انقلابی باید بصیر و بینا باشد. نباید به سادگی یکی را رد و دیگری را اثبات کرد. باید شور انقلابی را حفظ کرد اما خامی نکنید و مایوس نشوید. رفتار منطقی و عقلایی لازم است.
#کتاب_یازدهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_روش_تحلیل_سیاسی
#صفحه ۱۹
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر معرفی کتب
💠 اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومهی فکری رهبر انقلاب اسلامی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
🔸قسمت اعظمِ مجاهدت در راه خدا، برای شخصِ خودِ شماست. «علیکم انفسکم لایضرّکم من ضلّ اذ اهدیتم» اصل قضیه این است که ما باید به عنوان یک بنده خدا، از عهده بندگی خدا برآییم. یا میتوانیم که در این صورت، سر بلند و سعادتمند خواهیم شد؛ یا نمیتوانیم که در این صورت، شقاوت است. تلاش و جهادی که میکنیم، سازندگی، #خودسازی و #دیگرسازی، که به دنبالشان میرویم، خدمتی که به خلق میکنیم، اقامه عدلی که میکنیم، حکومتی که بهراه میاندازیم، همه در درجه اوّل، برای این است که پیشِ خدای متعال به عنوان یک بنده بتوانیم عرض کنیم: «پروردگارا! ما حقّ بندگی تو را تا حدّی که توانستیم بهجا آوردیم.»
۱۳۷۳/۶/۲۹
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
اگر ایمانت با تعهدهای عملی همراه نبود، منتظر نتیجههای این ایمان نباش، منتظر نصرت در دنیا نباش.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#کتاب_اول_سیر_مطالعاتی
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
وقتی که جامعهٔ اسلامی پیغمبر خود را از دست داد - به تعبیر قرآن وقتی که «منذر»، یعنی پدیدآورندهٔ انقلاب را از دست داد - احتیاج دارد به یک سلسلهٔ محکمی که لااقل تا یک زمانی ادامه پیدا کند و در این دوران، مکتبی که به وسیلهٔ منذر و پیغمبر آمده است، تکمیل شود، تشریح شود، تفسیر شود، به همگان تفهیم شود و نسبت به مباحث و مصادیق و نیازهایی که در اجتماع هست، منطبق شود و پخته شود. این یک [وظیفه امام است].
#کتاب_همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#کتاب_دوم_سیر_مطالعاتی
#گفتار_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
ولايت، يعنى حاكميت و سرپرستى در جامعه اسلامى، طبیعتاً چيزى جدا از ولايت و سرپرستى و حكومت در جوامع ديگر است. در اسلام، سرپرستى جامعه، متعلق به خداى متعال است. هيچ انسانى اين حق را ندارد كه اداره امور انسانهاى ديگر را به عهده بگيرد. اين حق، مخصوص خداى متعال است كه خالق و منشئ و عالم به مصالح و مالك امور انسانها، بلكه مالك امور همه ذرات عالم وجود است. خود اين احساس در جامعه اسلامى، چيز كمنظيرى است. هيچ قدرتى، هيچ شمشير برّايى، هيچ ثروتى، حتى هيچ قدرت علم و تدبيرى، به كسى اين حق را نمىدهد كه مالك و تصميمگيرنده درباره سرنوشت انسانهاى ديگر باشد. اینها ارزش هستند. حق توليت امور و زمامدارى مردم را به كسى اعطا نمىكند. اين حق، متعلق به خداست.
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
مفهوم انقلابیگری همیشه در ادبیّات سیاسی معاصر، محلّ مناقشه بوده است... امام خمينی "قدّس سرّه" باشخصیّت و عملکرد خاص خود در دوران معاصر،... تصورات چپگرایانه و هم قرائتهای راستگرایانه از مفهوم "انقلابیگری" را به چالش کشید.
در اندیشهی امام، انقلابیگری در برابر سلطه و استبداد، برمبنای آموزههای اسلام ارزش تلقّی میشد. همچنانکه انضباط و قانونگرایی در اندیشهی ایشان، متّکی بر متن دین بود، نه ایدئولوژی لیبرال.
در مکتب امام، انقلابیگری به مفهوم از پای ننشستن در برابر دیکتاتوری دولتها و همچنین در برابر قدرتهای مستکبری بود که پشتیبان خودکامگی و سرسپردگی آنها بودند...
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#بخش_یکم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری