eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
415 عکس
60 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
پس از ترور و افزایش تهدیدها از سوی رژیم منحوس صهیونیستی نماز جمعه تاریخی رهبر معظم انقلاب سفر پزشکیان به قطر سفر عراقچی به لبنان و سوریه سفر قالیباف به لبنان و قدم زدن در ضاحیه همه یعنی مبارزه با دشمن، پیام ایستادن در کنار مقاومت و https://virasty.com/Hoseyn_izadi/1728730368539075465 ➖➖➖➖ 🆔@taalighat
📝 تأملی در مکتب "نصرالله" (آسیب‌شناسی نوع کنش‌گری ما جبهه انقلاب) 0. طرح مسئله 🔹 این روزها تأمل در زندگانی و بیش از آن آقا برایم بسیار رشک برانگیز است که چگونه چنین بنیان مرصوصی را بنانهادند و جهان استکبار را به چالش حیاتی کشیدند. امروز بیش از سوگ سیدحسن به سیره سیدحسن محتاجیم. 🔹 ما در طول حیات انقلابی مان نیاز به ارزیابی مسیر و نوع کنش‌گری خود داریم. اینکه آیا جایی که ایستاده‌ایم درست است؟ نقشی که ایفا می‌کنیم درست است؟ آیا ما باری از روی دوش انقلاب برمی‌داریم؟ آیا مسئله‌ای از مسائل رهبری را حل می‌کنیم؟ اینکه چرا سیدحسن و حاج قاسم و... برای دشمن خطر هستند؟ مواردی را مرور کنیم که فقدان آن در زندگی ما به کاهش اثرگذاری منجر شده: 1. تشخيص نقطه تمرکز 🔹 آقا فرمودند: "هر تلاش خوب و به‌جایی، جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدف‌گیری دشمن، و در هر زمان باید عرصه جهاد را به درستی تشخیص داد." 🔹 خیلی از ما معمولاً زیاد کار می‌کنیم، تلاش می‌کنیم اما ثمره خاص یا فایده چشمگیری نمی‌بینیم، چون را درست تشخيص نمی‌دهیم و متمرکز بر کار نمی‌کنیم. اقدام‌های در خلاء، بدون نسبت جدی با موقعیت، بدون ادراک در آن نقطه و در نتيجه بدون هرگونه خطر و تهدید برای دشمن! بیش از این، فرآیند اخذ مسئله ما روشن نیست که با چه مکانیسمی و از کجا و چگونه مسئله خود را انتخاب می‌کنیم که تفصیل آن بماند برای بعد. 2. تمحض و تمرکز 🔹 آقا فرمودند: "در جمهوری اسلامی، هرجا که قرار گرفته‌‌‌اید، همان‌‌‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌‌‌ی کارها به شما متوجه است." 🔹 ما معمولاً کارهایی را که انجام می‌دهیم بنابر ادبیات قرآني "أخذ به قوه" نمی‌کنیم. یک کار در کنار ده‌ها کار... ما معمولاً صاحب یک پروژه و که تمرکز عمری ما را به خود اختصاص دهد، نیستیم. 🔹 ما معمولاً کارهای متفرق و متعددی انجام می‌دهیم که کثرت در عین کثرت هستند، درحالی‌که انسان دارای پروژه همه کارهایش از جنس "وحدت در عین کثرت" است و در واقع یک کار را به پیش می‌برد. لذا بعد از سال‌ها کار و تلاش هیچ ملموس و عینی نداریم به‌نحوی که بتوان گفت ما فلان بار را برداشتیم یا فلان را حل کردیم یا به پیش بردیم. چند یادداشت سابقاً با این موضوع تقدیم شد که مناسب است الان ذیل این طرح بحث مجدد دیده شود. 🔻🔻 📝 تحول، رهین تمحض https://eitaa.com/taalighat/999 3. اتقان در انجام کار 🔹 ما کار زیاد انجام می‌دهیم، کارهای خوب هم انجام می‌دهیم اما کار زیاد و خوب را خوب و با اتقان انجام نمی‌دهیم. برای توضیح بیشتر: کار را با اتقان انجام دادن یعنی: مراحل و ابعاد یک حرکت را موشکافانه و دقیق دیدن، برای حل یک مسئله وقت گذاشتن، طراحی کردن، دخیل کردن اندیشه، بهره‌مندی از عنصر تجربه و... 4. اعتقاد به صبر راهبردی صبر در اندیشه رهبران الهی و در نگاه آقا یک عنصر راهبردی است. بخشی از مبارزه و بلکه یکی از سخت‌ترین مراحل است. در بستر صبر راهبردی است که بنیان مرصوص فراهم می‌آید. بماند که عده‌ای سهل‌اندیش این جنس عناوین را به سخره گرفتند و معمولاً هرمفهوم مهمی را چنين سخیف می‌کنند، اما این یک عنصر مهم در اندیشه رهبری است. 5. عبودیت و معنویت اگر کار امام ثمر داد، اگر کار آقا و سیدحسن نصرالله ثمر داد، تنها برای این است که چیزی جز نبوده است. فعل انقلاب، فعل عبادی روح‌الله بود. تا زمانی‌که جزءجزء کارهای ما از بستر عبودیت برنخیزد، ریشه در آب دارد و هبا منثوراً است. و انسان اهل عبودیت، انسان اهل معنا و معنویت می‌شود و در بستر معنویت است که را می‌توان به دوش کشید. و اینجا راهگشا و بی‌بدیل است... 