May 11
💐 ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت سال نو و حلول ماه مبارک رمضان؛
به اطلاع مخاطبین گرامی کانال #سلوک_تشکیلاتی میرساند در ایام ماه مبارک رمضان برنامه محتوایی فعلی کانال موقتا متوقف خواهد شد و با محتوای ویژه رمضانیه به شرح زیر بصورت روزانه با ۳۰ برنامه در خدمت شما خواهیم بود.
🔸سحرها: کتاب صوتی رفیق روزهای بندگی (گزیده آداب انس با قرآن استاد عابدینی) _ هر روز یک نکته معرفتی و کاربردی
🔸ظهرها: ادامه مبحث شمع جمع (اخلاق اجتماعی-توحیدی قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی)
🔸افطار: مجموعه عکس نوشت تدبر تشکیلاتی در قرآن (یک نکته تدبری-تشکیلاتی متناسب با جزء خوانی روزانه قرآن کریم)
🤲 التماس دعا..
رفیق روزهای بندگی قسمت اول.mp3
8.03M
📻 #کتاب_صوتی : #رفیق_روزهای_بندگی
#قسمت_اول: قرآن، رفیق حَی
🔸 این کتاب از طرف خداوند حَی قیوم به سوی شما آمده است و وقتی این اسم تجلی میکند، قرآن مظهر آن خواهد بود..
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
🔸 #تدبر_در_قرآن : #جزء_اول، سوره مبارکه حمد
✍ سوره مبارکه حمد در آغاز جزء اول و اولین سوره قرآن کریم که فاتحه الکتاب و ام الکتاب هم خوانده می شود دلالت های تدبری تشکیلاتی زیادی دارد.
1⃣ اولین نکته شروع به بسم الله الرحمن الرحیم است همانند سایر سور قرآن در روایات آمده است که هر امر مهمی با بسم الله باید شروع شود و گرنه ابتر خواهد بود. به تعبیر امام خمینی ره همه کارها برای اینکه ماندگار باشند و اثر گذار باید به اسم رب و با بسم الله انجام شوند. و این شروع با بسم الله هم باید یک حقیقت برای آن عمل باشد نه صرفا یک قیل و قال.
امور تشکیلاتی و فرهنگی هم از این امر مستثنی نیست. اگر بخواهیم فعالیت تشکیلاتی و فرهنگی ما ابتر نباشد باید حقیقتا به اسم الله و با صبغه و رنگ الهی باشد. و این بسم الله همانند بسم الله سوره که در همه آیات جاری می شود، باید در همه اجزای کار تشکیلاتی پیاده شود.
2⃣ نکته دیگر تشکیلاتی این سوره ایاک نعبد و ایاک نستعین است. عبودیت خداوند به صورت جمعی و استعانت از خداوند به صورت جمعی آمده است. اولین ایات قرآن دلالت بر این دارد که مسلمانان با همدیگر و به صورت جمعی باید به هدف افرینش که عبودیت است برسند. و وقتی این ایه شریفه ایاک نعبد و ایاک نستعین برای انسان جلوه می کند و معنای حقیقی پیدا می کند که در #حرکت_جمعی و #کاروانی به سمت توحید و عبودیت قرار گرفته باشد. غایت #تشکیلات رسیدن به این بندگی جمعی با استعانت جمعی از خداوند متعال است. و بعد از آن طلب هدایت به صراط مستقیم ان هم به صورت جمعی معنا می یابد. و برای شناخت مسیر درست الگو های عینی و مصداقی را باید بعنوان شاخص در تشکیلات شناخت و الا بدون شاخص در شناخت مسیر حق و صراط مستقیم اختلاف ایجاد می شود. یعنی صراط الذین انعمت علیهم.
توجه به وجه هدایتی فعالیت ها در تشکیلات بسیار مهم است. در هر فعلی هم توجه توحیدی و استعانت از حق لازم است و هم طلب راهگشایی و هدایت به صراط مستقیم.
