eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
484 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
109 ویدیو
6 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ مقتل و تاریخ مختصر و بسیار مفید همراه با اشعار و روایات مربوط به هر واقعه... 📚مصیبت کربلا براساس طرحی از محمدحسین عصار ۳۳۲ صفحه قیمت چاپ قبل: ۴۰ تومان @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
‌ مقتل و تاریخ مختصر و بسیار مفید همراه با اشعار و روایات مربوط به هر واقعه... 📚مصیبت کربلا براس
با فرا رسیدن شب، یاران مسلم از پیرامونش پراکنده شده و به یکدیگر می گفتند: ما را چه کار که به آتش فتنه دامن زنیم؟! بهتر آن است در خانه های‌مان نشسته، این دو گروه را واگذاریم تا خدا کارشان را به اصلاح آورد. پس جز ده تن از جمعیت یارانش با وی نماند، به مسجد رفت تا نماز مغرب بگزارد که آن ده نفر نیز متفرق شدند... ‌ @skybook
📚رهایی از گناه ۳۲۰ صفحه قیمت: ۶۵ تومان @skybook
📚نذر مخصوص/ داستان محرمی ویژه کودکان قیمت: ۳۵ تومان @skybook
. ▪️مقتل خوانی و گفتگو پیرامون قیام اباعبدالله ▪️با محوریت کتاب؛ "الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباده" شیخ مفید ▪️ذکر مصیبت و مدح اباعبدالله الحسین 🔹 هر روز دهه اول محرم از ساعت ۱۸:۰۰ آدرس: خ مسجد سید خ ظهیرالاسلام کوچه شهید حیرت بن بست شکوفه ساختمان ✅ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
تعزیهٔ ما رو با اون پوستین و شیر میشناسن. تنها پوستین واقعی این منطقه‌ست... حالا میگن... لااله الا الله ... نمی‌خوام بهش فکر کنم؛ ولی پوستین تیکه‌ایه؛ یه شیر واقعی! پوستین قدیمی یه چیز دیگه ست؛ مثل شناسنامه. میشه شناسنامه نو گرفت. همه می تونن؛ ولی هیچی اصل و نسب آدمو نشون نمیده؛ مگر قدمتش. برا تعزيهٔ ما خیلی مهمه. عصر عاشورا وقتی می‌آد تو میدون، اشک همه رو به تنهایی در می آره. ملتفتی؟ 📚شیرنشو @skybook
. و عجب حلاوتی دارد مرگ، اگر انسان در راه آرمانی معتبر بمیرد. شهادت، تن به مرگ سپردن نیست، بل در حفاظت از آرمان، شمشیر کشیدن است و جنگیدن و ناخواسته در مهلکه افتادن و پیوسته دست رد به سینه‌ی هلاکت زدن و آن گاه، در لحظه‌یی بی‌بدیل، به ناگزیری مرگ رضا دادن و لبیک گفتن، یا حتی فرصت لبیک هم نیافتن. شهادت، انتخاب نوعی زندگی است، نه انتخاب مرگ 📚 سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد @skybook
‌ اجمال وحی است و تفصیل نیز؛ اما اجمال، وحی الهی است و تفصیل وحی شیطانی... @skybook
گفتمش: ـ «شیرین‌ترین آواز چیست؟» چشم غمگینش به‌رویم خیره ماند، قطره‌قطره اشکش از مژگان چکید، لرزه افتادش به گیسوی بلند، زیر لب، غمناک خواند: ـ «نالۀ زنجیرها بر دست من!» گفتمش: ـ «آنگه که از هم بگسلند . . .» خندۀ تلخی به لب آورد و گفت: ـ «آرزویی دلکش است، اما دریغ! بختِ شورم ره برین امید بست. و آن طلایی زورق خورشید را صخره‌های ساحل مغرب شکست! . . .» من به‌ خود لرزیدم از دردی که تلخ در دل من با دل او می‌گریست. گفتمش: ـ «بنگر، درین دریای کور چشم هر اختر چراغ زورقی ست!» سر به سوی آسمان برداشت، گفت: ـ «چشم هر اختر چراغ زورقی‌ست، لیکن این شب نیز دریایی‌ست ژرف. ای دریغا شبروان! کز نیمه‌راه می‌کشد افسونِ شب در خوابشان . . .» گفتمش: ـ «فانوس ماه می‌دهد از چشم بیداری نشان . . .» گفت: ـ «اما، در شبی این‌گونه گُنگ هیچ آوایی نمی‌آید به‌گوش . . .» گفتمش: ـ «اما دل من می‌تپد. گوش کُن اینک صدای پای دوست!» گفت: ـ «ای‌ افسوس! در این دام مرگ باز صید تازه‌ای را می‌برند، این صدای پای اوست! . . .» گریه‌ای افتاد در من بی‌امان. در میان اشک‌ها، پرسیدمش: ـ «خوش‌ترین لبخند چیست؟» شعله‌ای در چشم تاریکش شکفت، جوش خون در گونه‌اش آتش فشاند، گفت: ـ «لبخندی که عشق سربلند وقت مُردن بر لبِ مردان نشاند!» من زجا برخاستم، بوسیدمش. ه.ا.سایه @skybook
