مؤمن نميتواند مبارزه نكند. مؤمن همواره در حال مبارزه است؛ تا كِى؟ «حَتّٰى لاٰ تَكُونَ فِتْنَةٌ»؛ تا وقتى كه از زمين فتنه برخيزد، همواره مبارزه ميكند؛ حالا اين مبارزه گاهى به صورت هجوم است، گاهى به صورت دفاع؛ لذا در يك روايتى دارد كه «المُؤمِنُ مُجاهِد»؛ مؤمن همواره مشغول جهاد و مبارزه است؛ در دولت باطل به نحوى و در دولت حق به نحوى؛ در دولت باطل با سازماندهى، با مبارزات رودررو، مبارزات مخفى، با تقيه؛ كارهايى كه همواره مؤمنين و مبارزين ميكردند در روزگار دولت باطل؛ و در دولت حق با شمشير. امروز پاسدار دارد در راه خدا مبارزه ميكند، شمشير زمان يعنى تفنگ دستش است و ميجنگد. آن كه كار سياسى ميكند، آن كه كار ايدئولوژى ميكند، آن كه كار نظامى ميكند، علناً روبهرو با دشمنِ روبهرو دارد ميجنگد؛ يا با دشمن پوشيده و پيچيده و درپرده. به هر حال مؤمن همواره از مبارزه جدا نيست و ميدانيد كه بار مبارزه، بار بسيار سنگينى است.
....
📖 منبع: شرح حضرت آقا بر (نهج البلاغه) خطبه اول در موضوع نبوت، ص ۲۲۵.
🎙 توضیح شفاهی
#معارف_انقلاب ۹
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
شرح حال
مؤمن نميتواند مبارزه نكند. مؤمن همواره در حال مبارزه است؛ تا كِى؟ «حَتّٰى لاٰ تَكُونَ فِتْنَةٌ»؛ ت
اگر امروز ما جنگ مىكنيم و جوانهاى ما مىگويند: «جنگ تا پيروزى»، اين طور نيست كه اينها يك امرى برخلاف قرآن مىگويند. ... آنى كه قرآن مىگويد، بيشتر از اين حرفهاست. اين كه ما مىگوييم، به اندازه حدود خودمان مىگوييم. ما ... در اين محيط ناقص، مىگوييم كه «جنگ جنگ تا پيروزى». خداى تبارك وتعالى، چون نظرش به اول و آخر است ... مىگويد كه «جنگ تا رفع فتنه». غايت، رفع فتنه است؛ يعنى، اگر ما پيروز هم بشويم يك كمى فتنه را كم كرديم، اگر ما به جاى ديگر هم پيروز بشويم، باز يك جاى كمى پيروزى حاصل شده است. اگر همه دنيا را هم ما فرض كنيد كه جنگ بكنيم و پيروز بشويم، باز همه دنياى عصر خودمان را پيروزى درست كرديم. و قرآن اين را نمىگويد، قرآن مىگويد: «جنگ تا رفع فتنه»؛ بايد رفع فتنه از عالم بشود.
...
📖 منبع: سخنرانى امام در جمع مسئولان نظام اسلامى 20/ 9/ 63.
🎙 توضیح شفاهی
#معارف_انقلاب ۹
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
✍️ تکلیف حکومت با بدحجابها...
🔻 برخی از مخالفان برخورد حکومت با مقوله بدحجابی، به صغیره بودن گناه بدحجابی استناد میکنند و میگویند: جواز تعزیر از سوی حاکم، اختصاص به گناهان کبیره دارد و بدحجابی نیز از گناهان صغیره است، همچنین برخیهاشان اضافه میکنند: در جواز تعزیر از سوی حاکم شرع در گناهان صغیره اختلاف نظر وجود دارد و در جایی که شبهه وجود دارد اصل بر ترک اجرای حدود و تعزیرات است. یعنی چون مساله اختلافی است در آن شبه است و قاعده «درأ» شامل آن می شود.
🔻 اما این عزیزان به چند نکته توجه ندارند:
✅ اولاً: در پاسخ به ادعای دوم، باید دقت داشت که قاعده «درأ» با مفاد: "الحدود تدرأ بالشبهات"، مربوط به اثبات موضوع و ارکان مادی و روانی جرم یا گناه است، نه در مورد خود اصل اجرای تعزیر یا حدود در صورت اثبات جرم یا گناه؛ اصل جواز یا عدم جواز اجرای حد یا تعزیر در اقسام گناهان به نظر حاکم یا فقیه برمیگردد. اگر بر مبنای فقیهی تعزیر بر گناهان صغیرة جایز یا واجب باشد کما اینکه بر مبنای خیلی از فقها همینطور است، دیگر با اثبات موضوعِ گناه یا جرم، حاکم میتواند و بلکه باید مجرم و گناهکار را تعزیر کند.
✅ ثانیاً: اگر نگوییم بیحجابی متعارف نیز از باب استصغار ذنب خودش از موارد گناهان کبیرة است[۱]، لااقل در موارد غیر متعارف از بیحجابی که محل بحث فعلی حکومت مربوط به برخورد با آنها است، میگوییم حتماً از مصادیق گناهان کبیرهاند، چرا که مراتب خارج از عرف از بیحجابی قطعاْ از مصادیق عناوینی چون: «تَهتُک» و «تَجاهر به فسق» محسوب میشوند و این عناوین از گناهان کبیرهاند. در روایتی از حضرت امیر (علیه اسلام) آمده است:
👈 «المُعلِنُ بالمَعصيَةِ مُجاهِرٌ» كسى كه علنى گناه میكند، پرده در است.
کسی که بیحجابی او خارج از حد متعارف در اجتماع است، مصداق قطعی کسی است که تعبیر «مُعلن بالمعصیة» شامل او است.
در روایتی از حضرت امیر (علیه السلام) آمده است:
👈 «إيّاكَ و المجاهَرَةَ بالفُجورِ فإنّها مِن أشَدِّ المَآثِمِ» از آشكار كردن فسق و فجور [خود] بپرهيز، كه آن از بدترين گناهان است.
🔻 آن حدی از بیحجابی که جامعه آن را عادی نمیداند و متعارف نیست، اولاً از دایره روایات مُدارا خارج است، ثانیاً از مصادیق قطعی معصیتی است که قبح آن را همه پذیرفتهاند و امر به معروف و نهی از منکر نسبت به آن لازم است و حکومت نیز موظف به اجرای این تکلیف است. چرا که خداوند تبارک و تعالی میگوید: مؤمنین از کسانی هستند که اگر حاکمیت به دست آنها برسد از جمله کارهایی که میکنند امر به معروف و نهی از منکر است:
👈 «الَّذينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» (حج:۴۱)
از این آیه معلوم میشود، امر به معروف و نهی از منکر توسط حکومت لازم است و با توجه به آنچه گفته شد، مشخص گردید موارد متهتک و معلن به گناه از جمله بیحجابی، از مصادیق قطعی عامل به گناه کبیرهای هستند که نهی از منکر حکومت نسبت به آنها لازم و تعزیر نسبت به آنها به اجماع فقها جایز بلکه لازم است.
..........
📝 پینوشت:
[۱] از حضرت امیر(علیه اسلام) روایت است: «أشد الذنوب ما استهان به صاحبهُ» در روایت دیگری از حضرت آمده است: «أَشَدُّ اَلذُّنُوبِ عِنْدَ اَللَّهِ ذَنْبٌ صَغُرَ عِنْدَ صَاحِبِهِ.»
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مفاهیم قرآن ابدی است، آن را نمیتوان سوزاند.
@sharhe_hal
شرح حال
✍️ تکلیف حکومت با بدحجابها... 🔻 برخی از مخالفان برخورد حکومت با مقوله بدحجابی، به صغیره بودن گناه
این پست بازخوردهای مختلفی داشت. مواردی که اشکال شده بود عبارتند از:
بیحجابی خارج از عرف معنا ندارد، کبیره شدن گناه با استصغار آن یا اعلان آن، از باب حکم ثانوی، معنا ندارد، مدارا با هیچ گناهی وجهی ندارد و آخرینش نیز اینکه تعزیر با نهی از منکر حکومت ارتباطی ندارد.