3⃣ از طرفی هم صراط مستقیم ناظر به غایت و هدفگذاری عبودیت است. بدون هدفگداری، هدایت و حرکت در مسیر درست در تشکیلات محقق نمی شود. و بر اساس غایت و مسیر است که حیات فردی و اجتماعی انسان ها از یکدیگر متمایز می شود و اینجاست که جبهه بندی و صف بندی انبیا در عالم بر مدار صراط مستقیم شکل می گیرد. و مغضوب علیهم و ضالین از انعمت علیهم تفکیک می شوند...
بحث الحمد لله رب العالمین و بحث رحمت رحمانیه و رحیمیه حق تعالی و ... در ایات ابتدایی سوره نیز دلالت های تدبری و تشکیلاتی دارند که بعهده خواننده واگذار می شوند...
بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما
🌐 www.Karavani.ir | #سلوک_تشکیلاتی
رفیق روزهای بندگی قسمت دوم.mp3
8.2M
📻 #کتاب_صوتی : #رفیق_روزهای_بندگی
#قسمت_دوم: قرآن، سفره ضیافت الهی
🔸 اگر ماه مبارک رمضان بعنوان ماه #ضیافت_الهی معرفی شده، به برکت #نزول_قرآن در این ماه شریف است..
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
🔸 #تدبر_در_قرآن : #جزء_دوم، سوره مبارکه بقره با محوریت آیه شریفه ۲۱۳
✍ به بیان مرحوم علامه، غرض سوره بقره توجه به این حقیقت است که عبادت حقیقی خدای سبحان به این است که بنده او به تمامی تعالیمی که او به منظور هدایت وی و بوسیله انبیایش نازل کرده، ایمان داشته باشد، و میان این وحی و آن وحی، این کتاب و آن کتاب، این رسول و آن رسول، فرقی نگذارد.
🔸 مومنین کسانی هستند که "وَ ٱلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيْكَ وَ مَآ أُنزِلَ مِن قَبْلِكَ وَ بِٱلْأَخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ."
در این سوره کفار و منافقین، تخطئه، و اهل کتاب ملامت شدهاند، که چرا میان ادیان آسمانی و رسولان الهی فرق گذاشتند؟ و چرا در پذیرش تعالیم انبیاء تبعیض قائل شده و به بعضی از تعالیم آنها ایمان آورده و به بعضی کفر ورزیدند.
🔸 در آیه شریفه ۲۱۳ سوره بقره میفرماید که مردم امت واحدهای بودند اما به واسطه اختلاف اولیهای که ناشی از استخدامگری و منفعت جویی طبیعی انسانها بود با هم اختلاف کردند و خداوند انبیا و شرایع را فرستاد تا با ایجاد #تشکیلات_اجتماعی بر اساس احکام الهی این تفرقه را حل کنند؛ "كَانَ ٱلنَّاسُ أُمَّةً وَٰحِدَةً فَبَعَثَ ٱللَّهُ ٱلنَّبِيِّـۧنَ مُبَشِّرِينَ وَ مُنذِرِينَ وَ أَنزَلَ مَعَهُمُ ٱلْكِتَٰبَ بِٱلْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ ٱلنَّاسِ فِيمَا ٱخْتَلَفُوا۟ فِيهِۚ"
اما پس از این مردم در خود دین و احکام الهی تفرقه ایجاد کردند و بغی کردند و خداوند فقط آنهایی که به ایمان به دین باقی ماندند را هدایت می کند؛ "وَ مَا ٱخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ ٱلَّذِينَ أُوتُوهُ مِنۢ بَعْدِ مَا جَآءَتْهُمُ ٱلْبَيِّنَٰتُ بَغْيَاۢ بَيْنَهُمْۖ فَهَدَی ٱللَّهُ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ لِمَا ٱخْتَلَفُوا۟ فِيهِ مِنَ ٱلْحَقِّ بِإِذْنِهِۦۗ وَ ٱللَّهُ يَهْدِی مَن يَشَآءُ إِلَیٰ صِرَٰطٍ مُّسْتَقِيمٍ"
🔸 از این بیان روشن می شود که در #تشکیلات_ایمانی ملاک وحدت و رفع تفرقه و اختلاف احکام و فرامین الهی است. و در یک افق تمدنی، امت واحده تنها بر پایه شریعت الهی محقق می گردد. هر قانون و برنامهای که برای تمدنسازی بشر از روی ادیان الهی توسط بشر نسخهبرداری ناقص شده باشد (مکاتب بشری) درنهایت به منافع عدهای منجر می شود و به سایرین ظلم می کند.
🔸 پیاده کردن تعالیم اسلامی در افق تمدنی باید از تشکیلات ایمانی مومنین شروع شود و در این تشکیلات تمدنسازی تجربه شود. لذا در انتهای سوره بقره در وصف مومنین امت خاتم می فرماید؛ "ءَامَنَ ٱلرَّسُولُ بِمَآ أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِۦ وَ ٱلْمُؤْمِنُونَۚ كُلٌّ ءَامَنَ بِٱللَّهِ وَ مَلَٰٓئِكَتِهِۦ وَ كُتُبِهِۦ وَ رُسُلِهِۦ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِۦ"
بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما
🌐 www.Karavani.ir | #سلوک_تشکیلاتی
رفیق روزهای بندگی قسمت سوم.mp3
8.15M
📻 #کتاب_صوتی : #رفیق_روزهای_بندگی
#قسمت_سوم: قرآن، نامهی محبوب
🔸 هرچقدر اُنس و شوق انسان نسبت به قرآن بیشتر شود، قرآن نیز حقیقت خود را بیشتر به انسان نشان خواهد داد..
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
🔸 #تدبر_در_قرآن : #جزء_سوم، سوره مبارکه آل عمران
✍ به بیان مرحوم علامه طباطبایی (رض) سوره آل عمران از سُوَری است که علیرغم اینکه جزو سُوَر طویل است اما یکجا و پیوسته نازل شده است. ایشان می فرماید سوره آل عمران، این مقصود را دنبال میکند که مؤمنین را به توحید کلمه بخواند، تشویقشان کند تا هرچه زودتر یکپارچه شوند و خود را برای مقابله با دشمنان یعنی یهود و نصارا و مشرکین آماده سازند، باید در مقابل ناملایماتی که میبینند صبر کنند. زیرا موقعیتی بس خطرناک دارند، چون دشمنان مشغول جمعآوری نیرو هستند و در خاموش کردن نور خدا با دست و دهان خود یکدل و یک جهت شدهاند.
🔸 غایت و غرض این سوره در آیه انتهایی آن آمده است که: "يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ ٱصْبِرُوا۟ وَ صَابِرُوا۟ وَ رَابِطُوا۟ وَ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ"
این آیه شریفه به چهار مرتبه #مراقبه و #صبر و #تقوا دعوت می کند.
1⃣ مرحله اول دعوت به صبر تک تک افراد در جامعه و #تشکیلات_ایمانی است که تعبیر به اصبروا شده این صبر هم صبر بر طاعت و هم صبر در مقابل معصیت و هم صبر بر بلا را در بر می گیرد.
2⃣ مرحله دوم گره زدن صبر افراد به یکدیگر و ایجاد #صبر_جمعی و تشکیلاتی در عرض روابط ولایی مومنین است که از آن تعبیر به صابروا شده و باز هر سه نوع صبر این بار از جمع خواسته شده است. این صبر جمعی صبر های فردی را ضریب میدهد و قوت و روح جمعی می بخشد.
