده‌ى الهى منتهى نشود- همه‌ى اينها شرك به خداست، و توحيد عبارت است از اعراض از اين شرك. «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ‌»؛ كفر به طاغوت وجود دارد، بعدش هم ايمان به خدا. خب، اين معنايش همان آزادى است. يعنى شما از همه‌ى قيود، غير از عبوديت خدا، آزاديد. 📚 (بيانات رهبری در چهارمين نشست انديشه‌هاى راهبردى‌ با موضوع آزادى ۲۳ آبان ۱۳۹۱) 📌شرح حال @sharhe_hal