هنگام نوشتن متن به همه این موارد توجه داشتم و پیش از این مطالعاتی در خصوص آنها داشتهام. ان شاء الله در حد وسع خودم این مطالب را مستندتر و تفصیلیتر در کانال شرح حالی از حوزه دنبال میکنم.
کتاب تهران تا تیرانا را امروز خواندم.
خاطرات یکی از اعضای رده بالا و جداشده سازمان مجاهدین خلق(منافیق) به نام مسعود خدابندهلو است.
ارزش خواندن را دارد، نسبتا مختصر است (تقریبا ۱۴۰ صفحه) و تجربیات خوبی در آشنایی با رفتارهای فرقهای و گامهای اشتباهی که منجر به ضلالت و رذالت و ذلت میشود را به خوبی یادآور شده است.
تاریخچه مختصری از فضای انقلاب و سازمان مجاهدین و دشمنیهایشان با ایران و انقلاب را روایت میکند.
البته خوب بود کمی متن آن تهذیب و مستندتر میشد ولی در مجموع کیفیت لازم برای معرفی عمومی را دارد.
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
✍رابطه تشکیلاتی ذیل امام...
يك روايت ذيل آيهى معروف «يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا»؛ «اى مسلمانان پايدارى كنيد، پايمردى كنيد و رابطه برقرار كنيد» است.
قال(عليه السّلام): «اصْبروا على الْمصائب»؛ امام دارد آيه را تفسير ميكند، ميفرمايد: «اصبروا» يعنى پايدارى كنيد در مصيبتها و ناراحتىها. «و صابروهمْ على التّقيّة»؛ در مقابل آنها پايمردى كنيد بهوسيلهى تقيه. «و رابطوا على منْ تقْتدون به»؛ با رهبرتان كه به او اقتدا ميكنيد رابطه برقرار كنيد. اگر تنها اين جملهى اخير استعمال شده بود، احتمال داشت كه ارتباط، ارتباط روحى باشد، ارتباط بهوسيلهى توسّل مثلاً باشد، امّا چون دنبال آن دو جملهى قبلى است كه «اصْبروا على الْمصائب و صابروهمْ على التّقيّة»، روشن است كه اين رابطه يك رابطهى پنهانى و تشكيلاتى است.
📖 منبع: کتاب همرزمان حسین (علیه السلام)، از حضرت آقا، ص: ۳۵۱.
🎙توضیح شفاهی استدلال حضرت آقا.
#معارف_انقلاب ۱۰
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
✍️ توضیح معارف انقلاب مبتنی بر آیات قرآن و بیانات حضرت امام و آقا
۱. قسمت اول: لزوم حاکمیت اسلام بر اساس آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء؛
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی
۲. قسمت دوم: خط بعثت خط حاکمیت انبیاء مقابل حاکمیت طاغوت بر اساس آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل؛
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی
۳. قسمت سوم: لزوم عدم اعتماد به ظالمان بر اساس آیه ۱۱۳ سوره مبارکه هود؛
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی
۴. قسمت چهارم: لزوم عدم پیروی از دیگران و اکثریت و رجوع به مبانی خودمان بر اساس آیه ۱۱۶ سوره مبارکه انعام؛
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی
۵. قسمت پنجم: ادامه یافتن مسیر انقلاب تضمین نشده است و خداوند با کسی قوم و خویشی ندارد بر اساس آیه ۵ سوره مبارکه جمعه؛
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی
۶. قسمت ششم: آخوند باید سیاسی باشد و یکی از مهمترین وظایف روحانیت بر اساس آیه ۶۳ سوره مبارکه مائده؛
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی
۷. قسمت هفتم: سنت الهی وجود موانع و دشمنیها بر اساس آیه ۱۱۲ سوره مبارکه انعام؛
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی
۸. قسمت هشتم: دوستی و دشمنی با کافران بر اساس آیات ۸ و ۹ سوره مبارکه ممتحنه،
لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی؛
۹. قسمت نهم: مؤمن نمیتواند مبارزه نکند، لینک مطلب (آقا)، لینک مطلب (امام)، لینک توضیح شفاهی؛
۱۰. قسمت دهم: لزوم رابطه تشکیلاتی و منسجم مؤمنین ذیل امام، لینک مطلب و لینک توضیح شفاهی؛
📌ادامه دارد...
