بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند متعال میفرماید:
📖«فَتَرَى الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ»
میبينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است، در [مودت با] آنان میشتابند؛ میگويند: «#میترسيم #حادثه_ناگوارى_به_ما برسد.»
(سوره مائده، آیه52)
📣دیروز کسی گفت:
«نه بنده و نه رئیس جمهور نمیتوانیم تضمین بدهیم که با تصویب این لایحه مشکلات حل خواهد شد؛ اما #میتوانیم_تضمین_بدهیم که با نپیوستن به این لایحه ، آمریکا بهانه مهمی برای #افزایش_مشکلات_ما پیدا خواهد کرد.»
و
💢 عدهای قانع شدند و به آن لایحه رأی دادند.💢
🤔آیا ممکن است برخی مسئولان عالیرتبه این کشور «اسلامی»! مصداق این آیه باشند⁉️
@souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
.
1⃣ ) «وَ ما أَصابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَی الْجَمْعانِ ... لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنينَ؛ وَ لِيَعْلَمَ الَّذينَ نافَقُوا»
مصیبتهایی که در جنگها [و سایر وضعیتهای دشوار] به جامعه اسلامی میرسد هم برای این است که مومنان حقیقی معلوم شوند و هم برای اینکه منافقان معلوم شوند.
📝نکته تخصصی #جامعهشناسی
#نفاق در #جامعه_اسلامی
دو مطلب در مورد جامعه دینی جزء واضحات است که کمتر با همدیگر مورد توجه قرار میگیرد:
🔻الف. منافق از کافر بدتر است. (إِنَّ الْمُنافِقينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّار؛ نساء/145)
🔻ب. منافق در جامعه و حکومت دینی – نه جامعه و حکومت کفر – پدید میآید.
♦️نتیجه:
در جامعه و حکومت دینی انسانهایی پدید میآیند که از کافر بدترند❗️
پس آیا نباید جامعه و حکومت دینی تشکیل داد⁉️
قطعا از آن دو مقدمه این نتیجه درنمیآید.
تشکیل جامعه و حکومت دینی برای این است که مسیر پیمودن سعادت برای اکثر افراد هموار شود و قطعا این ثمره بر تشکیل جامعه و حکومت دینی بار میشود که پیامبر اکرم ص به دستور خداوند جامعه و حکومت دینی تشکیل داد.
اما نکته مهم این است که
معنای اینکه «با تشکیل جامعه و حکومت دینی، مسیر پیمودن سعادت برای اکثر افراد هموار میشود»
این نیست که «حتما در جامعه دینی همه بهتر از جامعه کفر هستند»
خیر؛
بلکه در همین جامعه دینی منافقانی پدید میآیند که از کافران بدترند.
و یکی از سنتها و برنامههای خداوند برای جوامع دینی این است که آنها را به سختیها و مصیبتها مبتلا میگرداند تا در این میان منافقان شناسایی شوند؛
و این مطلبی است که بسیاری از آیات قرآن به صورت کلی بیان شده و در این آیه به صورت نشان دادن برخی از مصیبتهایی که دست منافق در جامعه دینی را برملا میکند.
نکته مهم در این ماجرا این است که
💢برملا شدن دست منافق، لزوما به این معنا نیست که دیگر مردم از او پیروی نخواهند کرد💢
بلکه مساله این است که چقدر عموم مردم مومن شده باشند؛ چنانکه در همین جریان
- چنانکه در «شأن نزول» آیه گذشت https://eitaa.com/yekaye/3108 -
با نزول آیه قرآن، دست منافق رو شد، اما همچنان بسیاری از مردم باز هم با این منافقان همراهی کردند و پیامبر را تنها گذاشتند‼️
(توضیح بیشتر در تدبر2 https://eitaa.com/yekaye/3116)
@Yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
.
2⃣ «وَ ما أَصابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَی الْجَمْعانِ ... لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنينَ؛ وَ لِيَعْلَمَ الَّذينَ نافَقُوا»
آن مصیبتی که در هنگام جنگ به شما رسید برای این بود که هم مومنان حقیقی معلوم شوند و هم منافقان معلوم شوند.
از اینکه عبارت «لیعلم» را دوباره تکرار کرد، و «الذین نافقوا» را مستقیما به «المؤمنین» عطف نکرد، آشکار میشود که معلوم شدن مومنان، لزوما به معنای معلوم شدن منافقان نیست
و اینها دو ثمره مستقل برای مصیبت جنگ است❗️
📝نکته تخصصی #جامعهشناسی #جامعه_دینی
بعد از اینکه در آیه قبل، فرمود که هدف از این مصیت این بود که مومنان معلوم شوند، در این آیه افزود که هدف این بود که منافقان معلوم شوند.
این نشان میدهد که معلوم شدن مومنان حقیقی، به این معنا نیست که بقیه که مومن حقیقی نیستند منافقاند❗️
در واقع،
⛔️این گونه نیست که مسلمانان به دو دسته تقسیم شوند و بس: مومن حقیقی و منافق،
⭕️بلکه اینها دو سر طیف هستند؛
و شاهد واضحش این است که در قرآن کریم موارد متعددی هست که از کسانی نام میبرد که نه مومن حقیقیاند و نه منافق‼️
مثلا
🔻با اینکه میدانیم که منافقان بیماردلاند و اراجیفبافی میکنند، اما در آیه مربوط به مخالفان حجاب شرعی، از دو گروه بیماردلان و اراجیفبافان در عرض منافقان نام میبرد (لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدينَة ...؛ احزاب/60)؛ یعنی برخی هستند که دلشان بیمار شده و یا اراجیفبافی می کنند، اما هنوز به حد نفاق نرسیدهاند
🔻و یا در آیهای دیگر، از اینکه در میان مومنان مجاهدی که برای جهاد رفتهاند عدهای هستند که بسیار گوششان به سخن منافقان است یاد میکند (وَ فيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ؛ توبه/47)؛ در حالی که میدانیم مومن حقیقی این گونه نیست که برنامهریزیهای زندگی اش را بر اساس سخن منافقان بنا کرد؛ و از طرف دیگر در آیات قبل از این تصریح کرده که منافقان اهل فرار از جبههاند نه اینکه در زمره مجاهدان باشند.
🤔شاید بتوان گفت که خداوند میداند که مومن حقیقی و کامل شدن سخت است و از همه مسلمانان انتظار ندارد ایمانی در حد اولیاء الله داشته باشند؛
اما از آن سو نیز به اینکه «منافق نشوند» هم راضی نیست؛
بلکه انتظار دارد که نهتنها افراد منافق نباشند، بلکه منافقان را بشناسند و از اینکه در جامعه دینی ناخودآگاه از منافقان پیروی کنند برحذر باشند❗️
@Yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
.
9⃣ «قالُوا لَوْنَعْلَمُ قِتالاً لاَتَّبَعْناكُمْ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإيمانِ يَقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ ما لَيْسَ في قُلُوبِهِمْ»
گفتند: اگر جنگی را بدانیم [که رخ میدهد] ، بیشک از شما پیروی میکنیم؛ آنان در آن روز به کفر نزدیکترند تا به ایمان؛ به دهانهای خویش چیزی میگویند که در دلهایشان نیست.
خداوند بلافاصله بعد از نقل قول سخن آنان، حکم کرد که آنان به کفر نزدیکترند،
اما بلافاصله تاکید کرد که سخنشان با دلشان همراه نیست و در دل چیزی مخفی میدارند.
📝راه شناسایی #منافق
🔹از اینکه سخن آنان را نقل کرد و حکم به نفاق آنان داد، معلوم میشود که با بررسی سخن آنان میتوان نفاق آنان را فهمید؛
و
🔹از اینکه فرمود «به دهانهای خویش چیزی میگویند که در دلهایشان نیست» معلوم میشود که موضعگیریِ آنان، غیر از مفادِ مستقیمِ سخنشان است؛
در واقع،
🔸ابتدا خداوند موضعگیری آنان را از زبان خودشان بیان میکند،
🔸بعد این موضعگیری را تحلیل میکند
تا
مخاطب یاد بگیرد چگونه میتوان از سخنان بهانهجویانه آنان به موضع باطل آنان،
و از موضع باطل آنان، به نفاق آنان پی برد
(تدبر3 https://eitaa.com/yekaye/3119)
🔸و بعد به پنهانکاری آنان اشاره میکند و تصریح میکند که شناخت موضع آنان، غیر از مفادِ مستقیمِ سخنشان است.
💠ثمره #اجتماعی
راه افشای منافق، از دل تحلیل عمیق کلام خود او میباشد.
و
اگر میخواهیم منافقان در جامعه نفوذ نداشته باشند، چارهای جز ارتقای فهم و تحلیل عمومی (= بصیرتبخشی) نداریم:
بصیرت دادن، غیر از اسم آوردن و انگ زدن است؛
🤔بصیرت دادن، یعنی مفاد سخن کسی را تحلیل کردن و قضاوت را به مردم واگذار نمودن.
@Yekaye
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
📣 #اطلاعیه | جلسه هفتگی، سهشنبه ۲۴ مهر
#لطائف_قرآنی
#سخنران: حجة الاسلام #سوزنچی
#مداحی: حاج #میثم_مطیعی
🕖 ساعت ۱۹
🔸🔸🔸
✅ @misaq_ba_shohada
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
2689280_-211310.mp3
24.22M
👆👆👆
📣سهشنبه (۲۴ مهر ۱۳۹۷) که مصادف بود با شب شهادت امام حسن مجتبی ع (بنا بر یک روایت) در هیات میثاق با شهدا (تهران: دانشگاه امام صادق ع) بحثی داشتم در تحلیل مساله «امامت» ،با تمرکز بر حدیث مشهور «الحسن و الحسین امامان، قاما او قعدا»، که خلاصهاش این است که:
🔹اگر بپذیریم که دین بر یک نگاه خاص انسانشناسانه سوار شده، که حقیقت انسان و جامعه انسانی را در رسیدن به مقام خلیفهاللهی – و نه صرفا در افق یک حیوان پیشرفتهی ادامه میمون- تعقیب میکند؛
🔹آنگاه مساله امامت، یک اصل مهم در اصول دین – و نه مسالهای در فروع – میشود و آنگاه امامت را باید به عنوان یک نظریه خاص و کاملا متمایز از نظریههای سیاسی رایج در جهان (که عموما بر اصل تنازع بقا، و دغدغههای فساد ناشی از تمرکر قدرت، مبتنی هستند) ملاحظه کرد؛
💢و در این فضاست که مفهوم «امام قاعد» و تاکتیکهای امام ع [= تنها حاکم مشروع] برای حفظ اصل جریان اسلام، که ظاهرا بوی مدارا با جریان نفاق میدهد! مفهومی بسیار پیچیده و اساسی میشود در عرض مفهوم «امام قائم»،
و عدم درک صحیح از این مطلب در مسلمانان، به انحرافاتی در میان جریانِ ظاهرا عدالتگرا نسبت به مساله امامت منجر شد که نمونههای بارز تاریخی آن را در خوارج،«مذل المومنین» خواندن امام حسن ع، شکلگیری زیدیه، عدم رعایت تقیه در زمان امام کاظم ع که به شهادت ایشان منجر شد، عدم هضم موضع امام رضا ع و وقوع قیامهای علویون علیرغم میل ایشان، و … میتوان مشاهده کرد.
https://eitaa.com/souzanchi/346
✍حسین سوزنچی
@souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
.
8⃣ «أَنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنينَ»
پاداش عملكرد مؤمنان، تضمين شده است.
📚(تفسير نور، ج1، ص651)
🔺انسانی که بر اساس ایمان رفتار میکند، بسیاری از اوقات در موقعیتهایی قرار میگیرد که باید از نفع ظاهری خود صرف نظر کند و تن به ضرر مادی و دنیوی بدهد.
🔺هرچه درجه ایمان شخص بالاتر باشد، بقدری در چنین موقعیتهایی قرار میگیرد که افرادی که بیرون از گود ایستادهاند چهبسا او را به نفهمی و کودنی متهم کنند؛ حتی اگر آن شخص، شخصیت برجستهای همچون #امیرالمومنین ع باشد❗️
در روایت است که
☀️به ایشان گفتند بسیاری از مردم بر این باورند که معاویه از شما زیرکتر است!
حضرت پاسخ داد: به خدا سوگند معاویه زیرکتر از من نیست؛ ولیکن او نیرنگبازی و فجور (= خروج از حد) میکند؛ و اگر نبود که من اهل نیرنگ نیستم [میدیدید که بر اساس منطق شما هم] زیرکترین مردم میبودم!
📚(نهجالبلاغه، خطبه200)
☀️و در جای دیگر چنین تعبیر کرد که «اگر تقوی نبود من زیرکترین عرب شمرده میشدم»
📚 (کافی، ج8، ص24)
☀️و در جایی مطلب را این گونه تفصیل داد:
امروزه در زمانی واقع شدهایم که اغلب اهل زمانه نیرنگ زدن را زرنگی میپندارند و نادانان، نیرنگبازی را حُسنِ تدبیر قلمداد میکنند❗️
آنان را چه میشود⁉️
خدا بکشدشان‼️
بسیار میشود که شخص آگاهی که تحولات و دگرگونیها را درک میکند وجه خروج از مشکلات را میفهمد، اما در برابرش مانعی از امر و نهی خداوند است پس در حالی که توان انجام کاری را داشته آن را رها میکند و کسی که اندک خویشتنداریای در امر دین ندارد فرصت را غنیمت میشمرد❗️
📚(نهجالبلاغه، خطبه41)
💠تطبیق بر وضعیت روز
امروزه کشور در یک وضعیت نامطلوب اقتصادی بسر میبرد!
و همین موجب شده که برخی از ترس اینکه مبادا ارزش پولشان افت کند و «ضرر کنند»، دائما به خرید چیزهای غیرضروری روی میآورند و بدین سان، التهاب بازار دامن میزنند❗️
اما کسی اگر واقعا مومن باشد،
به خاطر خدا از ورود در این التهاب خودداری خواهد کرد،
و شک ندارد که «ضرر نمیکند»؛
زیرا خداوند اجر مومنان را ضایع نمیگرداند.
🔖حکایتی که در حدیث 4 گذشت، نمونه خوبی از این مدعاست.
https://eitaa.com/yekaye/3270
@Yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
.
9⃣ «أَنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنينَ»
💢تنها کسی کار خوب را – هنگامی که با ضرر مادی و دنیوی و اجتماعی و ... همراه باشد – انجام میدهد که مومن باشد و باور داشته باشد که عملش در عالَم هدر نمیرود و خداوند کار او را بیپاداش نمیگذارد.💢
📝نکته تخصصی #فلسفه_دین و #فلسفه_اخلاق:
تاملی در #اخلاق_سکولار و #اخلاق_دینی
بسیاری از انسانهای بیدین و جوامع سکولار را میتوان دید که در ظاهر اخلاقیات را رعایت میکنند❗️
و این امر باعث به غلط افتادن عدهای شده که گاه مدعی میشوند اخلاق سکولار بهتر از اخلاق دینی است‼️
اشتباه این ادعا آن است که توجه نکرده که:
⭕️معیار اصلی اخلاقی بودن آن است که شخص در شرایط بحرانی اخلاق را رعایت کند؛ نه در شرایط عادی❗️
🤔در شرایط عادی، بسیاری از اوقات، رعایت اخلاق، موجب منافع مادی میشود:
ماکس وبر، جامعهشناس معروف آلمانی، در کتاب معروف خویش (اخلاق پروتستانیسم و روح سرمایهداری) تحلیل میکند که نظام #سرمایهداری مبتنی بر #اعتماد متقابل است و چگونه در این نظامِ بشدت منفعتمحور، سرمایهی «اعتماد» مهمتر از هر سرمایه مادی دیگری است؛
و برای جلب اعتماد باید اوصافی مانند راستگویی را بسیار جدی گرفت.
پس حتی راستگو بودن هم لزوما به معنای اخلاقی بودن نیست❗️
از این رو، در موقعیتهای بحرانی است که اخلاقی بودن انسانها واقعا معلوم میشود.
انسان ذاتا کمالجو و منفعتطلب است؛ یعنی هر انسانی در هر اقدام خویش طالب وضع بهتر است و تنها و تنها زمانی حاضر است از یک وضع مطلوب دست بردارد که هدف بالاتر و وضع مطلوبتری را سراغ داشته باشد.
🤔بدین جهت است که تنها یک ایمان دینی میتواند ضمانت اجرای کافی برای انسان باشد که انسان از منافع مادی و عادی خود – حتی در جایی که کسی متوجه نمیشود – صرف نظر کند.
از این روست که شهادت و ایثار، تنها در منطق کسانی موجه است که «مومن» باشند؛ و باور داشته باشند که خداوند اجر مومنان را ضایع نمیکند؛
و اگر کسی مومن به خدا و آخرت نباشد و جانش را فدا کند (مانند کسانی که به خاطر باقی ماندن نامشان خود را فدا میکنند) تنها و تنها دچار توهم شده است‼️
✅توضیح تکمیلی در تدبر بعد
https://eitaa.com/yekaye/3282
@Yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
.
2⃣ «الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ»
🤔نفرمود: به آنان گفتند مردم برای شما جمع شدهاند «و آنان را ترساندند»؛
بلکه صریحا از آنان این را ذکر کرد که گفتند: «پس بترسید»
این تعبیر نشان میدهد که هدف دشمن از ایجاد شایعه، مشخصاً ایجاد رعب و وحشت در میان مومنان است؛
و نه اطلاعرسانی و خیرخواهی‼️
در واقع، این آیه هشدار میدهد که:
در برابر تبليغاتِ و جنگ روانى دشمن نهراسيد، و در تحلیلها مواظب افراد نفوذى دشمن باشيد.
📚(تفسير نور، ج1، ص654)
@Yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
.
3⃣ «الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ»
چرا آن کسانی که این شایعه را در میان مسلمانان پراکندند را صریحا اسم نبرد و یا دست کم از آنان به عنوان #منافق یاد نکرد، بلکه با تعبیر «ناس: مردم» از آنان یاد کرد؟
🍃الف. چون شایعه پراکندن از طریق #مردم انجام میشود؛ مردمی که چهبسا خودشان منافق نباشند و قصد بدی هم ندارند، و چهبسا قصدشان خیرخواهی و آگاه کردن است؛ اما ابزار دست منافقان و دشمنان میشوند.
💠ثمره #اخلاقی_اجتماعی
صرف قصد خوب داشتن برای انتقال اخباری که میشنویم کافی نیست❗️
گاه با قصد خوب، ابزار شایعهپراکنی دشمنان میشویم‼️
در آیه دیگری ریشه این خطا را این دانسته که این شایعه پراکندن را امری سهل و کم اهمیت میشمریم در حالی که از منظر کسی که بر عالَم اشراف دارد، اصلا چنین نیست! إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْواهِكُمْ ما لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظيم (نور/15)
🍃ب. چون در شایعه شخصی که آن را میپراکند مهم نیست؛ مهم اثری است که بر شایعه بار میشود.
🍃ج. ...
@Yekaye
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
🚨 #اطلاعيه 🚨
👈 مراسمات #هيأت_ميثاق_با_شهدا در ايام اربعين در #عراق
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
◼️ برنامه عزاداری در مسیر تشرف زوار حسینی به کربلای معلی:
📍موکب #طلاب_المقاومة_الحسینیة
#عمود_932
🗓 از پنجشنبه شب 3 آبان ماه به مدت چهار شب و سه روز ، بعداز نماز عصر و بعد از نماز عشاء (به وقت عراق)
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
Sokhanrani-SH1-Mookeb.64kbps.mp3
25.05M
🎙 #فایل_صوتی
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سوزنچی
✅ شب اول مراسم عزادارى #اربعين_حسينى در عمود ۹۳۲ 🇮🇶
💠 موكب #طلاب_المقاومة_الحسینیة
#هيأت_ميثاق_با_شهدا
🔺🔺🔺
☑️ @misaq_ba_shohada
✳️اطلاعیه✳️
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، به مناسبت 28 صفر (شهادت پیامبر اکرم ص، امام حسن مجتبی) و 29 صفر (شهادت امام رضا ع) به دعوت برخی از دوستان در همدان چند سخنرانی به قرار ذیل ارائه خواهد شد:
🔹مسجد جامع همدان
ساعت 10:45 صبح
🔹مسجد فاطمه الزهرا ع شهرک مدنی
بعد از نماز مغرب و عشاء
🔹امامزاده یحیی (از طرف هیات جوانان ثار الله همدان)
ساعت 8 شب
@souzanchi
مسجد فاطمه الزهرا ع شهرک مدنی
چهارشنبه و پنج شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء
✅موضوع سخنرانی
💢دین و تدبیر معیشت💢
@souzanchi
امامزاده یحیی (همدان)
چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 8 شب
✅موضوع سخنرانی
💢حکومت امام: حقیقتمحور یا مصلحتمدار💢
@souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
◾️سالروز شهادت حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیهالسلام تسلیت باد
@Yekaye
دین و تدبیر معیشت 1.mp3
14.09M
✅جلسه اول سخنرانی در مسجد حضرت فاطمه زهرا (شهرک مدنی. همدان) در 28 صفر با موضوع
💢دین و تدبیر معیشت💢
@souzanchi
دین و تدبیر معیشت 2.mp3
17M
✅جلسه دوم سخنرانی در مسجد حضرت فاطمه زهرا (شهرک مدنی. همدان) در 29 صفر با موضوع
💢دین و تدبیر معیشت💢
@souzanchi
ایمان و مشکلات اقتصادی 1.mp3
12.2M
✅ جلسه اول سخنرانی در مسجد جامع همدان، 28 صفر 1440
💢ایمان و مشکلات اقتصادی💢
(متاسفانه، کیفیت ضبط چندان رضایتبخش نیست)
@souzanchi
ایمان و مشکلات اقتصادی 2.mp3
6.19M
✅ جلسه دوم سخنرانی در مسجد جامع همدان، 29 صفر 1440
💢ایمان و مشکلات اقتصادی💢
(متاسفانه، کیفیت ضبط چندان رضایتبخش نیست)
@souzanchi
حکومت امام ع - حقیقتمدار یا مصلحتمحور 1.mp3
16.81M
✅ جلسه اول سخنرانی در امامزاده یحیی (همدان)، 28 صفر 1440
💢حکومت امام ع: حقیقتمدار یا مصلحتمحور💢
@souzanchi
حکومت امام ع - حقیقتمدار یا مصلحتمحور 2.mp3
19.46M
✅ جلسه دوم سخنرانی در امامزاده یحیی (همدان)، 29 صفر 1440
💢حکومت امام ع: حقیقتمدار یا مصلحتمحور💢
@souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
.
6⃣ «الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيلُ؛ فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ»
چه بسيار كسانى كه در راه خدا، به استقبال خطر رفته و سالم برگشتهاند.
📚 (تفسير نور، ج1، ص654)
در واقع،
اگر مومنان در راه خداوند در برابر دشمنان دین ایستادگی کنند و از کثرت دشمن نترسند، دشمن هیچ آسیبی بدانها نمیتواند وارد کند.
🌐تطبیق بر روز🌐
امروزه در شرایط سخت تحریم اقتصادی بسر میبریم.
با این حال، برخی افراد، همانند رهبر عزیز انقلاب، که قرآن را باور دارند، دائما نغمه امید سر میدهند❗️
بسیاری از افراد، از این اطمینان خاطر ایشان در تعجبند و برخی هم اینها را ظاهرسازی قلمداد میکنند و خود با دیدن اجتماع دشمنان علیه ما، ساز ناامیدی کوک میکنند و از ضرورت تسلیم سخن میگویند‼️
🤔مساله شاید فقط در یک نکته است:
کسی که قرآن را باور داشته باشد و از آنچه در تاریخ اسلام گذشته مطلع باشد میداند که استقامت در برابر سختیها حتما به پیروزی و غلبه بر دشمن خواهد انجامید.
اینان که خداوند در این آیه از آنان یاد کرده، واقعا بر خدا توکل نموده و در برابر دشمن ایستادگی کردند و واقعا گزندی بدانان نرسید؛
💢آیا اگر ما چنین باشیم، جای تردید است که گزندی به ما نخواهد رسید؟
@Yekaye
هدایت شده از هیأت میثاق با شهدا
📣 #اطلاعیه | جلسه هفتگی، سهشنبه ۲۲ آبان
#سخنران: حجة الاسلام #سوزنچی
#مداح: برادر #رئیسیان و برادر #خسروآبادی
🕖 ساعت ۱۹
🔸🔸🔸
✅ @misaq_ba_shohada