eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
164 دنبال‌کننده
371 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌─┅═ೋ❅﷽❅ೋ═┅─ (٢٢) عزیزانم شما شاهد هستید که اتباع احمد، در عین اعتقاد به اینکه شیخ طوسی به خاطر نهادینه کردن علم رجال در شیعه، بزرگترین بدعت گزار مذهب شیعه هست، تمام دینشان را از حدیثی که فقط او نقل کرده گرفته اند. سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ‌─┅═ೋ❅🌸❅ೋ═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : مهدیین چه کسانی هستن؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام، شما مهدیین در روایات را چه کسانی میدانید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. با توجه به دلیل قطعی و بدیهی مبنی بر حصر عدد اوصیا و خلفا و امامان و حجت ها و اولیا در دوازده امام نیز با توجه به ده حدیث که مهدیین را همان دوازده امام می داند و باز نیز با توجه به اینکه چهار حدیث از شش حدیث مهدیین، فقط گفته دوازده یا یازده مهدی بعد از قائم هستند که می تواند منطبق بر ائمه رجعت باشد ما مهدیین را همان دوازده امام خود می دانیم. و الحمد لله رب العالمین ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ●● لـوح و قلـم ○○ بررسی روایت موسوم به وصیت در کتاب الغیبه شیخ طوسی رحمه الله دوازده مهدی بعد از دوازده امام قسمت سی ام ↫ سید مهدی مجتهد سیستانی ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ نکته 25) این روایت می‏گوید: خلافت و وصایت به امام دوازدهم علیه السلام ختم نمی‏شود بلکه بعد از ایشان در 12 مهدی ادامه می‏یابد، ولی در روایات دیگری تصریح شده که امام دوازدهم علیه السلام خاتم الاوصیاء و کسی است که وصایت و خلافت به او ختم می‏شود، از جمله سه روایتی که شیخ طوسی در همان کتاب غیبت ثبت نموده است: الف: امام دوازدهم علیه السلام فرمود: من خاتم اوصیاء هستم که خدا به واسطه من بلاء را از اهل و شیعه من بر می‏دارد: «أَنَا خَاتَمُ‏ الْأَوْصِيَاءِ وَ بِي يَدْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِي وَ شِيعَتِي».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻. الغيبة (للطوسي) كتاب الغيبة للحجة، ص246، كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص441، ح12. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ب: امام عسکری علیه السلام به فرزندشان فرمودند: تو فرزند منی و من پدر تو می‏باشم و تو محمد بن حسن بن علی بن محمد بن علی ... هستی ... و تو خاتم اوصیاء ائمه طاهرین می‏باشی: «أَنْتَ وَلَدِي وَ وَصِيِّي وَ أَنَا وَلَدْتُكَ وَ أَنْتَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع وَلَدَكَ رَسُولُ اللهِ ص وَ أَنْتَ خَاتَمُ‏ الْأَوْصِيَاءِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ وَ بَشَّرَ بِكَ رَسُولُ اللهِ ص وَ سَمَّاكَ وَ كَنَّاكَ وَ بِذَلِكَ عَهِدَ إِلَيَّ أَبِي عَنْ آبَائِكَ الطَّاهِرِينَ صَلَّى اللهُ عَلَى أَهْلِ الْبَيْتِ».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . الغيبة (للطوسي) كتاب الغيبة للحجة، ص273. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ ج: پیامبر به امام علی علیهما السلام فرمود: ... و حسن و سپس مهدی خاتم آنها می‏باشد: «مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَلْقَى اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ آمِناً مُطَهَّراً لَا يَحْزُنُهُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ فَلْيَتَوَلَّكَ وَ لْيَتَوَلَّ بَنِيكَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ وَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ وَ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى وَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ الْحَسَنَ ثُمَّ الْمَهْدِيَّ وَ هُوَ خَاتَمُهُمْ».