#معارف_انقلاب
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرفهایی که اگر بخواهیم منصف باشیم جای تامل جدی دارد.
@sharhe_hal
کتاب تعلیم و تربیت در اسلام که پیاده شده مجموعهای از سخنرانیهای شهید مطهری است را میخواندم. نکات جالب زیادی دارد، یکی از آنها که از کس دیگری در این مرتبه از اهمیت در تربیت ندیده بودم، بحث ارادت به اولیاء خداوند است. اولیاء الهی هم منحصر در اهل بیت نیست. (ص۲۶۳)
هلک من لیس له حکیم.
....
پیشنهاد میکنم کسانی که در بحث تربیت کار میکنند حتما این کتاب شهید مطهری را مطالعه کنند.
@sharhe_hal
سلام علیکم
📻به اطلاع میرساند انشاءالله سومین جلسه «حدیث خوانی» حجتالاسلام و المسلمین حمید وحیدی
⏰چهارشنبه ۵ مهر۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
(این جلسه چهارشنبه شبها برقرار است و اگر بنا بر تعطیلی باشد در کانال مربوط به صوتهای استاد اطلاع رسانی میشود.)
مکان: زنبیلآباد - ۲۰متری حضرت ابوالفضل علیهالسلام
دانش ۱۲ پلاک ۵۴(ورودی خانومها)
دانش ۱۴ پلاک ۵۳ (ورودی آقایون)
انتهای جلسه همراه با پرسش و پاسخ است.
کانال اطلاع رسانیها و صوتهای استاد وحیدی👇
🌀 @HamidVahidi_ir
🌐 http://www.hamidvahidi.ir
#جلسه_حدیث_خوانی
شرح حال
سلام علیکم 📻به اطلاع میرساند انشاءالله سومین جلسه «حدیث خوانی» حجتالاسلام و المسلمین حمید وحیدی ⏰
پیشنهاد میکنم این جلسه را از دست ندهید صوت آن هم در کانال استاد وحیدی قرار داده میشود.
40.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این یاداشت تصویری مروری شده است بر حوادث فتنه مهسا امینی از یک سال گذشته تا کنون و به خوبی ضعف ما در روایت را توضیح داده است.
نشان داده است چقدر دشمنان انقلاب در این فتنه کینه ورزی کردند و دروغ گفتند و تلاش کردند برای ایجاد و تداوم آشوب در کشور.
بخشی از این اقدامات علیه انقلاب توسط عوامل داخلی و ضعف روایت در دفاع از انقلاب از ندانم کاری است ولی بخش خوبی از آن حاصل نفوذ دشمنان در ساختارهای نظام است.
مثلا هنوز معلوم نیست چرا اعتراف پدر مهسا امینی مبنی بر سابقه بیماری دخترش و عدم برخورد شیء به سر دخترش در همان زمان وقوع حادثه پخش نشد و ماهها بعد پخش شد و نتیجه این کار این شد که پدر او ماهها دروغ میگفت و بر آتش فتنه میافزود، چندین نفر در این آتش جان دادند و شهید شدند و هزاران میلیارد به کشور آسیب زده شد اما این فیلم که دروغهای او را ثابت میکرد پخش نشد!
و یا معلوم نشد چرا فیلم مهسا امینی در اداره پلیس با وجود موج گسترده اعتراضات با تاخیر زیاد بعد از تثبیت شدن روایت دشمنان پخش شد؟!
@sharhe_hal
✍️ حدید لازم است...