3⃣ مرحله سوم رابطه طولی ولایی با امام است که نتیجه روابط عرضی ولایی مومنین است. در روایات ذیل این آیه امده است که: "رابطوا امامکم المنتظر" یعنی فرج و ظهور ولایت امام موعود شما در گرو صبر فردی و #صبر_تشکیلاتی و ایجاد روابط ولایی مومنین است و اینگونه شما آماده رابطه با امام شده و ظرف تحمل ولایت امام را پیدا میکنید.
4⃣ مرحله چهارم اتقوا الله یعنی صبر و مراقبه محضر الهی است. پس رسیدن به مرتبه قرب الهی و ولایت خداوند متعال در گرو رابطه ولایی با امام و ایجاد امت امام است. رابطه ولایی با امام در گرو تشکیلات ولایی و ایمانی مومنین است و این روابط ولایی در گرو صبر و ایمان فردی افراد جامعه است.
بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما
🌐 www.Karavani.ir | #سلوک_تشکیلاتی
رفیق روزهای بندگی قسمت چهارم.mp3
5.25M
📻 #کتاب_صوتی : #رفیق_روزهای_بندگی
#قسمت_چهارم: قرآن، عهد الهی
🔸 .. فَاِنَّه عَهد مِنَ اللهِ تَعالی اِلی خَلقِه فَهُوَ واجِبُ عَلی کُلِّ مُسلِم اَن یَنظُرَ کُلَّ یَومِ فی عَهدِه وَلَو خَمسینَ آیَة
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
🔸 #تدبر_در_قرآن : #جزء_چهارم، سوره مبارکه آل عمران
✍ خداوند متعال می فرماید: "يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ إِن تُطِيعُوا۟ فَرِيقًا مِّنَ ٱلَّذِينَ أُوتُوا۟ ٱلْكِتَٰبَ يَرُدُّوكُم بَعْدَ إِيمَٰنِكُمْ كَٰفِرِينَ" اگر از منحرفان غیر مسلمان تبعیت کنید شما را از #ایمان به #کفر می کشند. روشن است این تبعیت انواع #تبعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را شامل می شود. #سبک_زندگی غربی نمونه ای از این تشبه به کفار و تبعیت از آنها است.
🔸 در آیه بعد می فرماید چطور شما بعد از ایمان خود کافر می شوید در حالی که تلاوت آیات الهی و رهبری رسول الله (ص) در میان شما هست و با این دو می توانید اعتصام به خداوند داشته باشید و به صراط مستقیم هدایت شوید ؛ "وَ مَن يَعْتَصِم بِٱللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلَیٰ صِرَٰطٍ مُّسْتَقِيمٍ".
🔸 در آیه شریفه ۱۰۳ می فرماید؛ "وَ ٱعْتَصِمُوا۟ بِحَبْلِ ٱللَّهِ جَمِيعًا وَ لاَ تَفَرَّقُوا۟ۚ" به ریسمان الهی که عامل #وحدت_توحیدی شما است چنگ زنید و تفرقه نکنید بعد این عامل وحدت بخش را تبیین می کند که؛ "وَ ٱذْكُرُوا۟ نِعْمَتَ ٱللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَآءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِۦٓ إِخْوَٰنًا" به یاد بیاورید نعمت الهی را آنگاه که با یکدیگر دشمن بودید و با آن نعمت بین قلوب شما الفت ایجاد کرد و به این نعمت، شما #برادر_ایمانی شدید.
🔸 نعمت مطلق در قرآن، نعمت #ولایت است و لذا بیان این است: با ولایت پدرانه پیامبر(ص) و امیر المومنین(ع) که ابوا هذه الامه هستند، مومنین با هم برادر شدند. در حالی که؛ "وَ كُنتُمْ عَلَیٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَاۗ" شما قبل از این ولایت در پرتگاه آتش جهنم که باطن همین عداوت و تفرقه است بودید و خداوند با نعمت #وحدت حول ولایت شما را با این ریسمان الهی از این جهنم بیرون کشید و به بهشت ولایت وارد نمود.
