eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
673 عکس
715 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️آیا عایشه، ام المؤمنین است؟ 🔹استفتاء: الف: با توجه به آیه قرآن رفتار ما با عایشه چگونه باید باشد؛ ام المومنین یا مادری که 1000 فرزندش را به کام مرگ کشاند؟ ب: عایشه را باید چگونه مورد خطاب قرار داد؟ ج: آیا احادیثی که از وی نقل می شود مورد تایید ما می باشد؟ ♦️جواب: باسمه جلت اسمائه؛ الف: عنوان ام المؤمنین اگر هم داشته است از او گرفته شده با جنگ با حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام. ب: بدون لقب. ج: خیر مورد تأیید نیست. 🔸پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دکتر عبدالکریم سروش : 🔹همانطور که متکلمین و فلاسفه گفته اند خداوند در کارهای خود هیچ مقصد و مرادی ندارد 🔹خدا شبیه آدمیان نیست و ما آدمیان در کارهایمان مقصد داریم 🔹اصلا «برای» وجود ندارد در مورد خدا . خداوند هیچ غایت و غرضی از خلقت ندارد 🔹همیشه کسی غایت و مقصد دارد که همه چیز را ندارد ولی اگر موجودی همه چیز را داشت دیگر کارش تابع مقاصد وغایت نیست 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
▪️مکاسب محرمه شیخ مرتضی انصاری ▪️مساله ی نهم: سب مومن! ▪️بخشِ مستثنیاتِ حرمتِ سبّ! 💠در مواضعی که س
♦️فتوایی جالب از آیت الله سید صادق روحانی 🔹اگر قبل انقلاب فردی از انقلابیون برای تضعیف رژیم شاه به صورت و لباس زنان بی حجاب و بدحجاب با اجازه مجتهد جامع الشرائط اسید پاشیده و آنها را متضرر یا ناقص العضو کرده ،ضامن نیست!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️آیت الله سید صادق روحانی : علامه مجلسی اعتقاد به تحریف معنوی قرآن دارد نه تحریف لفظی 🔹استفتاء: آیا نویسنده کتاب بحارالانوار مرحوم علامه مجلسی با توجه به شیوه اخباری ‌اش اعتقاد به تحریف قرآن دارد؟ و آیا نسبت داده شدن اعتقاد به تحریف در معنای زیاد و یا کم شدن قرآن، به علامه مجلسی درست می ‌باشد؟ 🔹جواب: باسمه جلت اسمائه; این مطلب دروغ می ‌باشد زیرا ایشان تحریف را به معنای کم و یا زیاد شدن نمی ‌دانند بلکه تحریف قرآن را در این مورد می ‌داند که مطلب از معنای اصلی خود به مفهوم دیگری تغییر یابد و تمامی علمای مسلمان درباره وقوع این نوع تحریف در کتاب خداوند متعال اتفاق نظر دارند زیرا هر کس که قرآن را به جز حقیقتش تفسیر نماید و مفهومی غیر از مفهوم اصلی قرآن را از آن استخراج نماید آن را تحریف نموده است و این همان تحریف معنوی است که در برابر تحریف لفظی از آن یاد می ‌نمایند. ♦️به نظر می رسد این جواب آیت الله روحانی مخالف با نظر علامه مجلسی بوده و ایشان قائل به تحریف لفظی قرآن هستند نه تحریف معنوی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دلسوزی امام خمینی برای رهایی دشمنان جمهوری اسلامی از عذاب الهی ، بیائید اعدام یا حبس یا سایر مجازات ها را تحمل کنید 🔹شما ملاحظه کنید به وصیتنامه‌ی امام؛ امام در همین وصیتنامه خطاب میکند به کمونیستهائی که در داخل جنایت کرده بودند و به خارج کشور گریخته بودند. لحن امام را ملاحظه کنید. به اینها میگوید: شما داخل کشور بیائید و مجازاتی را که قانون و عدالت برای شما میگذارد، تحمل کنید و مجازات شوید. یعنی بیائید اعدام را یا حبس را یا سایر مجازاتها را تحمل کنید، برای اینکه خودتان را از عذاب الهی و نقمت الهی نجات دهید. با اینها دلسوزانه حرف میزند. 🔸خطبه‌های نمازجمعه در بیست و یکمین سالگرد رحلت امام 1389/3/14 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹اگوست کنت: 💯 ذهن محصول اجتماع و تاریخ است. ذهن هر دوره و هر اندیشه ای در درون شرایط اجتماعی قرار دارد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