شما ببينيد در همين آيهى كريمهى قرآن كه راجع به قسط صحبت مىكند و مىگويد خداى متعال همهى پيغمبران را فرستاد، «لِيَقُومَ النّٰاسُ بِالْقِسْطِ»؛ براى اينكه قسط و عدالت را در جامعه مستقر كنند، بلافاصله مىفرمايد: «وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَ مَنٰافِعُ لِلنّٰاسِ»؛ يعنى پيغمبران علاوه بر اينكه با زبان دعوت سخن مىگويند، با بازوان و سرپنجگان قدرتى كه مجهّز به سلاح هستند و با زورگويان و قدرتطلبان فاسد، معارضه و مبارزه مىكنند. پيغمبر اكرم وقتى به مدينه آمد و نظام اسلامى را تشكيل داد، آيات قرآن را بر مردم مىخواند، به گوش دشمنان هم مىرسانيد؛ اما به اين اكتفا نمىكرد. كسانى كه طرفدار عدالت هستند، در مقابل زورگويان و زيادهطلبان و متجاوزان به حقوق انسانها بايد خود را به قدرت مجهّز كنند. لذا شما مىبينيد از روزى كه نظام اسلامى به وجود آمد - يعنى اسلام مجهّز به قدرتِ يك ملت بزرگ و امكانات يك كشور و دولت بزرگ شد - دشمنان اسلام حركت اسلام را جدّى گرفتند و علاقهمندان و طرفداران اسلام هم در اطراف و اكناف عالم اميدوار شدند.
📖 منبع: بيانات حضرت آقا در ديدار اقشار مختلف مردم - نيمهى شعبان - مصلاّى تهران - (۱۳۸۱/۰۷/۳۰)
🎙توضیح شفاهی استناد حضرت آقا به آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید.
#معارف_انقلاب ۱۱
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
خداى تبارك و تعالى مىفرمايد كه انبيا را ما فرستاديم، بينات به آنها داديم، آيات به آنها داديم، ميزان برايشان داديم و فرستاديم «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»؛ غايت اين است كه مردم قيام به قسط بكنند، عدالت اجتماعى در بين مردم باشد، ظلمها از بين برود، ستمگريها از بين برود، ضعفا به آنها رسيدگى بشود، قيام به قسط بشود. دنبالش هم مىفرمايد: «وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ» تناسب اين چيست؟ تناسب اين است كه با حديد بايد اينها انجام بگيرد؛ با بينات، با ميزان و با حديد. «فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ»؛ يعنى، اگر شخصى يا گروهى بخواهند يك جامعه را تباه كنند، يك حكومتى را كه حكومت عدل است، تباه كنند، با بينات با آنها بايد صحبت كرد. نشنيدند، با موازين، موازين عقلى صحبت كرد. نشنيدند با حديد. اينهايى كه دلسوزى مىكنند براى اين افراد فاسد، مفسد، مشغول به انفجار و ترور و ... آنها خيال مىكنند كه انبيا آمدهاند مسأله بگويند، تمام. شما كدام يك از انبيا را سراغ داريد كه در امور اجتماعى، به آنطور حادش شركت نكرده و سردمدار نبوده است؟
📖(بيانات امام 1360/6/18)
آنهايى كه به ما مىگويند سازش كنيد، آنها يا جاهل هستند يا مزدور. سازش با ظالم، يعنى اينكه دست ظالم را باز كن تا ظلم كند. اين خلاف رأى تمام انبياست. انبياى عظام، تا آنجا كه توانستند جديت كردند كه ظلم را از اين بشر ظالم بزدايند، به موعظه، به نصيحت، به امر به معروف، به نهى از منكر، به «أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ» «آخر الدواء الكى»؛ بعد از آنكه موعظه نشد، نصيحت نشد، آخر دوا اين است كه داغش كنند. شمشير، آخر دواست.
📖 (بیانات امام 1363/4/10)
معارف انقلاب ۱۱: حدید لازم است..mp3
4.06M
🎙توضیح شفاهی استناد حضرت امام و حضرت آقا در استناد به آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید.
#معارف_انقلاب ۱۱.
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
شرح حال
کتاب تهران تا تیرانا را امروز خواندم. خاطرات یکی از اعضای رده بالا و جداشده سازمان مجاهدین خلق(منافی
✍️ فهرست تروریستی...
🔻در کتاب تهران تا تیرانا که خاطرات مسعود خدابندهلو از اعضای ارشد جداشده از سازمان مجاهدین خلق است؛ نکته جالبی در مورد چرایی وارد شدن «سازمان مجاهدین خلق» به فهرست سازمانهای تروریستی گفته شده است:
👈 «به نظرم سازمان وارد فهرست تروریستی شد نه چون قاتل هفدههزار ایرانی یا چند هزار عراقی بود، سازمان مجاهدین خلق وارد فهرست تروریستی شد، چون پس از اینکه صدام از چشم آمریکا افتاد، همچنان پای صدام ماند. جورج بوش برای حمله به عراق دو دلیل آورد: یکی سلاحهای شیمیایی (که پیدا نشد) و دیگری حمایت صدام از تروریسم.» [۱]
🔻 آمریکاییها ابتدا یک کلیدواژههایی مانند تروریسم درست میکنند سپس برای خودشان لیست درست میکنند و هر وقت خواستند عدهای را وارد این لیست میکنند و هر وقت خواستند خارج میکنند، سازمان مجاهدین اگرچه در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا بود، اما پس از اشغال و ورود آمریکا به عراق، پس از یک درگیریهای خیلی کوچک ظاهری وارد پایگاههای سازمان شد و سپس سازمان مجددا در همان امنیت و تامین مالی سابق دوباره به حیات خود در سایه آمریکا ادامه داد تا آنکه زمان خروج آمریکا از عراق، دیگر فضا برای سازمان امن نبود و دولت جدید عراق خواستار اخراج آنها شد، به همین جهت به راحتی سازمان از لیست سازمانهای تروریستی خارج شد و توسط آمریکاییها به آلبانی (بخوانید حیاط خلوت آمریکا و دیگر تروریستهای دنیا) مهاجرت داده شد.
این یکی از حکایتهای لیستهای مسخره بینالمللی است!
...........
📖 [۱]. جعفربگلو، محمد، تهران تا تیرانا (خاطرات مسعود خدابنده: عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حافظت از مسعود رجوی)، چاپ اول، قم، انتشارات شهید کاظمی، ۱۴۰۱ش، ص ۱۱۹.
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سازمان هوا و فضای سپاه در اوج تحریمهای همه جانبه در بخش هوا و فضا در بالاترین سطح تکنولوژی دنیا دارد محصولی را که میخواهد میسازد و عملیاتی میکند.
این یعنی در هر جایی که اراده کنیم و نگاه «ما میتوانیم» و «روحیه جهادی» کنار هم بیاییند هر چیزی شدنی است.
هرجا نشده است مشکل از خودمان و فکرمان بوده است، نه تحریم و...
@sharhe_hal
✍ وحدت بر توحید و کفر به طاغوت
🔻 اسلام به مسيحيت مىگويد: «تَعٰالَوْا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَوٰاءٍ بَيْنَنٰا وَ بَيْنَكُمْ». مشتركات را با آنها مورد ملاحظه قرار مىدهد. اسلام عليه ملتهاى ديگر نيست، عليه اديان ديگر نيست؛ عليه زور است، عليه ظلم است، عليه استكبار است، عليه سيطرهجوئى است.
📚(بيانات رهبری در ديدار كارگزاران نظام ۱۷ فروردین ۱۳۸۶)
🔻در اسلام مبناى اصلى آزادى انسان، توحيد است... آن نقطهى كانونى، توحيد است. توحيد فقط عبارت نيست از اعتقاد به خدا؛ توحيد عبارت است از اعتقاد به خدا، و كفر به طاغوت؛ عبوديت خدا، و عدم عبوديت غير خدا؛ «تَعٰالَوْا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَوٰاءٍ بَيْنَنٰا وَ بَيْنَكُمْ أَلاّٰ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّٰهَ وَ لاٰ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً» نمىگويد «لا نشرك به احدا» -البته يك جائى هم «احداً» دارد، اما اينجا اعم از آن است- مىفرمايد: «وَ لاٰ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً»؛ هيچ چيزى را شريك خدا قرار ندهيد. يعنى شما اگر از عاداتِ بىدليل پيروى كنيد، اين برخلاف توحيد است؛ از انسانها پيروى كنيد، همينجور است؛ از نظامهاى اجتماعى پيروى كنيد، همينجور است -آنجائى كه به ارادهى الهى منتهى نشود- همهى اينها شرك به خداست، و توحيد عبارت است از اعراض از اين شرك. «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ»؛ كفر به طاغوت وجود دارد، بعدش هم ايمان به خدا. خب، اين معنايش همان آزادى است. يعنى شما از همهى قيود، غير از عبوديت خدا، آزاديد.