🔻 لزوم توجه به مکانیسم تحقق اهداف جامعه ولایی اعضای جامعه ذیل طرح و اندیشه ولایت، اجزای به‌هم پیوسته‌ای هستند که باهم یک طرح را به پیش می‌برند. در هر عضو کوچک و بزرگی در جای خود دارای اهمیت است. اگر هرکسی در همان نقطه‌ای که هست، کار را صحیح و ممحض و متقن انجام دهد، عملاً به کلیت حرکت جامعه ولایی مدد رسانده است و اگر کم بگذارد، به‌همان میزان مسیر را کند کرده است. منطق کلام آقا مبنی براینکه هرجا ایستاده‌اید آنجا را مرکز عالم بدانید اینطور تبیین می‌شود. اگر هریک از ما در نقطه‌ای که ایستاده‌ایم اقدامات مان دارای این اوصاف باشد یعنی: هم ناظر به طرح دشمن باشد هم با تمحض و تمرکز باشد هم با اتقان انجام شود هم با صبر و استقامت پیش رود هم با محوریت عبوديت باشد این را ضرب کنید در همه اضلاع کنش‌گر جامعه ولایی، خروجی چه می‌شود؟ عناصری مترابط و متراکم و متضاعد هدف واحدی را پیش می‌برند. 🆔 @taalighat
تعلیقات
📝 تأملی در مکتب "نصرالله" (آسیب‌شناسی نوع کنش‌گری ما جبهه انقلاب) 0. طرح مسئله 🔹 این روزها تأمل در
📍بسیاری از ما بچه‌های به همه یا برخی از این آسیب‌ها دچار هستیم و تا در نحوه کنش‌گری خود بازبینی نکنیم، نمی‌توانیم باری از دوش انقلاب برداریم.
"تجليل از اقدام مهمی که دیده نشد" 🔻 استاد از اندیشمندان معاصری است که توصيف ماهیت و ابعاد پروژه فکری وی و امتدادهای آن نیاز به بحث تفصیلی دارد. 🔻 در ابتدای سالتحصیلی خبری منتشر شد که درس شرح اسفار جناب استاد پارسانیا به‌دلیل اشتغال به تدوین بخش‌هایی از دروس فصوص فعلاً تعطیل است. https://eitaa.com/parsania_net/3870 خب، خبر ساده است اما به پشت صحنه آن دقت نشد. 🔻 استاد که خود اندیشمندی برجسته، و مؤسس است، بیش از سه دهه خود را وقف تنظیم و تدوین و نشر اندیشه‌های حکمی آیت‌الله جوادی آملی کرده است. 🔻 مجموعه ارزشمند ، شرح فصوص و برخی آثار دیگر نتیجه کوشش این استاد فرهیخته است. بااینکه او می‌توانست زمان خود را تدوین آثار و کتب خود اختصاص دهد، اما این ایثار با یک هدف راهبردی اتفاق افتاد: 1. استاد پارسانیا درصدد است موسوعة و زیربنای حکمی تحول را مبتنی بر اندیشه و خوانش یکی از مقررین برجسته حکمت متعالیه را بنیان بگذارد. اتفاقی به ظاهر ساده، اما در حقیقت دارای یک جهت‌گیری راهبردی و زمینه‌ساز تکیه به تراث در زمینه تحول علمی. 2. استاد پارسانیا تنها مدون آثار آیت‌الله جوادی آملی نیستند، بلکه در ارتقای محتوا، قالب و نظارت یافتن آن به حوزه‌های نیاز فکری روز نیز نقش‌آفرینی محوری دارند. 🔻 استاد پارسانیا یک ایثار و از خودگذشتگی راهبردی انجام می‌دهند و به‌جای آنکه خود آثار خود را ترویج و تولید کنند، به آثار استادشان می‌پردازند تا جایی که حتی تدریس خود را نیز این‌چنین تعطیل می‌کنند. این اقدام ارزشمند به‌عنوان یک سرمایه راهبردی به‌چشم نمی‌آید. 🔻 تبیین ابعاد شخصیت اخلاقی استاد، پروژه فکری، اقدامات راهبردی، اثرگذاری در لایه‌های زیرین سیاست‌گذاری کشور و نقش‌آفرینی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، امتداد اندیشه، تربیت نسل جدید و... ابعادی است که می‌توان بعدا به آن به‌صورت مستوفی پرداخت. سایه‌ی این استاد عزیز مستدام... 🆔 @taalighat
قطعاً سننتصر... سید گفته بود: تضحک قلیلاً و تبکی کثیراً عملیات مقتدرانه امشب حزب‌الله نشان‌ داد حزب‌الله زنده است و سیدحسن با اقتدار تا محو صهیون ایستاده... گویی امشب باید این آیه را با همه وجود فهمید: وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ 🆔 @taalighat
تعلیقات
📝 تأملی در مکتب "نصرالله" (آسیب‌شناسی نوع کنش‌گری ما جبهه انقلاب) 0. طرح مسئله 🔹 این روزها تأمل در
📍در ادامه یادداشت "آسیب‌شناسی نوع کنش‌گری ما در جبهه انقلاب"، مطلب زیر تقدیم می‌شود: 📝 مقوله اثرگذاری واقعی و عینی (1) (خلط بین اقدام و اثر) 🔻 جبهه انقلاب با یک مواجه است و آن عبارت است از غفلت از مقوله . اثرگذاری واقعی یعنی تصرف در عینیت و تغییر وضعیت موجود. اثرگذاری واقعی یعنی نوعی انقلاب در مقیاس کوچک و حول مسئله‌ها، یعنی کمک به تغییر پازل اجتماعی. اثرگذاری واقعی يعني تغییر واقعی وضع موجود. 🔻 توضیح مسئله: هر فعالیت فرهنگی، علمی و اجتماعی با هدفی آغاز می‌گردد. هر کدام از ما دنبال رسیدن به مطلوبی هستیم. اما در بسیاری از مواقع خود به تبدیل می‌شود نه وسیله تحقق هدف. ما ناظر به اقدام هستیم نه ناظر به عینیت. 🔻 برای مثال: وقتی می‌خواهیم را به‌سمت کتاب‌خوانی سوق بدهیم و نسلی اهل مطالعه تربیت کنیم، اقدام ما می‌شود برگزاری نمایشگاه کتاب. بعدها از این‌که نمایشگاه برگزار کردیم بسیار خوشحال می‌شویم و به‌همین اقدام راضی. اما فراموش می‌کنیم نمایشگاه یک اقدام بود برای تحقق هدف، هدفی که عبارت بود از کتاب‌خوان کردن نسل جوان. 🔻 این موجب شده تا بسیاری از کارهای گسترده، متراکم، پر زحمت و پرهزینه ما اثر عینی و واقعی و متناسب با هزینه مادی و معنوی و انسانی پرداخت شده را نداشته باشد. و ما به خود ، عاری از نتیجه اکتفا می‌کنیم. 🔻 عوامل متعددی موجب این غفلت و خطای راهبردی شده است از جمله سخت بودن و دشواری فوق‌العاده اثرگذاری واقعی است. 🔻 عامل دیگر کثرت و تنوع اقدامات و مقدمات یک فعالیت است که انسان را از هدف غافل می‌کند. 🔻 رهبر معظم انقلاب به‌عنوان جامعه به موقعیت‌های عینی جامعه نظر دارد. یک دیده‌بان و را نمی‌توان با آمار و اعداد راضی کرد. او تحول عینی را هدف گرفته است. در ادامه به برخی فرمایشات رهبری در زمینه اثرگذاری واقعی اشاره می کنیم 📝 مقوله اثرگذاری واقعی و عینی (2) (خلط بین اقدام و اثر) 🔹 یکی از بیانات مهم رهبری درباره متن زیر است. ابتدا متن را مرور کنیم تا چند نکته عرض کنم: 🔻🔻🔻 "لکن از جمله‌ی نکات مهمّی که من در این زمینه روی آن اصرار دارم که تکرار بشود، مسئله‌ی روایت درست جنگ است که من بارها تأکید کرده‌ام." " این فعّالیّتهایی که تا حالا شده فعّالیّتهای خوبی بوده؛ یعنی فعّالیّتها، فعّالیّتهای خوبی است. من به دوستان هم بیرون [از حسینیّه] که این نمایشگاه را نگاه کردیم گفتم؛ آنچه تا حالا اتّفاق افتاده است؛ اینها زیرساخت‌هایی است که برای فعّالیّت فرهنگی، فعّالیّت فکری، فعّالیّت سیاسی، فعّالیّت تاریخی، از این زیرساخت‌ها میشود استفاده کرد؛" "امّا این فعّالیّتها لازم است؛ باید را مشاهده کنید. آن وقتی کنید که ببینید نوجوان دبیرستانی شما، جوان دانشجوی شما با همان چشم به دفاع مقدّس نگاه میکند که شما نگاه میکنید و همان برداشت را از دفاع مقدّس و از حوادثی که در پی دفاع مقدّس پیش آمده دارد. اگر چنانچه این [طور] شد، در آینده در میدانهای گوناگون حتمی است؛ (بیانات در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس30/6/1401) 🔻 پیش از این دیدار نمایشگاهی از کتب تولید شده در زمینه دفاع مقدس برپا شده بود. از منظر دست‌اندرکاران تولید این حجم کتاب یک دستاورد بزرگ است. اما مقام معظم رهبری همه این کتب را در حد و امر لازم و نه کافی معرفی می‌کنند. 🔻 در این مصداق دستاورد واقعی زمانی است که رخ دهد و آن عبارت است از تغییر نگرش جوانان است. تغییر نگرش و زاویه دید یک دستاورد واقعی و یک تحول عینی است که دستی به آن فوق‌العاده دشوار است. 🔻 از نگاه آقا نبايد در اقدامات پرحجم که قابلیت گزارش‌دهی های وسیع دارند، متوقف شد. بلکه باید به‌دنبال اثر واقعی بود. يعنی باید امر دیگری را مورد هدف‌گذاری قرار داد. 🔰️ چقدر در کارهایمان اثرگذاری واقعی را هدف می‌گیریم؟ 🆔 @taalighat
این جنس تیترها آشنا نیست؟ ارگان رسانه‌ای اصلاحات... تیترهای تئوریسین خشونت... حملات هدفمند به آیت‌الله مصباح... به‌عنوان محوری‌ترین عنصر حوزوی که جلوی سیاست‌های جريان غرب‌گرا در میانه میدان ایستاده و نقش‌آفرینی می‌کند... آیا ابهامی در مسئله می‌ماند؟ راه همان راه است... ➖➖➖➖➖ 📝 یادداشت مرتبط: استاد میرباقری، جایگاه و کارکردها (حاشیه‌ای بر تخریب‌های اخیر نسبت به استاد) 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/1652 🆔@taalighat
به‌بهانه آغاز درس اخلاق استاد رشاد چندی پیش خبری منتشر شد که احساس کردم دیده نشد، اهمیت آن درک نشد و بدون پرداختن به آن تبدیل به امری حاشیه‌ای خواهد شد. خبر عبارت بود از: آغاز درس اخلاق در تهران آیت‌الله رشاد، عالمی اخلاقی، از شاگردان مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی و از نظریه‌پردازان برجسته معاصر است که در جهان اسلام شناخته شده است. تواضع و فروتنی مثال‌زدنی، شاگردپروری و تجلی صفات برجسته اخلاقی از ویژگی‌های این استاد عزیز است. تعامل با این استاد فرهیخته به‌ویژه برای نخبگان بسیار سازنده، راهگشا و رشددهنده است. چه آنکه وی اشراف عمیقی به مبانی و مسائل نظام اسلامی دارد. جبهه انقلاب که امروز صاحب مسائل متعددی و دغدغه‌های نو است باید راه را از نقطه‌ای قابل اتکا دنبال کند. درس اخلاق آیت‌الله رشاد، بستری مناسب برای ارتباط، تعامل و امکان جبهه انقلاب است. این فرصت‌ها را قدر بدانیم. این دست فرصت‌ها امکان‌های جدیدی را برای ذائقه های مختلف فراهم می‌کند. سخن از ابعاد فعالیت، پروژه فکری، و ویژگی‌های انحصاری و راهبردی جناب استاد، امری ضروری است که انشاالله در جای خود به آن خواهم پرداخت. ✅ درس اخلاق سه‌شنبه شب‌ها 🔻🔻 https://eitaa.com/Rashad_ir/2838 ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
☘ به‌بهانه آغاز درس اخلاق استاد رشاد چندی پیش خبری منتشر شد که احساس کردم دیده نشد، اهمیت آن درک ن
شاید در شلوغی اخبار و دغدغه‌های مختلف ما، این خبر برای خیلی از ما اهمیتی نداشته باشد، اما به‌نظرم مهم است و در یادداشت بعدی وجه اهمیت آن را بیان می‌کنم انشالله
🖤❤️ یحیی در آغوش اسماعیل ... 🆔 @taalighat
کجا ایستاده‌ایم؟ داغ بدجوری روی دلمان سنگینی می‌کند، این غصه از آن غم‌هایی است که آرام نخواهد شد. حالا داغ سنوار هم اضافه شد... اما دائم از خودم می‌پرسم ما داریم چه می‌کنیم؟ ما کجا ایستاده‌ایم؟ امثال سیدحسن و همه عمر در وسط میدان جهاد، حول مجاهدانه زندگی می‌کردند و با همه وجود به وظیفه خود عمل کردند و در میدان عمل به وظیفه شهید شدند. آیا ما به وظیفه عمل می‌کنیم؟ آیا وظایف مان را با همه وجود و مجاهدانه انجام می‌دهیم؟ آیا ما همان‌جایی ایستاده‌ایم که ولی امرمان می‌خواهد؟ آیا زندگی ما زندگی یک است یا عافیت‌طلبانه است؟ 📝 یادداشت زیر در فضای همین دغدغه بود 🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/1794 ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
☘ به‌بهانه آغاز درس اخلاق استاد رشاد چندی پیش خبری منتشر شد که احساس کردم دیده نشد، اهمیت آن درک ن
📝 لزوم بهره‌مندی جبهه انقلاب تهران از نسل متأخر اساتید اخلاق (رشد معنوی، پیش‌نیاز بازسازی جبهه انقلاب) 🔻 شاید وقتی سخن از بازسازی جبهه انقلاب و نظام مسائل آن به‌میان می‌آید، کمتر از مسئله و معنویت به‌عنوان یکی از مسائل جدی یاد می‌شود. اساساً در نگاه ما سهم اخلاق و تقوا و معنویت در کنش سیاسی _ اجتماعی ناچیز است. 🔻 در انقلاب و سیاست‌ورزی نوعی کار است. قوام و روح کنش‌های انقلابی به تقوا و تعبد است و اگر این عنصر نباشد، سیاست‌ورزی ما چیزی جز عمل نفسانی نیست. 🔻 وقتی به دهه درخشان شصت که اوج بروز در دفاع مقدس بود، نگاه می‌کنیم شاهد تلألو معنویتیم. همه آن درخشش ها به‌خاطر بود که پدید آمد. و در این میان حتی جنس برخی شهدا با دیگر شهدا متفاوت است. شهدای برخی شهرها دارای عرفان و معنویت ویژه‌ای هستند که با ریشه‌یابی آن پی می‌بریم عامل اصلی آن اتصال و ارتباط با یک صاحب نفس بوده است. اگر می‌خواهیم آن درخشش در حوزه‌های دیگر تکرار شود، باید رمز اساسی آن را تکرار کنیم: اتصال جوانان جبهه انقلاب به عالمان ربانی... ریشه بسیاری از نارسایی‌ها و بی‌برکتی های امروز در خالی شدن عمل از روح و معناست. 🔹 تهران و امکان بهره‌مندی از نسل جدید اساتید اخلاق حوزه تهران در قدیم شاهد حضور بزرگانی چون آیات عظام خوشوقت، حق‌شناس، آقامجتبی و آقامرتضی تهرانی، مجتهدی، پهلوانی و... بود. بااین که امروز از آن وجودهای نورانی محرومیم اما اکنون شاهد برگزاری چند درس اخلاق مهم در تهران هستیم. دروس اخلاق: آیت‌الله جاودان (از شاگردان مرحوم حق‌شناس) آیت‌الله محمدباقر تحریری (از شاگردان مرحوم سعادت پرور) آیت‌الله سیدیدالله يزدان‌پناه (از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی) آیت‌الله علی اکبر رشاد (از شاگردان مرحوم حاج آقامجتبی تهرانی) 🔻 بزرگان جبهه انقلاب در تهران باید بتوانند به این دروس رونق و محوریت داده و جوانان انقلابی را به حضور، استفاده و ارتباط با این اساتید سوق دهند. چه کسی خود را متولی این پروژه می‌داند و چه کسی پرداختن به این امر را یک اقدام انقلابی قرائت می‌کند؟ 🔻 ویژگی مهم این اساتید اینکه هم عالمانی عامل هستند و هم انقلابی و متعهد به نظام اسلامی، یعنی 📍یک اقدام لازم در راستای بازسازی جبهه انقلاب در کشور، برجسته‌سازی مسئله بین جوانان انقلابی و گردآمدن آن‌ها در هر شهر حول جلسه درس اخلاق یکی از مشتهرین به اخلاق در آن شهر است. جنس انقلاب اسلامی سلوکی است و بدون معنویت، انسان انقلاب اسلامی نیست. ➖➖➖➖➖ یادداشت مرتبط: 📝 فرصت حضور آیت‌الله تحریری در تهران https://eitaa.com/taalighat/1414 ➖➖➖➖➖ آدرس صفحات مجازی اساتید: آیت‌الله جاودان https://eitaa.com/javedan_ir آیت‌الله يزدان‌پناه https://eitaa.com/nasimehekmat آیت‌الله رشاد https://eitaa.com/Rashad_ir 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
📍محرومیت از یک سرمایه فرهنگی راهبردی 🔹 خبر رسید مدیر اندیشمند، جهادی، انقلابی، ادیب و تحول آفرین همدان به‌دلیل پاره‌ای مشکلات استعفا کرده است. 🔹 درباره ویژگی‌های شخص مدیر، علل استعفا و کارنامه چشم‌نواز این باید مفصل نوشت، از تحولات، نوآوری‌ها، پایه‌گذاری رخدادهای فرهنگی بدیع گرفته تا امیدوارکردن اهالی هنر و زمینه‌سازی تربیت نیروی متعهدِمتخصص و... . این دوره بی‌تردید قابل مطالعه، روایت و در است. اما اجمالاً : 🔹 بی‌تردید تغییر یک برای یک شهر خسارت است. سخن از فرد نیست، سخن از راه و مسیر است. چرا اینقدر راحت راضی به های فرهنگی می‌شویم؟! علی الحساب بد نیست سری به کانال حوزه هنری و فعالیت‌های چندسال اخیر آن بزنید: https://eitaa.com/arthamedan 🔻🔻🔻 📝 یادداشت‌ مرتبط: روایتی از شب روایت (نمونه‌ای از یک نوآوری اجتماعی در راستای معرفی انقلاب) https://eitaa.com/taalighat/882 ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
📝 دغدغه‌های رهبری درباره لبنان و مسئولیت ما 1. اهمیت راهبردی حزب الله لبنان 🔹 پس از حملات وحشیانه ص
📝 چند اقدام عاجل نسبت به لبنان 🔻 در یادداشت پیشین اشاره شد که توجه و دغدغه ویژه نسبت به لبنان نه‌تنها یک وظیفه دینی که ضرورتی راهبردی و بستر مهم ارتباطی بین دو ملت است. اما متأسفانه بنابر گزارش عزیزانی که این ایام در لبنان حضور یافتند و نیز مطلعین امر، فضای لبنان متأثر از فضای جنگ، تخریب منازل، شهادت سیدحسن نصرالله و بسیاری از نزدیکان افراد و برخی موارد دیگر به‌شدت نیازمند رسیدگی است. حال باید کاری کرد تا هم این رسالت دینی و انقلابی را ایفا کرد و هم به التیام آسیب‌های روحی و معنوی ناشی از جنگ پرداخت. مهمترین پیامی که باید از ایران منتقل شود، اعلام ملت ایران با ملت لبنان و ایستادن در کنار جبهه مقاومت با همه وجود است. حال برخی پیشنهادها به‌صورت گذرا: 🔻🔻🔻 1. های متنوع اعلام آمادگی گروه‌های تخصصی با انتشار بیانیه‌هایی برای حضور میدانی و مردمی ایرانیان در لبنان و ارائه خدمات حمایتی از جمله: ✔️ جامعه پزشکی و امدادی ✔️ جامعه فرهنگیان برای ارائه خدمات ویژه به کودکان و نوجوانان ✔️ جامعه هنری برای فضاسازی و رسیدگی محیطی و بصری به فضای تخریب‌شده ضاحیه ✔️ جامعه روانشناسان و مشاورین برای رسیدگی به مشکلات روحی ناشی از جنگ ✔️ جامعه آشپزها برای طبخ غذا ✔️ جامعه مهندسین و گروه‌های جهادی و اعلام آمادگی برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده می‌تواند پویش با این عناوین باشد: 2. حضور متناوب چهره‌های سیاسی بین‌المللی ایرانی در لبنان و بین مردم برای ایجاد احساس همبستگی و پشتیبانی حاکمیتی ایران از لبنان 3. حضور شخصیت‌های مذهبی از علما و بزرگان حوزه‌های علمیه و سخنرانان برجسته، اعلام تفقد و برگزاری مراسمات مذهبی 4. حضور مادحین برجسته و برگزاری مراسم توسل و روضه به زبان عربی و بازسازی معنوی و روحی مردم 5. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی عربی و حتی تأسیس و مرجعیت سازی کانال‌های جدید و تولید محتوای حمایتی و غلبه بر فضای یأس آفرین و تفرقه‌افکن 6. تولید خبر، عکس، فکت و انواع گزارش‌ها از حمایت‌های حاکمیتی و اجتماعی و مردمی ایران از لبنان به‌ویژه کمک‌های مادی گسترده مردمی و توزیع آن در فضای مجازی 7. تشکیل ستاد انسجام بخشی کمک‌های ایرانیان به لبنان و جلوگیری از موازی‌کاری و زمینه‌سازی خلق یک اتفاق بزرگ و قابل روایت 8. تولید محتوای مکتوب در قالب مجله و... برای توزیع در اردوگاه‌ها و محل اسکان و نیز توزیع قرآن + دعای هفتم صحیفه سجادیه بین اسکان یافتگان (به‌صورت نمادین به‌عنوان عامل الهام‌بخش مقاومت) 9. انتشار نامه‌هایی با محتوای اعلام آمادگی خانواده‌های ایرانی برای پذیرش سرپرستی و تکفل ایتام ناشی از جنگ، حمایت مالی، تحت نظارت حزب‌الله و کمیته امداد 10. اعلام آمادگی خانواده‌های ایرانی برای میزبانی از آسیب‌دیدگان جنگ و پذیرش آن‌ها در منازل خود 🔻 تأکید بر این نکته ضروری است که حزب‌الله دارای ساختاری منسجم و منظم است و توانسته در مدت کوتاهی به‌سرعت و دقت به ساماندهی امور آسیب‌دیدگان بپردازد. لذا هرگونه حضور در لبنان باید با هماهنگی و تحت برنامه حزب‌الله لبنان باشد، چرا که مدیریت صحنه را به‌خوبی در دست دارد و حضورهای بدون هماهنگی، کار را از نظم خود خارج می‌کند. ➖➖➖➖➖➖ 📝 یادداشت مرتبط: دغدغه‌ رهبری درباره لبنان و مسئولیت ما https://eitaa.com/taalighat/1786 🆔 @taalighat
پشت هم داغ می‌رسد از راه داغ هاشم، هنیه، نصرالله... دلمان خوش به نصرت زهراست "و هم الغالبونَ حزبُ الله" 🆔 @taalighat
تجليل مردمی از مدیر جوان انقلابی 🌹اثر گذار که باشی، جریان ساز که باشی، مردمی که باشی، راهگشا که باشی در دل مردم خانه داری و همه قدردان تو هستند. 🔸ما همشهریان قدردان سه سال تلاش و فعالیت های فرهنگی و هنری همراه با دلسوزی شما هستیم تا بگوییم جریان هنر انقلاب اسلامی استان با تلاش های شما شکل گرفت و اثرات فعالیت های دلسوزانه شما تا همیشه باقی است. 🔹پس دور هم جمع می‌شویم تا قدردان زحمات شما باشیم. 🔹زمان: شنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۳ 🕰ساعت ۱۶ 📍مکان: میدان بوعلی سینا، تالار فجر 🆔 @taalighat
📍پاسخ قاطع رهبری به تردیدها ✏️ رهبر انقلاب: ‌‏ هر وظیفه‌ای در زمینه مقابله با رژیم صهیونی داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد. ✏️ در انجام این وظیفه ، ؛ آن وظیفه در وقت خود انجام میگیرد و انجام هم گرفت و در آینده هم اگر لازم شد باز انجام خواهدشد. 🆔 @taalighat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت: شرارت دو شب پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری. باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند. ۱۴۰۳/۸/۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
"نیاز ما به بهره‌مندی از ظرفیت اربعین سیدالشهداء مقاومت، سیدحسن نصرالله" 1. نقد انفعال در شهادت سیدحسن نصرالله واقعیت این است که جامعه مذهبی و انقلابی در نسبت با شهادت سیدحسن نصرالله دچار انفعال جدی بود و شاهد واکنش مناسبی از سوی پایگاه‌های اجتماعی انقلاب به این حادثه عظیم نبودیم. هیئات، مساجد، کانون‌های قرآنی، تشکل‌های فرهنگی، بسیج دانشجویی و انواع هسته‌های مردمی کنش گسترده، جدی و جهت بخش به حرکت عمومی را رقم نزدند. چند روز پس از شهادت سید بود که این یادداشت باعنوان را در نقد عدم کنش متناسب ما، نوشتم. https://eitaa.com/taalighat/1768 2. چرایی انفعال چرا این انفعال رقم خورد؟! حقیقتش علاقه ندارم به این سؤال بپردازم چون تلخی‌های زیادی دارد. مسئله انفعال، مسئله جبهه انقلاب است، نه عموم مردم. یعنی در سخت‌ترین لایه اجتماعی انقلاب، نارسایی‌های داریم. برخی موارد فقط به‌صورت تیتروار گویا چنین است: _ تضعیف و رو به افول نهادن ساختار واقعی شبکه بسیج محلات و بسیج دانشجویی در کشور _ عدم پشتیبانی فکری از جریان انقلابی و فقدان تولید خط تحلیل عمیق و گسترده _ عدم توانایی ایجاد حرکت‌های ملی به‌دلیل عدم دسترسی مؤثر و واقعی به انقلابی _ نوعی رخوت در بدنه انقلابی، متأثر از که به منجر شد. _ توسعه و اکتفا به کنش‌های مجازی در حوادث به‌جای کنش حقیقی و اجتماعی 3. نیاز ایران به تبیین مکتب سیدحسن نصرالله بزرگداشت سیدحسن یک کار نمادین خوب نیست، یک ضرورت است، ما به این اتفاق نیازمندیم. سیدحسن عصاره یک اندیشه پویا، نماد حرکت جهانی جبهه مقاومت، نماد سطوح مختلف موفقیت و پیروزی و نماد امکان دستیابی به اهداف ذیل است. با سیدحسن می‌توان مکتب رهبری را تبیین کرد، می‌توان شکست تئوری‌های جهانی غرب را تحلیل کرد. می‌توان الگوی امت سازی را نشان داد. ما و جامعه انقلابی ما به همه این‌ها محتاج است. ما برای مقاومت به محتاجیم. 4. لزوم طراحی بزرگداشت های نمادین و شکوهمند در اربعین نصرالله مجموعه‌هایی چون مشعر باید بتوانند در سراسر کشور، امکان برگزاری چهلم با شکوهی را فراهم کنند. مراسمی که با مشارکت هیئات بزرگ هر شهر در مساجد جامع و با اعزام چهره‌های ملی به حداقل مراکز استان‌ها. طراحی و تدبیر 31 برنامه شکوهمند در کشور آنقدرها هم کار دشواری نیست اگر همت شود. ➖➖➖➖➖➖➖ 📝 چند یادداشت مرتبط: چندخط پیشنهاد در سوگ سیدحسن https://eitaa.com/taalighat/1765 دغدغه رهبری درباره لبنان و مسئولیت ما https://eitaa.com/taalighat/1786 تأملی در مکتب سیدحسن نصرالله https://eitaa.com/taalighat/1794 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
🔻 چند فراز مهم از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان: 1⃣ مطمئنا ملت ایران و مسئولین کشور در جهت مقابله با استکبار جهانی و دستگاه جنایتکار حاکم بر نظم جهانی امروز است، قطعا و انصافا هیچگونه کوتاهی نخواهند کرد؛ این را مطمئن باشید. 2⃣ بحث، بحث صرفا نیست، بحث یک حرکت منطقی است؛ مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بین‌المللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. این را مطمئن باشید. 3⃣ مسئله، مقابله با ظلم بین‌المللی است. برای ملت ایران با الهام از تعالیم اسلام، مقابله با ظلم یک فریضه است. مقابله با استکبار، یک است. استکبار یعنی سلطه اقتصادی و نظامی و فرهنگی همه جانبه و تحقیر ملت‌ها؛ ملت ایران را تحقیر کردند؛ سال‌ها تحقیر کردند. لذا مبارزه ملت ایران با استکبار بوده است و بعد از این هم حتماً خواهد بود. 4⃣ دشمنان اعم از آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند نسبت به آنچه که در مقابل ایران و جبهه مقاومت انجام می‌دهند قطعاً دریافت خواهند کرد. 5⃣ و و منطبق با منطق انسانی و اسلامی و بین‌المللی ملت ایران در مقابله با استکبار باید ادامه یابد. 6⃣ ملت ایران در مقابله با استکبار،‌ نیازمند علم و تفکر و فناوری و است. ۱۴۰۳/۸/۱۲ Farsi.Khamenei.ir ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
🔻 چند فراز مهم از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان: 1⃣ مطمئنا #حرکت_کلی ملت ایرا
☘ فقط و فقط زمانی به مفاد اندیشه و سخن ولی راه می‌یابیم که خود را از حب و بغض‌ها، از قضاوت‌ها و پیش‌فرض‌ها و از امیال شخصی تجرید و تهی کنیم و با بخواهیم بفهمیم ولی چه می‌گوید و چه می‌خواهد. اما اگر بخواهیم به‌هر قیمت سخن ولی را مؤید خودمان بدانیم، هیچگاه به نخواهیم رسید. 🆔 @taalighat
لزوم روایت جهاد بالاموال ایرانیان در حمایت از جبهه مقاومت 🔹 خبر: یک خانم ارومیه ای ماشین ش را به جبهه مقاومت اهدا کرد و پیاده به منزل بازگشت. یک زوج جوان تهرانی یک باب منزل مسکونی خود را به جبهه مقاومت لبنان اهدا کردند. یک بانو سرویس طلای خود به ارزش یک میلیارد و اندی را اهدا کرد. صف بانوان برای اهدا طلا و جواهرات به مردم لبنان و غزه و ده‌ها خبر مشابه این.... 🔹 این گزاره‌ها برای‌مان عادی شده و از کنارش راحت عبور می‌کنیم. اما این‌ها دارای و اجتماعی است. اگر فلان کاستی و آسیب اجتماعی را می‌بینیم، این را هم ببینیم. 🔹 شک نکنید اگر روزی بگویند مرز باز شده است و می‌توان به جنگ اسرائیل رفت، شاهد رفتن سیل مشتاقان خواهیم بود. 🔹 این‌ها یعنی زنده است. روحیه انقلابی در لایه‌های زیرین جامعه زنده است. مردم اهل جهادند. جهاد بالاموال و الانفس. امروز امکان جهاد بالاموال مهیاست، همان را بروز دادند و فردا اگر جهاد بالانفس مهیا شود، خواهند رفت. 🔹 اگر خوبی‌ها و واقعیت‌های یک جامعه روایت نشود، برجسته نشود، تبديل به قرائت رسمی و غالب و قاهر آن جامعه از خودش نشود، روایت‌های انحرافی است که جاخوش می‌کند و منشأ می‌شود هم برای ما هم برای دشمن. 🔹 اما ما عادت کرده‌ایم به عبور کردن از کنار اتفاقات بزرگ. برخی تلاش می‌کنند کاستی‌ها را برجسته کنند، خوبی‌ها را انکار یا پنهان کنند. این یک آسیب و گاهی یک بیماری اجتماعی است. 🔻 اما در این میان حلقه مفقوده، نرم افزار و است. 🆔 @taalighat
! نگرانم که مبادا توجه اصولی و مکتبی و شرعی ما به و لبنان (که صدالبته واجب شرعی است) موجب غفلت از دیگر وظایف ما شود. آن‌ها مردانه در جبهه‌ ایستاده‌اند، در نقطه درست خاکریز مبارزه. نگرانم ما در جبهه‌ و خاکریزی که باید بایستیم، نایستاده باشیم و از سر غفلت و در عالم "یا لیتنی کنت معکم فأفوز فوزا عظیماً" سر دهیم. قبلاً نوشتم: تنگه‌های احد را رها نکنیم... https://eitaa.com/taalighat/1203 و نیز: کجا ایستاده‌ایم؟ https://eitaa.com/taalighat/1804 🆔 @taalighat