زن مدرنیته متغیّر جامعه پدر سالار / ✍ مهدی تدینی 🔹این را می‌دانیم که جامعۀ ایرانی تغییر کرده، اما این تغییر از کجا آمده؟ نیروی تغییر چه بوده؟ هر پیکره‌ای از نقطه‌ای تغییر می‌کند که امکان رشد دارد. درخت از جایی تغییر می‌کند که امکان رشد دارد. جامعه نیز از نقطه‌ای تغییر می‌کند که امکان رشد دارد. 🔸در جامعۀ ایران دو نقطۀ اساسی برای رشد وجود داشت: «زنان» و «چرخش نسل‌ها». بنیاد تحول جامعۀ ایرانی را این دو عنصر تشکیل داده‌اند. جایگاه مرد ایرانی به نسبت یک قرن پیش تغییر اندکی کرده، اما جایگاه زن ایرانی اساساً متحول شده. به همین دلیل، طبیعی است که زنان عنصر دگرگون‌کنندۀ جامعۀ ایرانند. 🔻تحصیل و اشتغال، مجاری رشد زنان بوده است. نسبت زنان شاغل و در نتیجه، نسبتِ «زنان مالک دارایی» در ایران بسیار تغییر کرده. پس طبیعی است که جامعه و نظم‌های اساسی جامعه نیز از همین نقاط تغییر کند. وقتی در یک پیکره یک اندام رشد می‌کند، توازن را به هم می‌زند. رشد زنان و تغییری که با خود به همراه می‌آورد، توازن جامعۀ ایرانی را که گرانیگاه آن «پدرسالاری» بود، بر هم زد. ▪️در نظم پدرسالار زن و فرزند پیش از آنکه متعلق به خود باشند، مایملک و متعلق به پدرند. به این ترتیب با قطعیت می‌شد پیش‌بینی کرد رشد زنان به فروپاشی نظم‌های پدرسالارانه منجر می‌شد. این نظم‌ها در گوشه‌گوشۀ جامعه و در ساحت‌های مختلف وجود دارد؛ الگوی بنیادینی است که خود را همه‌جا بازتولید می‌کند ــ از جمله در سیاست. اما ریشۀ قضیه بیش از آنکه فرهنگی باشد، «اقتصادی» است. اقتصاد بنیاد آزادی است. کلید آزادی زنان از نظم پدرسالار شاغل شدنشان بود. آزادی منهای مالکیت بی‌معناست. اساس و بنیاد آزادی بر استقلال اقتصادی (یا بر آزادی اقتصادی) استوار است. زن زمانی می‌تواند خود را از نظم پدرسالار برهاند که استقلال اقتصادی بیابد. شاید زنان به رغم کسب استقلال اقتصادی همچنان نتوانند خود را از نظم پدرسالار برهانند، اما کسب رهایی بدون استقلال اقتصادی محال است. 💯این همان استدلال لیبرالیسم برای دفاع از مالکیت خصوصی است. اساس آزادی مالکیت خصوصی است. برج‌وبارو و بنیاد همۀ آزادی‌های فردیِ بعدی، مالکیت خصوصی است. در جایی که استقلال اقتصادی از فرد گرفته شد، دیگر همۀ آزادی‌های دیگر هم پوچ است! عوام فریبی محض است! مجموعه عواملی در این میان وجود دارد، اما بنیادِ یورش زنان به نظم پدرسالار این است که آن‌ها در طول چند دهۀ اخیر موفق شدند «مالک» شوند ــ مالکِ درآمد، خانه، خودرو و انواع دارایی ــ و به کنشگران اقتصادی بدل شوند. حالا ابزار اصلیِ سلطۀ پدر از انحصار او خارج شده بود. دختر، خاموش و بی‌صدا، علیه پدر شوریده بود... حالا می‌توانست حقوق خود ــ به ویژه حق مالکیت بر تنش ــ را از جامعه بازخرید کند. در جامعۀ پدرسالار حقوق را پدر توزیع می‌کند که صاحب ثروت است. وقتی زن خود به یکی از نیروهای تولید ثروت تبدیل شد، طبیعی است که زیر میز می‌زند و همۀ حقوق را بازتعریف می‌کند؛ از حقوق سیاسی و اجتماعی تا حقوق خانوادگی. طبعاً در این فرایند دائم از خود می‌پرسد، چرا باید زیر بار پوششی برود که پدر آن را تعریف کرده است؟ پس علیه پوشش نیز می‌شورد. 🎞هر چه گفتم مقدمه‌ای بود برای دو جملۀ پایانی: زن تغییر می‌کند و با تغییر خود جامعه را تغییر می‌دهد. این تغییر ــ یعنی تغییر جایگاه زن از مقام مملوک به مالک ــ کاملاً بر بستر مدرنیته رخ می‌دهد... از این رهگذر زن به عنصر مهمی برای شیوع مدرنیته تبدیل می‌شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔸اعتراض حجت الاسلام خاتمی به قطع اینترنت مردم یمن توسط ائتلاف عبری و عربی ♦️ اینترنت را قطع کردند تا صدای مردم مظلوم یمن به جهانیان نرسد 🔹خطبه های نماز جمعه ۹ بهمن ۱۴۰۰ 👇👇 @Taammolate_talabegi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️انتساب نادرست ( شما بخون دروغ ) حجت الاسلام احمدی اصفهانی نسبت به مرحوم آیت الله بهجت برای جا انداختن قمه زنی 🔹در این کلیپ احمدی اصفهانی ( از منبری های مشهور و پای ثابت تمسخرهای شبکه های معاند و ضد اسلام و نظام) ادعا می کند که آیت الله بهجت فرموده اند که سید ابوالحسن اصفهانی یک سال فتوا داده اند که هر کسی می تواند امسال قمه زنی بر او واجب است 🔹آن سال 700 مجتهد در نجف در تبعیت از فتوای سید ابوالحسن اصفهانی قمه زنی کردند 🔹در ادامه می گوید که آیت الله بهجت فرمود که من چون نمی توانستم قمه بزنم لباس پوشیدم و رفتن کنار آنها و خون آنها به لباسم خورد . وصیت کرده ام که آن لباس خونین را با من دفن کنند!! 🔹این کلیپ بخشی هست از مستند حقیقت مظلوم که توسط بیت شیرازی ساخته شده بود . در پخش های بعدی این کلیپ بخاطر دروغ بودنش حذف شد 👇👇 @Taammolate_talabegi