📚 (بيانات رهبری در چهارمين نشست انديشههاى راهبردى با موضوع آزادى ۲۳ آبان ۱۳۹۱)
📌شرح حال
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لازم است کسی خدمت خانم علم الهدی که منکر فضل و علم ایشان نیستم، متذکر شود که همسر امام و رهبری مقامشان بسیار بالا است و قطعا گمنام خدمات بسیاری برای انقلاب داشتهاند و متحمل سختیهای بسیار شدهاند و همگی قدردان آنان هستیم اما این بساط بانوی اول و دوم و سوم و چندم مربوط به سیستم پادشاهی بود که هرکس با شاه و ولیعهد ازدواج میکرد بانوی اول و دوم میشد.
ظاهرا شما ساختار جمهوری اسلامی را با ساختار شاهنشاهی یا کشورهای غربی اشتباه گرفتهاید!
شما اگر بانوی اول انقلاب بودید قبل از ریاست جمهوری شوهرتان هم بانوی اول میشدید!
در ساختار جمهوری اسلامی بانوی اول انقلابی اگر بخواهد باشد، آن بانوان گمنامی هستند که سالیان دراز است یکه و تنها همسران جانبازشان را نگهداری میکنند.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم چندتا دختر نوجوان است که با کمربند و قمه برای پسرها، گنده بازی درمیارن.
......
دیروز بچههام رو برده بودم پارک، دوتا پسر تپل تقریبا ده یازده ساله، گذاشته بودن دنبال هم، یکیشون یه چاقوی شکاری با ژست یه قاتل حرفهای دستش بود و اون یکی رو دنبال میکرد، وقتی دومی رسید به جمع بقیه بچهها و نشست روی صندلی، این الکی رفت ادای زدن چندتا ضربه حرفهای به اون رو درآورد!
اخیرا موج گستردهای از فیلمهای با رویکرد ترویج خشونت ذهن نوجوانهای ما را بمباران میکند، قهرمان اصلی خیلی از این فیلمها هم دختران شدهاند. بچه مینشیند پای این سریالها و توهم زرنگ بودن میزند و با یه قمه و سروصدا میخواهد قدرتنمایی کند.
این بچه! نه واقعا قدرت دارد نه عقل، حالا دست این بچه یک چاقو یا قمه هم افتاده و از سر ترس و هیجانش ممکن است سریع هم از این چاقو استفاده کند و جان دیگری را بگیرد.
مطمئنا باید پخش صحنههای مروج خشونت جرم انگاری شود ولی مهمتر از همه عاقل کردن بچههاست.
حالا که دشمن برنامه ویژه برای ترویج خشونت برای فرزندان ما دارد ما باید در مدارس، پارکها، برای معلمان و در محلههای جرم خیز، برنامه ویژه برای مقابله با این پدیده داشته باشیم.
خود تأسیس باشگاههای ورزشی با کیفیت در محلههای جرم خیز بخش زیادی از رشد منطقی بچهها و کنترل جرم را مدیریت میکند.
این جور برنامهریزیها نیز از دست یک یا چندنفر به تنهایی برنمیآید باید کانونهای عظیم تبلیغی متولی آن باشند.
....
فیلم مرتبط به ترویج خشونت در سریالهای خانگی👇
https://eitaa.com/sharhe_hal/5434
✍ عاقبت اعتیاد...