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . الغيبة (للطوسي) كتاب الغيبة للحجة، ص136. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ و در مختصر اثبات الرجعه آمده: «... ثمّ ابنه الحجّة القائم‏، خاتم‏ أوصيائي و خلفائي و المنتقم من أعدائي الّذي يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا»🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . به نقل از كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص627. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ نیز در زیارت نامه های متعدد آمده: الف) «اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى خَاتَمِهِمْ‏ وَ قَائِمِهِمْ الْمَسْتُورِ عَنْ عَوَالِمِهِمْ‏».🔻 ب) «اللَّهُمَّ ... وَ أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِوَلِيِّكَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِالْبَقِيَّةِ الْبَاقِي الْمُقِيمِ بَيْنَ أَوْلِيَائِهِ الَّذِي رَضِيتَهُ لِنَفْسِكَ الطَّيِّبِ الطَّاهِرِ الْفَاضِلِ الْخَيِّرِ نُورِ الْأَرْضِ وَ عِمَادِهَا وَ رَجَاءِ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ سَيِّدِهَا الْآمِرِ بِالْمَعْرُوفِ النَّاهِي عَنِ الْمُنْكَرِ النَّاصِحِ الْأَمِينِ الْمُؤَدِّي عَنِ النَّبِيِّينَ وَ خَاتَمِ ‏الْأَوْصِيَاءِ النُّجَبَاءِ الطَّاهِرِينَ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ».🔻 ج) «السَّلَامُ عَلَى وَارِثِ الْأَنْبِيَاءِ وَ خَاتِمِ ‏الْأَوْصِيَاءِ، السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الْمُنْتَظَرِ وَ الْغَائِبِ الْمُشْتَهَر».🔻 د) «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا خَاتَمَ ‏الْأَوْصِيَاءِ وَ ابْنَ خَاتَمِ الْأَنْبِيَاءِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مُعِزَّ الْأَوْلِيَاءِ وَ مُذِلَّ الْأَعْدَاء».🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏2، ص843. 🔻 . همان، ج‏1، ص328. 🔻 . المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص589 – 590، المزار (للشهيد الاول)، ص208. 🔻 . بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏99، ص85. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ همچنین در اثبات الهداة روایت شده: خلافت و وصایت به حجت بن الحسن علیهما السلام انتهاء می‏یابد: «يا علي أنا أولى بالمؤمنين من أنفسهم ثم أنت يا علي أولى بالمؤمنين من أنفسهم ثم الحسن ثم الحسين ثم علي بن الحسين ثم محمد بن علي، ثم جعفر بن محمد، ثم موسى بن جعفر، ثم علي بن موسى، ثم محمد بن علي، ثم علي بن محمد، ثم الحسن بن علي، ثم الحجة بن الحسن الذي تنتهي‏ إليه الخلافة و الوصاية و يغيب مدة طويلة، ثم يظهر و يملأ الأرض عدلا و قسطا كما ملئت جورا و ظلما»🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻. إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج‏2 ص234 ح812 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ و نیز نویسنده آن مرحوم حر عاملی تصریح می‏کند که احادیث معتبر و روایات صحیح متواتر صراحت دارند امام دوازدهم خاتم الأوصیاء و خاتم ائمه و خاتم خلفاء می‏باشد: «إن الأحادیث المعتبرة و الروایات الصحیحة المتواترة صریحة فی حصر الأئمة فی إثنی عشر (ع) و أن الثانی عشر منهم خاتم الأوصیاء و الأئمة و الخلفاء»🔻 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 . الفوائد الطوسیة ص117 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ بله پیروان احمد بصری می‏گویند: امام علی نیز خاتم الأوصیاء نامیده شده‏اند پس خاتم به معنای پایان دهنده نیست بلکه به معنای زینت اوصیاست. غافل از آنکه اگر معنای پایان دهنده را از کلمه خاتم کنار بزنیم، پایان دهنده بودنِ نبوت پیامبر اسلام صلی الله علیه السلام آله نیز زیر سوال می‏رود زیرا تنها لفظ قرآنی درباره ختم نبوت، همان خاتم النبیین می‏باشد، لذا این سخن از بی اطلاع بودن آنها از علم لغت و اصطلاحات کلام نشأت گرفته است. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ اینها از علم لغت بی خبرند زیرا هر آشنا به لغتی می‏داند خاتم در دو معنا استفاده می‏شود: یکی انگشتر و یکی پایان دهنده، اما عرب، خاتم به معنای انگشتر را در معنای زینت استفاده نمی‏کند و الا معنای خاتم النبیین می‏شود انگشترِ همه انبیاء، در حالیکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله تاج سر انبیاست نه انگشترشان. بلکه خاتم از ختم به معنای پایان گرفته شده و به انگشتر هم از آن جهت خاتم می‏گفته اند که پایانِ نامه‏های خود با مهر کردن توسط انگشتر اعلام می‏نمودند. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ و همچنین از اصطلاحات کلامی بی‏خبرند چون خاتم الأوصیاء دارای دو اصطلاح است: یکی کسی که پایان دهنده سلسله وصایت انبیاست که حضرت علی علیه السلام می‏باشند و دیگری پایان دهنده سلسله اوصیای پیامبر اسلام که امام دوازدهم علیهما السلام اند. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ 💢 چکیده: 1. حدیث وصیت تنها در یک کتاب و با یک سند وجود دارد. 2. بعضی راویان حدیث وصیت نا شناخته و بعضی شناخته شده به کذب و جعل حدیث می‏باشند. 3. مضمون حدیث وصیت منحصر به فرد است و در هیچ روایت دیگری نیامده است پس تواتر معنوی ندارد. 4. بعضی فقرات این حدیث با هم نا سازگار و متعارض است. 5. فقرات متعدد این حدیث مخالف روایات فراوانی است که حتی شیخ طوسی در همان کتاب غیبت آورده است، از جمله اینکه ائمه و اوصیاء منحصر در دوازده نفرند یا اینکه امام دوازدهم اصلاً فرزند ندارد یا اینکه مهدی‏های دوازده‏گانه همان ائمه علیهم السلام می‏باشند. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ 6. به گواهی مرحوم عاملی، طریق این حدیث شاذ بوده و متنش غریب و محتوایش غیر یقینی و مخالف روایات متواتر می‏باشد. 7. احتمال تقیه در این روایت می‏رود. 8. احتمال تصحیف «أبیه» به «إبنه» در آن وجود دارد. 9. طبق یک نقلِ بحار الأنوار عبارت «فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ» نیامده که پایه استدلال احمد الحسن را ویران می‏کند. 10. ظاهراً این روایت درباره رجعت سخن می‏گوید و ضمیر «إبنه» به امام حسن عسکری بر می گردد. 11. بر فرض که به متن این وصیت عقیده پیدا کنیم، این حدیث صریحاً اعلام می‏کند وقتی وفات امام دوازدهم علیه السلام فرا رسید خلافت را مهدی اول می‏دهد نه زمان غیبتش که احمد الحسن ادعا دارد. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ بله بعضی مانند شهیدان محمد باقر و محمد صدر از مهدی‏های دوازده‏گانه سخن گفته‏اند اما نه به عنوان ائمه 24 گانه زیرا آنها در کتاب های دیگر خود تصریح به حصر تعداد ائمه در 12 نموده‏اند، از طرفی زمان این مهدی‏ها را بعد از اتمام دولت امام دوازدهم می دانند نه قبل از ظهور امام دوازدهم علیه السلام. و این هر دو، نقض آشکار عقیده احمد الحسن است. 🔻 بلکه سید محمد باقر صدر در کتاب بحث حول الرجعة تصریح می‏کند که دلیلی بر التزام ما به امامت فرزندان امام دوازدهم وجود ندارد: «لیس لنا أن نلزم بصحة الأطروحة الأولی دینیاً ... فإن مقتضی القاعدة فی مذهبنا علی الأقل هو صحة الأطروحة الثانیة بالخصوص لعدة وجوه. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻. المجتمع الفرعونی، ص175، السید محمد باقر الصدر، تاریخ ما بعد الظهور ص647، السید محمد صدر. ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥ پــایــان ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌─┅═ೋ❅﷽❅ೋ═┅─ (٢٣) گاهی بعضی از اتباع احمد می گویند اگر یک حدیث از کتاب غیبت طوسی را رد کنید کافرید چون همه‌ احادیثش صحیح است!!! یعنی آنها برای دفاع از حدیث وصیت، حاضرند کتاب غیبت طوسی را تا حد قرآن بالا ببرند!!! حال آنکه این یک کتاب حدیثی معمولی است که مثل دیگر کتب حدیثی، مشتمل بر روایات صحیح و غیر صحیح می باشد. گویی اینها از اهل سنت اند که دارای صحاح سته می باشند!!! سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ‌─┅═ೋ❅🌸❅ೋ═┅─
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : توقیع چه می گوید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیکم میخواستم در مورد روایت سمری بگید که چرا در اون میگه هر کی ادعای مشاهده کرد کذابه؟؟ ولی این همه عالم میگن امام زمان رو دیدن؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. به نظر عموم علما، توقیع سمری برای بیان پایان نیابت خاصه صادر شده و منظورش از نفی مشاهده نیز نفی مشاهده به گونه نواب خاصه و در راستای مساله نیابت است نه صرف دیدار. و این با توجه به صدر توقیع، فاء تعلیل، و کلمه ی افتراء روشن است. و نیز به نظر عموم علما، دیدار با امام زمان علیه السلام در دوره غیبت کبری بارها رخ داده است. تفصیل مطلب را در "کتاب راه های ارتباط با حضرت مهدی علیه السلام" بیان‌ کرده ام:👇🏾👇🏾👇🏾 https://t.me/sssmmmnnn313/90 ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💢°← 🔻 [ در واکاوی حدیث وصیت ] 📚🔷 موضوعی ڪتاب‌🔷📚 🔰•بر روی موضوع مورد نظر ڪلیڪ ڪنید: ●√•| قسمت(١): چند نکته مهم درباره سندشناسی ●√•| قسمت(٢): راه های شناخت راویان ●√•| قسمت(٣): اندر جایگاه تقیه و یقین ●√•| قسمت(۴): نکاتی مهم درباره حدیث شناسی ●√•| قسمت(۵): جایگاه مهدیین نزد شیخ صدوق و شیخ طوسی ●√•| قسمت(۶): منبع شناسی احادیث ●√•| قسمت(٧): معنای تواتر، جایگاه تواتر ●√•| قسمت(٨): دوران فترت ●√•| قسمت(٩): تفسیر امر مخفی و امر جدید ●√•| قسمت(١٠): راه حل تعارض بین بعضی احادیث ●√•| قسمت(١١): موافقت قرآن با احادیث حصر امامان ●√•| قسمت(١٢): پاسخ از حدیث ساعات ●√•| قسمت‌(١٣): جایگاه حدیث وصیت در کتاب غیبت ●√•| قسمت‌(١۴): بررسی حدیث لوح جابر ●√•| قسمت‌(١۵): اعتبار کتاب غیبت، قرآن گرایی فرقه ها ●√•| قسمت(١۶): بررسی وثاقت علی بن سنان ●√•| قسمت(١٧): دست و پا زدن برای وثاقت علی موصلی ●√•| قسمت(١٨): احمد بن‌ خلیل کذاب ●√•| قسمت(١٩): باید حدیث وصیت را بپذیرید!!! ●√•| قسمت(٢٠): اصلا این وصیتِ مکتوب نیست. ●√•| قسمت(٢١): بالاخره مهدی نام کیست؟ ●√•| قسمت(٢٢): سه اسم یا سه شخص؟ ●√•| قسمت(٢٣): نسخه بدل وصیت، فرزند بلا فصل ●√•| قسمت(٢۴): مهدیین همین امامان شیعه هستند. ●√•| قسمت(٢۵): حدیث ابوبصیر، امام زمان علیه السلام فرزند ندارند. ●√•| قسمت(٢۶): نسل مهدی یا حسین، وصیت ناقص، آخرین وصیت نیست. ●√•| قسمت(٢٧): چه کسی حضرت مهدی علیه السلام را غسل می‏دهد؟ ●√•| قسمت(٢٨): تعارض با رجعت ●√•| قسمت(٢٩): در فرزندِ فرزندش بود انکار نکنید. ●√•| قسمت(٣٠): حضرت مهدی علیه السلام آخرین وصی ✍️⊹سیدمهدےمجتهدسیستانے 💥•ڪاناݪ‌‌شڪست‌مدعۍیمانۍ•💥 💠| @sistanymogtahed 💠| @sssmmmnnn313 ᪥༅ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅𖥸ↈ༅᪥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌─┅═ೋ❅﷽❅ೋ═┅─ (٢۴) عزیزانم گول فتنه ها و فریب ها را نخورید. حتی اگر حدیث وصیت معتبر هم بود، کوچکترین ربطی به احمد بصری ندارد که به دروغ، سخن شیخ طوسی را سند این حدیث تحریف کرده است. سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ‌─┅═ೋ❅🌸❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا