ساخت ایران|حسین مهدیزاده
|
⭕️ فلسفهی جغرافیا
📌 تقارن رستاخیز مطالعاتی فلسفهی جغرافیا و نظریههای دولت
🔸 رسوخ و تعمیم تفکر فلسفی در مطالعهی #جغرافیا، رستاخیز جدیدی در مطالعهی #قدرت و توسعهی #هژمونیک آن را نیز -در قرن بیستم- در پی داشت.
🔹اثر شهیر ریچارد هارتشورن تحتعنوان «ماهیت جغرافیا: بررسی انتقادی اندیشهی کنونی در پرتو گذشته» (The Nature of Geography: A Critical Survey of Current Thought in the Light of the Past)، اثر جریانساز #دیوید_هاروی تحتعنوان «تبیین در جغرافیا» (Explanation in Geography) از جملهی تولیدات فکری این تکاپوی نظری است.
🔸دیدگاههای #هنری_لوفور در باب #تولید_فضا، از این مطالعات تغذیه کرده است؛ دِرِک فورد کوشیده است تا این تاثیر را در کتابی تحتعنوان «آموزش و تولید فضا: آموزش سیاسی، جغرافیا و انقلاب شهری» (Education and the production of space_ Political pedagogy, geography, and urban revolution) به تصویر بکشد.
🔹چشمانداز جدیدی که #فلسفه_جفرافیا در تولید و بسط و حفظ #هژمونی ایجاد کرد، در نظریههای دولت و احیای #دولت_پژوهی تاثیرات عمیقی به همراه داشت. این چشمانداز باعث گردیده است تا میان #رقابتهای_ژئوپلیتیکی و ساخت #دولت_مدرن ارتباط روشی برقرار شود.
🔸 دستاوردهای این مطالعات میتواند به ترسیم نگاههای بدیل و تعریف آلترناتیو جهت #واحدبندی در #نظام_بینالملل کمک شایانی نماید.
#ژئوپلیتیک
#ژئواستراتژی
#ساخت_قدرت
#معماری_دولت
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadid
.
حضرت آقای شاعر یک عکس خوب شکار کردند و یک کوتاه نوشت عالی و عارفانه ذیل آن نوشته اند با یک هشتک خوب: #و_طول_الامل ... و چند نفر از جمله من ناچیز را دعوت کرده اند تا شاید در ایتا (که جهنم تولید محتوای گروهی است) زنجیره محتوا برای این عکس ایجاد کنند!
واقعیت این است که من می دانم که این عکس کجاست! اینجا ابتدای خیابان ارم سابق و پیاده راه ارم امروزین در شهر قم در چند قدمی حرم است که من عمری اینجا زندگی کرده ام!
ساختمان عظیم نیمه کاره پشت سر این عکس هم ساختمانی است که قرار است به عنوان مدرسه علوم عقلی حوزه، چسبیده به مدرسه حجیته که نقشه معماری اش را علامه طباطبایی جوان داده بود- ساخته شود و جالب اینکه روی شناسنامه پروژه در کنار دیوار مدرسه حجتیه نوشته شده مدرس امام خمینی، کارفرما استان قدس رضوی!
آن سالهایی که اینستاگرام هنوز مرحوم نشده بود و آنجا می نوشتیم، موضوع اصلی من پرداختن به این پدیده بود که اسمش را گذاشته بودم: #دوقطبی_اجتماعی !
دوقطبی اجتماعی یعنی همین قاطی شدن ماست و قیمه ها و اینکه جلوی چشم ما این اتفاق بیفتد و حتی حساس هم نشویم! مشکلی که اولا صفت ما جریان مذهبی است والا بسیاری از مردم می فهمند که دین و دنیا اگر بخواهند با هم جمع شوند، نحوه جمع شدنش اینجوری نیست!
سوال آقای شاعر دقیقا چیزی است که باید در این نقطه، یعنی در قم، در کنار حرم حضرت معصومه، توسط اهل علم و نظر دینی حل می شد تا انقلاب از این دو قطبی آن رها شود.
#و_طول_الامل
#آمال_ایرانیان
🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
حضرت آقای شاعر یک عکس خوب شکار کردند و یک کوتاه نوشت عالی و عارفانه ذیل آن نوشته اند با یک هشتک خوب:
من هم از
حجه الاسلام دکتر احمد حسین شریفی
@Ahmadhoseinsharifi
دکتر یاسر جبرائیلی
@syjebraily
آقای حسین عباسی فر
@h_abasifar
آقای حسین دارابی
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
دعوت میکنم که درباره این عکس
https://eitaa.com/telkalayyam/549
بنویسند و زنجیره تولید محتوا ذیل این عکس را قطع نکنند
#و_طول_الامل
#آمال_ایرانیان
🆔 @social_theory
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
به دعوت برادر عزیزم حجت الاسلام مهدیزاده بزرگوار به چالش برادر شاعرم آقای حسن بیاتانی اینگونه پاسخ می دهم:
دو تا از ارکان اصلی سرمایه داری لیبرال بانک است و رسانه. یعنی سیستم تامین مالی و سیستم تامین مصرف. هر دو هم مرتبط با آینده است.
بانک با بدهکار کردن شما آینده شما را می خرد و رسانه با ایجاد نیاز ذهنی شما را نسبت به وضع موجودتان ناراضی میکند تا به آینده بهتری فکر کنید با مصرف آنچه تبلیغ می شود. هر دوی این ارکان جمع می شوند در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و مال ها و در نهایت یک جمله می شوند روی یک بیلبورد! بیلبوردی که شهرداری گذاشته تا کسب درآمد کند تا کار فرهنگی کند! شاید بپرسید چه کاری؟ احتمالا پاسخ در بیلبورد دومی است که در تصویر می بینید!
بیلبورد اول بیلبوردی است که اساسا حق ندارد آنجا باشد. فضای شهر یک موهبت عمومی است. شهرداری به چه مجوزی فضای بصری شهر را به اشخاص حقیقی می فروشد؟ (دقیقا فروش view است)
چرا باید مردم به آمال بروند نه به بقالی سر کوچه؟
چرا باید بازنشستگان که حقوق ثابت و قطعی دارند جیب سرمایه داران را پر کنند؟
#و_طول_الامل...
بنده هم
استاد گرانقدر حجت الاسلام قنبریان
دکتر علی سعیدی
حجت الاسلام سید رضی
و سید امیرحسین حسینی
را به شرکت در این زنجیره محتوایی دعوت می کنم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یاد بچگی هام افتادم و زمان کشیدن صورت
چشم چشم دو ابرو دماغ و دهن یه گردو...
شاید شباهتی که میان دو تابلوی سر خیابان ارم وجود دارد در حد همین نقاشی کودکانه است.
کمی که بزرگ تر شدم آن چشم و ابرو ها عمق پیدا کرد. معنا دار شد و روح در آن دمیده شد.
شاید بهتر باشد بگوییم روح ها دمیده شد.
یکی روح ایثار داشت و یکی روح بازار. چشم ها هم مستی شان از باده های گوناگونی نشئه می گرفت. یکی از رنگدانه و دیگری از یاقوت و زمرد و آن یکی دیگر از اشک.
تا اینکه کم کم چروک بر چهره ها افتاد و موها جوگندمی شد و ریش ها سپید.
اما کدام قاب سپیدی مو را با پاکیزگی قلب همراه می کند و اشک ایثار می ریزد برای بچه های غزه...
و کدام روح معنای بازار را بر مستطیل رقابت چانه می زند؟
روح روح نیست. کما اینکه دیگر چشم، چشم نیست.
این و آن دارد و از این تا آن از سرخی خون تا سرخی زبان حراج گر والراسی فاصله است.
حتی هر حاجی ای هم حاجی خون نیست. شاید حاجی بازار باشی روی دیوار خیابان ارم، چند قدمی حرم.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دقایقی پیرامون دوران جدید عالم
چالش آمال ایرانیان
عاشق شو ار نه روزی
کار جهان سرآید
ناخوانده نقش مقصود
از《کارگاه هستی》
.
هدایت شده از محسن قنبریان
🌀 فروش اقساطی!
• این دو بنر کنار هم، دو مغازه در دنیاست هردو با فروش اقساطی!
• "یشری نفسه" هم فروش است؛ فروش عمر به خدا به شکل اقساطی!
مغازه ای در نابازارِ زمین که هر فروشنده ای زندگی ابناء بشر را با اقساط عمرش تامین می کند؛ برای آب و نان غزه و یمن یا عِرض و جان النبل و الزهراء!
دادن قسط آخر، گرفتن ثمنِ نامیرایی و "عند ربهم یرزقون" است!
"بشارتِ دنبال کنندگانی" هم اشانتیون می گیرد! (یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم).
لذا به شکل شبکه ای توسعه می یابد و تا طوفان پیروزی ایثار بر استئثار پیش می رود!
چون در نابازار است، شعب فروشگاه در همه نقاط زمین منتشر است؛ از خیابان تا بیابان! شعبی به بزرگی یک جبهه و مرز یک کشور تا به کوچکی یک دستفروش و کلمه حقی نزد یک جائر!
• فروش اقساطی وسائل نوی منزل به بازنشستگان هم خرید عمر آنهاست؛ البته در مغازه ای در بازار مصرفیِ زمین!
اول باید مجابش کنی که تا لوکسیزم هست، زندگی باید کرد؛ با هر کالا، نو باید شد!
بعد زنجیره ای ها باید با دامپینگ قیمت، در دام بیاندازند!
وقتی فروشگاه های کوچک را بلعیده و با بانک ها بستند و برایش به صرفه جلوه کردند، زالوی کار و عمرش میشوند!
انحصار شعب در گرو از نان انداختن هزاران مغازه خُرد است؛ تا فقط او نیاز تازه بسازد و عمر جوان و پیر بخرد؛ برای خرید از او بیشتر کار کنند و مصرف شوند!
در قسط آخر صاحب لباسشویی ای شده که عمرش را شسته و تازه مدل جدیدش آمده است! اشانتیون هم دارد: تخفیف خرید بعدی!
#و_طول_الامل
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
#و_طول_الامل...
دوست داری با کدام آرزوها پیر شوی؟
...............
در لبیک به دعوت برادر هنرمند و خلاقم (آقای حسن بیاتانی @telkalayyam)
وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّىٰ أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ فَيَنْسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آيَاتِهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
همیشه اینطور بوده که رسولان و انبیای الهی رویا و تمنی خودشان را به مردم نشان می دادند. این رویا طرفداران انبیاء را به خط میکرد و از آنها یک امت میساخت. سپس عده ای بر شدنی بودن آن رویا شهادت میدادند و سردوشی «شهید» دریافت میکردند و در قلب تاریخ ماندگار میشدند( احیاءٌ عندک)
از آن طرف شیاطین همه هم و غم خود را خرج میکردند تا در این رویای پیامبرانه اخلال کنند. (القی الشیطان فی امنیة).
شیاطین رویاهای دیگری را سر راه مردم قرار میدادند و میدهند هنوز ...
اگر هر دو تابلو درست روایت شود، من ابدا نگران نخواهم بود. فطرت های پاک به طور طبیعی رویای خودشان را دنبال خواهند کرد.
همه نگرانی اینجاست که رویای بازار را با رنگ و لعاب فریبنده روایت کنند و ما رویای شهادت را در حد یک بنر ساده وانهیم. بعدش انتظار داشته باشیم نسل بعد تمام قد به دنبال ما بیاید!!
جنگ روایت ها را جدی بگیرید...
محمدامین نخعی
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
هدایت شده از گام دوم|مصطفی جمالی
؛ فَقَدْ أَفْنَيْتُ بِالتَّسْوِيفِ وَالْآمالِ عُمْرِى!
به وسیلة تسویف وآرزوهای بیجا، عمرم را نابود کردم».(دعای ابوحمزه)
إِلَهِی وَ قَدْ أَفْنَیْتُ عُمُرِی فِی شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْکَ وَ أَبْلَیْتُ شَبَابِی فِی سَکْرَةِ التَّبَاعُدِ مِنْکَ خدایا عمرم را در آزمندى غفلت از تو نابود ساختم، و جوانی ام را در مستى دورى از تو کهنه نمودم(مناجات شعبانیه)
هدایت شده از رضا یزدانی
#آمال_ایرانیان
#و_طول_الامل
تمام شد؛ آگهیش کردم
به روی دیوارهای این شهر:
فروش اقساطی دل من
بدون سود و بدون ضامن
به بهترین قیمتی که باید
به کمترین کارمزد ممکن
به دعوت استاد عزیزم حسن آقای بیاتانی
@telkalayyam
اینم از نگاه یه تازه دامادِ تعمیرکار دستگاه چاپ و بنر، که تا خرخره زیر بار خرجه! 😂
@social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
#و_طول_الامل... دوست داری با کدام آرزوها پیر شوی؟ @telkalayyam
پیام وارده از یکی از مخاطبین مشترک این صفحه و روایت انسان اقای نخعی که حاوی نکات بسیار جالب و خواندنی بود.
ایشون کارشناسی ارشد کسب و کار دارند.
👇👇👇👇
سلام حاج آقا
طبیعتا من به اندازه شما و بقیه اساتید قرآن و معارف رو بلد نیستم، ولی به اندازه ای که از شما و حاجآقا نخعی یادگرفتم بنظرم میاد که اصلا اون دوتا بنر، در حال عرضه رویا نیستن.
فکر میکنم جهان امروز خیلی بیشتر از هر وقت دیگهای صحنه تقابل دو گروهه، دوتا خط که شدن مادر همه خطوط، همه انگیزهها و ارادهها: سودا و رویا
ما داریم بین طمع سودافروش ها و شوق رویاپردازها زندگی میکنیم. یا توی سبد دلمون سودا داریم و باهاش میشیم برده طمع سودافروشها، یا رویا پروروندیم. سوداهایی که لزوما و مستقیم بازاری نیستن و حتی گاهی همرنگ رویان. رویاهایی که هنوز هم مبهمن و کمتر قابل رویت، چه برسه به اینکه بخوان تصویر و کلمه بشن و بنر بسازن. و این فقط از کم کاری رویاپردازها نیست، فکر میکنم ماهیت رویا همینه که تو با دلت میبینیش نه چشمات، و واقعا نمیدونم چقدر توضیح دادنیه. اما هیچ وقت توی زندگیم به اندازه این ایام به پیشبرنده بودن خون حسین علیهالسلام باور نداشتم، هیچی به اندازه خون او نمیتونه سوداهای ریز و درشت توی قلب آدمو تصفیه کنه.
و ته تهش، هرچقدر که زمان جلو می ره آدمها به میزان جدیتشون در رویا/سوداشون در یکی از این دو خط حل میشن، سوداهای بزرگ جای رویاهای بیجون رو میگیرن و رویاهای اصیل حتی کدرترین سوداها رو کنار میزنن و قلبهای جدیدی رو فتح میکنن.
اینم دارم میبینم که چطور آدمهایی که نعماتی در دستشونه و باهاش میتونن رویاهای اصیل رو دیدنیتر و شدنیتر کنن، چون خودشون رو جدی نگرفتن، اگر خدا کمکشون نکنه کم کم حل میشن در سودای سوداگرهای حرفهای یا پنجتا جونشون تو بازی تموم میشه و دست خالی میمونن.
هیچی تو این زمونه به اندازه اراده آدمهای این دو قطب نمیتونه معادلهها رو تعیین کنه و من نگران قلبهای کوچیکم. این روزا دارم برای قلب همه اونهایی که دینی گردنم دارن دعا میکنم که نبازن، پرداخت یک رویا و هی اصیل و اصیلتر کردنش خیلی سخته و بهاش خونه اما نور دعا هم حتما کارسازه، دعایی که اون میل دستهجمعی رو شدنیتر میکنه و جامعه واقعی میسازه از قلب آدمهای دور و نزدیک.
🆔 @social_theory
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر
▪️ سرگذشت عقلِ اداره
چرا تاریخ توسعه و برنامهریزی مهم است؟
🔻جهت ثبتنام حضوری رایگان به آیدی زیر پیام دهید!
@bashgah_rcica
#تاریخ_توسعه
#استاد_ابدی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یک به رخ کشاندن قدرت بود از سوی جریانی خاص.
که در عرض چند هفته مسئله را میسازیم و اقناع می کنیم و به نتیجه می رسانیم!برای اهل فن در این اتفاقات نشانه هاست.
#ویکند
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
حجت الاسلام مهدیزاده.mp3
5.13M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه پنجم: حجت الاسلام حسین مهدیزاده
مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از Mjir
درباره لایحه تعطیلی شنبه.
#لایحه
#شنبه
#یوم_السبت
#یوم_سبت
#زمان
#چرخ_زمان
https://ble.ir/esmaeil851