دیروز به آرایشگاهی که تا حالا چندباری از آن نوشتهام رفته بودم. همانکه اولین بار یکیشان گفت: هرکس شش ماه آمد اینجا، شیشهای نشد بیاید هر فحشی خواست به من بدهد، همانکه عکس شهیدشان را بزرگ در آرایشگاه زدهاند و حکم قهوهخانهدارد.
مثل همیشه شلوغ بود و چند نفری هم برای دور هم نشینی آنجا بودند. آرایشگر فیلمی از یکی از دوستانشان نشان داد که پاهایش به علت بیماری قطع شده بود.
یکی از آنها که فیلم را دید گفت: معلوم است که پایش قطع میشود این همان پایی هست که با لگد زد توی سینه پدرش و کمر مادرش و از خانه بیرونشان کرد و پدر و مادرش چند وقت در شاه سیدعلی (نزدیک همانجا) چادر زده بودند.
تا او از این حرفها زد یکی از مشتریها گفت: بله دستی هم که مادرش را سر نماز بزند زمین باید قلم شود و همه با خود همان طرف زدند زیر خنده.
نگو مدتها قبل این بنده خدا و آن مشتری جفتشان معتاد و هممنقلی بودهاند و حالا سالها بود ترک کرده بودند. ماجرای زمین زدن مادر در نماز هم خاطره زمان اعتیاد بود، میگفت مادرم لیف میبافت و میفروخت، من خمار بودم، صاحب کارش آمد و لیفها را خرید و چشم من دنبال پول مادرم بود، سر نماز توی مسجد رفتم پولش را بردارم مادرم نگذاشت و مادرم را زدم زمین.
شروع کردند از دزدیهای عجیب و غریب زمان معتادی گفتن؛ میگفت: خمار که میشدیم فقط به این فکر میکردیم که چه چیزی را میشود دزدید، چندباری بلندگو و میکروفن مسجد را دزدیده بود، میگفت: حاجآقای مسجد با موتور گذاشته بود دنبالمان، باد در عبایش افتاده بود انگار Zoro افتاده است دنبالمان.
کولر یک خانه را دزدیده بودند برده بودند بفروشند، خریدار گفته بود این نو هست حیفه! میگفت: بردیمش از بلندی انداختیمش پایین داغان شد، گفتیم: خب حالا دیگه نو نیست بخرش! یک بار هم دونفری تابوت یک جنازه را دزدیده بودند و در خیابان راه افتاده بودند، برخی هم فکر کرده بودند واقعا تشیع جنازه یک معتادی مثل خودشان است و دلشان سوخته بود و اینها را همراهی کرده بودند خلاصه همینجوری یک تشیع جنازه راه افتاده بود، این خاطرات را میگفتند و قه قه همه میخندیدیم از این حماقتها! اما حالا هر دو اینها ترک کرده بودند و برای خودشان کار و احترام داشتند.
زمان اعتیاد خانه یکی از دوستانشان پاتوقشان بوده بود، میگفت: فقط آجرهای خانه و در ورودی و شیر آب را نفروختیم، همه چیزش را فروختیم. میگفت یک بار موقع مواد کشیدن یکی از هم منقلیها overdose کرد و افتاد مرد، بقیه رفقا از ترس مأمور در رفتند ولی من جایی نداشتم، جنازه را گذاشتم توی حمام، چندساعت یکبار آب سرد را باز میکردم رویش تا بو نگیرد تا بالاخره بعد از چندین روز پسران میت پرس و جو کرده بودند آمده بودند آنجا را گشته بودند و با جنازه بو کرده پدرشان زیر آب روبرو شده بودند.
خلاصه حرفشان این بود که آدم خمار هیچ نمیفهمد، فقط یک هدف دارد که به مواد برسد و برایش هر کاری میکند. برخیهاشان هستند که از ناموس و بچه خودشان هم مایه میگذارند و بعضا میفروشند تا به موادشان برسند.
📌خیلیهایی که سراغ مواد میروند عاقبت اعتیاد را ندیدهاند. در روایت از حضرت امیر است: «التدبیر قبل العمل یؤمنک من الندم» فکر کردن پیش از کار، تو را از پشیمانی ایمن میدارد.
@sharhe_hal