🔸 به شکرانه این نعمت ولایت و رهبری برای حفظ این برادری تکلیفی تشکیلاتی به #جامعه_ایمانی ابلاغ می شود که؛ "وَ لْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَی ٱلْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِٱلْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ ٱلْمُنكَرِۚ وَ أُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلْمُفْلِحُونَ" این یعنی از باب دلسوزی و محبت برادرانه #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر کنید نه از باب عداوت و بغض به یکدیگر تا به فلاح و رستگاری برسید و از کسانی نباشید که اختلاف و تفرقه کردند؛ "وَ لاَ تَكُونُوا۟ كَٱلَّذِينَ تَفَرَّقُوا۟ وَ ٱخْتَلَفُوا۟"
🔸 پس به بیان مرحوم علامه طباطبایی (رض) معلوم می شود امر به معروف از واجبات و لوازم جامعه ای است که اعتصام به حبل الله دارد یعنی #تشکیلات_ایمانی از باب دلسوزی و محبت برادرانه برای حفظ #وحدت ولایی خود امر به معروف می کند نه از باب بغض و عداوت و تفرقه افکنی.
بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما
🌐 www.Karavani.ir | #سلوک_تشکیلاتی
رفیق روزهای بندگی قسمت پنجم.mp3
5.12M
📻 #کتاب_صوتی : #رفیق_روزهای_بندگی
#قسمت_پنجم: زمانها، ظرف ارتباط با قرآن
🔸 سیره علما این بوده که برای تلاوت قرآن زمانهای متعددی را اختصاص میدادند و کارهای دیگر خود را با خواندن قرآن تنظیم مینمودند، نه اینکه هرزمان بیکاری برای آنها حاصل میشد، قرآن بخوانند.
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati
🔸 #تدبر_در_قرآن : #جزء_پنجم، سوره مبارکه نساء
✍ آیه شریفه ابتدایی سوره نساء می فرماید؛ "يَٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ ٱتَّقُوا۟ رَبَّكُمُ ٱلَّذِی خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَٰحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَ بَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيرًا وَ نِسَآءًۚ وَ ٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ ٱلَّذِی تَسَآءَلُونَ بِهِۦ وَ ٱلْأَرْحَامَۚ إِنَّ ٱللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا"
🔸 خداوند مردم را از نفس واحده و یک حقیقت مشترک آفرید و آدم و حوا بعنوان اولین زوج از نسل بشر در #حقیقت_انسانی با هم مشترک هستند و همه بنی آدم فرزندان این زوج هستند. در واقع اجتماع بشری، خانواده بنیان بوده و اولین واحد اجتماع بشری زوج و خانواده بوده است نه فرد!
🔸 توجه به آیه شریفه ۳۴ همین سوره که می فرماید؛ "ٱلرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَی ٱلنِّسَآءِ بِمَا فَضَّلَ ٱللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَیٰ بَعْضٍ وَ بِمَآ أَنفَقُوا۟ مِنْ أَمْوَٰلِهِمْۚ" در #تشکیلات_ایمانی بسیار مهم است. مردان باید به گونه ای در تشکیلات حضور یابند که قوّام بودن آنها برای زنان در خانواده حفظ شود و تکیه گاه خانواده باقی بمانند. کمااینکه "قَوَّامُونَ عَلَی ٱلنِّسَآءِ" دلالت بر پشتیبانی و حمایت زن از مرد و زمینه سازی قوام مرد در بستر خانواده را دارد.
🔸 پس در حیات اجتماعی توجه به این زوجیت و نسبت بسیار مهم است. خانواده واحد اجتماع بوده و نقش اجتماعی برای این واحد تعریف می شود. یکی از مهمترین وجوه تمایز حیات اجتماعی دینی با رویکردهای بشری توجه به همین نکته است که مرد و زن در خانواده نقش ایفا می کنند و خانواده بعنوان یک ترکیب حقیقی نقش اجتماعی می پذیرد. این به معنی نقش ایفا نکردن زن در جامعه نیست بلکه به معنای حضور زن در اجتماع با پشتوانه خانواده است.