تا زمانی که به سبب قوانین و رسوم، عذابی اجتماعی پدید آید که در اوج تمدن دوزخ‌هایی بیافریند و تقدیر الاهی را با مصیبتی انسانی بیالاید؛ تا زمانی که سه گرفتاری زمانه - سقوط مرد به دلیل رنجبری، تباهي زن به دلیل گرسنگی، نزاری کودک به دلیل ناآگاهی – از میان نرفته باشد؛ تا زمانی که در سرزمینی اختناق اجتماعی امکان پذیر باشد یا، به بیان دیگر و از دیدگاهی گسترده تر، تا زمانی که در زمین نادانی و بینوایی باشد، کتاب‌هایی از این دست بی‌فایده نخواهند بود. یقین دارم که این کتاب، اگر یکی از مهمترین آثار جهان نباشد، مهم‌ترین اثر من است... 📚بینوایان ترجمه: محمدرضا پارسایا قیمت دوره دو جلدی: ۳۵۰ تومان @skybook
. ...شعر شاعر زبان مردم است. وقتی شاعر می‌میرد، زبان عزادار می شود. پس امروز یکی از روزهای عزای زبان فارسی است. ▪️عزای زبان گعده‌ای با یاد شاعر مردم، هوشنگ ابتهاج(سایه) 📅 یکشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۰ آدرس: خ مسجد سید خ ظهیرالاسلام کوچه شهید حیرت بن بست شکوفه ساختمان ✅ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
. آقا مهدی بعد از شهادت حمید نتوانست یانخواست برود ارومیه. ولی بعدش به کریم طریقت سفارش کرد برود قم برای خانواده حمید خانه خوبی اجاره کند تا آسایش داشته باشند. بعد از شهادت خودش هم صفیه خانم رفت آن جا فکر کنم بعد از کربلای پنج بود که رفتیم قم، رفتیم دم در خانه آنها. احسان (پسر حمید) را صدا زدیم. همان جا بود که فهمیدیم فردا برای هردوشان مراسم گرفته‌اند. خوشحال شدیم که به موقع آمده‌ایم. احسان را برداشتیم بردیم زیارت و تفریح، موقع برگشتن خواستیم خداحافظی کنیم که صفیه خانم تعارف کرد بمانیم. گفتیم «نه، مزاحم نمیشویم.» گفت «اگر مهدی الآن این جا بود جرأت داشتید بگویید نه؟» گفتیم «نه» گاهی خیلی دلم برای آقا مهدی تنگ می‌شود. می‌روم خودم را سرگرم کارهایی می‌کنم که بعد پیرمردی بیاید مچم را بگیرد بگوید «این کارها کار تو نیست. کار مهدی است، معلوم است شاگرد خوبی برایش بوده ای.» 📚 به مجنون گفتم زنده بمان @skybook
. 📚 فلسفه در دام ایدئولوژی 🔻تعداد محدود قیمت: ۱۱۰.۰۰۰ تومان @skybook
. کتاب "ما و راه دشوار تجدد" و "رساله در باب سنت و تجدد" دو اثر استاد رضا داوری اردکانی، در سال ۱۳۸۶ توسط انتشارات ساقی به زیور طبع آراسته شد و مجددا هر دو اثر در یک مجلد توسط انتشارات رستا در سال ۱۳۸۹ به انتشار رسید. در بهار امسال (۱۴۰۱)  توسط نشر "نقد فرهنگ" با ویراستاری، حروفچینی و صفحه آرایی جدید، منتشر گردید. 📚 ما و راه دشوار تجدد چاپ اول نشر قیمت پشت جلد: ۱۶۵.۰۰۰ تومان قیمت آسمان: ۱۴۸.۵۰۰ تومان @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. #تازه_ها کتاب "ما و راه دشوار تجدد" و "رساله در باب سنت و تجدد" دو اثر استاد رضا داوری اردکانی، د
. هر عالمی ساکنان خاص خود دارد. آدم قرون وسطایی در دوره جدید احساس غربت می کند، چنان که برای شخص مدرن هم زمان و زندگی قرون وسطایی قابل تحمل نیست. من گمان می‌کنم فیلسوفان و نویسندگان اروپایی و به خصوص آلمانیِ آخرِ قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم که شیفته و شیدای پایدیای یونانیان‌اند اگر تحقق دوباره مدينه آتن ممکن و میسر می‌شد، این شیفتگان شاید از اقامت چند روزه در آن لذت می‌بردند، اما تابِ زندگیِ دائم در آن نداشتند، زیرا دل و جانشان با فرهنگ عالم یونانی سازگار نبود. عالم جديد با مردمی ساخته شده است که کم و بیش برخوردار از علم و عقل و فهمِ بیکنی و دکارتی و کانتی‌اند. مپندارید که میگویم مردم اروپا و آمریکا همه فلسفه آموخته‌اند و پیرو بیکن و دکارت و كانت بوده‌اند و هنوز هم هستند، که چنین نیست، بلکه مردم عالم متجدد به علمی می‌پردازند که بیکن وصف کلی آن را بیان کرده است و از عقل و فهمی بهره دارند که دکارت و کانت آنها را یافته و وصف کرده و نشان داده‌اند. علم را می‌توان تعلیم کرد، اما اینکه علم را چگونه باید یافت و تأسیس کرد و چه علمی را باید آموخت، آموختنی نیست. فهم و عقل را هم به کسی نمی آموزند. 📚 ما و راه دشوار تجدد چاپ اول نشر @skybook
‌ ‏همیشه روزهایی هست که انسان در آن کسانی را که دوست می‌داشته را بیگانه می‌یابد... 📚بیگانه @skybook
. ما همیشه برای سفارش کتاب ‌کودک و پیشنهاد به مادر‌هایی که معمولا برای بچه‌شون کتاب خوب میخواستند مشکل داشتیم. کتاب‌هایی که امروز برای کودکان چاپ میشه معمولا یا نقاشی‌های خوبی ندارن یا قصه‌ی خوبی... نقاشی‌هایی که جزییاتشون کمکی به قصه دار شدن تصویر کلی نمیکنند و قصه‌هایی که معمولا بچه‌ها را جدی نگرفتن و دنبال انتقال یه مفهوم به طور ابتدایی و سطحی به بچه‌ها هستند. کتاب "کوچ روزبه" را یکی از مخاطبین خوبمون پیشنهاد کردند. نقاشی‌ها با نثر کتاب هماهنگی خوبی دارن و داستان و قلم نویسنده کمک میکنه تا والدین بتونند علاوه بر قصه‌‌ی کتاب با فرزندشون حرف بزنند. چیزی که ما امروز کمتر بهش توجه داریم و خیلی وقت‌ها از عهده‌اش بر نمیایم همین ایجاد فرصت و فهم گفتگو با بچه‌هاست. 📚 کوچ روزبه تصویرگر و طراح داستان: حسام‌الدین طباطبایی نویسنده: آتوسا صالحی 🔹 کتاب‌های فندق @skybook
. 📚 مهارت معلمی/ قیمت: ۳۵.۰۰۰ تومان 📚 ذوالشهادتین/ برش‌هایی از خاطرات و روایت‌های تاریخی قیمت: ۹۰.۰۰۰ تومان 📚 کلید‌ها/ گفتگوهایی پیرامون شعر و زندگی قیمت: ۱۸.۰۰۰ تومان 📚 خلاصه کتاب چهل حدیث (ره) قیمت پشت جلد: ۱۱۰.۰۰۰ تومان قیمت آسمان: ۹۸.۰۰۰ تومان @skybook
مسئلهٔ علم همان آموزش دادن است. «تعليم» عبارت است از یاد دادن. از نظر تعلیم، متعلم فقط فراگیرنده است و مغز او به منزله انباری است که یک سلسله معلومات در آن ریخته می شود. ولی در آموزش، کافی نیست که هدف این باشد. امروز هم این را نقص می‌شمارند که هدف آموزگار فقط این باشد که یک سلسله معلومات، اطلاعات و فرمول در مغز متعلم بریزد، آنجا انبار بکند و ذهن او بشود مثل حوضی که مقداری آب در آن جمع شده است. هدف معلم باید بالاتر باشد و آن این است که نیروی فکری متعلم را پرورش و استقلال بدهد و قوه ابتکار او را زنده کند. یعنی کار معلم در واقع آتشگیره دادن است. فرق است میان تنوری که شما بخواهید آتش از بیرون بیاورید و در آن بریزید تا این تنور را داغ کنید، و تنوری که در آن هیزم و چوب جمع است، شما آتشگیره از خارج می‌آورید، آنقدر آتش زیر این چوب‌ها می‌گیرید تا خود این‌ها کم‌کم مشتعل شود و تنور با هیزم خودش مشتعل گردد... 📚تعلیم و تربیت در اسلام @skybook
‌ ‌هزار جهد بکردم که سّر عشق بپوشم نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم شمایل تو بدیدم نه صبر ماند و نه هوشم حکایتی ز دهانت به گوش جان من آمد دگر نصیحت مردم حکایت است به گوشم مگر تو روی بپوشی و فتنه بازنشانی که من قرار ندارم که دیده از تو بپوشم من رمیده دل آن به که در سماع نیایم که گر به پای درآیم به در برند به دوشم بیا به صلح من امروز در کنار من امشب که دیده خواب نکرده‌ست از انتظار تو دوشم مرا به هیچ بدادی و من هنوز بر آنم که از وجود تو مویی به عالمی نفروشم به زخم خورده حکایت کنم ز دست جراحت که تندرست ملامت کند چو من بخروشم مرا مگوی که سعدی طریق عشق رها کن سخن چه فایده گفتن چو پند می‌ننیوشم به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم @skybook