🔸 پس در #تشکیلات_اسلامی و در #جامعه_ایمانی ، هم در تعریف نقش برای رجال یا مردان و هم تعریف نقش برای نساء یا زنان باید به #خانواده_محوری و اثر این نقش آفرینی و نسبت آن با خانواده توجه کرد.
🔸 شان نزول روایت "جِهَادَ اَلمَرْأَةِ حُسْنُ اَلتَّبَعُّلِ" زنانی بودند که شوهرانشان به جهاد می رفتند و به ثواب جهاد فی سبیل الله و شهادت می رسیدند ولی آنها در خانه می ماندند و به زعم سختی و رنج دوری که می کشیدند، خودشان بهره ای از ثواب جهاد نداشتند. پیامبر (ص) فرمودند: همین خانواده داری و زمینه سازی جهاد مردان برای شما اجر جهاد آنان را دارد چرا که مَرد نماینده خانواده خویش در جهاد است. امروزه که خانواده مورد هجمه دشمن است اساس خانواده داری و فرزند آوری و تربیت فرزندان آینده ساز انقلاب، جهاد اصلی زنان است. اگر چه #جهاد_فرهنگی و #جهاد_تبیین بر همگان واجب است و حضور ایشان در عرصه فرهنگی بعد از اولویت قراردادن خانواده مانعی نخواهد داشت.
🔸 اصل خانواده محوری به تشکیلات این توان تحلیل و طراحی را می دهد که به گونه ای برنامه ریزی کند که ایفای نقش اجتماعی موکد و موید خانواده باشد و نه مخل آن. حضور در حیات اجتماعی باید منجر به تقویت خانواده شود و نه تضعیف آن و حضور در تشکیلات اسلامی یک مرتبه از این حیات اجتماعی است.
🔸 نکته دیگر این آیه شریفه (آیه ۱) که در امتداد نکته اول است این است که در واقع جامعه بسط و توسعه خانواده است. خانواده، عشیره، قبیله، قوم و ... مراتب توسعه خانواده به جامعه در نظام طبیعی خویش بوده است و جامعه مدرن با بر هم زدن بنیان خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماع و قراردادن فرد به عنوان واحد اجتماع عملا جامعه را در مقابل خانواده و تقویت حضور در جامعه را عامل تضعیف خانواده قرار داده است.
🔸 در تشکیلات ایمانی و اسلامی باید تلاش کنیم با طراحی ویژه برای خانواده بنیانی و خانواده محوری تشکیلات، طرح جدیدی از حیات اجتماعی که منطبق با مبانی اسلامی است را تجربه کنیم.
🔸 در این سوره آیات شریفه مهم ۵۸ تا ۶۵ درباره حکومت اسلامی و اطاعت از اوامر حکومتی پیامبر و اولی الامر ایشان نیز آمده است که علاوه بر دلالت در مباحث تشکیلاتی حکومت اسلامی -که مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه و ذیل روایت مقبوله عمربن حنظله بوده است و قابل رجوع است- دلالت های جدی و بسیار مهمی در تشکیلات ولایی نیز دارد که تدبر و دلالت گیری از آن را به عهده مخاطب عزیز می گذاریم.
بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام | تارنما
🌐 www.Karavani.ir | #سلوک_تشکیلاتی
رفیق روزهای بندگی قسمت ششم.mp3
5.35M
📻 #کتاب_صوتی : #رفیق_روزهای_بندگی
#قسمت_ششم: قرائت قرآن و صعود انسان
🔸 درجات و مقامات انسان با درجات و مراتب قرآن تناسب و تناظر دارد و کمال انسان به میزانی محقق میشود که قرآن را در وجود خویش پیاده کرده باشد.
👈بله|ایتا|تلگرام|روبیکا|اینستاگرام
Karavani.ir | @SolookTashkilati